ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - helmikuussa

Moikka!
Tulin nopeasti kirjoittelemaan, kun poika nukkuu juuri päikkäreitään..

Sairastelusta: Miulla on niinpäin, että olen elämäni kunnossa raskausaikaan, ei mitään lentsuja tms. Viimeeksi synnytyksen jälkeen tulin sitten kipeäksi :(

Neuvolakäynnit: Meillä (Vantaalla) neuvolassa käydään joka kuukausi tässä alkuvaiheessa ja sitten lopussa kahden viikon välein ja viikon välein. Tähän mennessä olen siis käynyt kerran neuvolalääkärillä ja kerran terveydenhoitajalla, seuraava aika onkin ensi viikolla. Aika kurjaa jos ja kun neuvolakäynneistä luovutaan säästämisen vuoksi. Mielestäni on väärin ottaa mistään terveyspalveluista mitään pois sen takia, että säästetään :kieh:

Rasvaus: oli aiemmin puhetta rasvauksesta raskauden aikana. Itse rasvailin viime raskaudessa sitten kun maha alkoi kasvamaan. Ostin Rhodokselta kesällä sellaista oliivirasvaa, jota levitin mahaan ja rintoihin päivittäin..tuloksena oli, ettei tullut ensimmäistäkään arpea =) Sitten lisäksi ostin apteekista Ceridan intiimiöljyä ja n. 2kk ennen synnytystä rasvasin sillä välilihan aluetta päivittäin. Synnytyksessä ei tullut yhtään repeämää, liekkö sitten tuolla rasvaamisella ollut jotain tekemistä asian kanssa, tiedä häntä. Mutta aion kokeilla samaa tässäkin raskaudessa ;)

Nonniin, nyt taas kutsu käy, joten tämä tällä erää.
Mukavaa alkavaa viikkoa ja jaksamista kaikille mammoille :wave:

haikara08, 14+2 (tai jotain sinnepäin)
 
Heh, just olin tulossa kyselemään, että onko täällä muita vainoharhaisia ja luinkin outiko:n jutun. Eli on täällä vastaavaa! Koko ajan luulen, että se on kuollut. Oireet on helpottaneet, mahakin vähitellen kasvaa ja kaikki menee niinkuin olettaa voisi. Mutta silti lähes koko ajan sellainen olo "jos tää nyt menee loppuun asti.. jos se nyt enää on hengissä..". Välillä tulee sellaisia varma olo-päiviä, mutta suurimmaks osaks se on tota. Tänään kävin neuvolassa ja siellä kuului sydänäänet (oikein napakat kuulemma vielä :) ) joten ehkä nyt vähän aikaa olisi varmempi olo!

OnSiisKevät ja se 15+0
 
Hei taas kaikille, ja hyvää alkanutta viikkoa!

Outiko Täällä sama olo tila, onkohan sitä raskaana vai ei. Viime viikko meni niin, ettei tuntunut mitään. Nyt on jotakin kipuja tuntunut, mutta vähän fiilistelisin, että olisi vatsa/ilmavaivoja :LOL: Nyt meneillään siis rv.15.

Olen taas kipeänä; nuhaa, kurkku kipeänä, korvat tukossa yms. pientä kivaa. Mutta itse halusin lisätunteja töistä, että saan sitten parempaa äitiyspäivärahaa.. Joten ei auta kuin olla töissä.

Itse syön vain 1 raskaus-multitabsin päivässä. Neuvolassa sanottiin, että ei tarvitse syödä enempää, kun syön kotiruokaa päivittäin. Kannattaa kuulemma käyttää maalaisjärkeä näissä asioissa. Kalaa vain pitäisi syödä hiukan useammin. Söin viime viikolla maksamakkaraakin, kun tuli niin kova himo. Mutta jaoin monelle päivälle tätä himoa. :) Maito on ollut myös toinen himon kohde, joten sitä tulee litkittyä monessa eri muodossa päivän aikana. Ja lakritsaa tekisi mieli koko ajan.

Vaavitar + tintta rv.15
 
Heippa!

