Huomenta mahankasvattajille... :heart:
Outiko..mä kans ihmettelin, kun flunssa ja kuume iski..en oo ollut moneen vuoteen flunssassa saati kuumeessa. Kyllä mä veikkaan, ett tää odotusaika tuohon vaikutti. Pahoinvoinnilta olen onneks säästynyt koko raskausajalta. Mutta
päänsärkyä on ollut muutaman viikon ajan iltapäivisin töissä....ei mukavaa, hyvä kun kykenee jollain lailla töitä tekemään. Ostin Panadolia, mutta ei tuntunut olevan vaikutusta, joten taidampa vaan jatkossa kärsiä päänsärystä...mitä yleensä ei mulla ole ollut.
Neuvolakäynneistä..täällä meillä on kans alkuun kuukauden välein ja myöhemmin sitten tiheämmin. Oon kyllä tyytyväinen, että on noin usein. Voi näin ensisynnyttäjänä kysellä mielessä liikkuvia asioita ja tosiaan tarkkailla verenpainetta, hb:ta, virtsaa yms. ja tietty kuunnella sydänääniä. Mulla oli eka neuvola viikolla 9 ja jännäsin kyllä, millanen täti siellä on..,onneks on vallan ihana..juteltiin niitä näitä ja aikaa meni ekalla kerralla 2 ja 1/2 tuntia!!
Tiistaina oli toinen neuvolakäynti, kaikki oli hyvin ja vauvan sydänäänet n.160. Torstaina oltiin nt-ultrassa. Nt-turvotus oli 1mm, aivojen rakenteet kunnossa, vatsalaukku yms.näkyivät. Oli se hienoa kattella, miten pikku-papu oli kasvanut..aiemminhan oltiin käyty omakustanteisesti varhaisultrassa. Siellä se pikkukamu liikkui ja pää-perämitta oli 7cm. Nyt sitten päätettiin, ett voi kertoo taas useemmalle...töissäkin pitäs ehkä ens viikolla rohjeta kertoo:/
Mandy voisitko muuttaa lasketuksi ajaksi mulle 19.8. Papu oli pienempi ja kätilö muutti päiväyksen..vaikka ei kait oís ollu pakko. Olin kyllä itekin laskeskellut, että tuo 19.8 saattas olla se ns.virallinen laskettuaika, sillä mulla on pidempikierto, kun normaali 28päivää, minkä mukaan neuvolantäti oli päivän kattonut.
Rasvauksista ..alkuun rasvasin ihan perusvoiteilla..mm.oriflamen. Rasvasin oikeestaan sen takia, kun iho kuivu normaalia enemmän. Yleensä ei ole tarvinnut rasvailla. Ootteko muut havainnut samaa asiaa, että iho kuivuu enemmän?? Täältä hyviä vinkkejä saatuani ostin Body Shopin Cocoa rasvaa, jolla oon nyt rasvaillut mahaa, rintoja ja persusta..on kyllä ihanan paksun olosta rasvaa. Itelläni on myös aiemmin ostamaani Body Shopin Papayarasvaa, joka on ihanan tuoksuista!!=)
Vaavitar meillä kans otettiin kaikki noi HIV yms sellaset testit ja kaikki onneks ok. Neuvolantäti myös sanoi, että lääkärissä tarvitsee käydä ennen 16 viikkoa ja meillä riitti se,kun oltiin käyty varhaisultrassa lääkärillä.
Ihanaa viikonloppua ja hyvää ystävänpäivää kaikille masunkasvattajille!! :heart:
Innaliina ja Papu rv 13+3