ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - toukokuussa

Heippa!
tänään taas kävin sokerirasituksessa. Tuli huono olo ja se litkukin oli erilaista ku viimeks. :) mut selvisin kuitenkin. Kelaan jätin myös tänään laput ja nyt vaan odotellaan. Sääli sinänsä etten saanu viime vuoden tulojen mukaan hakee rahoja... häviän tässä nyt aika paljon ja tuntuu kukkarossa varmasti ens vuonna. :(

Suonenvetoja on ilmaantunu. Tosin ei niin pahoja ku ennen raskautta. Onneks.

Synnytysvalmennus oli turha. Mieskin totes sen jälkeen että sä tiedät varmaan enemmän kuin se luennoitsija :LOL: no, en tiä jännittikö sitä pitäjää vai miks oli jotenki huono... vai oonko mä ite ottanu selvää niin paljon. ja tuoreessa muistissa on 4 viikon harjottelu synnärillä opiskeluaikana. Tosin, tilanne on tietty ihan eri ku on itte potilaana. :)

taneli liikkuu selvästi enemmän mahassa ku aikasemmin. kaipa se poju siellä kasvaa. Sf on selkeesti yläkäyrällä mut ei siitä olla huolissaan. Sitte myöhemmin joudun ylimääräseen ultraan jos sf on vaan aina niin korkeella. Mulla voi olla riskinä liiallinen lapsivesi.

Hankinnoista: rintarepun ostin kirpparilta ihan halvalla ku epäilen hiukan ettei tuu käytettyä. Turvakaukalon huusin huuto.netistä ja oikeastaan yhdistelmät enää puuttuu. Tietty ne kaikki pienet jutut myös. :)

niiin ja nyt on parina iltana ollu selkeesti huono olla selällään. Tuntuu että sisuskalut tunkee kurkusta ulos. :D ja muutenki oon alkanu valvoo öisin.

Melkein joka päivä käyn täällä lukemassa mut en vaan jaksa mitään kirjotella. :)

aniit ja taneli 26+0

 
Mikset sä [/b]Aniit hae 6 kk työtulojen perusteella? mie haen, koska 2007 tienasin mitä sattuu ja nyt vakaat tulot kun olen vakityössä...

karmee päänsärky vaivannu koko päivän, ärsyttävää. kai se tästä. panadolin nappasin jo.

poks poks
sissi ja papana 26+0
 
Baby Butterfly, samaa mieltä siitä, että jos pelottaa kannattaa käydä kätilön kanssa juttelee pelkopolilla. Mua on hirveesti helpottanut jo eka käynti enkä ole enää ollenkaan niin pleoissani kuin ennen käyntiä. Jotenkin paljon luottvaisempi fiilis.

Vakuutuksista; me otettiin Nordeasta se ennen lapsen syntymää -vakuutus. Hyväksyttiin, vaikka kerroin rehellisesti kaikki mun sairaudet, allergiat, vasta-aine anti-M löydöksestä (en tiiä oikein itsekään että mikä se on, mutta mulla löytyi verestä heikko vasta-aine anti-M ja sitä seurataan verikoikeilla raskauden aikana). Nordealla oli meille sopivimmat ehdot. Tykkäsin siitä, että ei ole sairauskohtainen omavastuu vaan hakukohtainen eli voin niputtaa eri sairauksista ja lääkkeistä kuitit ja lähettää ne yhdellä omavastuulla. Vuoden ajalta saa kerätä kuitteja. Mutta saa toki hakea useamminkin jos haluaa, mutta sitten omavastuu 75e menee joka hakukerrasta.

Suonenvedoista/lihaskrampeista; mä olen jo monta viikkoa ottanut iltaisin magnesiumia tuohon vaivaan. Herään öisin 2-3 kertaa siihen, että joko sääri, pohje tai takareisi vetää kramppiin. Juon paljon pitkin päivää, mutta tuosta magnesiumista on ollut apua, vaikka ei kokonaan olekaan poistanut vaivaa. Suosittelen! :)

Ja nyt sitten mun kuulumisiin;

