ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - kesäkuussa *POKS!*

Kiitos onnitteluista =)

Mentiin miehen kanssa katselemaan meille uutta sohvaa, tarkoitus oli ihan vaan katella, mutta kaupat jo tehtiin sitten :p
Löytyi tosi ihanan muhkea sellanen kulmasohva, jossa on kaks sellasta mekanismia millä saa jaloille sellaset tuet. Kotiteatterisohva kai se on viralliselta nimeltään. Saadaan se juhannuksen jälkeen, ei malttais odottaa!

Kauhean tuulinen ilma tosiaan ulkona :/

outiko 33+4
 
unikuu108
mä vietin päiväni kättärin päivystyksessä kolmatta päivää jatkuneen migreenin takia. samalla (tottakai) kattoivat paikat ja ultrasivat ja kaikki hyvin ja normikokoinen kaveri kölli siellä ja tunki varpaita kylkiluiden alle. painoarvio nyt vähän vajaa 1700g. pissa puhdas ja verenpaine hyvä.
toivottavasti ei enää tarvii kärvistellä migreenissä..
viikot 30+4/5
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
iinaZ Mä oon ostanut kaks äitiysfarkkuhametta. Toinen on H&M:ltä, maksoi 29,90 eur ja toinen on Oz babysta ( Mamalicious mallistosta) hinta 34.90 eur.
Kökkö. Meitin H&M on tyhjääkin tyhjempi mammavaatteista (ei ainottakaan M-kokoa suurempaa äitiysvaatetta...), OZ on aika kaukana ja mamaliciousin farkkuminaria ei löydy netistäkään kotosuomesta. Eihän sulla vaan oo tää malli mamaliciousilta:

[img=http://images7.nameit.com/is/image/Bestseller/5700344377909-DENIM?wid=318&hei=305&fmt=jpeg&qlt=77&op_sharpen=0&resMode=sharp2&op_usm=1.0,0.8,1,0&iccEmbed=0][/img]

Eihän kukaan vois auttaa pistäytymällä läheisessä puljussaan jos maksan ennakkona postikuluineen? :p :p :p
 
:wave: Täällä myös yksi jolla kasvaa mahaan karvaa. =) Valkoista kylläkin, onneksi.

Oon myös näköjään saanut ensimmäisen raskausarven. Napalävistyksen reikien väliin on ratkennut violetti salama. Hassun näköinen. Lävistyksenhän otin jo viikkoja sitten pois.

Mulla on kans haaveena farkkuhame, mutta sitten päädyinkin ihan toisenlaiseen Mama Liciouksen hameeseen. Ajattelin, että jos tulee helteet, niin farkkuhame on inhottavan tukala. Tämä ei todellakaan. =)



Mandy ja nappula 32+6
 
Imetyksestä joku tuolla pari sivua sitten kyselikin että miksi ne jotka eivät imetä kuin sen 1-2kk että miksi?
Minä ajattelin imettää sen kuukauden verran, koska en näe tarvetta imettää pitempään.
Jos imettämisestä nyt edes tulee mitään, yrittää aijoin ainakin.

Tuossa luin olikahan jostain lehdestä (vauva vai kaks plus..?) että joku äiti ei halua imettää mutta pumppaa maidon lapselle ja jonka jälkeen lapsi saa sen pullosta. Näin myös isä saa osallistua enemmän lapsen syöttämiseen.

Hoitolaukusta meillä tuli vaunujen mukana hoitolaukku. Samoin kun tilasin Kaks Plus lehden niin siinä sai lahjaksi hoitolaukun.

Hankinnoista käytiin tosiaan tuossa n. pari kuukautta sitten ostamassa vaunut Firkon 7.


Ja viime viikolla käytiin ostamassa turvakaukalo Carena BeOne 0-13kg.
 
