ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - joulukuussa

Minä en ole menossa siihen veriseulontaan. Lähinnä sen takia, että aikataulut ei oikein käynyt niille viikoille joten menen ultraan vasta viikolla 13 ja silloin sitä ei voi enää tehdä.

Täällä ei kummoista. Me muutettiin ja nyt alkaa toinen yö täällä uudessa talossa kaiken rojun keskellä. Ja miua ahdistaa edelleen. Niin kauan kun on toimintaa ja muita ihmisiä niin kaikki on ihan ok, mutta kun jään yksin niin on vaikea olla.
Kai tää kaikki on nyt liikaa kerralla, muutto ja beibi... on tuntemuksia että tekisi mieli perua koko juttu. Minä tykkäsin asua kissojen kanssa keskenäni. En kuitenkaan todellakaan ole minnekään lähdössä ja olenhan tätä ihan oikeasti halunnut. Mutta minkäs teet, kun ahistaa niin ahistaa. Kai tää menee ohi.. toivotaan. Mitään vauvajuttuja en ole nyt jaksanut ajatella. Ei tunnu että meille olisi sellaista tulossakaan.
 
Pieni pyyntö. Mä tahdon joskus itsekin unohtaa, mutta jos jokainen laittais kirjoitusten perään raskausviikot niin se ois kiva. Joskus jää kysymysmerkki ilmaan ja miettii olikohan joku jo monennellakin viikolla.

P123, pahoitteluni!
Eipä sitä koskaan tiedä milloin itsekin noin käy. 4+0 oli ihan vähän ruskeaa tuhrua, mutta loppui samaisena päivänä. On se liian yleiatä, aika moni on jo tipahtanut matkasta.

Maritta: Niin vaikeita asioita joita itselläni ainakin tulee mietittyä, koskaan kun ei tiedä miten elämnä yllättää. Siinä vaiheessa kuitenkin on aika vähän aikaa selvittää tilannetta ja ajatuksiaan, kun jotain yllättävää löytyy. Itsekin tykkään asioista jutella, ihan sen vuoksi että tulee erilaisia näkemyksiä ja ajatuksia, tietää miten asiaan itse suhtautuu.

Iinazin kyssäriin sukupuolkesta, vastaan rehellisesti että toki kahden pojan jälkeen toivon tyttöä, mutta se ei oikeesti olekaan enää niin suuri toive kuin vaikkapa ennen lapsia ajatteli että kumpa vain saisi molempia sukupuolia. Tokan kohdalla kovasti kyllä poikaa toivoin, pienehkö ikäero ja parhaat kaverukset ajatuksella ja myös sillä että kolmas ja jopa neljäs olisi tervetullut aikanaa. Mutta, mutta, nyt vain kävi niin että mikäli ajoitus sanelee sukupuolen niin suuremmalla todennäköisyydellä tulee kolmas poika. Yksi ainoa järkevä aikainen pupuilu ja juuri ovistestin vahvojen viivojen näkymistä seuraavana aamuna, joten joku nopea poikasiittiö on kuitenkin päässyt ekana perille. :))

Jeela ja manteli 4+5

 
Taas kun tänne tuli niin johan oli huonoja uutisia vastassa... :'( P123 kirjotus oli kyllä siinämielessä mukava lukea kun hän oli niin positiivisin mielin kuitenkin! Se on hienoa! Oikeen isot :hug: taas kaikille.

Mulla on kinkku uunissa! nami... :p

Sukupuolesta täällä on puhuttu, se nyt on mulle ihan sama kumpi tulee, mut salaa silti toivoisin toista tyttöä... :ashamed: Kunhan nyt pysyis masussa,se on tärkeintä. Mua hämää tää mun tunne et kaikki ei oo hyvin! Kamalaa kun en pääse siitä eroon. :'( Neuvolaankin on niin kauheet ruuhkat että sinne ei pääse tän vuoden puolella enään...

