ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - helmikuussa

Uskaltauduin kertomaan pomolle raskaudesta kun nyt on ultrassakin käyty ja nähty, että kaikki on hyvin. Pomo otti asian todella hyvin vastaan. Onnitteli kovasti ja sanoi jo arvanneensa asian kun ilmoittelin menemisiäni, mutten kertonut syytä. Pomo sanoi, että pitää heti sanoa, jos työ käy liian raskaaksi niin pitää koittaa helpottaa sitä jotenkin (olen siis vartija) ja sanoi, ettei saa ressata liikaa. Tuntui olevan todella iloinen meidän puolesta:)

Pomo on aina ollut reilu ja ymmärtäväinen, mutta silti hiukan jännitin miten ottaa uutisen vastaan. Onneksi otti hyvin!

jenzka 12+0?
 
Eipäs tullut tänäänkään vielä niitä verikokeiden tuloksia, koskien siis sitä sikiöseulontaa. Nooh, jospa ne sieltä tulisi pian :)

Mulla on väsymys vähän jo laantunut :) Päänsärkyä oli kahtena päivänä tossa joku päivä sitten, mut siihen se sit loppu. Saatto johtua siitäki etten ollu juonu kahvia pariin päivään kunnolla, hyvä jos kuppiakaan. Näin raskaana ollessa ainaki riittää se yks kuppi, varsinki puoli välistä raskautta alkaen.

Tänään ihmettelin jo, kun ei ollu tuntunu liikkeitä ollenkaan. No äsken sit ku istahin pitkästä aikaa aloilleni telkkua katsomaan ni sit tuli pari potkua :heart: En kuitenkaan ehtiny huolestua, koska viime raskaudenki alussa neuvolatäti sano, ettei välttämättä joka päivä liikkeet tunnu, sillon kun on alkanu ne tuntemaan. Ja varsinki jos on istukka eessä, niinku mulla. Mut joka päivä mä olen nyt tuntenu ne kumminki, tänään vaan vasta äsken ekan kerran.

Huomenna se ultra, jippii :) Ihana nähä taas pieni :heart: On hyvä mieli, ku tietää et mies pääsee mukaan, niin en osaa jännittääkään niin paljoa. Huomennahan se voi pikkusen jännittää just ennenku lähetään sinne, mut kiva kuitenki päästä :)

[/b]jenzka Onpa mukava, että pomosi otti uutisen hyvin vastaan :) Mukavampi tietysti töissäki olla, ku tietää et niin hyvin huolehditaan :)

Pitäsi alkaa suunnitella nuita pikkuherran synttäreitä ;) Parin viikon päästä täyttää vuoden, niin ja miehellä viikon päästä synttärit :) Siinä ne samassa menee miehenki synttärikahvittelut ku pikkumiehelle pidetään synttärit :) Hyvä ku mulla ja esikoistytöllä on synttäreissä viikko eroa ja miehellä ja nuorimmaisella viikko ;)

Nyt pitänee mennä syömään... Meni vähän myöhäseks tuo ruuan laitto.
Mukavaa illan jatkoa :wave:

mertsu 12+4
 
Heipä hei kaikille..
Tänään posti toi Np-ultran ja veriseulan yhteen lasketun tuloksen joka oli, ettei ole tarvetta lisätutkimuksille, mitään poikkeavaa ei löytynyt. :)
Huh, hyvä juttu! Yksi asia vähemmän mietittävänä!

Huomenna sitten olisikin se lääkärineuvola. Sydänääniä en olekkaan vielä kuullut, ultrassa on kyllä nähty moneen kertaan mutta ihan kuultu ei. Juuri tajusin, että olen käynyt nyt tän raskauden aikana jo kolme kertaa ultrassa! :) Seuraava olisi sitten vasta maaliskuun 30pv.

Onkos täällä muita mammoja jotka lopetti tupakan polton raskauduttuaan? Oli se galluppi mutta en muista ketä kaikkia.. Lähinnä kiinnostaa, onko teillä paino noussut röökin jättämisen jälkeen? Mulla on! Ja paljon! Ja nirhaan sen neuvola tädin jos se nipisee siitä, koska olen niiiiiin tyytyväinen että sain lopetettua kerta heitolla tupakoinnin! Joo, tiedän, se ei ole syy syödä tuplaten, mutta sillä tavalla sain sen röökin polton helpoiten loppumaan, vaihdoin sen pikku suolasiin :D

Voih, teillä ihania masu kuvia! Mä en ole vielä ottanut yhtään.. Pitäis varmaan ottaa ja laittaa tästä pikku-pallosta jo kuva, nyt kun siinä alkaa olla jo näytettävääkin pikku hiljaa.
Huutakaas: Hep! Kaikki jotka on jo tuntenut vauvan liikkeitä! Itse en pääse vielä huutelemaan. :)
 
Citilda Mukava kuulla, että posti toi iloisia uutisia :) Itsekin jo odottelen tuloksia, kestikö sulla muuten kauan, kun sait ne? Mulla oli vasta eilen se viimesin (raskausviikon 15.-16.)verikoe joten pitänee jonkun aikaa vielä odotella.

