ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - kesäkuussa *POKS!*

Moikka!

Mä käyn tosi usein lukemassa, mutta oon vähän laiska kirjottelemaan.
Mä täytin sunnuntaina 26 joten saa muuttaa tuohon listaan Mandy.

Tiistaina oli lääkärintarkistus, jossa katsottiin lapsiveden määrä ja alapään paikat.
Vauvan mitat katsottiin myös erittäin tarkasti. Painoi 1604g. Ihan keskikäyrillä mentiin pään, vyötärön, reisiluun ja kyynärvarren mukaan. Ei mitään jättiläistä ois tulossa. 3000-3600g. Sukupuolesta sain myös varmistusta. Vauva oli myös rt. Tuon jälkeen on kyllä tuntunut et on ollut siellä taas poikittainkin. Oon tosi huojentunut kun mulle on kans kokoajan kuittailtu mahan pienuudesta. kaikki kuitenkin hyvin nyt, ihan hyvän kokonen ja lapsivettä hyvin.

Maidosta. mulla tuli ekat maidot sunnuntaina ensin toisesta rinnasta ja sit toisesta. Tuli rakastelun jälkeen :)

Voinnista Vointi on edelleen hyvä. Ummetusta hiukan, selkään saattuu makuuasennossa välillä. Mahaan sattuu jos liian reippaasti kävelee.

Hankinnoista
Meiltä puuttuu kantoreppu, hoitolaukku ja itkuhälytin. Rasvoista sun muista en oo oikein vielä stressannut. Meillä on kans muutenkin noita perusrasvoja ja pesuaineita kaikki sellasia herkälle iholle sopivia. Vanupuikot ja vanulaput aattelin ostaa ja sit vaikka kylpyöljyn, mutta muut hankinnat jättää tarpeen mukaan ostettavaksi. Meillä on kauppa ja apteekkikin ihan 50m päässä.

Aurinkoisia päiviä kaikille!

Mansikkatee ja Hippuli 31+3
 
Neuvolakuulumisia:

Rv 30+3
Painon muutos/viikko: 0g (samaa näytti ku viimeks,hienoa!)
Turvotus: -
RR 124/78
U-Prot: -
U-Gluk: -
Sf-mitta: 29
Tarjonta: RT
Syke: 158
Liikkeet: ++

Hemppaa ei otettu. Sain täytettäväks sairaalaan henkilötietolomakkeen. Ja ihan mahtavaa ettei ollu noussu paino ollenkaan nyt 2vkossa. Viimeks sitä oliki tullu ihan tarpeeksi (+552g/vko). Yhteensä painoa tullut tässä raskaudessa noin 7kg. Vauva oli taas ihan vauhdissaan, niinku aina aamuisin. :) Neuvolantätin mielestä vauva ei tuntunu kovin isolta (kokeili masun päältä) vaikka tuo sf-mitta meneeki keskikäyrän yläpuolella ja veikkas et ku vauva on aika ylhäällä et siks tuo sf-mitta sitte menee tasasesti samassa linjassa koko ajan keskikäyrän yläpuolella. Alhaalla kuulemma ihan reilusti olis tilaa. Eli ei ainakaan siitä vauvan koosta kannata murehtia et iso vauva olis tulossa. :) Huh! Mut saapa nähä sitte.

Täällä kans yks Matti Myöhänen, joka ei ole pessyt vielä yhen yhtäkään vauvan vaatetta :whistle: Eilen kyllä kattelin kaikki läpi ja nyt tässä pitää vaan odotella että käydään loppu kuusta ostamassa vauvan vaatteille lipasto. Meillä on niin surkeesti tota kaappitilaa et en usko että saisin mistään kaapista tilaa vauvanvaatteille. Ja lisäks mä oottelen miehen siskolta hirveetä kasaa vauvan vaatteita lainaan. Meillä on muutamia bodyja ja potkareita jotka on 50cm ja sit yks collegepuku myös. Muut vaatteet ovat sitten 62cm-->. Esikoiselle meni alle 60cm vaatteet jotain parisen viikkoa (painoi syntyessään 3650g ja oli 52,5cm pitkä) suunnilleen. Jos nyt oikeen muistan.

Tervetuloa kaikille uusille :) Ja kivoja masukuvia ja neukkukuulumisia.

Ihania kehtoja teillä :)

Täällä kans harkka suppareita tulee melkeenpä päivittäin. Neuvolassa siitä just tänään puhuinkin niin ei tarvitse murehtia vasta kun sitten kun alkaa olemaan kivuliaita.

Meiltä puuttuu viel vauvan tarvikkeista vaipat, rasvat, tutit/pullot, korvikkeet (varalta) jne mut niillä ei oo ees kyllä kiire vielä. Kerkee sitten heinäkuun lopullakin hankkia. Mitään suurempia ei oo paitsi se lipasto vaatteille mut seki ostetaan tän kuun lopulla. Pinnis kasataan vasta heinäkuun lopulla ja muutenkin laitetaan kaikki valmiiks vasta sitten. Paitsi ne vaatteet laitan jo tossa heinäkuun alussa. Riippuu miten sen lipaston saa.

