ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - helmikuussa

En ole pitkään aikaan käynyt lukemassa juttujanne,joten nytkin aika menee sivujen selailuun:)Täällä ollut jokin galluppi sukupuolesta? Minulla on tyttöolo-esikoisesta samat olemattomat oireet,joten luulen että nytkin tyttö masussa(ja vähän toivonkin:)
Esikoisen tosin luulin olevan poika kun terkkakin sitä mieltä mahan muodosta ja sykkeestä.

Ensi ma ultra...vko sitten neuvolalääkäri ja sydänäänet kuulu.

Hyviä vointeja!
Pompula81 rv 12+6
 
Hellurei!

Oon vähän lomaillut tästä surffaamisesta, vaikka normaalisti joka päivä koneella..

Meillä huomenna sitten se ykkösultra toista kertaa, kun viimeksi ei noita mittoja saatu.. Jee :D Mä oon ollut tuntevinani liikkeitä ;) Höntti minä... Varmaan pieruja vaeltelee tuolla massussa.

Raskausoireita ei enää ole, väsymys ehkä...

Esikko sanoo "äiti", hassua siinä on se ettei puolvuotiaan pitäisi sanoa vielä mitään "tutkimusten mukaan". Onkohan joku vaihtanu mun lapsen vanhempaan??? Oli aika ylläri kun ekaa kertaa viime viikolla kaupassa huusi äitiä kun menin pois näkyvistä.. Luulin ensin että jonkun toisen lapsi huutaa kun tuli niin selvästi, mutta ukko siinä sitten silmät suurena tuijottaa vuorotellen mua ja poikaa, ja kysyy että "etkö sä kuullu?", mä vaan olin että "herranjumala, oliko se meiän poika?", "joo, se sano äiti.... Etsä kuullu?". Mä siinä sitten aloin iloissani pyörimään tippa linssissä, näytin varmaan ihan hullulta..
Siitä kun kotiuduttiin niin illalla Taavi istui mun sylissä kasvot muhun päin ja jutteli kovasti samalla kun räpelöi mun paidankaulusta, aina välillä kattoi mua että kuuntelenko.. Vastailin sille siinä ja sitten se tuli sieltä taas "äiti" ja poju nojasi otsansa mun rinnalle.. Mä olin ihan hönönä onnesta, niin ihanalta se kuulosti..

Ainiin, ja vauvauinti alotettiin tän isoveljen kanssa. Mä sitten en löytänyt sopivia uikkareita mistään ja laitoin narubikinit :D :D Varmasti jumalainen näky kaikkien röllykkäläskieni ja pullean vatsani kanssa.. Mutta ajattelin ettei siellä varmaan kukaan ole tullut mun muotoja katselemaan, ja päädyin niihin. Menee vielä isommallakin vatsalla :D

Kimalle, Taavi melkein 6kk ja Tahmatassu rv 12
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Jenzkalle tsemppiä ultraan :hug:

Kimalle, oho :eek: Onpas pienenä hanat auennut Taavilla :heart: Ei noita rajoja niin kauheesti kannata tuijotella, kaikki lapset kehittyy omaa tahtiaan :)

Sissihullu, hyvä että pomo otti asian mukavasti. Mua pelotti jo ihan kamalasti kertoa opettajatutorille, saatika sitten, että olisin joutunut työelämässä asiasta puhumaan. Vaikka mikäs siinä, jos pomo on niin syvältä, että ottaa asian huonosti niin sellaisella pomolla ei varmastikaan alaistensa silmissä ole paljonkaan arvoa.
 
kimalle Oi, ihan herkistyin, kun luin tuota sun äiti-viestiä. Tuntui varmaan uskomattomalta kuulla omalta pieneltä sana äiti. Ja mä herkistyn tällaisista asioista nykyään hurjan paljon. :)

Mandy ja nappula 15+0
 
Iltaa! =)

Kimalle Toi on niin ihanaa kuulla ekan kerran lapsen suusta "äiti" :heart:
Meillä nuorimmainen kohta vuoden ja oppi n. 10kk iässä sanomaan äiti :)

Täällä on vaavin liikkeet vahvistuneet paljon, tänään tossa illalla Salkkareitten aikaan kun istuin nojatuolissa, niin alkoi yhtäkkiä tulla monta pientä mutta lujaa potkua vasemmalla puolen, ihan kutitti :D :heart:

Mä ku makaan selälläni ja laitan käden tuohon masun päälle ha vähän tunnustelen pikkasen painamalla niin tunnen sen kohdun ja ehkä vauvankin, en ole varma mut semmonen pikku möykky siinä tuntuu.

