ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - kesäkuussa *POKS!*

Nyt olisi sitten vauvan sänkykin kasattu..
Eilen miehen kanssa kasattiin se ja laitettiin jo omalle paikalleen tonne meidän makkariin.
Sänkykin siirrettiin toiseen päähän huonetta kun mies sanoi että vauvan sänky täytyy saada siihen missä meidän sänky oli koska sitten se ei ole ikkunan vieressä.
Itse en kyllä kauheasti tykkää tosta mihin miedän sänky nyt siirtyi, mutta kyllä kuitenkin oltiin samaa mieltä siitä että pinnasänky on parempi siinä mihin se nyt sitten tuli kun muuten olisi tosiaan ollut ihan ikkunan vieressä ja meillä kun aamuaurinko paistaa suoraan makuuhuoneen ikkunaan, ja muutenkin..

Lisäksi mies sitten eilen vaan totesi ettei voi sitten enää nukkua mun kanssa sängyssä kun vauva on syntynyt, koska pelkää kierähtävänsä vauvan päälle.
Siis olen kyllä ajatellut että koitan vauvan saada nukkumaan omassa sängyssään, mutta jos nyt kovin itkuinen on, tai muuten heräilee jatkuvasti esim. syömään niin voi olla että ainakin välillä sitten on tuolla meidän sängyssä.

Täytyy nyt sitten katsoa että missäköhän mies aikoo nukkua....
Itseäni ei niinkään pelota se vaikka nukuttaisi samassa sängyssä, mutta jos mies noin kauheasti pelkää kääntyvänsä vauvan päälle, niin ei varmasti uskalla nukkua.
Eli vaikka olisikin sängyssä niin tuskin uskaltaisi nukahtaa hetkeksikään, joten ehkä on sitten parempi ettei nuku siellä.
 
Heips.
Nyt kaipaan apua Miksi luulette tätä oloani-siis herättiin 8.30 ja 9.30 mennessä huomasin että navan yläpuolella tulee pieniä "polttoja"-en tiedä miksi niitä kutsun mutta sellainen outo tunne siinä kohtaan tuntuu.Maha ei mene kovaksi,kuten kivuttomien suppareiden aikaan.Näitä vaan tulee melkein koko ajan..
Vaikka toinen lapsi kyseessä ei mulla ole hajuakaan välillä näistä tunteista.Viimeksi ekat kipeät supparit tuli selkäkipuna ennen laitokselle lähtöä..
Ideoita otetaan vastaan,et mitä pitäs tehdä/mitä tää on.

:|

pompula81 rv 31+6
 
Mamika
Tuossa seurantavihossa jonka sain paasto raja on 5.5 ja niin terkkakin mulle sanoi. Toisaalta sokerirasituksessahan se on 5.3. Jep, sehän noissa pikamittareisa on että ne ei koskaan ole 100%, paremminkin suuntaa näyttäviä.. Mulla on onneksi paasto lukemat alkanut nelosella, paitsi tänä aamuna oli tasan 5.0, söin illalla niin myöhään että varmaan se vaikutti... Paljohan sitten vaikutaa se mittaustekniikakin, sormeahan ei saisi puristaa koska silloin vereen sekoittuu kudosnestettä ja tulos muuttuu sen vuoksi. Itsellä paras kikka on pestä kädet ensin lämpimän veden alla jolloin sen pisaran saa nätisti ilman lypsämistä :p

Pompula81
en tiedä oliko minulla samanlaisia, lähdettiin illalla miehen kanssa käymään vielä kylällä illalla autolla ja yhtäkkiä tuli tosi huono olo ja navasta n.2cm alaspäin tuntui sellainen pisto koko ajan. Tulin sitten kotiin ja pötköttelin sohvalla niin tunnetta jatkoi n ½ tuntia, tuli sellaisina aaltoina ikäänkuin. Kuitenkin vauvan potkut tuntui niin hyvin etten sitten alkanut ressaamaan, arvelin että tekeekö tuo lämmin ilmaki oman osansa.. Nukkumaan mennessä oli kuitenkin hävinnyt ja yö meni hyvin. Itse arvelin illalla että jos ei mene ohi niin soitan synnärrille että mitä meinaavat, eihän tuollaisille itse osaa mitään.. Toivotaan että olosi helpottuu :hug:
 
