ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - joulukuussa

Kolmas päivä kotosalla ja alkaa tylsyttää... onneksi huomenna on normi kauppapäivä.

Pikku tassu, eihän se nyt tossa vaiheessa voi vatsa tulla esiin entistä enemmän, vai voiko? Oisko se vaan sitä että normaalisti pitää "korsettia" yllä ja nyt raskaana ollessa antaa vatsan levätä ja tulla esiin. Vai onko jotain alkuturvotusta oikeesti? Mulla on liikakiloja sievoisesti joten jos rentona olen niin aikamoinen masu on olemassa, yök. :(

Jeela ja manteli 5+2
 
Iltaa :wave:

Onpa tänne taas joulun pyhien aikana tullut tekstiä! Me ollaan kyläilty sukulaisilla ja meillä on käynyt myös porukkaa kylässä, joten ei ole ehtinyt täällä paljon käymään :)

Huono olo on vaivannut jonkin verran, mutta onneksi selvisin kaikista jouluruokailuista ihan hyvin. Mä jätin vielä raskausuutiset paljastamatta jouluna. Mullakin on sellainen tunne, että suku ei tule olemaan erityisen iloinen tästä kolmannesta vauvasta. Moni on "tehnyt selväksi", että kaksi lasta riittää, kun on jo tyttö ja poika. Tai sitten suositellaan pitkää taukoa ja iltatähteä yms.. Olisi mennyt joulun juhliminen pilalle, jos olis alannut murehtimaan sukulaisten ikäviä kommentointeja liian lyhyistä ikäeroista ja liian suuresta lapsimäärästä :headwall:

Mä oon ihan huoletta syönyt graavilohta ja muuta herkkua jouluna. Mä ajattelin, että jossain Aasiassa päin esimerkiksi nuo kypsentämättä syötävät meren elävät on ihan päivittäistäkin herkkua, niin kyllä siellä terveitä lapsia kuitenkin syntyy vaikka kuinka paljon:D Esikoisen odotusaikana mä taisin kyllä olla tarkempi noiden ruokajuttujen suhteen.

Vatsassa on alannut olemaan iltaisin kamala turvotus, joten näyttää ihan kuin raskaus olisi paljon pidemmälläkin. Aamuisin vatsa on vielä ihan normaalin kokoinen. Mutta ei oo kyllä vielä ainakaan kukaan kommentoinut mitään turvonneesta vatsasta.

Halauksia ja voimia Zebulle, suzycolle ja AnnaStiinalle. Ikävää kun näin paljon huonoja uutisia :( Suzyco kirjoittikin aiemmin siitä omasta aavistuksesta, että kaikki ei ole kunnossa. Itselläni oli samanlainen aavistus siinä raskaudessa, joka mulla meni kesken. Se on varmaan joku äidin vaisto, joka aavistaa tilanteen. On edes vähän helpompi kestää pettymys, kun on osannut aavistaa sen etukäteen. Toivottavasti teillä kaikilla on parempi onni seuraavissa raskauksissa! Itselläni oli se yksi keskenmeno ja seuraava raskaus oli sitten ihan normaali, ja saatiin ihana poika :heart:

Kestovaipoista oli galluppia! Meillä ei niitä tulla käyttämään. Ihan tavis Liberoilla mennään. Meillä on asuntona kaksio ja täällä asustelee jo kaksi aikuista ja kaksi lasta, joten hyvä kun edes vaatepyykkiä mahtuu kuivaamaan, mihinkä vielä päivittäin mahtuis vaipatkin :LOL: Ja muutenkin kakkavaipat on sen verran ällöjä, että mä viskaan ne mielummin suoraan roskiin, kun alan pesemään niitä (varsinkin siinä vaiheessa kun ruokavaliossa on jo muutakin kun rintamaitoa) :x

Tervetuloa joukkoon taas kaikki uudet! Oli taas monta uutta plussaajaa!
Mä lähden tästä lasten kanssa saunomaan taas :wave:

RangaTanga rv 6+5 :heart:
 
:wave: Noniin, se olisi joulu nyt sitten vietetty. Huh. Onneksi se on tosiaan vain kerran vuodessa :xmas: Tänään kävi vielä anoppi ja miehen sisko meillä syömässä. Nyt olisi kestit pidetty. Ja alkaa ihana rauhallinen arki :D

Eikä tullut syötyäkään liikaa kun ei tuo jouluruoka oikein maistunut normaaliin tapaan. Eikä liiemmiten suklaa sillä en voi syödä sitä :x Paitsi ehkä yhden tai siitäkin vain puolet. Muuten lentää oksu. Noh eipä tule lihottua. Aamulla toimii vatsa ja sitten silloin tällöin täytyy laatata. :D Niin eikä nuo herkut muutenkaan oikein maistu niin ei tule herkuteltuakaan, eikä syötyäkään liikaa kun ruoka ei vaan oikein maistu.

