ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - kesäkuussa *POKS!*

Aniit ihana tuo teidänkin kehto, nyt vasta sain kuvan auki.

Mulla tosiaan tulee noita harjoitus supistuksia aika paljonkin nykyään, mutta onneksi ne ei sillee satu =)

kikka Mitkäs viikot sulla nyt olikaan? Mietin siis tuota painoarvio asiaa. Mulla oli sillon 28+0 viikoilla arvio 1250g ja oli normaali kuulema..

outiko 31+6
 
Pakko tulla hehkuttamaan, kun tehtiin tänään ensimmäinen suurempi hankinta vauvaa varten!! :)

Ostettiin Maxi-Cosi turvakaukalo (väri phantom) + jalusta 269 euroa.
http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/1973/pl#
Tarjouksessa oli, mutta silti tosi kallis. Nyt pitäis ainakin olla turvallinen kun on oikein testivoittaja. Lisäksi ostopäätökseen vaikutti se, että se oli paljon tilavampi kuin esim. Brion turvakaukalo...

Illusia + Emppu 29+4
 
Täällä olisi vielä yksi leijonanpennun odottaja, LA 23.08.09! Synnytyspaikkana Tays, esikoinen tyttö 3v. Niin,ja poikalupaus :heart: Jos joku voisi päivittää tiedot listaan, kiitos ja kumarrus!
Raskaus on sujunut tähän asti mukavasti, tosin nyt on ilmennyt supisteluita,
joiden ei kyllä ole todettu aiheuttaneen mitään pehmentymisiä ym. onneksi!! Kohta lähdenkin labraan, jossa otetaan näyte,ettei olisi vaan mitn tulehdusta , joka nämä supistukset aiheuttaisivat :| Hope not!
Hilla+Taavi 28+3
 
Tervetuloa Hilla-80!

Epiduraali ei mulla kyllä sattunu yhtää?! Kai mulla on sitte niin paksu nahka! :LOL: Aivan ehdoton se kyllä kivunlievityksenä on ja toivottavasti saan sen nytki.

Aivan uskomatonta tämä k*sen määrä! :LOL: Jatkuvasti täytyis olla vessa lähellä. Eilen oltiin esikoisen kans shoppailemas tiimaris ja yhtäkkiä tuli semmonen tunne että valuu jo pitkin reisiä eikä mitään voi! Ei muuta kun äkkiä tavarat kassalle ja kaahattiin mun siskon työ vessaan. :D

Esikoisella uhmaa pukkaa, välillä se huutaa puoliki tuntia kurkku suorana. Aika uuvuttavaa, meille kaikille ja neidille ittelle varmaan kaikkein eniten. :/

mamika & turo 29+3
 
Kikka, hyvä että polireissu on nyt takana :) Kyllä mä uskon, että lääkäri olisi sanonut jos aihetta jonkinlaiseen huoleen olisi :hug:

Illusia, no nyt on ensimmäiset hankinnat tehty :) Tuo on varmasti oikein turvallinen kaukalo!

Hilla, tervetuloa :wave:

Mamika, täällä sama homma :D Sitten jos aivastaa vielä tuohon päälle niin saa olla aika lailla jalat ristissä....

Vilma ja Elma 29+5
 
heips!

huhhuh! juhlat juhlittu ja helteet koettu juhlinnan yhteydessä :p
meillä oli sitten maastopalo medän talon takana, vissiin jotain 200m oli siihen matkaa, havahtduin kun laitoin siskolle kahvia kun yhtäkkiä kauhea kuormaauto menee ikkunan alta meidän pihatietä perässä hitonmoinen liuta henkilöautoja jokaisen kyljessä ÖB, keski-pohjanmaa, yle ymmm.... pressi perässä! ja samalla vilkahtaa valot ja sireenit; oli sitten paloauto :eek: mie juoksen pihalle henkeni edestä että mitä tapahtunu... kurkin kauemmas tielle ja näin että menivät kettutarhalle, aattelin että sielä jokin isku tapahtunu. no samalla toista kautta meni lisää paloautoja ymm... juoksin isännälle soittaan töihin mitä tapahtunu ikään kuin se tietäis 30km päässä mitä meidän naapurissa tapahtuu :LOL: no tiesi se sille oli jo soitettu, meidän takana oli maastopalo joka levis uhkaavasti mut onneks tuuli sivusuunnasta joten ei meitä uhannut. no siinä oli vilskettä päivälle kerrassaan kun autoja meni ja tuli, helikopterit ja lentokoneet pörräs päällä koko päivän, poitsu katteli innoissaan kun valtavat raktorit ajoi julmetun kokoisilla kusikärryillä vettä maastoon!

