ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - toukokuussa

Huomenta taas täältä !!

Onneksi illalla paniikki hellitti, eikä sitten pahemmin tarvinnut noita liikkeitäkään alkaa laskemaan.
Vähän sen jälkeen kun mies tuli kotiin ja katsottiin sohvalla elokuvaa niin alkoi kyllä kunnon pippalot.
Kättä kun pidin mahan päällä niin välillä todella selvästi näki kun käsi nousi tosi paljon ylöspäin.
Mietin vaan että miltäköhän olisi näyttänyt jos ei käsi olisi ollut päällä ja olisi huomannut katsoa mahaa siinä vaiheessa.
Vähän veikkaan että olisi voinut näkyä kantapää tai joku.
Tuntui oikeasti jo siltä että olisi voinut pikkuisen jalasta vaikka ottaa kiinni kun niin voimakkaita potkuja tuli.

Hetkenaikaa neiti sitten riehui, mutta sitten onneksi rauhoittui kun siirryttiin tuonne sängyn puolelle.
Antoi äidin ja isin viettää vähän "laatuaikaa" ja sitten sen jälkeen kun piti alkaa nukkumaan niin samanlainen myllerrys alkoi taas.
Mies jo kysyi ihan huolestuneena että"pelästyiköhän vauva?" ja että "en kai mitenkään painanut sun mahaa, jos sitä vaikka sattui tai jotain?"
Siinä sitten rauhoittelin että kyllä se siellä niin turvallisesti on että ei siinä pienet tönäisyt haittaa, eikä aiheuta mitään vauvalle.

Tänään illalla pitäisi sitten mennä kaverien luokse grillaamaan.
Olivat kutsuneet meidät sinne grillaamaan ja iltaa viettämään.

Mutta nyt pitää taas alkaa toimimaan että saa tuon koiran tuosta taas joskus ulos...
 
Huomenta!

Kiitos Päksäkkä ja BB :heart: Mulle kans kaikki sanoo koko ajan, että voi miten pieni masu ja niinhän se onkin :D Ihan hyvä vaan, kyllähän se vielä aikalailla kasvaakin niin sit on tuskasta :D

Täällä oli mukavia juttuja monella, onnea niistä ja :hug: kaikille jotka tarvitsee!

Masupistoista, mulla pistää välillä mahaan jos kävelen liian kovaa. Ja joskus ihan muutenkin.

Kikka, hyvä että liikkeet alkoivat tuntumaan! Hassuja nuo vauvat kun välillä niin kovasti säikäyttävät :)

Meillä alkaa olla kestovaippapaketti kasassa, enää muutama näpsy ja lisäimu niin sitten olis jo mukava aloituspakkaus :)

Vilma ja Elma 27+1
 
Huomenta :)

Mullakin on noita mahanpistoja ollut jo varmaan parin kuukauden ajan :( Ikäviä, kun ei voi sitten oikeen lenkkeilläkään.

Ajattelin lähteä kohta keskustaan shopppaileen, kun eilen oli tilipäiväkin. Meillä ois kyllä taloyhtiön pihatalkoot, mut en millään jaksa osallistua. Mies sen sijaan haluaa osallistua, niin se voikin sitten edustaa meidän perhettä :D

Aurinkoista lauantaita B)

Outiko 29+3
 
Kikka Hyvä että pikkuneiti vaan vähän pelästytti.. :) Mullakin välillä maha hytkyy potkuista jo aika mukavasti..

Outiko Mulla on samat suunnitelmat tälle päivälle eli Shoppailu. :) Suuntaatko vauvanvaateosastoille?

