ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - joulukuussa

tuu-tikki niinhän se menee et jokainen päättää itse, kuin "takkana" haluaa nuiden rajoitusten suhteen olla! Neuvolassa tietävät että meillä maatila, eivätkä ole puhuneet mitään!
Minusra vain tuntuu et mulla ainakin on muutakin (ja vakavampaakin) ressattavaa mitä listeria ja mitää saa/ei saa syödä! Mut niin kuin sanoin niin tämä on minun näkemys.. joku toinen on tarkempi! :saint:
 
Huh sentään, olipa urakka lukea kaikki jutut joulunajalta, toista tuntia meni...

Palasin tänään mökiltä, mies jäi sinne vielä kissojen kanssa, tulevat myöhemmin perästä. Oli ihanaa köllötellä ja levätä monta päivää. Ainoa huonopuoli oli yölliset pissareissut ulkohuussiin pimeässä ja kylmässä. Hrr!

Täällä ruokahaluttomuus on vaihtunut hillittömäksi ruokahaluksi. Kokoajan tekee mieli pupeltaa jotain. Riisimurot maidolla on nyt juuri in. Olo on aivan järkyn turvonnut ja maha pullottaa niin, että miten hemmetissä sen peittää? Painoa on tullut nyt vähän vajaa 2 kg lisää.

Huomenna pitäisi mennä töihin, mutta ei voisi kyllä vähempää kiinnostaa. Väsymys ja uupumus on vielä melkoista, ei oikein jaksa ryhtyä mihinkään, paitsi päikkäreille ;)

Ensimmäinen neuvolakäynti meni ihan kivasti, puolitoista tuntia siinä meni perustietoja kootessa. Ensi viikon perjantaina 2.1. on sitten se toinen varhaisultra, nähdään, vastaako alkion koko nyt paremmin viikkoja. Sitten ehkä uskaltaisi jo vähän tuulettaa.

Iso osanotto vielä minunkin puolesta kaikille, joiden joulunaika on ollut surullinen. Yrittäkää jaksaa ja toivotaan onnellisempaa uutta vuotta :hug:

Tikru + pikkutikru, jonka mies on nimennyt pirpanaksi 8+4
 
Täällä olisi yksi uusi odottaja.
Plussattu on tällä viikolla. Laskurin mukaan laskettu aika olisi 31.8...
Mut mietin kuulunko oikeaan pinoon, koska jos asukki pysyy susälä sinne asti se on Neitsyt eikä Leijona :D

Tässä olisi hiukka taustaa. Olen Kuopiossa asuva, 82-vuonna syntynyt 1 lapsen äiti. Tyttäreni on 5 vuotias, syntynyt lokakuussa-03
 
http://www.youtube.com/watch?v=jz89JYQRBtk&feature=related

tää on pakko laittaa, tää on nyt mun biisi joka sopii tähän tilanteeseen. nyt ei voi muuta kuin itkeä tuskaa pois... jännittää niin hirveästi huominen! ... sillä en pääse sen yli enään jollei massussa olekaan mitään tälläkään kertaa. mutta huomenna tulen kertomaan kun pystyn. :snotty: :heart:
 
Pitkästä aikaa ajattelin kirjoittaa kuulumisia:

Joulu meni armottomassa oksennustaudissa ja tuntuu, etten ole vieläkään kunnolla toipunut siitä. Ruokahalu meni moneksi päiväksi ja väkisin olen jotain yrittänyt syödä. Tänään aamulla oli pitkästä aikaa nälkä. Painoa on lähtenyt ainakin 2 kg, mutta eiköhän tuo takaisin tule. ;) toki osa tästä huonosta olosta, joka on jatkunut vatsataudin jälkeen on varmasti ihan raskauden itsensä aiheuttamaa. Ja välillä on ollut pientä huimausta. Mittasin verenpaineen eilen töissä ja aika alhainen se oli, kuten yleensäkin, 102/64.

Huomenna mulla on neuvola. Mies lähtee mukaan. Kiva kiva!! :)

Luminella ja matkustaja 8+1
 
http://www.youtube.com/watch?v=VRsJlAJvOSM tää soi silloin ravintolassa kun kävelin ohi sen ekan tuulimunaepäilyultran jälkeen. alkoi itkettää ihan hirveesti. on kaunis kappale mut nytkin kuristaa kurkkua kun tätä kuuntelee :'( onneks saatiin hyviä tuloksia myöhemmin.

voimia pekunalle,pidetään peukkuja että saisitte hyvät tulokset! :hug:
 
Moikkelis kaikille !