Mä oon myös aika vainoharhainen. Kaikki oireet jota mulla oli muutenkin vähän on nyt loppu.
Nyt ei ole ollut kipuja enkä ole tuntenut niitä liikkeitäkään mitä tunsin loppuviikosta. Kaipa se täytyy luottaa et kaikki on hyvin. Kaveri jonka vauva on nyt n. 4kk. Sano että ei sitä usko olevansa raskaana, sit vasta kun se vauva on sylissä. Niin kaun se tuntuu epätodelliselta, vaikka tuntis liikkeet ja kaikki. Maha on kuitenkin kasvanut ja mies sanoi et näyttää ihan kun päivittäin kasvas. Torstaina on neuvola. Tuntuu et 19.1 ultrasta ois ikuisuus.

Vitamiineista. Mä syön jo toista purkkia raskaus Multitabsia kaks tablettia päivässä. Enkä muuta. Mun tekee mieli kaikkea raikasta. Jugurtti on ihan ykkönen, varsinkin Kalinkat.
Muita mielitekoja ei oikeastaan ole.

Mansikkatee ja Hippuli 16 tasan
 
Mullakin semmosia fiiliksiä ettei kaikki olis hyvin välillä.. mut sit kun kuuntelee tolla dopplerilla niin sieltä löytyy syke. mut sit alkaa miettiämään meneekö se syke normaalisti... mullakin oireet hävinny, mitä nyt kuppikoko kasvanut yhdellä koolla. (ennen pieni c, nyt iso d. en sit tiedä kuinka vielä kasvavat kun täyttyvät maidolla). ihan kiva nyt välillä että rinnoissa on jotain täytettä, viime imetyksen jälkeen jäivät tyhjiksi pusseiksi.

Anteeksi tyhmyyteni, mutta eihän noi omega3 kapselit ole sama ku kalanmaksaöljy? :whistle:
mä oon kans ottanut noita raskaus multitabsia, välillä 1 ja sit välillä 2 päivässä.

Onko muilla ollut päänsärkyä nyt raskauden aikana enemmän ku normaalisti? mulla oli viime vkolla pari kertaa semmosta ettei halunnu liikkua, olla vaa peiton alla paikoillaan.

Niin ja mä löysin kohdun. :D sitä kun täällä ihmettelin ettei tunnu vielä, niin nyt näkyy hyvin pieni kumpu kun makaa selällään ja se tuntuu. :)

Meelaie & Papu 16+3
 
foxeri mulla oli vähän sama juttu ultrassa ko sulla, piti olla viiikkoja 11+6 ni epä ollukaa,vasta kuulemma jotai 10+6-11+1 viikkoa.. mua jäi kans hämää ku lapsella oli jo pitkät raajat eikä mitkää nysät,koipilotki oli jo toooosi pitkät ku se niillä potkutteli.. mut noi la:t on vaan suuntaa antavia ei niihin kande tuijotella liikaa.. ;) veikkan et mulla taas torstaina mitat vastaa jotai ihan muuta ku viimeks.. :LOL:

vitamiinit mä syön multitabs raskaus vitamiinia, 1tabl päivään, riitti esikon aikana loppuu astis e yks,katotaa kui nyt on..

outiko älä ressaa,nyt nautit vaan kun olo on mahtava.. kohta se o tukala ni ei voi nauttia.. :D muistan ite samat fiilikset esikkoa odottaessa,ku ei liikettä tunnu ja kaikki oireet ne pienetki katos ja näin.. kyllä siellä kaik hyvin on.. noilla viikoilla kyllä varmasti tulis merkkiä siitä jos jokin olis huonosti (tark vuotoa,mahakipua jne) mulla oli esikkoa odottaessa paniikki ku tunsin ne ekat liikkeet rv14 ja sit niitä ei tullukaa muutamaa viikkoo kunnolla..huoli oli ihan turha koska sit ennen puolta väliä jo liikkeet ihan äky ku maha hölly iltasin puoellta toiselle..ilm oli poikittaiset potkut tai jotai.. ja te muutki epäilijät/panikoijat ottakaa rennosti vaan ja nauttikaa,jos huoli on oikein kova ni voittehan käydä neuvolassa kuunteluttaa sydän äänet...

