ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - joulukuussa

IinaZ: Kirjotitpa kivasti mulle. :) Se on kyl totta et jos oireet loppuu yllättäen niin se voi merkitä pahaa...tuulimunassa mulle kävi just niin. Rauhassa otetaan ja syödään hyvin (niinkun mun jouluihin kuuluu muutenkin) :)

Nyt pitäis vielä paistaa kasa joulutorttuja... :p

Ihanaa joulua kaikille! :wave:

Oikein rauhallista ja ihanaa joulunaikaa kaikille! :xmas:

Mä olen käynyt lukemassa kuulumisia, mutta olen pysytellyt taustalla tarkoituksella...
Tänään oli se kauan kaivattu ja odotettu alkuraskauden ultra. Pelotti tosi paljon mennä sinne.

No kaikeksi onneksi ultrassa kaikki hyvin... Tuplahyvin... :D
Masussa kasvaa kaksi kultahippua! Omissa pusseissaan ja sydämet lepatti molemmilla!

Me ollaan oltu ihan sekaisin koko ilta. Ajatukset harhailee eikä tätä oikein meinaa uskoa todeksi. Melkoinen joululahja! Maailman paras ikinä! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja paimentyttö:
Minut voi poistaa listalta. Ultrassa todettiin tuulimunaraskaus ja tänään olin lääkkeellisessä tyhjennyksessä (aivan kamala kokemus). Meille tuli siis aika musta joulu.

Onnellista odotusta kaikille leijonaäideille ja oikein hyvää joulua!
:hug: :hug: Teille toivon jouluksi valoa pimeyteen ja uskoa uuteen onneen.

kardemumma80 ONNEA!!!!!! :heart: Kävin kurkkaamassa ja teillä on pitkä yritys takana. Kaksi vauvaa,jännittävää :heart:

Tänään on ollut vähän turvonnut olo kun olen ollut pystyssä koko päivän. Väsyttää ja ilma kiertää vatsassa. Nyt nukkumaan.

Toivotan kaikille hyvää joulua!!!!!

Ezmeralda ja ötökkä 6+1

Ilmottaudunpa minäkin nyt viimein tähän. Mandy, voisitko vaihtaa minun nimeni sinne listaan (harmailevan kohdalle) ja ikää minulla on 28v. Olen kyllä pitkän aikaa jo seurannut pinoa ja tiedostanut raskaudenkin miltei ovulaatiosta lähtien, mutten ole halunnut tehdä siitä vielä "julkista riistaa", johon täällä netissä valitettavasti joutuu kun jotain kirjoittaapi. Minun kirjoituksiani saattaa seurata muutama sellainen ihminen, jonka ei olisi syytä tietää asiasta, ja toivonkin että saisin jotenkin ihmeen kaupalla pidettyä raskautta salassa pienen hetken vielä.. Katsotaan miten käy.

Kirjoitanpa tänne nyt oikeastaan vähän ikävissä merkeissä; Minulla tuli vaaleanpunaista veristä tuhrua kun kävin vessassa tänään. Ja juuri sellainen ilta, kun en kykene kotoa lähtemään näytille minnekään, enkä edes tiedä ottaavatko näin alkuraskaudesta. Meillä on anoppi kylässä, emmekä halua hänen vielä tietävän raskaudesta niin sekin vähän rasittaa.. Toivottavasti tämä nyt ei ole paha merkki ja vuoto loppuisi.

Minulla on viides raskaus menossa ja näistä raskauksista kolme iloista ja eläväistä poikaa perheessämme on. Pienin heistä nyt 8kk Irvin poika, keskimmäinen 2v Edvin ja vanhin onkin jo koululainen, Anton. Keskimmäisen lapsen raskausaikana minulla oli rv 8 aikoihin vuotoja, ja sain dg:n uhkaava keskenmeno. Lisäksi minulla on ollut (en halua kertoa tarkemmin tästä) gynenpuolen leikkauksia, joiden vuoksi riski km:n saamiseen on suurempi kuin normaalisti. :/

Ihana lukea teidän ajatuksia, varsinkin ekaa odottavien.. Itsellä on jo "rutiinia" tämä raskaana oleminen ja tavallaan huvittuneen liikuttuneenakin lueskelen teidän oireita ja ajatuksia. :heart: Onnea teille kaikille, jotka nyt tätä elokuuta odottelette!