Tervetuloa kaikki uudet..teitä ei ihan vähää olekaan :) kiva kun pino kasvaa..
ISO :hug: kaikille sitä tarvitseville...

Meillä joulu meni siinä syödessä ja muitten juodessa..maistoin kyllä yhtä rosé viiniä vähän ku olin ostanu ihan vartavasten jouluks ennen ku plussasin, ku luin siitä kehut jostain kokkauslehestä ja voitte vaan kuvitella kuin se oli hyvää.. jos masukkia ei olis ni ois varmaan menny pullo kokonaan naatiskellessa...nyt tyydyin siihen pieneen hörppyyn :) Jouluna teki tiukkaa kaikki ruuat..laatikot ja kinkku yhdistelmä sai vähän väliä kakomaan joten söin sit vaan salaatteja ja leipäjuustoa..
Mulla ois ensviikolla se eka neuvola 7.1 ...jännittää ihan kauheesti.. pitäs varata hyvinkäälle se eka np-ultra ja seerumiseula. Kävin esikostakin tossa veriseulassa ni menen tässäkin raskaudessa.
Kyllä vaan jännittää että onhan siellä masussa joku mukana, kun mulla on sellain olo että jotain on pielessä...mun äiti aina lohduttaa että nyt osaan pelätä asioita ihan erilailla kun esikosta ni siks voi tuntua, mut eihän sitä ikinä tiiä...toivotaan et äitin ja isin pippurilla/ hippusella on kunnon sukat jalassa..

Yritän vielä saaha kaikki jutut kirittyä, mutta nyt töihin..

? Starre & hippunen 8+4 ?
 
Heippa!!

Joulunpyhät lusittu ja tänään iltahuki odottamassa!! Läheisille kerrottiin aattona, ja saatiin ihanat onnentoivotukset!! Olo on silminnähden helpottunut! Tuleva isoveli on innoissaan, hänelle tosin sanoimme, että vauva tulee, kun on valmis, poitsulla kun ei vielä sellaista ajantajua ole, jos kuitenkin jotain sattuu....positiivisin mielin kyllä eteenpäin mennään!!

maaliskuu ja pikku-onni 7+2
 
Nyt on alkuraskauden ultrassa käyty. Pienellä sintillä kaikki hyvin siellä, mittaa ruhtinaalliset 9,5mm. Sydän läpsytteli ihan mallikkaasti ja muutenkin asiat kunnossa. Lääkäri tais laittaa papereihin, että 7+1, mut jonkun laskurin mukaan oon ite eilen saanu jo saman, eli tänään ois 7+2, en sit tiiä kumpaako neuvola lähtee toteuttamaan noissa viikoissa. Perjantaina mulla onkin se eka neuvola. :heart: Mulla kun oli sitä vuotelua ja ihan veristäkin jouluaattona, niin sitä tuntuu jatkuvan vielä jonkun aikaa, ultrassa näkyi semmosta höttöä siellä.. Ja sisätutkimuksessa vaaleanpunaisen ruskehtavaa, lääkärin mielestä se on istukan tulemiseen liittyvä juttu ja joillekin sitä vaan tulee. Toivotaan, että monella muullakin tuhruttelijalla tässä pinossa ois tuosta samasta kysymys!

Heili 7+2
 
Hyvää maanantaita kaikille ja tervetuloa taas uudet :)

Arkeen palattu taas. Mua on alkanut pelottamaan se, että multa on hävinnyt pahoinvointi. Siis hyvähän se sikäli on, mutta rupes pelottamaan, kun joku kirjoitti aiemmin, että se voi olla merkki siitä ettei kaikki olekaan hyvin :( Mitä olette mieltä?

Ja vielä ois kaks viikkoa ekaan ultraankin..

outiko 8+6
 
Heipat täältä :wave:

Joulut vietetty ja kaikki ruuat maistui erityisen hyvälle, myös maksalaatikko :ashamed:
Meidän kotiväki tietää nyt sitten raskaudesta...ei me mitään sanottu mut äippä kysy saunassa et onkos masussa jotain :eek: olivat kuulemma arvanneet. Ja meidän isä oli ihmetellyt itsenäisyyspäiväviikonlopun jälkeen et olin kuulemma ollut huonovointisen ja väsyneen olonen... ;) Noh, nyt jouluna sit viinattomuus ja masun pömpötys etenkin iltasin oli varmaan piste ii:n päälle. Mulla ollut jonkun aikaa pahoinvoinnin kanssa sellasta, et joka toinen päivä on hyvä ja sit taas ei.

