ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - toukokuussa

Lueskelemassa taas.
Tänne tulee niin vauhdilla tekstiä, etten pysy kärryillä :LOL:

Joku kyseli sokereista mult, että millasia paasto arvoja tuli että insuliinia joudun pistämään. No joka kerta oli yli 5.5, "pahimmillaan" tais olla jotain 6.2 aamulla, siksi nyt insuliinia menee. Nykyään jos iltapalan jälkeen mittaan vaik 5.4 ja laitan 18yksikköä insuliinia, aamulla sokerit on vain 5.3 tms eli tippuu todella vähän insuliinista huolimatta. Aterioiden jälkeiset on ok, paitsi jos syön suklaata...joka on mun intohimo!! :ashamed: Odottelen kovasti tulevaa mansikka kautta, rrrrrakstan mansikoita ja odotanki et nostaako ne sokereita ku vedän varmasti taas joka päivä litran :D

Muksaa illan jatkoa kaikille!!!
 
Kiitti vaan kaikille jotka tatskoista tykkäs! :) Hauska kuulla välillä muutakin, kun olen aika monta kertaa saanut kuulla, että "Mitä sitten kun tuut raskaaks?!" Noista tulee ihan kauheen näköset". Ei miulla mikään mainosmaha ole... :) Oisitte nähnyt tuon kuvan kokonaisena, ei enää epäilystä minne ne tulleet 9 kiloa ovat menneet :D Vaikka olo on kevyt niin reidet ja takamus ei ole... :p
Nipsu-81 , joo siitä biisistä olen tän nikin alunperin ottanut :) Kai se on jotenkin niin painokas ja kaunis alku siinä kappaleessa. "On siis kevät" kuvaa miun mielestä sellaista uutta alkua. Kevät on miun lempivuodenaika koska silloin aina tuntuu, että kaikki on mahdollista. Sopii tänne(kin) palstalle hyvin, vaikka alunperin jonnekin akvaariopalstalle sillä rekisteröidyin.
En ole kattonut mitään synnytysjuttuja telkkarista. Haluan pitää oman "ideaalini" synnytyksestä, koska odotan sitä kovasti. En pelkää kipua. Mutta en halua kauhukuvia... Hirvee pettymys ois miulle jos joutuis leikkaamaan.

OnSiisKevät ja beibe 28+4
 
OnSiisKevät mä en myöskään oo kattonu mitään synnytys-ohjelmia. Ei ala pelottamaan tuo synnytys, kun ajattelee vain, että kyllä se onnistuu. :) En oo ajatellu muutenkaan synnytystä sen kummemmin, kunhan saan peräruiskeen ja kaikki mahdolliset kipulääkitykset. Se, kun peräsuoli tyhjenee samalla kun ponnistaa, on tällä hetkellä mulle se kaikista kauhein ajatus. :) En tiedä miksi se kammottaa, ehkä ajatus siitä kaikesta ja vielä vauva siellä samassa sotkussa.. :LOL: mutta siksi haluan sen peräruiskeen.

SpringSummer mäkin mietin pitkään, että supisteleeko vai liikkuuko vauva. Mutta sitten sohvalla istuessani iski supistus, ja sen jälkeen oon kyllä tajunnut, että supistelee, vaikka oon ollut liikkeessäkin. Vatta vain vetää kovaksi, ja tulee paineen tunne. Välillä sitä ei huomaa muutakuin kokeilemalla vatsaa, että onko se kovana. :)

Vaavitar + tintta
 
Pitkästä aikaa täällä. Pojan la siis 8.8. Nyt on kolesterolit 9,8 ja kilpirauhasen vajaatoiminta löytyi. Jalat turvoksissa tukisukista huolimatta ja TODELLA vaikea hengitellä. Vauvakin painaa keuhkoja, mutta nestettä siis on. Viimeisen kuukauden aikana painoa nesteestä johtuen tullut yli 1kg/vko. Minulla siis 2 aikaisempaa lasta 2003 ja 2004, kummallakaan ei mitään tällaista. :ashamed: Välillä mukava käydä täällä lueskelemassa teidän juttuja :wave:

Kivuliaiden supistusten takia etuajassa otettiin streptokokki ja se oli nega, eli mulla toi kohtu peuhaa täysillä joka odotuksessa. Hvä toisaalta sekin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vaavitar:
OnSiisKevät mä en myöskään oo kattonu mitään synnytys-ohjelmia. Ei ala pelottamaan tuo synnytys, kun ajattelee vain, että kyllä se onnistuu. :) En oo ajatellu muutenkaan synnytystä sen kummemmin, kunhan saan peräruiskeen ja kaikki mahdolliset kipulääkitykset. Se, kun peräsuoli tyhjenee samalla kun ponnistaa, on tällä hetkellä mulle se kaikista kauhein ajatus. :) En tiedä miksi se kammottaa, ehkä ajatus siitä kaikesta ja vielä vauva siellä samassa sotkussa.. :LOL: mutta siksi haluan sen peräruiskeen.

SpringSummer mäkin mietin pitkään, että supisteleeko vai liikkuuko vauva. Mutta sitten sohvalla istuessani iski supistus, ja sen jälkeen oon kyllä tajunnut, että supistelee, vaikka oon ollut liikkeessäkin. Vatta vain vetää kovaksi, ja tulee paineen tunne. Välillä sitä ei huomaa muutakuin kokeilemalla vatsaa, että onko se kovana. :)

Vaavitar + tintta
Tuohon vatsa-asiaan.. monesti luonto alkaa hoitamaan asiaa ja suoli tyhjenee hyvinkin ennen synnytystä. Itse olen ottanut ekalta lapselta Microlaxin, tokalta en kun huomasin sen turhaksi ekallakin. Jokainen kuitenkin tavallaan ja synnytyspaikoissa omat käytäntönsä.
Hienoa, että sinulla tulee noita harjoitussuppareita, kohtu siellä harjoittelee ja kun h-hetki koittaa, olet aina lähempänä maalia. Tsemppia!!
 
Kuulostaapa Outikon oksentelu kurjalle :| Voisko se vauva painaa jotain kun puhuit siitä hengenahdistuksestakin? Vai onkohan sellanen edes mahdollista :D *terveisiä terveysalalta*

Hitto että mua ärsyttää kaikkien kommentit mun mahasta, sen koskeminen ilman lupaa ja jatkuva kyylääminen.. Oltiin just kummitytön synttäreillä ja kyllä taas meinas hermo mennä. Ehkä oon vähän herkillä, mutta ei oo kiva olla julkista riistaa.

 
Moi taas !!

Ja kiitos kaikille tuesta
Täällä vauva kyllä onneksi pyörii kovasti, ja nyt varsinkin eilen ja tänään sillä on ollut kauhea hikka monta kertaa..

Tänään oltiin tuttava pariskunnan luona kahvilla.
Heillä on nyt vähän yli kuukauden ikäinen tyttö ja ihan vaan senkin takia on kiva käydä siellä heidän luonaan kun voi jonkun kanssa jutella tästä raskaudestakin.
Jotenkin vaan tuli vähän kurja olo kun tämä tuore äiti vaan tokaisi melkein heti kun päästiin ovesta sisälle että "onpas sulla taas maha kasvanut ihan kauheasti" , kun siinä sitten "jouduin" kertomaan eilisestä neuvolakäynnistä ja siitä kun tosiaan meinasivat minut sinne sairaalaan lähettää.
Mutta siinä sitten mietittiin että voihan se olla että kun aluksi kasvoi niin kauheaa vauhtia tuo maha, että nyt vaan sitten vähän tasaantuu.

Täällä muuten kaikki on niinkuin ennenkin.
Mies juuri lähti pelaamaan, ja päätin sitten käyttää tilaisuutta hyväksi kun on tietokone vapaana.