(.) meillä oli mies si v.lopun jonki sortin masutaudissa,esikko oksenti viime yönä kaks tuntia ja nyt päivällä tuli puolet ruuasta pihalle..huoh.. täällä innolla odottaen millo se itelle tulee.. :ashamed: mulla oli esikkoa odottaessa joskus rv17 musitaaksee oksennus tauti ja kyllä veti voimat ku ei voinu syyä/juua kunnolla ja pää oli pöntössä koko aika.. huoh.. peukut ja varpaat pystyssä et ite säästysin etes...

asukin liikkeistä meillä kans tuntuu nyt iltasin ne liikeet aika selkeesti.. asustelee enempi vasemmalla puolee näköjää.. sellaista mylelrrystä tuntuu selkeitä potkuja ei kyllä vielä erota..

jeps ellaista tänää,viimestää torstaina palailen ultra kuulumisia kertoilee,aijemminki kyllä varmaa tuun... :wave:

peikko ja asukki 12+3 :heart: :heart:
 
Heippa taas..
olen pohdiskellut sitä, että jos pitäisi kesäloman kesäkuussa ennen äitiyslomaa. Mutta monet on sanoneet, että jää mieluummin sairaslomalle ja jätä loma sinne äippäloman loppuun, ettei lomaa kannata tuhlata ennen äippälomaa. Enhän minä kuitenkaan voi tietää, vaikka olisin niin virkeässä ja hyvässä kunnossa, ettei tarvetta sairaslomalle ole, pitäisikö sitten vain pyytää neuvolalääkäriä silti kirjoittamaan sairaslomaa vaikkei ihmeellisempiä vaivoja olisikaan. Tosin, teen istumatyötä ja matkoihin menee vajaat pari tuntia päivässä, joten todennäköisesti en tätä kuitenkaan loppuun asti jaksa ison masun kanssa :whistle:
Onko kokemuksia tästä, kuinka "kannattaa" tuo loma järkätä?
aargh, tosi inhottavaa kun eihän sitä voi etukäteen tietää missä kunnossa sitä kesäkuussa on, kun onhan se niinkin että jos on siinä kunnossa ettei työtä pysty tekemään niin tottahan silloin jäädään sairaslomalle eikä kesälomalle...

Jeppis & Pikku-Papu 15+2
 
Uusi ilmoittautuu tähän pinoon, jos vielä kerkiää... Pitkästä aikaa Kaksplussalla ja odotushan se tänne taas veti.

laskennallisesti 12.8. ultran mukaan 9.8. kolmatta pukkaa p-kks:ssä tämä kolmekymppinen...

oireita on nostelutyöstä johtuen aina välillä mutta eiköhän se tästä helpota työnkuvan muuttuessa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jeppis84:
Heippa taas..
Onko kokemuksia tästä, kuinka "kannattaa" tuo loma järkätä?

sen verran osaan kertoa että vaikka sinulla olisi kesäloma merkattuna juuri ennen äitiyslomaa ja joudut sairauslomalle, niin silloin vuosiloma siirtyy sairausloman verran tai jos haluat niin voit sitten siirtää sen myöhemmäksi... muistaakseni "lomien" pitää olla päällekkäin vähintään 5 päivää että vuosiloma "siirtyy" sairasloman alta...

Korjatkoon joku, jos/kun tietää/muistaa paremmin.

Itselläni olisi äippäloma alkamassa 8.7. ja suunnittelin kesälomaa juuri edeltäviksi viikoiksi, mutta epäilen että viimeistään toukokuun lopulla joudun/pääsen sairauslomalle. On sen verran fyysinen työ, vaikka työnkuva onkin muuttumassa että en mitenkään pysty jatkamaan ison mahan kanssa hommia rv 32 saakka.

woodland ja pikkuilkiö 14+5
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa :)

Ajattelin tulla kertomaan kuulumisiani.
Kävimme siis Helsingissä ja pikkusen tyrä on kasvanu nyt pikkusen pään kokoiseksi ja huomattiin et takaraivon luut ei ole luutumassa. Pikkusella myös huomattiin jaloissa virheasento ja selkärangan ala-osassa on luutumaton alue. Joten nyt on varmaa et pikkunen ei tule elämään kohdun ulkopuolella. Meille tarjottiin pari päivää aikasemmin Helsingistä soitetussa puhelussa osakeskeytys mahdollisuutta Oulun yliopistollisessa sairaalassa, mutta Hesassa sanoivat et Suomessa ei niitä olla tehty pariin vuoteen identtisille. Lääkärit olivat ottaneet selvää ja lähin paikka on Hampurissa missä niitä tehdään. Lähettivät mun tiedot sinne, mutta Hampurin sairaalan vastaava lääkäri ei mua halua ottaa vastaan.
Syinä se että sairaalla pikkusella on niin vähän lapsivettä, että kesleytyksen jälkeen sikiöpussi voi hajota ja se keskeyttää myös terveen raskauden. Mulla on myös liian iso etuseinä istukka, joka estää operaation.