Esimaitoa on muutamia tippoja tullut joskus en ees muista millä viikoilla mutta nyt ei oo tullut enää. Saapa nähä koska sitten alkaa tulemaan.

Mäkin katsoin eilen sen Kätilöt-sarjan ja kyynelehtiä sai. Mieskin katto mua taas ihan tyhmänä ku minä pyyhin vähä väliä silmiä. Varsinkin se vastasyntyneen vauvan itku on jotenkin niin koskettavan kuulosta. Saa mulle aikaan itkukohtauksen takuu varmasti.

Mutta nyt pakko lähteä antaan esikoiselle ruokaa.. Onhan tuota tullut kirjoteltuakin melko stoori. :LOL:

äiskä ja pikkunen 30+3
 
Mukavia kuulumisia neuvolasta täällä :heart: Anna älä vielä hermostu, vauva ehtii kyllä kääntyä :hug:

Kerhoista, en ole liittynyt mihinkään kerhoon, en ole edes tullut ajatelleeksi :eek: Mitenkähän on mennyt näin ohi.
 
Mä oon kyllä ihan koukussa tähän palstaan... Aina esikon päikkyjen aikaan pitää tulla lukemaan teidän kuulumisia! Ja vähän muulloinkin...

Täällä meillä päin on ihan kauhea tuuli ja kylmä ilma, hrrr...

Tyttönen90 olit suunnitellut tekeväsi itse kastepuvun. Siitä vain toimeen =) Mäkin tein itse kastemekon esikoisen aikana ja se tulee käyttöön sitten nytkin. Löysin yhdestä kastejuhla aiheisesta kirjasta kivan kaavan.
Muutenkin tykkään käsityöjutuista. Yhdet merinovillapöksyt oon neulonu jo uudelle tulokkaalle ja eilen tuli postissa kasa kestovaippakankaita. Niitä pitäis pikkuvaipoiksi koittaa saada ommeltua. Esikoisen aikana kestoiltiin ja niin on suunnitelmissa tämän kakkosenkin kanssa...

Maidosta Mulla ei oo esimaitoa vielä tullu, mut esikonkin aikana tais tulla vasta ihan loppumetreillä...

Hankinnoista Meillä on kaikki isommat jutut valmiina esikoisen jäljiltä... Mitään pienempiä juttujakaan en oo vielä ostanu... Lähempänä sitten varmaan. Ja mitään vaatteitakaan ei oo tullu ostettua. Meillä on pikkuvaatetta tosi paljon ja otin nytkin äitiyspakkauksen. Niillä pärjätään alkuun vallan mainiosti. Ajattelin, että jos tää tulokas sattuu ollakin tyttö niin sitte ostan jotain kivaa vaaleanpunaista =) Niin ja jotkin "omat" kotiintulovaatteet aiotaan tällekin tulokkaalle hommata. Ja yks semmoinen juttu minkä aion hommata on kantoliina.


Maud 31+4
 
Heippa!

Alkuun uusille tervetuloa! :wave:

Ja Anna kyllä se pikkuinen ehtii vielä kääntyä, :hug:
Meillä esikoinen oli vielä rv34 tiukasti täydellisessä perätilassa ja pari viikkoa kun meni, oli rt.

Kielletty: onnittelut teidän 1-vuotiaalle! :heart:

Hankinnoista: Tosiaan, noita pikkujuttua ehtii sitten mieskin hankkia, mutta itse olen kokenut tärkeimmiksi mm. sinkkivoide, vauvaöljy, vanupuikot ja laput, nenätipat, harsoja ( loistavia puklu- ja peppuliinoja! ), septidin tms., bebanthen ( käy myös äidille ), liivinsuojat ja siteet, imetysliivit ja topit, rintapumppua en ostaisi etukäteen, me tehtiin niin, että näytin miehelle kaupassa minkä haluan jos tarveta ja hän kävi sen sitten ostamassa jo ennenkuin kotiuduttiin, kun maitoa tuli runsaasti. Ja kaali.
Pari korvikepurkkia ja tuttipullo, tutti, vaikka esikoinen ei huolinutkaan, aion silti tulokkaalle tarjota kyseistä kapistusta.
Ja mä kyllä hankkisin myös niitä 56cm vaatteita, 62 on niin iso vastasyntyneelle, että hukkuu siihen. Meillä esikoinen oli 54cm syntyessään ja käytti kyllä 56cm vaatetta reilun kk, muistaakseni ristiäisissä oli kaikki jo 62cm, kun oli 2kk. Ja 3vko:n iässä oli jo 57cm, silti tuntui hukkuvan vaatteisiinsa. :heart: =)

Neuvolassakin taas käyty,
RV 32+4, Sf-mitta oli 30, kaikki näytteet ok, painoa taas lisää... ( Kukas se valitteli olevansa muka ainut painon kanssa "taisteleva"?) Täällä ollaan päästy ihan uusille kymmenluvuille ja toivotaan vaan, ettei kolminumeroiseksi ehdi muuttua. Ja lähtöpaino esikoisen odotukseen oli kolmekytkiloa vähempi... :whistle: :ashamed: :eek:
Sykkeistä oli taas täti vähän huolissaan, mutta laskihan ne kun menin kyljelleen. Samaa taisi olla esikoisellakin, ens kerralla jos taas korkeat, täytyy vissiin mennä ä-polille.
Ja RT ja alhaalla, pää ihan jumissa. Ja arvioi nyt olevan ab.2,2kg, ihan normaalia kokoa kait. Siis käsikopelolla kokeili.

