ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - joulukuussa

me pärjätään esikoisen carena-vaunuilla. on ollu hyvät. heittoaisa on tosi kätevä,kannattaa harkita ku esim kesällä saa lapsen tosi kätevästi käännettyä pois auringosta jos on kävelyllä. moni on harmitellu mulle ku meil oli ja niil ei...
meil tulee ikäeroa hieman vajaa 3v, meinataan ostaa seisomalauta vaunuihin niin puistoreissuja ei tarvii´kokonaan kävellä jos ei jaksa. oon jo alkanut antaa kävelläpidempiä matkoja että tulee kestävyyttä :D tuo kävelee niin mielellään... ja muutenkin on koulutus alkanut vauvaa varten, odottamista opetellaan =) ja se menee jo ihan kivasti.
 
Raskaudesta humoristiseen tapaan a la Frizzante:

1. Vessassa kannattaa käydä tarkistuksella aina, kun mitä tahansa lorahtaa pöksyihin, tai siellä tuntuu jotain märkää, tai edes hiukan kosteaa. Tarkistuksia ei kannata unohtaa myöskään silloin, kun mitään edellä mainituista ei ole havaittavissa.
2. Raskauden ajaksi kannattaa kaikki muut kuin valkoiset alushousut työntää kaapin perukoille. Muut värit häiritsevät ikävästi erilaisten eritteiden tarkastelua. Myös vessapaperin on hyvä olla täysin valkoista.
3. Jos mikä tahansa oire katoaa, kannattaa vaipua epätoivoon. Jos esim. rinnat ovat normaalisti arat ja yhtenä päivänä eivät olekaan, niitä kannattaa tunnustella, tökkiä ja puristella niin, että ne lopulta ovat taas hellänä.
4. Jos ilmaantuu mikä tahansa oire, kannattaa se välittömästi googlettaa. Ei tarvitse käydä läpi montaakaan linkkiä kun jo löytää todisteita siitä, että juuri tämä oire on jollakulla ollut ensimmäinen merkki keskenmenosta tai muusta ikävästä.
5. Jos saavuttaa jonkun rajapyykin (esim. rv 12), kannattaa taas kääntyä netin puoleen. Hyvin helposti löytää kertomuksia, jotka palauttavat sinut maan pinnalle (esim. keskenmenot viikoilla 14, 16 ja 18).
 
Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
Raskaudesta humoristiseen tapaan a la Frizzante:

1. Vessassa kannattaa käydä tarkistuksella aina, kun mitä tahansa lorahtaa pöksyihin, tai siellä tuntuu jotain märkää, tai edes hiukan kosteaa. Tarkistuksia ei kannata unohtaa myöskään silloin, kun mitään edellä mainituista ei ole havaittavissa.
2. Raskauden ajaksi kannattaa kaikki muut kuin valkoiset alushousut työntää kaapin perukoille. Muut värit häiritsevät ikävästi erilaisten eritteiden tarkastelua. Myös vessapaperin on hyvä olla täysin valkoista.
3. Jos mikä tahansa oire katoaa, kannattaa vaipua epätoivoon. Jos esim. rinnat ovat normaalisti arat ja yhtenä päivänä eivät olekaan, niitä kannattaa tunnustella, tökkiä ja puristella niin, että ne lopulta ovat taas hellänä.
4. Jos ilmaantuu mikä tahansa oire, kannattaa se välittömästi googlettaa. Ei tarvitse käydä läpi montaakaan linkkiä kun jo löytää todisteita siitä, että juuri tämä oire on jollakulla ollut ensimmäinen merkki keskenmenosta tai muusta ikävästä.
5. Jos saavuttaa jonkun rajapyykin (esim. rv 12), kannattaa taas kääntyä netin puoleen. Hyvin helposti löytää kertomuksia, jotka palauttavat sinut maan pinnalle (esim. keskenmenot viikoilla 14, 16 ja 18).

:D :D :D Tunnistan itseni.
 
