ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - kesäkuussa *POKS!*

Heippa kaikille!

Onpas ollut mahtavia ilmoja. Poltin ihonikin kun oltiin yo-juhlissa, kädet ja rintakehän. Oon niin vaalea ihoinen et palaa helposti. Ja vaate ongelmakin ratkes. Mun mummi keksi ommella niihin mun housuihin kuminauhan vetoketjun paikalle (siis niissä on sivulla vetoketju) ja sain ne housut sitten jalkaan sinne juhliin. Ihana kun oli pelastava enkeli, meinasin perjantaina jo itkua vääntää kun ei mistään sopivia housuja löytyny.
Maha senkus vaan kasvaa kasvamistaan. Ja liikkeet kovenee entisestään. Melkoinen potkunyrkkeilijä tuolla asusteleekin. :D Tai no sellasta hirveetä muljumista tuntuu ja välillä kyllä niitä kovia potkujakin.

Minultakin onnea valmistuneille :flower:

tinuli71 tervetuloa minunkin puolesta. :)

Täälläkin kivuttomia supistuksia tullu melkosen tiuhaan. Varsinkin jos käy lenkkeileen tai pyöräileen niin heti alkaa supisteleen. Ja voi tsiisus että mulla on tuo häpyluu kipee. Tai siis jos siihen koskee niin sitte sattuu ja paljon. Viimeks jo neuvolassa siitä valitin. Samoinku koko alapää ihan hirveellä tuskalla välillä. Tyynykää ei auta jalkojen välissä yhtään mitään. :/

Mä kans nukun yöt tosi huonosti. Tai no nyt vähä paremmin kun vaihdettiin makkaria. Aamu aurinko ei paista enää ja esikoinen alkoi nukkuun tosi reippaasti omassa sängyssä. Kertaakaan ei ole yrittänyt tulla viereen nukkumaan. Sehän siis nukkui meidän välissä ennen ja oli niin tuskasta nukkua ja esikkokin heräs aina kun vaihto asentoa. Nyt nukkunu yöt ilman heräilyjä. Tänäkin aamuna heräs 7 ekan kerran ja halus juomista ja jatkoi vielä uniakin :)
Mä heräilen siis ihan joka tunnin välein tyyliin. Joko siihen et pakko käydä vessassa tai että on pakko vaihtaa kylkeä. Ja se ei olekkaan mitään helppoa ku tuo meijän sänky on niin pehmeä ja mulla niin kipeet öisin nivuset ja alapää muutenki et saa tosissaan välillä miettiä miten pääsee toiselle kyljelle. :|

Mut nyt vois lähtee laittaan pyykit kuivuun ja alkaa tekeen ruokaa. Ollaan aamu siivottu ja kävi tuossa vieraitakin niin meni vähä myöhäselle tuo ruuan teko. Ukotkin pian herää varmaan päikkäreiltä.

äiskä ja pikkunen 30+0 POKS!!! :heart:
 
Heips!
Mulla on tänään eka lomapäivä! Kävin neuvolassa ja kaikki ok. Painoa tullu 260g/vko eli yhteensä noin 7kiloa. RR 101/69, hb 107, sf 26, pissa puhdas ja syke 143.

Liikkeistä on ollu puhetta. Musta tuntu että esikoinen oli oikeen potkunyrkkeilijä, kun iskuja tuli joka puolelle ja koko ajan. Oli ihan sellanen olo että oon sisäpuolelta ihan mustelmilla. Tämä toinen taas ei oo ollenkaan niin "vauhdikas" tapaus. Liikkuu kyllä paljon, mutta enemmän tuntuu just sellasina muljahduksina. Ehkä ne on vaan niin yksilöitä jo ennen syntymää. Jospa tästä tulis sitten vähän rauhallisempi tapaus kuin isosiskonsa :whistle:

misu75 rv 31+0
 
Äiskälle onnea poksuista ja misulle ekasta lomapäivästä :heart:

Mä oon nyt yksinkertaisesti tyytynyt siihen, että tämä lapsukainen liikkuu miten liikkuu ja päivissä on eroja. Kun mitään vikaa ei löydetty silloin kun asiaa tutkittiin. Mä luotan siihen että tiedän sitten jos pitää säikähtää. Hassua miten erilaisia vauvat on jo masussa :heart:

Nukkumisesta, mä nukun ihan hyvin, tai noh, vaihtelevasti. Aamuisin olisin ties miten aikaisin ylhäällä ja illalla valvottaa. Nukkumisasennon löytyminen on hankalaa ja tää kuumuus ei tee kovin hyvää. Hitsi oisin onnellinen jos huomenna todella olisi viileämpää.
 
