Huomenia
meillä vakuutukset nyt sitten fenniasta. astui voimaan 22.4 jo. mulle ne ois myöntänyt vaan ehdollisen sairasturvan (poissulkevasti kaikki ylipainoon liittyvät viat ois jääny korvaamatta) , joten omani pidin pohjolassa edelleen, kun siellä mul ei oo muita rajotuksia kuin poskionteloiden sairaudet joita teininä sairastin 4-6 per talvi, ja liitettiin fennian kotivakuutukseen tuo tuleva penska ja otettiin odotusaikakin vakuutuksen piiriin.
fennian paruista kyllä luin, että siellä saa aikasemmin kuin 2kk vanhalle vauvalle jo vakuutuksen. se oli semmonen, että se astuu voimaan kun tullaan kotiin sairaalasta eli kyse päivienikäisestä siinä tapauksessa.
must on hullua että joillain teillä on kokonaan hylätty vakuutushakemus äidin ylipainon vuoksi...ei voi käsittää perustelua sille.
mulla alkas työpaikalla oleen aika puhdas pöytä kun olen lahjakkaasti delegoinut jo mun kaikki liikenteet pois iteltäni (olen siis huolitsija, logistiikkayrityksessä) ja nyt vaan vastailen kysymyksiin ja hoidan vanhemmat projektit alta pois. työpäiviä 14 ennen kesälomaa, nice
kelan paperit ois puoliksi täytetty, mut aiheuttaa harmaita hiuksia noi isyysrahat ja niiden hakemiset, kun ukkeli on yksityisyrittäjä, niin kaiken maailman tilivuoden tuloslaskelmat ja taseet pitää liittää hakemukseen. samalla mietin, että mitä pirua ne kelalle kuuluu, mistä se vuosi koostuu, eikö vaan viivan alla olevalla luvulla ole väliä. noh katsotaa. meinasin mennä papereitten kanssa kelaan ja kattoo siellä ne läpi tätsyn kanssa, että on oikein täytetty kerralla. mitään en niin paljo inhoa,kuin että joutuisin korjailemaan jälkiäpäin...
varasin tupperware kutsutkin meillä pidettäväksi helatorstaiksi. esittelijä lupasi tuoda kaikki lapsi jutut, no oli arvannutkin niiden kiinnostavan mua...hih
kutsulistalla mulla on "äitejä ja tyttäriä" teema. samalla tutustuvat toisiinsa kolmesta eri suvusta ja mahdolliset lapsen kummit (ei olla vielkään päätetty, mut rajattu 2 pariskuntaa...onnex on aikaa viel pohtia) keskenään, ni ei oo sitten ristiäisissä niin pintapuolista koska tarkotus pitää rennot juhlat ilman liiallisia koreuksia, kun ei sen tyylisiä olla lainkaan...
no jos sitä menis opettamaan kesätyttöä excelin saloihin...
mukavaa päivää kaikille!
sissi ja papana 25+5