Eli sitten taas odotellaan ajan kulumista, |O
Mä alan kyllä olla jo aika valmis, varsinkin kun oli noita helteitä, oli elo aika tuskaa.
Mutta, mitä sitä ei kärsis, palkinto lopussa kun on maailman paras! :heart:

Treelo 32+4
 
Heipat

Jotenkin ihanaa, kun sataa, raikastaa niin ilman ja kun en ite liiku ulos, ni ei kylmyys haittaa.

Meille tulikin ukkelin kanssa viikonloppu kahestaan, kun isovanhemmat ottaa esikoisen viikonlopuksi, menevät sunnuntaina muumimaailmaan :) Mitähän mei täällä keksitään, normisti on aina varattu ties mitä puuhaa tämmösiin hetkiin, mutta nyt kun en voi oikein mitään tehä. Jospa uskaltautuisin kummiskin ulos syömään ja jo leffan kattelu päivällä on luxusta, jospa itekkin pysyis hereillä :) Meillä kun on vielä kuukauden nuo petipuuahtkin pannassa :/ Eikä voi kyllä olla kunnolla toisen lähelläkään...muuten nään yöllä sellasia unia, että supistelusta ei meinaa tulla millään loppua ;)

Mä kyllä kanssa olen ostanut noita 56 vaatteita esikolle ja nyt lisää. Poju oli 55cm kun synty, mutta hyvin meni aika pitkäänkin nuo vaatteet, ei tuntunut turhalta ostokselta. Eipä sillä vauvelilla oo kiva liian isojakaan pitää. Enemmänkin ois saanut olla jos vauva ois puklaillut paljon. Ja harvemmat vauvelit noin pitkiä kummiskaan on. 50 en oo ostanut, mutta parit saatiin lahjaksi ja nekin kyllä meni ihan hyvin vähän aikaa.

Pian tuleekin mun miehet taas jo kotiin. Iskä lähtee tänään jonnekkin illastaan, ni me pidetään pojan kanssa poppari-ilta ja luetaan kirjakaupalla satuja viltteihin kääriytyneenä :)

Permis ja Veikko 29+3
 
heipsan taasen!

kastemekosta minä tein poitsulle upean mekon josta on kyllä puhuttu jälkeenpäin, täälä kun kaikki pitäis olla niin yksinkertaista. kaavat "tein" siis otin vain koon ja mallin omasta kastepuvustani. pojan mekon tein kankaasta jonka ostin omaa hääpuvun laahusta varten mutta mikä olikin sitten väärän sävyinen. siitä tuli upea kastemekko. enpä löytänyt koneelta siitä kuvaa. itse vain tekemään kannattaa ja palkitsee, ei ole loppujen lopuksi isotöinen.

käynnistys tipoista mulla meni su yönä vedet, odoteltiin sairaalassa osastolla suppareita mutta mitään ei tapahtunut. tii aamuna laitettiin käynnistys tippa ja supistelut alkoi heti. oikeista supistuksista en tiennyt kun sellaisia ei ollut muutakuin mitä harvakseltaan tuli odotellessa. mutta nämä oli kyllä rajuja heti alusta asti. puolesta päivästä etiäpäin tuli jo 2minuutin välein, 3 eteenpäin tuli puolen minuutin välein. mutta römpsässä ei tapahtunu mitään! aqua rakkuloita kokeiltiin mutta ne oli aivan hirveitä ei kiitos ikinä! lämmin vesihaude selkään ja isännän hieronta auttoi parhaiten. lopulta tipat vähennettiin 6den jälkeen illalla ja samoin väheni sen mukana supparit, puol 7 lopetettiin kokonaan ja niin loppui supistuksetkin. sitten tehtiin sektio, eivät mulle auttaneet avautumaan. leikkausta odotellessa puol 10 tuli harvakseltaan epäsäännöllisiä suppareita mutta paljon lievempiä kuin "tekosupparit".

vauvakutsut pitääkö teistä kukaan? mun tekis mieli mutta kun en oikein tiiä mitä niissä tehään, kutsunko minä vieraita vai pitääkö olla jonkun järjestämä "yllätys" mulle... ?? kysyin tutulta jolle oli pidetty yllätyksenä. olivat vain pikkusuolasta tarjottavaa ja saunontaa, vauvalle ja äidille pieniä lahjoja.

hankintoja odottelen postista hoitolaukkua, kaikki muu onkin paitsi hoitoalusta pöydälle. sen käyn tässä parin viikon sisällä ostamassa. sairaala laukkua meinasin pakkailla tässsä joku päivä, sen verta kipee ollut iltaisin ja pahoja supisteluja joten oon valmis lähtöön :whistle: tutteja ja pari pulloa ostin jo alkuviikoilla kun oli cittarissa unikkopulloja alessa samoin luonnonkumi tutteja. joista en kyllä tykkää, haen vielä pari silikoni tuttia lähempänä h-hetkeä. tuttelia ostan varastoon viimoisina päivinä pari purkkia, viimeks niitä ois tarvittu kun maitoa ei tullu tarpeeks. salvoja ja voiteita onkin jotain jääny kun ite niitä käyttäny, mut varastoa täyttelen tässä ens kuun aikana, samoin vaipat ostan ens kuussa. liivinsuojia ostin eilen kirpparilta ison paketin eurolla. kosteuspyyhkeitä on ja harsoja siinäpä tärkeimmät.