Meillä on illalla allasbileet kavereiden kesken ja mun mies on järkännyt niitä sellasella voimalla, että varmaan pelkää niiden jäävän viimeiseksi bileikseen,raukka.. Mut anyway, yritän ettiä mustan boleron illaksi, ku tuppaa noissa käsivarsissa näkymään tää 5kk:n löhöily ja syöpöttely.. |O Ja täytyyhän sitä ihan ohimennessä käydä lastenvaateosastot läpi.. :D
 
Mäkin ajattelin lähteä kirpparikierrokselle :) Eilen käytiin illalla Keskisellä (vihaan koko paikkaa, mutta pakko siellä on välillä pyörähtää) ja ostin itselle kengät ja kesähousut. Tosi kivat mammamalliset löysin :) Enempää en osta kun mekoilla ja hameilla ajattelin pärjätä.

Mukavaa päivää :)
 
vilma juu ja sit se tuntuu kyl musta ainaki siltä et se mikä ei ulkoa näy niin vie kyllä sisältä sen tilan ja vessassa kyllä ravataa vaikka kuinka usein! :D mä huidon kyl tol masulla jo välillä pöydiltä alas kaikkea.
Masupistoista Mulla kans pistää välillä alavatsaan jos kävelen lujaa ja muutenki välillä voi kipuilla toi alavatsa jos pitkään kävelee sit yleensä pidänki masusta kiinni ku kävelen nin se auttaa. Ja meillä toi pirpana antaa työntää kantapäätä alavatsan vasemmalta puolelta jos meen liian lujaa. :D

Tänään äidin 50v kekkerit. Kiva ku suuriosa sukulaisista ei oo nähny mua koko raskautena. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja SpringSummer:
Nyt jäin miettimään heitun kommenttia siitä, että kohtu on ihan pinkeä jos on paljon lapsivettä. Mä kirjoitin viime sivulla siitä että napa menee kuopalle, ja pelästyin että ei kai mulla ole liian vähän lapsivettä...? :| Sf-mitta on myös pienehkö.
En tiedä tuleeko sitä vaan huolestuttua liian helposti...?

Kiitos kirjavinkistä L3nen , kestovaipoista olis kiva kuulla enemmänkin jos jollain on tietoa! (Vois ehkä surffailla jollain kestovaippailufoorumeilla myös...)

SpringSummer 27+5
Miten sulla tuo napa menee kuopalle? Mulla myös aika kuoppa navassa. Neuvolasta voit kysyä tuota määrää, varmasti laittaa eteenpäin jos huolta :hug:
Ihana ilma ja päivä, lasten kanssa pyöritellään kohta lihapullia :D

heitu ja Onni 29 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja aurora81:
Kikka Hyvä että pikkuneiti vaan vähän pelästytti.. :) Mullakin välillä maha hytkyy potkuista jo aika mukavasti..

Outiko Mulla on samat suunnitelmat tälle päivälle eli Shoppailu. :) Suuntaatko vauvanvaateosastoille?

Meillä on illalla allasbileet kavereiden kesken ja mun mies on järkännyt niitä sellasella voimalla, että varmaan pelkää niiden jäävän viimeiseksi bileikseen,raukka.. Mut anyway, yritän ettiä mustan boleron illaksi, ku tuppaa noissa käsivarsissa näkymään tää 5kk:n löhöily ja syöpöttely.. |O Ja täytyyhän sitä ihan ohimennessä käydä lastenvaateosastot läpi.. :D
ollaankohan me samoissa allasbileissä tänään...? Lahti cityssä?

sissi ja papana 26+1
 
SpringSummer
Kiva heitu kun vastasit, oletinkin että tällaista navan painumista ei varmaan monella ole. Tuntuu kun makaan, niin maha valahtaa sivuille ja navan kohdalle tulee sellainen syvänne. Vauva liikkuu kyllä tosi aktiivisesti. Kyselen vielä asiaa neuvolasta.
vilmav2 , mulla on myös pienehkö maha, varmaan sunkin massua pienempi. Kiva kuva! Onks sulla mitattu sf-mittaa muuten? Voi olla että mainitsitkin...

Kuinkakohan kauan muuten raskaana saa käydä uimassa?