Meilläkin on hyvät vaunut ennestään, isäni saksasta autoa hakiessaan toi meille myös vaunut. Ovat olleet molemmilla lapsilla käytössä ja pyörät ajattelin niihin uusia. Yhdistelmät ovat ja pehmeällä kantokopalla joka on minulle parempi ratkaisu, sillä voi niin kätevästi siirtää nukkuvan vauvan pois vaunuista tarvittaessa. Heittoaisa on myöskin aivan ehdoton ja kun on pehmeä kantis jonka saa helposti nostettua pois, niin ratasosaa varten ei tarvitse vaihdella ja kiinnitellä mitään osia, senkuin nostaa vain selkänojan ylös.

Turvakaukalo pitää ostaa uusi, sen saan ostettua omalta työpaikalta. Hoitopöytä pitäisi hakea ikeasta saakka, koska meillä on jo ennestään sitä sarjaa ja se muuntuu sitten kirjahyllyksi kun ottaa hoitotason myöhemmin pois. Häkkisängystä ei ole vielä tietoa, mutta sekin pitäisi hankkia. Muulla ei juurikaan ole väliä kunhan on valoinen. Ja itkuhälyyttimetkin pitää ostaa....kamalasti ostettavaa, vaunut ainoat jotka on valmiina.
 
Wannabemommy, tunnistan myös itseni :LOL:

Hankinnoista Netissä oon kuluttanut aikaa jonkun verran vaunuja katsellen. Valintaa helpottaa se että meillä anoppi kustantaa nuo vaunut, joten jotkut perinteiset on valittava. Ei tarvitse edes katsella noiden uusien kevyiden mallien perään, sillä anoppi on sitä mieltä että mitä vankemmat sen paremmat! Noh, ei se mua haittaa, kun ei tarvi itse niitä maksaa niin otan sellaset mitkä on anopinkin mieleen. Varmaan Brion Happyt tai vastaavat..Niissä ois aivan ihania värejä 2008 vuoden mallissa.:heart:

Muita tarvikkeita (mm.pinnis&sitterin yms) varmaan ostellaan/saadaan käytettynä.. Niin ja sit Tripp Trapp syöttötuolin aion ostaa kun on sen aika..
 
Irmeli09
Palauduttu joulunvietosta! Tai joulu vietettiin kyllä kotosalla, mutta lähdettiin tapanina käymään anoppilassa ja tultiin miehen mummulan kautta kotiin eilen illalla. Hieman jännitti etukäteen kuinka onnistutaan pitämään tämä raskaus vielä salassa tuolla matkalla, mutta ilmeisesti siinä onnistuttiin. Minulla on myös järjetön turvotusmaha varsinkin iltaisin ja pelkäsin että sitä ei mikään telttakaapu pidä piilossa. Ponchon alle piilouduin eikä tuo mahakaan pömpähtänyt pahasti esiin kuin vasta kotona. Taisi tulla tsempattua tuolla matkalla jonkin verran kun veto oli täysin poissa eilen illalla. Olokin oli aika inhottava kun tosiaan tuo maha turposi kuin pullataikina ja aiheutti huonoa oloa ja ilmaa mahaa jota sitten piti yrittää poistaa sekä ylä- että alapäästä :LOL: .

Vauvaostoksista. Meillä on lähes kaikki valmiina. Vaunut noilta kahdelta edelliseltä, pinnasängyt ja turvakaukalot yms. En siis usko, että pitää kauheasti ostella mitään. Jos tyttö tulee niin sitten ehkä vaatekaupalle pitää mennä jos poika niin vaatteitakin löytyy....
 
Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
Raskaudesta humoristiseen tapaan a la Frizzante
Jatkan samaa rataa, tää on kans kiva;

Äitiysvaatteet:
1. lapsi: Alat pitää äitiysvaatteita heti, kun saat tietää raskaudestasi.
2. lapsi: Pidät normaaleja vaatteitasi niin pitkään kuin mahdollista.
3. lapsi: Sinun normaalit vaatteesi ovat äitiysvaatteitasi.
4. lapsi: Kolmenkympin trikoot Vapaavalinnasta. Ulos lähtiessä pitkä takki päälle.