Minä en oo vielä(kään) tuntenut vauvan liikkeitä, tai jos olenkin niin en ole edelleekään yhdistänyt niitä vauvan liikkeiksi. Siksi kysynkin teiltä, jotka liikkeitä jo tuntee: Missä kohden mahaa liikkeet tuntuu, alavatsalla?

Outiko

 
Outiko: olin siellä ultrassa ja verkokeessa 4.2 ja tänään tuli postissa eli aika tarkalleen viikko meni.

Olen kans miettinyt missä kohtaa ne liikkeet sitten tuntuu, kun epävarma olo, välillä olen luullut tuntevani mutta ajatellut että tais olla vaan ilmaa..

:LOL:
 
Mulla neuvolantäti sanoi tänään, että liikkeet voi alkaa tuntumaan siinä 18 viikon paikkeilla. Sydämen syke löytyi dopplerilla tosi alhaalta. Menee ihan tuonne häpyluun alle. Mitähän sekin meinaa? Tietääkö joku? Istukka alhaalla?

Mandy ja nappula 15+2


 
Citilda, kiva kuulla, että saitte hyviä uutisia :heart:

Mä oon ihan pässi. Tänään tulin koulusta kotiin ja yhtäkkiä tuli ihan huumaava onnen tunne. Piti ihan pysähtyä ja miettiä, että ei hitto, mä olen raskaana :LOL: :heart:

Tärähtänyt äiti ja sen lapsi 13+5
 
Moikka kaikki!!

Ihan mielenkiinnosta kyselisin sellasta juttua, että kuinka monta kertaa olette jo kerenneet käymään neuvolassa?

Juttujanne lueskeltuani oon huomannu että suurin osa on käyny ainaki kaksi kertaa..
Mulle kun neuvolantäti sanoi ekalla kerralla (joka oli joulukuun loppupuolella), että seuraavan ajan saa varata vasta kun raskaus on edennyt viikolle 22!!

Tuntuu jotenki kauheen pitkältä aikaväliltä, varsinkin näin ensisynnyttäjän kantilta..

Jotenkin on vaan niin kauheen epävarma ja epätietoinen olo.. Vaikka ei varmaan pitäis stressata kun nt-ultrassa kaikki kuitenkin näytti ihan normaalilta..
 
Mulla oli eka neuvola tammikuussa ja nyt eilen. Seuraavan kerran menen kuukauden päästä. Kaipa nuo käytännöt vaihtelee aika paljon... Mezzzy82 tuntuu kyllä kieltämättä pitkältä väliltä tuo.

jenzka 12+0?
 
kyllä sinne ihan kuukauden välein suurin piirtein pittäis piästä.. :eek: ihan jo senkin takai et seuraavat arvoja ja painon nousua, vauvan sykkeitä ja hyvinvointia jne.. soitapa neuvolaa ja vaadi päästä,sulla siihen on oikeus kuiteskin..

ite muistan et esikosta kans oli vähä sitä et jos ei olis mistää tienny mitää ni ei olis paljon asioista mainittukaa.. monesti asiaa kerenny jo sit onneks tutkii (ku monta raskautta takana mitkä menny kesken) ja osannu vaatia sitä mitä kuuluu saadakin..

pah ukko sammu sohvalle,laitto poitsun unille ennen sitä.. ihana ku tuo hoiti sen tänä iltana kokonaa.. vaikkei tarviis,eihän se hänen mukula ole.. mut ihana et ajattelee minuuki... :heart:
meillä o esikon isä vähän hatarasti pitäny yhteyttä ja nähny alstansa ja tää mun us on yrittäny antaa tilaa si et poika ja isä pystys näkee ja olee vielä, et poika ei rupeis ni ko hyleksii isää ku tää toine on koko aika läsnä..mut eipä tartu esikon isä tilaisuuteen, ni eihän tuo nyksä voi sit tyly olla pojalle etteivät kunnolla lois tunnesidettä... :( jos ny kuka ymmärti mitä selitän.. :LOL:

ny tää läks suihkuu ja nenä kii telkkuu 9aikaa ku gray alkaa... :wave:

peikko ja sinttura 11+5
 
unohin sanoo tuohon missä ne sykkeet kuuluu jne.. mandy siitä tais sanoo et ihan häpyluun alla kuuluu hällä, mulla ne saa kuuluvii yleensä ihan tuosta navan alapuolelta, sellainen sormen kaks mittaa alas päin.. joskus melkein navan korkeudesta... ei mulla tapahu mitää tuolla ihan alaalla enää.. :eek: :whistle: siellä vaan suhisee.. :D
 