Illusia85: mulla oli sama juttu lääkärin tekemän sisätutkimuksen jälkeen eli tuli aika paljon sitä rusehtavaa vuotoa ja mulle sanottiin ettei siitä tarvitse olla huolissaan koska näillä viikoilla alkaa paikat olla arkana ja sisätutkimuksen ja seksin jälkeen voi tulla pientä rusehtavaa vuotoa jonka pitäisi loppua 1-5päivän kuluttua. Mutta jos tulee ihan punaista verta pöksyihin asti esim.viinirypäleen kokoinen alue niin sitten on otettava yhteyttä viipymättä esim. äippäpolille. Näin minulle sanottiin kun olin huolissani tuosta rusehtavasta vuodosta.

(.) ei olis pitänyt kehuskella täällä ettei ole ollut supisteluja ku heti eilen illalla alkoivat taas ja tänään jatkuneet muttei säännöllisinä. Alan kyllä olla kohta aika väsynyt näihin kipeisiin ja epäsäännöllisiin supistuksiin mutta toivon että rakkauspakkaus jaksaisi olla tuolla masussa vielä ainakin 2viikkoa.

nasu + rakas masuasukki 34+5 :heart:
 
Aloin tässä miettimään että täytyy varmaan oikeasti kohta pakata se sairaalakassi valmiiksi, ja katsoa vauvalle kotiintulovaatteet.
Tänään nimittäin pelästyin ihan tosissaan että nytkö tuo meidän neiti sitten haluaa syntyä.

Tiskasin tossa aikasemmin ja siinä kokoajan vähän supisteli, mutta jatkoin kuitenkin tiskaamista kun eivät kipeitä olleet.
Sitten vähän sen jälkeen kun olin tiskannut ja olin tulossa sohvalle niin tuli niin voimakas supistus että meinasi taju lähteä ja oikeasti sattui niin paljon että teki mieli huutaa.
Ja niitä sitten tuli siinä ehkä noin tunnin ajan ehkä noin viiden minuutin välein.
Onneksi ei ihan niin kipeää tehnyt kuin vaan muutama ensimmäinen, mutta ehdin siinä jo pari kertaa miettiä että pitäisikö miehelle soittaa töihin ja varoittaa että saattaa olla että tulee lähtö sairaalaan.
Päätin sitten kuitenkin olla soittamatta, ja onneksi en soittanut koska olisi vaan turhaan pelästynyt, ja varmasti olisi pakottanut mut lähtemään sairaalaan vaikka ne sitten loppuivatkin.
Mies kun tuntuu jotenkin pelästyvän tota SUPISTUS sanaa ja ajattelee heti että vauva syntyy ihan sillä hetkellä.
Sen takia yleensä sanonkin vain että "mahaan sattuu" , koska sitä ei pidä juuri minään ( eikä siis ole soittamassa lanssia, toisin kun silloin kun kerran sanoin miehelle että supistelee )

Mutta ehkä mä nyt jätän sen tiskaamisen sitten väliin kun se tuntuu noita supistuksia aiheuttavan...
 
Merkkailen luetuksi.

Olen ensi viikon vielä täällä kotikotona kun en vaan kaupungissa pysty kärvistelemään. Täällä ilmalämpöpumpun alla istun kun sieltä tulee jääkylmää ilmaa :LOL: En siis ole kadonnut minnekään, vaikka hetkeen ei mitään kuuluisi :)


Voimia helteeseen!!!

