ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 Tammikuussa

maaliskuu :hug:

pitkästä aikaa kirjottelen tänne, huomenna ois eka ultra...jännittää ihan kauheesti et onko siel oikeesti mitään.. Meil muutto meneillään isompaan asuntoon, aivan hirveetä hommaa pakata kaikki astiat :( selkäkin meinaa sanoa sopimuksen irti, aivan järkyttäviä kipuja tuolla vasemmalla alaselässä. Hyvin muuten on menny... =)

Maaliskuu olen suruissani puolestasi :hug:

Ejav Tuskin edes voin käsittää miltä tuo tuntuu :'( Kovasti jaksamista teille kaikille, sydämeni pohjasta toivon, että kaikki menee mahdollisimman hyvin :hug:

Sukkapari
tiedän mitä tuo on, täällä välillä vuodetaan ja välillä on pari päivää ihan ok ja sitten taas, raastaa välillä todella paljon.

Ja oma napaa, tänään oli jälleen äidin rauhoittelu- ultra ja nyt on ensimmäistä kertaa toiveikas olo ja tuntuu siltä, että meille todella suodaan perheen jäsen elokuussa. Alun jälkeen Taimi jumppasi oikein reippaasti kohdussa =) Ja kaikki oli jälleen ok.
Mulle selvisi, että istukka on kohdun etupuolella, mitä kätilö ei ollut np-ultrassa mulle kertonut tai kukaan missään muuallakaan.
Tämä taas johti siihen, että hylkäsin ajatuksen tilata kotidopplerin kun lääkäri varoitteli, ettei sydänäänet välttämättä kuulu vielä toviin, mähän sekoaisin vallan täysin! Vaikka hauska olisi kyllä kokeilla ei vain taida kellään kaverilla olla moista laitetta, että voisi testata :$

Taas menoksi jälleen

Ihkaonnellinen Unicco ja Taimi 12+6

Irmeli09
Hei, täällä on käyty tänään np-ultrassa ja siellä kaikki hyvin. Kaveri vilkutteli iloisesti masusta. Nyt on vain mieli aika matalalla tuon maaliskuun ikävääkin ikävämpien uutisten takia. Me olemme maaliskuun kanssa menneet rinta rinnan jo tuolta vauvakuumeilupuolelta ja kyllä tuntuu pahalta. :'(

Irmeli + Armas-Armi 11+5

En oo hetkeen jaksanu/ehtiny kirjoitella, vaikka viestejä oon käynytkin lukemassa. Nyt oli aikaa kirjoitella, kun olen kuumeessa kotona.

Tässä vähän kuulumisia:
Odottelen vieläkin np-ultraa ja ensimmäistä lääkärineuvolaa, jotka on molemmat ensi maanantaina. Epätodellinen olo raskauden suhteen, kun ei oo vieläkään mitään todisteita siitä, että joku siellä masussa olisi...

Luin perjantaina täältä muille sattuneista kaatumisista ja heti lauantaina noudatin esimerkkiä. :) En tosin liukastunut ulkona, vaan saunassa ja tulin rytinällä lauteilta alas... Sain kamalat mustelmat käsiini ja takapuoli on hellänä. Oli varmaan hauska näky... :) Onneksi taisin selvitä siitä pelkällä säikähdyksellä.

Pahoinvointi on edelleen jatkunut ja nyt kun iski tuo flunssa niin sekin taisi pahentaa asiaa.

Doppleria en aio hankkia, tiukan rahatilanteen vuoksi (ja toisaalta myös turhan stressin välttämiseksi).

Eja V:lle voimia. :hug:

Maaliskuu osanotto. :hug:

Illusia ja "Emppu" 11 + 4

:hug: ihan aluksi kaikille joilla huonoja uutisia, ja niille jotka tarvii voima haleja.