Vauvan nimi:
1. lapsi: Selaat läpi kaikki nimikirjat ja kokeilet eri nimiyhdistelmiä.
2. lapsi: Jonkun täytyy nimetä lapsensa isovanhempien mukaan.
Voithan se yhtä hyvin olla sinä.
3. lapsi: Avaat almanakan, suljet silmäsi ja katsot mihin sormi osuu. Impi! Miksi ei?
4. lapsi: On mietitty jo moneen kertaan. Otetaan joku aiemmista vaihtoehdoista.

Valmistautuminen synnytykseen:
1. lapsi: Teet hengitysharjoituksia säännöllisesti.
2. lapsi: Et välitä tehdä hengitysharjoituksia, koska muistat ne viime kerrasta.
3. lapsi: Pyydät epiduraalipuudutusta 8. kuukaudella.
4. lapsi: Puudutusta ei tarvita. Paikat ovat jo niin löysät, että yritetään vain pitää sisällä sairaalaan saakka.

Vauvan vaatteet:
1. lapsi: Peset uudet vauvanvaatteet, lajittelet ne värisävyjen mukaan ja viikkaat ne kauniisti vauvan pikku vaatekaappiin.
2. lapsi: Katsot, ettei vaatteissa ole isompia tahroja ja hävität vain kaikkein suttuisimmat.
3. lapsi: Pojat voivat pitää pinkkejä vaatteita, vai mitä?
4. lapsi: Vähintään kaksi kolmasosaa vanhoista vaatteista laitetaan kaapin sijasta kierrätykseen, ihanat hepenet ensimmäisenä. Ei tule mieleenkään ostaa uusia.

Ongelmatilanteet:
1. lapsi: Otat vauvan syliin pienimmästäkin ininästä.
2. lapsi: Otat lapsen syliin vain jos hän meinaa herättää vastasyntyneen.
3. lapsi: Opetat kolmivuotiaasi vetämään mekaanisen helistimen.
4. lapsi: Vauvan kanssa? Mitä ne ovat?

Vauvan liikunta:
1. lapsi: Otat vauvan mukaan vauvauintiin, vauvajumppaan ja vauvakerhoon.
2. lapsi: Otat vauvan mukaan vauvauintiin.
3. lapsi: Otat vauvan mukaan ruokakauppaan.
4. lapsi: Joku iltapäiväkerho sitten kouluiässä, kun pystyy kulkemaan yksin. Mielellään maksuton.

Poissaolo kotoa:
1. lapsi: Kun ensimmäisen kerran jätät vauvan hoitajalle, soitat kotiin ainakin viisi kertaa.
2. lapsi: Juuri kun olet lähdössä, muistat jättää puhelinnumeron, josta sinut tavoittaa.
3. lapsi: Pyydät hoitajaa soittamaan vain, jos hän näkee verta.
4. lapsi: Terveyskeskuksen puhelinnumero on jääkaapin ovessa.

Kotona:
1. lapsi: Vietät paljon aikaa vain katselemalla vauvaa.
2. lapsi: Pidät silmällä, ettei vanhempi lapsi nipistele, lyö tai töni vauvaa.
3. lapsi: Yrität piiloutua lapsilta hetkeksi joka päivä.
4. lapsi: Vanhin on jo oiva lastenhoitaja. Silloin kun hän on koulussa, seuraavakin pärjää.


iinaZ & "Kerttu" 7+2

 
Olen tahallani pistänyt poikien vanhoja vauvajuttuja pois, vaikka hyvin on suunnitelmissa 3. lapsikin ollut. Kuopus meillä nyt sen 3,2 v. Mutta liian vanhan näköisiähän se jo olisivat jos esikoiselta kaiken olsii säästänyt, hän tulee nyt ens kuussa 5 v.

Pinnistä ei hommata, yläkertaan jossa ei nukuta vaan oleillaan meillä on ihana kehto jalaksilla säästössä. makkariin laitetaan meidän kuopuksen vanha päästävedettävä jossa matalahkot pinna laidat, mutta sen saa niinkin että on parisängylle levikettä eli sivuvaunua. Saan siis kalastaa kuopuksellekin uutta vanhaa päästä vedettävää, ihanaa! Meillä perhepeti on kuitenkin käytössä, niin pinnis sinäänsä on out. Pojat on nukkuneet viime talvesta viereisessä kimppahuoneessa ja vaikka joku änkeisikin meidän makkariin niin sinne mahtuu hyvin mikä tahansa vauvan ja muiden nukkuma järjestely.