 
Irmeli09
OnSiisKevät: Tuosta ahdistuksesta. Älä huolehdi, tuttu tunne. Näin jälkikäteen katsoen taisin olla aika paniikissa odotellessan tuota esikoista. En ole nuoruudessani ollut mikään lapsirakas ihminen. Taisin mieluummin pysytellä lapsista mahdollisimman kaukana kun en oikein tiennyt kuinka päin olisin ollut ja mitä sanonut. Mietinkin aikoinani, että onkohan minusta koskaan tähän äitihommaan laisinkaan. No kun miehen tapasin niin alkoi tuota vauvaa myös tehdä mieli vaikka en tainnut ihan ymmärtää mihin lähdin mukaan. Tuo esikon odotusvuosi oli aikamoista rumbaa, mm. valmistumisine, uusine opiskelupaikkoine, remontti ja muutto. Muistan vain sen, että kaipasin toden teolla sellaista opusta jossa olisi yksityiskohtaisesti kerrottu mitä tarvikkeita tarvitsisin vauvan kanssa ja miten missäkin tilanteessa tulisi toimia. Ikävä kyllä sellaista kirjaa ei kukaan ole osannut kirjoittaa, ymmärrän nyt kyllä miksi ;) . En pystynyt lukemaan mistään vauvalehdistä mitään muita juttuja kuin raskauteen liittyviä. Sivuutin kaikki varsinaisesti vauvoja käsittelevät jutut :eek: . Kyllähän se vauva-arkikin sieltä sitten lähti rullaamaan kun se vauva oli kainalossa. Olen kyllä huomannut, että vaikka suuri muutos minussa tapahtuikin kun esikko syntyi, todellinen kasvu ÄIDIKSI on tapahtunut vasta pikkukakkosen syntymän jälkeen. Prosessi on siis jatkunut ja jatkuu varmasti edelleen tämän kolmosen myötä. Elämä kasvattaa myös äidiksi! Hienosti se menee kun vain antaa mennä ja anna ahdistaa jos ahdistaa ei siinä ole mitään pahaa, se on osa kasvua. Sitä varten meille on annettu se yhdeksän kuukautta odotusta, on aikaa käydä asioita läpi. Joillekin se on helpompaa kuin toisille, mutta kyllä täällä meitä muitakin on joilla ei aina ole niin hirvittävän ruusuisia ajatuksia raskaudesta vaikka kuinka toivottuja vauvoja siellä masussa kasvaisikin :heart: .
 
Täältä myös isot :hug: :hug: km:n saaneille. Todella kurjaa!! :'(

Tänään on ollut niin oksettava olo koko päivän että huh huh... laatta ei sentään ole lentäny.. =)
Nyt on sitten joulusiivot saatu tehtyä ja kyl on ihan puhki.

Joku kyseli yksityisen ultra- hintaa
. Itse kävin n.vuosi sitten mehiläisessä ultrassa, niin muistaakseni se tuli maksamaan n.60euroa. Tietenkin nuo hinnat vaihtelevat paikkakunnittain jonkin verran.

Tuima ja rv 5??
 
Pahoittelut kaikille, jotka ovat saaneet surullisia uutisia tai joutuvat nyt erityisesti jännittämään raskauden etenemistä :hug: Toivottavasti uusi vuosi tuo kaikille keskenmenon kokeneille pian uuden ja hyvin sujuvan raskauden!

Täällä olo on aamuisin ja iltaisin etova ja väsyttää paljon :x Oksulla ei ole vielä tarvinnut käydä mutta ainakin viime raskaudessa olo vielä paheni muutaman viikon ajan. Syöminen helpottaa jonkin verran mutta pahan olon iskiessä ei tekisi mieli syödä mitään. Porkkana ja kurkku (tuore ja suola) maistuvat yleensä aina ja muuten täytyy yrittää keksiä jotain syömistä, mitä vain tuntuu menevän alas. Onneksi päivällä olo on paremi ja normaali kotiruoka on välillä jopa maistunut ihan hyvältä. Turvotus on aika kovaa täälläkin. Mutta ajoittain kurjasta olosta huolimatta mieliala on hyvä, johan kerkesin toivoakin tätä huonovointisuutta

Eka neuvola on ensi maanantaina, enkä ole varma yritetäänkö siellä edes vielä kuulla sydänääniä. Voi olla, että vuoden alussa tulee tilattua aika ultraan. :D