Mistä tulikin mieleen että rakas mieheni kärsi tuossa eilen hieman ilmavaivoista ja kaasutteli niin mie jouduin ihan oksentamaan sen takia :LOL: :LOL: :LOL:
yäk!

Täällä ollut vointi muuten erityisen hyvä. Väsymys alka vaan painaa että melkein pitäisi alkaa päiväunet nukkumaan että jaksaisi koko päivän. Mut mie en vaan malta käydä kesken päivän nukkumaan :whistle:

Ei olisi enää kauaa ekaan neuvolaan :heart:

Voimia kaikille menetyksen kokeneille :hug: Nää on aina yhtä hirveitä ja surullisia uutisia. :(

Niin ja suvulle on kerrottu ja kaikki todella mielissään =) Tänään jopa keskusteltiin tulevista kummeista vaikka yritin sanoa ettei oo ihan vielä ajankohtaista :LOL:


Mutta nyt alan valmistautumaan leffan katsomiseen. :wave:

La vida & Öntykkä :heart:
 
Tervehdys kaikille!

Huh! Olipahan urakka lukea väliin jääneitä juttuja.. Oon nyt viime päivinä vaan nukkunut kaiken siihen liikenevän ajan niin ei ole ehtinyt/jaksanut täälläkään pyörähtää

Suurensuuri :hug: kaikille ikäviä uutisia saaneille.. Voimia&jaksamista :heart:

Tervetuloa uusille.. Teitäkin oli aika monta tällä välin ilmestynyt.. Suurimman osan nimistä jo tosin tuossa lukiessa unohdin :ashamed:

Joulustakin sitten selvittiin ilman selittelyitä.. Vanhempien luona oli viiniä tarjolla, mutta ei kukaan mitään kysellyt miksi en ota.. Ovelasti join vichyä viinilasista niin ehkä se hämärässä näytti valkkarilta kun kukaan ei nähnyt mitä lasiini kaatelin :kieh:

Väsymystä lukuunottamatta ei ole raskausoireita ollut.. Toivottavasti kaikki on hyvin..

Nyt iltapalalle ja nukkumaan (taas)

Minerva81 (raskausviikot edelleen ?)
 
Ainiin..

Joulusapuskoista vielä.. Maksalaatikkoa on tehnyt ihan tuhottomasti mieli.. Pari lusikallista sitä söin muiden jouluruokien mukana, mutta oisin voinut syödä vaikka kuuuinka paljon.. Ja vain pelkästään sitä :eek: Enpä muista että se olisi himottanut näin pahasti koskaan..

Toivottavasti menee ohi koska sehän on kiellettyjen listalla.. Olisi mukavampaa himoita jotain sallittua :LOL:
 
Heippa kaikki!

Täällä joulu meni hyvin. Olo on hyvä mutta väsyttää kokoajan. Nukun 12-13 tunnin yöunet + päikkärit ja silti väsyttää. Tänään lensin persuksilleni kunnolla kun oli koirien kanssa lenkillä. Vetivät niin pirusti kun kuulivat naapurin isännän metelöintiä. Kaaduin ja päästin hihnoista irti ja toisen hihnan metalliosa(se klipsuosa) osui suoraan nenään. Katsotaan huomenna jos tuli mustelma.
Mies ei tykkää kun lenkkeilen koirien kanssa yksin,pelkää että jotain sattuu ja saan keskenmenon. Minulla on aina ollut koiria,ennen miestäkin enkä niistä luovu!

Tänään sain ihmettelyä osakseni kun kieltäydyin tupakasta tuttavapariskunnan luona. Meillä on aina ollut tapana mennä koko porukka tupakalle kahvikuppi kädessä. Nyt join vain glögiä kun yritän vähentää kahvinjuontia ja tupakoinnin lopetin heti plussattuani. Eivät vielä arvanneet mutta kohta..