Tyttönen noin on kyllä hyvännäköiset! Kiva, kun saat vaunuja kattella odotellessa vauvaa. :D Juhannuksen jälkeen meki käydään hakemassa vaunut, että saa sitten niitä ihailla kotona. :)

Iinaz mulla on kans mamaliciouksen äitiysfarkkuminari. Kiva pitää legginsien kanssa! En oo sitä mallia löytänyt netistä, sellainen vähän lyhyempi, vaaleakulutettu. Mies sanoi, kun istuin haarat leveällä katukivetyksen reunalla (käveltiin Provinssi Rock -alueella), että onpa hyvä että sulla on noi sukkahousut, näkyis vielä vauvan pää haarovälistä. :LOL:

Ja mahassa kasvaa karvaa/untuvapeite. Vaaleaa pehmoista karvaa, ja kylmät väreet ku menee, niin vatsa näyttää ihan siileltä. :D

unikuu mukava, kun kaikki oli ok!

Tänään oon pessy äitiyspakkauksen joitain vaatteita, peitteitä ja vaippoja.. En aivan kaikkea kyllä aiokaan niistä pestä.. Mutta ihan kivan värisiä ne oli, haalarit oli vähä kökön väriset, mutta varmaan tulee ostettuakin uudet haalarit sitte syksymmällä, talvikäyttöön. Kyllähän noi kotona menee täysin!

Vaavitar + tintta
 
Piti kysymäni, kuinka moni käyttää jotain magnesium-lisää? Kun on ollut suonenvetoja jne.. Otin miehen Ferrosanin Sano Magnesium -tabletteja, ainakin Ferrosanin omilla sivuilla ilmoitettiin niiden käyvän raskaana olevillekin.. Kokemuksia?
 
Iinaz Mulla on se farkkuhame ( mamalicious) vähän erilainen, kun toi mikä tossa sun kuvassa.

On mulla sitten lisäksi vielä muutama muukin mammahame. On ote lipsunut ihan kokonaan noitten äitiysvaatteiden kanssa :/ Mietinkin, että pitää kyllä hankkia useempi lapsi, kun noita odotusvaatteita on niin paljon ja kauheeta jos ne jäis vaan jonnekin kaapinpohjalle.

Meillä on vaunut ollut eteisessä odottamassa jo Helmikuusta lähtien :D Että on niitä ainakin saanut katella ja testailla ihan rauhassa tässä :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
IinazOn mulla sitten lisäksi vielä muutama muukin mammahame. On ote lipsunut ihan kokonaan noitten äitiysvaatteiden kanssa :/ Mietinkin, että pitää kyllä hankkia useempi lapsi, kun noita odotusvaatteita on niin paljon ja kauheeta jos ne jäis vaan jonnekin kaapinpohjalle.
Joo tai sit filmaat ylimääräset mammavaatteet ja kauppaat mulle (kaikki kesämallistot on myyty kaupoista jo loppuun). Ne kerkee kuitenki pilaantuu ennen seuraavaa skidiusta :whistle: Postaa yv:tä jos irtoo ylimääräsiä, nakutan repeatilla Ctrl+R :D

Skidiuksesta tuliki mieleeni, niin lapsirakas kuin tän katraan perusteella olenkin, niin Paula-suklaavanukkaan tv-mainos on kyllä yks pahin koskaan niin paljon ärsyttäneistä. :x Mun on pakko skippaa ko. kanava tai tehdä jtn vähintään yhtä radikaalia vaikka kakrujen hampaat uppois niskavilloihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja iinaZ:
Skidiuksesta tuliki mieleeni, niin lapsirakas kuin tän katraan perusteella olenkin, niin Paula-suklaavanukkaan tv-mainos on kyllä yks pahin koskaan niin paljon ärsyttäneistä. :x Mun on pakko skippaa ko. kanava tai tehdä jtn vähintään yhtä radikaalia vaikka kakrujen hampaat uppois niskavilloihin.
Meillä ei auta kanavan vaihto, poika hoilaa tota tunnussävelmää koko ajan ja himpurin mies oli vielä mennyt ja ostanut vanukkaita :(

Täällä kans masussa valkosta untuvaa ja samoin oli esikoista ootellessa, katosivat kyllä jonnekkin :)

Huomaan selkeästi, että Veikko on laskeutunut, pelottaa että ei kai tää sentis ennen juhannusta tuu :snotty: No huomenna siirrytään onneksi jo viikolle 32.