hih! niin kuka poksahtaa ekana minä varmaan! alkaa maha olla sen kokoinen, olis kuvakin mutta vielä kamerassa. nähny jatkuvasti unta että tää syntyy jo heinäkuun puolesvälis. rauhoittaa kun siskon exmiehen perheeseen syntyi viime kesänä pikkuinen poika vkolla 26 ja on selvinny tosi hyvin. kaikki menee tietysti erilailla mutta rauhoittaa kummasti.
iltasin on tosi kipeä, varsinkin jollei päivällä ole maate päässyt. alavatsaa vihloo kuin puukolla viillettäs. supistelee, suonta vetää jalassa ymm--- painaa häpyluihin ilkeästi jos istuu tai makaa hetken. inhottava kipu. hirveä pakkomielle päästä laittaan kassia valmiiks sairaalaa varten mutta kun ei taas yhtään ideoita mitä sinne laittaa. poitsulla oli puolet liikaa tavaraa ja tärkeimmät puuttu! :headwall:

mutta näillä mennään taas! lähen tästä iltatorille kuikuileen kirpparin kautta! meillä maan paras iltatori aina keskiviikkoisin, kirppiskauppiaita tori niin täynnä kuin olla ja voi! löytöjä odotellessa ilman rahaa :/ piti mennä myymään mutta ei pysty vaikka kuin tekis mieli! sattuu niin iltaisin!

pekunalle ja tuikkis 29+3
 
Tervetuloa mukaan Hilla-80! :flower: Lisäsin sut listaan. Nyt on kaikille elokuun päiville jollakin laskettuaika. Tuo 23. päivä oli vielä ennen sua täyttämättä. =)

pekunalle Ai se oli teillä se Kälviän maastopalo. Hui! On onpas ollut vilinää ja vilskettä. Onneks tuuleet auttoi toiseen suuntaan.

Taidan alkaa maalailemaan.

Mandy ja nappula 31+2
 
Moikkelis koikkelis

Outiko, niin olinpas minä vähä hölmö ku en ajatellu yhtään tuota laskutyyliä, ite vaan aina menny sillä et nyt sit on 32 viikko =)

Saatiin sit eilen haettua mun veljeltä se häkkisänky, nyt olis sit kaikki alkutavarat hankittu paitsi tärkein, kaukalo puuttuu :eek: No joskos ensviikolla sais ton ukkelin mukaan minun kans sitä hakemaan :D

No mut pekunalle mehän ollaan sit samalta suunnalta, ku iltatorille meinasin itekki mennä tänään, ja sairaalakin on sama.

Meillä on pihahommat pahasti kesken ja tympii ku en saa mennä mitään tekemään :( , haluja olis mut kroppa ja mies on sitä vastaan. Nyt lähen laittaan mun esikoiselle ruokaa kun tuli ruokatunnilla syömään, On se vaan jotenkin outoa et kohta on taas pikkuinen talossa ku siitä ensimmäisestä on jo yli 16 vuotta :D Mut eiköhän siihen totu.

Tinuli71+ Morttiina 32+0 POKS
 
outiko siis mulla eilen oli viikkoja 29+6 ( tänään siis tasan 30 !!! )
Kuitenkin kun viikkoja on jo noinkin paljon niin tuntui tuo paino tosi vähäiseltä..

Tervetuloa Hilla-80 !!

