ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - kesäkuussa *POKS!*

Moikka

Rinnoista on ollu puhetta. Mulla on kans nännipihat suurentunu ja tummunu aika paljon, mut nännit on samankokoset ku ennenki. Tiedän hyvin miten inhottavaa on ku tissejä tuijotetaan ja kommentoidaan. Varsinki ku olin tosi nuori niin häpesin isoja tissejäni paljon, mut nykyään oon niistä ylpee ja niitä on ihan kiva näytellä topeissa ja avoimissa kaula-aukoissa. Edellenkään ei oo kyl kivaa semmonen härski kyttääminen :kieh:

En tiedä onko tässä mitään perää, mut oon käsittäny et pienet rinnat on parempi imetyksen kannalta, koska niihin mahtuu enemmän maitotiehyeitä kuin isoihin rintoihin, koska isoissa on niin paljon rasvaa.

Vatsan toiminnasta mäkin oon ihmetelly ku kakalla joutuu ramppaamaan usein ja ripuliakin on usein, mut ku muillakin on samaa niin se on varmaan ihan normaalia, vaikka ei niin mukavaa. Paska lentää ja banjot soi :LOL: :LOL:
Että semmosta tänään =)



Hudjuke ja Kajsa 34+1
 
Heips!

Pakko tulla purkautumaan vielä näin ennen "yöunia". Mulla oli tänään NIIn sanonko mikä päivä :kieh: Pojat tappelivat keskenään heti aamusta asti, joka jatkuikin sitten koko pvä:n |O Pesin 3 koneellista pyykkiä, imuroin ja pesin lattiat. Koitin jopa leikata ruohoa... ja joka välissä piti komentaa noita poitsuja, huoh..... Sitten iltapvä. rupeskin ylläri ylläri suppaileen ihan sikana ja mä pelästyin todella, et nytkö se lapsi alkaa syntymään kun huhkin menemään ja poikie kanssa hirveetä hulinaa :/ Soitin miehellekin jo töihin et APUA.... No, koitin rauhoittua ja pojatkin sen huomas ja rauhoittuivat sen verran että mentiin kaikki yhdessä pötkötteleen. Onneksi supparit loppuivat siitä aste asteelta, mut kyl teki kipeää. Neuvolakin mulla siirtyi 6.7 asti, ja sit heti lääkäri. Näkee sitten viimein et mikä tilanne tuolla alapäässä :eek:

Huomenna kumminkin saatiin miehen kanssa vapaa pvä. lapsista, meinataan suunnistaa ehkä pihlajasaareen viettämään pvä. =)

T. Hellu ja pömperö 32+2
 
Ihana päivä oli, vaikken ookkaa mikään helleihminen. :)

Unikuu multa on äippäpolin lääkäri kieltäny uimisen (samoin ku seksin). Mullahan oli kohdun suu kiinni, mutta kanava lyhentyny. Ihan selkeetä syytä ei sanonu mut olettasin sen johtuvan just tosta tulehdusriskistä. Ja tietty ku ei saa uida niin tekis ihan sikana mieli mennä uimaan. :D

Tänään tuotiinki pinnis kämppään. Voi että se on söpö. Huomenna hiukan mööpeli valssia et saadaan kaikki mahtumaan tähän pieneen asuntoon. Huonekaluistani en luovu. :D Patjaa tohon ikivanhaan pinnikseen tarvii ruveta nyt tekaseen.

Oon kyllä samaa mieltä siitä että nyt kun kerran raskaana ollaan niin pitää iloiten ja ylpeenä kulkea ja esitellä muotojaan. :)

Aniit 32+0
 
tisseistä Mulla oli kuppikoko enne neljättä raskautta d90, nyt mennään jo e95 ja imetysliiveistä en uskalla ees miettii täs vaiheessa mikä koko pitänee olla..(taitaa loppuu kirjaimet) :LOL: ja omakohtaisesti voin kertoa et kolmannen lapsen kohdalla onnistuin vasta imetyksessä, kahden ekan kohdalla kuuluin siis niihin "huonoihin äeiteihin" ja kolamnenn jälkeen kun maito nous kohisten rintoihin niin noilla lehmänutareillani meinasin vauvan tukehduttaa kun tissiä kitusiin tungin, et se siitä pienitissisten ongelmista, helppoo ei oo meillä emakoillakaan..