Kaveri koittaa houkutella mua brasilialaiseen sokerointiin, mutta en taida uskaltautua. Onko kokemuksia?? Bikinirajat ehkä vois mennä siistiin.

Hirmu nälkä, eikä saa syödä, kun huomenna on maksakokeet ja pitää paastota, saakohan juoda vettäkään? Mun on kyllä ehkä pakko...Toivottavasti kaikki mummot ei oo heti aamusta aamuvirkkuina jonossa, muuten näännyn nälkään :)

Nyt nukkuun, että nälkä unohtuu, öitä mammat!

Permis ja Veikko 30+6
 
Heissan!

Onnittelut hääpäivästä Outikolle :flower:

Tosissaan vauvakutsut nyt on ohi :) Meni mukavasti ja vieraitakin oli päälle kymmenen? Kaverini oli tosissaan kaiken järjestänyt, tarjoilut ja muut sekä keksinyt pientä ohjelmaa. Pääasiassa kuitenkin kaikki meni rupatellessa, kuulumisia vaihdellessa, vauvasta puhuessa ja ihan kaikesta muusta höpötellessä. Ihana oli vaan nähdä ihmisiä. Teimme kaikille läsnäolioille testin langalla ja neulalla, joka kertoo kumpi tulee. Sen mukaan meille tulisi tyttö :p jaa, a saa nähdä, kun ei tosissaan tiedetä. Sen pystyy tehdä myös niillä, jotka eivät ole vielä raskaana ja myös ne jotka ovat tehneet jo lapset mm. niin kuin oma äitini teki ja hänellä tuli kaksi ekaa tyttöä ja kolmas poika, juuri siinä järjestyksessä mitä oikeastikin. Meitä on kaksi vanhempaa tyttöä ja sitten pikkuveli :p Hassua, mutta pikkuisen kutkuttaa ajatus että pitäisi paikkansa. Muutama tuttukin sanoi, että heilläkin on hyvin pitänyt tuo paikkansa. Lisäksi avasimme lahjat ja teimme leikkimielisen kyselyn, jossa arvuuteltiin mitä ominaisuuksia haluisin lapselleni, tai kummalta minulta vai mieheltäni. Mm. kumman varpaat, kumman kärsivällisyys, hiukset, peppu, sääret :D Kavereideni piti laittaa mitä ominaisuuksia siis minä haluaisin lapsilleni ja itse minun piti laittaa oma nimeni tai mieheni ja katsottiin sitten kenellä oli eniten samoja kuin itselläni :) Aika mukava kysely ;) Lisäksi nämä olivat ostaneet valkoisia bodyja joita varten oli hommattu kangasvärit ja tussit, että jokainen saisi piirtää ja kirjoittaa niihin jotain, mutta ne vähän jäi.. toteutetaan kuulemma sitten kun lapsi on syntynyt. Saimme myös ihan kivoja lahjoja, kaksi ammetta ;D kaikenlaisia suojuksia, leluja, bodyja, leffaliput vanhemmille, lupauksia lastenhoidosta :D kylpykamoja, sukkia, apteekkikamoja, kirjan, cd:n yms. kiva päivä tosissaan! :heart:

Meinaan kuolla tähän kuumuuteen tai painostavaan ilmaan.. tuuletin ruksuttaa täysillä ja vaatteet on jo lähtenyt aikoja sitten päältä.. toivottavasti muilla paremmin :D

Zinnie 33+2
 
Raskausarvista Mulle esikoisen aikaan tuli maha täyteen raskausarpia ja ne kerkes jo tossa vaaleta mutta nyt taas näyttää saaneen väriä ku maha kasvaa.. Mutta eipä nuo mua haittaa. Kyllähän ne taas vaalenee sitten ajan kans =)

BB Onnea rouviintumisesta ja synttäreistä. Nätin puheen miehesi on pitänyt. :) Ihan vedet tuli mullakin silmiin.

