ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - helmikuussa

Heippa hei :wave:

Mukava oli lukea kuulumisia :)

Uusille tervetuloa ja Jenzkalle iso rutistus hyvästä ultrasta :heart:

Mulla ei neuvolassa eilen laskettu sykettä ollenkaan, merkkasi vaan korttiin + ja liikkeiden kohdalle ei tullut mitään. Taitaa olla aika erilainen käytäntö joka paikassa.

Ja te persuuksillenne lentäneet (meinasin itsekin olla turvallani ties kuinka monta kertaa tänään), hyvä ettei sattunut pahemmin, vauva on onneksi syvällä suojassa :heart:
 
Tervetuloa uudet ja onnea hyvistä ultrista! Se on aina mukava kuulla iloisia uutisia! =)

Blaah, tätä päänsärkyä. On alkanut vaivaamaan melki joka päivä..Panadolia saa ottaa, mutta se ei auta yhtikäs mitään, ainakaan mua.. :( Oon miettiny että johtuuko hormoneista, mutta saattanee johtua niskasärystäkin, johon liittyen muuten hokasin eilen, että esim. voltaren emulgeliä ei suositella käytettävän raskausaikana. Mobilatia saa terkkarin mukaan pienelle alueelle käyttää, ei varmaan sitäkään ihan joka päiväiseen käyttöön suositella kuitenkaan. Täytyy yrittää kylmägeelillä ja hieronnalla saada niskat kuntoon, tosin istumatyötä kun teen niin aina ne kipeytyy uudestaan vaikka kuinka niitä päivittäin venyttelen..Tämä riittäköön omista vaivoista tällä kertaa =)

Jeppis & Pikku-Papu 14+3
 
Tervetuloa uusille! :)

Mä oon ollu niin väsynyt etten oo jaksanut kirjotella, mutta oon joka päivä lukenut teidän kuulumisia. Nytkin aattelin suunnata päiväunille kun ollaan illalla menossa leffaan. Ettei mee elokuva nukkuessa ohi mun osalta.. :D

Jeppis, mua vaivaa päänsärky melkeen joka päivä. Jotenki se liittyy tähän raskauteen, koska ennen mulla ei särkenyt päätä oikeastaan koskaan. Mut ehkä niskat on enemmän jumissa, ku liikkuminen on vähentynyt väsymyksen takia aika paljon..

Aurora 14+1
 
jenzka Mulla on ainakin tuossa äitiyskortissa ( alareunassa pienellä) merkitty mitä noi plussat tarkottaa. Eli ++ = normaali, + = vähän ja - = ei ollenkaan.

Nyt on käyty viimesissä verikokeissa koskien tuota sikiöseulontaa. nyt vaan odottamaan tuloksia. Olen kyllä miettinyt, että vaikka ois kohonnut down- riski, nii en varmaan halua mennä sinne lapsivesipunktioon.

Outiko 15+6
 
Moikka kaikille!

Kaikki uudet tervetuloa!

Mä oon käynyt vähän vähemmän kirjoittamassa, kun olen tehnyt mun koulutehtäviä. Kuulumisia kuitenkin käyn lukemassa.

Mullakin on tota päänsärkyä ollut. Viime viikon särki melkein kokonaan ja muutaman kerran meinas tajukin lähtee. No nyt ei taas ole särkenyt. Mullakin on kyllä niskat jumissa tästä koneella istumisesta. No voihan se olla että verenpaineessakin on jotain. onneksi torstaina on lääkäri jolle voin valittaa päänsärystä.

Mäkin ajattelin pitää mun kesäloman ennen äippäloman alkua. En kyllä vieläkään ole töissä tästä kertonut ja mulla on viikon vasta ollut uusi pomo joten en tiedä mitä mieltä hän siitä on. No luulen että ymmärtää koska palasi itsekin just äippälomalta

No se alkoi sitten viidestoista raskausviikko. Toisaalta toivoo että viikot menis nopsaan mutta toisaalta ei. Kiva nauttia vielä hyvin nukutuista öistä ja omasta ajasta! Tällä hetkellä tuntuu että onneksi kesään on vielä pitkä aika.

Olkaahan varovaisia liukkailla teillä!

Päksäkkä 14+0
 
Heippa pitkästä aikaa ja lämpimästi tervetuloa kaikille uusille! :flower:

Päänsärystä. Täälläkin on viikonlopusta asti kärsitty tauottomasta päänsärystä, hermo alkaa jo mennä. Kipu on todella voimakasta, välillä on ihan pahoinvointia. Tilasin huomisaamuksi fysioterapeutilta hieronta-ajan, koska oma päänsärkyni johtuu ilmeisesti siitä, että tuo lavanseutu on aivan jumissa. En tiedä johtuuko siitä, että tuo rintavarustus alkaa olla jo kunnioitettavan kokoinen ja aiheuttaa ehkä yläselkä- ja hartiajännitystä.