Jouluterveisin Heili :heart:

mä oon uusi =)
viikkoja nyt 7+1 ja synnytän naistenklinikalla hkissa elokuun ekalla viikolla, la on 10.8
toinen lapsi tulossa,tyttö on 08/06 syntynyt. tulossa suunniteltu sektio 4asteen repeämien vuoksi,edellinen synnytys eteni vähän nopeesti,kehi ei kerenny mukaan.

kävin alkuraskauden ultrassa reilu viikko sitten ja näkyi vaan ruskuaispussi,viikko kärvisteltiin ja eilen oltiin uusinnassa ja sydän löi hienosti. hedelmöittyminen on tapahtunut kuukautisiin nähden myöhemmin. pahasti säikäytti kyllä. lääkäri sanoi että nyt keskenmenoriski on vaan 5%.

tänään kerrottiin joulunvieton yhteydessä mun äidille ja veljelle perheineen, huomenna ollaan miehen suvun kanssa ja kerrotaan niille.

oireita on vähemmän kuin viime raskaudessa,silloin pahoinvointi oli voimakasta jo 6viikolta alkaen. nyt ei ole muuta kuin mielialavaihteluita B) ja rinnat on arat. maha paisuu iltaisin,muuten on ihan tavallisen kokoinen vielä. neuvolaan mennään tammikuun alussa. :wave:

nii no mutki voi kyl oikeestaan laittaa tonne laskettu aika ei tiedossa, oon saanu vähän eri päivämääriä eri lähteistä :) ja sit ku viel tehdään sektio niin se vissiin tehdään suunniteltuna viikolla 39?? että elokuun alussa tulee muttei tiedä mikä päivä =)

Lisään: Minulla kolme riskiraskautta takana ja jokaisessa käynnistetty synnytys. Ehkä kerron niistä joskus myöhemmin lisää. Mutta siis oletettavasti miekin synnyttelen vähän ennen la:ta joka siis on 15.8 (miun oma syntymäpäivä sattumoisin ja esikoisella seur.pvänä ).

Oireita minulla oli heti alkuun semmonen tunne vaan, että olen raskaana ja tiedostan sen kyllä. Poskia kuumottelee välillä ihan järjettömästi ja tänä aamuna alkoi vähän etovampi olotila. Ruoka maistuu normaalia paremmin ja tiukimmat farkut eivät mahdu enää kiinni turvotuksen takia. Rintojen vihlomiset yms on myös tuttua tästä raskaudesta. Vielä en ole voinut yhtä huonosti kuin edellisissä raskauksissa ja toivotaan, etten ala voimaankaan.

Neuvola minulla on heti uudenvuoden jälkeen.

Hyvää joulua kaikille!
Kinkku täälläkin uunissa ja kuten huomaatte istun koneen ääressä vaikka väsymys vaivannut jo viikon.Nukun 1h päikkärit esikoisen kanssa,jotta jaksan.Tosin tullut yöt valvottua kun tyttö ollut pipi.Siis en tiedä kummasta väsymys johtuu.

Päätin juuri että tahdon varhaisultraan jos ne 60e luokkaa on muilla ollut.Millähän viikolla suositellaan sinne meneen?Ja onko tosiaan sydämen sykkeen kuultua km riski jotain 5% luokkaa?

