ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 Tammikuussa

heipsan taas!

kylläpä juttua tullut taas en jaksanut kaikkea lukea :ashamed:

kävin keskiviikkona neuvolassa ekan kerran, no tätihän kovin ihmetteli miksi jo olen ultrassa käynyt vaikka hän sanoi ettei mennä.
no kerroin miksi menin, neuvolan täti oli närkästyneen oloinen. näytin sitten että tässä on ultrakuvassa on uusi laskettuaika ja viikot. täti vilkaisi vain ja tuumasi että hän nyt laittaa tänne näitten omien laskujen mukaan nämä viikot eli kuukautisten mukaan, ei auttanut vaikka selitin että kun ne on epäsäännölliset...

no ei tutkinut eikä mitään muuta kuin painon ja pituuden sekä veri/pissatestin otti. kaikki oli ok! sitten katsoi että seuraava neuvola aika olis sitten 26.1 ja samalla on neuvolalääkäri ensimmäinen. ja nyt hän tilaa sen niskapoimu-ultran että se tehään ennen lääkärikäyntiä... :eek: |O yritin siinä vielä selitellä että eikös se mene taas vähän aikuseksi kun niitä viikkoja on oikeesti vähemmän. täti vain katsoi närkästyneesti eikä puhunut mitään!

eli kiva taas mennä ultraan liian aikasin, samoin kävi esikoisen kanssa, eli "turha" käynti tulee kun eivät saa mitattua sitä niskapoimua vielä niillä viikoilla. että tällainen käynti.

yökkäilyä on vaikka kuinka paljon, pahennut huomattavasti ainakin eilen, illalla oli niin maan järkyttävän huono olo (vaikutteita reinikaisesta joka näkyy telkusta nyt) mutta eiköhän tää tästä, eilen hain multivitaa apteekista...

kuinka moni muuten käyttää jotain lisävitamiinejä nyt raskauden aikana.. viime kerralla en käyttänyt mitään, nyt ostin ihan ton pahoinvoinnin takia, kehotettiin multitabsia raskaana oleville tarkoitettua mallia, katsoin sitten huvikseen vertailuna multivitaa ja ihan samat aineet, tärkeimpiä kuten foolihappoa ja b-vitamiinejä oli enemmän multivitassa kuin raskaus multitabseissa ja paljon halvempia. tänään ollut jo parempi olo vaikkei kyllä ruoka ole maistunut yhtään!

pekunalle ja kirppu 7+3
 
pekunalle: kaikenlaisia neuvolantätejä sitä onkin! Mulla ei oo kokoemusta ihan tollasesta, mutta viime raskaudessa en saanut kyllä mitään apuja ja neuvoja sieltäpäin. Aina kun kysyin jotain, täti vaivautuneesti sanoi ettei oikeen tiedä :headwall: Mutta koitetaan kestää!

Mä oon käyttäny sillon kun muistan Multi-tabsia (vanhaa mallia missä ei a-vitamiinia) ja töissä välillä Beroccaa, kun en juo kahvia. Ne raskausvitamiinit on kyllä törkeen hintasia. Niissä taitaa kuitenkin olla vähän rautaa ja kalkkia, mitä tavallisissa ei oo?

Tosta ikäerosta vielä.. Kaikessa on varmaan puolensa. Mä repesin sen verran pahasti synnytyksessä, etten ois aikaisemmin halunnut/uskaltanutkaan raskautua. Toki olin etukäteen ajatellu että tehdään lapset pienillä ikäeroilla.. Mutta nyt on esikoinen kuitenkin saanut jakamattoman huomion vähän pitempään. Sekin kun vähän askarruttaa, míten sitä sitten jaksaa ottaa isomman huomioon, kun vauva syntyy.

