ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - toukokuussa

tuolla aikasemmin puhuttiin että mitä voi tehdä ja mitä ei.

Mä olen koko raskauden ajan nostellut painaviakin tavaroita ja tähän asti on kaikki mennyt hyvin. Ei minkäänlaisia oireita. Neuvolassa ja lääkärissä sanottiin että jatka samaan malliin kun ei missään tunnu että paikalleen ei saa jäädä makaamaan vaikka pystyykin tehdä asioita. Sitten kun tuntuu että alkaa väsyttämään niin käyn makaamaan, otan rauhallisesti.. Että mielestäni niin kauan voi tehdä asioita mitä pystyy kun kaikki on hyvin.
 
Mä käväsin Likkojen lenkillä Tampereella tänään. Olipas vaan hassu tapahtuma. :) Ja huimat 10 000 osallistujaa!

Masuasukki se vaan tykkää olla kyljellään. Sais alkaa pikku hiljaa käntymään. Potkut tuntuu välillä aika kipakoille, kun kajahtavat kylkeen.

Mukavaa lauantaita kaikille ja onnea synttäreiden johdosta kimalle! :flower:

Mandy ja nappula 29+5
 
Moi kaikille pitkästä aikaa :wave:

Piti tulla tänne taas ilmoittelemaan itsestäni, kun pitkästä aikaa pääsin koneen ääreen.
Palailtiin sieltä Portugalista muutama päivä sitten. Reissu meni oikein hyvin, paitsi välillä vähän paikkoja kolotti, kun tuli pitkiä matkoja käveltyä. Ilmat oli ihanan lämpöiset ja välillä tuntui jo vähän liian kuumaltakin:B Ei taida näin raskausaikana kestää kuumuutta yhtä hyvin kuin normaalisti. Tehtiin autolla retket Gibraltarille, Sevillaan ja Lissaboniin. Lisäksi tuli siinä Albufeiran lähiympäristössä kierreltyä kaikenlaisia eläintarhoja, minigolfratoja jne...

Siellä Portugalissa tuntui olevan ihmiset tosi kiinnostuneita raskaudesta, samoin kuin Luminella kuvaili kreetalaisten olevan. Mustakin tuntui pääasiassa ihan mukavalta kun ihmiset kyseli kaikenlaista ja kosketteli vatsaa :) Muutenkin mä kyllä tapaan jutella paljon ihmisten kanssa, ihan vieraidenkin. Mies joskus valittelee kun mulla on aika runsaasti jutun aiheita :LOL:

Täyttelin tänään ne Kelan paperit ja vein postiin. Saa nähdä koska sitten äitiyspakkaus saapuu. Varmaan jo jakavat sitä uudempaa pakkaustakin, en oo ehtinyt vielä lukemaan muiden kommentteja, mitä pakkausta muut on saaneet. Yritän tässä joku päivä ehtiä lukaista kaikki yli 20 sivua läpi :D

Mulla ois maanantaina neuvolalääkäri. Luulisin että kaikki on ihan kunnossa, kun oma vointi on niin hyvä. Turvotuskin hävisi reissun aikana ja taisin laihtuakin jonkin verran.

Uutena vaivana mulla on ilmestynyt järkyttävä närästys :/ Piti vähentää kahvinjuontiakin, ja yritän vältellä runsaasti maustettuja ruokia, niin se auttaa edes vähän.

Nyt lähden tästä iltapalalle :p
Tuun sit kommentoimaan lisää, kun ehdin vähän lukemaan teidän muidenkin juttuja =)

Hyviä vointeja kaikille!

RangaTanga 27+6 :heart:
 
Pitääpäs pitkästä aikaa ilmoitella itsestäkin. :) Lueskellut olen päivittäin, kirjoittaminen vain tahtoo aina jäädä. Olen ollut sairaslomalla nyt pari viikkoa selän takia. Ilmeisesti se jatkuu äitiysloman alkuun asti, joten kesä menee sitten kotona ollessa. Ois ollu kyllä tarpeellista päästä tienaamaan, mutta pikkuisen parastahan se on ajateltava. Viime viikolla oli ylimääräinen ultra, jonka lääkäri halusi tehdä varmistaakseen la:n ja sen, että vauva kasvaa. Kaikki oli hyvin, painoarvio oli 1000-1100g. :heart: La:kin pysyi samana.