Vilma ja Elma, joille pidettiin eilen polttarit ja vauvakutsut 33+2 :heart:
 
Heips!
Paljon on taas tullu tekstiä ja kun vihdoinkin saan aikaiseksi kirjottaa niin unohdan mitä piti kommentoida :headwall:

Rintojen koosta on ainakin ollu puhetta. Mulla aa-kuppi eikä kasva ees raskausaikana. Imetysliivit ostin viimeksi b-kuppikokoa kun en pienempiäkään löytäny ja oli kyllä ihan sopivat kun maito nousi. Vuoden verran imetin ja hyvin onnistui!

Hankinnoista nyt on turvakaukalo ostettu. Enää tarvis pinniksen patja ostaa, sitten on suurimmat hankinnat tehty. Tosin kaikki vauvanvaatteetkin on vielä varastossa (kuten se pinniskin) eli ei ihan valmiina, mutta hankittu kuitenkin. Esim.rintapumppua en aio etukäteen ostaa. Viimeksi tein niin että näytin miehelle kaupassa minkälaisen haluan, että voi sitten käydä ostamassa jos on tarvetta (ei ollut).

Vauvan tavaroita en siis oo vielä laittanu kuntoon sairaalakassista puhumattakaan, mutta ristiäisiä oon nyt ruvennu miettimään. Kaksi kummia oon pyytäny, mikä on kai se minimi. Mutta tietääkö kukaan onko molempien kummien pakko olla paikalla? Ovat siis kyllä tulossa, mutta aattelin, kun on pieniä lapsia niin aina voi tulla jotain... Lisäksi mietin pitääkö esikoisen kummit myös kutsua??

:hug: kaikille parisuhdeongelmien kanssa kamppaileville.

:flower: onnittelut ensimmäisestä "leijonanpennusta"!

misu75 rv 34+6
 
Hävitin äsken kirjottamani tekstin.. :/ noooo, ainaski kirjotin että selvästi huomaa että ihmiset lomailee ja on hyvät ilmat ku tulee pikkasen vähemmän tekstiä. :)

Eilen oli ensimmäinen päivä ku jalat turpos niin etten saanu kenkiä jalkaan. Oonki aatellu ostaa nyt jotki sellaset jotka sit mahtuis. Mieli tekis crocs balleriinoja, onko jollain kokemusta, kannattaako ostaa?

Ristiäisiä oon miettiny myös paljon, kummit on periaatteessa selvät, yks on kyllä pyytämättä edelleen. Mut pyydän sit ku pikkumies on maailmassa. :) siis mun mielestä esikoisen kummeja ei tarvii pyytää. Nää on kuitenkin uuden tulokkaan juhlat. :)

Huomenna neuvola. Mulle on nyt tullu jotain ihmeellistä näppylää toiseen kämmeneen, varmaan johtuu auringosta...

aniit 32+2 :heart:
 
heippa!Lueskelin äsken eilisen ja tän päivän tekstejä ja mieleen jäi Mamikan ja Muratin jutelmat tosta sokerimittauksista.Mulla ollut paastohoito tähän asti,mutta nyt tänään ja eilen oli parit aterian jälkeiset arvot koholla:11.3 ja tänään päivällisen jälkeen 10.2.Karkkeja,suklaata ja jäätelöä en ole syönyt,ite leivotulla pullalla oon kahvitellut.Paastosokerit ollut sen alle 5.5,mut ihmettelen näitä aterian jälkeisten nousua.Eikö mulla insuliinia erity enää ollenkaa niin nopsaa ku ennen?Ketuttaa ja mietin,et mitä neuvolassa sanotaan tiistaina ku meen sinne.Siellä on joku kesäsijainen nyt,saa nähä kummonen tyyppi on.

Ihania ilmoja ollut.Tänään oltiin puistossa miehen kanssa piknikillä.Mukana oli voikkarit,kivihedelmät,termari kahvia ja pullot pakkasesta otettua jäävettä!Kyllä ulkona kaikki maistuu paljon paremmalta.Ja oli kivaa katella siinä sivussa muita ihmisiä ja lapsiperheitä,joilla puistossa riitti monennäköistä tekemistä.Mm.polkuautoilua liikennekaupungissa,lintujen syöttämistä lintulammikolla,vesiliukumäkeä uimalassa,ym.Mekin siinä miehen kanssa mietittiin,et noin meilläkin sit vuoden,parin päästä.