Ja tissejä kutittaa ja ne on yhtäkkiä kasvanu isommiksi taas :whistle: :D

Eipä tässä nyt taas tän ihmeempie... Vois lähtee kohta uuden kirjan pariin, en oo taas vähään aikaan kerenny kirjoja lueskella ja nyt tuli taas himo :D

mertsu 12+2
 
Täälläkin porskutetaan päivä kerrallaan eteenpäin. Minulla on tullut aivan kauhea päänsärky. Tämä on jatkunut jo muutaman päivän eikä yleensä minulla ole mitään pääkipuja. Väsymyskin on aikamoisen suurta, vaikka kuinka paljon nukkuisi. Onneksi sitä kuitenkin jaksaa töissä olla hyvin. Ja kotonakin jaksaa touhuta, mutta sitten sitä nukahtaa sohvalle jo puoli yhdeksän aikoihin=)
Viikon päästä olis ensimmäinen neuvolalääkäri ja toinen ultra. Sitä odotellessa=)
Olen jo tässä hieman miettinyt että olenkohan jo tuntenut noita vauvan liikkeitä, kun aika usein tuntuu sellaista mukavaa myllertämistä, mutta odottelen kovempia liikkeitä vielä.

Jeremias äiti ja vauva 13+6/15+0
 
en o päässy tänne sivuillle ollenkaa muutamaa pvää,aina ollu joku huolto katko tai si on vaan jökittäny.. pah.. no nyt sain si lueskeltua juttuja taas...

kimalle mun toi esikko kans sanoi tosi aikasee äiti, olisko ollu kaa joskus puole vuode kieppeillä, mutta se sit jäi,se lopettis en sanomisen.. nyt on vaan äittä.. ei huonostikaa sano sitä selkeetä äitiä enää.. :LOL:

mua ni "ahdistaa" ko toi pikku mies ei lähe kävelee.. on kuitenki jo varmaa lähemmäs 11kg ja ei tosissaa kiva kantaa enää.. meillä siis tukea pitki mennää ja kädestä voi taluttaa perässä mut ite ei päästä vahingossakaa irti.. pla... :( no kai se vielä kerkiää, se o ny 1v3kk (la mukasta ikää 1v1kk)

(.) mä olen aivan varma et tunnen vauvan liikeitä jo.. dopplerilla kyttäilin parina iltana mitä masussa tapahtuu ja sen jälkee puoli kylki asennossA TUNTUU AIVAN VARMASTI VAUVAN MULJUAMISIA.. :D en si tie.. ens torstain ultraa odotellessa.. josko vaikka ne viikot nyt ihan sit vahvistuis ja näin ja niskaturvotus on kans sillo siis..

peiiko ja sintti 11+4 (12+4? jostai siinä väleillä)
 
En ole piitkään aikaan kirjoitellut. Meillä on ollut kaverin häät ja esikoisen synttärit on tänään. Nt-ultrassa käytiin eilen ja kaikki hyvin. Sikiö vastasi viikkoja 12+4, vaikka ekan ultran mukaan olisin ollut vasta 11+6 viikolla. Toi eileisen ultra tosin sopii paremmin oviksen ajankohtaan. Mulle voi siis laittaa la:ksi 20.8 ja nyt olen 100 varma, että tulee poika, koska ajoitus oli täysin oikea eli Mandy päivitätkö poikaolon ja uuden la:n?

Jatkan myöhemmin, pojan kavereita tulee kohta kakkukahveille.

Tinu 12+5
 
Moi kaikki ja tervetuloa taas uudet :)

Täällä kovasti odotellaan jo vauvan liikkeitä. Huomenna alkaa 17. raskausviikko ja vois jo kohta ruveta jotain liikettä tuntumaankin. Mun maha vaan pitää sellasta elämää kokoajan, että vaikee tietää onko se vauva vai jotain ihan muuta :LOL:

sissihullu82 Minäkin ajattelin pitää kesäloman ja äippäloman putkeen. Äippäloma alkaa viimestään 1.7 joten jään jo toukokuussa kesälomalle. Meillä on 6 viikon kesäloma.

Tänään olis taas iltavuoro niin ehtii hyvin kotona touhuta tällei aamusta.