Nyt on sitten 6 viikkoa aikaa tehä koko raskauden keskeytys, jollei kohdussa nyt asiat muutu niin että Hampurin sairaala meiät ottais vastaan. Tää on jotain ihan hirveetä...taas joutuu vaan odottamaan. Maaliskuun ekalla viikolla mennään nyt Hesaan kattomaan jos tilanne olis muuttunut.
Liian iso riski olis jatkaa raskautta eteenpäin näin ilman toisen keskeyttämistä.
Jos raskautta jatketaan ja sairas pikkunen kuolee nyt 10 viikon sisään niin se käynnistää synnytyksen ja meille tulee kuollut pikkunen ja pieni keskonen. Toinen vaihtoehto on et sairas pikkunen kuolee loppu vaiheessa, niin istukkaan tulee häiriö..jolloin se alkaa antamaan kaiken ravinnon kuolleelle sikiölle..silloin terve sikiö kuolee ravinnon puutteeseen.
Kolmas vaihtoehto on että sairas sikiö loppuun asti on kohdussa elossa, niin varmaa on että sairas sikiäö silloin vammauttaa terveen sikiön. Silloin meille tulisi yksi kuollut pikkunen ja toinen vaikeasti kehitysvammainen.

Terve sikiö katsottiin läpi ja siintä ei löytynyt mitään virheasentoja ja kaikki oli hyvin.
Tää alkaa jo tuntumaan niin hirveelle...koko aika vaan laskee päiviä viimeiseen keskeyttämis mahdollisuus päivään :'(
Suomessa kun ei osata auttaa, lääkärikin sen myönsi..ja tää on niin vaikea ja harvinainen tilanne...onneksi mahollisuuksia on vielä päästä Hampuriin. Se on ainoa pelastuksemme.
Tällästä meille kuuluu. Tuun kertomaan sitten miten asiat päätyivät, kunhan päästään Hesan reissulta.

Emmi ja pikkuset 18+3
 
Tässäkin ois uusi henkilö, joka tahtoisi liittyä mukaan. Laskettu aika olisi 31.7, esikoinen olisi tulossa ja olen 21-vuotias tyttönen. Ja NKL. Päätin tulla katsastamaan Kaksplussan meininkiä, sillä ei ole ketään lähipiiristä, jolla olisi lapsi tulossa, tai olisi pieniä lapsia tai edes ketään joka haavailee lapsista lähiaikoina. Joten olisi mukava vaihdella kuulumisia ja seurata miten muilla sujuu yms.
 
EjaV, voi kamala. Voiko tuo olla tottakaan. Olette hirmuisen vahvoja ja rohkeita kun jaksatte päivästä toiseen :hug: Mitä ikinä päätättekään niin olemme varmasti kaikki hengessä mukana. Paljon voiman halauksia :hug: :'(
 
Hermoilusta, tarviiko enää edes erikseen mainita että hermoilen kyllä ja paljon. Viikko sitten kuultiin sydänäänet, mutta sen rauhoittava vaikutus ei kauaa kestä. Päivä kerrallaan. Muutaman kerran on ollut sellainen olo, että olisinkohan tuntenut liikkeen, mutta en usko, koska eka raskaus ja vasta näin vähän viikkoja. Lähetin vauvalle viestin, että mikäli meinaa, että äiskä uskoo niin kannattaa mojauttaa kunnolla :D

Kävin äsken ostamassa ekat oikeat mammafarkut :) Nyt on taas helpompi olla kun ei tarvii ahtautua puristaviin farkkuihin.
 
Tervehdys!!

Ihanan virkeä olo kun sai yöllä nukkua 6 tuntia putkeen kun tyttönen heräsi vaan kerran syömään =) =) Ihan kuin olisi uusi ihminen kun ei koko ajan väsytä....