Täällä kaikki etenee ihan niinkuin ennenkin..
Niitä rahoja vaan vieläkin odottelen sossusta..
Rahojen tosiaan piti tulla huhtikuussa tai IHAN VIIMEISTÄÄN toukokuun aikana.
Viikko sitten soitin sosiaalityöntekijälle ja kysyin että onko rahaa tulossa ja sanoi että "Kyllähän tässä nyt vielä on toukokuuta muutama päivä jäljellä, ja rahat kyllä tulevat toukokuun aikana"
No, nyt on 3.päivä kesäkuuta eikä rahaa ole tullut. :headwall:
Tänäänkin koitin sinne sossuun soittaa, mutta mun työntekijäni ei tietenkään ollut paikalla kun oli puhelinaika.
Jätin sitten soittopyynnönkin, mutta kyseisessä kunnassa ei kauheasti soittopyynnöistä välitetä, eli saa nyt nähdä että soittaako mulle takaisinpäin.
Huomenna soitan taas kun on puheln aika jos ei rahaa ole tullut ja aion kyllä sanoa että haluan tietää onko rahaa tulossa vai ei, ja päivämäärän koska rahat ovat viimeistään tililläni.
 
Hei kaikille! Oon joka ilta käynyt lukemassa täällä jutut, mutta sitten on aina väsy iskenyt, tai mies keksinyt jotain ylimääräistä tekemistä.

Mukavaa, kun tuli vielä uusiakin mukaan! Tervetuloa vain munki puolesta! Ja :hug: niille, jotka niitä tarvitsevat! Ja :flower: kaikille valmistuneille, ja jo kesälomansa/mammaloman aloittaneille!

aniit ja mandy ihania kehtoja teillä! Mietin kans kauan, että pitäisikö hankkia joku kehto, mutta taidan tyytyä pinnasänkyyn. :) Meille ei vain mahdu enää mihinkään..

vilmav2 ja mamika täällä kans pitää päästä vessaan heti eikä hetken päästä. :) Ja arvatkaa jos aivastaa! Pitää vissiin hankkia jo Tena-ladya, ei sitä tiedä koska käy kunnon vahinko! :)

pekunalle täällä kans on nyt tuntunut vähän viiltäviä kipuja, pienehköjä kyllä vieläkin. Taitaa olla jotain jänne/kohdunkasvu-kipuja. Tuntuu, että tuo maha kasvaa minkä kerkeää! Suonta vetää myös, mutta olen nyt pitänyt lämpöisiä, pehmoisia ja kiristämättömiä puuvillasukkia jalassa yön, eikä ole silloin suonta vetänyt. Kannattaa koittaa!
Ja yöllä pitää herätä joka kerta, kun kääntää kylkeä, on häpyliitoskivut sen verran ärsyttäviä. Ja jotenkin tuntuu, että ei ole keskikropassa enää lihaksia kunnolla. Kai sitä varoo vatsaansa vain. :) Pari kuukautta pitäisi vielä jaksaa. :)

Ei ole kyllä tullut rauhoituttua vielä oikeastaan ollenkaan. 7 tunnin yöunilla on menty pitkään, ja kyllä sen vain huomaa, ettei töissä jaksa enää olla. Mutta en haluaisi vielä kotiinkaan jäädä. :) Sain eilen siskolta pari pussia vaatteita yms.tavaraa, ja miehellä käytössä ollut pinnasänky saatiin myös kotiin. Pientä fiksausta, ja siitä tulee hyvä peti vauvalle! Mukava, kun alkaa jo jotakin tavaraa olla, jotenkin sitäkin on stressannut, ettei ole kaikkea valmiina. Vaunut saadaan parin viikon päästä, ja itkuhälytin ja pikkusälää pitäisi vielä löytää. :) Äitiyspakkausta ei ole vieläkään näkynyt, vaikka jo pari viikkoa sitten tuli se lappu, että hyväksytty.

Eilen viilteli vähän vatsaa, ihan pieniä kipuja vain, vähän harjoitussupistuksia eikä näitäkään yhtäaikaa. Vauva ei liikkunut illalla enää paljon yhtään, yleensä potkii aikalailla. Vähän yöllä havahduin liikkeisiin, mutta aamullakaan se ei mielestäni mellastanut. Voiko olla, että kohtu olisi sen verran tiukka paketti jo? Pieniä muljahduksia tuntuu ehkä välillä, kun tässä koneen ääressä istun, tai sitten on nälkä.. :) Viikkoja on nyt siis 29+5. Toki istukka on edessä, mikä vaimentaa liikkeitä, mutta.. Mitenkä teillä, vieläkö tuntuu kunnon potkut, vai joko vauva on rauhoittunut?