Triptrappeja meillä on jo 2 kpl joten riittänee. Sitteriä en ehkä osta, hoitopöytäkin vähän niin ja näin. Jos jonkun järkevän paikan keksin kestovaipoille niin ollaan ilman. Tai ehkä se olisikin ihan ok...käytin kyllä molemmilla ja aika kauan. Kestoja meillä on kuitenkin 30-40 kpl, niin niiden säilytyskin on jotenkin junnattava. Ihana päästä muuten niitäkin ostelemaan ja tilaamaan!

Vaatteet 50-60 cm kävin juuri äsken läpi, niitä on säästössä ihan hyvin. Jopa kesävauvakin pärjää, talvivauvoja kun nuo pojat oli. Tytölle on toki vähemmän pidettävää, mutta niin kun en niitä hampstraisi kirppareilta tässä kevään ja kesän aikana...

Mä aattelin oikeesti olla ihan pöpi ja mennä vaunuja tänään hypistelemään. Ihanaa kilahtaa vauvajuttuihin täysillä... ;) Onko kukaan tilailemassa keski-euroopasta??

Jeela ja manteli 5+4
 
iinaz:

hassua muuta mulla nuo jutut menee suunnilleen nyt 3. kohdalla käänteisesti. Olen ihan täpinöissäni! :) meillä oli ennakko suunnitelmat 3. alkaa toivomaan siihen kohtaa kun esikoinen on eskari/koulu vaiheessa. Mut nyt esikoinen on vasta 5,5 v. kun vauvan on määrä syntyä. Eli vuoden etuajassa ollaan aikataulussa ja eka talvi menee ilman eskaria.

Normaali tilanteessa molemmista tulisi kotipoikia vauvan synnyttyä, mutta esikoisella on puheongelmia ja on erityisryhmässä joten jatkanee siellä lyhyttä päivää 3 krt/vk. Näin ajattelin ja kuopus vauvan tullessa vajaa 4 v. jää kotiin ja ilmoitan hänet kerhoon. Miten muut olette asiaa miettineet? En usko että tuosta toisen jäämisestä päiväkotiin tulee ongelmaa. Eihän kouluunlähtijällekään tai eskariin menijälle pikkusisarusta voi laittaa samaan matkaan...

Hätähousu Jeela ja manteli 5+4
 
Kaverin communikaattorilla oon nyt teihin yhteydessä. Kestipä hetken aikaa lukea ja päivittää 4 päivän jutut. Huh! Istun mökillä flunssassa. :(

Halit kaikille ikäviä uutisia saaneille! Ja tervetuloa joukkoon uudet! :heart:

Me kerrottiin aattona mun vanhemmille ja vanhimmalle pikkusiskolle (24 v) masuasukista. (Nuoremmat siskoni ovat 9 v ja 7 v) Kirjoitin korttiin sen yhden runon: "Sulateltavaksi suuri uutinen, näkyi varhaisultrassa syke pienen sydämen..." Ja sitten me naiset itkettiin. Äiti sai luettua kortista juuri tuon pätkän ja ratkes. Sitten minä ja sisko. :)

Menin syömään lehmänmaidosta (siis tankkimaidosta) tehtyä riisipuuroa. Toivottavasti siitä ei tuu mitään. Ja nasoliniäkin suihkautin kerran sieraimiin, kun en voinut tajuta, että sitä ei saa raskauden aikana käyttää. :(

Oireita ei hirmusti ole. Rinnat kainaloidien vierestä kipeät ja nälkä tulee salamana.

Tänään alkoi jo 10. Viikko! Vau!

Mandy ja nappula 9+0
 
Mulle lopettaminen oli YLLÄTTÄVÄN helppoo. Ainoo mikä on paha: baarissa työskentely ilman että pääsee välillä hermosavuille. Helvetti kun on kauheeta :D Ihmiset (taino, asiakkaitahan ne vaan on) on puolet raskaampia kun ei polta :D Siis kun minä en polta..... Vois välillä hypätä tiskin yli kurkkuun kiinni kun on niitä jotka ei vaan ymmärrä |O Onneks pääsee aina työkavereiden kans töitten jälkeen avautuu kaikista vittumaisista asiakkaita nii helpottaa vähän....