Jäin eilen yllättäen pitkälle sairauslomalle. Yritin vähän laittaa lääkärille vastaan, mutta oli sitä mieltä, että tällä selällä ei hoideta ketään muita kuin itseä ja mahavauvaa (oon siis töissä kehitysvammaisten aikuisten ryhmäkodissa). Niin se lääkäri sitten lätkäisi mulle kesälomaan asti sairauslomaa ja sanoi, että jos selkä ei parane, niin kirjoittaa äitiysloman alkuun asti saikkua, ettei tarvi lomilla sairastaa. Mulla on ollut iskiasvaivaa jo pidempään, mutta olen suht hyvin sen kanssa pärjännyt. Vapailla mennyt aina parempaan suuntaan selkä ja niin jaksanut töissä. Mutta ehkä hyvä näin vaikka olenkin itkeskellyt sitä, että jouduin jäämään näin aikaisin. Mä pelkään, että mulla tulee aika pitkäksi, kun en kuitenkaan tunne olevani supersairas. Lääkäri käski höllentämään tahtia ja pakkohan niin on sitten tehdä.

Suomalainen vauvakirja ostin viime viikolla sen uuden suomalaisen vauvakirjan ja sitä oon nyt lueskellut. hauskaa huomata että vastaan tulee pikkujuttuja, jota esikoisen odottajana ei ole ajatellut/ tiennyt... ehkä paras oli se, että en tiennyt et jälkivuoto voi kestää 5-6 viikkoa... herran jumala!!! :D joitain muitakin tällaisia pikku juttuja oli, missä havauhduin, että just, enpä tällaistakaan tiennyt. Mutta kivasti kirjoitettu kirja, jota on ollut mukava lukea. :)

Luminella ja matkustaja 27+6
 
sissihullu82:
Mikset sä Aniit hae 6 kk työtulojen perusteella? mie haen, koska 2007 tienasin mitä sattuu ja nyt vakaat tulot kun olen vakityössä...
Niin minäkin tein, kun nyt tienaan paljon paremmin kun vuonna 2007, jolloin olin vielä osittain opiskelija..

Luminella:
Niin se lääkäri sitten lätkäisi mulle kesälomaan asti sairauslomaa ja sanoi, että jos selkä ei parane, niin kirjoittaa äitiysloman alkuun asti saikkua, ettei tarvi lomilla sairastaa
Mä en ees tajunnut tota vaihtoehtoa... kun mulla alkaa ens viikolla kesäloma niin oisinko periaatteessa voinut olla vielä sillonkin saikulla?! Mulle tarjottiin saikkua, mutta sanoin että en tarvii saikkua, kun mulla alkaa jo niin pian kesäloma. Hitsit, mullehan ois sitten jäänyt ylimääräsiä lomapäiviä käyttöön, jos olisin ollut saikulla sillon ku ois jo kesäloma, vai?

outiko 29+2
 
Lukuvinkki kantoliinoista ja kestovaipoista kiinnostuneille: Kävin tänään kirjastosta lainaan kirjan "Kantoliina ja kestovaippa".. luin sen sitten yhdeltä istumalta :) Oikein kiva kirja erityisesti kantoliinoista kiinnostuneille! Paljon tietoa kantamisesta ja sen hyödyistä.. ja siitä kuinka kantoliinassa ja kantorepussa vauva on oikeassa asennossa, eikä niinkuin rintarepussa, jossa asento ei ole ihanteellinen vaaville. Tietoa myös eri liinatyypeistä; lyhyistä ja pidemmistä, rengasliinoista, neliöliinoista..
 
Heippa kaikille!

Luminella mäkin pelkäsin että tulee aika pitkäksi kun jäin sairaslomalle. No tämä viikko on mennyt kyllä todella nopeaa kun hommia on paljon ja hirveää tahtia ei pysty tekemään. Äskenkin kyykin tunnin pihahommissa ja sit oli pakko tulla hetkeksi istumaan. Toivottavasti säkin saat päivät kulumaan! :hug:

outiko sairasloma siirtää kesälomaa mutta sen sairasloman pitää olla tietyn mittanen mun mielestä ainakin näin mulle on sanottu. TESistä sen näkee. En ole ihan varma kun m olen vaan siihen kesälomaan asti. En halunnut siirtää kesälomaa.

Mekin ostettiin Brion Primo kaukalo vaikka siinä on se kolmipistevyö mutta testeissähän se oli todettu turvalliseksi joten luotetaan siihen! :)

Suonenvetoa mulla on esiintynyt välillä öisin silloin kun olin töissä mutta nyt ei ole ollut. Kai se on liittynyt siihen jaloillaan olemiseen. Mä olen aina herännyt niin ettei ole pahaksi päässyt kun olen kerennyt venyttelemään.