Vaavitar + tintta, joka ei harrasta enää urheilua vatsassa... :(
 
vaavitar, kyllä miun mahassa meno on vaan yltynyt. Lähes joka yö valvon noin tunnin kun tuo tuolla pitää sellaista elämää. Välillä potkut tuntuu kipeästi kun osuu kylkiluihin tai tuonne ihan alas kohdunsuulle, lonkkaluitakin se on ruvennut potkimaan. Koko maha sen kun heiluu ja hytkyy kun meno on päällä. Viime yönä näin sellaista unta, että vauva työnsi jalkaa mahanahkan läpi ja siinä nykyi sellainen selvä jalanmuotoinen uloke, ei kaukana totuudesta :LOL:
Mutta en silti olisi sinuna huolissani. Miullakin oli tässä yksi viikko jolloin vauva liikkui vähemmän (portaissa kaatumisen jälkeen). Silloin vähän huolestutti, mutta nyt taas kaikki ok.

OnSiisKevät ja beibe 30+2
 
Tervetuloa Hilla-80 :)

Kikka89, nythän ne vauvat alkaa vasta kunnolla kasvamaan, painoa tulee hurjaa vauhtia lisää :) Esikoinen painoi viikolla 28+1 1200g ja syntyessään oli yli nelikiloinen, eli hyvin ehtivät vielä kasvaa :)

Vessahätää on täälläkin koko ajan, vielä kun asukki on perätilassa, niin yks kunnon potkaisu, niin vessaan on päästävä heti. Ihanaa.

Sain ruuankin jo uuniin, nyt oottelen että poika heräis päikkäreiltä. Onneksi tuo esikko nukkuu ainakin vielä sopivan mittaisia päikkäreitä, niin että ehtii itekin nukkua :) Väsymystä on paljon, varsinkin iltapäivisin, vaikka mitä vitamiineja ja hedelmiä syö, ei auta. Ehkä helpottaa joskus parin kuukauden päästä, lohduttavaa.

Nyt alkoi juttelua kuulumaan makkarista...

Helmiir ja Kerttu 29 tasan
 
Hiphei

Viime yö nukuttu, ilman supsitusten kellottamista, jotenkin kroppa taas rauhotunut. Oisko herra ollut massussa jotenkin provosoivassa asennossa vai mikä lie, mutta taas päästiin ainakin päivää pidemmälle :) Mielialaan vaikuttaa samantien ja olen tänään kuin toinen ihminen :) Ja niinhän se lääkärikin totes, että nämä vauvelit kutka eniten pelottelevat syntyvät sit kummiskin sinnikkäästi vasta täysillä viikoilla. Mun kaverikin oli saikulla kovista suppareista, mutta kun virallinen äippäloma alko, loppuvat kuin seinään...no mieluummin niin kuin että nyt jo tulloo.

Ihania kehtoja, mäkin nappasin kuvan meidän kehdosta. Ei ole vanha, mutta oma pappani teki sen minulle ja siskoilleni kiertämään meidän perheessä, kun odotin esikoista. Kehdolla on siis paljon tunnearvoa ja tippa tulikin linssiin, kun sen kaivoin esille. Meillä se laitetaan olkkariin ja aattelin, että siinä on hyvä nukkua ihan pienenä päivisin, tottuupa heti meteliin.



Tervetuloa Hilla. Mukavaa saada lisää Tampereella synnyttäviä, mitenkään teitä muita väheksymättä :) Itellä tosiaan Tayssissa laskettu 17.8, mutta kovasti koittaa Veikko tulla ennakkoon maailmaan. Jalat ristissä olen täällä jo kuukauden päivät ollut, mutta onpa kannattanut. Paikat on pehmenneet, mutta vielä viimeksi kiinni. Meillä esikoispoika 4 vuotta.

Jeps, muta jospa sitten kaffeen keittoon. Mies toi eilen mulle vadelmajuggesuklaata pari patukkaa, nam, ihanaa korkata ne kaffeen kanssa.