masennuksesta: Mä olen koulutukseltani mielentervhoitaja ja nytkin olen töissä alalla, tosin neuvolan leivissä. Pks asuvat ainakin tietänevät neuvolan perhetyön, neuvolassa kannattaa tuosta masennuksesta itsekin avautua ja sitä ääneen pohtia jos omat mietteet ovat kirjavat tai se kovasti pohdituttaa muuten, terveydenhoitaja sit osaa asiassa ohjata eteenpäin.
Itse en ole masennuksesta kärsinyt, töitä olen masentuneiden äitien parissa tehnyt siihen saakka kun lomalle jäin. Jos joku haluaa asiasta enemmän jutella niin yv:nä voin vastata ja neuvoa parhaani mukaan minkä osaan, terapioimiseen en koe suurempaa tarvetta kun ei siihen ole myöskään itsellä ammattitaitoa.
Masennuksesta puhutaan vieläkin kuin olis joku tabu, vaikka tänäpäivänä Elintaso-Espoossakin yhtä yleistä kuin maitokaupassa käynti.
Hattua nostan niille äideille jotka suoraan sanovat et pinna palaa ja hermo on kiree, helpompi sellaisen kanssa on asiaa lähteä työstämäänkin kuin "kulissit kunnossa" perheen kanssa. Masennushan on siis koko perheeseen vaikuttava ja etenkin äiti-vauva vuorovaikutukseen vaikuttava asia ja siksi siihen on syytä puuttua mitä varhemmin sen parempi.

Hellettä piisaa ja kamala päänsärky on vaivannut kaks päivää, panadol auttaa yhtä paljo kuin karkin syönti. :headwall: Olen silti pysynyt panadolissa.

:kieh: :kieh: =) Tässäpä taas tän hetken fiiliksiä..

omppuli (kuriton kusirakko) ja öttiäinen 31+2
 
Hellurei!

On kyllä ihan sika kuuma!! Ei muuten ois mitään valittamista mut ku yöllä ei saa nukutuksi kunnolla, ku on niin kuuma, hiostava!!

iinaZ Ihana masu sulla :)

Tisseistä Mulla kans on suurentunu ja tummentunu nännipihat, tosin edellisestä raskaudesta ei oo kauaakaan ja imetyksen loputtua kohta n. vuosi ku lopetin siis imetyksen. Joten ei varmaan ees oo kerenny palautua tissit normaaleiks, vai jääköhän ne aina noi nännipihat tummiks ja isoiks?
Mulla on kuppikoko 75C normaalisti mutta nyt vähän suurempi.

Mulla on tämänki aikana toi synnytystapa-arvio, vissiinki sen esikoisen aikana tehdyn sektion takia...

Turvotusta on täälläki. Jalkapöydät ja varpaat sekä nilkat turvoksissa välillä. Jouduin eilen väkisin irrottaa kihlasormuksen sormesta ku en ollu aiemmin tajunnu että sen vois jo ottaa pois ennenku jumii kiinni. No just ja just sain sen pois, niin on nääki sormet turvonneet.

Kauhee ku ei tartte ku istua ni hiki valuu :/ Ja ihan nihkee iho!

Mut nyt jos lähtis lueskelee kirjaa ku kumminkaa saa ainakaan heti nukutuksi ku niin hiki!

mertsu 32+0 POKSIS :heart:
 
Citilda ja mertsu85, tulipa tosi hyvä mieli kauniista sanoistanne, sydämellinen kiitos! :heart: :heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja vilmav2:
Hei, mulla on murtunut joskus yläasteella häntäluu, pitäiskö siitä sanoo neuvolassa?
Joka synnärillä suhtautuvat niin erilailla asiaan, mutta minä kyllä ainakin mainitsisin asiasta. Mulla se on menny pentuna ja viimeksi nyt Kakkosesta.