Eipä muuta tällä kertaa. Ezmeralda ja ötökkä 6+4
 
Moonlight-80: Mä en varsinaisesti asu ihan turun seudulla mut synnytyssairaala tulee olemaan TYKS. Varasin ajan varhaisultraan Medisonarista. Sanoivat että hintaa itselle jää hieman yli 100e.
Mulla suurimpana oireena on tuo väsymys. Mitään ei jaksa tehdä.
 
Mulla oli tuossa neljän päivän putki, etten ollut koneella ollenkaan ja on taas juttua tullut kovasti. Toivottavasti kaikkien joulut meni mukavasti.

Mulla on ollut tosi ikävä olo nyt koko viikon. Huonoa oloa ja ruoka ei maistu. Pitää pakottaa ittensä syömään. Sitten kuitenkin mahassa "kurnii" vaikkei ruoka maistu. Onko muilla vastaavanlaista?

Kerrottiin nyt sitten iloiset uutiset myös miehen vanhemmille ja olivat kyllä kovin innoissaan. Ja olihan se vähän pakko kertoakin, kun mä olin niin huonoruokainen ja pahoinvoiva, että oishan se ihmetystä herättänyt.

outiko 8+4
 
Huomenta! Tänä yönä selvisin vain yhdellä vessareissulla enkä pyörinytkään puolta yötä! Jos tämän aamuinen erityisen voimakas ellotus/kuvotus johtuu juuri siitä, niin mielummin nukun huonosti :x

Paino on noussut normista syömisestä huolimatta 3-5kg ja iltaisin turvotus on tajutonta. Heti plussan jälkeen (10.12/rv 4+5) meni kaikki housut vyötäröltä ja lantiolta ahtaiksi vaikka en alkujaan hoikka olekaan. Ongelmana olikin löytää näin alkuraskauteen istuvat mammahousut jotka mieluusti istuisivat loppuajastakin. Koska niitä vaan ei ilmeisesti ole olemassa, niin muokkasin vanhat mustat suorat housut masuresorilla sopiviksi ja ta-da! :p Joko muut ovat saaneet etsiä väljempiä vaatteita päälleen?

Ja asiasta kukkaruukkuun... kun puhutaan tyttöjen ja poikien hyvistä/huonoista puolista niin mitä ne ovat poikien kohdalla?

iinaZ & "Kerttu" 7+1
 
On siis alkuturvotusta muillakin. En oikeastaan sitä itseltä ole huomannut, samat housut mahtuu hyvin. Kilo oli jouluna lisää vaakaan tullut, söin niin paljon ja usein. Ei siis pahoinvointia laisin.

Ihana päästä kyllä mammavatteitakin ostelemaan. Laitoin yhtiä housuja lukuunottamatta edelliset mammikset kiertoon ja myyntiin. Harmittelen nyt yhtä paksua hametta, olsii mennyt keväällä ja ihani farkkucapreja joita varmasti olisin kesän pitänyt.

Mitä iinaz tarkoitit kyssärillä meni ihan sivu, ohi tajunnan?

jeela ja manteli 5+3
 
Huh,huh kun oli tullut paljon tekstiä muutaman poissaolopäivän aikana. ;)

Täällä joulunvietto sujui mukavasti. Jouluruoka pysyi sisällä, tosin minulla aamupahoinvointi niin hurja, että pystyn syömään ekan kerran vasta myöhään iltapäivällä.
Vuoto on nyt ohi ja raskaus lienee etenee ihan normaalin mukaan. Mulla on niin paljon ollut ongelmia 2ssa edellisessä raskaudessa, että odotan hieman kauhulla mitä tämä raskaus tuo tullessaan. :( Kuitenkin ihan luottavaisin mielin menen eteenpäin. :heart:

Minäkin sorruin Jouluna syömään maksalaatikkoa, mutta kaikki muut kielletyt herkut olen kiertänyt kaukaa. :p

outiko täällä ihan samanlainen fiilis, et nälkä olisi, mutta kun ei oikeen mitään tee mieli. Olen sitten saanut pakottaa itseni syömään.