Paljonko teillä on noussut paino alusta? Ja onko neuvolasta huomautettu mitään siihen liittyen?

Itse kävin reilu viikko sitten neuvolassa, ja painoa on alusta tullut 7kg. Alussa painoin 52kg, ja BMI oli 19. Terkkari yritti hienovaraisesti kertoa, että makean syöntiä kannattaisi rajoittaa jne. Nyt pelottaa mennä seuraavan kerran neuvolaan puntarille.. Ja minulle jäi asia painamaan sen verran, että tahtoo tulla huono omatunto aina kun laittaa suuhun jotain vähänkään epäterveellistä.. Tottahan se on, että kaikki mikä 9kg:n jälkeen tulee, on ylimääräistä.

Mutta jospa ne sitten tippuis synnytyksen jälkeen.. ;)

Iitu 27+6
 
RangaTanga, kiva että reissu oli onnistunut! :) musta olis ihana päästä joskus kiertelee Portugalin pikkukyliä. Jossain matkalehdessä oli joku ihana reitti kertomuksineen. Mulla on vähän samaa "vikaa", että tutustun helposti uusiin ihmisiin ja asiaa riittää yleensä alusta alkaen. Varsinainen moottoriturpa välillä. :D Sain viime viikolla pakkauksen ja sain sen 2009. Kaveri eri paikkakunnalta sai viikkoa ennen ja sai 2008 version. Mulla ei niin ollut väliä, kun tykkäsin molemmista.

Mahassa kaveri myllää ihan todenteolla. Mulla maha menee välillä ylös alas ja joskus tuntuu, että se kaivaa ittelleen jotain koloa. Ihan himmeen tuntusta. :D

Nyt meen vatkaa raparperipuuron. :p

Luminella ja matkustaja 29+0
 
Hei

Ihana ilta takana. :heart: Kaveriporukka oli viettämässä iltaa meillä. Juhlistettiin mun valmistumista (valmistuin keskiviikkona!) ja syntymäpäivää joka on ensi viikolla. Mies on kotonaan käymässä.

On jotenkin niin onnellinen olo nyt. =) Vauva potkii masussa ja kaikki on hyvin. Koulu on ohi ja töitä äitiysloman alkuun saakka. Stressaavin ja kiireisin aika on takana. Vihdoinkin voin keskittyä odotukseen ja vauvan tuloon. :heart:

Jos nyt saisi ne kelankin paperit täytettyä. :D

Paino on noussut alkupainosta 5kg (laski välillä pari kiloa). Mielestäni ihan sopivasti. Ja kaveritkin sanoi tänään etten oo ainakaan yhtään muualta lihonut vaikka masu onkin kasvanut.

Nyt kakkua täyttämään huomisia "vieraita" varten. Perhe tulee valmistujaiskahville.

Illusia + Emppu 28+2
 
Tuplaonnittelut sulle Illusia!! :flower: :hug:

Mulla on paino noussut tähän mennessä noin 6 kiloa enkä ole ollenkaan huolissani. Pakko sinänsä kyllä myöntää, että mun paino ei ole ikinä alkanut 7:lla ja ei ala vieläkään, mutta pari kolme kiloa on siihen enää matkaa, että hyvässä vauhdissa ollaan siihenkin päivään, että 70 menee rikki. :D

Tänään pitäis siirtää kasveja pois tulevan terassin alta. Toivottavasti äiti tulee jeesaa, kun toi kyykkiminen ei oikein enää tunu hyvältä ja selkä menee takuuvarmasti jumiin, jos tuntitolkulla tuolla siirtelen puskia ja kukkia. Kyllähän se mieskin kelpaa, mutta äitissä on sen verran enemmän hortonomin vikaan, että saatais varmaan siirrettyä ne niin, että kasvit olis vielä hengissä jatkossakin. ;)

Luminella ja matkustaja 29+1
 
Illusia, hirmu suuret onnittelut sinulle! :heart: :flower:

RangaTanga, kiva kuulla että reissu oli onnistunut :)

Painosta, mä oon ollut ikäni luuta ja nahkaa, että tämä pyöristyminen kieltämättä vähän tuntuu jännälle. Aloituspainoa ei ihan saatu selville, joten painoa on tullut jotain 6-9 kg väliin. Nousee kuulema juuri niinkuin kuuluukin, mitä se sittea ikinä tarkoittaakaan. Harmittaa kun liikkuminen on melkein kokonaan täytynyt lopettaa kun lenkin jälkeen on mahassa kauhea painon tunne, supistaa ja perslihakset jämähtää niin ettei pääse sängyssä kääntymään. :| Mutta väliaikaistahan tämä on!!

