ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - kesäkuussa *POKS!*

Moi kaikille :wave:

En oo hetkeen kirjoitellut tänne, niin piti tulla ilmoittelemaan itsestäni. Välillä oon käynyt juttuja lueskelemassa, mutta oon jotenkin niin väsynyt jatkuvasti, ettei jaksa kirjotella:ashamed: Pojalla on alkanut uhmaikä ja sen kans joutuu tappelemaan jatkuvasti, päiväunille ja iltaunille menoista, ruokailuista jne... Kamala hoidella vastaan taistelevaa lasta, kun se välillä sattuu mun vatsaankin niin kipeästi :/ Toivottavasti pahin uhma-aika menis ohi ennen tän vauvan syntymää :whistle:

Kauanko teillä muilla on mennyt, että saitte Kelalta päätöksen pakkauksesta ja ä-rahoista? Mä laitoin pari viikkoa sitten hakemuksen postiin, muttei vielä sieltä Kelan sivuilta omista tiedoista löytynyt mitään merkintää siitä. Ois kiva tietää kuinka pitkät käsittelyjonot siellä taas mahtaa olla... odotan jo niin, että saisin sen pakkauksen!

Mun täytyy kans ilmoittautua niihin Matti Myöhäisiin, jotka ei ole saanut mitään hankintoja tai vaatteiden pesuja tehtyä vauvaa varten :D Ehkä sitten kun sais sen ä-pakkauksenkin, niin vois vähän katsella vaatteita valmiiksi kaappiin. Onneksi kuitenkin turvakaukalo ja vaunut on jo edellisiltä lapsilta olemassa.

Mulla on maanantaina jo seuraava neuvolakäynti, vaikka viimeksi kävin 2 vkoa sitten. Aluksi oli annettu aika vasta 25.6, mutta me ollaan menossa Viroon juhannukseksi, eikä olla tuolloin palattu vielä kotiin. Halusin siirtää neuvola-aikaa eteenpäin, muttei annettu enää siirtää niin ettei olis ottanut tota ylimäärästä käyntiä:headwall: Mun neuvolakortti on kyllä muutenkin aika tyhjä, kun oon monta käyntiä siirtänyt eteenpäin reissujen takia..
Tuntuu aika turhalta käydä siellä, kun mulle on asiat niin tuttuja edellisistä raskauksista, eikä oo ollut mitään vaivaakaan, miksi pitäisi käydä.

Nyt on alkanut tuntumaan painetta alapäässä, jos istun tai kävelen pitkään. Välillä tekee hyvää olla pitkällään vain. Muutamia supistuksiakin on tullut, mutta onneksi niitäkin on ollut paljon vähemmän kuin edellisissä raskauksissa :)
Turvotusta on myös tullut nyt lämpimien ilmojen aikana. Sitä oli esikoisen aikaan myös paljon, esikoinen syntyi elokuussa 2005 ja se oli kuuma kesä. Pojan odotuksesta ei tullut turvotusta lainkaan, kun raskauden loppuaika oli talvella.

No joo, hyvää viikonloppua kaikille!!! Lähden tästä viemään lapsia iltakylpyyn =)

RangaTanga 29+5 :heart:
 
kela vein noi laput sinne 15.5 ja tänään tuli päätös pakkauksesta. Eli parin viikon sisällä pitäs olla täällä. :) kelan sivuilla ei ollu viä mitään ihmeellistä mainintaa rahoista. Tuskin ihan vielä onkaan.
 
Aniit oliko sulla sitten kipeitä supistuksia? Yritin lukea taaksepäin, mutta en vain nähnyt missään. Tai väsymys teki tenän. Kun mulla on hieman lyhentynyt, mutta sai vielä ihan käydä töis ja vissiinkin uida, harrastaa seksiä jne. mutta pelkään että se lyhenee tässä vielä aika lyhyen ajan sisään enemmän..

Hienoja vaunuja olitte jo hankkineet!