Mä sain äippäpakkauksen tänään! No meillä se oli kirjaimellisesti äippäpakkaus, kun mun äiti sen avasi ja kävi läpi. Mun isä yritti sanoa sille että se ei ole sua varten mutta äitin mielestä kuulemma on. =) No tulihan ainakin käytyä huolella läpi.

Hankintoja meillä on vielä paljon tekemättä. Meillä kun asunto on sen 60 neliötä niin kalusteetkin menee osittain uusiksi. Kaikkea ei vielä ole siis viittinyt hankkia kun kamat pitää ensin saada järjestykseen. Pikkuhiljaa.. :whistle:

Hauskaa viikonloppua kaikille! B)

Päksäkkä 27+3 :heart:
 
Outiko: Jos olet lomalla kipeä niin olet oikeutettu olemaan saikulla. Yleensä omavastuu on 7 lomapäivää, mut jos kärsit koko loman ajan niin kannattaa kyllä ehdottomasti hakea saikkua ja säästää lomapäivät myöhemmin pidettäväksi.

Mä nyt sitten tänään otin ja menin lääkäriin. Sain saikkua ens tiistaihin asti, kun sillon mulla on neuvolalääkäri. Ylä/keskiselkä on jumittanut aina välillä töissä, mutta olen sinnikkäästi töissä kuitenkin käynyt. Työskenetelen pienten lasten 2-6 vuotiaiden kanssa ja eilen illalla selkä oli tosi kipee. Mieskin jo sanoi, että menet lääkäriin etkä rääkkää ittees. Jotenkin vaan tuntuu vaikealta ns. luovuttaa, kun ei ole "oikeasti" kipeä. Täällä ollut samoja tuntemuksia muillakin. Nyt kuitenkin makuunin pussin ja leffan kera olen jo tullut toisiin aatoksiin. Kyllähän tämä päivä näinkin menee:)

Sain tänään Kelan päätökset ja äitiyspakkauskin taitaa olla postissa, kun sain "sinulle on isokokoinen kirje postissa"-kirjeen. Tosin voi olla myös tarvikkeitä miehen isyyspakkaukseen. Kumpikin kiva:) En kyl viiti nyt itekseen lähteä pakettia hakemaan jos sattuukin olemaan äippäpakkaus niin ei viiti kävellen sitä raahata:) Odottelen, et mies tulee töistä.

Eipä mullamuuta nyt

Rimprenssa ja Leppis 27+2
 
Luminella älä ole huolissasi, kyllä se aika suorastastaan lentää, vaikka ei töissä ole. Ihan samasta työstä ja samoista syistä jäin itse s-lomalle, ja harmitti tosi paljon alkuun, mutta iskias on helpottanut TOSI paljon kun olen kotona. Ja sama oli aikanaan esikoisesta, tosin silloin olin 30+ viikolle töissä, nyt jäin jo 26 viikolla pois.
Nyt kun oikein aloin miettimään, iskias on varmaan puolella "laimentunut" kotona ollessa.

Outiko S-loma siirtää kesälomaa, eli jos lääkäri kirjoittaa ä-lomaan asti saikan ja sulla lomapäiviä ennen, ne siirtyy. Mutta jos kirjoittaa vaan lomaan asti, ne tietysti kuluu ihan normisti. Ei sitä lomalla tarvii sairastaa!

Treelo 29+5
 
Ok, no hitto, mä oisin näihin mun kaikkiin vaivoihin ( =iskias, alaselkä, henkitysvaikeudet) saanut sen noin kuukauden sairasloman, mutta olin niin tyhmä, että sanoin että en tarvii kun oon muutenki pois töistä (kesälomalla)
No mut samapa tuo, ei se varmaan taloudellisesti vaikuta mihinkään.