Heidi-Maria, ootko käyny näytillä lääkärissä? Mää en kyllä osaa sanoa tuohon limatulppa-asiaan yhtään mitään. Mulla ittellä on siis nyt viides raskaus ja kahdesta edellisestä olen limatulpan bongannu eka salissa ja sitte päivää ennen synnytystä. Toivottavasti tuo nyt limatulppaa ei oo ja jos onki niin se uusiutuisi niinku jostaki oot lukenu.
 
Moikka kaikille!

Mandylle kiitokset uudesta pinosta!

Onnittelut kaikille valmistuneille! :flower:

Hyvää lomaa kaikille jotka ovat lomansa aloittaneet. =)

Heti kun ei muutamaan päivään kirjoita niin tuntuu että kauheesti on tapahtunut!

Liikkeet tuntuu täällä tosi hyvin. Potkut on tosi kovia ja sit vaavi työntää itseensä ulospäin. Liikkumaan se mahtuu vissiin tosi hyvin ja vaihtelee asentoa. Liikkeet nimittäin tuntuu vähän missä sattuu. Vatsa on tosi kireenä ja liikkeet tuntuu välillä tosi ikäviltä.

Mulla on oli perjantaina neuvola jossa kaikki oli hyvin. Seuraavan kerran menen kahden viikon päästä ja sit mieskin pääsee mukaan kun on lomalla.

Helle ei mua muuten hirveesti ole haitannut mutta pientä turvotusta meinaa jalkoihin tulla. Menee kyllä nopeesti ohikin. Huono-olo tulee jos ei juo tarpeeksi mutta muuten olo on ihan ok.

Päksäkkä 29+6 :heart:
 
Heippa pitkästä aikaa jellona emot! Uskomatonta, että ollaan jo näin pitkällä...

Ensimmäiseksi kiitokset Mandylle taas uudesta pinosta. Lisäksi onnittelut kaikille valmistuneille :flower:

Hellepäiviä olen tässä vietellyt varjossa kirjan kanssa pötkötellessä. Helteet aikaansaivat melkoisen jalkaturvotuksen, siihen on auttanut, kun on maannut jalat ylhäällä hetken aikaa. Tosin selällään makaaminen ei tunnu kovinkaan hyvältä; henkeä ahdistaa.

Töissä pitäisi jaksaa vielä kuluva ja ensi viikko, se olisi sitten siinä. Ihan hyvä niin, tuntuu, ettei oikein ajatus enää luista eikä kauheasti tuota motivaatiota löydy.

Liikkeitä tuntuu kyllä melkoisesti. Pikkuinen huhkii välillä oikein kunnolla, maha saa mielenkiintoisia muotoja. Hauskinta on kun molemmissa kyljissä tuntuu yhtäaikaa liikettä.

Nyt aika brutaaliin aiheeseen, en tiedä oletteko tästä jo keskustelleetkin. Bongasin eilen elämäni ensimmäisen peräpukaman! :x Great! Onko muita kohtalonsisaria? Kaikkea tämä raskaus teettääkin...

Ihanaa kesänalkua kaikille

Tikru 30+5
 
mun käsittääkseni epiduraalin laitto ei oo kuitenkaan kivuton. Tosin itse luotan siihen että vaikka se sattuisikin ja lujaa niin tuskin se epiduraali on mitään sen kaiken muun synnytystouhun rinnalla :D mutta tosiaan uskon että tässä on eroja ihmisten välillä. Itse yritän olla turhaan miettimättä kaikkea synnytykseen liittyvää, sen elää sitten ja kuitenkaan en usko pystyväni siihen ennalta suhtautumaan. :)

kokeilen sen kehdon kuvan laittamista huomenna. Luulen vilma että me tultais hyvin juttuun, sillä mullakin on koti kuin mommola :)

aniit ja taneli 28+3
 
Tikru70, mulla oli peräpukamia. Tietääkseni ei enää -ei ole ainakaan vaivannut. Mutta mullahan kävi niin et yks iloinen aamu havahduin siihen että pönttö on veressä. Hetki kesti ennen kuin paikallistin että se tuleekin ahterista. Jonka jälkeen olin aivan ihmeissäni, että no miks mulla tulee sietä verta. Ja sit soitto siskolle joka sanoi, että peräpukama varmaan räjähtänyt. Tosi viehättävää. :D :D mut sen jälkeen ei ole ollut mitään. Kuituleseitä rupesin mättämään, että ei oo vatsa ainakaan kovalla.
 