Sitten, kuinkas moni on tilannut tuolta www.nettitilaus.fi kautta sen kotidopplerin? Mä tilailin eilen, ja ihmetyttämään jäi että taisin tilata sen laskulle?!? Kai, en oikeen keskittynyt siihen tilaukseen ja ymrsin että laskulle tulee. Kuinka nopeesti teille on tuo laite löytänyt perille (täällä ihan malttamattomana odotellaan :D )

Niin ja kiitos kaikille tuesta, kun vastailitte mun ilkeä pomo kirjoitukseen.. Tänään pomo oli taas ihan vastakohta, varoitteli etten saa nostella liiaksi mitään, etten loukkaa :ashamed: Vähän on kumma tapaus siis, ei siitä ota selvää. Voi kun aika menis äkkiä tuonne ensi viikkoon.. ultra aikaa odotellaan joka on siis 4.2

En edes muista mitä kaikkia galluja täällä oli... Hmmmm...

No mutta kuitenkin, jos viitsii joku ihanainen päivittää minun kohdalle myös että täällä on vahvasti poikaolo :D

MAaliskuu IHAN JÄTTI SUURI HALAUS!! Miten paljon tähän elokuisten ryhmään on jo näitä pettymyksiä mahtunut ja jokainen on liikaa :hug: :'(
Unicco mukava (tai siis ei mukava,et jollakin muullakin vuotaa, mut..) että täällä on kohtalon toveri.. onko sul ollu myös kipuja? tai hyytymiä?
Tänään taas ollu enempi vuotelua, ku pöljä lähin isännän mukana käymään kaupassa tuolla melkein 90km päässä.. mut en saattanu jäähä yksin (=tytön kans kotiin).. :ashamed: kipuja ei onneks kuitenkaan ole ollu! Aamulla menen käymään labrassa ja aattelin soitella meno matkalla, kerkeiskö tekkari taas vilaseen löytyykö mitään eloa.. :| Pitää malttaa vain loppu viikko ottaa rennosti.. ostin lankojankin et saan kutoa..
ps. Ylivieskan kärkkäisellä oli tosi ihania odotus housuja (muutakin kuin farkkuja), hameita ja paitoja.. ite en vain vielä uskaltautunut mitään ostamaan!

Hei!

Ihan ensimmäisen viestin laitan tänne Kaksplus-keskusteluihin. Odotan esikoistani ja tänään olin np-ultrassa kättärillä. Kuvissa näkyi 4,5 cm kokoinen pikkuinen, jonka sydän sykki ja hän nukkui. Minä ja mieheni ollaan jo sekaisin onnesta. Viikkoja takana 11+3...takana kovaa pahoinvointia ja väsymystä; toivottavasti tästä olo jo piristyisi ihan töidenkin vuoksi.

Hyvää odotusta kaikille!

Heti ensiksi EjaV:lle isot jaksamishalit :hug: . Teitä kyllä nyt koetellaan ja toivon tosissani että kaikki menisi kaikesta huolimatta hyvin.

Lohtuhalit :hug: myöskin maaliskuu:lle.

Nyt alkaa tosissaan jännittämään torstain np-ultra ku täällä on näin paljon näitä surullisia uutisia tullut. Olemme kyllä nähneet pienokaisemme jo alkuraskauden ultrassa joskus viikolla 7 ja sydänäänet kuunneltiin pari viikkoa sitten. Kaveri yritti lohduttaa mua, että jos ei ole veristä vuotoa ja eikä ole kipuja niin silloin on kaikki hyvin masuasukilla ja siihen luotan.

Ihania uutisia Sukkaparilla ja toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti. Osasko ne sanoa siellä ultrassa että mistä se vuoto on johtunut?