Outiko 15+6
 
Huomenia!

Täällä voidaan hyvin. Pahaolo hellittänyt siinä määrin ettei edes ne hajut käy enään oksettamaan. Väsymystä on mutta ei niin pahaa kuin pari viikkoa takaperin. Massu kasvaa.

Ja ekat liikkeet olen tuntenut. :heart: Iltaisin kun rauhottuu sohvalle pitkäkseen niin tuntee pikkuiset liikkeet.

Hurjan nopeaa aika mennyt vaikka aluksi tuntui ettei viikot mee sit millään.

pakko miunkin laittaa massukuva




La vida & Öntykkäinen :heart:
 
Tervehdys kaikille

meelaie Jos yhtään lohduttaa niin ei täälläkään masua näy muutenkuin tuo itse hankittu möhömaha niin kuin poikani asian välillä niin kauniisti ilmaisee =) Kyllä se sieltä pompahtaa sitten joskus näkyviin..

Kerrottiin tossa pari viikkoa sitten pojalle että meille tulee uusi vauva.. Aluksi oli kommentti "UPEETA", mutta siinä hetken vauvasta puhuttuamme poika tuumasi "Äiti, olihan toi vitsi, olihan?" No eihän se ollut =)
Nyt jo asia hyväksytty ja poika kertoo kaikille tutuille/tuntemattomille että meille tulee uusi vauva.. No eipähän tarvitse itse huolehtia että koska kerrotaan sukulaisille kun pikkuherra pitää huolen siitä hommasta :LOL:

Raskausuutinen otettu ihan hyvin vastaan.. Vähän on oltu huolissaan miten pärjätään ja jaksetaan kun ei tuo taloudellinen tilanne ole kovin kehuttava, mutta toisaalta ei meidän tarvitse ostaa tulokkaalle mitään kun on ennestään jo kaikkea.. Ainut on ne kaksostenrattaat mitkä saadaan kaverilta suht halvalla..

Omassa navassa ei mitään uutta.. Raskausoireet kadonneet, välillä iltaisin housut kiristää sen verran että tietää jotain kasvua tapahtuneen.. Seuraava neuvolakin vasta 23.2 ja ensi viikolla eka sokerirasitus :( Toivottavasti ei oo mitään..

Ei kai muuta sitten tällä kertaa
Minerva

 
Mä otin napakorun pois viikonloppuna... Yhyy! Mies sanoi, että ota jo. Nyt on ihan alaston olo. Kyllä se koru ehti koristaa tuota napaa yli 8 vuotta. Noh, ehkä saan sen paikalleen vielä synnytyksen jälkeen. Nimittäin reikä on venynyt niin, että menis varmaan kaks korua rinnakkain. Mun napa on ennen ollut sellanen soikea, eli kapea ja korkea. Nyt se on yhtä korkea kuin leväkin. Outoa. :)

Jeps. Huomenna menen moikkaamaan taas neuvolantätiä.

Mandy ja nappula 15+1


 
sissihullu: Mäkin sinuna pitäisin kesälomat ensin, kun äitiysloma-ajalta kertyy kuitenkin vuosilomaa niin että sen voi pitää sitten sinne perään. Ja sittenhän voi pitää hoitovapaata ja muuta. Tai siis näin mä aion tehdä.

Ja oon nyt ihan kauhean kateellinen teille
- joilla näkyy maha
- jotka tunnette liikkeitä
perhana. Mulla tuntuu kyllä kohtu kun kokeilen makuulla, etenkin jos on kova pissahätä. Mutta ei se masu näy paitsi jos oikein pömpötän tahallani :p . Mut siis että tuntuisi liikettä? Joskus muljahtelee, mutta luulen että ne ovat vaan pieruja.