Nyt vaan aloin jännittämään kuinka sitä pärjää sitten vauvan ja tämän pikkuneidin kanssa kun oppi nyt konttaamaan niin on koko ajan tekemässä "pahojaan".. Mitäs sitten kun kohta oppii kävelemään ja mulla vauva niin en voi koko ajan perässä juosta katsomassa :eek:

EjaV Voimia teille... Toivottavasti pääsette Hampuriin... Vaikka tilanne kaikinpuolin ikävä onkin... Ei oikein osaa sanoa mitään järkevää :hug:

Foxeri ja Pikkupeikko85
Pohditte raskaudenkestoa ultran perusteella...
Käsittääkseni päälaki-mitta on se mikä määrää raskausviikot ei niinkään pääperä-mitta tai raajojen pituus.. Muistaakseni meidänkin masukki oli pääperä-mitaltaan aika pitkä viikkoihin nähden mutta tuo päälaki- mitan mukaan mennään ihan siinä missä kuukautisten mukaan pitääkin...
Joku asiasta enemmän voi korjata jos ihan väärin olen asian ymmärtänyt...

Tuli eilen saunassa istuessani mieleen että mitäs mieltä olisitte jos yksi neuvola käynti näin alkuvaiheessa olisi vain tuleville isukeille??? Tiedän että isät ovat tervetulleita aina äidin mukana neuvolaan, mutta jospa heilläkin on jotain mitä haluisivat kysyä tai jutella vain ihan kahdestaan terkan kanssa???

Onko kellään sektio-pelkoa?
Synnytykseen on vielä pitkä aika ja ehkä ei vielä kannattaisi kauheasti asiaa miettiä, mutta jostain syystä pelkään jos joutuisinkin sektioon... Se olisi minulle henk.koht. epäonnistuminen synnytyksessä... Hätäsektio asia erikseen, mutta jos esim. perätilan takia siihen päädyttäisiin niin...... Eniten ehkä pelkään sitä että siinä joudutaan laittamaan se puudutus selkään ja sitä en halua..
Synnytyksetkin sujuneet ilman kipulääkitystä niin ei ole kokemusta siitä.. Mulle vaan tulee "kylmätväreet" jo siitä että aattelenkin että mua tökittäis selkään luitten väliin neulalla :eek: EIEIEIEI...
Kaikkea sitä pitää ihmisen murehtia.. Täytynee asiasta puhua seuraavan kerran neuvolassa..

Ei muuta "panikointia" tällä kertaa

Minerva

 
Alkuperäinen kirjoittaja minerva81:
Tuli eilen saunassa istuessani mieleen että mitäs mieltä olisitte jos yksi neuvola käynti näin alkuvaiheessa olisi vain tuleville isukeille??? Tiedän että isät ovat tervetulleita aina äidin mukana neuvolaan, mutta jospa heilläkin on jotain mitä haluisivat kysyä tai jutella vain ihan kahdestaan terkan kanssa???
Tää on tosi hyvä idea! Bravo Minerva!En tiiä pitäisikö se käynti olla alku- vai loppuvaiheessa vaiko keskellä, mutta mun mielestäni ehdottoman hyvä idea. Ja sitäpaitsi just juteltiin yhden tutun isän kanssa että kun muka miehiä kauheasti rohkaistaan tulemaan sinne neuvolaan mutta esim. ainoat miehille kohdistetut julisteet siellä ilmoitustauluilla on tyyliin "Mies, onko sinulla alkoholiongelma?" tai "Lyötkö vaimoasi? Hae apua!"

Haastan kaikki palstalaiset kyselemään miestensä mielipidettä tällaisesta! :attn:

Tästä pitäisi nyt alkaa heti rustata ehdotusta jollekin sopivalle kansanedustajalle B)
 
EjaV, kasapäin halauksia ja voimia sinulle. Aivan järkyttävä tilanne. Toivottavasti saisitte kuitenkin apua Hampurista. :'( :hug: kaikki varpaat ja sormet laitan ristiin.

Mä syön D-vitamiinia ja lisäksi raskaus multitabsia 1 tbl päivässä. Näin terveydenhoitaja mulle suositteli. Juon kyllä maitoa ja syön maitotuotteita, mutta terveydenhoitaja oli sitä mieltä, että 10 mikrogrammaa tabuina D-vitamiinia on talviaikaan hyvä.
 