Mukavaa päivää kaikille ja hurja muuten tuo palo, onnekis on nyt luvattu kunnolla vettä..eipä vaan vielä ainakaan näy.

Permis ja Veikko 29+2
 
Heips!
Täytyypä tännekin välillä kirjoitella.
Epiduraalin laitto ei kyllä mullakaan tuntunut missään, sen verran mahtavia oli supistukset, että taju oli varmaan valmiiks kankaalla, eikä hermot pystyneet ottaan enää yhtäkään kipusignaalia vastaan. Olo oli aivan levollinen tuon epiduraalin alettua vaikuttaa ja tytteli syntyikin oikein rytinällä noin puol tuntia puudutteen laiton jälkeen. Anestesialääkäri harmitteli, kun ei voi koskaan tietää pitäiskö laittaa spinaali vai epiduraali, mulla ois spinaalinkin vaikutusaika ollut riittävä.
Se haittapuoli epiduraalista oli, etten tuntenut supistuksia, kätilö joutui kertomaan käyrää tulkkaamalla, koska suppari alkaa ja pitää ponnistaa =D Muuten oli kyllä taivaallista, kun ponnistusvaihekaan ei sattunut yhtään, mutta kuitenkin tunsin, missä kohden vauva on. Kyllä muuten tuntui, että ois syntynyt vähintään metrin mittanen ipana, olin valmis luovuttamaan pään syntymiseen. Kroppa tulikin sitten nopeasti eikä ponnistusaika ollut kuin 10 min. Mitenköhän sitä jaksaisi (henkisesti) yli puolen tunnin ponnistusvaiheen...
Vähän pelottaa, millainen synnytys tällä kertaa on. Lähteekö tämä käyntiin ihan itsekseen? Esikoisen kohdalla synnytys alkoi lapsivesien menolla, mutta sitten ei niitä suppareita kuulunutkaan ja lopulta synnytys piti käynnistää tipalla. Alku oli siinäkin kankeeta, mutta tosiaan tais parissa tunnissa kaikki olla ohi, kun supistukset lopulta säännöllisinä alkoivat. Mitäs jos synnytys on yhtä nopea luonnollisilla suppareilla? Tajuaako sitä lähteä sairaalaan ajoissa? Vai eteneekö synnytys nyt luonnollisesti ja kestää vastaavasti vuorokauden? Mitä ihmettä siinä sitten tekee!!!

Pitäis kaivaa esikoisen vaatelaatikot varastosta. Ja hakea pienimmät vaatteet kälyltä, olivat siellä lainassa. Samojen vaatteiden pitäisi käydä tällekin ipanalle, tästäkin kun on tyttöä povattu. Pieni varaus meillä silti miehen kanssa on, että josko poika sittenkin maailmaan putkahtaa. Serkulle näin kävi, että sukupuoliennuste meni metsään.

Turvotusta on alkanut nyt esiintyä, liekö vaikutuksensa lämpimillä ilmoillakin. Painonnousu on ollut huimat 800g viikko. Paino on kyllä ihan sama kuin esikoista odottaessa samoilla viikoilla. Sikäli en ole huolissani, sillä edellisen raskauden kilot hävisivät jälkitarkastukseen mennessä. Inhottaa vaan ajatus yli kymmenen kilon painonnoususta ja siitä helkkarinmoisesta turpeesta olosta, joka nytkin varmaan loppuraskaudesta tulee. Viimeisellä viikolla painonnousu on varmaan taas 4kg :LOL: Ei muuten naurattanut neuvolatätiä vaan lähete tuli äippäpolille, jossa ei kuitenkaan mitään häiriötä löytynyt. Mulla vain on taipumus kerätä nestettä. Uskokaa pois, mut kumpparitkin ahdisti tuolloin. Olo oli silti kumman hyvä. Jälkeenpäin oon vaan ihmetellyt miten hirveeltä näytin loppuaikana, naama oli pikkuisen leveämpi kuin tavallisesti.