Jollain oli ollut kipeitä suppareita.Itellä ei oo pahemmin ollut vielä niitä kipeitä.Harjoitussuppareita on vähän vä'liä ja aina kävelemässä ollessa masu on kivikova koko ajan.Mulle toi fillarointi sopii paremmin liikuntamuodoksi ku kävely just tän takia.Mut pyöräily mun täytyy kait koht jättää ku on riskinsä siinäkin tän ison mahan kanssa.Mulla on muuten masu kasvanut ihan tajuttomasti viikon aikana.Onkohan tullut joku kasvupyrähdys veitikalle nyt?Ei voi käyttää enää äitiyspaitoja,ku muut näyttää hullulta päällä ku napa vilkkuu helman alta. :D :D

Jaksamista kaikille tän helteen kanssa!

T:Maria ja vesseli rv 33+2
 
haa nyt on sitten "festarit" yön ja popedan merkeissä koettu ja ehjin mahoin kotia päästy! vähän protestoi masuasukki ettei kovin likelle lavaaa saanut mennä, tyydyin "takariviin" :D
en ollut 3500 ihmisen joukossa ainut kuskina ollut isomahanen,näin ainakin toistakymmentä äitykkää "bilettämässä" B) tänään on vain väsy painanut ja hetkeks torkahin kun kotia päästiin poitsua hoidosta hakemasta! vähän alkuillasta eilen sielä festareilla supisteli mut kyllä ne siitä kunhan pääsi väliin istuun! loppu yö menikin ihan hyvin masun ja jalkojen puolesta.
jalat ollu kuin pökkelöt pari päivää ja lisäks vielä paarmat puri nilkat ihan kunnolla eli vielä ++turvotusta kun hieman allerginen olen öttiäisten puremille. ja enpäs tiennyt ötökkä myrkyistä ettei saa käyttää, onneksi oon laittanu vain tuota poitsun kids offia pääasiassa nilkkoihin. täälä kun hyttysiä ja paarmoja aivan älyttömästi.

poitsulle kasasin yllätykseksi teltan pihalle, ei ole meillä poitsun aikana koskaan ollut pystyssä kun luultiin että keppejä puuttuu mutta kaikki olikin tallessa. pikkasen oli poika innoissaan, mamma ostanut teltan kun poika oli pieni n.2-3v ja rakasti sielä oloa silloin mutta tuonne se on varastoon mamman muuton jäljiltä jäänyt eikä koskaan muistanu ottaa esille. yks päivä mies kysy että onko meillä telttaa olemassa vai ostettasko sellanen että hän vois olla pojan kans sielä pihalla yötä! no nyt ne raahas sinne patjat ja petivaatteet ja poika ollu jo monta tuntia sielä. yöks meinaavat mennä, saa nähä kumpi tulee ekaks mun viekkuun yöllä! :whistle:

pekunalle ja tuikkis 33pox
 
Luettu taas hirvittävä määrä tekstiä. En ole käynyt koneella päiviin.

Tänään nauttinut auringosta uudella terassilla hyvässä seurassa. B)

Matkustaja myllää mahassa hirmuisesti. Viime neuvolassa oli raivotarjonnassa ja uskon, että on edelleen, vaikka mönkiikin aikalailla.

Huomenna mökkeilemään. B)

Luminella ja matkustaja 34+1
 
soitin nyt illalla taysiin,kun niitä polttoaaltoja tuli ½h 18 aikaan ja taas 20 jälkeen tullu.Ja selkeästi ylävatsalla..mutta kuulemma ei huolta,panadolia napaan-jos kovin kivuliaiksi muuttuu eikä saa unta niin sitten tutkittavaksi tai voin ma mennä terkalle pissan ja verenpaineen ottaan..