Sit masusta vielä, mulla on jo iso masu. Tottakai se on osittain turvotusta, mut kaikki on sanonu, että mun on pakko olla jo ainakin 10-12 viikolla.... Toivottavasti olisinkin :)
 
Annanpa elonmerkin itsestäni minäkin =)

Mandy
, suomalainen maito on kovin turvallista vaikkei sitä ole pastoroitu, itse olen kolmessa raskaudessa sitä käyttänyt ruuassa kun en jaksa tolkuttomasti sitä kotiin roudata kun sitä tuolla tankissa melkein aina kuitenkin on.

Meille ei hirveästi hankintoja tule kun kaikki on valmiina edellisten jäljiltä. Turvakaukalo ja sen jälkeen tuleva istuin on hankittava tai sitten ostettava sellainen joka käy vauvasta noin 4 vuotiaalle, kunhan nyt elämässä niin pitkälle päästään, vielä ei arvaa liikaa katsella. Ja sitterin haluan uuden, vanha on kertakaikkiaan huonossa kunnossa.
Manduca rintareppua olen mietiskellyt, onkohan se oikeasti hyvä? Onko kellään kokemusta/tietoa?

Meillä on kotivaunuina sellaiset 70- luvun vakosamettiset vaunut, tummanvihreät väriltään, vähän kyllä jo haalistuneet, mun mielestä ne on söpöt =)
Ja noi inglesina classicat vasta suloiset onkin kun kävin kurkkimassa.

Mulla on pieni ongelma, en halua siskoni tietävän vielä, että olen raskaana mutta hän luulee saavansa meiltä vaatteita mutta en niitä halua heille lainata koska heillä haisee home tai sitten en kyllä haluaisi niitä takaisin. Meillä on siis reilu pari kuukauta eroa lasketuissa ajoissa. Kai mun pitää lähteä kirppareille etsimään pari kassillista pieniä vaatteita jotka voin heille antaa. Joskus olen hajusta maininnut ja sisko loukkantui vietävästi, "Oletteko tutkineet mistä tuo outo haju johtuu? ( tyylillä ) ja en haluaisi millään uudestaan loukata siskoa. Mutta vaatteita en takaisin halua sieltä. Ja systerillä on rahasta tiukkaa niin haluaisin kyllä auttaa ilman sen suurempaa numeroa. Kaipa mä aloitan vuoden kiertelemällä kirppareita, onhan se oikeastaan aika kivaakin hiplata pieniä vaatteita :whistle:

Kolme päivää tätä vuotta tähteellä, tiistaina tulen ultrakuulemiset kertomaan, onko veri(hyytymä) hävinnyt kohdusta tai jotain muuta, mutta muuten mukavia vuoden viimeisiä päiviä pitäkää huolta itsestänne!

Unicco ja Taimi rv8+
 
Meillä on Gessleinin vaunut-tilattiin saksasta ja säästettiin 200e verrattuna kotimaassa myytäviin..Tilaus suju ripeästi.Esikoinen synty 06/07 ja pääsiäisen tienoilla silloin saatiin tilaus tehtyä-niillä oli pingpong-sivuilla kaikkia pääisäisalennuksia niin ei toimituskuluja tullut ees.Hyvät,kapeat, heittoaisalla olevat vaunut,isot renkaat-ilmakumi, pehmeä kantokoppa.

Sitten jo ennen plussaa ostin 50e kirppikseltä carenan tuplarattaat,joihin renkaat aion vaihtaa.Siis nämä samankaltaiset kun esikon matkarattaat.Mutta oli niin halvat et piti ostaa :LOL:

Meillä oli turvakaukalo ja sitteri esikoisen aikaan lainassa eli ne joudutaan hommata.