Tervetuloa Tinuli71! :flower: Lisäsin sun tiedot listaan.

Onnea misu75 loman alkamisesta! Myös itse olen ollut tänään virallisesti ekaa päivää kesälomalla. :)

Mä yritän laittaa vaikka huomenna kuvaa kehdosta. Se on vielä auton perässä.

Vauva potkii hullunlailla ja liikkeet tuntuvat ainakin mulla päivä päivältä voimakkaammille. Närästys on ajoittain ihan järkkyä. Tällä hetkellä esimerkiksi.

Kukahan meistä tosiaan ekana poksahtaa..? Lilliputeilla ainakin on hyvät mahikset olla ensimmäisten joukossa. Mulla itsellä on ollut jo pitkään semmonen olo, että kyllä tämä kossi potkii itsensä ulos jo heinäkuussa. :D Mutta katsellaan...

Mandy ja nappula 31+0 POKS!
 
Uutta pinoa pukkaa :)

Heräsin sitten tänä aamuna ennen kuutta latomaan astioita koneeseen ja poijes, ja muutenkin yritin vähän siivoilla huushollia. Syynä ihan käsittämätön uni johon liittyi mm. ennenaikainen synnytys ja SECTIO :LOL: Siis unessa sectio meinasi sitä että koska en ole kiltisti syönyt rautoja, kalkkitabletteja enkä monivitamiineja, lääkäri tirvaisi puukolla :LOL: No ei sitten aikaakaan kun alkoi kaveri syntymään... ihan mielenkiintoista :D

Mietinkin sitten tänään että mitenhän, kun tämä pikkuinen tuntuisi edelleenkin viihtyvän poikittain, ajatella jos sitä joutuisikin keisarinleikkaukseen! Sitä en kyllä toivoisi, vaikka toki niillä mennään, miten on turvallisinta. Esikoisen synnytys oli niin mieleenpainuva kokemus ja hillitön adrenaliinipaukku että kokisin sen kyllä mielelläni uudestaan (tosin vähän nopeampi synnytys oli ajatuksena... :whistle: )

Epiduraalin laittaminen oli itseasiassa hemmetin kivulias juttu minulle, sattui juuri samaan kohtaan tulemaan supistus ja asento ei ollut kyllä kaikkein otollisin vastaanottamaan sellaista sillä hetkellä. Toki helpotus olikin sitten lähes välitön. Saa nähdä tuleeko otettua ensi kerralla, toivoisin tosiaan että jos tällä kertaa ei kauheasti tarvittaisi mitään ylimääräisiä, oksitosiinitippoja tai muuta, kun se kemiallinen kipu on kuitenkin sitten niin toisenlaista, ei ihmisen sietokyvylle tehtyä...

Liikkeistä No niitä välillä on, ja välillä ei ole :D En onneksi ehdi niitä kauheasti edes miettiä, eikä kai mielestäni vielä tarvitsekaan. Tai siis ainakin omalla kohdallani tässä kohtaa liikelaskennat olisivat lähinnä stressinaiheuttajia ennemminkin kuin hyödyksi. Muutenkin, vauvahan nukkuu kuitenkin suurimman osan päivästä. Ja ei paljoa auta tökkimiset jos sattuu nukuttamaan, esikoisen kanssa stressasin näistä ihan liikaakin :D Huomasin kyllä sitten vastasyntyneen kanssa että nehän eivät reppanat herää kuin ruokailuaikoina alkuun, huoletta pystyi imuroimaan, soittamaan musaa, tai katsomaan leffaa kotiteatterisysteemeillä, se ei sieltä herännyt :LOL:

Kuumuutta siedän kyllä tosi huonosti! |O Toissapäivänä oli ihanaa, oltiin perheen kanssa Hietsussa ja Louhelajameissa, Leevi JUOKSI mereen ja äiti perässä :LOL: Luulisi että olisi edes vähän miettinyt, toinenhan ei ole koskaan aiemmin nähnyt merta, tai ylipäätään luonnonvesiä noin liki, mutta kova kiire oli, eikä tahtonut malttaa tulla pois ollenkaan :) Äidin pieni vesipeto