Onpa ihana ilma, pakko lähteä takaisin ulos =)
SpringSummer 27+6
 
Mä oon kanssa huomannu että pienessä mahassa on puolensa, vaikka mua ärsyttää suunnattomasti onpa sulla pieni maha kommentit ja missä sun maha on? :kieh: Ja mulle ainakin mun maha tuntuu isolta kun ei koskaan sellaista ole ennen ollut. No eiköhän se kerkeä vielä kasvamaan. =)

Huh, tulipas kyykittyä muutama tunti talonyhtiön talkoissa. On lonkka sen tuntunenkin. No takaisin kyllä en enää mene!

Päksäkkä 27+4 :heart:
 
SpringSummer, viimeksi torstaina sf mitattiin ja 25 oli. Eli ihan siinä keskikäyrällä, kuulema ihan vähän ylikin :eek:

Mä en ole jaksanut ottaa mitään stressiä mahan koosta kun käyrillä mennää kuiteskin :) Ja ihan oikeaoppisesti vauva siellä kasvaa. Ja kun itsestä tuossa on mahaa jo ihan mukavasti :D
 
SpringSummer Olis ne neuvolassa varmasti sanonut jos maha jotenkin ihmeellinen, joten älä huoli :hug: Mulla navasta tullut yleensä aina odotusaikana jotenkin syvempi, ei ikinä ole pullahtanut esiin niin kuin monella tekee. Ja nyt sf-mitta yläkäyrillä, mutta kun jo kuudes raskaus niin neuvolan mukaan kasvaakin nopeemmin. Kattelin just esikon äitiyskorttia ja silloin on mitat ollu aina alakäyrillä viikkoon 34 asti. Isoimmat mitat mulla ollut tokasta raskaudesta joista vauva oli pienin, eli ei kyllä vauvan kokoa ennusta suoraan :eek: Ja aina neuvolasta arvioitu, että vauvat n.4kg (pienin 2780g ja isoin 3420g).
 
Alkuperäinen kirjoittaja sissihullu82:
Alkuperäinen kirjoittaja aurora81:
Kikka Hyvä että pikkuneiti vaan vähän pelästytti.. :) Mullakin välillä maha hytkyy potkuista jo aika mukavasti..

Outiko Mulla on samat suunnitelmat tälle päivälle eli Shoppailu. :) Suuntaatko vauvanvaateosastoille?

Meillä on illalla allasbileet kavereiden kesken ja mun mies on järkännyt niitä sellasella voimalla, että varmaan pelkää niiden jäävän viimeiseksi bileikseen,raukka.. Mut anyway, yritän ettiä mustan boleron illaksi, ku tuppaa noissa käsivarsissa näkymään tää 5kk:n löhöily ja syöpöttely.. |O Ja täytyyhän sitä ihan ohimennessä käydä lastenvaateosastot läpi.. :D
ollaankohan me samoissa allasbileissä tänään...? Lahti cityssä?

sissi ja papana 26+1
:D Juu, no siltäpä näyttää, pienihän tää on tää maailma.. Vai onks ne vaan niin isot bileet? :LOL: En ainakaan oo sitten ainut Sprite-linjalla. Niin ja arvaan kyllä kuka muuten oot, kun en muita "isomahasia" sinne ainakaan tiedä tulevan.. Mutta kiva nähdä illalla!
 
Huomenta !!

Miehellä tänään viimeinen työpäivä ennen kesälomaa!!
Toisaalta turhaan mä tässä iloitsen, se kun ei tunnetusti viihdy mun kanssa kotona..
Saa nähdä että mitä tällä kertaa keksii.
Viimeksi kun joluna oli viikon lomalla, niin kävi sitten melkein joka päivä työpaikalla kahvilla ( ja samalla tietysti hoiti työjuttuja ) .
Eli tuskin mitään yhteisiä juttuja meille tulossa lomasta huolimatta.