pekunalle ja tuikkis 29+4
 
Meillä kans muuten 2kk iässä pituutta oli tasan tuo 62cm. Ja kanstii huomioida, että vaatteiden koot ei paljon kyllä kerro. Tällä hetkellä meillä käytetään esim. housuja 116-122cm. Toisista nuo 116kin on pitkiä ja toisista sääreen asti...Valmistajien koot vaihtelee tosi paljon, tai riippuu paljon varmaan siitä leveydestäkin.
 
Heipsu pitkästä aikaa.

lukemassa olen käynyt, kuten muutkin, mutta oma kirjoittelu jää muka aina ajanpuutteen tai väsymyksen vuoksi.

Mutta siis joku kyseli KÄYNNISTÄMISESTÄ ja siitä onko kivuliaampaa..mulla eka synnytys käynnistettiin ja synnytys oli aika raju. Supistuksen sietämättömän kipeitä, mutta pelkällä ilokaasulla mentiin koska synnytys eteni niin vauhdilla ettei muita lievityksiä ehditty antaa. Hyvä niin.
Toinen synnytys käynnistyi itsestään ja supparit oli paljon helpompia kestää, eli ainakin mulla käynnistys oli rankempi ja kivuliaampi.

Ja kyllä ne vauvelit kerkee vielä kääntyä pää alaspäin, ANNA, älä huoli :)

Itse kävin viime viikolla päivystyksessä ä-polilla kun oli kurjaa repivää kipua alavatsassa. Onneksi kaikki hyvin, lihakset ne vaan oli revähtäny :eek: , en tienny että niin voi käydä. Eli siis vauva painaa niin paljon tuonne alas että häpyluuhun liittyvät lihakset joutu koville ja revähti.. Tukivyö onneksi auttaa.

Hassua vallan kun kaikki liikkeet tuntuu ja maha möyryää. Nyt on istukka takana ja sen huomaa. Edellisessä raskaudessa istukka oli tuossa edessä ja se vaimensi hurjasti liikkeitä ja potkuja.
On nää vaan erilaisia nää odotukset.

VAUVAN TARVIKKEET, juu ei olla vielä tehty mitään asian eteen! En ole edes ajatellut vielä asiaa. Vaatteita siis on kellarissa ja jossain kaapissa, pesen sitten elokuussa. vaipat taitaa olla ainoot pitkä on laatikossa lähettyvillä, tosin nekin menee pesuun vielä.
Kaiketi meillä kaikki tarpeellinen on jossain laatikoissa ja kaapeissa odottamassa edellisiltä.

Mun pienin on kipee, inhottava nuhayskäkuume. Pitää mennä hoivaamaan. Moiks

Niin ja mä oletan, että olen viimeisten joukossa synnyttämässä. Jos vanhat merkit pitää paikkaansa niin rv41+jtn mennään ;) saapi nähdä ehtiikö leijonaksi. Itse epäilen kyllä neitsyt vauvaa :)

Miiwa & Salama LA190809
 
Heips kaikille!

Kivoja kuulumisia oli neuvoloista! Hävettää ensi viikolla mennä, kun paino on taas noussut..

Tänään olin vain muutaman tunnin töissä, ja loppupäivän sain vapaaksi pyytämällä. Onneksi. :) Ollaan miehen kanssa molemmat oltu kotona, löysin hyvän käytetyn hoitopöydän ja se käytiin hakemassa aamupäivästä miehen kanssa. Myös muutama tutti ostettiin yms. Nyt oon pessyt siskolta saadut vaatteet, en meinannut niitä ensin pestä, kun sisko on ne just pessyt, mutta ajattelin, että niihin tulisi "meidän" hajut pesemällä ja kuivattamalla sisällä. :)

Vielä jotakin hankintoja tekemättä, mutta ei tämä vauvan tulo ainakaan meille ole vielä tullut kovinkaan kalliiksi. Vaunut on ainut hieman kalliimpi, mutta muut on tullut käytettyinä jne. Toki jotain vaatteita oon ostanu uusina, ja tutit ja pullot tietenkin yms.. Kyllä sitä edullisestikin saa vauvan taloon (meillä mennyt ilman vaunuja nyt noin 150e). Toki sitä rahaa palaa vielä tulevaisuudessakin vaippoihin yms. :D Mutta stressattiin niin kovin, ettei meillä riitä rahat, kun muitakin kovia menoja on nyt.

Täällä on myös kylmä ja tulee lujaa. Ihana olla hyvillä mielin sisällä, ja nukkua päiväunia! :) Hauskaa päivää taas kaikille!

Muoks: tuli vain omaa napaa, kaikki kommentit katos johonkin!
Kielletyn isolle vauvalle synttärionnittelut!