misu75 rv9+4
 
PEKUNALLE: Kuinkas paljon ne nyt heittääkään nuo viikot neuvolanlaskun ja sun/varhaisultran välillä? Noi on noi neuvolat kun tietääkseni ne on ohjeistettu että kaikille pitää vaan laittaa viimeisten kuukaustin+ keskivwero 28 kierron mukaan se la. Np-ultra sit vaihtaa jos vaihtaa. Kai ne on vaan niin (tai osa) kyllästyneitä kuunetelemaan mutkun versioita äideiltä, jotka koittaa sanoa omaa kieroaan, ovulaatiotaan tai muuta tärppipäivää, kun niiden vaan kuuluu laittaa tietyllä tapaa koneelle jutut. Siis tosi typeräähän se on. Voisihan sitä oikeesti kuunnella ja olla lupa laittaa sen mukaan miten varmasti öiti tuntuu asiat tietävän.

Tänään erehdyin taas mammavaate ostoksille, kävin stockmannin alessa. :)) Vielä en vauvalle ole mitään ostanut, vaikka Punavuoren peikon vaatteita vähän hiplasinkin ja ihastelin tutteja ja tutinpidikkeitä ja tuttipulloja. Meillä toisn ei pojat syöneet tuttia. Tarjottiin, mutta ei pakko-opettu. Hyvin pärjäsi ilmankin (vaikka helppo vaimentajahan se olisi) ja mikä parasta siitä ei tarvinnut luopua. tarjoilen siis tulevallekin, huolii tai ei.

tuu-tikki ja menninkäinen 6+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja pekunalle:
eli kiva taas mennä ultraan liian aikasin, samoin kävi esikoisen kanssa, eli "turha" käynti tulee kun eivät saa mitattua sitä niskapoimua vielä niillä viikoilla. että tällainen käynti.
Millä viikoilla niskapoimun saa sitten mitattua? Mä meen rv 11 np-ultraan eli ens viikolla.

Mandy ja nappula 9+6
 
pekunalle no kyllä oli röyhkee neuvolatäti, ei tollasia sais olla!! :eek:
Meillä tilataan itse tuo nt-ultra. Viimeksi tilasin sen noiden neuvolan raskausviikkojen mukaan ja LA siirtyi 10 päivää taaksepäin. Nyt ajattelin aikaa tilatessani mainita pitkästä kierrostani, ettei tulisi taas mentyä niin aikaisin sinne ultraan.
Niin ja vitamiineista. Minä syön tuota multi-vitaa, olen kyllä syönyt sitä jo ensimmäisen raskauden alusta asti :D

Mandy81 muistaakseni ne oli viikot 10-13. Ja tuo 13 on se raja, et myöhemmin ne ei enää tee sitä nt-ultraa.

Tuima ja rv6+3
 
ONpas taas tullut paljon tekstiä =) Kaikkia en ehtinyt lukasta...

Mulle on tullut kamala pelko tai joku "peikko" että onnistuuko tää kolmaskin raskaus ihan hyvin :snotty: No, esikosta oli lopussa se paha raskausmyrkytys, mutta niinkuin lähinnä että masussa kasvaa joku, ja se että tulisi vielä se terve lapsi. Mä meinaan mennä siihen 4D:en. Siitähän näkee aika pitkälti et onko kaikki ok? Vai olenko ymmärtänyt nyt ihan väärin? Siis ainahan yllätyksiä voi tulla.... Mutta ollaan miehen kanssa monesti juteltu tästä asiasta, et jos saatais tietää että odotan jotain vaikeasti kehitysvammaista tms. niin me keskeytettäis tää raskaus :'( Niin kamalalta kuin se kulostaakin :ashamed: Tiedämme vain sen että meistä ei olisi siihen, jos saisimme siis tietää sen raskausaikana.
Onko kukaan muu miettinyt tälläisiä?

Noh, iloisempiin asioihin. Huomenna saan sitten soitettua sen neuvola ajan vihdoin! Meillä nuo pojat on ihania ja kyselevät joka pvä. et äiti, millainen se vauva nyt siellä mahassa on? Ja sitten mun pitää etsiä netistä niille kuvia
:D Vanhempi poika mietti saunassa tänään, et no.,mitenkä se vauva tuolta "pissareijästä" mahtuu tulemaan? Poika jo 7v. niin kerroin asian totuudenmukaisesti, ja hän oli siihen et aha!