Vaavitar + tintta
 
Kantoliinoista, ostin uutena tämmösen http://www.babytown.fi/products/242 , mut oli vaa puolet halvempi.. joku oli ostanut mutta ei käyttänytkään niin myi eteenpäin. Mua jotenkin pelottaa noissa "normaali" kantoliinoissa se etten sido/ tee solmua oikein ja vauva tippuu siitä.. :whistle:
Sillo ku Antti synty niin ei noi kantoliinat ollu muotia.. meillä oli tavallinen rintareppu.

Meelaie & Papu 32+0 (jee :) )
 
vaavitar mulla on ollu kipeitä suppareita jonkin aikaa. Jännää sinänsä että ne tulee iltasin tai öisin. Viikko sitte neuvolalääkäri totes että kanava on lyhentyny ja laitto saikulle kun mulla on tosi fyysinen työ vanhushoidossa.

tänään sairaalassa lääkäri sano tosiaan että kanava on hiukan lyhentyny, ottivat sen streptokokki näytteen (akalaktia tms) joka voi aiheuttaa supistuksia ja muita ongelmia jos sen pöpön on saanu. Kohdun suu on sentään kiinni. Virtsanäyte ja valkovuoto näyte otettiin jo viime vkolla.
Luin äsken ton lääkkeen ohjeita ja totesin että en mielelläni ota kyllä tota lääkettäkään supistuksiin kun sillä on verenpainetta laskeva vaikutus ja mulla on jo muutenkin matala verenpaine. Mut tottakai otan jos sellanen tilanne tulee.
 
Tervehdys taas kaikille pitkästä aikaa =) Menihän tuossa tovi lukea parikymmentä sivua, sillä olen ollut myös pimennossa kaikesta nyt puolentoista viikon ajan muuton takia.

Ensinäkin tervetuloa uusille, jotka ei enää tässä vaiheessa kovin uusia ole, kun niin kauan olen ollut poissa :D mutta kuitenkin..

Tosissaan, en oikein ole varma viikoistanikaan enää yhtä lailla, kun ennen niitä tarkkailin kovinkin usein, sillä tämä muutto on vienyt kaiken huomioni :p toisaalta varmaan ihan hyvä. Paikkoja laitellessa ja uusia kamoja hankkiessa ja myös vähän vauvan kamojen järjestelyä. Huomena tulee pinnasänky ja hoitopöytä, ehkä sitten voin ajatella alkaa pesemään noita vauvanvaatteita ja muita, että voin tunkea ne sitten kaikki sinne. Muuten täällä on kaikki valmista, mutta vauvanvaatteet ovat kaikki laatikoissa ja muovipusseissa (kun tosissaan niitä saanut hirveän kasan ilmatteeksi joka paikasta).

Seksistä täytyy sanoa, että luultavasti johdan seksittömyyskautta tässä porukassa :D Tuskin kenelläkään on ollut päälle kolmen kuukauden taukoa. Luulen kyllä pahasti, etten osaisi enää harrastaa seksiä. Kyllä semmoisia juttuja välillä tulee, että tekisi mieli, mutta olen aivan liian väsynyt sitten ihan iltaisella. Miestä kyllä haluttaisi, yllätys :D

Vauvakutsuista ystäväni pitävät minulle viikon päästä sunnuntaina vauvakutsut. En tiedä oikein muuta kuin sen, että milloin pitää olla paikalla. He ovat sinne ohjelmat järkänneet ja ruuat ja kutsuneet vieraat ketä itse paikalle haluan. Tytöille kyllä tämä tilaisuus meillä on vain tarkoitettu :) Saa nähdä mitä kaikkea he ovat keksineet. Ne pidetään äitini luona omakotitalossa, joten olisi kiva jos olisi hyvä ilmakin, niin pääsisi ulos möllöttämään..