Mezzzy82 Mulla oli eka neuvola joulukuussa, sitten toinen tammikuussa ja seuraava neuvola menee maaliskuulle. Mulle sanottiin, että täälläpäin (Jkl) on alussa vähän harvemmin , kun kuukauden välein ja jatkossa sitten kk:n välein.


pikkupeikko85
Ikävää, jos ei poikasi isä tahdo nähdä lastaan :( Onneksi hänellä on kuitenkin "miehen malli" kotona :)

outiko 16+1
 
mezzzy, huh mikä väli! :eek: Soita nyt ihmeessä neuvolaan, kyllä sinne aiemmin pitää päästä. Mulla on tasan kuukauden välein ollut neuvolat tähän mennessä.

Pikkupeikko, itse avioerolapsena olisin kyllä harmitellut jos ei iskä olisi ollut musta kiinnostunut. Onneksi kuitenkin hänellä on kuitenkin muita turvallisia aikuisia :)
 
Täällä silmät ristissä kirjoittelen.

Tupakanpoltosta mulla on ainakin paino noussut osittain lopettamisen takia. Niin on käynyt ennekin kun olen yrittänyt olla polttamatta joten tiedän että johtuu osittain siitä. No kai se on kuitenki parempi olla polttamatta. Vieläkin välillä tekis kylä mieli mutta enää ei pysty vauvan takia. En kyllä lupaa että olen loppuelämäni polttamatta. Huomenna on lääkärineuvola joten todella toivon ettei hirveästi huomautella painonnoususta. Toivossa on hyvä elää.

Musta tuntuu että mulle on ihan huomaamatta tullu viikon sisään mahaa. Ei se pelkästä lihomisesta voi tulla kun siinä kauheesti ylimääräistä ole.

Hyvää yötä kaikille!

Päksäkkä 14+1
 
Mezzzy

Mulla oli eka neuvola tammikuun alussa ja huomenna aika lääkärille. Eli väliä on vähän reilu kuukausi. Seuraava aika terkalle onkin sitten varattuna maaliskuun alussa eli siinä on vajaa kuukausi!
Soita ihmeessä ja kysäse miksi väli on niin pitkä!
 
Citilda, lopetin esikoisern kohdalla tupakoinnin ja painoa tuli todella paljon ja juuri siiloin heti alkuunsa näille viikoille meneessä varmaan jopa 10 kg. Ei tunnu missään, pääasia että saa sen tupakoinnin loppumaan! Se on vauvalle tärkeää ja äidiltä oikein, vaikka sitten kiloja kertyisi kuinka. Muista sanoa neuvolassa tuo lopettaminen, ei välttämättä yhdistä aina asioita ja ihmisten taustoja.

Nyt polttelin niin vähän, että lopetus oli helppo ja siitä ei kilojakaan ole kertynyt, olisi kuiten 2 kg jo kasassa.

Mulla myös ja pk-seudulla neuvolat alkuun 1 krt/kk, eka oli vk 10 ja toka käynti tulee vk 15:sta. Olikohan siis joku erhe Mezzzy82 tuossa sun neuvolaajassa? Tarkista, olet vielä ensikertalainen niiin silläkin kertoja luulisi olevan tiuhempaan.

tuu-tikki ja menninkäinen 12+3
 
Vieläkö joukkoon mahtuu uusi odottaja?
Täällä ois neljän äiti raskaana viikolla 12+5 ja laskettu aika olis sitten tuossa 20.8 kuluvaa vuotta. :)

Lueskelen tässä vähän mitä kaikkea olette jo ehtineet kirjoitella ja kommentoin sitten myöhemmin vaikka lissää. :)
 
vilmav2 ja outiko harmihan se on muttaq eihän toista pakottaa voi.. meillä kumminki pitkä yritys et esikko maailmaa saatii ja silti on tilanne tämä.. :whistle: et ei se tosiaa mitää sano et pitkää o oltu yhdessä ja näin, vauva muuttaa sitä parisuhdetta aivan varmasti jokaisella,joillakin se kestää ja vahvistuukin vaan ja joillakin se hajoaa sit,kun ei vaan enää jaksa...

ite oon kans avioero lapsi ja kummatki puoliskot on 3kertaa naimisissa uusiks jo.. ja ite jäin isälle erossa,äitiä nähtii tosi harvoin,siks olen kaikkeni tehny et isä lastaan katsomassa kävisi.. on yritetty kaikkea, mut mikää ei toimi kun toinen ei tule yhtää vastaa.. löin si hanskat tiskii ja sanoin et hän saa ite pitää huolen lapsensa näkemisestä ja nyt on tialne se et poika näkee isäänsä tosi harvakseltaa,viimeks ku isä meillä kotona kävi ni oli jopa 20minsaa.. poika jäi huutaa ovelle perään.. :ashamed: :( että sellaisia...