Mulla on enää yhdet pöksyt mihin mahdun :whistle: Olen etsinyt kotoa vaikka mistä mun vanhoja hyviä äippähousuja, mutta en ole vielä niitä löytänyt :headwall: Uusia haluan jotain ostaa, kunhan vain löytyis jostain aikaa lähteä niitä ostamaan....
JOku kysyi vitamiineista yms.? Mä aion ostaa varmaan taas noita Lady Vita Plussia. Niissä ymmärtääkseni kaikki mitä raskaana oleessa tarvii. Hintavia ne kyllä muistaakseni oli?

hellu ja pömperö 7+2
 
Lauantaita Ladyt!

Yritin päivällä käydä alennusmyynneissä, melko huonolla menestyksellä. Entinen himo-shoppaaja oli kun zombie, kuljin vain kaupasta toiseen ja oikein mitään ei tarttunut mukaan. Tämä väsymys vie totisesti voimat. No paremmalla menestyksellä myöhemmin. Pakko tosin tunnustaa, että hyvien ultrauutisten rohkaisemana ostin kyllä yhden vastasyntyneen kokoa olevan bodyn... ;)

Tuosta äitiyspakkauksesta on ollut juttua. Itse otan sen erittäin kiitollisena vastaan. Meillehän on esikoinen tulossa, joten mitään ei ole valmiina. Kaikki tulee siis tarpeeseen.

Vitamiineista söin ennen raskautta Berexiä ja raskautumisen jälkeen olen napannut 2 Raskaus Multi-tabsia päivässä. Koostumus näyttäisi vastaavan neuvolan ohjeistuksia mm d-vitamiinimäärältä.

Onko kellään muulla pohjaton nälkä??
Tuntuu, että suurin osa painii lähinnä aivan toisenlaisten ongelmien kanssa ja hyvä jos saavat alas ylipäätänsä mitään. Minulla on aivan mieletön ruokahalu, kokoajan pitäisi olla pupeltamassa jotain. Ihan tajutonta olen kohta kun virtahepo, jos tähän ei tule stoppia. Muutenkin pitäisi kai alkaa seurata tarkemmin, mitä sitä oikein suustaan alas lappaa. Terveelliset vaihtoehdot kunniaan.

Tikru + pirpana 9+3
 
Hyvä kun on ollut puhetta vitamiinilisistä, voisin ostaa jotain mammamallia. Ne tavalliset monivitamiinit kun sisältävät usein A-vitamiinia, jota raskaana ollessa ei tule purkista syödä. PEKUNALLEHAN se asiaa pohdiskeli hinnan puolesta.

Hellu77, se on niin vaikea asia tuo jos jäisi kiinni seuloissa ja paljastuisi jotain...ihan pienestä en mitään tekisi, hyvin vahvoja perusteluja menetetylle elämälle ja kivuille pitäisi olla että kykenisin keskeytykseen ja sittenkin epävarmuus olisi läsnä ja todennäköisesti sittemmin keskytyksestä syyllisyys kalvaisi kovasti. Eli olen miettinyt ja toivon sydämmestäni ettei se satu omalle kohdalleni! :ashamed:

Tikru sama ruokahalu"ongelma". Ollaan kuitenkin iloisia ettei tarvita syleillä vessanpyttyjä! Vielä se voi toki olla meidänkin kohtalo.

Onko täällä ketään joka aiemmassa raskaudessa olisi voinut hyvin, eli ei pahoinvointia ja saanut tytön? Musta kun alkaa tuntumaan että hyvällä ololla tulee selkeesti vaan poikalapsia?

tuu-tikki ja menninkäinen 6+3
 
Pikasesti flunssan kourista kirjoittelen..