Pompula 5+5?? en nyt muista tarkkaa päivää =)

Voih! Voimahalitukset täältäkin kaikille km kokeneille :hug: Minua tosin ei auttaneet surussani edes toisten kauniit osanotot ja tarjotut olkapäät. Enkä osannut nauttia toisten onnesta vaikkei se ollut pois minulta. Minusta se oli ja tuntui että olisin jopa inhonnut jokaista onnellista ja odottavaa. Mutta siihen on kyllä oikeuskin. Voiko mikään muu saada aikaan NIIN pahaa mieltä kuin km?! Jaksuja!

Susyco - Ole hyvä! :heart:

Omaa onnea unohtamatta... Ellotus on kyllä uusi tuttavuus kahteen aiempaan raskauteen verraten. Vaivaa pitkin päivää - ei vain aamuisin :/ Jokainen raskaus on oireineen erilainen mutta mies on varma pojasta. Höpöhöpö, ei kahta ilman kolmatta (tyttöä ) sanon minä! :LOL:

B-vitamiinia foolihapolla otan joka aamu vaikka ruokavalio onkin ihan monipuolinen. En käytä nelijalkaisen lihaa, eli käytössä vain kala ja kana (+soija varmistamaan protskut). Onkohan täällä muita erityisruokavalioisia?

Listeriasta mainitsisin minäkin vielä sen verran että kalaa ja lihaahan voi turvallisin mielin syödä lämmittämällä kypsennettynä. Listerioosi tuhoutuu 70 asteessa jota graavatut ja palvatut ja kylmäsavustetut eivät saavuta kypsyessään. Eli siis tyhjiöpakattu kala ja liha on turvallista kun valmistat sen kuumentamalla. Elohopeat ja muut kaverit ovat ainakin omasta pelkolistasta pois suljettu koska en syö niin paljon kalaa (edes haukea kesällä ) lihan sijaan, että myrkkypitoisuudet nousisivat merkittävästi. Ja jos nyt kesällä syö haukea enemmän niin loppuvuonna suurella todennäköisyydellä ei. Toivottavasti tieto helpotti jotakuta :)

Ihanaa ja rentouttavaa Joulua jokaiselle! :xmas:

Toivottaa: iinaZ & "Kerttu" 6+5

Tervetuloa kaikille uusille!

Paimentytölle :hug: Ei vaan löydy sanoja lohduttamaan..

Raskausviikoista Oon Tuutikin kanssa samaa mieltä että kiva jos kaikki muistais laittaa raskausviikot tekstien perään. (nyt en tietty ite muista! :kieh: )

Kardemumma Isot onnittelut, onpa ihana ylläri, kaksi pikkuista köllöttelemässä! :)

ON: Aikamoista ällötystä on jatkuvasti koko päivän. Oksentanut en ole, vain sellasta jatkuvaa ällötystä. Jotain kun syö niin helpottaa minuutiksi, sit taas ällötys olo uudelleen. Eilen meinasin paljastua (tai ehkä paljastuinkin äitilleni) kun oltiin vanhemmillani iltapalalla. Äiti iski leivät pöytään ja lisukkeeksi erilaisia kalavalmisteita, mm. kylmäsavulohitahnaa, joka on mun herkkua. Lisäksi erilaisia tuorejuustoja, joita oli saanut työkavereiltaan lahjaksi. Auts, en sitten syönyt niistä mitään, sanoin vaan ettei just nyt tee mieli.. :/ Heh, tosi uskottavaa kun yleensä vedän hulluna tota lohitahnaa ennen kuin se loppuu..

Mutta onneks tänään saa kertoa!! Vähänkö on ollu vaikeuksia kun oon ollu niin paljon mun vanhemmilla ja veljellä ja pitää yrittää salata..

wannabeemummy Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Oispa se riski tosiaan enää vain 5%.. Mä yritän ainakin joulun ajaksi siirtää taka-alalle tän jatkuvan pelon ja nauttia huomion kohteena olemisesta ku kerrotaan sukulaisillle!

Lisäksi toivotan kaikille leijonanpentujen äideille ihanaa joulunaikaa!! :heart: :heart:

Aurora ja leijonanpentu 7+0

Uusille tervetuloa!