Vilma ja Elma 28+2
 
pitkästä aikaa kirjoittelemassa, lukenut kyllä olen säännöllisesti teidän juttuja:)
painoa mulle tullut viime neuvolaan menessä 5,5kg, edessä tosiaan häämöttää se 7 alkava lukema ;) kyllä ne kilot, ylimääräisetkin sitten imetyksessä ja vaunuilemalla lähtee

meeruska 26+6
 
Huomenta!

Mitä voi tehdä ja mitä ei voi.. minulle neuvolassa sanottiin kun viimeinen kolmannes alkoi, että nyt pitää sitten jättää raskaat nostelut väliin. Mitään muita rajoituksia ei "normaalisti" ole antaneet. Mutta mulla kun on ollut supistelua, erityisesti työpäivän päätteeksi (toimistotyö ), niin viimeksi lääkäri sitten lisäsi, että pään yläpuolelle et nosta mitään, hyvä jos ei tarvitse lapsia nostella, suursiivousta ja muuta vastaavaa tulee välttää. Mutta muuten voi olla normaalisti, liikkua jne.

Painosta - lähtöpainoa oli jo jonkin verran liikaa ja nyt sitä on vielä tullut ihan liiankin kanssa lisää :ashamed: (10 kg tietämillä ) vaikka en mielestäni herkkuja popsikaan. Mulla on vaan liikkuminen ollut aivan liian vähäistä koko raskauden ajan jatkuneen väsymyksen takia. Kevät on muutenkin ollut rankka ja kaikki on karsiutunut.. sokerirasituksessa on käyty useampi viikko sitten ja arvot olivat hyvät =) Joten siinä mielessä olen helpottunut. Työmaata siis riittää painon saralla sitten kun vaavi on syntynyt. Mulla ei ikinä ole imetys vaikuttanut painoa alentavasti vaan saa olla tosi tarkka siitä mitä syö että paino alkaa laskemaan. Alkaa jo tuntemaan nivelissään tämän painon :snotty:

L3nen 30+0 (POKS!)
 
Heippa kaikille! =)

Painoa on tullut kaikkiaan n.6kg, painoindeksi ennen raskautta n.21...Monet on mullekin sanoneet että takaapäin ei kyllä arvaisi että olen raskaana kun kaikki paino tuntuu menneen vain tuohon masuun (ja rintoihin) =) Ja hyvä niin! Oon kyllä tytyväinen että sellaista "turhaa" painoa ei ole tullut, lenkkeilen koiran kanssa edelleen säännöllisesti joten se on asiaan varmasti paljon vaikuttanut.

Ihanaa, enää 7 työaamua jäljellä!!! :D :D :D Mä oon jo kuumeisesti miettinyt että mitähän sitä työkavereille tarjoaisi viimeisenä päivänä :LOL:

Neuvolalääkäri on tiistaina, on sitä odotettukin kun rv 30 jo meneillään!

Illusia85 Isot onnittelut sekä valmistumisesta että synttäreistä!

Outiko Onnittelut loman alkamisesta, nautihan täysillä!!! B)

Jeppis & Pikku-papu 29+1
 
Mullekkin sanottiin neuvolassa, että pitäs välttää raskaiden töiden tekoa. Nyt kun olen kesälomalla, niin olenkin miettinyt että mitenköhän maltan :whistle: On kuitenkin kaikkee sellasta hommaa, mitä "pitäisi" tehdä ennen vauvan syntymää. No voihan se olla että laitan miehen hommiin ja itse tyydyn kaikkiin kevyiisiin töihin.
Ompelukoneen ajattelin kyllä loman kunniaksi kaivaa esiin, pitää tehdä ainakin päiväpeitto pikkuiselle.