Karvoista Mulle kasvo pari tummaa haituvaa esikoisesta (poika) ja nyt taas nayttää kasvavan muutama tumma mutta nyt ollaan saatu tyttölupaus. Mut siis vaaleeta karvaa pääosin kasvaa.

Outiko Hyvää hääpäivää :flower:

Tyttönen90 Meillä samanlainen ja värinen Carenan turvakaukalo. Ostettiin esikoiselle joulukuussa -07 joten tulee tälle seuraavallekkin käyttöön. :)

äiskä ja pikkuinen 32+0
 
Helsingin Sanomien 14.6.09 mielipidepalstalta Minna Oulasmaan vastine, joka käsitteli imetystä/imettämättömyyttä:

"Eeva-Maija Paljakka-Sippola jatkoi mielipidesivulla (HS 7.6.) viime aikoina käytyä keskustelua imetyksestä. Hänen mukaansa äitien tulisi voida tehdä imetyksen suhteen omat ratkaisunsa kokematta huonommuutta ja syyllisyyttä.
Paljakka-Sippola toi esiin äitien tarpeen saada tukea ja rohkaisua myös silloin, kun imetys ei syystä tai tisesta suju.
Pikkulapsia tukeva Väestöliiton Perheverkko on havainnut tarpeen, ja laatinut yhdessä muiden alan asiantuntijoiden kanssa aiheesta opasvihkosen. Opas on maksuton ja se julkaistaan netissä elokuun lopussa.
Vihkosen tavoitteena on tarjota tukea ja apua niille äideille, jotka eivät jostain syystä voi tai halua imettää. Vihkosesta löytyy käytännön neuvoja pulloruokintaan, osittaisimetykseen ja äidinmaidon pumppaamiseen.
Lisäksi siinä käsitellään imettämättömyyteen liittyviä tunteita ja annetaan vinkkejä vauvan ja vanhemman välisen vuorovaikutuksen vahvistamiseksi.
Vauvaperheelle tärkeimmät asiat ovat kuitenkin perheenjäsenten hyvinvointi, arjessa jaksaminen ja iloiset kohtaamiset vauvan kanssa -riippumatta maidon lähteestä.
Minna Oulasmaa
Koordinaattori
Väestöliiton perheneuvonta"

Ostin tänään aivan mahtavan hienon 50 -luvun ankka -keinun/keinutuolin kirpparilta. Hinta oli vaan pari kymppiä ja oon koko päivän ihastellut sitä. Hetki tietty menee ennen kuin tämä matkustaja sillä keinuu, mutta pikkuvieraat voi sillä aikaa keinutella sillä. :)

Vaavitar, mä olen syönyt magnesiumia huhtikuusta alkaen juurikin noihin lihaskramppeihin. Luulen, että on helpottanut, vaikka ei kokonaan olekaan hävinnyt. Yritän myös juoda paljon päivän mittaan. En muista mikä valmiste oli, mutta ihan perustablettia. Poreissa oli sitä sakariinia makeutusaineena, jota pitää raskausaikana välttää.

Nyt nukkumaan, väsy painaa.

Luminella ja matkustaja 32+1
 
Huomenta!