outiko mulla o ollu neukkuja ihan kuukauden välein vaikka jkl:ssä myöski asustan.. no nyt oli sillo tammikuussa ja sovittii et varaan seuraavan ajan vasta rv 15-16 ku ravaan siellä polilla ni ne seuraa kyllä sielläkin,ihan turhaa olsi neukussa käydä sit..
saanks mä muute outiko udella missä päin jkl:llää asustat?? mietin vaan et kiinostaako sua jos kus nähä tms..

no nyt tää läks tästä jaarittelemasta... :wave:

peikko ja sintti 11+6 (huomenna maagiset 12+ täynnä sit.. jo toisee kertaa :LOL: )
 
ihan koko naa unohdin telle kertoa,et käytii eilenk averin kans kaupoilla, siis lastentarvike kaupoilla kiertelee ja meille on tuplat päätetty... :D Brio douple wave käytii kokeilee ja oli ni kpo toooodella ahdas,esikko röhnötti osittain vauvan kopan päälle.. :whistle: emmaljungan rattaissa sama vika.. meinas tuoss avaiheessa jo kärsivällisyys loppua... :(

sit ne löyty emman jule twin siis aivan unelma kevyet työntää, noide etupyörien kääntyvyyden ansiosta, ainut mitä havaitsin miinukseksi oli et selkä nojien säädettävyys on sellaisillä remmeillä.. aika säheltämistä.. mut noissa se TODELLA ISO JA RATKASEVA POINTTI ON SE et ne on erilliset ni ko kummallekin lapselle.. eli esikko ei ni helpoolla päääsekää tohon tulevaa sit käsiks.. hinta yllätti eniten, noi makso ni ko 299?!!!
tässä noi rattaat: http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=944&valikoimaid=1

toiset mihin oon ihastunu on nää cerenan douple swing yhdistelmät.. houkuttas ku niihin sais sen kovan kopan sit tulevalle ja toine sain norm rattaan.. http://www.ozbaby.fi/verkkokauppa/www/popupcard.php?id=62 siinäpä ne...

sellasiia pohdintoja...
 
Huh, onpa tänne tullu taas tekstiä :) Kävin yks ilta kirjoittamassa tänne, mutta sitten kun olin lähettämässä viestiä, niin sivut meni jumiin, äh. En sitten jaksanu oottaa ja kirjoittaa uutta viestiä. Nyt siis uus yritys. Maanantaina kävin olin esikoisen äitipiirissä ja ens viikolla uudestaan. Mies on ollut tämän viikon töissä, töissä ja töissä. Onneksi on huomenna vapaalla. Toissayönäkin kerkes nukkua peräti 4,5 tuntia. Eilenkin oli 18 tunnin työpäivä.

Huomenna ois neuvola. Ihanaa, pääsee taas kattomaan pikkuista :heart: Ei vieläkään oo sellanen raskausolo. Aivan erilainen olo, kuin esikkoa oottaessa. Saa nähä onko paino noussu minkä verran, sunnuntaina kävin kotona puntarilla, niin sen mukaan ois tullu vaan 500 grammaa.. mutta saa nähä paljonko neuvolan puntari näyttää. Tää on niin ihmeellistä, esikon aikana tähän mennessä kiloja oli kertyny reilut viis kiloa.

Viikonloppuna pitäis leipoa pullaakin jossain välissä, niin on sitten laskiaispullat valmiina. Nam nam. Nyt tais poika herätä, kuuluu ainakin kälätystä :)

Tervetuloa kaikki uudet leijonaemot :)

Helmiir ja KerttuIlmari 14+2
 
skmanick tervetuloa joukkoon mukaan! =)

Neuvolassa on käyty. Paino oli noussut pari kiloa mutta ei lääkäri siitä mitään sanonut. Ei sanonut mistään muustakaan. Mä olin vähän pettynyt käyntiin. Se oli viisi minuuttia ja ulso. Sykkeet kuului hyvin ja syke oli 160. Kohdunkaula oli ok. Lonkkakipuun suositteli lantiovyötä. No mulla on heti maaliskuun alussa terveydenhoitajan vuoro.

Ihanaa Espritin vaatteet tuli tänään. Oikein olin kootkin arvioinut. Hieman reiluja mutta hyvä vaan niin menee myöhemminkin. Yksi hame on tarkoituksella isompi. Menee sitten kesällä.

Varattiin eilen Ruotsin risteily keväälle. Pääsee edes johonkin reissuun muuallekin kuin mökkeilemään. Ja ajattelin et on kiva käydä Ruotsista katsomassa vaatteita itselle ja vauvalle.

Päksäkkä 14+2
 

Yhteistyössä