Väsymys edelleen ainoa oikea oire...nippailuja mahassa kyllä välillä.
En tiedä mihin soittaisin varhaisultran täällä Tampereella?Mehiläisessä ei tehdä...No jos terkalle soitan huomenna ja kysyn mitä suosittelee-mulla kun ei vaki gyneä ole.

Halaus kaikille listalta poistuneille:hug:

Pompula81 6+3
 
Heippa!

Täällä on kotiuduttu Tukholman risteilyltä. Löyty aikas paljon kaikkea mukavaa. Peppi Pitkätossu piparkakkumuotit (oon kova fani) Lindexiltä niitä eläinbodyjä ja velour-housut. sekä itselle nilkkurit. Huomenna ois töitä ja sit tiistaina neuvola ja sen jälkeen vois käydä vaatekauppoja läpi. Mies kun ei ollut niiden ystävä tuolla Tukholmassa. Oon ajatellut katsella jo vaatteita äitiysvaate mielessä. Farkut puristaa iltaisin ja ruuan jälkeen.

Hankinnoista: mä oon ommellut niitä kestoja ja ostanutkin, se puoli on kunnossa. Oon myös ostellut alesta vaatteita ja löytänyt kirpputorilta tosi halvalla. Isompia hankintoja pitäs tehdä eli sänky, turvakaukalo ja yhdistelmät. Ollaan ajateltu 3-pyöräyhdistelmiä. Esim. se Britaxin Vigour vaikuttaa ihan hyvältä.

:hug: kaikille tippuneille.

Mansikkatee ja Hippuli 8 tasan
 
Suuret pahoittelut kaikille, jotka ovat taas saaneet suru-uutisia :'( :hug:

Hankinnoista: Kovin suuria hankintoja ei tarvitse tehdä, kun on tuon poitsun tavarat vielä tallella. Ikäeroa tulisi 2,5 vuotta ja luultavasti hommataan vain sellainen seisomalauta. Tai no, tänään juuri puhuin miehelle, että pitäiskö sittenkin olla kevyet tuplarattaat, saa nähdä..?

Ahaa, poitus heräileekin juuri sopivasti päkkäreiltä :LOL:

Kovin paljon en ole jaksanut kirjoitella, olo on usein tosi huono :$

Soila ja pikkuinen 8 +1 ja huomenna eka neuvola :)
 
Oon unicco kans samaa mieltä tuosta tankkimaidosta! Iät kaiket sitä on äidit juoneet ja ruuan teen minäki siihen/laktosittomaan maitoon. Meil isännän maha ei kestä juoda ku laktositonta maitoa, ni välistä :kieh: kantaa purkkitolkulla kallista maitoa kotia, ku maitoa olis navetassa vaikka uida asti.
mä oon osittain kestoillu tän esikon kanssa. Meillä on iso kylppäri/sauna/kodinhoitohuone/kuraeteinen remontti meneillään (alotettiin heinäkuun alussa) ja kestoilu jääny kesän jälkeen vähemmälle, ku pyykinpesupaikka ollu toisessa rakennuksessa, eikä oikein riitä tilaa kuivattaa! Mut jos saan kuivausrummun, ni alan taas aktivisemmin kestoileen!
Te ketoilijat jotka ootta innokkaita ite kutomaan/ompeleen
villahousun ohje:
http://www.ottobredesign.com/fi/kaavat/pdf/villahousut_fi.pdf
vaipan kaavat
http://www.ottobredesign.com/fi/kaavat/pdf/vaippa.pdf
muita sivustoja (mm. pul-kankaita)
http://www.kestovaippainfo.fi/
http://www.pientenparhaaksi.fi/product_catalog.php?c=100
http://www.kangastukku.com/
http://www.pikku-aurinko.fi/shop/home.php?cat=54
http://www.kotikone.fi/kotimaenpuoti/info.html
http://www.babyidea.fi/
 