Nyt alkoi huolestuttaan et onko tää normia..

Pompula81
 
Iltoja! :)

Tänään päätti pikkasen vaan ripsauttaa vettä täällä ja parisen kertaa jyristä vaan siihenpä se jäi... :/ Vähän raitistu ilma ja tuli sisälleki hieman viileempää vaan ei tarpeeksi. Tiistaina pitäs taas olla jotain +24... :eek: Huhhuh! Ei kyllä kesä oo parasta odotusaikaa jos koko ajan hellettä. Tänään päivällä en jaksanu edes syödä kunnolla ku hiki tuli syödessäki :/

Ristiäisistä ootte puhuneet... Me ei ainakaan kuopuksen ristiäisiin kutsuttu esikoisen kummeja.. Saa nähä kutsutaanko kuopuksen kummeja tän uuden tulokkaan ristiäisiin.. ei varmaan.

Mies kävi ostaa kaupasta suolakaloja, tämmösiä niinku suolakeksejä, namnam :p

Nyt jos oottelis miekkosta että tulee ulkoa, on vaihtamassa mun enon kanssa vanteita autoon. Ruvetaan sit kattoo leffaa... Sais kyllä tulla jo et keretään kattoo ettei mee kovin myöhä ku aamulla miehellä töihin meno...

mertsu & prinsessa 32+1
 
Merkkailen tähän astiset luetuiksi.. Mutta aivan unohtui taas kommentoida. Mutta täytyy myöntää, että kyllä tätä palstaa on kiva käydä lukemassa, kun on ns.samoilla viikoilla.

Ja pompula käy huomenna neuvolassa, toivottavasti ei hätää vielä. Tule sitten palstalle ilmoittamaan! Mulla kans on vähä välillä sattunut ylävatsaan, mutta epäilisin sen johtuvan jostain muusta. Ei siis aaltomaisia. Välillä sattuu alavatsaankin lujaa ja "reikää" vihloo.. Monenmoista vaivaa sitä tuleekin jo näillä viikoilla..

Vaavitar + tintta ( ja taas poksuttu ihan yhtäkkiä, 33+1)
 
Pompula jos olisin sä niin kyllä varmaan kävisin neuvolassa huomenna. :hug:

Mulla on ollu lähinnä hetkellistä selkäkipua, mut ei mahankovettumista, onko ne supistuksiin viittaavaa? on sitä niin tyhmä tälläsissa asioissa.
 
Moikka!

Pompula81 Mene ihmeessä käymään huomenna neuvolassa, jotta saat tuntemuksiisi kommenttia. Mä ainakin menisin.

Ihanan aurinkoinen päivä takana. Heitin talviturkin! :)

Ja toinen juttu. Mulla tuli maitoa! Muistelen, että on täällä muillakin tullut. Ja jo paljon aiemminkin. Hieman vaan hämmästyttiin miehen kans, kun se imas mun tissistä. Sit yhessä pursteltiin mun rintoja ja ihmeteltiin. Maitoahan se oli. =)

Nyt nukkumaan.

Mandy ja Aksu 34+6 Huomenna poksuu!
 
Mandy81 Juu, täälläkin on maitoa tullut jo oikeen urakalla. Oon jo liivinsuojia harkinnut :D

Ihanaa, kun satoi vettä. Täällä on ollut niin tuskaisen kuuma, että huh huh!

Nyt en jaksa kirjoitella enempää..huomiseen!

outiko 35+4
 
Helteet todella näkyy keskustelussakin! Huomattavasti hiljaisempaa ollut.