Soila ja Pikkuinen 7+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Irmeli09:
Tietyllä tavalla poika voisi olla henkisesti helpompi ottaa vastaan. Se olisi jo jotenkin tuttua puuhaa. Tyttö voisi "järkyttää" mieltä hieman enemmän en tiedä. Saa nähdä. Olen tiennyt molemmista lapsista etukäteen kumpi on tulossa ja haluan kyllä tästä kolmannestakin jos nyt suostuu jossakin ultrassa sen näyttämään. Haluaisin asennoitua etukäteen siihen kumpi sieltä tulee. Ihan varma on että kaikki sukulaiset povaavat taas kerran tyttöä. Äitini jo tuota pikkukakkosta odottaessani kutoi vain vaaleanpunaisia villa-asuja :eek: , no kyllähän niitäkin voi pojalla käyttää, eiköstä vain :saint: .

Irmeli + Armas-Armi 6+4


Samat sanat mutta toisin päin! :LOL: Tyttö olisi henkisesti helpompi ottaa tyttöjen jälkeen vastaan ja sen osaisi vielä hoitaakin! Kaikki muut odottavat jälleen poikaa ja kyllä tytötkin voi käyttää sinistä... tosin itse neulon todella paljon joten ei ole ongelmaa saada vaaleanpunaistakin vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja chick-82:
iinaz Oon töissä Nilsiässä, lähihoitaja...Ja täällä siis asustellaankin.
Ihanaa! Meillä on mökki siellä, sellasessa tervaisessa pienessä niemessä ;) Jos oot tulossa vaikka shoppaileen Kuopioon niin voidaan vaikka treffata tai jtn jos on aikaa jne! :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja OnSiisKevät:
Kai tää kaikki on nyt liikaa kerralla, muutto ja beibi... on tuntemuksia että tekisi mieli perua koko juttu. Minä tykkäsin asua kissojen kanssa keskenäni. En kuitenkaan todellakaan ole minnekään lähdössä ja olenhan tätä ihan oikeasti halunnut. Mutta minkäs teet, kun ahistaa niin ahistaa. Kai tää menee ohi.. toivotaan. Mitään vauvajuttuja en ole nyt jaksanut ajatella. Ei tunnu että meille olisi sellaista tulossakaan.
Ei hätää ystäväiseni, kokemasi on todellakin vain väliaikaista ja iskee hyvin voimakkaana myös uudelleen synnyttäjälle vaikka raskaus olisi suunniteltu. Minun odotuskirjassakin on asiasta mainittu ja uskon että tämän "raskausoireen" on tarkoituksena pysäyttää ja ottaa aikaa itselleen. Kyllä se siitä, kovasti jaksuja! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja suzyco:
Mua hämää tää mun tunne et kaikki ei oo hyvin! Kamalaa kun en pääse siitä eroon. :'( Neuvolaankin on niin kauheet ruuhkat että sinne ei pääse tän vuoden puolella enään...
Samoin! Mutta 5 km kokeneena osaan sanoa että oireettomuus ei ole merkki km:sta mutta nopeasti kuin seinään loppuvat oireet taas voivat hyvinkin merkitä raskauden loppumista. En halua pitää sisälläni sellaista jonka ei ole tarkoitus siellä pysyäkään joten ei voi mitään jos menee kesken ja parempi tulla poiskin samantien että pääsee toipumaan ja yrittämään uudelleen. Yritetään ottaa joulu rauhassa, jos asukki pysyykin mukana loppuun asti niin on ainakin ensimmäinen joulu ollut rauhallinen. Oikeana ekana jouluna hän vaihtaa kuitenkin syliä kuin sukkaa ;)

iinaZ 6+3
 


Hyvää Joulua kaikille!

Tänään aamulla tuli ensimmäinen yökkäysreaktio, itse asiassa olin aika yllättänyt koska kolmessa aikaisemmassa odotuksessa en ole kärsinyt kuin etovasta olosta :eek: . No jokainen raskaus on omanlaisensa. Maha on niin järjettömän turvoksissa, että ihmettelen miten tämä raskaus muka voi vielä pysyä salassa. :saint: Toivottavasti tämä turvotusvaihe menisi pian ohi ;) Jomotusta ja nipistelyjä tuntuu jatkuvasti vasemmalla puolella, että tietää ainakin jonkun olevan kyydissä mukana.