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
mulla oli esikoisesta ne (painijaselkä)sporttimallin drop cupit ja hyvät olivat.nyt ostin sit ne mitkä voi säätää samassa koossa ja olivat liian isot..
Ne säädettävät (selkähakaskiinnityksellä olevat) ovatkin suuremmat. Ne pitäis ottaa kokoa pienemmät ja silloinkaan eivät tue yhtälailla kuin luukkuliivit. Pitsimalli on taas astetta tukevampi, mutta olkaimet tulee niin reunaan että isompirintaisilla tää ei oikein toimi ja tuppaa vähän latistaan normitissistenkin rintoja (jos haluu ne maitopohjaiset munkit :D )


Toivottavasti Hilla-80 huono päivä jäi eiliseen :hug:


Alkuperäinen kirjoittaja Hudjuke:
En tiedä onko tässä mitään perää, mut oon käsittäny et pienet rinnat on parempi imetyksen kannalta, koska niihin mahtuu enemmän maitotiehyeitä kuin isoihin rintoihin, koska isoissa on niin paljon rasvaa.
Aiemmin synnyttäneiden rintoihin tulee jokaisesta raskaudesta lisää maitotiehyitä (vanhat ei poistu) jolloin imetys on fysiologisesti (vai mikä sana onkaan) aina vain tieteellisesti toimivampaa. Rasvakudos, arvet ja silkkarikin väistyy maitotiehyiden edestä jos niitä on tullakseen, eikä rintojen koolla näin ollen ole mainittavaa merkitystä imetykselle. Pientä vastasyntynyttä voi olla helpompi imettää pienemmillä rinnoilla kuin puutarhavattuisilla utareilla, vaikkei nännin koolla tai olemattomuudella merkitystä olekaan kun vauva ei lutkuta nänniä, vaan nänni on kurkussa ja koko rinnanpää hampparina leukojen välissä. Muistutan että puhuttiin nyt vain imetyksestä, ei maidon määrästä, imetyksen onnistumisesta tai lapsen ruokinnasta. ;)

Nännipihan muutokset kuuluu raskauteen jo alkuvaiheesta lähtien, jolloin myös alapäässä tummenee, kurkatkaa pois vaan. Imetyksen jälkeen rinnat palautuu ja vaalenee, ja nännit pihoineen kutistuu, muttei koskaan täysin samaan kuosiin kuten ennen raskautta. Roikkuvista rinnoista on kyse silloin kun nännit osoittaa suoraan alas, ja alaviistoon osoittaessaankin ne ovat vielä kiinteät. Kuka oikeesti haluais isoista rinnoista silkkarin kovia munkkeja pystyillä nänneillä, kun rintojen tulee olla normitilassaan (ei kylmä, kiihottunut jne.) pehmeät ja luonnolliset?!

Alapäästä mainitsen sen verran varsinkin ensisynnyttäjiä ajatellen, että se puoli kropasta palautuu kans yleensä tosi nopsaan (vaalenee tosin rintoja hitaammin), varsinkin ilman epparia/repeämiä. Lantionpohjajumpalla (synnytystä seuraavasta päivästä lähtien) pääsee entisiin sisämittoihin (se on oikeesti vaan itsestä kiinni), mutta ulkoisesti teiniräpsä ei oo enää koskaan teiniräpsä vaan se on vaan nähnyt päivänvalon. Epparin arvet haihtuu melkein olemattomiin (itselläni vain muisto 6cm pitkästä nivuseen ulottuvasta) ja 9/10:stä saa ison OOO:n lasten jälkeen todella helposti, eli positiivinen herkistyminen on pysyvää. :p

Ei ole olemassa "normaalia" koska ihan kaikki on yksilöllistä. Ei pitäisi myöskään yrittää päästä "ennalleen", kun jokainen sekuntikin on ajassa eteenpäin ja kuka sitä nyt haluaisi jäädä sitäkin kokemusta paitsi tai olla elämättä nykyhetkeä. Lapsi jättää jälkensä mutta eikös se ollut pointtikin ;)


p.s. Paska juttu, mutta mullakin on ummetus tippunu vessanpönttöön ja teflonia tilalla! JEE! Ei me kaikki olla synnyttään lähdössä, se oire vaan on helpottanu - ainaki hetkeks. :D


-TissiinaZ & Kolmonen 33+1
 
Huomenta !!

Hermojen kiristymistä täällä huomattu..
Tänä aamuna olen ollut jo ehkä noin 50 kertaa ihan räjähtämispisteessä ( johtuu varmaan tästä kuumuudesta ja väsymyksestä )
Miehellekin meinasin alkaa muutaman kerran korottamaan ääntäni tossa heti aamusta ennekun lähti töihin, ja on koirakin meinannut saada oman osansa.
Tiedänhän mä ettei se ole miehen tai koiran vika että kiristää, ja siksi olenkin yrittänyt olla kiukkuamatta.