Minä täällä jo vähän odottelen keskiviikkoista neuvolakäyntiä.
Kumpa vaan olisi tuo maha kasvanut normaalista, eikä painoa olisi ihan kauheasti tullut.
Näistä kun viimeksi tuli sanomista. :ashamed:
Ja jotenkin kyllä jännittää kun neuvolantäti haluaa ilmeisesti kysellä meidän parisuhteesta meiltä kun niin painotti sitä että miehen olisi tultava seuraavalle käynnille mukaan

Mitäköhän se meinaa kysellä, ja mitäköhän minä vastailen.
Kuitenkaan en halua sanoa että meillä ei mitenkään ihan kauhean hyvin mene, ja paljon olen yksin kotona, koska mies ei tätä asiaa ymmärrä, ja voi olla vähän väärä paikka alkaa siitä sitten keskustelemaan.
Mutta voihan se tietysti olla niinkin että haluaa vaan nähdä meidät yhdessä, eikä sitten kauheasti ala mitään "tenttaamaan".

Mutta jospa taas söisi ja lähtisi koiran kanssa tuonne ulos auringonpaisteeseen..
 
Päksäkkä ja Treelo, kiitos tsempistä. :hug: vähän oon jo toipunut järkytyksestä, että en mene enää töihin. Eilen kävin laittamassa töissä kaikki omat juttuni loppuun tai edes sellaiselle mallille, että siitä on kiva uuden jatkaa yms. Pari tuntia siihenkin meni. Mun kaappikin oli niin kamalasti täynnä tavaraa, että pitää mies delegoida hakemaan säkki, kun ei ollut toivoakaan, että olisin jaksanut saati kyennyt sitä kantamaan. :D mutta kyllä mulla itku tuli siellä töissä ja työkaverit lohdutteli, että eihän tämä nyt lopullista ole. Mutta ehkä nämä hormnonit vähän ottaa musta välilä ylivaltaa. :whistle:

Outiko, saitkin jo vastauksia siihen sun kysymykseen. Totta, että kesäloma siirtyy, jos lääkäri on kirjoittanut sen sairauslomaksi. Mä toivon, että olen kesäkuuhun mennessä toipunut, että jaksaisin oikeasti lomailla, mutta jos musta yhtään tuntuu siltä, että loma on kulumassa täysin selän ehdoilla, niin pyydän kyllä sen sairauslomaksi.

Sitten jäin miettimään, kun mulla oli viime lääkärissä kohdunkaulan pituus lyhentynyt edelliskerrasta sentillä ja oli nyt 2 cm. Sit kun katsoin siskon äitiyskorttia, niin sillä oli ihan loppuvaiheessa, noin viikolla 37 se pituus ton 2 cm. Pitääköhän tässä huolestua. Toisaalta ehkäpä se lääkäri olis jotain sanonut. Sen se sanoi, että hiukan on edelliskerrasta pehmentynyt, mutta varmaan pitääkin. Että kun ei tajua heti kysyä lääkäriltä tarkemmin, vaan sit jää pohtimaan niitä itsekseen. :headwall:

Voi voi, ei sitten mennyt euroviisut ihan putkeen Suomen osalta, vaikka iloinen toki oon siitä, että pääsi ylipäätään finaaliin!! :) mutta Norja ja Islanti oli mun suosikkeja ja Virosta tykkäsin myös tosi paljon.

Luminella ja matkustaja 28+1
 
Aurinkoista huomenta kaikille!