Kävimpäs! Siis rattaita hypistelemässä ja edelleen olen teutonia fun kannalla. I coon ...jotkut oli myös aika näppärän pienet ja kevyet. Valtaosa oli kuitenkin pyörästöltään leveitä ja sellaiset meillä jää vähäiselle käytölle. gesleinejä tuolla ei ollut, ne vielä käyn tsekkaamassa.
Onko kellään muista euroopan nettikaupoista tieto kuin tuosta Pompulan mainitsemasta ping pongista? Sieltä on kyllä moni ostanut, mutta jos muita vinkkejä saa niin kiitos! Oleellista on kyllä että britaxin kaukalon saa adapterilla kiinni ja i´goon ei niitä huoli. Uusi kaukalokin on ostettava, sen olisi voinut kyllä säästää kun eivät ole miksikään muuttuneet. Sekä telakka että isofix kaukalo. Unelma yhdistelmä muuten eli hommatkaa jos vain teillä isofixit autossa on! Tai joku muu vastaava malli. Esikoisesta en voinut ymmärtää miten alkeellisia kaukoloiden kitostelut autoon ovat ja tokan kohdalla oli tuo isofix käytössä ja voi kun se oli unelma helppo, naps vaan vauva autoon ja menoksi.

UNICCO: Juu minäkin taannoin babyidealla katselin tuota manduca reppua. Oletan että ostan sellaisen kokeeksi. Sen pitäisi olla aika pian vauvalla käyttökeloinen 3,5 kg lähtien. Katsotaan jos on hyvä, muuten ostan sitten takuu varman ergon sen jälkeen.

Mielenkiintoista tuo suomalainen tankkimaito. Itse en joisi, eikä tilaisuuttakaan helposti tulisi mutta en siitä koskaan mitään varoittavaa ole kuullut. Toisaalta se on juuri sitä pastoroimatonta, eli sitä mikä helpommin sis. listeriaa.

Se että sanotaan että kautta aikain on äidit syöneet ja juoneet sitä ja tätä, niin siihen voi lisätä että kautta aikain on äidit sairastuneet ties mihin ja saaneet keskenmenonsa ties mistä. Näitäpä kun ei aina tiedä!

Tuu-tikki ja manteli 5+4
 
Jaahas, esikon 7v. synttärit on sitten juhlittu =) Huomenna pitäisi mennä iltavuoroon, ei yhtään nappaisi :/
Ja sitten hankinnoista.... Vaatteita en aio ostaa ennakkoon yhtään, jos se kolmas poika sieltä tulee niin on noita vaatteita kasapäin kahdelta jäljellä. Vaunut on, pinnis on. Ainoo minkä haluan uuden tai käytettykin käy, on kaukalo!! Mitäs suosittelisitte??

Ja itselle pitää lähtee ostamaan äitiys pöksyjä, kun mulle ei mahdu enää kuin 2 housut ja nekin kiristää :whistle: Niin ja äippäuikkarit (kokouikkarit) Kun lähdössä huhtikuussa koko perheen voimin sinne etelään, niin haluan tukevat uikkarit, et voi poikien kanssa sit rauhassa temmeltää siel vedessä ;)

Mä en jaksais millään odottaa 5pvä. asti et sais varattua sen ekan neuvolakäynnin. Nyt aika tuntuu matelevan :headwall:

hellu ja pömperö 6+3
 
Heippa, laitanpas miekin elonmerkkiä taas itsestäni. Viimeisimmässä viestissä kerroin jouluaattona tuhrutteluvuodosta, joulupäivänä tuli semmonen pulpahdus verta ja hyytymääkin, onneksi ei paljon ja tuhrutteli sit vielä sen tapaninpäivänkin. Huomenna yritän päästä keinolla millä hyvänsä ultraan. Minulla on felicitaksella hyvä gyne ollut, joka on kyllä aina joustanut ja auttanut hädässä. Toivotaan, että sinne pääsen sitten heti huomenissa. Keskussairaalan kätilö ei päästänyt sinne silloin kun soittelin sinne pyhinä. Olisi pitänyt jonottaa kuusi tuntia ensin yleislääkärille ja sieltä hakea lähete gynelle..