Tänään sitten olikin jo niin hemmetin ahdistava ja tukala olo että koko ajan meinaa palaa päreet ihan pienimmästäkin vastoinkäymisestä. Sanoinkin juuri miehelle että toivottavasti ei pahastu jos joudun pakenemaan välillä kaupungista maalle, ja sanoi kyllä ymmärtävänsä. Siksi toisekseen kun näki että miten Leevi viihtyi rannalla ja muutenkin ulkona, niin tuumasi että tekee tuo pojallekin hyvää päästä syömään hiekkaa välillä vähän muuallekin :)

Eipä tässä kai muuta... taitaa pikkuhiljaa olla niin väsy että suosiolla nyt vain unten maille - toivottavasti saisin nyt nukkua edes vähän pidempään, aamukuuden herätykset eivät ole minun, eikä kyllä Leevinkään juttu, meillä tykätään nukkua :D Toivottavasti pikkuinen ei ole kova valvomaan!

kielletty & pikkuinen 30+1 (OHO! Meni tuokin rajapyykki ihan ohi :D Poks sille!)

Ps. Tällä viikolla Leevin ykköset! Sillä varmaan synnytys alkanut palautua taas uniin ja ajatuksiin... :)
 
Pikainen pyrähdys, mutta pakko kommentoida, mun synnytyksessä yks kivuliaimpia juttuja oli epiduraalin laitto. Toki se auttoi ja olo oli kuin olisi päässyt taivaaseen hetkeks kun kivut hävisivät, mutta se laitto... Se oli tuskaa.
Mutta ei tietenkään ole kaikille, esim. mun kaveri ihmetteli kovin, miten se nyt voi sattua? :eek:
Ja kyllä se oli sen tuskan arvoista, varmasti otan nytkin jos tarvetta on.

Treelo 32+2
 
Huomenta :wave:

Aniit, sielunkumpani :D

Tikru, kyllä löytyy.. Mut mulla on ollut jo pidempään kun vatsa on aina toiminut ihan miten sattuu. Harvemmin vaivaa mitenkään.

Kielletty, mä ajattelen noista liikkeistä melko samaan tapaan :) En oo edes vilkaissut siihen liikelaskentalappuun päin, vaikka sen silloin sainkin. Jos liikkeitä tulee kuitenkin edes jonkin verran niin kaikki on hyvin, uskon niin. Ja onnea poksuista :)

Sissihullu, kaunis masu :heart: Ja mukavaa viimeistä työpäivää!

Vilma ja Elma 29+4
 
Tervetuloa mukaan Tinuli71 :wave:

Ja Mandylle kiitos uudesta pinosta! Ihanaa, jo kesäkuu!
Elokuuhun ei tosiaankaan ole enää kovin pitkä aika! Jei!

Sain vihdoin sen äitiyspakkauksen eilen, ja voi rakkaus... Musta se oli aivan ihana!
Nyt on jo pikkuruiset vaatteet jo pesty ja odottaa silittämistä tuolla korissa.
mies naurekeli mulle eilen kun niitä pyykkäsin, ja muutenkin asettelin vauvan vaatteita kaappiin ja touhuilin niitä "vauvan juttuja"... Isäntä tokaisi nauraen että nyt ei puutu kuin enää vauva.. Kaikki alkaa siis olla kunnossa.

Se olis huomenna neuvola päivä taas. En minäkään jaksanut alkaa niitä liikkeitä laskemaan kun yhden kerran koitin ja PikkuTyyppi alkoi sitten sillä hetkellä juuri riehumaan niin ettei mulla ollut mitään mahdollisuuksia enää pysyä edes laskuissa :LOL:
Ja meillä Typpii herää yleensä viimeistään silloin kun juon jotain makeeta ja laitan Janis Joplinin summertime tai Crybaby-biisin soimaan :heart:

Jännittää se ens viikon äippäpoli aika, kun en yhtään tiedä mitä siellä tehdään! :eek:
Laittoivat neuvolasta sinne lähetteen kovien turvotusten ja pienen koko aikaisen päänsäryn takia. Kätilökään ei sanonut mitään kun soitteli, muuta kun ettei tarvitse olla huolissaan ja että tulen aikaisemmin sitten jos tuntuu siltä... Ja siis lääkäri aikaa kuulemma.. Onkos muilla tuosta syystä laitettu äippäpolille lähetettä? Niin ja kun se mun sf-mitta on ollut aika suuri, niin neuvolatäti sanoi että voi laittaa siihen senkin, että jos sitten vaikka samalla katsovat kokoa vähän.

