ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - kesäkuussa *POKS!*

Onnea Suveon! Olin ihan järkyttynyt, kun luin, että ensimmäinen tälle palstalle on syntynyt! :) Sitä jotenki niinku vasta tajus, että kohta sitä mennään.

Imetysliiveistä tilasin hennesiltä muutamat, en uskaltanut kovin kalliita tilata, jos ja kun ei tiedä tuleeko sieltä mitään. Vielä ei oo ainakaan vuotanut. :) Jos näyttää, että sujuu, käyn hakemassa kunnon äitiysliivit sitten.

Imetyksestä se on jokaisen oma asia, mutta tavallaan kyllä oon permiksen kanssa samoilla linjoilla. Yrittää kannattaa aina. Ja sen jälkeen voi hyvillä mielin sanoa, että ei onnistunut. Mutta jos ei halua ollenkaan imettää, mielestäni silloin pitäisi sanoa, etten halua imettää, eikä sanoa ettei tuu. Vaikkei se imettämättä jättäminen kuuleman mukaan vaikuta rintojen muotoon, samallalailla ne lässähtävät, imetti tai ei. :D Mutta jännitän itsekin, että tuleeko siitä mitään. Toivottavasti, en ole hirveän pitkäpinnainen tällaisissa asioissa. :(

Näistä äitiys- ja mielipideasioista tulikin mieleen, sain yhden raskaanaolevan kaverin suuttumaan, kun valitin, että mielestäni tuo Gracon kaukalo on auto-jalustassa hirveän jyrkässä asennossa (siis mekin saamme lainalle tämän Gracon, jonka vuoksi siitä valitinkin), ja puhuin siitäkin, ettei lasta saisi pitää kuin 1,5-2 tuntia kerrallaan kaukalossa. Hän suuttui minulle, koska he aikovat hankkia kaukalo+ratas-yhdistelmän, ja hänen mielestään pidin heitä huonoina vanhempina. Olin aivan pihalla, sanoin että sehän on näppärä yhdistelmä, kiva käyttää kaupungissakin kun asuu. Taitaa olla parempi, ettei raskaanaolevien/äitien kanssa sano mistään lapsia koskevista asioista mitään mielipiteitä. :) Ja varsinkin, kun vasta ykköstä odottelee, ehkä sitten kun on kokemusta. :)

Jokainen haluaisi olla hyvä äiti, ja jokainen onkin lapselleen se paras äiti! :)

Vaavitar + tintta
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja vaavitar:
Taitaa olla parempi, ettei raskaanaolevien/äitien kanssa sano mistään lapsia koskevista asioista mitään mielipiteitä. :)
Vaavitar + tintta

joo.mäkin sain mun serkun kimpaantumaan ihan kertomalla mun ystävästä miten se meni sekaisin synnytyksen jälkeen.. niin serkkuni veti ihme johtopäätökset ja luuli että mä pidän sitä sekopäänä.. en tajuu.. raskaana olevat naiset kun tajuaa asiat vähän erikoisesti. varsinkin loppuaikana verta ei näytä riittävän omaan yläpäähän lähes ollenkaan..
:LOL: :LOL:
 
Outiko meillä meinaa kans mies tatskata poikien nimet itteensä, mut toi syntymäaikakin on tosi hyvä idea:) Itekkin tekis hirveesti mieli ottaa joku pieni tatuointi, mutta en keksi sopivaa kuvaa. Aloin muuten tota miettiin, kun pidän tätä masuasukkia ihan poikana, että jospa lääkärit onkin ollut väärässä ja oiski tyttö. Oisko ollu 23 viikolla, kun viimeksi poikaa lääkäri meinas. No vielä noita ultria on jäljellä ja toisaalta pojan vetimet menee helposti tytöllekkin. :heart:

Onnistuin polttamaan selän, kun patsastelin ulkona...ja nukkumisesta tulee entistä mukavampaa :ashamed: No onneksi oli jo Bepantheni ostettuna vauvaa ja rintoja varten. Pitäskin jo alkaa noita nännejä hieroon noilla rasvoilla, mulla imetys meinas nimittäin jäädä nännihaavojen takia. Oli niin pirun kipeetä, että itkua vaan väänsin, mutta sit osittaisella rintakumien käytöllä sain ne toipumaan. Tai sit pistää mies hommiin, mutta kun tekee niin tiukkaa kun on tuo seksikielto päällä, että en voi päästää miestä lähellekkään tai ne yösupistelut karkaa ihan käsistä ;) Ja siis tota meidän selibaattia tosiaan jatkettiin ainakin tonne 34 viikoille, mieluusti 36, nyyh! Oikeesti ei varmaan ees tekis näin mieli jos sais harrastella vaakamamboa :p
 
Imetyksestä pakko sanoa sen verran, vaikka oman mielipiteeni edustajat ovat jo kaikki sanoneet, mutta kannattaa pitää huolta omista asioista. Minuakin ärsyttää toisten valintoihin puuttuminen ja niiden ihmetteleminen.



Suveon, onnea tyttärestä! Kerroin aamulla innoissani miehellenikin, että "eka leijonanpentu on syntynyt". :D

Onnellista viikonloppua!

M & 31+4
 
Eikä niitä mielipiteitä kannata viljellä synnytyksen jälkeenkään. ..Omalle isälle näytin ovea kiljuen, kun epäili josko vauvalla onkaan nälkä, kun ei ottanut maitoo. Oli juuri ajanut 100km meille kahveelle. Jälkeen päin tuntu aika idiootilta, mut silloin oli pahinta, mitä saatto sanoa. Äiskä vaan hymisteli vieressä, että ei hätää tämmöstä tää on, kun mies tuijotti mua ja faijaa silmät selällään. iskäkin sano vaan, että jospa he tästä sit lähtee :) Seuraavana päivänä ajo takasin kukkapuskan kanssa ja taas mä poraan kuinka kamala oon ja kaikki muut niin ihania...no siihen iskä, että jospa vaan ne kahveet nyt juotas :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vaavitar:
Vaikkei se imettämättä jättäminen kuuleman mukaan vaikuta rintojen muotoon, samallalailla ne lässähtävät, imetti tai ei. :D
Maanvetovoimalla on suuri vaikutus :LOL: Se on tossa ^^ vähän sama kuin että "elämä on ihmisen parasta aikaa".

Btw, liivihöpötyksistänikin jo tutuksi tulleet "dollyni" ei ole kärsinyt raskauksista & imetyksistä mitenkään, joten se "ketunhäntä"-läppä ei aina oo tosiaan yhteydessä imetykseen. Ilmoitusluontoinen asia, ymmärsin ettei se ollu sun pointti enkä kaiva verta nenästä ;)

:attn: toi yllä kuvaamani Brion hoitolaukku on kyllä huippu! Baby Stylessä 15? (ovh.49?) kuvan ruskeet ja perus harmaa.
 
:wave: ihana nähdä et ensimmäinen "leijonanpentu" on jo syntynyt ja ennen kaikkea että voi hyvin..
putosin teidän kyydistä jossain rv 12 paikkeilla.. nyt uusi nassikka on mukana ja viikkoja 14+4.. :D
Oikein mukavaa kesää kaikille ISO massusille.. toivottavasti helteet ovat suosiollisia B)
 
Sukkapari, mä muistan sut vielä hyvin! Ihanaa, että olette saaneet uuden mahdollisuuden :hug: Oikein ihanaa kesää sinullekin :heart:

Mä taidan pitää hoitolaukkuna tuon Marimekon laukkuni. Tämän: http://www.marimekko.fi/FI/laukut/klassikot/olkalaukku_white.htm
Kun me tosiaan ostettiin ne vaunut käytettyinä ja siinä ei tullut hoitolaukkua mukana. Enkä viitsi lähteä mistään metsästämään just siihen Emmaljungan malliin ja väriin sopivaa hoitolaukkua. Mulla on tuo laukku punaisena ja se käy musta hyvin sinisiin vaunuihin ja siihen äitiyspakkauksen makuupussiin. Turhamainenko? :LOL: Miten te muut olette ratkaisseet hoitolaukkuasian, jotka ette ole saaneet/halunneet sitä vaunujen mukana?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vilmav2:
Mä taidan pitää hoitolaukkuna tuon Marimekon laukkuni. Tämän: http://www.marimekko.fi/FI/laukut/klassikot/olkalaukku_white.htm
Kun me tosiaan ostettiin ne vaunut käytettyinä ja siinä ei tullut hoitolaukkua mukana. Enkä viitsi lähteä mistään metsästämään just siihen Emmaljungan malliin ja väriin sopivaa hoitolaukkua. Mulla on tuo laukku punaisena ja se käy musta hyvin sinisiin vaunuihin ja siihen äitiyspakkauksen makuupussiin. Turhamainenko? :LOL: Miten te muut olette ratkaisseet hoitolaukkuasian, jotka ette ole saaneet/halunneet sitä vaunujen mukana?
Ompas sulla hyvä maku, itsellä on vastaava mustana joka tietty olis käynyt mustien vaunujenkin kanssa paremmin kuin ruskee :p Ongelma vaan on se, ettei siihen mahdu kestot (vaikka on isompi koko), ja pepun suojaksi pöpöiltä olis pitäny hommata hoitoalusta erikseen, samoin kuin likapyykkipussi (Brion laukku sisälsi molemmat). Tää onkin eka kerta kun meillä on hoitolaukku ja itkuhälykin on partsiunien takia saatava tälle vaunuilijalle.

ONNEA sukkaparille! :heart:
 
Hoitolaukusta Mulle tuli Vauva-lehdeltä talvella hoitolaukku kapan päälle, kun tilasin lehden. Se on ihan yksvärinen, ruskea. Saas nähä käytänkö. Muutenkin oon miettinyt, että voi olla, että ostan jonkun kivan isomman käsilaukun. Kuitenkin kannan käsilaukkua mukana. Näkee sitten.

Kävin äsken ostelemassa Prismasta sinkkivoidetta, kosteusvoidetta, pesuöljyä, vaippapaketin, rintakumeja, niistimen, tuttelia, liivinsuojia yms. Ajattelin ostaa tutin ja tutipullon sitä unikkosarjaa ja pistän ne miehen "isäpakkaukseen". Siellä on jo superisi-paita ja vauvalle isin kulta-body sekä 2 vauvanhoitokirjaa.

Kertokaahan vielä imetysliiveistä. Onko hyviä kokemuksia Lindexin liiveistä? Triumph? Anita?

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Mandy ja nappula 32+4
 
Ihan hullua että ensimmäinen leijonanpentu on syntynyt.. :) Kovasti onnea Suveonille! Aika menee ihan käsittämättömän nopeasti.

Mä oon lähes koko ajan nettipimennossa, ku meidän uudessa asunnossa ei oo vielä linjat auki. :/ Muuten on ollu ihanaa päästä uuteen asuntoon asettumaan.. :)

Hoitolaukuista Mä en ottanut mitään hoitolaukkua vaunujen mukana. Meillä siis turkoosi/mustat Brion Joyfulit, ihanat.. :heart: Mulla on kanssa noita Marimekon perusolkalaukkuja, mutta saattaa olla mun makuun liian pieni hoitolaukuksi. Mutta tätä mä oon vähän miettinyt:
http://www.marimekko.fi/FI/laukut/jatkuvamallisto/motion_laukku.htm

En oo varma josko täällä on ollu jo puhetta, ku oon ollu välillä ilma nettiä..Mutta aiotteko nukuttaa vauvaa eka äitiyspakkauksen laatikossa? Meiän suvussa niin on ollu tapana, mutta anoppi ei ymmärrä pahvilaatikossa nukuttamista. Nyt ku ei oo ollu nettiäkään, niin ompelinkin jo pehmusteet laatikkoon ja musta siitä laatikosta tuli tosi söpö.. :)

Aurora+masukki muistaakseni 31+jotain
 
Heippa pitkästä aikaa taas kaikille!