Meillä on tällä ennestään poika,tyttö ja poika, joten tyttö olisi tervetullut lisä porukkaan. Mutta pahoin "pelkään", että nappiajoituksen vuoksi poika taitaa olla tulossa. =) Mutta sen näemme sitten elokuussa. En aio sukupuolta ennen yrittää selvitellä. ;)

Mutta nyt täytyy vielä hiukan leivoskella ja hoitaa viimeiset imuroinnit, jotta voi rauhoittua joulun viettoon! Hyvää päivänjatkoja ja joulun aikaa kaikille! :heart:

Ritsanampuja rv4+6
 
OnSiisKevät Mulla on kans samanlaisia tuntemuksia. Vauva on toivottu ja kuitenkin jo vuosi yritetty, mutta silti välillä tulee ajatuksia, että onko minusta tähän? Oliko tämä oikea ratkaisu? Tätä ahdistusta lisää myös se, että mieheni vaihtoi työpaikkaa juuri kun saimme tietää raskaudestani. Nyt hän on sitten aina noin kuukauden reissuhommissa pois kotoa ja sitten kuukauden kotona vapaalla. Varsinkin nyt kun hän ollut pois kotoa, niin on ollut aikaa yksin miettia ja panikoida tulevaa tilannetta. Toisaalta koitan välillä unohtaa, että vauva olisi tulossa, ettei ahdistus kasva liian isoksi :( Mies tuli eilen poikkeuksellisesti jouluksi kotiin ja on nyt noin viikon verran täällä. Tarkoituksena oliskin nyt jouluna kertoa sukulaiseille raskaudesta :)

Jotenkin tuntuu, että jos tästä asiasta puhuu, niin muut leimaavat ihan kamalaksi ihmiseksi :(

Kaksonen80 rv8+6
 
Miten voi väsyttää näin sairaasti? Viimeyönä 9h unta, joka on mulle n. 3,5h enemmän kuin tavallisesti. Viimeiset työtunnit menossa ennen lomaa, mut ei jaksais keskittyä töihin lainkaan. Mä en tosta nettilaskurista tajua yhtään mitään ja kun on kierto ollut niin epäsäännöllinen ettei sen perusteella voi laskea ovulaatiota niin on luotettava siihen et laskettu olis siellä 26.8. Neuvola vasta 19.1 ja ultra 6.2. Viime vkl oli sairas alaselän särky joka meni itsekseen ohi parissa päivässä.
Kahvin juonti loppui eilen aamulla kuin seinään, kuvottaa ajatuskin.
Rööki ei onneksi maistu enää hyvälle, eilen meni vielä 5. Toivottavasti viikon sisällä tuklee se etova olo joka veis viimesetkin tupakan himot pois niin ei tarviis kynsinauhoja pureskella lopetustuskissa. Ekaa lasta odottaessa tupakointi loppui pahoinvointiin vkolla 6 tai 7 ja olinkin 6v polttamatta eli kakkosen ja kolmosen kohdalla ei ollut tätä lopettamisvaikeutta.

Kiva kuulla et joku muukin on saanut himoikseen kurkun. mulla menee niin tuore kuin mauste.
Ikävää että joulu ja mulla meni suklaahimot totaalisesti ohi :whistle: , on noita kiloja kyl ennestäänkin niin paljon ettei suurta vahinkoa tule jos muutama rasia jää syömättä.
"menkka"turvotus on edelleen päällä ja vatsassa outo-olo,
muutoin ei tästä kropasta kovin helpolla huomaa vielä muutamiin viikkoihin.