Vaavitar ja tintta, huomenna POKS 30. Taivas! :eek:
 
Pitääpä tulla heti kertomaan.. Sain tänään postista ajan pelkopolille! Maanantaina oli neuvola ja täti vähän epäili että ottaisivat mua ollenkaan sinne, mutta aika on jo ens viikon keskiviikolle! Täytyy ruveta jo pistämään ylös mitä kaikkea pitää käydä siellä läpi ettei sitten harmita jälkeenpäin, jos unohtuu käsitellä joku asia =)

Onko muuten kaikki saaneet jonkun esitietolomakkeen vai mikäsenytoli missä kysytään nimeä hätäkastetta varten? Mä en muista edellisellä kerralla saaneeni enkä oo nytkään saanut :eek: Ei meillä kyllä oo vielä nimivaihtoehtojakaan selvillä..

Entä mites noi painoarviot? Kauheen moni on saanu niitä neuvolakäynneillä, mutta ei mulle oo mitään arviota annettu. Toisessa ultrassa ainoastaan sano suullisesti kun kysyin, mutta ei neuvolassa.

misu75 rv31+3
 
Vauvakutsuista En ollut aiemmin aatellut vauvakutsuja, mutta multa on nyt kyselty että kai mä sellaset järjestän. Mun parhailla ystävillä ei ole vielä kenelläkään vauvaa, joten mitään perinnettä ei vielä ole. Me muutetaan viikonloppuna uuteen asuntoon ja ajattelin sitten pitää heinäkuun alussa sellaset pienet vauvakutsut ihan lähimpien ystävien kanssa. En aatellut niihin mitään ohjelmaa sen kummemmin. jotain hyvää syötävää ja yhdessä oloa ja varmaan sit esittelen meidän hankintoja, kuin myös uutta kotia.. :D

Hankinnoista Mitään pikkuhankintoja ei ole vielä tehty, tyyliin rasvat, tuttipullot yms. Ei kyllä itkuhälyttimiäkään tms. Tosin syynä oikeastaan muutto eli ei viitsi tähän asuntoon mitään ostella, vasta sitten kun päästään uuteen asuntoon ja vauvan tavarat saa sinne järjestettyä. Ei noi koot kyllä paljoa kerro, sillä mun yks Tutan body 56cm on samankokoinen tai oikeastaan vielä isompi kuin Lindexin 62cm..

Aurora 30+3
 
unikuu108
mä en ole tehnyt mitään järjestelyjä. enkä hanki tutteja tai tuttipulloja.. rasvoja ja muuta tarpeellista (topsipuikkoja ja vanulappuja ja vaippoja on) esikoisesta on kaikkee ja saadaan kavereilta vaatteita että ne järjestää tyyliin yhdessä illassa. ja kerkeen sit vaikka elokuussa ne järjestää..

unikuu ja ehkä viikot 29 tai 30.. en mä muista nuita..
 
Sataa, sataa ropisee...
Ihanaa kun on vähän viileämpää!

Tervetuloa minunkin puolestani kaikille uusille :wave:

Hankinnoista Meillä alkaa olla vähitellen tavarat kasassa. Yhdistelmävaunut ostettiin liikkeestä uutena Emmaljunga City Cross, saatiin rattaat, pehmeäkantokoppa ja hoitolaukku hyvään hintaan, kun olivat v 2008 väriä, meille kelpasi hyvin.

Pinnis haetaan ensi viikonloppuna. Huusin huuto.netistä Brion laatikollisen Moon Lux sängyn.

Turvakaukalo on myös viime vuoden väriä ja oli liikkeessä alennuksessa Maxi-Cosi Cabrio Fix. Telakka tilattiin netistä Ping Pongista.

Sitten on lastentarvikekirpparilta tullut ostettua kaikkia ihania pikku vaatteita, myös niitä 50 cm, koska ne oli niiiin suloisia. Saas nähdä onko niille käyttöä lainkaan. Meillehän rakenneultrassa annettiin tyttölupaus, joten vaaleanpunaista löytyy. Onhan siinä sitten pojalle selittämistä, miksi aina on pinkkiä päällä :LOL:

Paljon on vielä pikkusälää hankkimatta, mutta ne ostetaan tässä pikkuhiljaa.

Vauvakutsuista Koska minulle ei varmaan kukaan moisia järjestä, järjestän sellaiset itse. En kutsu pelkästään naisia vaan ihan pariskuntia. Luvassa leppoisaa yhdessäoloa ja hyvää ruokaa teemalla ennen suurta räjähdystä. Ohjelmassa voisi olla vaikka että jokainen tuo vauvakuvansa ja arvataan kuka on kukin. Lisäksi jokainen laittaa lapulle arvioin vauvan syntymäajasta, -painosta ja -pituudesta. Sitten voisi keksiä vielä vaikka vaipanvaihdon nopeuskisa miehille nukeilla, lastenlaulujen arvauskilpailun... jne.

Voinnista Vointi on ollut yllättävän hyvä. Ensi viikko vielä töitä ja sitten alkaa vapaa, hyvä niin, sillä kauempaa en varmaan olisi enää jaksanut, istuminen käy selän päälle.