Lasten ikäerot meillä on 5v 2vkoa, 1v 7kk ja näille seuraaville tulee sit 1v 4kk. Meillä siis on tällä hetkellä ekaluokkalainen, uhmaikäinen parivuotias ja sit toi pikkutoukka joka on 9kk. =)

Ja raskausvitamiinejä mie vetenen naamariini, olen tainnut kolmisen vuotta putkeen syödä jo niitä kun niitähän suositellaan imetysaikanakin käytettävän..

Heili ja rv en muista taaskaan..
 
mun pahoinvoiti on huomettavasti vähentynyt! rinnat on kyl kipeet.. saan syötyä tosi hyvin ja paljon.tänään tein ihanaa kasvissosekeittoa smetanalla ja paahtoleipää,ihanaa! karkkia ei tee yhtään mieli eikä oikeen muutakaan makeaa.
otan nykyään ruokaa lisää :wave: ennen riitti 1 lautasellinen. on ihanaa kun on hyvää ruokaa!

en meinaa otta äitiyspakkausta,siinä on niin paljon ns turhaa ku ollaan jo kerran se otettu. peitto ja makuupussi on vanhat ja vaatteet siinä ei ole niin kivoja mun mielestä ainakaan 2006 ei ollu. kevyttoppahaalari on tallessa ehkä tai sit niin aina on kirpparilla myynnissä,toppapuvun haluun kivemman ja se äpn puku meni viel 1vlläkin viimeks niin haluun sopivamman ekaan talveen. suosin kirpputoreja hankinnoissa,vauvanvaatteet on yleensä niin hyväkuntoisia.
mua kuumotti kyl se eka äp tosi paljon,olin ihan intona silloin mut jälkeenpäin ku on ns tottunut että on vauva ollu niin en tarvii sitä pakettia,silloin kyl näpläsin niitä monta viikkoa ja viikkailin ja pesin. oon nyt jotenki rauhallisempi,en ole vauvanhimossa :|

wb8+5
 
tuutikki,tiiän kyl että pahoinvoiva voi olla myös poikaa odottava,kaverini voi tosi pahoin
meil on tyttö ja sitä odottaessa oli paha olo 6-14 viikolla,24h pahaolo
nyt elättelen toivoa ettei mulle enää paha olo tuu... mm siivosin tänään koko kodin ja ihan kaappien päällisetkin pyyhin!!! jee! reipas minä!
 
pahoinvoinnista ennustamalla: ekasta ei lainkaan mitään pahaa oloa ja tyttö tuli, toisesta yökötystä pari viikkoa ei oksua ja poika tuli. niin miten nyt sitten oli niiden ennustusten kanssa. kaikki kyllä sanoi ekan aikana masun mallistakin että pakko olla poika;)

ruuasta: makeaa ei tee minunkaan mieli, kirsikkatomaattia on mennyt rasia jos toinenkin

meeruska 6+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja misu75:
Täällä on puhuttu pienistä ikäeroista, mutta onko kellään isoilla ikäeroilla?

Entä minkäkokoisia asuntoja teillä on? Onko kaikille lapsille omat huoneet?
Kuopuksen ja vauvan ikäero tulee olemaan 5v 9kk ja hyvä näin. Meillä on kolmio, eli tytöillä oma iso jaettu huone ja vanhemmilla oma. Isompaan haluamme myöshemmin, vauvan kasvettua isommaksi ja Esikoisen ollessa teini-iässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Illusia85:
Onko täällä muita, jotka olis hakemassa kesätöitä/menossa kesätöihin vielä ennen äitiyslomaa??
Luultavasti menen kesätöihin, ainakin osa-aikaiseksi. Työpaikkani on viileä kellaritoimisto jonne raahaan kuopuksen mukaan piirtelemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Eli rakenneultraankin pitää mennä yksityiselle.
Valtakunnallisten ohjeiden mukaan odottavalle äidille kuuluu tk:n puolesta np- ja rakenneultrat (Stakes) :/


iinaZ & "Kerttu" 8+2
 
Ensimmäinen kirjoitukseni tänne sekaan... pino kasvaa niin hirmu vauhtia, ettei meinaa mukaan ehtiä :)