Sen verran olen kuitenkin vaavia ehtinyt miettiä, että neuvolassa käyty tällä uudella paikalla ja kerrottu että kaveri on kääntynyt jo ylösalaisin ja vastaa viikkoja. Sekä olen käynyt perhevalmennuksessa ukkelin kanssa kahteen otteeseen ja tänään olin lisäksi imetysneuvonnassa, joka sisältyi siihen, naisille erikseen :) aika kiva, tuli sielläkin asioita puheeksi jota ei ollut aikasemmin tullut edes harkittua :p

Minulla on tässä kuussa vain 5 kertaa enää töitä, joten päiville täytyy keksiä tekemistä. Näin se on nyt mennyt hyvin kun koko ajan tässä asunnossa on vielä vähän järkkäämistä, mutta lisäksi vielä sen takia, että tältä palstalta olen saanut yhden hyvän ystävän, jonka kanssa joka päivä nähnyt tai ainakin ollut yhteydessä kun tässä lähistöllä asuu:p Täytyy sanoa, että oli kyllä hyvä, että uskalsi tavata ihan livenä, niin pystyy jakamaan tämän kanssa kaikki vauvasta vaariin ja ihan muutakin :) :heart: Ukkelimme tosin vähän ehkä ihmettelevät miten jaksamme koko ajan nähdä ja puhua puhelimessa :D

Pruut. ehkä pitäisi mennä nukkumaan, että jaksan huomenna kaitsea lapsia lapsiparkissa :p Täytyy nyt vähän aktiivisemmin käydä lukemassa, ettei ole taas sitä 20 sivua lukematta (meinaan on vähän lukivammaa, niin ei niin nopeasti toi luku-urakka taitu :D)

Zinnie 32+0 kai?
 
Huomentapäivää !!

Mies lähti äsken viimeisten lomapäiviensä kunniaksi käymään työpaikalla..
No, ihmeen hyvin se on kyllä pystynyt pysymään poissa sieltä, ei ole tainnut käydä kuin kerran tai pari koko loman aikana.
Tosin sitten taas entisellä työpaikalla on senkin edestä kahvittelemassa.
Kummallista tuo kun ei osaa olla lomalla...

Täällä olisi sitten taas tiedossa tuon meidän pikkuisen liikkeiden osalta rauhalliset 2 päivää..
Hän kun ei kinä pahemmin liiku miehen ollessa jossain muualla.
Selvästi on kyllä sellainen isin pikku prinsessa kun alkaa aina kauheasti liikkumaan kun mies tulee kotiin, mutta sitten taas jos mies laittaa kätensä mahan päälle niin rauhoittuu heti.
Ei selvästikään halua näyttää huonoja puoliaan..
Saa nyt nähdä että mitä sitten tulee kun pikkuinen on vähän isompi ja osaa jo puhua, kun vähän luulen että jos vaan katsoo miestä silmiin ja vähän vääntää jotain tekoitkua ja sanoo että "isi mutta kun mä haluun!!" niin varmasti ei mies osaa sanoa ei..

Mies kun on nyt jo ihan haltioissaan siitä että hän saa tytön, ja on jo katsellut kauheasti kaikkia vaaleanpunaisia vaatteita, ja melkein osti jo vaaleanpunaisen bodyn missä luki PRINSESSA.
Itse olen kyllä koittanut miehelle sanoa ettei ole vielä varmaa että vauva on tyttö, koska kyllähän sitä sattuu että vaikka on saatu tyttölupaus niin syntyykin pieni poika.
 
Viikonloppua

Kiva kikka, että löysitte vaunut ja muutakin tarpeellista :) Itse olen vähän kade teille vaunujen ostajille, ei sillä meidän kärryt on ihan hyvässä kuosissa, mutta se tunne oli niin ihana, kun lähti uusia vaunuja testaileen. Muistan niin ekan vaunulenkin esikoisen kanssa, kesti varmaan 10min, mutta meikä pörhisteli niin ylpeenä koko reissun :)

Meilläkin poika on ihan äitin prinssi, annan paljon helpommin peräksi kun isänsä. Kaippa se näin vain menee ja mulla kun on kaksi siskoa, niin ollaan kyllä iskä kiedottu ihan pikkusormiemme ympärille. Ja ehkäpä näin aikusena vieläkin enemmän, ollaan taas iskän pikkuprinsessoja :)