Jotain pientä kremppaa on alkanut esiintymään. Yöllä kääntyminen tekee tosi kipeää, on varsinainen operaatio. Selällään ei voi maata ollenkaan, tulee tunne, että tukehtuu. Jalkoja on alkanut turvottaa, nilkat ovat välillä kadoksissa. Ja sitten on sokerina pohjalla hemmetin peräpukamat. :|

Ruokahalu on muuten ihan mieletön! Voisin syödä kokoajan ja kaikkea... Pitää varmaan pyytää miestä laittamaan jääkaappiin lukko.

Tikru 31+1
 
Hankinnoista
Meillä alkaa olla aikalailla vaatte asia kunnossa. Niitä on niin paljon tullut että ihan varastoonkin on pitänyt viedä :D Kierrosta kun on tulleet niin ei mitään hätää:)
Vaunut ostettiin n. kk sitten vaunulasta, Firkon 7. On mun mielestä ainakin tosi hyvät.
Sänky meille tulee tutuilta, pitäisi vain hakea... Turvakaukalo pitäisi vielä ostaa. näistä isoista hankinnoista..

Tutteja en oo ostanu vielä ollenkaan, niinkun en tuttipullojakaan.. Kierrosta meille on tullu muutama pullo, niihin pitäisi vain ostaa ne kumit :D (vai mitä nyt ovat, kuitenkin se suu osuus)
Vaippoja ostelen varmaan sitten tuossa heinäkuun loppu puoliskolla. Niin harsoja pitäisi ostella muutama lisää kun ei ole kuin ne pakkauksessa tuleet... Rasvoja ei oo myöskään osteltu..

Kastemekosta
Kävin kirjastosta katsomassa kaavoja, mutta eihän sielläkään ollut kuin virkattuihin ja jos mä alan virkkamaan mekkoa niin siihen menee kaksi vuotta ja sitten se on: löysää, kireää,löysää :D :D
Päätin sitten kävellä mummolleni ja kysellä jospa sillä olisi, niin jo löytyi! Ihan vuodelta 1978 suuri käsityölehti, jossa oli aivan upea mekko! Eikä kovin vaikea tehdäkkään.(Onneksi!) :D Voin laittaa kuvaa tänne näytille kun saan oman tekeleen valmiiksi sitten jossain vaiheessa...
 
Heipa hei!

Kiitos onnitteluista!

Nyt vasta pääsin kirjoittelemaan, kun lähdettiin 27.5 vähän suomen ajelulle, tänään tultiin..
Käytiin Joensuussa ja keskisuomessa viettämässä aikaa, tarkoitus oli vielä pohjanmaalle lähteä mutta suunnitelmat muuttuivat kun sain tämän jumalattoman flunssan. Kaikki paikat särkee ja räkää valuu :( Päädyttiin sitten siihen ratkaisuun että nyt kotia kohti.

Ukko aloitti viikon etuajassa loman, koska mulla nasahti tuolla haaruksissa sen verran kovaa(kun nostin lasta, mitä piti siis välttää :ashamed: ) että kävelykin oli vaikeaa ja vedet silmissä möngersin eteenpäin. Lapsen hoidosta ei olisi tullut mitään. Nyt on tosiaan ollut sitten mies apuna, on ollut molemmilla totuttelemista siihen että ukko on tavallaan päävastuussa lapsesta, mutta nyt sujuu jo hienosti :D En vaan tiedä miten sitten kun ukko menee takaisin töihin..

Isyyslomasta
piti kysymäni sen verran, että voiko isyyslomalle jäädä siinä heti synnytyksen jälkeen? Ihan niinkuin laillisesti? Ilman että pomolla on mitään sanomista? Mietittiin tätä koska ukolla on vähän tujumpi pomoäijä ja minä kuitenkin tarvitsen ukon apua heti synnytyksen jälkeisinä päivinä. Edellisen kohdalla mulla oli muita apuna ja pidettiin isyysloma vasta joulukuussa, mutta nyt tilanne on ihan toinen..

Mulla oli silloin lomalle lähtöpäivänä myös neuvola.
Viikolla 27+1 siis:
Painoa oli 88,7 kg (ed. 22+0 ->87,9 kg)
Verenpaine 130/69 (noussut edellisiin verrattuna)
Sf-mitta 25,5


Kastepuvun
eli mekon teki meille anoppi. Tuli tosi nätti, oli siis pojalla ristiäisissä, ja menee nyt sitten tytölle, ja tarkotuksena jäädä sukuun kiertämään ja siinä kastettujen lasten nimet sitten helmaan.



Tossa ihan kuva siitä, sinisen nauhan tilalle voi helposti vaihtaa punaisen, niinkuin tarkoituksena olikin, ettei ihan kertakäyttömekko olisi.

Nyt täytyy mennä.