Toinen lapsi siis tulossa ja esikoispoika täyttää helmikuussa 3v eli ikäeroksi on meillä tulossa 3,5v. En tiedä, onko se paljon vai vähän, mutta itsellä otti äitiyteen sopeutuminen esikoisen kanssa aikansa ja kun poika oli vielä tosi itkuinen niin ehkä vasta siinä 2v kohdalla aloin ekan kerran miettiä, että toinen lapsi saattaisi olla kiva.

Itseasiassa vieläkään en varsinaisesti haluaisi vauvaa, mutta haluan pojalle sisaruksen, joten tämä oli ainoa keino :LOL: -en tiedä, olen selvästi enemmän taapero kuin vauvaihminen, onko muita?

Tosin nyt on menossa uhmaikä, joten tämä nyt on tietysti haastellinen vaihe tämäkin. Mutta jotenkin tätä uhmaa jaksaa paremmin, koska pojan kanssa voi asioista keskustella...

Raskausoireet -voi hyvää päivää. Mä olen ihan puhki. Mä olen aivan sairaan väsynyt koko ajan. En jaksa tehdä mitään ja sitten tylsistyn kun ei ole mitään tekemistä. Kuvotusolo vaivaa ja samoin iskee sellaisia järkyttäviä "NÄLKÄ... NYT!" -tunteita. En ole -onneksi- oksentanut, mutta kaukana ei ole ollut. Lisäksi on ihan käsittämätön oire; ummetus. Hitsi, mulla ei ole varmaan koskaan eläissäni ollut ummetusta ja olen ihan ihmeissäni... osa vatsakivuista johtunee siitäkin?

Samoin palelu. aaargh. Olen verhoutunut miehen jättihuppareihin ja villasukkiin kun tassuttelen täällä kämpässä ympäriinsä -varmaan olen muuten hemaiseva näky :LOL:

Joku kysyi asunnosta -meillä on tällä hetkellä 4h+k+s rivitaloasunto ja pojalla oma huone ja meillä tietty oma. Lisäksi on työhuone/vierashuone ja kyllä ajatus siitä, että tämä huone pitäisi tyhjentää tuntuu vaikealta. Olemme siis aloittaneet suuremman asunnon etsinnän. Nyt on pk-seudulla hinnat tulossa omakoti- ja paritaloissa hyvin alas, joten olisi hyvä hetki ostaa. Toivottavasti ei lama vie työpaikkoja alta :eek:

Mä en ole kertonut töissä. En oikein ajatellut edes varsinaisesti kertoa -oletan, että maha pullahtaa kyllä tässä kevään aikana näkyviin (musta itseasiassa tuntuu, että se on jo pullahtanut, mutta taitaa olla vaan turvotusta) ennen kuin se ns. virallinen kertomishetki tulee eteen. Mun puolen perhe tietää -oltiin jouluna veljen luona kylässä ja punaviinistä kieltäytymiseni nosti niin suuren ihmetyksen, että oli pakko kertoa. Sanoinkin, että melkoisena "juoppona" te taidatte minua pitää, että jos en yhtä punkkulasia ota, niin heti on jotain pielessä :LOL:
 
Mukavaa sunnuntaita!

Täällä ollut taas hurjasti keskustelua :D Kommentoin kaikkeen mitä muistan...

Viime vuonna tuli uudet Stakesin suositukset koskien raskautta. Ja muistaakseni tämän suosituksen mukaan äideille pitää tarjota niin np- ultra kuin rakenneultrakin siis ihan normi raskauden seurannassa. Ja tässä uudessa ohjeistuksessa on myös niin, että laskettujaaikoja EI muuteta enää rakenneultrassa vaan mahdolliset muutokset tulee tehdä np- ultrassa. Johtuen siitä että rakenneultran aikoihin siis n. viikolla 20 sikiöt kasvavat jo yksilöllisesti.