Huomasin just että täällä Jyväskylässä on huomenna joku lastenvaatteiden kirpputori, pakko mennä sinne tekemään löytöjä, vaikka tota vaatetta onkin kertynyt jo tosi paljon :ashamed:

OUtiko 29+2
 
Täällä taas, edelleen supistusten vuoksi sairaslomalla. Aika menee maatessa ja lehtiä lukiessa, sekä netissä roikkuessa :ashamed:
Aniit: sanoit viestissäsi, että SF menee yläkäyrillä ja että sulla on riski liian suureen määrään lapsivettä. MIksi? Kysyn siksi, että minulla SF menee yläkäyrän yläpuolella ja vatsa on kaikkien, jopa neuvolatädin mukaan iso, jopa liian iso. Ensi viikolla on kontrolli ja sitten tod näk lähete äitiyspolille. Sf oli tiistaina 27 cm. Neuvolatäti sanoi, että lapsikin tuntuu kyllä isolta käteen, mutta, että vettäkin voi olla liikaa. Olen yrittänyt etsiä netistä tietoa, mutta sitä ei juuri ole, jostain epämääräisistä sikiön epämuodostumista puhuttiin... Rakenneultra oli kuitenkin ok.

ssihinä ja 27+0
 
Pakko tulla tuosta sf-mitasta kommentoimaan, mulla se oli viikolla 26+5 27cm ja nyt eilen viikolla 28+5 se oli jo 30cm. Aikaisemmin mennyt just yläkäyrällä, mutta nyt pomppas yli. Kävin viime viikolla ultrassa ja vauva oli juuri keskikäyrällä painaen 1,2kg ja lapsivettä oli N-. Eilen lääkäri kumminkin käsikopelolla sanoi, että vauva iso ja lapsivettä paljon, mutta kun sanoin mitä ultrassa niin tokas vaan että käsin ei tarkkaa arviota kyllä saa. Joillain vaan kasvaa nopeempaa ja useimmiten onneksi ei mitään hätää. Mulle sanottiin myös että jos lapsivettä liikaa niin koko kohtu on ihan pinkeä koko ajan. Se on kyllä totta, että voi viitata johonkin häiriöön sikiön kehityksessä jos lapsivettä on liikaa, onneksi kuitenkin harvinaista.

Mua on kyllä alkanut synnytys pelottaa ja eilen sanoinkin, että haluan lähetteen pelkopolille, nuo terkkarin puheet isosta vauvasta jotenkin jäi mieleen, vaikka ultran mukaan normaali kokoinen, mutta pelottaa ja meillä tuo nelonenkin jäi kiinni vaikka ei ollut edes iso.
Mietin myös sitä, kun vauva perätilassa ja on ollut jo monta viikkoa, että mahtaako enään edes kääntyä.

Jälkivuodosta joku oli puhunut, on muuten kamalaa kesällä jos kestää monta viikkoa :whistle: mulla onneks ollut jokaisen jälkeen vaan 2 viikkoa, mutta menkat onkin sitten alkanut n. 6 viikon päästä synnytyksestä..

Nyt ruokaa laittamaan ja viemään poikaa fudismatsiin =)

heitu ja Onni 28+6 :heart:
 
Mulla oli sitten eilen neuvolalääkäri ja mut määrättiin sairaslomalle pehmenneen kohdunsuun takia. Yritän silti olla huolestumatta liikaa.. Saikkua kaksi viikkoa, jonka jälkeen uusi kontrolli lääkärillä. Mielelläni jäin siinä mielessä sairaslomalle että vatsa on ollut ihan pinkeenä viimesen viikon ja supistellutkin..Töitten takia tietty vähän huono omatunto, kun mun seuraajakin alotti just tällä viikolla ja mun piti pitää 4viikon perehdytys.. :(

Muutenkaan ei mennyt ihan putkeen neuvolalääkäri. Mulla oli merkkejä tulehduksesta emättimessä ja otettiin laaja bakteeriviljely, klamydiatesti, hiiva ym. Osa tuloksista jo tulikin ja hiivaa se ei ainakaan ole. Lisäksi hemoglobiini oli jo laskenut alle sadan vaikka oon syönyt rautaa joka päivää.. :(

Niin ja kuunnelkaas mun sf-mittoja neuvolakortista. Voitte uskoa että lääkärin käppyrät näytti aika ihmeelliseltä:

rv 19+4 19cm
rv 23+4 17,5cm
rv 27+3 26,0cm

Eipä ole sellanen olo että oisin kauheen luotettavissa käsissä, kun kaikki vaan ohittaa noi luvut sillä että joku toinen on mitannut väärin.. :/ :x

Mutta tää päivä meni kuitenkin mukavasti aurinkotuolissa löhöillessä parvekkeella.. :)

Aurora 27+jotain
 
Outiko Kiitti infosta turvakaukaloita koskien. Mä en ees kattonut niitä turvavöitä sen kummemmin siellä kaupassa, että oisko muissa malleissa ollu erilaisia. Mulle tulee kanssa välillä hengitysvaikeuksia esim. jos on vähän aikaa huonossa asennossa, niin sen jälkeen joutuu vetää happea eikä saa puhuttua kunnolla mitään..