 
Voisiko joku auttaa tyhmää ??
Sain veljenvaimolta verhotelineen pinnasänkyyn, enkä tietenkään tajunnut kysyä että miten se siihen tulee :headwall:
Näyttäisi olevan samanlainen kuin tuossa outikon laittamassa linkissä.
Tosiaan kun käytettynä sen sain niin mitään ohjeita ei mukana ole, enkä enää viitsisi alkaa veljenvaimollekaan soittamaan ja kyselemään.
Varmasti on ihan yksinkertainen juttu, mutta kun ei vaan nyt ymmärrä :headwall:
Pinnasänky tuli eilen ja on nyt tuolla vauvan huoneessa, pitää tässä lähipäivänä se varmaan kasata että näkee miltä oikeasti näyttää ( tosiaan sekin käytettynä ostettu tutulta ( tai no tutun tutulta ) ja en siis ole sitä kasattuna nähnyt vielä ollenkaan )

Ajattelin kuitenkin että olisi kiva kun saisi sängynkin valmiiksi tässä lähi viikkoina, niin olisi sitten kaikki valmiina kun vauvan kanssa sairaalasta tullaan kotiin.

Mies tuskin pystyy täällä kotona oikein mitään tekemään kun itse olen vauvan kanssa sairaalassa, koska aikaisemmin kun itse olen ollut sairaalassa niin ei kuulemma ole mihinkään pystynyt keskittymään, on vaan kuulemma pyörinyt ympäriinsä
Ja tuskinpa yhtään sen rauhallisempi osaa olla sitten kun ole sairaalassa vauvan kanssa.
:D
 
Unikuu108: mä kyllä kävisin uimassa mutta lääkäri kielsi koska kohdunsuu on auennut jo 1.5cm. Tulehdusriski aika suuri.

[biIinaZ[/b]: sievä masu :heart:

(.) täällä on aivan kamala turvotus aamusta iltaan mutta nyt on ollut tosi ihania nämä 2 päivää kun ei ole supistellut niin hirveästi :) Tuo turvotus varmaan johtuu tästä kuumuudesta. Olen aina ollut auringonpalvoja ja nyt olen kalkkilaivan kapteeni =) ku viihdyn mieluiten sisällä kuin ulkona. Eilen otin aurinkoa jopa puolituntia :)

Tässäpä vielä masusta kuvaa




nasu + rakas masuasukki 34+4 :heart:
 
Lauantaita :)

Viihdyin eilen sitten rannalla 3 tuntia ja arvatkaapa paloinko :D Mä yleensä en pala ollenkaan, mutta ehkä toi aurinko oli tavallista kuumempi tai jotain. Mulla oli bikinien yläosa ja hame päällä. Nyt on selkä ihan punanen, samoin maha (vauva raukka..) ja jalat. Tosi great!

Uimisesta Mulla uimista ei varsinaisesti kielletty, mutta sanottiin että tässä vaiheessa syytä välttää, jos se uiminen nyt ei ihan pakollista ole. Ja mulle kun se ei kuitenkaan mikään "henki ja elämä" ole niin mielummin pysyn kuivalla maalla.

kikka89 Mullakaan ei ollu siinä verhotangossa kokoamisohjeita, mutta oikeesti se on tosi simppeli juttu. Jopa minä osasin koota sen. En vaan oikeen osaa selittää sitä kokoamista näin virtuaalisesti :/

iinaZ:

Ei ole olemassa "normaalia" koska ihan kaikki on yksilöllistä. Ei pitäisi myöskään yrittää päästä "ennalleen", kun jokainen sekuntikin on ajassa eteenpäin ja kuka sitä nyt haluaisi jäädä sitäkin kokemusta paitsi tai olla elämättä nykyhetkeä. Lapsi jättää jälkensä mutta eikös se ollut pointtikin
Tuo on erittäin hyvin sanottu. Liian moni ottaa stressiä siitä, että vartalon ja alapään pitäisi olla synnytyksen jälkeen äkkiä niinkuin ennen, vaikka todennäköisesti ei oo ees mahdollista että näin voisi olla. Raskaus ja synnytys kuitenkin muuttaa niin kroppaa kuin sitä alavärkkiäkin. Ja eihän lapsen saamisen jälkeen muukaan elämä ole kuin ennen :)
Mutta se on vaan elämää..