Mulle on tullut painoa nyt muistaakseni 7kiloa alkupainosta, eikä tarvis tulla kyllä enää kauheesti, kun on tuota massaa omastakin takaa :D

Mies eilen surkutteli sitä, kun miehillä ei oo mitään miesten omaa odottaja- yhteisöä. Siis edes netissä. Sen mielestä ois niin kivaa jutella muiden odottavien isien kanssa ja jakaa tuntoja.
Ymmärrän kyllä häntä, onhan se tuleva isäkin yhtälailla odottaja..

outiko 30+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Mullekkin sanottiin neuvolassa, että pitäs välttää raskaiden töiden tekoa. Nyt kun olen kesälomalla, niin olenkin miettinyt että mitenköhän maltan :whistle: On kuitenkin kaikkee sellasta hommaa, mitä "pitäisi" tehdä ennen vauvan syntymää.
Niinpä Outiko. Ikkunat odottaisivat pesua, se on varmaan se suurin urakka, jonka haluaisin saada tehtyä (eikä sitä kukaan muu tee), mutta epäröin tämän masun kanssa. Pitää ainakin hommata semmoinen kunnon varrellinen ikkunan pesuväline, ettei tarvitse penkillä keikkua!! :$ Tasapaino kun alkaa jo heittämään tämän valtavan masun kanssa.

Onko kellään kantoliinaa käyttäneistä muuten kokemusta lyocellista kantoliinassa? Sisällä ja kesällä muutenkin kuitenkin kaipaisi viileää liinaa ja liinakauppiaan sivuilla tuota lyocellia on mainostettu viileäksi.


L3nen (30+0)

 
Illusia85, onnittelut :)

Onnea myös Outikolle loman alkamisesta :)

Täällä ollaan parantumaan päin, esikolla oli eilen eka kuumeton päivä, vielä on yskää ja nuhaa, mutta eiköhän se tästä. Viime yönä meni sitten itellä nokka tukkoon, juuri kun pääsin sanomasta, että oon yleensä raskausaikana välttyny hyvin sairasteluilta :)

Painosta.. tähän mennessä on tullut n.4 kiloa ja vielä tulee, kunhan ihanat turvotukset alkaa. Eilen piti ottaa jo sormukset pois, kun tuntui että alkoi puristamaan. Viime raskaudessa mulle tuli painoa yli 25 kiloa, eikä neuvolassa puututtu siihen kertaakaan. Nyt kun aloin tätä toista oottamaan niin, noista 25 kilosta oli jäljellä vielä 7 ylimääräistä (Esikko oli vain 3kk ikäinen, kun tulin uudestaan raskaaksi) Eli aika äkkiä ne kilot alkaa sitten karisemaan, kunhan liikkuu.

Jotakin tähellistä asiaa mulla vielä oli, mutta poika heräs niin pitää mennä antaa jo ruokaa sille.

Helmiir ja Kerttu 27+4
 
Painosta mulle on tullut nyt jotain vähän yli 10 kiloa ensimmäisestä neuvolakäynnistä.
Omasta mielestäni en ole muualta paisunut kuin mahasta ja rinnoista, ja välillä kaverit ovat sanoneet että olen laihtunut..
Tässä toissa kerralla kun oli tuo 10 kilon raja mennyt rikki, neuvolantäti vähän vihjaisi tuosta painosta, tai sanoi vaan että varmaan tämä kun en oikein pysty liikkumaan on vaikuttanut siihen kuinka paljon on painoa kertynyt.

Mutta siis ennen raskautta olin ihan alipainon rajoilla, että en ole kauheasti ollut huolissani tuosta painosta.
Ja varsinkin kun ei kauheasti ole tosiaan muualle kehoa mitään ylimääräistä tullut.

 
Moikkis moi. Täällä kaikki samoilla linjoilla. Hyvin jaksellaan, ja voin nyt jo sanoa että mulla on TOSI HELPPO raskaus. Mulla vaivana on vain pahoinvointi joka on ollut alusta asti.
Mä oikeesti nostan hatun kaikille niille joilla on ollu suppareita, selkäkipuja tai muuta vaivaa!!!

Painosta Mua nolottaa mutta mulle on tullu noin 20 kg painoa. Mutta en ota siitä hirveesti stressia koska ensinnäkin sitä 20kg ei niin näy se on enemmän turvotuksessa ja toiseksi olen päättänyt alusta asti että kun synnytän lähen heti lenkkeilee ja poistan kaikki liikaa saadut kilot.

Nyt kaikki vauvan vaatteet ovat pesty ja silitetty. Mua nyt pikkaisen alkoi häiritä. Vaatteet pikkaisen tuoksuu pesujauheelle; HAITTAAKO SE?