Painosta
Oon katsellut teidän painon nousuja kateellisena, tehän olette kaikki ihan pikkuruisia täällä! Mä painin alussa kauheiden paino ongelmien kanssa, ja päätin sitten lopettaa tuskailun, koska eiköhän se lähde sitten joskus. Mä vaan kauhistelin neuvolassa että kuinka mä olen voinut kerätä näin paljon painoa, ja silti käyttää omia vaatteitani. En ole enää edes laskenut kuinka paljon kiloja tullut. Mulla paino siis jo 102kg! Ja hullua on se että en edes näytä siltä, sillä mun systeri on 106kg luonnostaan, ja se on kaks kertaa mun kokoinen.. Ja mun pylly ja reidet on kyllä pysynyt suht samana, onhan tuo maha iso mutta... voi luoja :D
Hauskin on se että järkytyin kyllä siitä kolminumeroisesta luvusta aika paljon, sillä en koskaan ole kuvitellut että voisin painaa näin paljon! No, se on ohi menevää, hoen itselleni koko ajan... :LOL: Ja onneksi mä tykkään liikunnasta ja odotan innolla että pääsen taas raatamaan salille ja juoksemaan purtsille. Kun nyt raskaus aikana ei ole voinut selän takia juurikaan harrastaa mitään rankempaa.

Laitanpa tähän vielä kuvaa eiliseltä. :)



Citilda ja PikkuTyyppi 29+2 :heart:
 
Kesätervehdys kaikille! Tänään on vielä ihana ilma, mutta huomenna sitten kai taas kylmenee. Se helpottaa tietenkin kaikkien niiden oloa, jotka tuskastelevat hellettä. Mä en ole mikään auringossa olija, mutta rakastan kunnon hellettä, jolloin voi istua varjossa.

Mulla on tänään ja huomenna vielä opiskelua. Sain opinnäytetyöni valmiiksi, mutta tänään pitäisi kyhätä siitä vielä power point-esitys, jonka sitten huomenna esittelen. Huomenna on vielä ns. kypsyyskoe aiheesta. En ole vielä saanut äidinkielen opettajan kommenttia työstä, joten voi olla, että joudun vielä korjailemaan kielioppia tms. mutta joka tapauksessa, suurin urakka on jo ohi!!! IHANAA!

Vielä tämä kuukausi töitä 3-4 päivää viikossa ja sitten alkaa loma. Olen kyllä työnantajan kanssa sopinut, että jos 8,5 tunnin työpäivä tuntuu liian raskaalta, niin voin siirtyä puolikkaaseen työpäivään. Mutta jotenkin työnteko tuntuu leikiltä sen jälkeen, kun on tuskissaan pakertanut amk:n lopputyötä. Hyvinhän tuo kirjoittaminen sujui, mutta jotenkin se vaan oli sellainen pakkopulla.

Mulla olo on jatkunut hyvänä, eikä kuukausi sitten muutaman päivän vaivannut lonkkakipu ole tullut uudelleen. (kop, kop, koputtaa puuta). Toki nyt välillä on jotain iskias-vihlaisuja tms. mutta niitä nyt on ollut ennen raskauttakin, joten se kuuluu mun normaaliin elämään. Sunnuntaina jalkapöydät vähän turposivat, mutta se taasen kuuluu kesän kuumiin päiviin, joten en sitäkään pistäisi raskauden piikkiin.

Minäkin vihdoin tunnen aika hyvin pikkutyypin liikkeet, tosin välillä on päivä, että niitä tuntuu harvoin ja tosi hiljaa. Kaipa se istukka tuossa edessä vaimentaa hyvin. Jos muksaukset mahan sivuihin, niin silloin kyllä tuntuu liikkeet tosi selvästi. Mikään mahdoton menijä tuo kaveri ei taida olla, mutta jospa hän on isäänsä tullut :)

Ensi viikon lopulla on sekä neuvola että lääkäri. Menen käymään mun lapsettomuuslääkärillä tarkastuksessa. Tai siis onhan hän siis ihan naistentautien- ja synnytysten erikoislääkäri. Hänen toive oli, että kävisin noin 28 viikon tietämissä tarkastuksessa. Maksaa tietenkin mulle, mutta olkoon, kiva päästä sellaiselle lääkärille, joka tajuaa raskaudesta jotain. Neuvolalääkäri kun on vähän hätäinen ja on ihan yleislääkäri. Vaikka ei mulla hänenkään toiminnasta mitään valittamista ole.