Hankinnoista Meilläkään ei ollut vielä viikko sitten hankittuna kuin amme ja vähän vaatteita, mutta tällä viikolla käytiin tosiaan ostamassa vaunut, pinnasänky+pehmusteet+pussilakanat ja turvakaukalo. Jätettiin ne vielä kauppaan, kun ollaan muuttamassa kesäkuussa ja haetaan ne vasta uuteen asuntoon. Me ostettiin sellanen vihreä Brion pinnasänky, kun oli alessa ja mies tykkäs siitä kovasti. Ei ollut enää kuin näytekappale jäljellä, joten siinä tuli sitten mukana sellaset keinutassut, joiden avulla pinnistä voi keinuttaa..

Kikka89 Onpa pirullista kun sulle on luvattu ne rahat ja sitten niitä ei kuulukaan. On kuitenkin kyse sen verran isosta summasta että ei oo ihan sama milloin ne tulee, jos on just miettinyt jotain hankintoja niillä tekevänsä..Ja kun ne siellä sossussakin tietää että teille on tulossa vauva ja paljon hankintoja niin |O
 
outiko Jos sun olo on ens viikolla vielä kurja töissä, niin ei muuta kun menet lääkärin puheille ja pyydät sairaslomaa. Ei kannata "tuhlata" kesälomapäiviä sairastamiseen. Oon ymmärtänyt, että kesäloman voi pitää sitten vanhempainvapaan päätteeksi tai mahdollisesti nostaa jopa rahana. Varmaan riippuu työnantajasta. Kannattaa taristaa palkanlaskijalta, miten menee. Eli saisit olla kuukauden pidempään lomalla ennen kuin tarvis miettiä hoitovapaata, jos sille mielii jäädä.

Kestoista En tiedä innostunko.

Huusin äsken huuto.netistä Brion pinnasängyn 20 ?! =)

Mandy ja nappula 28+4
 
Mä olen ollut helmikuun alusta jo sairaslomalla.... ja olin ajatellut että kesäloma alkaisin kesäkuun puolessa välissä, no työnantajan puolelta sanoi ettei mun kannata ottaa lomaa jos lääkäri kirjoittaa sairaslomaa äitiysloman alkuun asti, joten saan sitten lomapäivät rahana, mulla loppuu työsopimus sopivasti elokuun puolessa välissä....

24+6
 
sf-mitoista ollut puhetta. sen verta vaan tulin kommentoimaan tässä välissä,että ei tosiaan tarkoita aina,että jos sf-mitta on iso,että vauvakin on.viime raskaudessa mulla meni käyrät koko ajan yläkäyrän yläpuolella ja viimeisessä neuvolassa oli mitta 42cm tyttö oli kuitenkin ihan normikokoinen 3420 grammaa ja 51.5 senttiä =)
nyt on tässä raskaudessa mulla toi kasvu mennyt ihan keskikäyrällä,mut jos se siitä pompsahtaa niin en ota stressiä =)

huomenna tuun kirjoittelee ja kommentoimaan enempi.ihanaa viikonloppua :wave:

ajatar&vempula 27+6 &veera 9kk
 
Täällä aletaan olla huolissaan pikkuisen liikkeistä, tai siis niiden puutteesta.
Nyt on koko päivän ollut todella rauhallinen, on siis liikkunut, mutta todella vähän.
Oikeastaan ei ole tuntunut kuin ihan muutama kunnon potku.