Ensi viikolla pitäisi taas mennä neuvolaankin jos vaikka olisi se mitta kasvanut.
Mies lupasi lähteä mukaan, vaikka sanoinkin että voi olla että on vaan sellainen "pikakäynti" kun täti siellä vaan antoi jostain välistä ajan.
Kuulemma oli koko viikko ihan täyttä, mutta kuitenkin halusi ihan välttämättä että menen käymään, ja taas mittaillaan ja kuunnellaan sydänäänet.
 
jes!
ensimmäiset hikat koettu, en muista poitsulta tällaisia ollenkaan :heart:
hyviä uutisia sain lastentarvikkeen tädiltä, hommas mulle sen vaunuihin sopivan hoitolaukun kiven alta, oli viimeinen suomessa ja tehtaalta ei enään saa, kankaat on loppu! vippiii! oottaa innolla ens viikkoa. ja pakkauksen päätös tuli nyt vain odotellaan saapuvaksi.

viimoinen työkeikka tehty! kyllä väsytti, 3pvää ajanu putkeen!

mutta vetuttaa taas kela. aiemmin niille lähetetyt palkkatodistukset ei nyt sitten kelpaakkaan! meni sitte toista kuukautta ennen ku ilmoittivat asiasta, nyt sitten menee taas kuukausi ainaki eteenpäin päätökset. ja äitiysloma/raha alkaa 9.6 eli ens kuu ollaan ilman rahaa toooosi kiva! |O
kauheita supisteluja ollut koko päivän, olen kyllä nostellut laatikoita ja pyykkikoreja kuskaillu taloa ympäri. ei pystyny millään imuroimaan vaikka ois ollu pakko. |O :snotty:

itku tuli kun katoin sillä siisti ohjelmaa... mie oon himoshoppaaja ja vaatekasat samanmoisia... yrittäny tänäänki järjestellä ja siivota komeroita mutta kun ei pysty kuin pikkusen tekeen kerralla kun alkaa supisteleen ja nyt ne on kipeitä. sitten on pakko levähtää sohvalle. pikkasen kerralla muttakun ukko ei ymmärrä.

itkua väänsin kun katoin sairaala ohjelmaa siinähän syntyi 3-pojat viikolla 28 no eipä ole ihme jos ton kokonen on jo tääläkin massussa että ne potkut tuntuu! hyvin pojat selvis ja olivat terveitä! :heart:



pekunalle ja tuire-maire 27+4

ainiin tää on pakko kertoa :heart:
tänään nyt illalla kun kannoin pyykkikoria niin tuli supistus aika kipeä ja samalla tyllerö muljahti massussa ja kuului niin sievä ääni sellainen vuiiip se oli aivan ihanan kuuloinen, en tiiä mistä kuului mutta masusta kuitenkin. oli kuin vauvan ääni, jostain kuullut että vois kuulla jopa itkua läpi mutta että noin selvästi :eek: no en usko että oli vauva mutta ihana ääni ja pidän sen vauvan voihkaisuna ja merkkinä että "äiskää nyt riittää" :heart: :heart: :heart:
 
pekunalle:
tänään nyt illalla kun kannoin pyykkikoria niin tuli supistus aika kipeä ja samalla tyllerö muljahti massussa ja kuului niin sievä ääni sellainen vuiiip se oli aivan ihanan kuuloinen, en tiiä mistä kuului mutta masusta kuitenkin. oli kuin vauvan ääni, jostain kuullut että vois kuulla jopa itkua läpi mutta että noin selvästi
Mä olen kyllä siinä käsityksessä että vauvan itku ei mitenkään voisi kuulua kohdusta lapsiveden seasta... mutta korjatkaa jos olen väärässä.
Tietystihän se toki hienoa olisi jos voisi kuulla, mut...