Citilda, et kyllä näytä mitenkään isolta, joten älä turhaa tuijottele vaa'an lukemia. Mä olen aina painanut paljon enemmän kun lähes samanpituinen ystäväni, joka on muodoiltaan hyvinkin runsas. Ja olen kuitenkin ihan normaalin kokoinen ja näköinen.

Mukavaa kesälomien alkua kaikille lomansa aloittaneille :flower: ja muillekin hyvää kesäkuun ensimmäistä viikkoa!

Vuokko 27+1
 
Minäkin olen käsittänyt, että epiduraalin laitto kyllä sattuu, mutta synnytyskipuihin verrattuna ei varmaan tunnu miltään..

kikka89:
Sen opin että kuulemma jos synnytys ei meinaa käynnistyä niin sitten kannattaa harrastaa seksiä koska se voi vauhdittaa synnytyksen käynnistymistä ( jotain se puhui että siemennesteessä on jotain mikä siihen voi vaikuttaa...)
Juu siis tuohan on jo vanhankansan peruja, niinkuin sauna ja siivouskin ( kolmen S:n menetelmä) En sitten tiiä onko miten paikkansa pitävä :D Kuullu vaan juttuja, että ihan pötypuhetta tuommoset..

Citilda:
Oon katsellut teidän painon nousuja kateellisena, tehän olette kaikki ihan pikkuruisia täällä!
Höm höm...täällä eräs vähemmän pikkuinen. Vielä ei ole paino kolminumeroinen, mutta ei varmaan olla kovin kaukana siitä.
Mutta sie et kyllä oikeesti näytä yhtään isolta. Siis muutoin kun mahan osalta ja sekin on söpön iso :)

Tänään on sitten neuvolapäivä, panikoin kokoajan että muistanko mennä sinne, kun mulla on maailman surkein muisti! Sitten nähdään miten paljon on kiloja tullut :/

Outiko 31+5
 
kikka89:
Sen opin että kuulemma jos synnytys ei meinaa käynnistyä niin sitten kannattaa harrastaa seksiä koska se voi vauhdittaa synnytyksen käynnistymistä ( jotain se puhui että siemennesteessä on jotain mikä siihen voi vaikuttaa...)
Tämä periaatteessa pitää paikkansa, mutta tosiaan vasta silloin, kun vauva on noin niinkuin muutenkin valmis tulemaan :)

Epiduraalin laitosta vielä, siinähän on tosiaan se, että se kipu on ihan erilaista kuin synnytyskivut, synnytyskivut tulevat aaltoina, ja niitä osaa jonkun verran odottaa, tämä puolestaan äkillinen pisto. Mutta kuten sanottu, nopea juttu, ja jos sen päättää ottaa niin taatusti sen piston arvoinen :D

Päivänjatkoja! :wave:

Ps. Minua muuten puolestaan aina toisinaan mietityttää, kun kaikki päivittelevät vatsan pientä kokoa! Ei nyt mitenkään kokopäiväisesti, mutta kieltämättä kun siitä niin paljon on saanut kuulla, tulee väkisinkin mieleen: onko se sitten jotenkin liian pieni? Kasvaako vauva?
 
Kiitos lohduttavista sanoista :D
Ukon mielestä olen kyllä iso...
Ja mun isäkin sanoi ihan suoraan että olen paisunut kuin pullataikina. ei se mitään, ukot on ukkoja.. ;)

surkea muisti vaivaa täälläkin! :D raskaus dementtiaa...

Mun ei tarvitse ilmeisesti miettiä sattuuko epiduraalin laitto kun en sitä siis saa kuitenkaan.. :) Joten voin vaan jännityksellä odotella synnytystä, ja miettiä kuinka helvetin paljon se tulee sattumaan!