Aluksi nyt siis omaa napaa. Mä oon jo ihan kyllästyny olemaan raskaana. Oon nyt muutaman päivän ollu ihan törkeen kipee siis liitoskivut aivan järkyttävät! |O Tänään sit lisäks on tullu kipu tossa pallean kohdalla, vauva kai sinne painaa tai jotain. Tosi kurjan tuntosta. Ja lonkat on ihan niinku irti. Siis paljon kipeempi oon nyt mitä esikoisen aikaan. Sanoinki miehelle et se on ihan sata varma et mä EN ole muutamaan vuoteen raskaana! :x Ja lisäks mua on supistellu (kivuttomasti) nyt tässä illan mittaan useesti. Saapa nähä millanen yö sitten edessä.
No tätä kipua ei auta ollenkaan se, että mulla on 1.5v erittäin liikkuvainen poika kotona. Ja kaiken lisäks meillä on muutto edessä tän kuun lopulla. Eli helppoa ei tule olemaan. Mut onnellinen olen kun vihdoinkin saatiin rivitaloasunto. On omaa pihaa ja sauna ja takka jne. :p Onneks mies jää 2vkon päästä kesälomalle.

Voi iik ku on paljon lukemista (luen ja kirjoitan samalla) Enhän mä muuten muistais yhtään mitä mun pitäs kommentoida. :LOL:

BB Onnea! :flower:

Imetyksestä Mä imetin esikoista noin 6kk ja samaan koitan päästä myös tän tulevankin kanssa. Tosin noin 4kk ikäisenä alotettiin kiinteät ruuat kun tuntui ettei pelkkä maito enää poitsulle riittänyt. En ole suunnitellut sen kummemmin, riippuu miten maitoa tulee ja miltä sitten tuntuu.

Nimistä Tytölle ollut etunimi valmiina jo esikoisen odotuksen ajalta mutta toiset nimet puuttuu. Tulee siis kolme nimeä niinkuin esikoisellakin on. Pojalle keksittiin myös aivan ihana nimi, tai mies sen keksi kun piti hätäkaste nimi tohon synnärin lappuun laittaa. Ja meillä siis se tyttölupaus on annettu niin ei pojalle sitten edes mietitä toisia nimiä. Ja sukunimeksi tulee miehen sukunimi niinkun esikoisellakin ja luultavasti myös minulla kesällä 2010. (Hups!)

Seksistä Eipä oo muutosta sillä saralla. Eli hiljasta on mun takia. Mua ei kiinnosta noiden liitoskipujen jne takia. Mies parka :/

Kummit Ei olla ees mietitty. Esikoisella on 3 kummia joten pitäisi tälle toisellekkin löytyä sama määrä. APUA!

Joku muuten kyseli paineen tunteesta alamahalla, mulla on sitäkin näiden liitoskipujen lisäksi. Vessassa saa sillon ravata turhaankin. Viimeks neuvolassa vatsanpäältä kokeiltuna neukkutäti sano et vauva on melko ylhäällä et alas jää reilusti tilaa mut musta tuntuu kyllä et jos tää onki laskeutunu. Mut voihan tuo paineentunne varmaan johtua noista liitoskivuistakin?

Vauvan hikka Tosi useesti on vauvalla hikka. Niin oli esikoisellakin. Ja joskus jopa monta kertaa päivässäkin.