Jännä miten eri suosituksia kaikki saa vitamiinien suhteen. Mä kävin just apteekissa ja ostin Lysin Omega-3 purkin. Kysyin farmaseutilta, että tarviinko muuta jos otan yhden multitabsin päivässä niin se sanoi, että hänen mielestä en jos kerta niin paljon maitoa käytän mitä kerroin. Oon ihan hysteerinen tän purkin kanssa, tuntuu että sinne on varmaan piilotettu a-vitamiinia kun ei ole mitenkään erityisesti raskaana oleville suunnattu :LOL: Mut farmaseuttikin sen tarkisti joten nää on taas näitä hormoneja.. hitto että voi ihminen ollakin sairas :LOL:
 
Ai niin, ja mä rasvailen mahaani, reisiäni ja kroppaani tällä hetkellä Body Shopin kaakao bodybutterilla. Moni ystävä käyttänyt ko. tuotetta raskausaikana eikä kellään ole raskausarpia tullut. Toinen purkki jo menossa. :D
 
EjaV voimia teille. Teidän tilanteenne vaikuttaa todellakin vaikealta, toivottavasti pääsisitte sinne hampuriin.

Mä olen miettinyt myös tuota kesäloma asiaa. Mulla sitä lomaa ei kyllä ole työpaikanvaihdoksen vuoksi tullut kuin reilu viikko. Mulla tosin pomo kysy että voisinko pitää loman vasta kesällä 2010.... en ollu mitenkään mielissäni, mut sitte aattelin että todennäköisesti en edes pysty sinne heinäkuulle tekemään noita töitä, jossa on raskaita potilasnostoja. Joten ehkä mä suostun jättämään lomani seuraavaan kesään ja jäänki sit saikulle. Pirullinen? :LOL:

Mä olen myös miettinyt tuota, että onkohan siellä mahassa edes kukaan elossa. Jotenki vaan jäi sellanen olo sieltä viime viikon istukkanäytteestä, oli ne neulat ja kaikki. Oon varmasti turhan pessimisti. Nythän pitäs vaan nauttia ku ei enää oo pahoinvointia. :)

Aniit ja taneli 13+3 :heart:
 
EjaV :'( Todella ikävä ja vaikea tilanne :( Paljon voimia teille ja toivotaan että saisitte pitää edes toisen, terveen lapsen! Surullista :( Halauksia :hug:

Tervetuloa uusille minunkin puolestani :flower: :wave:

Hammaslääkäripelko on myös minullakin, en uskalla mennä hammaslääkäriin, vaikka neuvolassa sanoivat, että kerkeisin vielä käydä. Mutten vaan uskalla. On mulla varmaan reikäkin hampaassa, kun joskus on vihlonut ja särkenytkin sitä mutten vaan uskalla mennä, yksinkertasesti. Mulla on jääny hammaslääkäristä semmoset kammot, etten vaan halua mennä. Puudutuksetkaan porauksessa ei ole hyövänny minkään vertaa. Ehkä yksityiselle voisin mennä, ne ainaki hoitais kunnolla, ainaki jos haluavat että meikäläinen maksaa ja minähän en maksele jos urputtavat jostain :kieh: :D

Musta on ruvennu tuntumaan siltä, että nyt vois olla tyttö tulossa ;) Mun äitiki sano eilen, että olen ihan erilainen kun poikaa odottaessa :) Ja itelläki vaan koko ajan tyttö mielessä ja on ihan erilainen tunne, ku mitä sillon ku poikaa odotin :)
Tytölle ollaan jo nimikin päätetty :D Pojallekin ollaan mietitty muttei osattu vielä päättää. Meille on ihan sama kumpi tulee, kunhan tulee :) Vauvan vaatteita on kummallekin, tytölle ja pojalle ja kaikki muutkin tarvikkeet mitä vauva tarttee :)
Niin elikkäs mulle vois lisätä tonne sit tyttö olon :)

Vitamiineista Mä syön d-vitamiineja, 2 tabl. päivässä. Niitä minisun- merkkisiä.
Rautaa joudun jossain vaiheessa kuitenki alkaa syömään, siis tabletteja. Koska aina mulla on viimestään raskauden puoli välin jälkeen hemppa alhainen. Ja nytkin viimeksi oli se 116. Et saa sit nähä ens neuvolakäynnillä onko siitä viel laskenu.

Sektiopelosta Mulla on kans pelko, et joutuisin taas sektioon :| En halua sitä missään nimessä. Esikoista odottaessani jouduin kiireelliseen sektioon, vauva oli perätilassa. Ja sitä eivät edes synnärillä tienneet, ennenku sinne menin ja lapsi oli jo syntymässä. Muissa raskauksissa olen saanut synnyttää alateitse ja sitä toivon tämänkin aikaan!

Nyt jos lähtis hommaileen jottai...
Palaillaan taasen :wave:

mertsu 13+2
 

Yhteistyössä