Ratas-asiaa olen itsekin vähän varovaisesti miettinyt. Meillä kun kuopuksen ja keskimmäisen ikäero on 1v7kk, on pärjätty loistavasti seisomalaudalla. Nyt sitten jos ja kun vauva syntyy, ennättää keskimmäinen täyttää 3v, pienempi on 1v4kk ja sit ois se vauveli, niin saattaapi kädet loppua kesken. Ehkä on aika hankkia kaksostenkärrit?! Haluaisin vaan sellaiset, joilla mahtuu joka paikkaan ja jotka mahtuvat hyvin autoon. Esikoisen ajoilta meillä on emmaljungan loistokkaat kärrit vielä tallella pihavaunuina ja sit Teutoniat (alle vuoden käytetyt ja seisomalautakin on) jotka ostettiin tälle pienimmälle.. Enkä haluaisi mistään kärreistä luopua. :ashamed: Miehen mielestä jotkut joutaa jo pois. Onneksi tässä on aikaa vielä miettiä.

Vaatetta tai muuta hankintaa tuskin tulee pienimmälle, koska kaikkea on niin paljon ja poikahan sieltä varmaan nytkin tulee, kun kolme edellistäkin on poikia. Ja kestovaippoja meillä on, olen itseasiassa osan yrittänyt myydäkin, meillä osakestoillaan enää. Ihan pienen kanssa kestoilu vielä oli ookoo, mut toi 2v alkaa olla jo pottailija/pöntöllä kävijä ja sit tää nuorempi vaatii kestovaipan vaihtoväliksi alle tunnin väliä, oli kyse mistä tahansa rätistä.. Se on aika työlästä. Joten vain kotosalla kestoillaan enää.

Heili ja viikoista ei hajuakaan (onko jossain joku hyvä laskuri?)

Ilmeisesti 7+1 :D
 
hain tänään hm:stä äitiysfarkut. ihanat päällä ja maha pääse oikeúksiinsa,ihanaa ku ei purista!!!maha pullottaa ihan kunnolla,kuin olisi viikkoja 10 enemmän! toinen raskaus kai sit näkyy nopsemmin,niin oon kuullut..
vanhoja äitiysvaatteita saan takas kaverilta ku lainasin housut ja hameen.

wb ja 7+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
hain tänään hm:stä äitiysfarkut. ihanat päällä ja maha pääse oikeúksiinsa,ihanaa ku ei purista!!!maha pullottaa ihan kunnolla,kuin olisi viikkoja 10 enemmän! toinen raskaus kai sit näkyy nopsemmin,niin oon kuullut..
vanhoja äitiysvaatteita saan takas kaverilta ku lainasin housut ja hameen.

wb ja 7+6
Minulla on taaksepäin kallistunut kohtu, joka kallistui esikoisen jälkeen. Esikoiselta maha näkyi todella selvästi heti alussa, toiselta olin neljännellä kuulla ennenkuin näkyi mitään. Ja sen taaksepäin kallistuneen kohdun takia ei luultavasti tule nytkään esille kovin ajoissa, mikä kyllä sopii minulle, kun en ajatellut vielä aikoihin asiasta kertoa :D Mieskin suunnitteli ettei kerrottaisi kenellekään vaan annettaisiin ihmisten sitten itse huomata, ja nyt se kysyy joka päivä että saako kertoo sille ja tälle ja minä joudun toppuuttelemaan :D Pitkään toivonut kolmatta lasta ja nyt ei millään meinaa pysyä housuissaan.

Mum 5+4
 
Nyt on palattu kotiin joulun vietosta. Hyvin sai syötyä ruokaakin ilman että tuli paha olo!! =)
Minkäänlaista pahaaoloa ei ole muutenkaan vielä ollut.. onneksi...

Heili Karjalasta olemme näymmä taas samassa pinossa :flower:
Tässä on ainakin yksi hyvä laskuri, itse laskin tällä...
http://terveys.fi.msn.com/do.xsp?objectType=complextype&directoryType=laskuripage&complextypeOID=1170319655_652_1527e&viewType=viewinfoview&redirect1=%2Fdo.xsp%3FobjectType%3Dcomplextype%26directoryType%3Dosasto%26complextypeOID%3D1171964289_549_16234%26viewType%3Dviewinfoview

Niin ja minulle voi merkitä LA:ksi 26.8
Luulisin että se pitää paremmin paikkansa kun tuo edellinen LA. Niin ja ikää on 30

Tuima ja rv 5+4
 

Yhteistyössä