Nyt täällä 2 nuorinta lasta kuumeessa ja toisella korvatulehdus. Eilinen siis meni tuolla päivystyksessä. :(

Tänään siis alkaa alet, mutta itse pääsen suunnistamaan sinne vasta ensi viikolla jos lapset on tervehtyneet.

Nyt vähän laittaa paikkoja kuntoon :wave:

kleopatra (jolla viikot edelleen hukassa)
 
En oo pitkään aikaan jaksanut kirjoitella täällä ku tää pahoinvointi ja väsymys ovat vieneet kaikki voimani. Nyt on ollut välillä oireettomia päiviä ja heti sitä on ollut paniikissa että onkohan masuasukilla kaikki kunnossa vai ei. Nyt on huomannut että kaipaisin hirveästi ystävää jolle voisin puhua tästä raskaudesta mutta ne joilla on lapsia niin eivät enää pidä meihin paljoa yhteyttä koska ystävämme eivät vissiinkään jaksaneet olla tukenamme lapsettomuus asiassa :( mutta onneksi tänne voi purkautua ja hössöttää =)

Onko teillä alkanut masu kasvamaan vähäsen? Mieheni yks päivä katsoi sivuprofiiliani kun olin menossa suihkuun ja totesi että on se vähän kasvanut ja mies on sen jälkeen joka päivä pussaillut mahaani...hellyttävä tuo mun mies. Olen kyllä huomannut ettei farkut mene enää kiinni.

Seuraava ultra meillä ois 29.1. johon aivan liian pitkä aika mut toivottavasti tuo aika menis nopeasti.

nasu + masuasukki 8+4, mieheni nimesi masuasukin alivuokralaiseksi :D
 
Hei vaan kaikille,

en ole vähään aikaan lueskellut teidän kuulumisia enkä itsekään kirjoitellut..

Nälkä on, mutta mikään ei maistu! En ole kertaakaan yökännyt mutta kaikki kuvottaa ja maistuu oudolle/pahalle. Ja sen seurauksena tietty veto hieman poissa kun ei saa riittävästi ruokaa alas.. :headwall:

Täytyy alkaa taas pohtimaan mitä sitä saisi syötyä... :attn:

L3nen (7+4)
 
Onpa mennyt päivät sekaisin, kun oli näitä pyhiä välissä. Mä ajattelin herätessäni, että on maanantaiaamu, mutta nyt onkin lauantai :LOL: Ihana herätä, kun ei ole kovin pahaa pahoinvointia. Edellisissä raskauksissa sain monia viikkoja juosta aamuisin suoraan sängystä vessaan oksentamaan ja nyt oon vain kerran joutunut sen tekemään. Vähän ällöttää kuitenkin, mutta on helpompi nauttia raskaudesta ilman rankkaa oksentelua :)

Mulla menee ihan hyvin normaalit housut päälle vielä. Tytön aikana aloin joskus rv 12 paikkeilla käyttään mammahousuja, mutta pojan aikana mahtui vielä viimeisillä viikoillakin osa tavallisista housuista päälle. Saa nähdä miten tässä raskaudessa käy. Aiemmin on painonnousut ja mahanmuodot olleet niin erilaiset.

outiko Mulla on myös tuollaista, että vatsassa kurnii ja tuntuu että on nälkä, mutta ei tee mitään erikoisemmin mieli. Oon kuitenkin yrittänyt säännöllisesti jotain syödä, niin pysyy pahoinvointi paremmin kurissa.

iinaZ kyseli tyttöjen ja poikien eroista. Meillä ainakin tyttö on mahdoton kiukuttelija ja poika on yleensä aina hyvän tuulinen, ei ikinä kiukuttele ilman syytä, toisin kuin tyttö.
Poika taas kiusaa enemmän, ja tyttö on ollut kiltti, eikä juurikaan kiusaa ketään. Tyttöä kiinnostaa kovasti pukeminen ja on aika omatoiminen, poika taas on sellainen äidin avustettava, eikä viitsi yrittää itse niin paljoa. Meillä tietysti tyttö on vasta 3v4kk ja poika vasta 1v1kk, että ehtii tavat vielä muuttumaankin =)

Jaa-a, jospa lähtisin kahvia keitteleen nyt :wave:

RangaTanga rv 6+6 :heart:
 
Miten menikään pää sekasin ku kävin vessassa ja tuli paperiin verta. Voiko tässä käydä nyt huonosti, vai voiko optimisti aatella että eilisillan seksillä on joku vaikutus tohon vereen ja kaikki olis kuitenkin ok?
 