Pahoittelut taas huonoja uutisia saaneille. Voin vain kuvitella miltä teistä tuntuu ja vielä näin jouluna :hug:

Kardemumma onnea aivan hirmuisesti! Tosi kiva seurata miten teidän raskaus etenee.

Kävin sit eilen nappulan kanssa neuvolassa ja puhuttiin sit tästä munkin raskaudesta ja sain kuin sainkin 2.1.2009 ajan ultraan, että varmistetaan tuo raskauden kesto, jos niihin sikiöseuloihin oltais vaikka menossa. En tosin usko, että niihin haluan, koska aiheuttavat varmasti paljon turhaa murhetta. Np-utrassa jos jotain ilmenee, niin sitten harkitaan. Neuvola-ajan sain sit 15.1.2009, mutta mulle se on oikeestaan ihan sama, koska eipä siellä mitään ihmeempiä kuitenkaan tehdä. Täytetään vaan ne paperit ja otetaan alkutiedot.

Nyt poistun takavasemmalle joulun viettoon :wave: Ihanaa ja mahakasta joulua kaikille :LOL:

Tinu 5+4-7+1 (ihanaa kun tuokin nyt sit selviää)

Alkuperäinen kirjoittaja tokka:
Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Varhaisultra Itse kävin pari viikkoa sitten varhaisultrassa täällä Jyväskylässä. Hintaa jäi kela-korvauksen jälkeen 48 ?.

Mandy81 missä kävit ultrassa?? Itse varasin jyväskylästä 7.1. ajan, kysyin hintaa, sanoivat että kelakorvausten jälkeen jää maksettavaksi vielä 75?... :/

Kävin Mehiläisessä. Meillä on työterveys siellä, niin ei tarvinnu maksaa 10 ? toimistomaksua.

Suuri halaus kaikille ikäviä uutisia saaneille! :hug:

Tervetuloa mukaan uudet! Lisäilin teitä listaan. Onnea! :heart:

Oon 26.12-2.1. Tahkolla ja en varmaan pääse sinä aikana koneelle. Joten päivitän sen jälkeen uudet henkilöt listalle!

Rauhallista joulua kaikille! :xmas:

Ihan ekaksi tuplaonnittelut ultrakuulumisista Kardemumma Mahtavaa! Tuli kyyneleet silmiin kun luin viestisi.

Voimia suru-uutisia saaneille!

Mä paistoin tossa vielä pullia ja mies on pikku-ukkelin kanssa päiväunilla. Valmistaudutaan joulunviettoon, anoppi juuri soitti, että sinnekin vielä pitäisi mennä hakemaan paketteja, eivät kuulemma VOI odottaa huomiseen jolloin me ollaan sinne menossa. No, välimatkat eivät ole pitkiä, mutta sovituista asioista olisi kiva pitää kiinni. Ollaan illalla menossa mun vanhemmille ja oli tarkoitus paljastaa heille illalla uutinen, mutta päätin odottaa vielä.

Eilen illalla tuli vähän vuotoa ja toivon, ettei se tarkoita mitään, mutta tässä tilanteessa en nyt jaksa yhtään ylimääräistä ihmistä jolle sitten joudun kertomaan km:stä, jos vuoto ei olekaan harmitonta. Oli aika musta ilta ja nukuin tosi huonosti, mieliala ei ole vieläkään paras mahdollinen joulunviettoon. Yritän kuitenkin koota itseni, asialle kun en mitään voi.

Rauhaisaa Joulunaikaa kaikille!