Kimalle (..öö..) rv.28+2 ja poitsu n. 9,5kk

 
hui ku ootte taas kerenny keskustelee... :D

hankinnoista ootte kaikki hirveesti jo laittanu valmiiks vauvalle.. mä oon ollu jotenki ihme horroksessa, mut eipä tässä suurempia hankintoja kyllä olekaa.. pari koneellista o vauva pyykkiä pesty ja silitetty, ne on nyt laatikossa vielä odottamassa et saan kaapin niille tonne.. :D hoitopöydän ja sängyn kasasin tänään, et enpä tiiä onko tässä isompia.. vaippoja ja sellaista ostaa sit ku kaupoilla käy seuraavan kerran.. pulloihin pitäsi tuteja ostaa ja tutteja kans.. mut joutaahan noita (toivottavasti)

aurora tutan vaatteet on tosi reiluja, et 56cm vastaa aivan varmasti 60-62cm muissa vaatteissa.. samoin reimalla jne on nuo koot mun mielestä ollu..

kastemekoista puhunu ootte kans, meillä on mun mummon tekemä sukumekko,sellainen villainen minne mummo ite virkannu sit alareunan jne.. esikkoa ei siinä kastettu ko on ni iso se mekko ja poika hirmu pieni keskosuude takia.. mun äiti on ostanu joskus sellaisen kivan mekon missä sit on kaikkia meitä kastettu.. meillä se sukumekko o sellainen etteis iinä o nauhoja olleskaa, mut mutsi se mekko o noilal vaihto nauhoilla..

en musita kävinkö omia nuekku kuulumisia kertoilemassa olleskaa tänne, mut laitan ne nyt vielä, eli painoo oli tullu ihan vähäsen lisää, mikä voi kyllä johtua turvotuksestakin vaan, vauva tosi alhaalla rt:Ssä ihan tuolla häpyluun alla lähtökuopissaa.. syke oli ööh 145 liikkeet ++, sf 27cm. hemppa oli noussu vähä se oli 130jotai.. :D kaikki siis kunnossa..
ens perjantaina olsi sit ultra taas, katellaa virtauksia ja vaavin kasvua jne, ku lähestyy ne viikot millä kuulemma yleensä ongelmat alkaa ja mulla ku tuo esikko synty 31+1 ni siks syynäävät nyt sitte..

sellaista tänne.. en musiat keroinko niitä ultra kuulumisia viimeks edes (mulla oikeesti joku dementtia!!!!!) mut siellä kaik oli ok, paikat kii, vauskilla painoo 1kg ja 100% tyttö kuulemma.. :heart: ainut mikä oli ni vartalon ympärys oli peinempi viikkoihin nähen mikä vähän povais samaa ongelmaa ku ekan kohdalla et sitä ne nyt sit kattelevat vielä tarkemmin sitten..

peikko ja pikku neiti 27+6 :heart:
 
Musta kaikki suomalaiset vaatteet on tosi isoja verrattuna ulkomaalaisiin, taidetaan olla vähän paksumpaa kansaa :)

Treelo paljon teidän pikkusella on nuo sykkeet ollut? Meidän Veikolla on ollut joka nauvolakäynnillä 160, mitään ei oo sanottu, mutta musta toi jo on aika korkee, kaikilla tuntuu olevan paljon pienemmät. Tosin Veikko on aina ollut liikkeessä. Ja mulla on tähän asti aina lääkäri noo mitannut, kun en oo normi neuvolassa ekojen kertojen jälkeen käynytkään.

Ja nyt pitäis saada jäitä hattuun...mä sain jostain päähäni et haluisin kesäksi keltaiset rakennekynnet, en nyt meinaa saada tuota mielestäni :whistle: :whistle: On vaan niin turhaa rahan menoa että, mulla on pari kertaa ollut ja huollossa on käytävä vähintään kolmen viikon välein, et pysyy hyvän näkösinä. Näyttäs vaan niin hyviltä ruskettuneissa käsissä :p Kampaajan tilasin itelleni juhannusviikolle, sillon aijon uskaltautua ulos neljän seinä sisältä, viikkoja on sit jo kummiskin 31 täynnä ja risat päälle. Pakko saada jotain piristystä. Ja saahan sen peruttua jos vauveli on toista mieltä :)
 
Hei oli ihan pakko tulla kertomaan, että kävin MML:n perhekerholla tänään kun siellä oli kestovaippoja esittelyssä. Aivan ihanilla kuoseilla kaikkea, ja jos joku haluaa katsoa, niin netti sivu löytyy Mamzi Bamzi-tuotteista
http://kestovaipat.nettisivu.org/
Ostinpa sitten parit kestoliivinsuojat ja ison kauratyynyn :)
Aika paljon muuten saa säästeltyä kun ostaa kestona noita liivinsuojiakin! Ja nekin ihanaa pehmeää materiaalia ja kivoilla kuoseilla!
Mä kyllä innostuin kovasti nyt siitä kestoilusta, ja varmaan nyt tilailen sitten niitä vaippojakin. Isäntäkin ihan mielenkiinnolla kuunteli mun selostusta niistä kun kotiin pääsin :D Vaikka aikaisemmin oli ihan sitä mieltä että YÖKS! hän ei voi kyllä ainakaan kakka vaippoja alkaa pesemään... Mutta voipi olla että muutti mielensä, kun kerroin että ne on ihan helppoja käyttää ja niissä on niiiiiin ihania kuosejakin, esim. pääkalloja ja muuta "äijämäistä" :D Mutta joo, enköhän nyt mainostanut tarpeeksi...
 