Suveon Hurjan paljon onnea prinsessasta :heart:

Mutta nyt tää mamma painuu pehkuihin. Oonhan mä tässä kohta tunnin jo istunu ja koittanu lukea monta sivullista tekstiä. Tosin silmät ristissä :LOL:

Äiskä ja pikkuinen 31+4
 
unikuu108
mä en ole ostanut hoitolaukkua esikoiselle.en osta tällekään. en tajua mihin sitä tarvitsee kun kantaa käsilaukkua muutenkin mukana. ei sitä kamaa niin paljon tarvii olla mukana kuitenkaan..meil on teutonian funit vaunuina. beiget väriltään pehmeellä kopalla. esikoisen jäjiltä.
edelleen en ole mitään laittanut vauvalle. kerkee sit heinäkuun lopulla/elokuun alussakin.
meille ei tule kummeja eikä ristiäisiä. nimilistalla on jotain mut enpä ole sitäkään miettinyt sen kummemmin. vaikka vauvaa odotan niin en jaksa sitä hypetystä kuukausia aikaisemmin..

ekasta taisin kyllä järjestää ja säätää juttuja mut nyt en jaksa olla niin innostunut. eipä ole oikein mitään jännitettävää. voi sit synnytyksen jälkeen tokkurassa ihmetellä.

 
Huomenta!

Tänään ois tarkotus mennä synnytysvalmennukseen. Vihdoinkin löytyi lauantai jolloin me keretään sinne. Mies tosin vielä nukkuu, kun oltiin eilen liikenteessä. No mutta onneksi se alkaa vasta klo 12.

Nyt tulee äärimmäisen tyhmä kysymys, mutta onko spermassa proteiineja? Jaa miksikö kysyn...No kun mä joudun seuraamaan tuota mun virtsaa muutaman kerran päivässä niitten tikkujen avulla ja normaalisti mulla on proteiineja ollut +- eli hieman koholla. Tänä aamuna olikin sitten jo +1. Mietin et kun viime yönä harrastettiin seksiä niin voiko se vaikuttaa, jos pissassa on spermaa? :D

Mutta nyt menen herättään miehen..mukavaa lauantai päivää =)

Outiko 33+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
mä en ole ostanut hoitolaukkua esikoiselle.en osta tällekään. en tajua mihin sitä tarvitsee kun kantaa käsilaukkua muutenkin mukana. ei sitä kamaa niin paljon tarvii olla mukana kuitenkaan..meil on teutonian funit vaunuina. beiget väriltään pehmeellä kopalla. esikoisen jäjiltä.
edelleen en ole mitään laittanut vauvalle. kerkee sit heinäkuun lopulla/elokuun alussakin.
meille ei tule kummeja eikä ristiäisiä. nimilistalla on jotain mut enpä ole sitäkään miettinyt sen kummemmin. vaikka vauvaa odotan niin en jaksa sitä hypetystä kuukausia aikaisemmin..

ekasta taisin kyllä järjestää ja säätää juttuja mut nyt en jaksa olla niin innostunut. eipä ole oikein mitään jännitettävää. voi sit synnytyksen jälkeen tokkurassa ihmetellä.
Wau! :eek: Mulle 9kk:n valmistautuminen kaikkine hörhöyksineen on osa äidiksi tulemista siinä määrin että ihmetellä pitää kuinka viileän rauhallisesti toiset osaa ottaa.


Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Nyt tulee äärimmäisen tyhmä kysymys, mutta onko spermassa proteiineja? Jaa miksikö kysyn...No kun mä joudun seuraamaan tuota mun virtsaa muutaman kerran päivässä niitten tikkujen avulla ja normaalisti mulla on proteiineja ollut +- eli hieman koholla. Tänä aamuna olikin sitten jo +1. Mietin et kun viime yönä harrastettiin seksiä niin voiko se vaikuttaa, jos pissassa on spermaa? :D
Siemenneste koostuu enimmäkseen vedestä, vähästä määrästä sokeria ja proteiinista. En tiedä vaikuttaako seksi tikutteluus, mutta esim. sokruäiditkään ei mittaile herkkupäivinä sokrujaan ;)
 
Hirmuisesti onnea Suveon :)