Zebu ja sintti 8+0

Ilmottaudun mukaan. :) Plussasin sunnuntaina, esikoinen on toivon mukaan tulossa. Ikää 24v. Tiistaina olen menossa alkuraskauden ultraan ja sen jälkeen toivottavasti selviää viikot millä mennään. Menkkojen mukaan rv 7. Monet vaatteet ei kuitenkaan enää mahdu päälle. niiiin ja synnytyssairaala TYKS ja la näyttäis olevan 11.8. :)
Ihanaa päästä mukaan tähän tunnelmaan. :) :heart:

=) Itselläni ei kovin hyvä päivä. Eilen alkoi tuhruttelu ja mahaa juilii välillä kuten menkkojen aikaan :'( Tuota tyttöä odottaessa vuosin välillä reilumminkin viikoilla 5-12, mut mukana pysyi loppuun asti. Nyt epäilevämpi olo. En nyt kuitenkaan ihan vielä heitä kirvestä kaivoon. Täällähän oli muutama muukin tuhruttelija? En nyt muista nimimerkkejä :ashamed: Sen muistan, että osa saanut kuitenkin hyviä uutisia ultrassa vuodosta huolimatta, osalla huonompi onni :( Eilen näytin lasten vuoksi reipasta naamaa. Kävin välillä vessassa itkemässä. Säikähdin niin vuotoa.

Yllärihän tämä raskaus oli ja nyt on niin huono omatunto kun en aluksi ollut iloinen asiasta. Tuntuu kuin ansaitsisinkin keskenmenon. Että se siitä joulutunnelmasta :/ Anteeksi kun on tällaista valitusta vaan.

On ollut puhetta aikaisemmista synnytyksistä täällä. Kerronpa minäkin tarinani. Eli yksi helpohko ja toinen tosi helppo synnytys takana. Esikoisesta kun heräsin klo 4 aamulla ensimmäiseen ja heti tosi kipeään supistukseen ni poika syntyi jo klo 7.35. Hyvä kun sairaalaan ehdittiin. Ne supistukset olivat vaan jo alussa niin hirveän kipeitä, että taju meinas lähteä. Puudutuksena ehdin saada ne (aqua?) rakkulat. Ne onneksi vaikutti just sen viimeisen tunnin ennen pojan syntymää. Synnytys kesti siis 3t 35min.

Tytöstä saman kaavan mukaan, mutta supistukset olivat vain viimeisen 30 min aikana niin kovia kun pojasta jo heti aluksi. Puudutukset taas myöskin samat mutta nyt niistä ei ollut apua kun supistukset siirtyivät heti selkään kun mahan puolelle sain puudutuksen. Niin ja synnytys kesti 3t 15 min.

Ei mitään kauhukokemuksia nuo synnytykset minulla. Ainoa mikä esikoisen jälkeen jäi mietityttämään on se, että miksi ei neuvolassa ja muualla kerrota, että ensisynnytyskin voi olla tosi nopea? Tottakai sen maalaisjärjellä tajuaa, mutta kun esikoisen odotuksessa imee kaikki neuvot ja neuvolassa täti oikein painotti että usein lähdetään liian aikaisin sairaalaan ensimmäisestä. Kun kivuliaat supistukset tulevat viiden minuutin välein ni kotona pitäis sinnitellä sittenkin vielä pari tuntia. No mun poika olisi syntynyt kotiin jos mies ei olisi pakottanut lähtemään sairaalaan. Ulisin vaan tuskissani, että en saa vielä lähteä kun edes tuntiakaan ei ole supistellut viiden minuutin välein. Aika urpo olin kyllä :headwall: Nyt voi jo vähän :LOL: tilanteelle.

Asiasta kolmanteen: Mites maistui jouluruoka teille muille? Minulle liiankin hyvin :whistle:

adama ja eloylläri 5+3-7+3

Hyvää joulua kaikille :)

Minä jouduin tänään aloittamaan lactalin käytön, kun on kp 20 alkoi todella runsas valkovuoto joka tosin muuttui sittemmin keltaiseksi. Mitään kutinaa tai kirvelyä ei ole, eli taitaa vain emättimen ph tasapaino olla taas muuttunut raskauden takia, mutta onneksi lactalia voi käyttää raskaana ollessakin. Mitään mukavaahan se ei silti ole. Lisäksi olen aloittanut jo nyt vessassa ravaamisen. En normaalisti käy ikinä vessassa yöllä, ja nyt herään aamuyöllä siihen että on vessahätä.