Olipas ihana herätys, kun katsoin kännykkään ja olin saanut viestin kaverilta että on saanut tyttövauvan! :heart:

Kikka toivottavasti saatte vietettyä yhteistä aikaa miehen kanssa loman aikana. Jos vaikka heti tänään puhuisit sille ja vaikka ehdottaisit jotain yhteistä tekemistä lomapäiville. Suunnittelet ovelasti valmiiksi tekemistä! Toivottavasti et joudu olemaan yksin! :hug:

Luminella mulla olisi kanssa vielä töissä kaappi tyhjennettävänä. Ajattelin mennä hakemaan tänään vaatteet pesuun ja ottaa osan kamoista mukaan. Se on varmaan aika haikeeta kun on siihen joka päivä yhdeksän vuotta kävellyt. :'(

Mun kaveri kysyi eilen että miltä musta tuntuu kun ei enää tarvitse mennä töihin. Mä sanoinkin sille että mä en edes vieä tajua sitä. Yleensä kun loma alkaa on jotenkin sellainen vapaa olo mutta nyt se alkoi niin yllättäen että en edes kerennyt sitä odottamaan. No kai sen muutaman viikon päästä tajuaa!

Toivottavasti aurinko paistaa koko päivän! B)

Päksäkkä 27+5 :heart:
 
Huomenta!

Onko mulla mennyt nyt jotain ohi? Miksi Luminella sinäkin olet sairaslomalla? :eek: Vai siis mistä on kysymys kun mulla sytyttää nyt niin hitaasti :ashamed:

Älkää surko, kunhan mullakin alkaa tässä kohta kouluhommat olla pulkassa niin sit höpötellään täällä 24/7 vauvojen syntymään saakka ja sit toisella puolella sen jälkeenkin :heart:

Kikka, mä olen samaa mieltä kuin Päksäkkä. Nyt vaan rohkeasti nostat kissan pöydälle ja kerrot hänellä, että sinullakin on haluja ja toiveita teidän suhteessa :hug:

Vilma ja Elma 27+2
 
Aivan sairaan hieno päivä taas tulos, oon taas illalla punanen ku tomaatti...Ootteko muuten huomannu että raskaana olles ruskettuu/palaa helpommin? Huomasin tän jo esikoisen aikaan ku paloin monta kertaa kesän aikana vaikka yleensä en pala ollenkaa, hyvä jos jonkunmoisen rusketuksen saa edes aikaseksi! :LOL:

Äitiyspolilla kävin keskiviikkona ja lääkäri katto sen kohdunsuun mutta mitään muutoksia ei ollu tapahtunu ja sano että kohdunsuu vain AAVISTUKSEN pehmentyny, eli sain luvan käydä nyt jopa vähän kävelemäs! =) Insuliinit sain samalla ja niitä nyt sitte taas yritän muistaa pistellä. Uuden ajan sain kahden viikon päähän, mikä vituttaa kyllä aivan suunnattomasti!!! Eipä siinä muuten mitää mutta maksaa jatkuvasti bensoja ja polimaksuja mitä on ennestään kaapis odottamas n. 150 eurolla!

Masus kölli aivan selvä poika!!! Lääkäri ultras kauan aikaa koska olin viimenen potilas ja ensi veikkas tyttöö mutta lopuksi jo sano että ei mitään epäselvyyttä etteikö varmasti olisi poika! :heart:

Mieskin sai uuden työpaikan eli lähtiskö tästä nyt sitte taas asiat sujuun... :whistle:

Mä taidan olla ainut joka ei oo saanu kelan papereita neuvolasta?!! En oo kyllä edes muistanu pyytää kun on ollu niin paljo tätä kaikkee muuta mutta keskiviikkona onneks on neuvola joten täytyy varmaan liimata ottaan lappu että muistais pyytää ne.

mamika & turo 27+0
 
Vilmav2, mulla selän kanssa ollut ongelmia; iskiassärkyä ja vähän muutakin ettei oikein pysty kumartelemaan eikä kyykistelemään. Olin itse sitä mieltä, että tämä viikko lepoa auttaa ja sit töihin, mutta lääkäri oli eri mieltä ja passitti mut loppuajaksi sairauslomalle. Sanoi, ettei tarkoitus ole, että töissä selkää rasitan ja sit toivuttelen sitä vapailla. Olen siis kehitysvammaisten aikuisten ryhmäkodissa ohjaajana. Ja ihan oikeassahan se lääkäri on. :) tuli vaan vähän yllättäen.