Kimalle84, täällä vähän samanlaisia ajatuksia ulkomuodosta. Oon myös erittäin kypsyny tähän olotilaan, esikoinen syntyi viime heinäkuussa, eli on jonkin aikaa tullu oltua enemmän tai vähemmän raskaana. Välillä meinaa ihan itku päästä, kun kattoo peiliin, mutta onneksi mies jaksaa olla ihana ja kehua välillä. Olikohan esikoinen 3kk vanha, kun tulin uudelleen raskaaksi, siinä vaiheessa tais olla vielä 7 kiloa jääny esikoiselta. Nyt sitten vielä uudet päälle, niin ihanaa. Ootan jo innolla syksyä, että pääsee pudottamaan kiloja ja olemaan myös joskus ihan ittensä näköinen. Paineita on, koska ens keväänä lähetään miehen kans kahestaan johonkin etelän lämpöön, jossa sais sitten bikinit päällä ottaa arskaa :)
Sillon, kun ootin esikoista, tunsin oloni kovin hehkeeksi, mutta nyt en.

Voih, ois niin paljon tekemistä. Siivousta, ruuan laittoa, kukat pitäis käydä ostamassa ja istuttaa.... Huomenna onkin sitten miehen pikkuveljen rippijuhlat ja pääsee herkuttelemaan. Nam.

Helmiir ja Kerttu 30+3
 
Iinaz en todellakaan suutu, jos sanot, että sun rinnat on pysyny hyvin kuosissa! :D :D Hyvä vain sulle! :) Mulla on ollu jo vähän "alentuneet" rinnat ennen raskautta. Mutta tukevilla liiveillä pysyvät varmasti vähän "tukevampina" imetyksen jälkeenkin. Ja tykkään push-up-malleista ilman toppauksia, niitä käytän nytkin. Ja sitten kun lapset on tehty, taidan käydä "kiristämässä" rintojen nahkaa. En halua silikonia, mutta jos roikkuu pahasti, niin tiukennetaan vähän. :D

Meille tulee vaunujen kans hoitolaukku. Kuului pakettiin ja oli kätevän kokoinen. Ostin myös isyyspakkaukseen Carenan mustan hoitolaukun (20e), ja sekin oli kätevän oloinen. Mies tykkäs, kun sai oman laukun johon kerätä sitte tavarat, kun lähtee anoppilaan käymässä vauvan kans jne. :) Sillekkin jotakin, ettei vain mulle.

Meillä varmaan pitää vähä nukuttaa äitiyspakkauksessa, tai sitte tehdä vaikka imetystyynystä pesää pinnasänkyyn vauvalle. Saa nyt nähdä, kun pitäisi se äitiyspakkauskin hakea postista, se oli tullut torstaina. Pääsee niitäkin hipelöimään.

Äiskä87 onnea "häälupauksesta"! :)

Vaavitar + tintta 31 POKS!!
 
Nyt mulle on tullut oikeasti niitä raskausarpia :( Niitä on jo jotain 6, ykkösestä tuli tasan 1 sentin mittainen hailakka arpi.. Sanoinkin miehelle, että "eikös niin mennyt että tyttö vie äitinsä kauneuden. Pitää näköjään sitten viimesetkin rippeet viiä... Toivottavasti tuleekin sitten superkaunis tyttö" Ukolla oli hauskaa..

Helmiir: Ihanaa (?) että joku käsittää tän tunteen... Mulla taas tänään tuli niin supermasentunut olo kun rintaliivit puristavat mulle tissit selkäänkin.. Meillä ei kyllä kehuja jaella mun ulkonäöstä, korkeintaan ollaan samaa mieltä mun kanssa ja odotellaan että mä pääsen taas "kuosiin".

No, pääasiassa kävin vaan merkkailemassa että minne asti oon lukenut.

Aa, niin suveonille ja perheelle ONNEA!
 
Rinnoista, mulla on semmoset tyhjät "nahkapussit" kokoa C-D. Eli ne veny aika pahasti esikoisen imetyksen jälkeen.. :ashamed: Odotan oikein että saa kohta imettää että ne olis täyteläiset :p hahaha

Raskausarvet.. mulla tuli ekassa raskaudessa ihan hulluna noita arpia pystysuunnassa.. siis että koko maha oli niitä täynnä. Kyl niitä ainakin yli 50 on.. onneks on vaaleat jo. Nyt tullu jännästi vaakatasossa 2 punasta arpea. Mies voi pelata kohta ristinollaa mun mahalla :LOL:

Maanantaina äitiyspoli.