Meillä juuri valmsitunut omakotitalo ja kyllä tilaa tälle yhdelle vielä on :LOL: Meillä tilaa 140 neliötä ja makuuhuoneita 4. Meillä oma huone on vain tuolla meidän ekaluokkalaisella.
Nyt pitäisi miettiä sitten nukkumajärjestelyt vain uusiksi.

Tämä on nyt 3. raskaus jossa syön raskausajan Multitabsia. Sen avulla väsymys ei ole ollut ihan hirveän kovaa ja hemppa pysynyt hyvänä koko raskausajan, enkä ole tarvinnut mitään rautavalmisteita.

Täällä onneksi menee vielä omat vaatteet päällä ja mulla on edellisestä raskaudesta kaikki mammavaatteet jäljellä niin ei tarvi niitäkään ostella.
Muutaman paidan ajattelin kuitenkin ostaa ja imetyspaidat myin jo pois, joten niita pitää sitten aikanaan ostaa.

Ajattelin tänään siivoilla joulun pois, jos vaan jaksaa. |O Tuli viime yönä nukuttua aika huonosti meinaan. Lämmitin tän mein talon niin lämpimäksi, ettei oikein meinannu uni tulla kun hiki vaan valui :LOL:

Ihanaa kun ensi viikolla pääsee taas jumppaan!

Nyt siivoamaan :wave:

kleopatra
 
illusia85 kiva kun on joku muu täältä päin kans.
kertonut olen kahdelle hyvälle ystävälle ja siskolleni..
Raskausoireista: palelu, rinnat kipeät, väsymys... nukkua voisin taas vaikka kuinka monta tuntia.. :) mulla ihan perus multitabs, c-vitamiini ja kalanmaksatabletit.
ajattelin ottaa äitiyspakkauksen. oli tosi hyviä vaatteita, ainoastaan haalari on kumma koko ja väri oli 06 paketissa v. sinertävä.. nyt olis beige ja kivan näköinen paketti..
pahoinvoinnista: ei ole kummassakaan raskaudessa ollut..
asumme 4 h, k, s rivitalossa vaasassa. yläkerrassa Tytöllämme on oma huone. meillä oma huone , sauna, tietokone huone. alhaalla olohuone keittiö.. hyvin on vielä toiselle tilaa mutta omakotitalo suunnitteilla ehkä 2010 vuonna..

Pia & toukka 7+4
 
Irmeli09
Täällä takana yksi sangen huonosti nukuttu yö. Minulla on nyt ollut pari päivää hartiat ja niskat ihan hirvittävän kipeet. Vanha vaiva vaikkakin viime aikoina ollut aika hyvässä kunnossa. Yöllä pyörin ja hyörin ainakin neljään asti. Silloin olen vielä katsonut kelloa. Sitten oli pari tuntia hyvää aikaa ja nukuin kuuteen jolloin taas heräsin. Kun mies tuli alakertaa joskus kahdeksan ja yhdeksän vaiheissa olin torkkumassa sohvalla esikoisen katsoessa lastenohjelmia. Olin aivan koomassa. Pakko oli mennä vielä ottamaan tunti lisää unta. Minä en millään haluaisi ottaa mitään lääkkeitä edes parasetamolia tämän raskauden aikana. Nyt oli kyllä aamulla pakko luovuttaa ja heittää yksi nappi nassuun. Nyt ei sentään päätä enää särje vaikka tuolla hartioissa tuon jämähtämisen tunteekin.

Äitiyspakkauksesta: En usko että otan pakkausta tästä kolmosesta. En ottanut myöskään kakkosesta. Tuntui että oli jo niin paljon tavaraa ettei ollut niille tarvetta. Saadulla rahalla ostimme tarvitsemamme pinnasängyn. Uskon että nytkin käytän rahan ostaen niitä vaatteita joille oikeasti on tarvetta. Jos tulee poika vaatteita kyllä löytyy jo, jos tyttö sitten ostotarvetta löytyy varmasti enemmän.

