Huh kun on tullut paljon tekstiä tämän viikon aikana
Olen työstänyt opinnäytetyötäni ja vielä olisi parin kolmen viikon puristus edessä. Sitten koulu on siinä ja hengähtää. Olen kyllä yrittänyt käydä päivittäin lukemassa täällä kuulumisia, mutta tällä viikolla en juuri ole ehtinyt.
kohdunpohjan korkeudesta: Mä meen kanssa käyrien yläpuolella. Nyt jo 28 ja viikkoja 24+3. Neuvolan täti ultrasi tiistaina ja oli sitä mieltä, että pikkutyyppi vastaa viikkoja, lapsivettä on runsaasti, muttei liikaa, joten mitään huolta ei pitäisi olla. Istukka on edessä "peittona", joten sekin voi vaikuttaa mittaan ja maha on tosiaan tossa ihan edessä, eli ei ole kasvanut juuri taaksepäin tai sivulle.
Kestoilusta: Me aiotaan kestoilla. Siitä ei ole sen kummemmin kotona keskusteltu, mutta se vaan on ollut meille molemmille itsestään selvää. Nyt pitäisi hankkia kestovaippoja, mutta kovin isoa varastoa ei viitsisi ennakkoon hankkia, sillä käytössä varmaan selviää, mitkä sopivat meille parhaiten.
Kiitos
L3nen tuosta nettikauppavinkistä, voisi vaikka kokeeksi kokeilla sitä, jos kerran kokemuksesi ovat myönteisiä.
Vauvakutsuista: En ole kyllä uhrannut ajatusta vauvakutsuille, eikös se ole kavereiden asia, jos sellaset haluavat järkätä. Luulen, että kesäkuussa kutsun ystäviä viettämään päivää meillä grillaillen ja oleillen, ja tarjoan kakkukahvit sen kunniaksi, että saan amk-opinnot vihdoin päätökseen. Siinä samalla voi sitten juhlistaa kesäloman alkua, tulevaa äippälomaa ja vauvaakin.
Raskausajan vaivoista: Mulle iski limapussin tulehdus molempiin lonkkiin. Olivat siis lonkkien alapuolelta reidestä ihan kosketusarat ja käveleminen, istumaan meneminen/nouseminen ja kyljellä makuu oli yhtä tuskaa. Onneksi kylmäpussit auttoivat ja pahin on ohi. Iltaisin olen kyllä ottanut aina pari panadolia särkyyn. Öisin on myös toisen jalan suonikohjut vaivanneet, samoin närästykseen heräsin yksi yö ja piti nousta pureksimaan Rennietä. Muuten olo on aivan loistava ja pirteä. Hb:kin on vielä 122 eli ei ole laskenut kahteen kuukauteen yhtään.
Ens viikolla pitäisi käydä Kelassa täyttämässä paperit. Mies on yrittäjä, joten joitain kysymysmerkkejä tuli vastaan kun yritimme täyttää paperia. Aateltiin mennä paikan päälle ja pyytää henkilökuntaa auttamaan, jotta byrokratia menee kerralla oikein.
Joku totesi, että lähes kaikki on vielä hankkimatta vauvaa varten. Mä liityn samaan kerhoon. Olen ostanut pari pientä vaatetta, mutta kaikki muu on vielä hankkimatta. Mutta kunhan lopputyö on palautettu, niin sitten lähden kaupungille törsäämään ja samalla valitsen vaunut, jotka vanhempani ovat luvanneet kustantaa. =)
Mukavaa ja aurinkoista loppuviikkoa! Mä palailen taas ruotuun ja alan litteroimaan lopputyön haastatteluja. Plaah.
Vuokko 24+3