Mukavaa viikonloppua kaikille, hoppas tuo aurinko vähän alkas jo pilkottaan B)

Permis ja Veikko 29+5
 
Aniit Kiitos vastauksesta tuohon Kela-kysymykseeni =) :flower: Mä varmaan sit saan oman pakkaukseni vasta kesäkuun lopulla, kun tullaan Viron reissusta takasin. Mä postitin mun hakemuksen 23.5 vasta ja jos käsittely aikakin on noin pitkä. Ens viikolla jo lähdetään, enkä varmasti ehdi saada pakkausta ennen sitä, höh!

unikuu108 Ihana masu sulla:)

Mun on pakko laittaa tänne vatsanympärysmittagalluppia! Paljonko muilla on? Mulla oli äsken 92 cm ja tää vatsa tuntuu niin pieneltä. Mun yks sukulainen kysyi tällä viikolla, että joko sä oot ultrassa käynyt, luuli että oon vasta jossain puoli välissä ja yllättyi kun kerroin että jo rv 30 menossa. Toivottavasti tää meidän vauva on kasvanut normaalisti kuitenkin... Oli mulla kyllä tokassakin odotuksessa aika pieni vatsa, esikoisesta taas oli aivan järjettömän suuri.

Nyt lähden tästä syömään, ruoka alkaa olla valmista :p Illalla pitäisi lähteä mun vanhempien luokse kyläilemään.

RangaTanga 29+6 :heart:
 
Hei! Onnitteluja syntymäpäiviä viettäneille!!! :flower: Taas tullut paljon tekstiä...

Bettina! Mulla oli käytössä esikoisella se Hugin kantoliina, kaverilta lainassa. Helppo käyttöinen ja tykkäsin kovasti. Ainut miinus, että se alkoi käytössä löystyä. Joutui aina väliin korjaileen ja tiukentaan, mutta se varmaan johtui siitä et se oli jo useammalla vauvalla ollut käytössä.

Anna! Täällä myös vauva pää ylöspäin, mutta mulla silti tuo ympärys ihan normalii. Muuten ei ole mitään synnytyspelkoo, mutta sitten kyllä iskee paniikki jos vauva ei käännykään...Kyllä ne vauvat vielä kääntyy! =)

Tavaroista/hankinnoista/vaatteista...Mä en oo veilä mitään jaksanut tehä niitten eteen. Tosin onneksi lähes kaikki esikoiselta tallessa, joten kun vaan saisi vauvanvaatteet esille ja pesis jne. Jos heinäkuussa... :whistle: Tosin täytyy muistaa, että esikoinen syntyi kaksi viikkoa etuajassa ja oli muutenkin nopea synnytys. Sanoivat, että harvinainen ensisynnytys. Tämän kohdalla käskivät, että pitäisi heti lähtä sairaalaan.

Mulla ei lähe hb nousemaan rautalääkkeistä huolimatta ja olo alkaa olla kyllä tosi väsynyt! Sydänäänet alkaa olla suhkot normaalit ja ite en enää onneksi kuulut niissä mitään poikkeavaa. Sukupuolesta, että mun työkaverille sanottiin ihan kanssa rakenneultrassa, että tyttö ja niille taas syntyi helmikuussa poika! :D Sanoi, että oli melkoinen yllätys!

Rentouttavaa v-loppua!
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa!

Nyt toimii netti kotonakin ja oon taas päässy lueskelemaan juttujanne.

Itelläni oli eilen neuvola. Painoa oli tullut lisää vain alle kilon viime kerrasta. Meille tuli vähän aikaa sitten koira ja oon hänen kanssaan päässy liikkumaan enempi. Lisäksi vielä pyöräilen joskus. Ei ole maha tiellä. Vatsanympärys oli viimeeksi mitattuna 102cm, vauva oli pää ylöspäin. Nyt vauva on kääntynyt. Mukavia potkuja tulee kylkiin. =) Sf-mitta näytti eilen 28,5, sitä ennen oli 24cm.