Meille tuli eilen puun takaa tajuton rajuilma, en ole kyllä koskaan nähnyt vastaavaa sadetta! :eek:

Kerettiin eilen kuitenkin leikkiä aamu pihalla, pyöriä päivän pahin paiste keskustan kaupoissa, käydä Puffassa syömässä ja vielä illasta uimassa (tytöt). Mättösyöppölät ei vaan ihan oo enää mua varten, ei siellä jaksa mitään syödä ja se mitä on tarjolla on niin suolaista ja rasvaista :x

Myönnettävä on että nykyisin alennusmyynneistä ei löydä enää mitään, vaikka kurjan alkukesän takia uutistenkin mukaan myytävää piti olla paljon. Mä en ainakaan näe kaupoissa kun pari rekillistä alekamaa ja nekin on niitä "pakanloppuja".

Napajutskista sen verran, että maha on tuntunut kasvaneen viimepäivinä hujauksessa ja nälkä tuntuu nyt vaivaavan koko ajan. Lämmin ruoka ei oikein maistu, mutta jogurtit, banaani, voikkari ja jäde pitää liikkeellä nivusista huolimatta. Kolmonen tuntuu todella isolle vaikka neukkutätikin sanoi viikko sitten ettei se voi olla vielä parikiloinen hänenkään käsituntumalla. On ne ennenkin erehtyneet etten oikein tiedä mitä uskoa..

Tällä viikolla pitäisi tulla viimeviikkoiset tilaukseni ja tuntuu etten housuissani pysy :ashamed: Trikooliinaahan voi kokeilla pötsinsä kannatteluun tai turbaabimasutuubina eikö vaan?! :D


-iinaZ & Kolmonen 33+3
 
Täällä taas jo muutama tunti oltu hereillä. Ihanata, kun on (vielä ainakin) suht viileä ilma =)
Ei helteissä mitään vikaa ois, jos tilanne ois "normaali". Mutta kun kantaa matkassaan tämmöstä n. 3 kiloista lisäpunttia niin kyllä se vähän jo hiottaa :D

Hei, tietääkö kukaan, että millonkahan mulle maksetaan eka äitiysraha? Tai kun siis työnantajahan mulle maksaa ne ekat 3kk, mutta mulla ei oo aavistustakaan että millon :/
Kelan sivuilla näkyy, että he maksavat työnantajalle Heinäkuun lopussa sen mun tuen, mutta onko siis sama päivä milloin työnantaja maksaa myös mulle?
Ihan pihalla olen tuostakin asiasta :whistle:
PItää vaan miettiä että miten rahat riittää, kun yleensä tottunut saamaan palkan aina kk:n 15. päivä jne. APUWA!

Mä oon viime aikoina lukenut kauheen positiivista kirjallisuutta :LOL: Kirjat koskenut lähinnä synnytyksen jälkeistä masennusta ja muutenkin kaikkea sellasta, miten elämä on yhtä hel*ettiä sen jälkeen, kun lapsi on syntynyt. Parisuhde kaatuu, mielenterveys pettää, kaverit jättää jne. Mutta onhan se toisaalta hyvä lukea myös tollasta, niin ei ainakaan kuvittele että se vauva-arki on yhtä ruusuilla tanssimista :D

Mies vaan aina nauraa mulle, kun kerron noista kirjoista, että eikö nyt yhtään positiivisempaa kirjaa voisi lukea. Seuraavaksi siirryn varmaan aiheeseen "kauheat synnytykset" tai jotain :D

No mutta jospa taas menis juomaan aamukahvin ja koittas keksiä tälle päivälle jotain tekemistä, tylsää!!!

outiko 35+5
 
äippä1977
Minä sain ainakin edellisessä raskaudessa työnantajalta palkan ihan normaalina palkanmaksupäivänä huolimatta siitä miten kelan rahat menee työnantajalle. Nyt en käynyt hoitovapaan jälkeen töissä ollenkaan joten en saa myöskään tuota 3 kk palkkaa..
Täällä vointi on ollut edelleen ihan hyvä - mutta kyllä mielummin varjon puolella tulee istuttua! Ja nilkat alkaa aika pötkelöt olla.. Mutta nopeesti tämä aika vaan menee ja kohta mekin ollaan niitä omia kääröjä jo ayliin hakemassa =)
 

Yhteistyössä