Ikävää kuulla et niin monella suru-uutisia! Heille lämmin ajatus ja Onnellisempaa Vuotta 2009 yrityksen suhteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hellu77:
omppuli74 mäkin olen menossa jorvii synnnään tämän kolmannen :wave: laskuri näytti mulle la. ajan 20.8, tiedä sitten pitääkö loppupeleissä...
Itse soittelin tänään neuvolaan, saan ajan vasta 5pvä, kun soitan uudelleen, eli menee ainakin tuo 2vko. ennenkuin varmistuu, että siellä masussa tosiaan joku kasvaisi. Kauheeta odotella nää joulunpyhät :/ Onko kukaan käynyt yksityiselllä varmistamas asian et kaik Ok?
Paljonkohan noin maksaisi?
meinaatteko mennä siihen veriseulaan? Meillä se täällä tehdään vko:lla 8-11. ja samalla se ultra. Itse ajattelin mennä.
Vieläkin pähkään kerrotaanko aattona vanhemmilleni... Toisaalta en millään uskalla, jos kaikki ei menekään/olekaan hyvin, ennen kun saa sen varmistuksen.

hempukka78 olen pahoillani :hug:
hellu77

Hei, jos luoja suo ja kaikki menee hyvin niin tiedä vaikka oltais samaan aikaan Jorvissakin.
Missäspäin Esppota muuten vaikutat? Oletko kotosalla vai työelämässä?
Mulla alkaa just kohta kahden viikon ansaittu joululoma,hyvä niin kun ei pysyisi silmät auki kauempaa työasioissa. Onnellista odotusta Sinullekin..

hempukka78
Olen todella pahoillani puolestasi. Tsemppiä! :hug:
 
itselläni välillä myös pientä haikeisuutta ollut että miten kaikesta selvitään.. Mutta eilinen neuvola puhelu piristi se täti oli jotenkin niin innoissaan ja kertoi kaikesta niin iloisesti.. ajan sain 9.1, olisi kyllä ollut kivempi päästä aikasemmin mutta kai se on vaa odotettava.. väsyttää kyllä ihan kauheasti ja ollut pientä huimaustakin töissä siellä jo arvuteltiikin että olisin raskaana mutta en vielä halunnut kertoa..
viikkoja nyt on 5 tai 6.. neuvolan tädin mukaan 6 ja joitakin päiviä mutta laskurin mukaan 5 ja joitakin päiviä..

voimia kaikille.. :hug:
 
Parempaa uutta vuotta ikäviä uutisia saaneille.

Uudet, onnea plussista ja tervetuloa mukaan.

Mulla on niinkin mukava vaiva kuin ummetus :snotty: Tätä on jatkunut jo yli viikon ja sunnuntaina kävin lääkärissä, kun vatsa tuli tosi kipeäksi. Ohjeeksi sain ne tavalliset; syö paljon luumuja ja kuituja. Liikunta ja vesi myös auttavat. No eipä auttaneet, joten eilen kipaisin apteekkin ja hain tyhjennyslääkkeitä. Mun vatsa näyttää just siltä kuin oisin pallon nielaissut..ei kiva. toivottavasti tää vaiva ei jatku kovin pitkään..
Ja lisäksi tänään iski aamupalapöydässä niin etova olo, että oli pakko jättää leivän syönti kesken. saas nähdä miten joulupöydässä käy. Aiksiemmin ei ole paha olo vielä yllättänyt.
Ajateltiin pihistää vauvauutisisa uuteen vuoteen, kun mulla on varhaisultra 30.12. Voipi olla, että käry käy ennen :)

Oikein ihanaa ja rauhallista joulua kaikille mammoille ja masuasukeille!
Toivottavat Rimprenssa ja Leppis 6+6
 
Tänään sitten palasi kaikki oireet entistä rajumpina, kun eilen ihmettelin mihin ne katosi.
Aamulla piti suoraan sängystä juosta vessaan oksentaan :x Ihmeen pitkälle selvisinkin oksentamatta, nyt on jo rv 6+2. Edellisissä raskauksissa oon oksennellut jo aiemmilla viikoilla.

Mulla on kamala väsy ja edelleen heikko olo. Miks just tänään on tällänen päivä, kun pitää mennä vanhempien luo jouluruoalle :headwall:

Tervetulotoivotukset anwi ja panda09lle! Paljon onnea plussista :heart:

Mandylle toivottelen hauskaa Tahkon reissua!!!

Mä lähden tästä kauppaan käymään :wave: Kirjoittelen myöhemmin lisää!