Synnytyssairaalaan pitäisi varata aika tutustumiskäynnille, kohtahan se lähtö on edessä itse kullakin. =)

Kielletyn Leeville oikein ihanaa 1-vuotissyntymäpäivää (myöhästynyttä)!

Kertokaapas ihmiset, minkälaisia raskauksia noin ylipäätään teillä on ollut? Itselläni on ollut todella helppo, kaikki on mennyt niinkuin pitääkin. Aika käy pitkäksi, enkä tiedä miten olisin tästä odottamisesta selvinnyt "täyspäisenä", jos en olisi käynyt koulua tai jos olisin ollut "tyhjänpanttina".

Ihanaa, ainakin neljällä ystävälläni on lasketut ajat tässä kuussa! =)

Myö saatiin Emmaljungan yhdistelmävaunut ilmaiseksi miehen hyvältä ystävältä (ei ilmeisesti kysynyt vaimoltaan mitään), koska he eivät niitä kuulemma enää tarvitse. Vaatteita ei tarvitse hankkia, niitä on niin paljon. Ainoat, mitkä puuttuvat ovat hoitopöytä ja sänky (vaikka se on jo hankinnassa) ja kantokoppa vaunuihin.

Onnellista lauantain jatkoa!

M & Elvis 30+5
 
Moi! :wave:

Mies lähti likan kans pikkusiskonsa synttäreille (joka muuten täyttää 8 vuotta!) mutta mulla on niin kauheet liitoskivut etten jaksanu lähtee eikä huvita istua autos. Supisteleeki jonkun verran. Onneks torstaina pääsee äippäpolille taas kattoon että onko kohdunsuulla tapahtunu jotain.

Kyljetki ihan järkyttävän kipeet. Vali vali. :saint:

mamika & turo 29+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Luminella:
Sukupuolilupauksista: mun siskolle sanottiin ultrissa, että varma poika tulossa. Hänellä on kaksi poikaa ennestään. Yllätys olikin melkoinen, kun syntyi pieni suloinen tyttö. :D mullekin on annettu vahva tyttöepäily, mutta aika ajoin tuntuu että odotan poikaa. Onneksi ei mene enää hurjan kauan, kun saa tietää, kuka rakas se tuolla mahassa oikein mönkii. :heart:
Tuo ois aika jännä kun mullekin on lupailtu poikaa nyt useampaan otteeseen ja vielä "varmana", että niin selvästi näkyy! :LOL: Jotenkin sitä on jo alkanut ajattelemaan tulokasta poikana tämän takia vaikka eihän siitä todellakaan voi olla varma ennen kuin toinen todella syntyy.

Olen ymmärtänyt kuitenkin niin, että poikalupaukset ovat varmempia, tyttölupaukset muuttuvat useammin pojiksi. Toisaalta liian aikaisilla viikoilla annetut poikalupaukset voivat olla tyttöjäkin, koska aikaisessa vaiheessa tytöillä on turvotusta, joka voi hämätä luulemaan pojaksi.. näin kuulin kätilöltä.

L3nen 31+6
 
unikuu108
mullon vatsanympärys 96cm ja fundus näin äkkiä itse mitattuna 25/26cm. mä välillä mietin et onkohan siellä kuinka paljon vettä.. tosin kiloja on tullut tosiaan 3/4kg vähemmän kuin esikoisesta että yhteensä tässä raskaudessa joku (ekasta punnituksesta 4-5kg).
mut mä olinkin viime raskauden kesälomalla ja sit 50pv ennen la ta jäin äippälomalle.
nyt aika fyysisesti ja henkisesti rasittavassa duunissa ihan äippäloman alkuun (35pv ennen la:ta).

sellasia näin sadepäivänä..eipä päässyt töitä tekee kun satoi vettä.. prkl..

unikuu ja nimetön kohta 30 tai jotain???
 
Heips!

Nyt on taas viikko töitä takana kesäloman jälkeen. Aika raskaalta viikko tuntui vaikka en oikein mitään raskasta tehnytkään. Aika paljon konehommia ja tarkistusta.