Ihania masukuvia taas..itse en oo nyt jaksannu kuvailla...pitäisi kyllä.

Nyt lähden syömään jäätelöä :p

outiko 35+3
 
outiko No voi harmi...
Uskon kyllä että on ihan yksinkertainen juttu se kokoaminen, mutta ei vaan jotenkin nyt leikkaa..
Lähinnä se että miten se tulee sänkyyn kiinni ???

Mutta joo, kai mä yritän jotenkin selvittää, tai sitten täytyy unohtaa koko tanko..
Mieheltä on ihan turha kysyä apua, koska sillä on vielä huonommat hermot kun mulla, ja luultavasti heittäisi koko hökötyksen roskiin ennenkuin saatasiin kasattua.

Kun vaan ymmärtäisi että mikä siinä on se "juttu"
 
Ei hitto tätä hellettä. Argh.
Otin eilen aurinkoa tunnin ilman aurinkorasvaa (tyhmä ku olen) ja paloi pahasti olkapäät, rinta ja polvet. Tyhmän näköstä ku kaula on valkonen ja kauheet rajat. Ihoon kirvelee ja sattuu.
Jee, nyt on vauvan vaatteet pesty. :)

Meelaie & Papu 35+1
 
Kaveri sitten houkutteli mut taas rantsuun ja siellä taas nahkaani kärvensin melkein 3 tuntia :D
Nyt oli rasvaus kunnossa, joten en palanut. Alkaa olla tämäkin mamma ruskettunut vihdoin :)
Kahlasin myös järvessä.

Aurinkoista päivää kaikille, muistakaa juoda B)

outiko 35+3
 
mamika :hug: täällä painitaan kans sama asian kanssa, tosin olen onneksi vielä saanut aikalailla pidettyä makeanhimon kurissa... Millaisia lukemia sulla on ollut? Mutta mun kaverilla oli kans raskausajan diabetes ja arvot koholla herkästi, kuitenkin synnytti 2.4 kg tytön täysaikaisena :) olivat laitoksella kiusanneet että olisi tohtinut syödä karkkiakin
 
Iltaa =)

Tänään on ollu jo pakko jotain tehäkin ku ton helteen takia ei oo oikein jaksanu mitään puuhailla mut nyt oli pakko. Ja hikihän se valu roitonaan. Jospa huomenna ois vähän viileempi ilma vaihteeksi että raitistusi ilma, siis sataisi. Niin jaksaa sit taas helteitä :D

Pitäs iteki ottaa tässä masukuvaa kuhan saa aikaseksi.

Miehen kanssa ruvetaan leffaa kattoo tässä kuhan lapset on nukkumassa, menny vähän myöhään tänä iltana nukkumaanmenot... Mut pitää ne lähtee tuossa viemään nukkuu.

mertsu & pieni prinsessa 32+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja muratti88:
mamika :hug: täällä painitaan kans sama asian kanssa, tosin olen onneksi vielä saanut aikalailla pidettyä makeanhimon kurissa... Millaisia lukemia sulla on ollut? Mutta mun kaverilla oli kans raskausajan diabetes ja arvot koholla herkästi, kuitenkin synnytti 2.4 kg tytön täysaikaisena :) olivat laitoksella kiusanneet että olisi tohtinut syödä karkkiakin
Tsemppiä sullekki! Mulla arvot on kaikkee 5-9 välillä, joskus mittaan kolmesta sormesta kerralla ja kaikki näyttää ihan eri lukemia!! Menee ihan usko tähän touhuun. Aamuarvoo on kaikista vaikein saada raiteillensa, kai mä sitte syön niin kertakaikkisen väärin. Jännä seki että syön vähä kuinka sattuu ja herkuteltu on, niin painoarvio menee keskikäyrillä ja neuvolas kehuttiin kun mun oma paino ei nouse juuri ollenkaa. Paljoko teillä päin pitäis paastoarvo olla? Meillä aluksi vaadittiin 5.5 mutta nyt äippäpolilla vaadittiin jo 5.2! Perkele!!
 
Päivitän vain,että luettu on taas jutut tähän asti..