Rasvauksesta.
Itse käytän tuota Weledan raskausajan öljyä, en tiedä auttaako, mutta tuoksuu ainakin ihanalle ;)

Vatsakivut. Nopeat liikeet tuntuvat tuimasti vatsassa repivänä, viiltävänä kipuna. Sohvalta ei kannata pompata ylös vauhdilla tai tehdä nopeita kurkottavia tai kiertäviä liikkeitä. Vatsaan särkee muutenkin ajoittain. Ilmeisesti (toivottavasti) vain normaaleja kasvukipuja.

Mammavaate
lähetys Espritiltä tuli viime viikonlopulla. Hyvin olin osannut koot arvioida. Vain mammapöksyt ovat vielä turhan reilut masun kohdalta, mutta eiköhän noillekin käyttöä löydy tässä raskauden edetessä.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille jellona äideille ja pikku masuasukeille, pysykäähän pystyssä!

Tikru + pirpana 14+6
 
vilmav2: ihana masu jo sinullakin :) siitä se kasvaminen lähtee.

Minunki pitäs ottaa taas mahakuva..vois vaikka huomenna, kun poksahtaa taas viikot täyteen.

Oon saanut tänään kyllä jokapuolelta nuhteita sen takia kun kaaduin pyörällä :( Tiiän kyllä itekin miten idioottimaista on ajaa pyörällä näillä keleillä. Se on vaan niin hurjan paljon nopeempi vaihtoehto kulkea työmatka. Mutta ehkä mä sit kohta siirryn apostolinkyytiin.

Hyvät yöt kaikille jo tässä vaiheessa.

Outiko 15+6
 
YAHOO mainos uusille ja kaikille jotka vielä miettii listautuako vaiko ei. Mukaan kyllä mahtuu, pian lista laitetaan suljetuksi. Silloinkin sinne vielä pääsee, mutta silloin kuka tahansa ei enää lueskele listalaisten juttuja, vaan lueskelu vaatii liittymistä ja itsensä esittelyä.

http://groups.yahoo.com/group/eloleot2009/
 
ihan eka ihania masu kuvia ootte laitellu jo.. mut kattelin et ootte kaikki hirmusen hoikkia... :LOL:

meillä ei täällä mittää uutta oikein ole kerrottavana etes.. tässä tää vaan mennee.. esikolle sain eilen puoli tutulta ostettua ison kasan vaatetta ja kaks haalaria kevääksi.. ihania oli.. ihana ku saa halvemmalla sillai,säästää vähän etes jossai.. kirppareillaki o tätä nykyä ihan sika hintaisia noi lasten vaatteet, tai no jos joku on valmis 3-4,5e valmis maksaa käyettytstä kulahtaneesta bodystä jne.. :ashamed:

pitää myöntää et kävin eilen lindeksillä pyörimässä ja ihailemassa vauvan vaatteita.. mitään en ostanu,oon päättäny et ennen niitä rakenne ultria ja ni ko yli pääsä puoli väliä en hanki mitää.. tosin yhdet t uplat olis edullisesti tässä lähellä myynnissä et niitä joudun kyl harkitsee ku ovat oikeesti halvat.. ja menevät aivan vissii jos en toimi nyt.. kovatsi oon miettiy mitä tekisin noille vanhoille yksäri vaunuille si.. :whistle:

mulla o vähän sellaine ongelma noiss avauvan vaate hankinnoissa,et mä e uskalla ostaa niitä.. :( siis ku ei voi yhtääs anoa minkä kokoinen olis tulossa,ei mitää hajua.. jos o ni ko toi esikko ni 44cm vaatteet roikkuu päällä ja jos onki normi koko luokkaa ni pian 50cm on pieniä.. mietinki josko noi ihanimmat ostas 56cm ni menevät ainakin? hmm ompa pulma.. :LOL:

sellaista pohdintaa meillä päin siiis... ens viikon ultraa jo taas odottelen jostai syystä ku kuuta mousevaa... :D

peikko ja sintti 11+5 :heart:
 
Eipäs ole taas koneelle tullut ehdittyä, nyt olisi hetki aikaa.

Uusiakin oli mukaan tullut, tervetuloa, nimimerkkejä en tietenkään muista :ashamed:

Ja muutamia ikäviä uutisiakin taas, :hug: heille.