Minäkin katoin tänään Sairaalan, olivat kyllä söpön pikkuisia ne kolmospojat :)

Outiko 30+1
 
Huomenta =)

Tulin vaan merkkailee mihin asti on luettu taas, ollaan mökille lähdössä viikonlopuks ja vähän pelottaa tuo autossa istuminen, kun kestää matka ja herkästi supistelee :/

vauvan itku mahassa mä oon siinä uskossa, ettei edes mahassa pysty itkemään, tai näin ainakin serkkuni joka on kätilö on sanonut, mutta en sitten tiedä. Hikka kuuluu muuten ihanasti mahan läpi, meillä isi ja lapset tappelee jo suunnilleen kenen vuoro kuunnella vauvaa :D

vaavitar mä en ikinä oo saanut peräruisketta, kun synnytys aina alkanut ripulilla ja ei kyllä kertaakaan ole vahinkoa sattunut, itse kammoan kyllä myös ajatusta :whistle:

Mutta nyt ihanaa viikonloppua kaikille :hug:

heitu ja Onni 29+6 :heart:
 
Enpäs ookkaan pitkään aikaan käyny täällä. Kiirettä pitää kotona...

Tänne ei sen kummempia kuulu. Mahottoman ison mahan kanssa liikutaan, kukaan ei oikein usko että "vasta" elokuussa on laskettu. Mulla on joka kerta ollu vatsa tosi edessä ja tosi iso. Jos reisien ja lantion kohdalta vedettäis pystysuora viiva ylöspäin, koko vauva ois mahan puolella. Selkeää vauvareppua siis kanniskelen. Mulla muuten ei ainakaan vatsan muoto oo ollu erilainen pojissa ja tytöissä. Koskaan raskautta ei oo nähny takaapäin, sivulta senki edestä.

Kesäloma alkaa tuota pikaa. Arki ei sen myötä muutu muuten ku että ykkönen on kotona eikä koulussa. Mun ja hänen loman kunniaksi päätettiin matkustaa junalla Oulun seudulle mummilaan viikoksi. Mies jää kotiin töitä puskemaan.

Kylppäri- ja saunaremppaa pitäis kesän aikana kans alkaa tekeen. Maanantaina tulee K-raudasta mies tuomaan uuden lämminvesivaraajan ja samalla hän arvioi rempan aikataulua. Aateltiin eka tehhä operaatio itte kokonaan, mutta sitte tultiinki siihen tulokseen että jos ei oo mahottoman hintasta niin teetetään se ulkopuolisella. Tuleepahan heti kerralla tehdyksi.

Mutta nyt ruuan laittoon. Mukavaa alkukesää jokaiselle.

Sinderella 26+4
 
arttuli ja heitu sitä mäkin ajattelin, että luonto hoitaa homman. Nyt kun on jo harkkari-supistuksia, niin tuntuu että saa käydä sen jälkeen "tyhjäämässä". Joten luulisi kivuliaiden "kunnon" supistusten tyhjentävän myös.

En oo edes ajatellu, että vauva itkisi mahassa. Itkeekö ne? Oon aina ajatellu, että ne olisivat suurinpiirtein onnellisia, ja vain nukkuvat tai hyörivät. :) Kamalaa, mistä se sitten johtuu se itku? Väsy, nälkä, pissattaa..??

Hauskaa viikonloppua kaikille, lähdetään viikonlopuksi Tallinnaan. Pääsee hetkeksi pois kotoa! :)

Vaavitar + tintta ja huomenna POKS(28+0)
 
Mä oon kyl miettinyt, että eikai ne vauvat voi kohdussa itkeä, tai siis voihan ne tehdä sellasia hengityksiä mitkä vois olla itkua, mutta ei niin että ääntä kuuluisi.

Mulla on tänään viimenen työpäivä B) Pikkusen hienoa. Toin töihin 4 kiloa karkkia työkavereillekin :D

Outiko 30+2
 
Huomentapäivää !!