Mulle annettiin jo viimeksi neuvolassa sellaine liikkeiden laskenta kaavake.
Sanottiin että ei sitä tarvitse täyttää, lähinnä vaan siksi että siinä on ne ohjeet.
Terveydenhoitaja sanoi ettei tarvitse laskea jos selvästi tuntuu liikkeitä, mutta jos on rauhallisempi päivä, niin sitten melkein kannattaa laskea.
Ja varsinkin sitten loppuraskaudesta täytyy kiinnittää huomiota.
Ja kun vähän on ollut epäilystä siitä että vauva saatta ollu iso ( tai oikeastaan oman pituuteni takia vaikuttaa isolta, eikä tilaa liikkua ole niin paljon ) niin sanoi että nyt jo kannattaa vähän kiinnittää huomiota siihen että pikkuinen liikkuu normaalisti.

Nyt vähän tuntuu että tänä iltana täytyy alkaa niitä laskemaan..
Pelottaa vaan että jos ei ensimmäisen tunnin aikana tunne sitä vaadittua 10 liikettä, ja sitten vielä pitää toinen tunti laskea syömisen ja liikkumisen jälkeen, että mitä jos ei sittenkään tule sitä 10 liikettä??
Sittenhän pitää soittaa sairaalaan ja kertoa tilanne, ja luultavasti lähteä sinne että tarkistavat onko vauvalla kaikki hyvin.
Olisi kyllä niin mun tuuria, että ihan paniikissa täällä 2 tuntia lasken liikkeitä, ja sitten kun soitan sairaalaan ja pyytävät käymään, niin matkalla tai viimeistään sairaalassa alkaa kauhea myllerrys.

Mutta täytyy tässä nyt vielä seurailla tilannetta, ja toivoa että neiti siellä nyt vähän virkistyisi ja alkaisi liikkumaan.

Olen nyt jo kokeillut kaikkea mikä yleensä aiheuttaa kunnon AD/HD kohtauksen ( syönyt suklaata, istunut, maannut jne... ) , mutta mikään ei oikein ole tehonnut.
Pientä liikettä on aina tullut, mutta ei sellaista kunnon energiapiikkiä.
Täytyy nyt tästä alkaa tekemään ruokaa jos syöminen vaikka herättelisi neidin, ja sitten täytyy varmaan vielä kokeilla kahvin juontia, se kun yleensä kanssa auttaa.
 
Moikka!

Meille kuuluu hyvää. Meille rantautui tiistaina uusi hieno äitiyspakkaus. Sitä kyllä odotettiinkin kun joulua. Töitä on jäljellä tänään päivän alle kaks viikkoa. Mies ylennettiin päälliköksi töissään, joten silläkin saralla menee mukavasti.

Maha alkaa olemaan sen verran iso, että välillä sattuu joka asennossa mahaan ja välillä selkäänkin. Potkut on myös alkeneet sattumaan enemmän.
Liikkeistä Mä en oo laskenut liikkeitä. Vauva liikkuu aikas paljon, mutta jos on enemmän itse liikkeessä niin sitten taas vähemmän, siipeilee vaan. Mun mielestä tässä vaiheessa on vaikea laskea potkuja kun vauva liikkuu muutenkin paljon sillä lailla möyrii.

Kantoliinoista ja repuista Mulla on itse tehty trikooliina velourista ja sit oon tehnyt kaks kantopussia toisen ulko ja toisen sisäkäyttöön. Voin yrittää etsiä sitä kaavaa jos joku haluaa tehdä. Kannatan myös kantoreppuja kuten Yamoa, Manducaa ja Ergoa. Noi on kait aika tasalaatuisia ja meille varmaan tulee Ergo, koska sitä saa meijän vauvukaupasta. Ei viitti sen takia Helsinkiin lähteä.

Suonenvetoa On toisinaan, mutta ei niin pahoja edes mitä mulla on joskus ollut ennen raskautta.

Henkeä ei ahdista, mutta mahaan pistää usein jos kävelee vähän reippaammin ja kohtalaisen pitkää matkaa. Onko muilla tätä?

Eipä mulla muuta. Mukavaa viikonloppua kaikille. :heart:
 
SpringSummer
Nyt jäin miettimään heitun kommenttia siitä, että kohtu on ihan pinkeä jos on paljon lapsivettä. Mä kirjoitin viime sivulla siitä että napa menee kuopalle, ja pelästyin että ei kai mulla ole liian vähän lapsivettä...? :| Sf-mitta on myös pienehkö.
En tiedä tuleeko sitä vaan huolestuttua liian helposti...?