Mamika, pyydä ihmeessä nyt ne Kelan paperit neuvolasta, kun eikös ne äitiysavustukset ja -päivärahat pidä hakea 2 kk ennen laskettua aikaa. Muistanko väärin? Ettei tarvi sit hirveellä höökillä niitä täyttää ja palauttaa. Vaikka ei siihen kauan sitten loppujen lopuksi mene. :) Ja ONNEA miehen uuden työn johdosta!!

Ai niin, mulla oli tullut äitiyspakkaus postiin. Huomenna haetaan miehen kanssa se. jee!! Kumpihan se on? Kaveri sai pari viikkoa sitten ja viime vuoden pakkaus tuli. Musta se on kiva se viimevuotinen, mutta kummatkin käy yhtä hyvin. :)

Luminella ja matkustaja 28+1
 
Päksäkkä ja vilmav2 kiitos tuesta, mutta jotenkin on vaan tosi vaikee puhua miehen kanssa jonka kanssa ei voi puhua..
Siis tarkoitan sitä että kun ei vaan kuuntele/kuule ikinä mitään.
Ja sitten on tosi hankalaa suunnitellakaan mitään kun miehellä on todella monta koulutehtävää työalla, ja ollaan puhuttu että niitä yrittäisi nyt lomalla saada tehtyä.
On jopa opettajan kanssa puhunut että menisi koululle tekemään yhdessä opettajan kanssa että saisi siinä sitten apua.
Miehellä siis on lukihäiriö ja keskittymisongelmia ( joku lievä ad/hd ) .
Ja nyt jos ehdotan että jotain tehtäisiin yhdessä niin vetoaa heti siihen että kun pitäisi nyytä kouluhommia saada tehtyä ( todellisuudessa se aika menee kyllä johonkin ihan muuhun kuin niiden tekemiseen, näin on käynyt ennenkin )
Ja sitten lisäksi mies on menossa sukulaisiaan ja kavereitaan tapaamaan toiseen kaupunkiin.
Kerran olen ollut siellä mukana, ja toista kertaa ei mies ole edes ehdottanut että lähtisin.
Että siinä se loma sitten meneekin....

Tosi vaikeaa on selittää että kun mies on yleensä 5 päivää viikossa töissä, ja minä yksin kotona, niin silloin kun mieskin voisi olla kotona, tai vaikka lähtisikin jonnekin niin olisi ihan kiva olla kuitenkin yhdessä.
Ei se vaan ymmärrä.

Mutta täytyy nyt katsoa että miten lähtee taas homma toimimaan, voi olla että olen taas tuossa viikon päästä ihan hermoraunio ja seinät kaatuu päälle, mutta eihän siitä voi tietenkään varma olla.
Ikävää vaan kun jotenkin olen niin odottanut sitä lomaa, ja tietysti olen pettynyt jos kaikesta huolimatta olen ihan yhtä yksin kuin silloin kun mies on töissä.
 
Huomenta!
Mulle on tullut ilmeisesti joku kevätflunssa, kun nenä ihan tukossa :( Ei yhtään kivaa.
Illalla käytiin miehen kanssa syömässä kiinalaisessa :p Oli kyllä pikkusen hyvää. Sitten käytiin vielä parissa baarissa, mutta lähdettiin jo joskus puolenyön aikaan kotiin. Nykysin kun käydään baarissa, niin melkein aina lähdetään suht ajoissa pois. Mä väsähdän niin helposti.
Mies taas eilen ylisti mua siitä, kun vielä jaksan lähteä "ihmisten ilmoille" enkä vaan halua viettää pelkkiä koti-iltoja, vaikka raskaana olenkin.
Mut minusta on vaan ihan kiva käydä ulkona syömässä ja baareissa jne. Ja ei se mua haittaa yhtään vaikka muut kännissä ja itse limsa/vesi-linjalla.