Onkos muita jotka ei omasta tahdostaan joutuu olemaan ilman seksiä? Meillä isäntä on päättänyt että meillä ei seksiä harrasteta ennen kun sitten vasta kun tuo PikkuTyyppi on ulos tullut... Ja jo uhkailin sitä että ollaan sitten raskauden jälkeen vielä seuraavat 8kk ilman, ihan vaan että minäkin saan pihdata :D Aluksi tämä seksittömyys johtui siitä, että mies jännitti ettei vauvaan satu. Nyt sitten maha on jo tiellä ja isäntä vierastaa jotenkin tuota masua. Aika rasittavaa, itsellä kun haluja kuitenkin riittäisi vaikka muille jakaa!
 
Citilda, no ei kyllä todellakaan ainakaan kuvasta saisi sellaista kuvaa että olisit jotenkin iso! En tosiaan uskoisi että paino on kolminumeroinen jos et olisi sanonut! Masu on kaunis ja eikös se ole tärkeintä :)

Mua vähän painoasiat mietityttää kun en vaan oo tottunut siihen että se nousee. Tiedän, ihan tyhmää.. Opettelun paikkahan tämä on.

Kielletty, mun masua päivitellään myös. Nyt vasta on alkanut tulemaan kommentteja että no nyt se on kasvanut. Tosi nopeasti huomasin itse muutokset jo silloin alussa, mutta taisi mennä tuonne viikolla 20 ennekun kauheesti kukaan ulkopuolinen alkoi kysellä että oletko mahdollisesti pieniin päin :LOL: Oon ihan tyytyväinenkin ettei vielä ole kovin iso maha kun onhan tässä viikkoja jäljellä. Sf oli viime mittauksella 24 viikolla 28+4.

Epiduraalista, yritän olla miettimättä koko asiaa. Ylipäänsä muutenkin yritän suhtautua koko synnytykseen siten, että tulee mitä tulee ja sitten tilanteen mukaan katsotaan mitä kivunlievitystä haluan vai haluanko mitään. Kun ei ole kokemusta niin en oikein osaa ajatella :) Kyllä mua jollain tapaa jännittää, mutta onneksi ekalla synnytysvalmennus kerralla pahin kärki lähti pois.

 
Kiitos Mandylle taas uudesta pinosta :)

Niin ja tervetuloa Tinuli71 :)

Tänään näyttää tulevan vielä aurinkoinen ilma, muttei niin lämmintä, onneksi. Ehkä ens yönä sais nukuttuakin paremmin. Viime yönä oli onneksi vähän viileempi nukkua. Mutta silti heräsin päämärkänä yöllä vessaan. Ääh. Poikakin nukkui paljon paremmin, oiskohan samanlainen hikoilija kuin äitinsäkin ??

Ihana kamala turvotus on palannut. Ei mahtunu viikonloppunakaan juhlakengät jalkaan. Viime kesänkin kävelin varvastossuilla koko kesän. Edes kroksit ei mahtunu jalkaan!! Nyt ne menee vielä, muttei varmaan enää kuukauden päästä.

Minäkään en oo tehny mitään liikelaskentoja, en edes esikoisen aikaan. Pääasia, että liikkuu. Tuntuu ihan mukavasti liikkuvan, paljon aktiivisempi liikkuja kuin esikko. Tekee vielä kuperkeikkaa ja kaikkea muuta mukavaa :)

Mä sain viimeksi epiduraalin ja spinaalin, eikä kyllä kumpikaan sattunu yhtään. Vaikka muuten olenkin kovin kipuherkkä, mutta siinä synnytyksen tuskassa ei paljoa piikit pistäny. Nyt haluan ainakin spinaalin, toimi paremmin mulla, vaikkakin kestoltaan lyhyempi vaikutus kuin epiduraalilla.

Minä Matti Myöhäinen en oo pessy vielä ainuttakaan vauvan vaatetta, ne on tuolla varastossa oottamassa, että joku hakis ne. Muutenkin kaikki on vielä hommaamatta. Vaunuthan saatiin sillon kuukausi sitten. Mutta siis sänky pitäis hommata ja ne vaatteet laittaa ja hoitopöydän lipastosta siirtää nuo esikoisen vaatteet ihan vaatekaappiin.. onhan tässä vielä aikaa :)

Nyt tekemään jotain hyödyllistä ennen kuin poika herää.