Kauhea ukkonen oli ainakin täällä eilen.
Mies oli eilen pelaamassa ja ennen peliä oli käynyt entisellä työpaikallaan, ja siellä oli kuulemma toimiston lattialla ollut nilkkoihin asti vettä lattialla.
Tossa jo suunnitteli että hän sitten kohta taas PÄÄSEE sinne remppaa tekemään.
Siis on kesälomalla ja menossa entiselle työpaikelleen ( tai on kyllä vielä siellä palkkalistoilla 15.6 asti, mutta varsinainen työpaikka on kuitenkin muualla ) , remonttia tekemään.
Nyt juuri äsken lähti nykyisellä työpaikallaan käymään että saa tämän kuun työtunnit tulostettua koneelta ja sitten maanantaina ne täytyy toimittaa palkanlaskijalle että saa tämän kuun palkan.
Että tälläistä tämä meidän yhteinen aika kun mies on lomalla. :headwall:

Ja huomenna mies on koko päivän turnauksessa..

Joo, mutta täytyy varmaan lopettaa taas tämä valittaminen kun ei se kuitenkaan mitään muuta.

Raskauden suhteen täällä kaikki ennallaan.
Mahasta en osaa sanoa onko kasvanut vai ei, sen kuulee sitten taas keskiviikkona.
Vauva ei tänään ole taaskaan kauheasti liikkunut, täytyy nyt katsoa täytyykö sitten illemmalla niitä liikkeitä alkaa laskemaan.
Neuvolassa sanottiin että niitä pitää hiljaisina päivänä vähän laskeskella, ja sitten jos ei tunnu riittävästi niin sitten vaan soitto TAYSiin ja sinne varmistamaan että kaikki kunnossa.
Kauhea hikka on kyllä taas tänään pikkuisella ollut.
Ja supistuksetkin ovat taas hellittäneet.
Nekin taitaa olla vähän sellainen kausiluontoinen vaiva kun välillä ei voi mitään tehdä ilman että supistaa, ja sitten taas toisena päivänä voi olla että saa tehdä mitä vain eukä tunu missää.

Mutta jos taas yrittäisi syödä ja sitten miettiä että mitäs sen jälkeen..
Vaihtoehdot vaan ovat aika vähissä kun ei yksin oikein ole kiva minnekään lähteäkään ja ei oikein ole ketään kuka lähtisi mukaan...
 
Täällä esikko on edelleen sairaana. Eilen aamulla käytiin päivystyksessä, kun tuntu ettei kuume laske ollenkaan. Ei ollut onneksi mitään tulehduksia ja korvatkin on terveet. Viime yönä kuumetta ei varmaan ollut, ainakin saatiin nukuttua paremmin, kun koko viikolla. Aamulla kuitenkin kuume taas nousi, äh. Toivottavasti paranis pian, aivan säälittää toinen, kun ollu niin kauan kipeenä.

Eilen illalla piti alkaa kuuntelemaan masuasukkia, koko viikko menny tuon esikon sairastelun kans, ettei oo ehtiny potkuja tuntemaan. Heti alkoi masussa potkuttelu, kun rauhotuin kuuntelemaan :)

Nyt tais poika herätä, pitää mennä.

Helmiir ja Kerttu 27+2
 
Täälläpäin kaikki ennallaan. Tiistaina oli neuvola ja kaikki oli aivan mallillaan. Masu on kasvannut. Rautaa nyt pitäis aloittaa. oli laskennut 108 asti. Tähän asti olen pärjännyt ilman.. Olo ei kyl vaikuta siltä että olis hemppa laskenut.
Nyt taas kotitöitä tekemään.
Ai niin meillä on taas POKS
Anna ja masukki 31+


 
..syntyi eilen, lähes päivälleen laskettuna aikana, neljäs lapsi: 53cm ja 4700g!! Ugh.. No tuo koko oli odotettavissakin, kun esikoispoika oli samaa luokkaa, tytär hiukan alle 4kg ja viime keväänä syntynyt (mutta 2,5 viikon ikäisenä kuollut) poikakin muistaakseni reilu 4kg. Tämä äiti itse on hoikka, eikä raskauksissakaan ole pahemmin paisunut, paitsi vatsan kohdalta. Syntymäpaino on mieheni suvussa kulkeva "kirous", mieheni ja hänen veljensäkin olivat melkein 5-kiloisia.. :eek:

LUOJAN KIITOS ODOTAN KAKSOSIA, jotka tuskin yli kolme-kiloisina syntyvät..!!