Masu on kyllä kasvanut jo niin paljon että oon pitänyt äitiysfarkkuja jo pari viikkoa =) Normaali farkut eivät mee edes viereenkään. Työkaverit ovatkin kysyneet jo että odotanko kaksosia ku masu on noin iso =)

nasu + rakas masuasukki tasan 13 =)

Maaliskuu Hirmu paljon haleja ja jaksamisia!! :heart:

Mutta ei niin paljon pahaa, ettei jotain hyvääkin. Tänään oli ensimmäinen ultra ja siellä se pikkunen köllötteli ja harjotteli jo voimisteluliikkeitä. :D Olin kyllä pillahtaa itkuun ku näky pienen sydämen tykytys ja lopuksi ku vaavi morjesti. Ollaan nyt isännän kans onnesta soikeena. :D

Kendi ja Vaavi 9+4

haleja kaikille huonoja uutisia saaneille ja muuten jännityksessä eläville.

itsellä takana eilinen neuvola lääkäri... ja yskä jatkuu, hieman laantunut mutta kun rupee yskittään niin se ei lopu millään. alavatsaan alkaa sattua pahasti tämä yskiminen. lääkäri ei antanut mitään lääkettä avuksi. ei kuullut keuhkoista mitään ylimääräistä. käski juoda hunaja vettä kuumaa. olen kokeillut ja vähän auttanut mutta kyllä se on pahaa.. teehen nyt laittanut ja edelleen pahaa!

noniiin elikkäs neuvolassa kävin ensin, oli sijainen... ei tiennyt oikein mistään mitään, sähläs koko ajan. sen piti ottaa se verikoe taipeesta, mikä joku hiv ymm... plääh mä pysy noitten kokeitten perässä millään. no sanoin että tästä oikeasta kädestä otetaan vasemmasta kun ei suonta löydy.. käski pumpata ja pumpata etsiskeli suonta, kerroin että toiset ei löydä ja toiset kokeneemmat löytää heti. käskin pistää vanhaan reikään,viimeviikkoinen mustelmakin näkyi vielä. kertoi sitten että koittaa summassa pistää kerran ja sitten luovuttaa... näytin itse kohdan mistä suoni löytyy no eihän se siihen pistäny vaan sentin ylemmäs, no eihän sieltä mitään tullu! :headwall: sitten anto mulle putket mukaan että meen torstaina samalla otattaan labrassa kun meen sokerirasitukseen.

niin joo mulle laitettiin sokerirasitus torstai aamulle... klo 7:30 pitää olla kirkonkylällä... no joo mitenkähän saan pojan ylös siihen aikaan ja vielä viedä hoitoon kylälle... tai jonku tulla seittemäks meille.. jaa a!

nooh sitten menin lääkärille, ihana mieslääkäri... tutki tuota mun pahaa yskää, valitin kuinka sattuu mahaan, sitä hunajaa vain määräs on kuulemma todettu paremmaksi kuin esim. lasten yskänlääkkeet ja kyllä se tehoaa, sitä vain pitäs usein ja paljon juoda.
hirveen hellävarainen lekuri... ei tuntunut sisätutkimus miltään, yleensä vääntelevät toosaa joka suuntaan ja nahat on sen hauenleuan välissä, nyt en tuntenut mitään ja oli ohi kun luulin ettei oo vielä alottanutkaan.
sydän ääniä ei saanut kuulemaan mutta siitä en yllättynytkään, mun kohtu on pahasti taaksepäin kallistunut lähes selkärangassa kiinni joten sielä on turvassa.

nyt pelottaa tää yskiminen kun sattuu niin hirveesti... huhhuh!

ihanaa kun tuollainen miten sanos ihana tuttu, vanha työkaveri, jutellaan kun nähdään mutta ei muuten olla tekemisissä niin tuli mua halaamaan kun kuuli että meillekkin tulee vauva. niille tulee kolmas parin kuukauden päästä, sillä oli jo tosi pahoja supistuksia ja käynyt jo väärällä hälyytykselläkin synnärillä viikko sitten.

niin siis taas tää mun juttu rönsyilee..ihanaa kun joku tulee aidosti halaamaan ja onnittelemaan perheen lisäyksestä, vain tuntuu pahalta kun vasta 2 hyvän päivän tuttua on halannut ja ollut aidosti onnellinen uutisesta. muut hyvät ystävät ja tuttavat vain hyvä että onnitelleet. :|

Maaliskuu kovasti pahoillani minäkin :hug:

Mäkin olen täällä itku silmässä :'( Kävin just hetki sitten wc:ssä, paperiin tuli pyyhittäessä sellasta ruskean/haaleanvaaleanpun. tuhrua :'( Olen kokoajan pelännyt että menee kesken, en tiedä miksi... Nyt palkään niin että tää on nyt sitä alkavaa... Ja justiinsa kun sain tänään vielä kotiin sen dopplerinkin.... No, sydänääniä en kylllä saanut sillä kuulumaan, mutta vko. ei vielä paljoa. Ei olis mitään pitänyt tilata! Ihan hermorauniona olen täällä :snotty:

hellu ja pömperö 10+5

Maaliskuulle halauksia ja voimia todella isosti!

Mä tänään tajusin, ettei multa oo kertaakaan otettu hemoglobiinia...vaikka oon käyny neuvolassa pari kertaa ja lääkärilläki pari kertaa. Oliskohan siitä hyvä muistuttaa, kun eikös se kuitenkin ois ihan syytä ottaa? (saan näköjään stressin ihan mistä tahansa kehiteltyä ;) )

Ihanaa, kun nuo raskausoireet on alkanut jo pikkuhiljaa helpottaa ja voi nauttia täysin rinnoin ( kirjaimellisesti) tästä odotuksesta.

outiko 13+6

Alkuperäinen kirjoittaja Citilda:
:hug: ihan aluksi kaikille joilla huonoja uutisia, ja niille jotka tarvii voima haleja.

Sitten, kuinkas moni on tilannut tuolta www.nettitilaus.fi kautta sen kotidopplerin? Mä tilailin eilen, ja ihmetyttämään jäi että taisin tilata sen laskulle?!? Kai, en oikeen keskittynyt siihen tilaukseen ja ymrsin että laskulle tulee. Kuinka nopeesti teille on tuo laite löytänyt perille (täällä ihan malttamattomana odotellaan :D )

mä tilasin sen torstai iltana ja tuotii kotiovelle maanantai aamuna, mut mie maksoin kyllä luottokortilla suoraa sen tilatessa...

Mua kans pelottaa tuleva ultra, 5.2. Se hematooma varsinki et onhan se jo lähteny sieltä pois. Minkäänlaisia vuotoja ei ole tullu joulukuun jälkeen, ku sillon niukkaa vuotoa tuli parin päivän ajan, muttei sen jälkeen ole tullut. Nyt sit varmistetaan ultrassa, et onhan se lähteny jo pois. Toivottavasti. En toisaalta taas malttaisi millään odottaa et näkisin pikkuisemme taas :heart: =)

Onko muilla ollut hematoomaa koskaan?

mertsu 10+3

Moikka kaikille :)
Enpä ole näillä sivustoilla lähemmäs kuukauteen käynyt, joten ajattelin pitkästä aikaa tulla lukemaan miten te mut äidit jaksatte masujenne kanssa :) Pahoittelut teille, jotka olette saaneet ikäviä uutisia :(

Itse kävin tänään ultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin. Kaveri heilutteli kovasti käsiä ja jalkojaan <3 eikä niskapoimu urvotustakaan näyttänyt olevan =) La muuttui tuolta 17.päivästä 12.päivään.., mutta ehtii liene matkalla vielä heitellä. =)

Terveisin elokuun09 mamma ja masuasukki 11+5

En muista oonko kertonu vielä et maanantaina soitti neuvolatäti ja kertoi hemoglobiinituloksesta, no 116 oli ku edellisestä raskaudesta ei ole kauaa aikaa, niin ei ollut kerenny tasoittua normaaliin lukemiin. Normaalistihan mulla on jotain 130. Nyt kun en voi vielä alottaa rautatablettien syömistä ni pitää yrittää syödä jotain rautapitoista. Vasta viikoilla 20 voi alottaa. Viimeistään. Joka raskaudessahan oon joutunu rautaa syömään.
Huomaa miten väsyttääki koko ajan.... no joo valivali vaan :D

mertsu 10+3

Yhteistyössä