Täälläkin ultraa ootellan kovasti, kolmisen viikkoa vielä. Näillä viikoilla jos menis yksityiselle niin näkyis jo liikettä varmaan, mut ei piru vie raaski maksaa...

Tipi ja masu 9+1

PS. Neuvolan täti laitto lasketuksi ajaksi 1.8. mutta turhaa sitä listoihin muuttamaan!!
 
Onnittelut Heilille hyvistä ultrakuulumisista.

Ällötysolo jatkuu, syöminen auttaa iana hetkittäin. Ihanaa kun on tää viikko vielä vapaata töistä, miten mä jaksan siellä ensi viikolla.

Outiko Toi on just niin inhottavaa kun ei pysty nauttimaan siitä että ei voi pahoin. Varmasti kaikki hyvin, älä turhaan huolehdi.. :)

Mitäs uuden vuoden suunnitelmia teillä on? Meillä vielä suunnitelmat auki, kun en jaksais mihinkään bileisiin lähteä kun ei vielä haluta kavereille kertoa ja pitäis teeskennellä..

Muoks. ai niin, mulla siis 7+5
 
mulla oli ihan samaa monta päivää ettei ollu huono-olo aamulla tai muutenkaan, nyt se on taas iskeny kauheena oksettavana olona takaisin... Pelottavaa kyllä kun "oireet" katoaa, mut toivotaan että meillä kummallakin kaikki on hyvin...ekaa ultraa odotellessa. oon kyl jo ruvennu kallistuu siihen varhaisultran puolelle et meen yksityiselle..ehkä 2 tai 5 päivä :)
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Taas on tullut uusia ja iso :hug: kaikille sitä tarvitseville.

Todella paljon kirjoituksia ja kahlasin ne kaikki nopeasti läpi.
Rattaista käydään mielenkiintoista keskustelua ja rattaiden ostosta erityisesti
ulkomailta (saksa jne) olisi kiva kuulla vinkkejä!

Joulu meni leppoisasti. Olen voinut aika huonosti, öklö olo ja oksentelua iltaisin 1-2 krt / ilta.
Musta tuntuu, että painoa on tippunut ja jäiset mansikat ovat osoittautuneet hyväksi. Joku niitä kerran suositteli! Jouluruokaa ei ole voinut syödä laisinkaan. En onneksi välitäkkään jouluruuasta. Juon vain vettä ja appelsiinimehua. Koitan tosiaan syödä kaikkea mietoa.
Kurkkua, cuscusia ja sellaista mautonta perusruokaa.

Tänään on ultra ja huomenna sitten neuvola. Jännittää ihan kamalasti.
Tulen sitten kertomaan kuulumiset!

Vintage ja pikkuapina (rv 8?)
 
neuvolakuulumisia!

tänään oli eka neuvola. ei mitään erikoisesta poikkeavaa tehty, ei kuuneltu edes sydänääniä. mut lupasivat et enskerralla.perjantaina saan soittaa ja varata ultraan ja seulaan aikaa :)

vintage mulla kans huonoa oloa monetta päivää. ei oo yhtään kivaa :( tuc keksit oli hyvä ratkasu. muu mikä menee alas on mandariinit ja mehukatti, mut sit ei oikeen mikään muu.

Nibbler ja Bart 7+6 (vaikka neuvolassa kiven kovaa väitetään että 8+0)
 
Starre No mullakin oli parisen viikkoa pahoinvointia ja etovaa oloa jne. Nyt oikeestaan ihan tavallinen olo. Ruoka ei ehkä maistu ihan normaaliin tapaan, mutta tuo pahoinvointi katosi ihan yhtäkkiä! Hiukan hämmentävää.

Houkuttelisi myöskin se varhaisultra, mutta en taida raaskia kuitenkaan mennä sinne, kun on se "oikea" ultra 13.1. Että jospa sitä sinne asti kestäis.
 
Mä en voinu enää oottaa ja varasin yksityiselle varhaisultran 7.1 :ashamed: Pakko saaha selvyys että onko siellä joku elävä vai ei..kauheeta miltä kuulostaa mut pakko saaha jonkin sortin mielenrauha edes.. kallista lystiä ku sanoivat et on noin 115e kelan jälkeen ellei lääkäri ota (erikoistunut sikiö diagnostiikkaan) jotain erikois maksua vielä...kääk mä meen ihan perikatoon..
 

Yhteistyössä