Täällä oltu hereillä taas jo 4:30 lähtien :D Mies lähti äsken työreissulle Joensuuhun. Onneksi ei oo siellä kun yhden yön, muuten tulis kauhee ikävä jo.
Mä itse lähden kohta porukoilleni, kun en jaksa olla yksin kotonakaan. Asuvat n. 45km päässä täältä Jkl:stä joten ei oo onneks pitkä matka ja bussit kulkee. Oon siellä sen yhden yön. Oon niin huono olemaan yksin kotona :/

Outiko 33+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Huomenta!

Täällä oltu hereillä taas jo 4:30 lähtien :D Mies lähti äsken työreissulle Joensuuhun. Onneksi ei oo siellä kun yhden yön, muuten tulis kauhee ikävä jo.
Mä itse lähden kohta porukoilleni, kun en jaksa olla yksin kotonakaan. Asuvat n. 45km päässä täältä Jkl:stä joten ei oo onneks pitkä matka ja bussit kulkee. Oon siellä sen yhden yön. Oon niin huono olemaan yksin kotona :/

Outiko 33+5
Täällä herätään yleensä aina siihen aikaan. Toisaalta ihana kun saa vetää rauhassa tsufeeta vaikka partsilla ilman pientä seuraa ja sniffailla raikasta aamunkasteista ilmaa. Pienistä koostuu elämän onni :heart:
 
Huomenta

IinaZ, kyselit pinnasängyn suojuksesta. Se on sellainen vähän retro, missä on pupu porkkanoineen ja muine tykötarpeineen :D Värinä on punasta, beigeä, vihreetä.. Kuulostaa pahalle, mut on hieno :D

Outikolle, myöhästyneet hääpäiväonnittelut :heart:

Tuohon imetysasiaan en taida ottaa nyt kantaa suuntaan enkä toiseen, mutta saman sanon kuin jo tuolla aiemmin, että musta on surullista kun ne asiat, joissa naisten kuuluisi tukea toisiaan niin juuri niissä jutuissa kaikki on toistensa tukassa kiinni. Tekipä niin tai näin niin aina meni väärin. Milloin imetti liian vähän aikaa, milloin liian kauan. Millon olet kauhea kun annat kiinteitä noin aikaisin, millon taas liian myöhään. Sama vaipoissa ja herra ties missä kaikessa... Itse olen saanut joka asiassa juuri ne ehdottomimmat ja rankimmat kommentit toisilta äideiltä. Harmillista. Mutta mä luotan kuitenkin omaan vaistooni äitinä ja uskon, että kykenen tekemään omaa lastani ajatellen ne parhaimmat ratkaisut.

No niin, siinäpä mun aamukahvi aforismini :D

Vilma ja Elma 31+3
 
Siitä jostakin vanukas-mainoksesta oli puhetta, itsellä ei siis lapsia, eikä oo tullut katseltua piirrettyjä hetkeen, mutta kummipojat lauloi sitä (rasittavaa) kappaletta ja halusivat kaupasta sitä vanukasta. Joten sitä sitten ostettiin. Sain lasten äidiltä hieman katseita, kun sanoin mitä oltiin ostettu. Eivät hekään tykänneet :D

Permis mulla on ollut brasilialainen silloin tällöin, enemmänkin kun on halunnut miestä viihdyttää. :D Nyt en uskaltaisi edes bikinirajoja vetää millään aineella, herkkäihoinen kun olen, niin tulisi raskausaikana varmastikin törkeät mustelmat. Sheivasin bikinirajat niin kauan kuin pystyin (nyt tekee jo vähän tiukkaa), eikä ne karvat ole onneksi blondilla paljon sen tummempia tuolla alhaallakaan, joten ei niin näy. :D Mutta "trimmattu" on pehkoa kyllä vielä nytkin (itse kotona, en jaksa lähteä mahan kanssa ammattilaisen eteen), mielestäni paikat pysyvät puhtaampina pidempään, kun karvat ovat lyhemmät. Samahan se on kainaloissa, pitkiin karvoihin jää myös se hien haju. Ja tämä näin liittyi taas hyvin raskauteen. :D