Hei pikkupeikko: Mä opin kävelemään vasta kun olin 1v8kk, nykyisin sujuu ihan hyvin, kaatuilen enää vain talvella ja humalassa :LOL:

Ja mulla oli tänään nt-ultra, 1,1mm turvotusta eli "ei pal mittään" kätilön mukaan. Viikkoja on tasan 13 ja laskettu aika siirtyi melkein viikon myöhemmäksi niinkuin olin arvellutkin, eli nyt se on 18.8. Melkein mun synttärit muuten :heart: Masussa oli lapsivettä ja pikkuisen potkiskelikin siellä ja napanuorantyvi oli nätti ja siis kaikki oli vaan ihan hirveän mainiosti kuulema. Nyt voi sitten heittää huolet ainakin... ööö... pariksi päiväksi :whistle:

Olin ajatellut että en halua veriseulaan, ainoastaan että toi niskaturvotus sydämen vuoksi katsotaan, ja vähän jännäsin että entäs jos mies sit kuitenkin haluaa sinne seulaan kun ei sillä niin selkeää näkemystä tästä asiasta ole. Mutta kuinka ollakaan vaaveli oli jo sen kokoinen että eivät olisi sinne seulaan enää laittaneetkaan, eli se asia tuli sitten meidän puolesta päätetyksi näin =)
 
Nyt suoraan sanoen vi*uttaa! Meidän talon pihaa/ lähimpää tietä ei oltu hiekotettu yhtään ja arvatkaapas kuka sitten kaatui! Onneks sain suojattua mahaa, mutta kyllä silti säikäytti. Ärsyttää valtavasti, kun on näin liukasta ja noita teitä ei silti voida hiekottaa.

Tänään menen vihdoin sinne viimeseen trisomiaseulonta verikokeeseen. Menee vähän viimetippaan (kiitos neuvolan säätämisen) Tänään onkin viimenen mahdollinen päivä sinne mennä.

Anteeksi avautuminen. Nyt työntouhuun.

Outiko 15+6
 
huii. onneks ei käyny pahasti kaatumisessa.. oneks on kyllä asukki veilä ni hyvin suojassa siellä masussa et harvemminmpa näillä alku viikoilla kuinkaa si käykää.. ilmeisesti se kaatumine lähinnä o loppu puoella ku istukka voi revetä tms..

hitto mulla olla tylsää.. esikko koisaa ja ite tässä yritän väkipakolla syyä ku ei o oikein teksi mieli... niisk.. pizzaa vois vetää aamusta iltaa mikää muu ei oiekin si maistukaa.. tai no hetelmät mut ei niillä oikein nälkä pysy kurissa.. :p
 
Minutkin voisi lisätä tuonne listalle /tai kertoa miten sinne listalle voi lisätä =)

eli nimi on Feliz, ikää on 28v, neljättä odotellaan ja oysissa synnytetään niin ja poika olo on ;) laskettu aika on 30.8

En olekaan ennen täällä kaksplussan sivuilla käynyt muuta kuin tuolla ystävä palstalla. Onnea kaikille odotukseen!

 
niin minäkin lensin lahjakkaasti nurin kun olin tyttöä aamulla viemässä hoitoon. Onneksi oltiin menossa vasta vähän myöhempään kun on todella ruuhkainen risteys, ihme eettei silloin tullut yhtään autoa. Ja tosiaan juuri äsken kävelin uudelleen tuosta risteyksestä noin 13.30 ja sitä ei ollut edellenkään hiekotettu... Ai että ärsyttää tuommoinen.

Muuten täällä ollut olot hyvät, paha olo helpottanut ja väsymys vaivaa aina toisinaan. Ja mulle voisi lisäillä poikaolon.

pippuri ja papu 16+1
 
Meillä oli sit tänää se ultra. La pidettiin samana mitä viimekerralla korttiin merkattiin eli 26.8. Sen vois varmaan nyt sit muutta tonne etusivulle, jos viitsit Mandy. Pääperämitta 42,8mm lukee kortissa ja turvotus oli muistaakseni 2,1mm (ei ilmeisesti kovin paha???ei anakaan sanonu mitää ). Sikiö vastas viikkoja 11+1. Mitä muuten tarkottaa kun kortissa lukee että sikiön tarjonta VÄ, sydämmensyke + ja liikkeet ++?
Oli se hienoa nähdä, että siellä se pieni on. Liikkui kovasti, heilutteli käsiä ja jalkoja<3
Eipäkai tässä muuta sen kummempa

jenzka
 
jenzka: Tota turvotustahan on vähän kaikilla milli tai pari. Kolme milliä on jonkinlainen raja, mutta aika epämääräinen - pieni se on downin mahdollisuus vaikka olisikin turvotus sitä luokkaa. Mulla oli kai pienempi myös koska oli jo enemmän viikkoja, se katoaa sitten ajan kanssa.

Ja varmaan se + ja ++ tarkoittaa tosi tervettä ja terhakkaa vauvanalkua! :heart: :D
 

Yhteistyössä