Kikka89 Mun mielestä sun pitäs olla sun miehelle vähän ns. ankarampi ja sanoa että nyt oikeesti sen pitää kuunnella sua ja sitä mitä sä haluat/tarvitset jne. Minusta tuntuu ihan pahalta sun puolesta :/

Eilen innostuin vähäsen shoppaileen vauvalle kaikkea. Lindexiltä ostin muutaman retro-bodyn ja sitten myös Benettonilta pari bodya. Sitten kävin Kimperissä, missä myydään aivan ihania vaatteita. Sieltä ostin sitten kolme erilaista pipoa vauvalle :whistle:

Tänään ajattelin suunnata kirpparille tekemään taas lisää hankintoja. Kohta varmaan pitää hankkia jo toinen vaatekaappi vauvan vaatteille/tavaroille :D

outiko 29+4
 
outiko joo kyllä joskus tekis mieli sanoa oikein kunnolla, mutta jotenkin musta vaan ei ole siihen.
Kuitenkin tavallaan pelkään riitelyä, tai ainakin jos jotenkin pystyn niin vältän turhia riitoja.
Ja olen aika varma että jos sanoisin miehelle että sen ON NYT KUUNNELTAVA, niin siitä sitten kehittyisi riita, ja jompikumpi lähtisi ovet paukkuen, tai sitten ei puhuttaisi loppupäivänä yhtään mitään.
Ja kuitenkin aina kun ollaan miehen kanssa puhuttu ja olen jopa saanut sen ymmärtämään ( yleesä mennyt niin että olen vaan lähtenyt ja sitten soittanut/laittanut viestin missä olen selittänyt miksi lähdin ) , niin mies on luvannut muutta tapojaan, mutta se on sitten kestänyt vain muutaman päivän.
Tälläinen tilanne oli esim. viime jouluna kun jouduin yksin lähtemään joululahjoja ostamaan vaikka oli ensin puhuttu että mentäisi yhdessä.
Mies sitten soitti mulle ja sanoin että tuntuu tosi pahalta tuollainen käytös, minkä jälkeen mies ensin huusi ja sitten löi luurin korvaan, ennekuin edes ehdin paremmin selittää mitä tarkoitin.
Laitoin sitten viestin miehelle ja selitin että tuntuu tosi pahalta kun oon aina yksin ja kaikki asiat joudut tekemään yksin.
Siihen mies sitten vastasi jotain että " joo anteeksi, on vaan hermot kireellä. Koitan nyt olla enemmän kotona. Mustakin tuntuu pahalta kun oot niin paljon yksin"
Siinä sitten taisi mennä vajaa viikko kun mies oikeasti oli mun kanssa, mutta sitten pikkuhiljaa tilanne taas palautui ihan samaan kuin mikä se oli ollut.

Tulipa varmaan tosi sekavaa tekstiä taas...
Mutta siis lyhyesti sanottuna, jos sanon miehelle jostain niin ensin riidellään, sitten muutaman päivän menee paremmin, minkä jälkeen en jaksa enää mainita asiasta ennekun tilanne alkaa taas olemaan todella kaoottinen.
En kuitenkaan jaksa kokoajan olla sanomassakaan samoista asioista.
 
vastauksista SF-mitan suhteen. Mulla on tosiaan iso maha ja edellinen lapsi meinas tosiaan jäädä hartioista jumiin, joten nyt senkin takia mulla on sitten loppuraskaudesta jonkilainen paino- ja synnytystapa-arvio tulossa. En kyllä haluaisi sektiota, mutta jos tulossa on yhtä mötkö kuin tuo edellinen, niin ymmärrän sen turvallisemmaksi vaihtoehdoksi. Mieskin sanoi, että oli aika brutaalin näköistä nyhtämistä siinä vaiheessa kun pää oli jo syntynyt...Poika oli siis 54.5cm ja 4470g.
Täällä ráuhallista sunnutaita viettelen, poika nukkumassa ja esikoinen mummulassa ja mies töissä B)
Yritän aktivoitua ja lueskella juttujanne enemmän. Jotenkin sitä on alkanut kaipaamaan äitiseuraa, kun sitä ei juuri kaveripiirissä ole tarjolla, tai siis on, mutta ei yhtään odottajaa tällä hetkellä.
 