Nyt oli tullut eka kunnon raskausarpi tuohon navan viereen. Järkyttävää. Olin varautunut siihen, että ne tulisivat viimeisen 4vkon aikana. Raskausarpia multa löytyy muutenkin vähä kyljistä ja rinnoista, mutta ne ovat vaalentuneet jo teiniaikoina. Nyt se taas alkaa. :( Kivut vielä kestää (liitoskivut jne) mutta nämä "ikuiset" jäljet harmittavat aina vähän, varsinkin kun niitä jo on vyötäröllä. Ja pepussa, ja selkäpuolella vähän, ja rinnoissa..

Vaavitar + tintta, jonka pitäisi tehdä töitä!
 
unikuu108
mullon tällanen kaikkien neuvolakäyrien mallilapsi/raskaus.
keskikäyrällä maha(28),
keskikäyrällä lapsen arvioitu koko(1600risat).
hyvät hempat(115,en syö lisärautaa),
verenpaineet(122/74) ja
omat painonnousut(ekasta punnituksesta vajaa 4kg, nyt 76,6kg.)

ei mitään erikoista siltä rintamalta.
tänään oli siis neuvola. seuraava aika on kuukauden päästä taas.

nimetön sätkii päälaspäin edelleen ja mä oon ihan flunssassa ja hikee pukkaa heti pintaan kun kävelen edes asemalle(noin 200m).mut vikat duunihommat pitäis hoitaa alta pois kuitenkin..vielä.

eilisen kättärikäynnin jäljiltä vielä että sisältä paikat kiinni ja kiinteä sekä 2,5 pitkä. :)

ja nyt tiedän tarkat viikot+päivätkin kun lunttaan kortista:

unikuu ja nimetön 30+5
 
Mitähän värejä täällä on muuten tulokkaille kerätty jos on ylipäätään kerätty mtn? Esikolla oli perinteisesti pastellit, Kakkosella perityt ja lisäksi vaalea lila ja pinkki. Tuleva Kolmonen erottuu joukosta oranssina, kirkkaanpunaisena, beigenä, ruskeana, ompun- ja oliivinvihreenä, tumman luumuna ja keltaisena. Raikkaat retrovärit osu ja uppos ja onhan ne aika unisexejäkin - näillä oireilla kun en oo varma enää mistään B)

Vaatteista vauvakokoiset (<68cm) farkut, slipoverit, hameet, mekot jne. ei kuulu ollenkaan suosikkeihin, eikä niitä löydy ainottakaan (ei kyllä kokopotkareita tai kokopukujakaan). Sukulaisia ja tuttuja on infottu ajoissa vaate- ja lelukiellosta ettei vahingossakaan tartte myydä käyttämättöminä ko. vaatteita ja pehmoleluja joita meillä on jo kellari jätesäkeistä pullollaan. Nyttemmin ollaan ilmotettu ajoissa tarpeista tai pyydetty kauniisti suoraan rahana että saa just sellasen mitä haluaa, täähän toimii isommilla lapsilla joilla on jo oma halu/maku. Pienelle laitoin sen toimimaan selityksenä kestoilu (vaatekoko) ja aiemmat varastot (vaikkei meillä oo ku ne pehmolelut..). Täällä suvulta ja tutuilta piilossa uskaltaa ihan ääneenkin sanoa, että mä olen kyllä melkein joka kerta pettyny lasten saamiin romuihin jotka ei kestä leikkiä tai pesua. Halvalla ei saa hyvää (ilmaseks kylläkin kun käyttää mielikuvitusta) ja määrä ei korvaa laatua. Siksi valkkaan mielummin itse/lasten kanssa ja veistelen vaikka vihreitä valheita etten ko. asialla suututa ketään. :ashamed:

p.s. vilmav2, eikun kuullostaa just hyvälle :p
 
Mä huomaan, että tykkään ostaa mieluummin vihreitä kuin sinisiä asioita tälle pojaksi veikatulle masuasukille. Eilen ostin miehen "Isin pakkaukseen" tutin ja tutipullon, jotka on Marimekon vihreää unikkoa. Annoinkin tuon pakkauksen sitten eilen. Siinä oli lisäksi pehmeä ensikirja vauvalle, isille pari kirjaa ja superisi t-paita, tuttelia, + sokerina pohjalla isin kulta-body, jossa oli maastopyöräilijän kuva. (mun mies harrastaa maastopyöräilyä paljon) Tais olla aika otettu, kun sai tuon setin.