Moikka taas. Kylläpä on tullu hirveesti tekstiä viikossa. Joulu meni sit sairastelles ja vieläkin on veto pois, pakko vaan yrittää jaksaa. Kaiken lisäksi se paljon pelätty pahoinvointikin sitte tuli. Oksulla saa käyrä jatkuvasti mutta onpahan sen takia jääny tupakki pois.

Vintage: kyselit niistä sokerirasituksista. Mä en muista mikä se painoindeksi raja oli mutta mulla se on 30 ja testeihin mennään.

Maha on mullakin jo kasvanu hirveesti, eipä tätä enää oikeen piilotella =)
mooka 8+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki:
Mitä iinaz tarkoitit kyssärillä meni ihan sivu, ohi tajunnan?

jeela ja manteli 5+3
Sitä vaan että kuinka pojat eroaa tytöistä kasvatettavina :)

Alkuperäinen kirjoittaja nasu29:
mutta onneksi tänne voi purkautua ja hössöttää =)
Yep, näin on :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Aniit:
Miten menikään pää sekasin ku kävin vessassa ja tuli paperiin verta. Voiko tässä käydä nyt huonosti, vai voiko optimisti aatella että eilisillan seksillä on joku vaikutus tohon vereen ja kaikki olis kuitenkin ok?
Veikkaan jälkimmäistä, raskaana ollessa on kuitenkin hormonien takia niin verevä että pienet verisuonet rikkoutuu helposti aktissa. Vuoto on yleensä kuitenkin vain "tuhrua" hankauksesta johtuen, joten isompi menkkavuodon tapainen voi olla menkkavuotoa jota tulee osalle raskaana olevista jopa useamman kk:n ajan! Katsastele tilannetta panikoimatta ja kipaise näyttämässä lääkärille jos asia vaivaa liiaksi, vuoto lisääntyy tai/ja alat supistella/kouristella.
 
Tervehdys pitkästä aikaa.

Paljon on tullut uusia, ja muutama joutunut poistumaankin :hug: .

Moonlight kyseli ultraa Turun seudulla, Kaarinassa on sellainen kuin varsinais-suomen lääkäripalvelu. Googleta se, ihan loistava gyne ja jää maksamaan 60 euroa. Olen itse ollut siellä myös 4D-ultrassa ja nyt varhaisultrassa. Sieltä saa koko ultran dvd:nä ja ja 3d-kuvia ottaa jo 8+ viikoilla, ainakin sellaisia näytti, itsellä ei vielä viikot riittäneet 3d-kuvaan.

Muista jutuista olenkin sitten ihan kuutamolla.

Niin, meillä oli aika surullinen joulu, jouduttiin hyvästelemään karvainen ystävä, koira. Teini-iästä lähtien tuo koira kuului elämääni, ei enää asuttu saman katon alla mutta päivittäin tavattiin. Ja oman koiran rakkain ystävä myös. Eipä ollut oikein tunnelmaa, itkettiin vaan. Onneksi esikoinen vielä niin pieni, ettei oikein osannut odottaa mitään suurta ja ihmeellistä.

Mutta, kaipa se tästä. Aika parantaa.

Mutta mukavia loppuvuoden päiviä kaikille ja vielä parempia uutena vuotena!

Treelo ??? ( suunnilleen kymmenen...)
 
Ihanaa, joulu on ohi, ei tarvii syödä enää kun jäljellä olevat suklaat :D Masu on niin iso, etten oikein tiedä johtuuko syömisestä vai onko tuloillaan enemmän kuin 1 vauveli :D Eka neuvola vasta 5.1. Kamalan pitkältä tuntuu aika kun on lomakin just meneillään. Niinku M86 sanoi, että miettii välillä odottaako edes mitään niin mulla samanlaisen olo välillä. Tekis mieli tehdä taas testi :D Aamu pahoinvointikin on jääny melkein kokonaan pois. Voimakkaat hajut oksettaa kyllä. Ite en pysty käyttää emää ollenkaan hajuettä esim. Ja sit kun oon baarissa töissä niin kaikki viinat ja rööki ottaa hyvin nenään... :/
 

Yhteistyössä