Anna ja masukki 31+2
 
Painosta Mulla on tullut n 7 kg painoa. Aika maltillisesti omasta mielestäni. Saa nähä miten tämä kesä menee... Jäätelö (ja muutkin herkut) nimittäin maistuu melkein päivittäin. :p

Turvakaukalosta Ootteko ostaneet uutena turvakaukalon, vai käytettynä? Me ostettiin kaverilta käytettynä ja tajusin vasta myöhemmin, että sehän on jo 8 vuotta vanha. Luin jostain suosituksesta, että yhtä kaukaloa käytettäisiin 5-8 vuotta, mieluusti 5. Alkaa kait muoviosat menettämään ryhtiään ja muutenkin uudemmat kaukalot ovat aina vaan turvallisempia. Taidetaan käydä ostamassa ihan uus kaukalo... koska en halua miettiä sit, jos jotain sattuu, että miksi säästettiin tällaisessa asiassa..

Mandy ja nappula 29+6
 
Tuli huhkittua pihalla selkä taas kipeeks. Ei älyä lopettaa ajoissa, niin ei älyä... :headwall: mutta nyt on siirretty yhtä ja toista ja hyvältä näyttää. Äiti, sisko ja mies siellä eniten huhki, mutta olihan munkin pakko sitten vähän osallistua, kun en malttanut vaan sivusta kattella.

Mä ostin turvakaukalon hyvältä ystävältä. Taitaa olla pari vuotta vanha ja ollut käytössä yhteensä vuoden kahdella lapsella. Oli kuulemma molemmat lapset kasvaneet puolessa vuodessa yli siitä. On telakallinen Gracon kaukalo.

Löysin muuten kivan nettikaupan/myymälän sattumalta: www.vaippatalo.fi siellä oli mm. kuvioharsoja (oli kyl aika arvokkaita verrattuna esim. Ikean harsoihin, jotka maksaa 3 kpl/3,95) sekä se mun kauan kaivattu ja etsitty rottinkinen ensisänky. Taidan mennä myymälään tiistaina kattomaan, että kelpuutanko. :)

Ikkunanpesusta vastaa meillä mies. On jo parina vuonna sen tehnyt. Ihana... :heart: ja nyt esim. imurointi on kokonaan miekkosen harteilla, kun mulla selkä kipeytyy siitä hommasta. Mä sit pyyhin pölyjä, pesen vessoja, yms. kevyempää. :) ehdotin kyl miehelle, että jos ottais heinä-elokuuks siivojan pari kertaa kuussa. Päästäis vähän helpommalla.

Aurinkoista lomaa kaikille, jotka on jääneet/jäämässä kohta lomalle!! B)

Luminella ja matkustaja 29+1
 
Mandy meillä on ainakin huuto.netistä huudettu gracon jalustallinen kaukalo. ei mua ainakaan pelota sen ikä. tosin ei se nyt hirvittävän vanha voikaan olla. Mutta jos sua epäilyttää niin käy ostamassa uusi, odottajan mielenrauha on oleellinen asia. :)

aniit 27+2
 
Mandy mietti sitä kaukalon ikää, niin suosittelen jättämään sen vanhan kuitenkin sitten semmoseksi "uimahallikaukaloksi" tai kotikäyttöön esim. saunareissuille. Meillä on kohta kolme vuotta vanha kaukalo, kolmannella omalla lapsella käytössä ja ihan priimakunnossa tuntuisi olevan, mutta en itse viittä vuotta vanhempaa käyttäisi.
 
Heipat :wave:

Älkää kaverit huolehtiko suppareista, kyllä ne tunnistaa, kun paikalle osuu ja ne mitä ei tunnista on ihan normaaleja :) Viimeistään elokuussa ovat kaikille tuttuja ;)

Painosta...esikoisesta tuli 28 kiloo ja kaikki läksi pois puolessa vuodessa ja pian olin jo miinuksen puolella. Kertaakaan ei painosta mitään sanottu, lähtöpaino oli normaali. Nyt tullut 13 kiloa ja ennen sokerirasitusta täti vähän painon nousua tuumi, mutta kun arvot oli kunnossa ei oo enää mitään sanonut. Toisille sitä vaan tulee ja toisille ei, vaikka syöminenkin ois suht samaa. Ei kannata liikaa miettiä, tietty eri jos esim. sokerit heittelee.

Meillä on neljä päivää laitettu pihaa kuntoon ja tulos on sen arvoinen (siis mies on ja mä oon patsastellut vieressä) :) Poikakin on joka ilta ollut niin puhki, kun on melkein koko päivän aina ollut ulkona. äsken nukahti, kun laitto pään tyynyyn :) Suloinen.