Onneksi mies ottaa hyvin tän muodonmuutoksen, hänestä olen jopa ihanampi ja seksikkäämpi kuin tavallisesti (joo on noi rinnatkin pari kokoo suuremmat). Mutta maidonnousua mies pelkää, se kun aiheutti viimeksi mulle ''silikonirinnat''. Ei muuten etukäteen pystynyt kuvittelemaan, miten valtavat näistäkin lärpäkkeistä voi tulla. Ja hemmetin kovat. Tätä ei kuitenkaan kestänyt kuin päivän parin. Valokuva piti ottaa muistoksi, ja muistutukseksi siitä ,ettei tuommoiset rinnat näytä kovin näteiltä. En siis ole saanut lupaa korjailla rintoja, vaikka kuinka ''menisivät pilalle'' imetyksen myötä.

Tässähän tätä taas. Pitäisi etsiä se lista pääkaupunkiseudun tapaamisesta...

Nyt kuitenkin töihin, vielä reilu kaks viikkoa kärvisteltävää.

Tsemppiä loppuaikaan!

Tigrita ja pentu 28+2
 
Heipsan ja iso tervetulotoivotus uusille! =)

Täällä lomaillaan ensimmäistä päivää, jotenkin ihan outoa! Ei oikein tiedä mitä sitä tekis, tuntuu vähän niinkuin olis sairaslomalla tai jotain... :LOL: No, kohta menen käymään päiväkaffella ystävän luona joten ainakin jotain on tiedossa tälle päivää. Pyykkiäkin sain jo pestyä koneellisen ja koiran kanssa lenkkeiltiin mutta siinäpä se.

Täytyisi vielä pestä äippäpakkauksen vaatteet ja petivaatteet + kestovaipat pariin kertaan ainakin (joita olen muuten kerännyt jo parisenkymmentä kappaletta) Miehelle oon naureskellut että toivon mukaan sitten tosiaan jaksetaan niiden kestojen kanssa plärätä, ettei sit harmita kun niitä oon haalinut niin paljon. Vaikka edullisesti olen ne saanut huutonetistä kun monet myy käyttämättöminä ne äippäpakkauksien mukana tulevat kestot.

Eipä tässä muuta, lomailun merkeissä jatketaan ja ehtii tännekin kurkkaileen useemmin =) On meitä jo aikas paljon täällä! Vähän kyllä jänskättää millainen ruuhka TAYSissakin elokuulla odottaa, saa varmaan kärvistellä käytävällä supistustensa kanssa...

Jeppis & Pikku-papu 30+4
 
Muuten joku kyseli jossain vaiheessa tosta tipasta, millä supsitukset saadaan käyntiin. Mulla synnytys alkoi toooodella kipeillä suppareilla, heräsin niihin, eikä tarvinnut arpoa pitäiskö lähteä sairaalaan. (Edellisenä iltana kellotettiin suppareita 10-8min välein monta tuntia ja soitin sairaalaan, että koska tullaan. Kehotti rauhassa ootteleen ja sanoi, että kyllä sen sit huomaat, kun pitää lähteä, voi miten oikeessa oli). No sairaalassa (10min ajomatka) olin 4cm auki ja synnytys eteni suihkun ja ilokaasun voimalla 9cm, sit aloin huutaan lisää tropeja, mutta eivät enää laittaneet :headwall: :headwall: No sit supparit heikenty ja laitettiin tippa niitä koventaan, mutta mä en ainakaan huomannut mitään eroa ns. luonnollisissa suppareissa tai sit ton tipan jälkeen. Rytinällä ja kovaa mentiin ihan luonnollisillakin. Mä en ainakaan siis käynnistystä pelkää, että ois joteskin luonnottomamman tuskasta. Ja mulla se ponnistus kesti 1h ja oli kyllä kamalin osuus, vaikka monesti sanotaan helpottavaksi osuudeksi, pyh. Lopulta sit pihdeillä poika ulos tongittiin, kun oli avosuisessatarjonnassa ja imukupit vaan irtos pojun päästä. Lyhyempi ponnistusvaihe siis täälläkin toiveissa :) Mulla ei ollut yhtään enää voimia tossa lopussa, vaikka kokonaisaika synnytykselle oli vain 7h, josta siis tunti ponnistusta.
 