Irmeli09 + Armas-Armi 8+3
 
Nyt pelottaa :'(
Tänään on tullu vähän rusehtavaa vuotoa. Onhan tän raskauden aikana ollu yhdet "kuukautiset" ja niistä kuukauden kuluttua "keskenmeno". Eli niin siis luulin... Mutta kun nyt ei oo kuukautta kulunu edellisestä. Onks tää nyt sitten menoa? Ei voi muuta kun odottaa... Kipuja ei oo eikä suurempaa vuotoa, joten turha yrittää päästä mihinkään tarkistuttamaan tilannetta..

misu75 rv 9+5?
 
Täälläkin on todella huonosti nukuttu yö takana. Nukahdin vasta pitkien pyöriskelyjen jälkeen tuossa yhden maissa. Joka aamu sisäinen kello on herättäny aamu kuudelta. Olo oli aivan pirteä ja sitten alkoi taas oksentaminen. Kaksi kertaa ehdin oksentaa ennekun olo oli taas sellainen et teki mieli nukkumaan, niimpä miehen viereen piti kaluta takasin :D
On kyllä hirveän väsynyt olo koko aika.
Nyt meen syömään jotain, jos pysyis sisällä :)

Emmi ja Tinttana 9+0
 
Täällä ollaan flunssan kourissa :snotty:

Asunnon koosta meillä on iso omakotitalo (240m2) eli lapsia mahtuisi enemmänkin kuin 2 ;) Ja kyllä minulla haaveissa onkin, että saisin ainakin 4 lasta!! =)

misu75 kyllä sinun kannattaa käydä tarkistuttamassa tilanne! Toivotaan että kaikki on ok!! :hug:

Tuima ja rv 6+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja iinaZ:
Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Eli rakenneultraankin pitää mennä yksityiselle.
Valtakunnallisten ohjeiden mukaan odottavalle äidille kuuluu tk:n puolesta np- ja rakenneultrat (Stakes) :/
Siitä huolimatta Jyväskylän seudulla ei tarjota kuin tuo np-ultra neuvolan puolesta. :( Joka on aika perseestä. Mutta olen käsittänyt, että 2010 vuoden alusta tähän tulee muutos. Silloin jokaisen raskaanaolevan on saatava kaksi ultraa eli myös tuo rakenneultra.


Ai niin. Tervetula PeeJii! :flower: Lisäsin sinut listaan.

Mandy ja nappula 10+0
 
TÄÄLTÄ löytyy pohjaton nälkä!
Kun lopettaa syömisen, menee 10 min
ja taas pitää jtn syödä. Ja makee on mulle pahe.
En koskaan ennen oo syöny karkkia ja vanukkaita,
nyt tulee syötyä lähes päivittäin :whistle:
Yötöissä pitää olla kauheet eväät mukana + jtn karkkia :D
Työkaverit nauraa kun en tee muuta kun
syön 5min välein :kieh:
No mut oon onnellinen, että pysyy kuitenkin sisällä hyvin :p

Onko muuten muita baarityöläisiä?
Tai onko kukaan ollu raskuden
aikana baarissä töissä?
Kiinnostais vain tietää.......

Nannuz & Jere 14+3
 
nannuz tuo painon nousu on niin yksilöllistä. Yksi kaverini painoi 40 viikolla 3 kiloa vähemmän alkupainosta. Itsellä tuli sitten taas melkein 30kg ensimmäisen raskauden aikana! Nyt on vielä niitä kiloja jäljellä joku 8. Toivottavasti tässä raskaudessa ei tuu tota painoa noin paljoa!!! :/ Oikeen kateeksi käy niitä joilla raskauden aikana paino laskee :D

Tuima ja rv 6+4
 

Yhteistyössä