Pieni rintainen minäkin olen..esikkoa odottaessa ei rinnat näin turvonnu vaan B-kupissa aikalailla pysy..Sitten kun sain vauvan rinnalle niin maatessa tissini katoaa täysin ja nyyhkin et kuinka se voi saada otetta kun nänni tippuu kainaloon päin...Mutta hyvin sai ja seuraavana aamuna tällä mammalla oli "silikonit"..no eipä se kamala kovuus ja kipu mukavaa ollu.

Olen kanssa miettinyt jos luovuttais maitoa tällä kertaa..Tarvii neuvolasta kysyä kuinka homma toimii jos maitoa tulee hyvin.

mulla vaatteet pesemättä,sairaalakassi pakkaamatta,turvakaukalo&sitteri hankkimatta,,,kyllä aika mennyt kaikkeen muuhun kuin valmistautumiseen kakkosen syntymiseen..Mut mäkin odotan lomaa niin aikaa olisi.

pompula81 31+5
 
Hei kaikille

Heräsin "yöpissalle" ja jotenkin kummasti eksyin koneelle... :D

Nyt sunnuntaina olis vapaapäivä ja aion suunnata kavereiden kanssa yyteriin. B) En oo vielä ehtinyt yhtään olla auringossa ja oon ihan valkoinen. Hankin apteekista aurinkovoidetta jossa sk 25. Toivottavasti sillä pärjään palamatta. :LOL:
Pakko laittaa bikinit, kun uimapuku ei mahdu päälle.

Uimaan en aio mennä. Olisin ehkä voinut harkita uimista, kun sitä ei oo kielletty. Keskiraskauden lääkärineuvolassa paikat oli kiinni, mutta eilen oli yllättäen vähän rusehtavaa vuotoa... Sitä oli kyllä tosi tosi vähän mutta oon silti vähän säikkynä asiasta. Onko muilla ollu ja mitä asiasta on sanottu neuvolassa? Itse ajattelin että jos se jatkuu/lisääntyy niin oon yhteydessä neuvolaan. Vauvalla ei ainakaan tunnu olevan mitään hätää, kun nytkin myllää niin ahkerasti tuolla masussa. Kun nyt vain pysyisi siellä vielä seuraavat 5 viikkoa!

Tajusin juuri, että nyt on jo yhdeksäs raskauskuukausi menossa. :eek:

Illusia + Emppu 33+2
 
Huomenii!

Nyt voi kai jo kutsua tätä säätä kesäksi?! Lapsetkin oon päästäny pihalle vain aamusta ja toistamiseen vasta illasta auringon takia. Onneksi meidän takapiha on varjoisa, siinä missä valtaamani parvekekin.

Nämä viikonlopun päivät tällä helteellä kuluu kaupoissa ja viikolla pitää varmaan virittää mielikuvituskanavaa entistä häiriöttömämmälle taajuudelle että keksii kakruille päiviksi tekemistä. Meillä on kovasti jo toivottu koulun ja eskan alkua - niin lapset kuin aikuisetkin. :whistle:

Vatsa kasvaa kylkikaarissa ja tuntuu tukkina sisuksissa. Liitoskivut on himppasen hellittäneet mutta vastaavasti etupuolelta häpyluut - ja huulet on entistä kipeämmät ja paineen tunne tuntuu niissä voimakkaana.


nasu29, ihana masukuvatus :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja mamika:
Paljoko teillä päin pitäis paastoarvo olla? Meillä aluksi vaadittiin 5.5 mutta nyt äippäpolilla vaadittiin jo 5.2! Perkele!!
Meillä on 5.2 ja se käsittääkseni on se "virallinen suositus". 2001 sama oli 5.1.

Alkuperäinen kirjoittaja Illusia85:
Keskiraskauden lääkärineuvolassa paikat oli kiinni, mutta eilen oli yllättäen vähän rusehtavaa vuotoa... Sitä oli kyllä tosi tosi vähän mutta oon silti vähän säikkynä asiasta. Onko muilla ollu ja mitä asiasta on sanottu neuvolassa?
Voi olla että paikkasi alkaa pehmetä ja aueta, mutta voi myös olla tulehdus. Jos vuoto jää tuohon ja muuta oiretta ei ole, niin voi varmaan katsastaa tilannetta eteenpäin huoleti. Mulla ei oo valkovuotoa kummempaa kyllä koskaan ollu.


-iinaZ & Kolmonen 33+2
 

Yhteistyössä