Heips!
Oletteko ajatelleet hankkia kantoliinaa vauvalle ja onko teillä kokemusta niiden käytöstä? Minua kiinnostaisi kovasti, mutta niitä tuntuu olevan niin paljon erilaisia ja erityyppisiä että miten niistä osaa valita oikean, joka palvelee juuri meidän tarpeita. Lähinnä ajattelin, että kantelisin vaavia liinassa kotosalla jos oikein itkeskelee tms.. Kehuivat kovasti jollain sivuilla trikoista-Hug a Bugin liinaa. On kevyt, joustava, ei hiosta..Löytyykö kokemuksia kyseisestä liinamallista?
 
Heipsan pikaiseen..lukenut olen muiden juttuja mut kirjoittaminen tuntuu työläältä taasen.. palataan kun jaksaa paneutua ulos antiinkin..

tervetuloa uusille!!!

Vointeja kaikille kanssasisarille;)
omppuli ja öttiäinen 28+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja bettina1:
Heips!
Oletteko ajatelleet hankkia kantoliinaa vauvalle ja onko teillä kokemusta niiden käytöstä? Minua kiinnostaisi kovasti, mutta niitä tuntuu olevan niin paljon erilaisia ja erityyppisiä että miten niistä osaa valita oikean, joka palvelee juuri meidän tarpeita. Lähinnä ajattelin, että kantelisin vaavia liinassa kotosalla jos oikein itkeskelee tms.. Kehuivat kovasti jollain sivuilla trikoista-Hug a Bugin liinaa. On kevyt, joustava, ei hiosta..Löytyykö kokemuksia kyseisestä liinamallista?
Hei,

Ei ole huggiksesta kokemusta, mutta mulla on ollut PikkuRuu (ohuempi) aikaisemmin ja nyt taas lähti sellainen tilaukseen. Sillä kanniskelin enimmäkseen kotona, jonkin verran myös ulkona ja pidin siitä kovasti! Kevyt, ei hiostanut ja PikkuRuu on myös mielestäni juuri sopivan pituinen - monet trikoiset liinat kun ovat 5 m ja ylikin, Pikkuruu taisi olla pestynä jotain 4 m 40 cm tai sinnepäin.

Trikooliina noin yleisesti ottaen on hyvä pienen vauvan kanssa ja liinailua aloittavalle se myös sopii hyvin, koska antaa pienet kurtut anteeksi. Huggiksestakin olen kuullut hyvää, mutta se on vain tuntunut sen verran hinnakkaalta, että olen kallistunut kotimaiseen Pikkuruuhun...

L3nen 31+5
 
Huomenta! Mukava herätä kun ei sada, ainakaan tällä hetkellä.. Kamala tuuli kyllä on!
Eilen tosiaan oltiin uimassa, ja teki sit niiiiin hyvää :)
Olen aina ollut urheilullinen ja liikkunut paljon, ja olen kokenut suurta luopumisen tuskaa
odotus aikana kun on pitänyt hiljentää vauhtia. Minä niin kaipaan kunnon hikoilua!!! No, kyllä sitä elämässä kerkiää vielä moneen kertaan =)
Painosta joku murehti, ja tuntuu täälläkin niitä kiloja nyt tulevan... alkuraskaudesta paino ei noussut sitten millään, kun jatkoin liikkumista kuten ennenkin. Mutta kun liikuntaa
piti sit vähentää....! En tiedä tarkasti paljonko nuita kiloja on tullut, mutta
jo pelkästään poskiin on tullut kilot molempiin :whistle: :LOL: :LOL:
Anna333 Toivon että vauvasi kääntyy vielä oikein päin! Illalla katselin omaa vatsaa sohvalla maatessani, enkä tosiaan tiedä kuinkapäin muruseni siellä majailee!! Neuvolassa sanottiin että rt, mut eilenki tunsin monotusta navan paikkeilla, sit oikealla kyljellä ja vielä alavatsalla :eek: :heart: ! Tuntuu vielä olevan tilaa pyöriä!
Misu En saa minäkään painoarviota neuvolassa...ultralla katsotaan sit erikseen jos tuntuu isolta tai pieneltä.
bettina1 Kantoliina on esikoiselta jäänyt. ihan perusliina, venymätön olisiko ollut puuvillaa. Pidin järjettömän hyvänä, esikoinen nukkui siinä monet monet kerrat kun itse touhusin! Toivon että uusi tulokaskin viihtyisi :)
Joku vieä mainitsi ruokahalusta...ai että, kuinka paljon ihmiseen sitä ruokaa mahtuisi!! Jatkuva nälkä seurana. Aaah, mutta niin ihanaa se syöminen kuitenkin on :kieh: :kieh:
Hilla+muru rv 28+5 tjtn :heart:
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Citilda:
Mä kyllä innostuin kovasti nyt siitä kestoilusta, ja varmaan nyt tilailen sitten niitä vaippojakin.

kannattaa muuten vuokrata ensialkuun kestovaippalainaamosta paketti jottei tule niin paljon hutiostoksia..kun vaippamalleissa ja matskuissa on niin paljon eroa ettät osta kaappia täyteen ns väärää mallia..
minusta harsot ja kuoret piti parhaiten vauvan maitokakat.. et jos on väärä malli niin ne kakat on joka paikassa..
 

Yhteistyössä