Nyt lähen kaupoille.

Mandy ja nappula 33+0 POKSUU!
 
Heippa taas!

Vauvan väreistä ruskeeta löytyy paljon, samoin vihreetä. Ja sitte ku oon saanu vanhana vaatteita niin on myös sinistä vaikkei ookkaan mun suosikki. Mulla sitten noi slipoverit ym iskee ihan täysillä :)

Magnesiumista tossa raskausvitamiinissa jota syön on sitä jonkin verran. Ja on kyl pääsääntösesti riittäny pitämään suonenvedot poissa. Mut nyt oon pitäny taukopäiviä ja sit huomaa että alkaa yöllä kramppaan, ei onneks pahasti.

Varsinais-suomessa sateinen päivä :/ vähä huonolta näyttää tää kesän alku..

Keskiviikkona taas neuvola. :)

Aniit ja taneli 30+3
 
Heippa!

Magnesiumista Oon suunnilleen joka toinen ilta pureskellut yhden tabletin ja on ainakin toistaseksi pitänyt krampit hyvin poissa, pari kertaa ehdin saamaan ihan järkyttävän kivuliaan pohjekrampin aamuyöstä ennen kuin veljen vaimo suositteli kokeileen sitä magnesiumia.

Vauvan vaatteista Meillä on aika paljon beigeä + ruskeaa + valkoista, jonkin verran ostin jotai vaaleanpunaistakin kun saatiin rakenneultrassa se tyttöveikkaus mutta kovin paljon en uskaltanut niihin törsätä jos veikkaus ei osukaan nappiin (niinkuin usein näissä tyttöveikkauksissa on tainnut käydäkin)
Ja lähestulkoon kaikki sukulaiset + työkaverit ym. ovat veikanneet poikaa, varmaankin masun mallin perusteella, mulla masu on siis ihan tuossa edessä, takaapäin ei todellakaan tietäisi sanoa että oon raskaana vaikka masu muutoin jo onkin ihan megaiso =) Sen lisäksi itellä oli alkuraskaudesta (ja oikeastaan jo ennen raskauttakin) rakenneultraan saakka todella vahva poikaolo joten ihan täysin en itsekään siihen tyttöveikkaukseen luota. Uskon sitten kun näen :D Pääasia että saadaan terve lapsi!!!

Raskausarpia ei oo vielä tullut ainuttakaan vaikka masu onkin venynyt ihan kiitettävästi...onkohan bodyshopin parapähkinävoiteella ollut osuutta asiaan vai millä :LOL:

Outikolle Myöhästyneet hääpäiväonnittelut! :flower: Meillä on syyskuussa kaksivuotishääpäivä, saadaan sitä juhlia sit toivottavasti vaikka papun ristiäisten yhteydessä =)

BB Sinullekin isot onnittelut rouviintumisesta + synttäreistä!! :flower:

Eipä tässä sen kummempia, eilen kotiuduttiin mökkireissulta ja täytyy kyllä sanoa että olipa taas ihana nukkua omassa sängyssä! Mökillä nukuttiin vuodesohvassa jossa oli vähän liian kovat ne patjat kun aamulla toista lonkkaa särki niin pirusti :/ Kipeytyy kyllä tosi helposti kun vaan kyljillään voi nukkua...

Jeppis & Pikku-papu 32+2

 

Yhteistyössä