Heipsan kaikille :flower:
Taas pääsi aikaa hetki vierähtämään kun olen täällä ehtinyt käymään, vaikka lupasinkin ryhdistäytyä palstailussa. Ei vaan ehdi/jaksa kun on työt ja lapset + raato-olo iltaisin.
Anteeksi omanapaisuuteni heti tähän alkuun :ashamed:
Muuten oma olo ollut ok, kamala väsymys vaan vaivaa koko ajan.. Samanlaista kuin alkuraskauden aikana, eli voisin nukahtaa mihin vaan ja vaikka seisoalteen
Neuvolassa ei siihen mitään osattu paremmin sanoa. Epäilivät sen johtuvan siitä kun aloitin vuorotyön näinkin pitkällä raskaudessa niin ottaa veronsa väsymyksenä.. Mutta minkäs teet, pakko saada rahnua jostain...
Neuvolassa muutenkin kaikki hyvin. Toisesta sokerirasituksesta selvisin puhtain paperein (5.1, 7.9 ja 5.5) Ekassa jäin tosta paastoarvosta kiinni, oli 5.4 kun pitäisi olla alle 5.3. Otettiin neuvolassa myös paastoarvo sormenpäästä, sekin ok (5.2). Ensi kerralla pitäisi syödä tuntia ennen neuvolaa ja otetaan sokrut niin nähdään miten insuliinit tehoaa.
En kyllä ymmärrä miksi niitä nyt seurataan noin tarkkaan kun ekan rasituksen jälkeen ollut kaikki ok, mutta parempi tietysti että seurataan liian tarkkaan kuin liian vähän.
Hemppa oli 142, pissa puhdas, RR 120/70, sf 25.5 eli tasan keskikäyrällä mennään edelleen. Sykkeet ja liikkeet +.
Paino muutos oli ainut mikä melkein sai minut putoamaan penkiltä.
Olin laihtunut 800g Tulos oli siksi yllättävä että olen kyllä mielestäni asunut viime viikot jääkaapin edessä kun on koko ajan nälkä. Mutta ei terkka sitä pahana pitänyt kun kerran on tuota lähtöläskiä sen verran ympärillä
Eli painoa kertynyt koko raskauden aikana huimat 200g.
Voin kuulemma olla ylpeä itsestäni kun olen saanut pidettyä painon noin hyvin kurissa.
Supistuksista on ollut muutamalla viime sivulla puhetta. Joku taisi miettiä tunnistaako niitä sitten kun niitä oikeita tulee. Kyllä tunnistaa.
"Ennenvanhaan" (tai ainakin äitin raskauksien aikaan) niitä sanottiin poltoiksi ja se kuvaa sitä tunnetta aika hyvin,
kipeä ja polttava ja tuntuu myös selän puolella ei pelkästään vatsapuolella.
En voi tietty yleistää mutta mitä lapsia saaneiden kanssa ollaan kokemuksia vertailtu niin supistusten osalta ollaan oltu samoilla linjoilla.
Seksistäkin on ollut puhetta. Täällä tahti entisen mukainen (joka pvä tai joka toinen pvä), mutta mulla on paikat jotenkin tunnottomat
Mieli on kyllä heti täysillä mukana mutta alakerta ei oikein pääse vauhtiin. Ei se pahalta missään mielessä tunnu, joskaan en saa siitä niin paljon irti kuin ennen. Toivottavasti menee ohi. Olis se kivempaa seksiä harrastaa jos mieli ja kroppa ois samaa mieltä.
Joku ruokagallup oli myös jossain välissä.. Täällä tekee ihan tuhottamasti mieli hedelmäaakkosia
Niitä vois syödä vaikka kuiiiinka paljon. Ehkäpä tänään pussin ostan kun olen jo viikon ilman niitä jaksanut kärvistellä... Saahan sen jo palkita????
Nyt on tullut niin paljon tekstiä ettei tätä varmaan kukaan jaksa edes lukea.. Parempi lopetella...
Ihanaa viikonloppua kaikille!!!!
(möhömaha) Minerva