Kerrotaan teillekkin että löysin tälläsen sivuston

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=70

jossa pystyy hyvin tarkkailemaan omia kehityksiä kun syöttää muutamia arvoja. Kuten seuraamaan paremmin tuota sf taulukkoa, painoarvioita pystyy tekemään ym :)
 
Neuvolakuulumisia tältä aamulta!

Viikot: 31+3
Painon muutos/vk: +460g
RR: 122/74
Pissa: puhdas
Hb: 131 (Noussut onneksi miedollakin raudalla hyvin, viimeksi oli 116)
Sf: 28 (Tasan keskikäyrällä mennään edelleen...)
Tarjonta: rt (Onneksi näin! Viimeksi pt. Esikko oli rt hyvin aikaisilta viikoilta jo)
Syke: 135-145

Kätilö tuumasi vauvaa tunnustellessaan, että vaikuttaa sirolta ja sopusuhtaiselta tapaukselta =) Ja meinas syntymäpainonki olevan mukavasti alle neljän kilon jos ei nyt mitään ihmeempiä tapahdu... Kuulostaa hyvältä! Esikoinen painoi 4350g ja syntyi keisarileikkauksella rv 42+1 kun ei synnytystä saatu millään käyntiin.... Alkaa jo jännittää, että kuinkahan nyt mahtaa käydä...


Maud
 
vilmav2: Istukka minulla on takaseinämässä, joten se ei selitä vuotoa.

Menin sitten neuvolääkäriltä synnärille päivystystapauksena tutkittavaksi. Vauvalla näytti kaikki olevan ihan hyvin, liikkuu normaalisti ja sykekin oli ihan normaali. Ultralla katsottiin sekä sisältä, että mahan päältä, mutta syytä vuotoon ei saatu selville. Sainkin sitten sairaslomaa pari viikkoa ja melkein kaiken tekeminen kielletty. Parin viikon päästä menen sitten äitiyspolille kontrolliin, jotta katsotaan tilanne uudestaan. Ei ollut onneksi pahemmin mitään aukeamisia tapahtunut, mutta pehmentymistä jonkun verran.

Täällä siis jatketaan melko rauhallisissa merkeissä toistaiseksi, jottei olla ihan vielä synnyttämässä.

Sit omien juttujen jälkeen tervetuloa uusille ja onnitteluja kaikille valmistumisesta tms. :flower:

mams 29+1
 
Kikka, onpas tympeää toimintaa jos luvataan mut mitään ei tapahdu :|

Vaavitar, mulla masussa lähinnä myllätään ja muksautellaan ja työnnetään kaikenlaista raajaa ja peppua nahasta läpi. Varsinaisia karatepotkuja on enää aika vähän.

Permis, kaunis kehto :) Ja loistava homma jos olo on jo parempi :hug:

Jeppis, mukavaa ekaa lomapäivää!!

Maud, neuvolakuulumiset bongattu :wave:
 
Heissan pitkästä aikaa! Kärryillä olen pysynyt juttujenne suhteen,mutta ne pari kertaa kun olen aikaa löytänyt kirjoittaakseni,niin kone tiltannut ja teksti kadonnut..!!
No omaa vikaa etten tajunnut tallentaa ennen lähetystä..

Tervetuloa uusille emoille!
On täällä Taysiin suuntaavia aikas paljon..Eipä siellä sairaalassa tule huonetoverilta kysyttyä että olitko kenties kaksplussan leijona emoissa:) Vaikka olisihan se kiva jos "tuttuja" sattuis löytyyn.

Täällä ihan ok kaikki.Mahan pienuutta kanssa päivitellään-kirottua sanon minä..No mieluummin minä kakkosenkin kohdalla pienen mahan pidän,kun että kesähelteillä isoa mahaa kantaisin..Ja tuli pienestäkin mahasta viimeksi lähes 4kg tyttö.

Nyt mua stressaa tytön 2v. synttärit joita 2viikon päästä (useana päivänä)tarkoitus juhlia...Mietin mistä löydän aikaa siivoomiselle,leipomiselle etc,kun töissä aina välipäivinä ja 11-19.30 pääasiassa työvuoro...ja kun koko päivän töissä seison,on turvotus ja jalkasärky sen mukaista et kotona tahtoo jo istua :| Ja tuolle esikoisellekin pitää löytää äidin aikaa..