Kiitos kirjavinkistä L3nen , kestovaipoista olis kiva kuulla enemmänkin jos jollain on tietoa! (Vois ehkä surffailla jollain kestovaippailufoorumeilla myös...)

SpringSummer 27+5
 
Hei! Vilmav2, Kiitos tsempistä, jospa tämä toinen ei ole ihan niin valvottaja. Juu ja Outiko, siinäpä se juuri vaikka yritti pitää itseään maantasalla (ja olen vielä alan ihminen) niin jälkeen päin ajatellen oli myös niitä ruusuisia kuvitelmia vauva-ajasta! Kyllä täytyy itsensä antaa mennä jossain asioissa siitä mistä aita on matalin. =)

Aurinkoista viikonloppua kaikille! B)

P.S. Oli unohtua. Lilliputit, mulla on kanssa korvat mennyt aina väliin tukkoon, mutta ei noin pitkäksi aikaa ku sulla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sissihullu82:
Mikset sä [/b]Aniit hae 6 kk työtulojen perusteella? mie haen, koska 2007 tienasin mitä sattuu ja nyt vakaat tulot kun olen vakityössä...

karmee päänsärky vaivannu koko päivän, ärsyttävää. kai se tästä. panadolin nappasin jo.

poks poks
sissi ja papana 26+0
ei se auta, ku vaihdoin loppuvuonna työpaikkaa ja tässä työssä tulot on selkeesti pienemmät.. eli mä tässä nyt sit vaan häviän..

 
Alkuperäinen kirjoittaja ssihinä:
Täällä taas, edelleen supistusten vuoksi sairaslomalla. Aika menee maatessa ja lehtiä lukiessa, sekä netissä roikkuessa :ashamed:
Aniit: sanoit viestissäsi, että SF menee yläkäyrillä ja että sulla on riski liian suureen määrään lapsivettä. MIksi? Kysyn siksi, että minulla SF menee yläkäyrän yläpuolella ja vatsa on kaikkien, jopa neuvolatädin mukaan iso, jopa liian iso. Ensi viikolla on kontrolli ja sitten tod näk lähete äitiyspolille. Sf oli tiistaina 27 cm. Neuvolatäti sanoi, että lapsikin tuntuu kyllä isolta käteen, mutta, että vettäkin voi olla liikaa. Olen yrittänyt etsiä netistä tietoa, mutta sitä ei juuri ole, jostain epämääräisistä sikiön epämuodostumista puhuttiin... Rakenneultra oli kuitenkin ok.

ssihinä ja 27+0
Mulla se lapsiveden määrä liittyy geenivirheeseen jota kannan ja joka sikiöllä myös on. Rakenneultrassa lääkäri siitä mainitsi ja sitä nyt tarkkaillaan.
Tästä samasta syystä en viitsi hakea mitään vakuutusta pojalle ainakaan vielä koska luulen ettei sitä saataisi tuon geenivirheen takia. Luulen että vakuutusyhtiö vetoaisi kaikessa pienessäkin asiassa siihen että tuo geenimutaatio on vaikkei sen pitäisi pojan elämään mitenkään vaikuttaa.. :/
 
vilma ihana masu sulla ja ihan kun on toinenki "pikkumasu" :D Miten useesti kuulekaan että "sulla on kyl tosi pieni masu" ja musta se on ihan jättimäinen välillä :D

Babyshowerit Sisko järjestää tän kuun lopussa. :) muuten ois varmaan jääny pitämättä.

kantoliinailuista: meilla kantoliinaillaanki. :) Kyllä oli hauskaa ku tuolla lapsimessuille myyjä esitteli just sitä kantoliinaa ja rintareppua niin pistinpä tuon tulevan ISUKIN kokeilemaan. Kyllä vähä hihitytti kun siihe keräänty ihan yks sun toinenkin kattomaan vierestä. Mies vaan totes et "no pitäähän isinki oppia käyttää" Sen jälkee siinä työnteli useempiki masukas puolisoaan sovittamaan niitä :D

Anteeksi en millää ehdi lukea kun pikaluvulla nyt kun ootte niin hirmu aktiivisia ja eilen en ees päässy kaksplussaa :O Kone herjas et "sivusto ei nyt käytettävissä" |O

beebee & baby 28+2 hii koht 30 :)
 

Yhteistyössä