Lomien pitämisestä: itselläni esikoisen kohdalla ä-loma alkoi helmikuussa, joten varastoon jäi lomia vaikka kuinka. Ja olihan se kiva, sitten äitiysloman perään pitää melkein kahden vuoden lomat, 2,5kk ja saada palkkaa siitä ajasta. :D
Nyt on tilanne hieman toinen, palasin vuoden alussa vasta töihin joten lomaa ei ehdi kertyä kun vaivanen viikko. Tämän pidän ennen äitiyslomaa ja aion jäädä varhennetulle ä-lomalle. Ehtiihän sitten tuolta ajalta kertyä lomaa sinne loppuun pidettäväksi.

Noista ++ merkeistä, meillä neuvolantäti EI koskaan laita ++ vaan aina +. Kaikille, näin hän sanoi. Sitten taas sairaalan ultrissa on aina merkattu ++. Siis liikkeistä. No, pääasia kun on plussaa. :)

Muutaman vauvanvaatteen olen jo harhaantunut ostamaan, vaikka niitä on entuudestaankin. Kovasti olen myös miettinyt tuplarattaita, kovin suurta käyttöä ei lienee niille olisi, mutta lenkit ja matkat helpottuisi kummasti. Onneksi on vielä aikaa miettiä.

Eipä taas muuta, mukavaa loppuviikkoa! :wave:

Treelo 16+3
 
Heips!

Käytiin aamulla neuvolantätin luona. Painoa oli tullut eka käynnistä (4.12.) 1,1 kg lisää. Verenpaineet 115/74 ja hb 124. Kuunneltiin eka kertaa neuvolan laitteella nappulan sykkeitä. Hienosti kuului, syke 154. Mähän oon jo pari viikkoa kunnellut sillä omalla laitteella, mutta kyllä tuo neuvolan laite oli huoomattavasti tehokkaampi. Seuraavaksi meillä on 16.3. rakenneultra ja neuvolantätin tapaaminen 18.3.

Kesälomasta Mä myös pidän kesäloman ennen äitiyslomaa. Eli jään kesälomalle 1.6.

Mandy ja nappula 15+2
 
Täällä olikin moni kirjoitellut päänsärystä. Mullakin on ollut jatkuvasti (varsinkin iltaisin) kamalan kovaa päänsärkyä. Olin jotenkin ajatellut että se johtuu univeloista ja stressistä jne.. mut ehkä tää onkin ihan tavallista raskausaikana. Edellisissä raskauksissa vaan ei oo tällästä vaivaa ollut. Muutaman kerran oon ottanut Panadolia, mutta enimmäkseen mä yritän vältellä kaikkien lääkkeitten käyttöä raskausaikana.

Meillä on täällä koko perhe flunssassa. Pojalla on ollut kuumettakin toissapäivänä ja parina yönä. Toivottavasti parantuis pian kaikilta, kun alkaa huonosti nukutut yöt vaikuttamaan, tuntuu ettei jaksais tehdä mitään.

Mulla on huomenna aamulla neuvolalääkäri. Tällä kertaa ei oikeastaan edes jännitä mennä sinne, kun viime viikolla just oli ultra ja vauva näytti voivan niin hyvin :heart:

RangaTanga 13+3 :heart:
 
pikkupeikko 85:
ihan eka ihania masu kuvia ootte laitellu jo.. mut kattelin et ootte kaikki hirmusen hoikkia...
No minä en todellakaan ole :D Löytyy lihaa luitten ympäriltä jo ennestäänkin..

Mulle on tullut kauhee keuhkotauti. Yskin kokoajan nii että keuhkoihin sattuu. Hengitys myös rohisee. Ei kivaa :(

Tänään poksahti sitten viikot, hurjaa, kohta ollaan jo puolessavälissä...

Outiko 16+0
 
Nonniin!

Eilen oli sitten uudestaan ultra. Kätilö sano että viikkoja olis ultran mukaan 12+5 mutta ei lähtenyt muuttelemaan LA:ta. Niskaturvotus oli 1,1. Siellä näkyi aivojen alut, napanuora, pienet sormet, virtsarakko ja vatsalaukku.... Voi, oli se niin ihana.

Joo, minä en kyllä hoikka ole... Olin vielä ennen esikkoa, nyt on edellisen raskauden jättämät 10 kiloa + tämän raskauden 2 kiloa, että hellurei! Pituutta 170 ja painoa se 82-83, ei kovin hehkeetä.. Täytyy vaan olla varovainen ettei paino pääse liikaa nousemaan..

Päänsärkyä mullakin, migreeni ja hortonin neuralgia todettu + lihasjännityspäänsärky... Horton ei ole aktiivisena juuri nyt, mutta migreeni todennäköisesti on se joka vaivaa... Pelottaa vaan kovasti ettei iskisi halvauskohtauksia tässä poitsun kanssa kotona ollessa..