Helmiir ja Kerttu 28+6
 
Hiphei!
neuvolasta kotiuduttu ja kaikki pienellä hyvin :heart:

viikot:30+3
sykkeet: + 140
sf:29 cm
painonmuutos/vko:+835 (yht.tullut8.4kg...)
paineet:109/67
hemppa: oli laskenut 115..eli rautaa saa alkaa popsimaan..
ja tarjonta: rt =)

kaunis massu citildalla :heart:

nyt onkin sitten neuvolat jo parin viikon välein,tylsä vaan kun just neuvola vaihtui niin,nyt jää sitten tämä uus neuvolatäti kesälomalle ja tulee vasta heinäkuun puolivälissä takaisin.ja viimeinen lääkärineuvolakin on sijaisella.. mutta minkäpä sille mahtaa.. :|

sainkin tuon sairaalan esitietolomakkeen täyteltäväksi..pitää se täytellä sitten enskerraksi =)
paremmalla ajalla lisää,yritän saada jotain tehtyäkin, kun esikko päikkäreillä
:D

ajatar & vempula 30+3 ja veera 9,5kk
 
Terveisiä hypnosynnytys -kurssilta: tämä ensimmäinen kerta oli oikestaan teoriaa yhtä hengitysharjoitusta/rentoutusta lukuunottamatta. Ens kerralla harjoitellaan syvärentoutusta ja hidasta hengitystä, joka kuulemma auttaa hyvin supistusten yli. Musta silti tuntuu, että meillä mies oli enemmän innoissaan kurssin annista kuin minä. Toisaalta kun mulla se kipupelko siellä taustalla kuitenkin piilee, niin hiukan skeptisyyttä löytyy, että ilman kipulääkkeitä pystyisin synnyttämään. Mutta ehdottomasti musta tuntuu siltä, että kannatti mennä kurssille. Ei varmasti ole haittaa opeista mitä sitä kautta saan. Rentoutusmetodit on hyviä ja varmasti auttaa synnytyksessä. Ja kun mies on mukana kurssila, niin osaa sitten synnytyksessä tsempata ja muistuttaa. Mutta kerron lisää torstain jälkeen, kun olen taas hiukan viisaampi. :)

Vaunut on tulleet!!! Soitti liikkestä että saa hakea. Täytyy vaikka huomenna yrittää ehtiä hakea ne. Mies kyllä saa tulla mukaan kun en viitsi nostella.

Liikkeistä: mulla tuntuu vielä hyvin liikkeet ja tämä onkin melkoinen myllentäjä. Maha elää ihan omaa elämää. Heh!

Luminella ja matkustaja 30+2
 
Epiduraalista en kyllä muista että ois sattunu. Mulla se ei kyllä vieny kipuja kokonaan pois, mutta helpotti kuitenkin, joten mahdollisuuksien mukaan otan sen taas.

Pukamia on mullakin. Nyt oon yrittäny pitää mahantoiminnan kunnossa niin ei oo enää oireillu. Kannattaa tosiaan nyt yrittää hoitaa niitä, koska mulla ainakin synnytyksessä ne pulpahti oikeen kunolla esiin :ashamed:

Seksistä meillä on ollu aika hiljasta sen suhteen viime aikoina :whistle: Jos kuitenkin haluja ois niin suosittelen jatkamaan hommia niin pitkään kun hyvälle tuntuu. Synnytyksen jälkeen se ei välttämättä heti onnistukaan tai sitten on vaan niin väsyny/keskittynyt vauvaan ettei vois vähempää kiinnostaa. Mutta yksilöllisiä juttuja..

Painostakin on ollu juttua. Mulla nyt ei oo ollu ongelmia sen kanssa, mutta en oo mikään liikunnallinen ihminen ja silti imetys vei kilot ja vähän enemmänkin, joten ei kannata huolestua!

Mä en saa mitään aikaseksi! Esikoisen vein päiväkotiin ja täällä mä vaan tietokoneen äärellä istun :| Kaikki vauvanvaatteet on vielä varastossa enkä ees tiedä mihin kaappiin raivaisin niille tilaa :headwall: Huusholli on muutenkin kuin myrskyn jäljiltä.. Onneksi sentään sain ikkunat pestyä viikko sitten.

Pelkopolista oisin kyselly. Miten helposti ootte päässy sinne? Mulle neuvolantäti lupas laittaa lähetteen, mutta sano että voi olla ettei mua huolita sinne kun kyse ei oo oikeestaan synnytyksen pelkäämisestä (mulla tuli heti synnytyksen jälkeen iso verenpurkauma emättimeen ym pientä kivaa..)

misu75 rv 31+1
 

Yhteistyössä