Tsemppiä adamalle, toivotaan että tuhruttelu loppuisi.

Meillä tytöt 3 ja kohta 5v. eivät ole vieläkään sisäistäneet mitä kaikkea eilen saivat, joten täällä on nyt käynnissä armoton lelujen tutkiskelu ja miettiminen että mikä uusi dvd katsotaan ensin. Laitoin pakastimesta jo uudet joululaatikotkin uuniin paistumaan.

Mum84 rv 5+1

Kinkut ja herkut masussa pullollaan ja raa-at kalaherkut odottamassa ensi kesää. :) Kukaan ei huomannut minin valikoivaa joululautasta. Taktisesti laitoin kaikki tarjottavat keittiön puolelle noutopöydäksi.

Kaardemumma: Tupla onnittelut! Kiva täsiaan päästä seuraamaan sivusta odotustasi. Onko teillä ekat lapset tulossa?

Heili: Ihanat nimet teidän pojilla! Toivottavasti selviät vain pikku säikähdyksellä tuhrusta, onhan se ihan normaalia sekin. Mulla oli tokassa raskaudessa pientä rusehtavaa ehkä vk 7 parina päivänä. Nyt oli silloin kun menkkojen olisi kuulunut alkaa eli 4+0 ihan vähän. En panikoi.

Paimentytölle iso hali! :hug:

Mies sai kuulemma hyvän joululahjan! laitoin lahjan kanssa kortin jossa luki suunnilleen näin:
Hyvää joulua, tässä sinulle paketti ja lisäksi ensi kesän synttärilahjakin on jo tilattu. La 26.8!
Vähän aikaa tavasi korttia, kunnes kuulemma ymmärsi. Ei paljastanut tekstiä muille, ellei sitten ilmeemme jotain paljastanut. Meillä on joulun vietossa mummi, miehen sisko, minun siskoni perheineen.

Ihana joulupukki ja muori sattui meille tilattuna. Oli tosi loistava pariskunta! Oikein kiva Joulu ja hyvä mieli. Ei pahoinvointia edelleenkään ja toivottavasti ei tule. En näe siinä kuin sen hyvän puolen että raskauskiloja tulisi vähemmän...

Mukavaa Joulunaikaa kaikille!

jeela 5+1

Hei! Nyt on tullut syötyä kuin porsas :D parin päivän hedelmäpaasto varmasti tekee ihmeitä tälle tunkkaiselle, -ylensyöneelle- olotilalle! Naama kukkii onnellisesti suklaasta :LOL:

Tänään alkoi huolestuttamaan tosissaan tämä oireettomuus :( 5.1. mulla on neuvola, jossa toivottavasti selviää, onko mikään tai kaikki kunnossa...
Isä on meillä täällä Joulunajan... ja on tosi hankalaa ollut pitää suu kiinni! Tekis mieli niiiiiiiiiiiiiiiin kovasti kertoa raskaudesta.

Kävin eilen mummolassa ja söin vahingossa kylmäsavulohta mummon tekemissä voileivissä, kyselin tarkasti mitä ne sisältää, mutta mummo ei muistanut kalasta mainita. Toista leipää syödessäni vasta huomasin siinä olevan kalaa... nyt on siitäkin ihan kauhea paniikki! Miten voin olla niin tyhmä, etten tajunnut sitä kalaa ennen kuin olin syönyt sitä?! :'(

Noh, mutta lapset sai tänävuonna sopivasti lahjoja :) ja ovat tosi onnellisia uusista vaatteista ja leluista. Meidän (kohta 6v) poika kysyi, että miksi sillä Joulupukilla oli naamio päällä? hehhoh... miksiköhän...? kun naapurin isäntähän se siinä :D

Noh, tämmöstä meille, yhtä onnen ja epätoivon sekamelskaa!