Mulla on nyt pari pvää supistellut aikas paljon-en tiedä johtuko töissä tukkukuorman purkamisesta vai mistä-mutta maha kova vähän väliä ja välillä polte mukana.
Suonikohjut on aivan järjettömät...oikeasti on kuin iilimatoja vasen pohjetäynnä-hyvä ettei itku pääse...ei 28-vuotiaan jaloilta näytä...Ai niin tuo ikä harteilla seuraavan vuoden..eli voi päivittää tietoihin.

Mulla ollut piikkikammo kouluikään asti&edelleen vähän,mutta en epiduraalia kammonnut.Eikä se tehnyt mulla yhtään kipeää.

Töissä pitäis jaksaa 22.7 asti,kun en saanut pitää kesälomaa edes vkoa heinäk.alussa,koska pomom pitäisi varautua sitten siihen et jään saikulle....eli kait ajatt.et helpommin lomalla kipitän terkalta aneleen saikkua...no haen saikkua jos siltä tuntuu
:D
Sain ensimmäisen kummilapsen su. Aapo poika on niin lutuinen:)

Pompula 28+2
 
Tervetuloa uusille :) Kiva saada uutta porukkaa tänne vielä näin "loppumetreillä"

Ihanaa, kun satoi äsken vähäsen vettä. On ollut niin tukala olo, kun ilma tunkkainen :/

Mie luulen, että vaikka mun laskettuaika onkin heinäkuussa, niin elokuulle menee kuitenkin ennenkun lähtö tulee. Ensisynnyttäjällähän se tuppaa usein niin menemään.. Toki toivoisin saavani heinävaavin, mut sen näkee sitte..

Tänään muuten alkaa ykköseltä uusintana se Kätilöt- sarja klo 19:55. Se on sama mikä pyöri FST:llä joku aika sitten. Tosi mielenkiintoinen oli ainakin mun mielestä, joten kandee katsoa!

En oo vielä tänään saanut mitään aikaseksi, kyllä tää lomailu on rankkaa :D Musta on tullut kauheen laiska. Onneksi kaikki hankinnat vauvalle on tehty, niin ei tarvitse niistä stressata.

outiko 32+0 PoKS!
 
Tossa tunti sitten tuli soitto sossusta ja päätös rahoista on nyt tehty!!!
Eli rahojen pitäisi tililläni näkyä huomenna tai perjantaina ( riippuen siitä menevätkö tänään vai huomenna maksuun )
Lisäksi sain tietää että vaikka nyt piti saada 500e ja loput jotain vähän yli 700 sitten syksyllä, niin saankin nyt sen isomman summan ja sitten syksyllä sen 500..
Mun mielestä paljon parempi näinpäin. :)

Eli siis ehditään kuitenkin ostaa vaunut miehen kesäloman aikana kun sitten on paljon vaikeampaa löytää sellaista päivää milloin ehdittäisi rauhassa lähteä ostamaan kun mies taas ensi viikolla menee töihin.

Anteeksi taas tämä omanapaisuus, mutta oli ihan pakko tulla hehkuttamaan kun nyt pitkästä aikaa taas tuntuu että edes joku asia menee niinkuin pitääkin..
 
Hienoa kikka, että tuo asia hoitu parhain päin :)

Ensimmäinen koneellinen babyn kamaa pesty, jes. Aikamoinen urakka vielä eessä ja varsinkin sit siinä silityspuolessa, huoh. Pakko oli alkaa tuumasta toimeen, kun tämän veitikan syntymäajankohdasta ei mee takuuseen. Hankintoja ei onneksi enää puutu, paitsi amme, tutit yms., mutta sellaset ehtii kyllä sitten. Siitä kantoliinasta en nyt vieläkään oikeen tiiä, onko joku nähnyt sellasia kirppareilla? Meillä tosiaan kantoreppu jo on ja nyt tollasta liinaa haikailen, mutta en mee takuuseen mahtasinko kummiskaan käyttää.
 

Yhteistyössä