Meelaie & Papu 33+1
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja iinaZ:
Wau! :eek: Mulle 9kk:n valmistautuminen kaikkine hörhöyksineen on osa äidiksi tulemista siinä määrin että ihmetellä pitää kuinka viileän rauhallisesti toiset osaa ottaa.

ehkä mä fiilistelin esikon kanssa jo tarpeeksi. en tiedä. toi vajaa 3vuotias pitää mut tarpeeksi äitinä ettei se vauvan tulo muuta sitä puolta. mutta ymmärrän kyllä esikoista odottavien jännitykset ja fiilistelyt.

pinnasänky ja hoitopöytä kootaan sit heinäkuussa kun ollaan lomalla ja sit ajattelin järjestää ja siivota vauvaa varten elokuun alussa kun pojan kesäloma loppuu ja mulle jää oikeesti aikaa..
tää vaan tuntuu varmaan niin luonnolliselta ettei sitä edes huomaa.. maha ei ole tiellä ja ei vaivaa tai mitään..

 
Hoitolaukusta olitte keskustelleet! Itselläni on kolmen edellisen vauvelin kanssa riittänyt isohko käsilaukku korvaamaan hoitolaukun tarpeet, mutta tässä neljännessä raskaudessa sitten hairahduin ja ostin Emman ison hoitolaukun 27 eurolla ja olen tyytyväinen siihen. Vähän olen jo käyttänytkin, kun on nuo 1v ja 2v pojat ja niille tarvii vaihtovaatetta ja evästystä kuljetella mukana. Tuossa on semmonen pieni "kylmäpussi"-systeemikin mukana tuttipullolle tai sporttipullolle sopiva. Edullinen, iso, paljon taskuja ja kaikki tarpeellinen minulle siis löytyy tuosta, punaisia ja mustia niitä ainakin oli ja itse halusin mustan. Toinen vaihtoehto ois ollut rattaisiin sopiva emmaljungan hoitolaukku, mut tulin siihen tulokseen että tuota laukkua voi käyttää muuloinkin kuin vauva-aikana kun ei ole mitenkään pahasti hoitolaukun näköinenkään ja sattuu paremmin miun kaikkiin asusteisiin mitä se rattaiden näköinen kassi.

Heili 31+1
 
Imettämisestä ja tissien lässähtämisestä luin täältä jotain ja aivan pakko murahtaa! Esikoista imetin 2,5 vuotiaaksi asti, seuraavaa sain imetettyä 1v10kk ikään ja viimeisin vekara sai tissiä 10kk ikään asti (8kk täysimetys, sitten apteekin korvikkeelle 2kk siirtymäajalla allergian takia).. Niin mie väitän, että tissini ovat edelleen hyvin muhkut ja eivät yllä navan tasolle, kuten moni väittää imetyksen rinnoille tekevän. Ainoa mikä ongelman nimi on, joka imetys on kasvattanut rintojani ja olen tällä hetkellä kokoa G85. Haaveissani on pienemmät melonit sitten joskus, keinolla millä hyvänsä. (Lääkäri on suositellut rintojen pienennysleikkausta selkäkipujen takia). =) Että turha pelätä, ei aivan kaikille jää olemattomia pusseja roikkumaan imetyksen jälkeen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vaavitar:
Iinaz en todellakaan suutu, jos sanot, että sun rinnat on pysyny hyvin kuosissa! :D :D Hyvä vain sulle! :)
Ei kun tarkotin ettet suutu kun sanoin ton ^^ vähän sun pointin vierestä :p

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
ehkä mä fiilistelin esikon kanssa jo tarpeeksi. en tiedä. toi vajaa 3vuotias pitää mut tarpeeksi äitinä ettei se vauvan tulo muuta sitä puolta. mutta ymmärrän kyllä esikoista odottavien jännitykset ja fiilistelyt.
Entäs kun kyseessä on jo kolmas? :ashamed: :D
 

Yhteistyössä