Nyt syömään, koko ajan on nälkä ja nyt on alkanut väsyttään...oonkohan itekkin saanut raitista ilmaa liikaa, vaikkakin vaan istuen :p

Permis ja Veikko 27+6
 
huhhuh! olipas hyvää pullaa, sain leivottua varmaan ekan kerran vuoteen. en tiiä mistä tätä energiaa nyt pukkaa, olen siivonnu koko päivän, pessy ikkunapintoja ja imuroinu, vaihellu verhoja ja nyt vielä leivoin! :eek: ei yhtään mun tapasta! tuo selkä on niin kipeä, nikama edelleen pois paikoiltaan, imuroidessa itkin ja siivosin kun sattui niin mutta pakko oli että saa jotain tehtyä etiäpäin.. niin ja pyykkiä pessy vimmatusti, pääasiassa vauvan vaatteita. näin viime yönä unta että vauva synty etuajassa (näitä unia nähny lähes joka yö että vauva syntyy reilusti etuajassa) ja ukko joutu kotona peseen vauvanvaatteita kun ite en ollu kerinny, nyt sitten oli pakko alottaa pyykinpesukin :saint:

kipiä tosiaan ollu tänään ja eilen. eilisen päivän sattui mahaan ja tyllerö painoi häpyluihin oikein kunnolla. ja selkää juilii, älytön "kipu" . nikama pois paikoiltaan mut kukaan ei uskalla sitä niksauttaa ja täälä ei ole likellä niksauttajia. huomena on neuvola lääkäri, saa nähä mitä tuumaa, mitä tälle pitäs tehä. näin ei voi jatkua lopppuun asti! mitään ei voi tehä ilman puolen tunnin täyttä lepoa. tänäänki siivonnu ja touhunnu joko itkun kanssa kun sattuu tai sitten 10min, kerralla ja puol tuntia lepoa. supistellu ei ole tänään mutta eilen sitäkin enemmän.

pekunalle ja tuire-maire 28pox
 
Anna333 Pesitkö kuitenkin ihan hajustamattomalla? Mä oon pessyt kaikki vauvan vaatteet nestemäisellä hajustamattomalla OMO sensitive -pesuaineella ja käyttänyt hajustamatonta huuhteluainetta, ei niistä ainakaan ole jäänyt mitään pesuaineen tuoksua. Käsittääkseni vauvan vaatteet tulisikin pestä hajustamattomalla ja vielä parempi jos pesuainekin on nestemäistä niin jää vähemmän niitä pesuainejäämiä niihin vaatteisiin..

Mandy Me huudettiin huuto.netistä kaukalo, on muutaman vuoden vanha, parilla lapsella ollut käytössä sen aikaa mitä nyt siinä mahtuu kuljettamaan. Sukulaiset ostivat viime vuonna uutena samanmerkkisen kaukalon eikä mallissa ainakaan ollut mitään merkittäviä eroja tuohon meidän muutaman vuoden vanhaan verrattuna.

Jeppis & Pikku-papu 29+1
 
Onko kenelläkään tietoa/kokemusta maksahepatoosista? Mä oon jotakin siitä lukenut ja nyt mua hiukan vaivaa se. Mulla on meinaan alkanut iho kutiamaan aika paljon, ei nyt ihan sietämättömästi, mut kuitenkin. Se kutina kai on se ainoo oire tohon hepatoosiin, vai?

Outiko 30+4
 
outiko Kaverini on tällä hetkellä viimeisillään ja sillä on ollut loppuraskauden aikana TOSI kova ihon ärsyntymää. Sitä kutisee joka paikasta. Se kävi jo kaikissa mahollisissa testeissä ja lääkäreillä. Lääkärit vaan sanoo että se liittyy hormooneihin.
Muakin kutittaa tavallista enemmän. Joten en nyt menis ihan panikkiin.))
Mullapa onkin paniikki. Sain tänään vihdoin silitettyä kaikki vauvan vaatteet ja laitoin ne jo hienosti hyllyyn,kun nyt tajusín et mun pitää ne pestä KAIKKI uudestaan))) Ne nimittäin tuoksuu pyykkipesujauholle.)) Mä oon kyl niin hölmö raskauden aikana.))
 

Yhteistyössä