Taavi on niin ihana, tänä aamunakin tossa tikrun kanssa leikki (eli lähinnä läiski tikrua lattiaan), niin sieltä kuuluu kun kauheen tohkeena höpöttää "äitiäitiäiti", sitten kun mä sanoin että "nii-in, äiti on tässä" niin nostaa katseensa ylös ja väläyttää leveän kaksihampaisen hymynsä ja jatkaa leikkiä..

 
Ääh argh ei mulla näkynyt mitään virtsarakkoa, vatsalaukku vain... onkohan sillä virtsarakkoa lainkaan, onkohan se susi jo ennen syntymistään, se vaan täyttyy lapsivedestä ja lopulta poksahtaa poks ja siinä oli sen lorun loppu.... :snotty:

No ei vais. Harjoittelenpahan vain panikointia tulevaisuuden varalle. Kimalle: onnea hyvin menneen ultran johdosta. Mulla oli saman verran turvotusta eilen ja viikkoja oli tasan 13. :heart:
 
Irmeli09
Heipä hei,

Vähän on taas aikaa kulunut siitä kun viimeksi kirjoittelin. Huomenna olisi neuvola, tajusin juuri. Kivaa! Pääsee vaa'alle! Luulen, että noita kiloja on karttunut ainakin muutamia. Jos parilla kilolla plussaa pääsisi niin olisin ihan tyytyväinen. Minulla on vähän jäänyt päälle tuo syöminen. Alkuraskaudessa kun oli noita järkkyjä nälkäkohtauksia ja muutenkin pelotti, että tulee etova olo jos se nälkä iskee päälle. Nyt ei kyllä enää lainkaan tuota nälkää ole samalla tavalla, mutta syömätottumukset ovat samat. Ihmekö tuo että noita kiloja kertyy. En kyllä mitenkään ihmeemmin syö mitään makeita tai rasvaisia ruokia, mutta leipä on ongelmallista. Pitäisi alkaa ostaa jotain "pahoja" leipiä kaupasta, jotka eivät himottaisi niin hirvittävästi tuolla kaapissa. Mieskin ihmettelee miksi meillä on aina leivät lopussa. Minä vain viheltelen vieressä :LOL: .

Onko muita jotka aloittaneet äitiysjoogan? Itse kävin ekaa kertaa tuossa viime perjantaina. Minusta oli oikein mukavaa. Saa ajatuksia vähän irti tästä arjesta ja vähän omaa aikaa lastenhoidolta.

Varattiin miehen kanssa kaksistaan matka Dubliniin maaliskuun lopussa. Saatiin pojat hoitoon anoppilaan. Ihanaa! Tajusin nimittäin, että jos sitä johonkin vielä haluaa niin nyt pitää toimia. Ihan viimeisillään ei ole mielekästä varmasti kaupunkilomalle lähteä ja sitten kun vauva syntyy niin ei ihan heti olla lähtemässä mihinkään. Muutenkin kolmen lapsen saaminen hoitoon voi olla pikkasen hankalampaa kuin kahden....

Irmeli + Armas-Armi 13+6

P.S. Kyselläänkö teiltä koko ajan onko tietoa tuleeko sieltä tyttö vai poika? Minulta on kyselty jo varmaan kuukauden ajan. Olen vain sanonut, että ei sitä vielä edes ole mahdollista nähdäkään kumpi siellä uiskentelee. Sanoin, että kyselkää uudestaan aikaisintaan maaliskuun lopussa rakenneultran jälkeen. Alkaa vain pikkuhiljaa ärsyttämään kun saa vastailla samaan kysymykseen koko ajan. No kyllä minä toisaalta ymmärrän, kyselyjä lisää varmasti se, että meillä on kaksi poikaa ennestään ja kaikki haluavat kysellä että nytkö sitä prinsessaa odotellaan. Minä olen kyllä vastaillut, että meillä olisi kyllä jo hyvä jalkapallojoukkueen alku, jospa sitä täydentäisi vielä yhdellä jäsenellä (minulla siis poikaolo, ja kyllähän ne tytötkin jalkapalloa osaavat pelata :D ).
 
Moikkis kaikille! Oli tullutkin aika paljon juttua ku eilen en kerinny tänne ollenkaan. Nytkin kiire ku kohta pitää lähtee esikoinen hakee kerhosta ja poitsu alkaa olla väsy.

Täällä odottelen verikokeiden tuloksia edelleen, haen lähtiessä postin, jos on sillon jo tullut, mikäli ne tulokset tulee postissa. Ja samalla odottelen huomista nt-ultraa.

Eipä tässä saakaan nyt rauhassa kirjotella ku jätkä huutaa mut pitää palata paremmalla aikaa...

mertsu 12+4
 

Yhteistyössä