Neuvolassa kävin tuolla viime viikolla ja kaikki oli hyvin. Seuraava neuvola on jo kahden viikon päästä. Silloin onkin sitten joku sijaisterkka kun on oma on kesälomalla. :( Oma vaan on niin ihana etten haluis ketään muuta.

Meillä alkaa olla hankinnat suurimpien osalta kasassa vihdoin viimein. Vaunut, turvakaukalo ja hoitopöytä haettiin maanantaina. Päädyttiin vaunuissa Oran Oiviin. Joku niissä sit vaan kolahti. Onhan toita juttuja viel mitä puuttuu mut ovat aika pieniä, kuten tuttipullot, tutit jne.

Tää on ehkä hassu kysymys mut minkä paksuisia patjoja te muut olette ostaneet pinnasänkyihin? Tutustuin erään liikkeen valikoimiin ja huomasin et niitä sit on kaikkea 5-15cm välillä.

No tulipas taas tekstiä. Täytyisi yrittää käydä kirjoittamassa useammin mut kun iltaisin on ollut vaan niin väsy ettei ole jaksanut millään.

Ouska ja Väinö rv 30+3
 
Ouska, patja saa vauvalla olla mieluumin kova kuin liian pehmeä. Ihan sellainen ohut riittää. Just yritän muistella, että minkähän paksuinen se meijän pinnasängyn patja onkaan...(myyjän suosituksesta sen aikanaan otin, olin ottamassa paksumpaa. Oiskohan se itse asiassa just sen 5 cm?). Pitäs jossain vaiheessa sänky laittaa esille. :)
 
Nyt on ihan pakko kysyä että onko muita joista tuntuu ettei tule toimeen miehen äidin kanssa sitten kun vauva on syntynyt ?
Itse en ole miehen äitiä tavannut kuin kerran, mutta heti tuli sellainen olo että jos meille joskus lapsi tulee niin voi olla mummon kanssa vähän näkemyseroja.
Ja siis olen kuullut (mieheltä ja muiltakin) että tämä äiti on juuri sellainen miten-sen-nyt-sanoisi-nätisti... ylihuolehtiva.
Itse olen sen verran tempperamenttinen etten kyllä siedä sitten yhtään mitään sellaista "et sinä lasta voi noin hoitaa, silloin kun minun lapset oli pieniä..."
Nyt on ihan tosissaan alkanut jännittämään että mitäköhän siitä sitten tulee kun vauva on syntynyt, ja vielä kun mies on sellainen "äidin pikkupoika" , niin tilanne menee kyllä tosi hankalaksi jos meillä kahdella tulee erimielisyyksiä siitä kuinka minä lastani hoidan, ja mies jää siinä sitten vähän meidän erimielisyyksien välikappaleeksi.

Tiedän että voi olla vähän tyhmä kysymys kun en tietenkään voi varma vielä olla että miten asiat sitten menevät, mutta aloin miettimään että olenko jotenkin kamala ihminen kun mietin tälläistä, vai onko meitä muitakin ??
 
tein tänään pojalle isoveli-pakkauksen oli aivan innoissaan, tässä jo yks päivä muka tilattiin yhdessä netistä sellainen ja nyt muka oli tullut postiin. hain postista lootan johon ostelin kaikkia pojan herkkuja, sipsejä, karkkia, limua, mehua, poppareita, legopaketti joka oli kaikkein paras juttu, oli tarkoitus hankkia isoveli paita muttei löytynyt joten sai pikku isäntä t-paidan. lisäksi oli kaiken näköistä, no verkkapuvun ostin ja laitoin senkin pakettiin sekä lippiksen! voi sitä silmien loistetta kun tulin mummulasta poikaa hakemaan ja kerroin että autossa on paketti sille. lisäksi sielä oli vielä lahjakortti pojan valitsemalle päivälle, vietämme ennen vauvan syntymää kolmestaan koko päivän (on meillä harvinaista) pojan valitsemassa paikassa ja isi ja äiti kustantaa ruuat+jälkkärin (+muut kulut ;) )
:D :heart:

en tiiä mistä idea tuli, ehkä kun täälä hehkutettu isäpakkauksista, meillä tein poitsua odottaessa isyyspakkauksen mutta eipä pahemmin ole siitä innostunut. joten nyt kun äitiyspakkaus tuli oli poika aivan innoissaan kaivamassa mitä paketissa oli ja oli nolona kun hänelle ei ollut mitään... siitä se ajatus sitten lähti! :D
 
kikka89 kohta neljä vuotta on tuntunut sille ja koko ajan vaan pahenee se tunne. Ja sen lisäksi anoppi ei ole hyväksynyt tätä meidän perheen neljättä lasta vielä, raskaus oli hänelle shokkiuutinen. Kivakiva. :D Onneksi muut ovat ottaneet paremmin asian. Ja omat vanhempani ovat aivan innoissaan.
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Ouska:
Tää on ehkä hassu kysymys mut minkä paksuisia patjoja te muut olette ostaneet pinnasänkyihin? Tutustuin erään liikkeen valikoimiin ja huomasin et niitä sit on kaikkea 5-15cm välillä.

No tulipas taas tekstiä. Täytyisi yrittää käydä kirjoittamassa useammin mut kun iltaisin on ollut vaan niin väsy ettei ole jaksanut millään.

Ouska ja Väinö rv 30+3

paksuudella ei ole väliä vaan kovuudella. vauvan patjan pitää olla aika kova ettei hän uppoa sinne tai saa päätään haudattua patjaan siten että tukehtuu.. tyynyjäkään ei saa olla.
 
Huomenta !!

Tänään olisi sitten siivous päivä.
Mies oli vaan vähän eri mieltä asiasta kun eilen illalla puhelimessa kerroin suunnitelmista.
Mutta sitten taas pakkohan täällä on siivota, ja jo viikolla sanoin miehelle että siivoan täällä sitten viikonloppuna kun olen yksin kotona.
Kaikkein parasta olisi tietysti jos voitaisiin yhdessä siivota, mutta ei siitä vaan ikinä oikein tule mitään, joten parempi näin.

Alan vaan ihan tosissaan pikkuhiljaa huolestumaan taas tuon meidän pikkuisen liikkeistä.
Tiedän kyllä että aika paljon liikkuminen vähentyy aina kun mies on jossain, mutta ei se kyllä saisi ihan kokonaan loppua.
Yöllä oikein havahduin siihen kun tajusin ettei neiti ole liikkunut juuri ollenkaan koko päivänä, ja ajattelin sitten odottaa aamuun jos sitten alkaisi tapahtua.
Tiedän ettei välttämättä mitään hätää ole ( ja aika todennäköistäkin ) , mutta kuitenkin mietin että mitä jos vauvalla kuitenkin on joku hätänä, ja aiheutan vaan pahempaa vahinkoa pikkuiselle kun en mene sairaalaan tarkistuttamaan että kaikki on kunnossa.

Täytyy tässä nyt vielä hetki odotella ja katsoa sitten että alkaako mitään tapahtua, vai soitanko sairaalaan ja kysyn että pitäisikö lähteä siellä käymään...
 
Soittelin tuossa sitten sinne TAYSiin.
Käskivät vaan sen 2 tuntia laskea liikkeitä ja odottaa jos tulisi tunnissa 10 liikettä, jos ei niin sitten sinne.
Hankalaa vaan tuo liikkeiden laskeinen kun ei enää potkuja tunnu vaan sellaista pyörimistä niin huomattavasti vaikeampaa laskea.

Mutta eipä nyt kyllä tämäkään päivä taas mennyt ihan putkeen.

Nilkkanikin onnistuin tuolla ulkona hajottamaan.
Kovasti se nyt mustuu, ja on aikas kipeä.

Mutta ei tästä nyt onneksi sentään tarvitse minnekään lähteä, kun vähän yli puolen tunnin aikana jo tuntui se 10 liikettä ( laskin kyllä kaikki sellaisetkin kun vähänkin tuntui siltä että jotain ehkä tuntui ) ..
 

Yhteistyössä