RangaTanga rv 6+2 :heart:
 
Vihdoin on työt tehty ja pääsee rauhoittumaan Joulun viettoon! Nauttikaamme Joulun antimista ja -sanomasta, kukin omalla tavallamme. Ensi Jouluna onkin sitten toivottavasti uutta elämää kodeissamme :) Rauhallista Joulunaikaa Teille kaikille! :saint:
 
omppuli74 En asu espoossa. 63km. hesasta.... En nyt viitsi kertoa paikkakuntaa, jos joku tuttu sattuis vaik lukemaan :whistle: Mutta meillä saa täällä valita et meneekö Lohjalle vai Jorviin synnään. Olen molemmat lapset synnänny Jorvissa. TÖissä ole yksityisyrittäjänä. Tiedä sitten kuinka kauan jaksaa tällä kertaa mahan kanssa? Viimeksi jouduin jäämään 5kk. jälkeen saikulle kun selkä ei kestänyt ja supisteli.

Kinkku on paistumassa. ja mieskin palailee kohta töistä =) Eiköhän se tästä ala meidän Joulu :xmas:
RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Varhaisultra Itse kävin pari viikkoa sitten varhaisultrassa täällä Jyväskylässä. Hintaa jäi kela-korvauksen jälkeen 48 ?.


Mandy81 missä kävit ultrassa?? Itse varasin jyväskylästä 7.1. ajan, kysyin hintaa, sanoivat että kelakorvausten jälkeen jää maksettavaksi vielä 75?... :/
 
Täällä yksi raskauden yllättämä mamma. Siis todella yllätysraskaus kyseessä. Laskettua aikaa en osaa vielä tarkalleen sanoa. Viimeiset kuukautiset 3.11.08, mutta ensimmäinen haamu tuli testiin vasta kp 38, joten luultavasti hedelmöitys tapahtunut tavallista myöhemmin. Maanantaina 29. päivä olisi alkuraskauden ultra, joten siellä varmaan tarkemmin selviää. Mitään oireita ei ole lukuun ottamatta välillä menkkakouristuksia tai vähäisiä repäisykipuja. Epäilyttää todella, että onko siellä masussa ketään :/

Minulle lapsi on kolmas ja miehelle ensimmäinen. Vanhemmat lapseni ovat 8v ja 7v, poika vanhempi ja tyttö nuorempi. Ikää minulla 29 v ja tuleva synnytyssairaala koks. Raskaustestejä on tullut tehtyä tässä raskaudessa monia monia :ashamed: En vain ole millään uskonut, että voisin olla raskaana kun ehkäisy oli käytössä ja tosiaan nyt ei juurikaan oireita. Aikaisemmissa kolmessa raskaudessa ( yksi km noiden lapsosten välissä) on kyllä oireita riittänyt.

Onnellisia kuitenkin tästä yllätyksestä olemme :attn: Alkuun oli vähän shokki, mutta nyt jo odotan pientä tuhisijaa innolla. Mies vielä kylläkin pökerryksissä. Pelottaa ja jännittää se ultra ihan kamalasti, kuten varmasti kaikkia muitakin. Tämä oli nyt tämmöistä vuodatusta vain itsestäni näköjään :whistle

Ihanaa joulua teille kaikille :wave: Tänne etelä-suomeen saimme vähän luntakin :D
 
Tervetuloa adama :flower:
Tuo silmänisku-hymiö tulee, kun laitat peräkkäin merkit ä ja ). Jos laittaa ä:n ja sulkumerkin väliin välilyönnin, niin ei tule sitä hymiötä.

Mä selvisin onneksi jouluruoalta tänään ihan hyvin ja sain syötyä mahan täyteen ilman ällötystä! Nyt on taas vähän ällö olo, mutta onneksi pian pääsee sänkyyn pötkötteleen :)

Täällä on ollut aika hiljaista tänään, kaikki varmaan siirtyneet joulun viettoon.
Mäkin toivottelen nyt HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE TEILLE!!! :xmas: :xmas: :xmas:
 
Minut voi poistaa listalta. Ultrassa todettiin tuulimunaraskaus ja tänään olin lääkkeellisessä tyhjennyksessä (aivan kamala kokemus). Meille tuli siis aika musta joulu.

Onnellista odotusta kaikille leijonaäideille ja oikein hyvää joulua!
 

Yhteistyössä