ssihinä: mullakin on tullut tuo että kaipaa äitiseuraa ku mullakaan ei ole ystäväpiirissä ketään joka odottais tai jolla ois muksuja. Kyllähän nuo ystävät aina kyselee että miten se masuasukki voi mut haluaisin vähän pidempiä keskusteluja masuasukista. Yleensä en itse aloita keskustelua masuasukista koska tuntuu ettei niitä varmaan ihan hirveästi kuitenkaan kiinnosta. Onhan mulla tietenkin entisiä ystäviä joilla on lapsia ja yksi taitaa olla raskaana mut en rupea tekemään sovintoa koska ovat itse halunneet lopettaa ystävyyden tän meidän lapsettomuuden takia vaikken omasta mielestäni kuormittanut heitä meidän lapsettomuushoidoilla koskaan hirveästi. Kaipaan hirveästi näitä ystäviä mut loukkasivat mua tosi paljon ku eivät halunneet olla enää ystäviä lapsettomuuden takia :'(

jopas siinä tuli vuodatusta. Käytiin koiran kanssa lenkillä ja kohta pitäisi alkaa valmistautumaan iltavuoroon. Ei olekaan enää kuin ens viikko töitä ja sitten alkaa kesäloma ja heti sen perään äippäloma. Äitiyspakkaus tuli vähän yli viikko sitten ja mies oli heti ekana katselemassa mitä kaikkea sieltä löytyy. Pakko ylistää tuota mun miestä ku se tekee kaiken täällä eli siivoaa ja tekee ruoan eli on tosi kultainen koska minä en saa nyt rasittaa itseäni. Toisaalta ihana kun ei tartte tehdä kotitöitä ja saan keskittyä itseni hoitamiseen ja kuntoiluun. Mies monesti juttelee masuasukille ja pussailee mun masua...hassuja nuo miehet :heart:

tässä ois vielä yks masukuva =)



nasu + rakas masuasukki 28+5
 
Kikka89: En tiedä lohduttaako tämä sitten ollenkaan, mutta ainakin omasta puolestani voin puhua että tuollaiset riitatilanteet muuttuvat jossain kohtaa kummasti kun lapsi on maailmassa. Silloin et puolusta enää itseäsi, vaan myös lastasi, vaikka loukkaukset osuisivatkin vain sinuun. Tämä siksi, että vaaranahan on se, että kun lapsesi kasvaa, näkee näitä tilanteita, hän katsoo että sinua voi kohdella ihan miten sattuu, sinä "alistut", ja ottaa näin mallia tulevaisuudessa.

Tuntuu varmasti vielä tässä kohtaa tosi kaukaa haetulta jutulta, mutta on kuitenkin edessä jossain kohtaa. Useimmiten emo suojelee kyllä sitä pikku nyyttiään tällaisissa asioissa, ihan huomaamattaankin. Olen huomannut itsessäni tämän muutoksen nimittäin, ja se on kyllä vaikuttanut parisuhdeasioihin (ainakin omalta osaltani :D ) erittäin positiivisesti. Mies ei pääse hyppimään nenille, mutta on alkanut myös sitä kautta kunnioittaa ihan toisella tavalla.

Toivottavasti teilläkin asiat helpottaa. Ymmärrän kyllä ettei tee mieli haastaa riitaa, varsinkaan jos sillä ei saa aikaan minkäänlaista kehitystä asioiden suhteen.
 

Yhteistyössä