chick-82 rv 8+3

Paimentytölle iso :hug: , pelkään samaa maanantaina uus ultra ja verikoe päivä ja mahikset fifty fifty tuulimuna vai vauva :snotty:

iloista joulua kaikille tasapuolisesti!
meillä joulu meni "loistavasti" ihan siis muuten jees mutta eilen aamulla kun heräsin niin vessaan suoraan yökkäämään, tuntui että sisukset lähtee irti ja pää räjähtää, kurkkuun asti tulee oksennus muttei ulos, no sitten jäi se oksennus tuohon kurkkuun vaivaamaan että on kuin santapaperia nyt vieläkin, koko ajan yskittää ja kun yskii niin alan yökkäämään ja se ei taas lopu. joten eilinen aatto meni yökkäillessä ja kulkiessa vesilasi kourassa koko päivän, mun sisko äiti ja isä oli meillä syömässä, no ne jo tietää tilanteen mutta sitten tuli miehen äiti ja sisarusparvi ja ne ei tiedä... oli siinä yökkäilyssä pitelemistä :x

no eihän äiti malttanut suutansa pitää kahvipöydässä kiinni vaan yritti anopille vihjailla jos mitenkä, yritin tökkiä äitiä ja kuiskata "oo hiljaa ne ei tiedä" ja sitten isä möläyttää ala kerrassa "nii, onnea vain isälle teillekkö on perheenlisäystä tulossa" |O ukko oli hyvännäköinen kun se on niin vastaan että kellekkään ei kerrota ennen kun on varmaa ja ite nyt samaa mieltä olen. isällä on ollut reilu vuosi sitten paha aivoinfarkti ja ei käy ihan täysillä ajatusmaailma joten anteeksi tuo hänelle suotakoon. onneksi miehen sisarukset ja anoppi ei tätä kuulleet.

no sisko pläjäytti sitten ettei lähdekkään tammikuun alusta isän saattajaksi helsinkiin lääkäriin. oli tosi kiva yllätys joo. minä en tässä tilassa halua lähteä 2vrk vahtimaan oikuttelevaa isääni helsinkiin jossa en osaa kulkea mihinkään eikä muutenkaan mahdollista koska mieheni pitäisi olla 2 pvää töistä pois kun poikaa ei saa mihinkään hoitoon.. mies menee 5dex aamulla töihin.että tällainen yllätys myös :eek: |O

no sitten mentiin illasta anopille lämmittään ulkosauna, oli muuten mahtavat löylyt ja... :saint: :LOL: tuli oikein jouluinen fiilis ja väsymyskin kaikkos yhtäkkiä, puoleen yöhön istuttiin anopilla ja poika pelas tätien kans pelejä ja muut otti kuppia paitsi minä... eipä yhtään tiedä nyt miksen ottanut B) aina olen ottanut vähäsen jos on tarjottu nyt kieltäydyin terästetystä glögistä ja lipitin alkoholitonta siideriä (oli muuten hyvää, suosittelen) aina kumminki juonu sen oluen tai siiderin saunassa. että tällainen joulu!

hyvin meni loppujen lopuksi kaikki. lahjoja tuli ... niin joo mitäs saitte lahjaksi... sain rakkaalta mieheltäni navigaattorin :headwall: |O :LOL: olen hyvä suunnistaan autolla mutta pari viikkoa sitten sattui kun olin työkeikalla että netti oli näyttänyt mulle väärän osoitteen sijainnin, olinkin sitten kusessa ja eksyssissä isossa kaupungissa! eli tästä idea sitten lähti... jouduin soittaan ukolle kotia että meneppäs tietsikalle ja neuvo mut kartan avulla oikeaan paikkaan ja hyvinhän se onnistui... ei siihen mitään navigaattoreita olis tarvinnut! just kirosin että mä en ikinä sellaista tarvi enkä halua! nyt mulla sitten on sellainen! :headwall: :LOL:

Yhteistyössä