Rauhallista viikonloppua kaikille!!



 
Keskiviikkona olin sokerirasituksessa ja kilpirauhaskokeessa. Tänään sitten soittelin tuloksia. Arvot oli 4.5/10.1/5. Eli keskimmäinen arvo oli yli rajan, mikä on 10. *huoh* :/ Kilpirauhasarvoista en muista kuin toisen T4V oli 12, mikä on kuulemma ihan alarajalla. No tiistaina on neuvolakäynti ja katsotaan sitä sitten miten jatko. Kai se täytyy vähän seurailla mitä suuhunsa pistää :D Enpä nyt jaksa tätä ruveta stressaamaan. Jep ja tiistaina saan laputkin KELAan lähetettäväks, taidan olla viimesten joukossa. :)

Ritsanampuja rv26+3
 
Päivitystä tältä suunnalta.. eli nyt sitten jäädään saikulle supistusten takia kun niitä on ollut päivittäin ja erityisesti työpäivän päätteeksi. Mitään muutoksia ei varsinaisesti ole, mutta lääkärin mukaan supistukset on aika otettava vakavasti jos niitä tulee päivittäin/säännöllisesti. Toisaalta olen iloinen.. mutta toisaalta tunnen oloni oudoksi, kuin jäisin syyttä sairaslomalle :$ vaikka tajuan hyvin, että onhan tässä syytä jäädä sairaslomalle, ettei mitään edes alkaisi tapahtumaan ja saa lepäillä aina kun on tarvis.

Äitiyspakkaus odottaa postissa - en sitä yksin uskalla lähteä hakemaan kun lääkäri kehotti muuten elelemään normaalisti mutta välttämään nostelua, suursiivouksia ja muuta vastaavaa. :/

L3nen 29+5 (ja aivan valtava masu :eek: , sf-mitta yläkäyrällä )
 
Nyt täällä kaivataan apua koskien isyyspakkausta.
Olen ajatellut hankkia miehelleni isyyspakkaukseen sellasen ison vähän paremman sikarin ja sitten askin pikkusikareita kavereille (varpajaisiin)
Mutta, mulla ei ole hajuakaan mistä niitä saa ja mikä olis hyvä merkki?!? Itse, kun en ole koskaan edes tupakoinut niin...
Ja toinen ongelma on viski! Mikä viski on hyvää? Itse en voi sietää viskiä, joten ei oo tästäkään kokemusta..
APUWA!



Outiko 30+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja heitu:
vauvan itku mahassa mä oon siinä uskossa, ettei edes mahassa pysty itkemään, tai näin ainakin serkkuni joka on kätilö on sanonut, mutta en sitten tiedä.
Ihan totta, ei se vauva voi mitenkään itkeä ääneen siellä masussa, koska ääni syntyy kun ilma värisyttää äänihuulia, ja mahassahan ei ole ilmaa. Mutta kenties vauva voi kuitenkin itkeä äänettömästi, siitä on jonkin verran (kenties kyseenalaisia) havaintoja jotka löytyvät googlaamalla.

Ja jos vielä omasta tilasta sen verran että kaikki paremmin kuin hyvin, verenpaine on alle 100 mutta ei kai sille mitään voi eikä paljon häiritse, pyöräiltyä tulee 10-20km päivässä mutta muu liikunta aika vähäistä. Ai niin mammajoogassa käyn.

Olen alkanut aika paljon lukea materiaalia pehmeämmästä ja aktiivisemmasta synnytyksestä, liityin jopa Aktiivinen synnytys ry:hyn. Heidän kotisivuillaan on paljon linkkejä ja tietoa: http://www.aktiivinensynnytys.fi/

Rv 27+3 :wave:

 

Yhteistyössä