ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Uusille tervetuloa!

Tinuli onnea pikkuisesta!

Hirveästi oli taas tullut tekstiä. Terveisiä asuntomessuilta, kyllä on jalat turvoksissa ja töööörkeän väsynyt olo. Ehdinkin täällä jo hyvin "manata" että kun mitään synnytykseen vievää ei tapahdu, niin viime yönä noin 4-5 tuntia tuli kipeitä harjoitussuppareita. Ja noin 6min välein. Selkään koski niin, ettei saanut nukuttua ja koko vatsa oli kova, myöskin alavatsa aivan kunnolla. Käveleskelin ja luin yhden kirjan, ja lopulta sain istuma-asennossa nukuttua sohvalla, kun supistusten väli piteni. Tämä siis varmaankin on ihan normaalia. :)

Vilmav2 meille taas kätilö sanoi synnäri-käynnillä, että meidän pitäisi soittaa sitten, kun olisi tulossa synnyttämään, että siis kannattako ja tietävät vähän etukäteen. Muutenkin ajattelin soittaa, enhän mä tiedä koska mun pitää mennä. Tai sitten kun supistelee todella todella kivuliaasti tyyliin 5min välein.. Tai jos lapsivesi menee.. Eikä näissäkään tapauksissa oo vissiin kiire.

Ja mies on taas lähdössä tänään juomaan. Sen kaveri on saanut vauvan, ja ne juhlistaa sitä. Onpa kiva.. Tässä mietin, että ens yönä sitte supistelee varmaan taas ihan kivasti, kun koko päivän on istunut autossa ja kävellyt messualueella. No, onneksi taksilla pääsee, jos laittaa kunnon vaipan sitten housuihin. :)

Vaavitar + tintta, ja huomenna 37+0!
 
Nyt kun tosta synnärille soittamisesta on ollut puhetta niin tietääkö joku täältä Tampereelta oleva että pitääkö TAYSiin soittaa vai voiko vaan mennä ?
Itse ajattelin etten soittele vaan menen suoraan vaan kun taksilla joudun menemään niin mielummin sitten heti tilaan taksin kun että ensin soittelen synnärille ja sitten alan vielä taksia soittelemaan.
 
Myös Vantaalla sataa kaatamalla, toivottavasti vähän viilentää ilmaa, tänään on ollut tosi hautovaa.

Tinuli sydämelliset onnittelut sinulle ja miehellesi pikkuisesta. Pikaista paranemista toimenpiteestä ja voimia lapsivuodeaikaan muutenkin.

Sairaaloiden kesäruuhkista se tuntuu olevan totisinta totta nyt ainakin täällä PK-seudulla. Tuttuni oli menossa pari viikkoa sitten Naistenklinikalle, mutta siellä oli jo sulku, joten heidät ohjattiin Kätilöopistolle. Toinen tuttuni sai eilen pikkuisen (toisen lapsensa) klo 21 ja jo tänään kotiutettiin. Täällä pitää ainakin soittaa etukäteen, ennen kuin lähtee synnäriä kohti kulkemaan.

Minäkin olen tehnyt noita Ifolorin-kirjoja. Lisäksi olemme vuosittain saaneet kirjan kummitytöstämme joululahjaksi, kirja on sisältänyt vuoden aikana otettuja otoksia tytön edesottamuksista. Kiva tapa muistaa kummeja.

Täällä on olo "kummallinen", selkää pakottaa ja on ajoittain menkkamaisia tuntemuksia. Myös maha vetää kivikovaksi aina välillä, taitaa olla niitä harjoitussuppareita. Kovimmat kivut on yöllä, jos erehtyy kääntämään kylkeä, ottaa ihan hemmetin kipeää. Siinä kyllä uni karisee silmistä. Auts!!

Mukavaa viikonloppua kaikille leijonamameille ja tervetuloa uusille, joita olikin taas muutama.

Tikru 38+2



 
Nopeasti käymässä :)

Tultiin äsken Keski-Suomeen
ja hienosti jaksoin istua matkan. Huomaan vain että olen aika epäsosiaalinen tällä hetkellä.. Jotenkin itkuherkkä jne. Sanoinkin kaikille, että en tahallaan ole hiljaa tms, mut nyt vaan on ajatukset niin jossain muualla. Äiti sanoikin että taitaa kuulua tautiin :D Maanantaina sit pois lähdetään.

Vaavitar, ok. Jos ne synnärillä on tuota mieltä niin kai sit mielummin uskon niitä. Meille annettiin aika selvät ohjeet millon pitää lähtee, mut soitan kyllä jos toivovat sellaista. Kiitos jälleen infosta :hug: :heart:

Murokeksille tervetuloa!!
 
no ni jokohan jaksais taas kirjoitella enemmän!

neuvola kuulumisia eiliseltä, meillä myös th lomalla joten sijainen mutta paljon pätevämpi ja oli todella helppo keskustella ja kysellä asioita.

paineet: 140/78 otettiin 2x molemmilla samat levonkin jälkeen eli nousussa normi ollu 120/70
pissa: puhdas
hg: 112 oli noussu!
paino.... noussu kilon verran 2vkon aikana...

terkkari meinas kyllä ensimmäisenä että mulla on synnytys käynnistyny kun patisti pissalle, annoin purnukan ja kerroin että jouduin just kotona käymään kun maha vetelänä, naama venähti kun töksäytti ettei sulla vain ole synnytys käynnistynyt! kerroin että eilen supisteli jo lujaa mutta loppui kuin seinään! kertoi että kun käynnistymässä niin yleensä ripulia kun suoli tyhjenee "itestään".
okei eli mulla on sitten joka päivä synnytys käynnistymässä! :kieh: :LOL: :headwall: :saint:

oiski!

ukko oli nähny viimeyönä unta että me oltiin kavereilla kylässä ja masuasukki vain syntyi, kertoi että se vain pullahti! :D olin sitten soittanut kätilö kaverille ja sitten oli lähetty kokkolaan sairaalaan käärön kanssa! oli kuulema hyvin todenperäinen uni! ukko ei paljon unia näe tai niitä muista! jotenki se on nyt niin täynnä tuota intoa synnytykseen että menee jo uniinkin! höpöttelee mahalle että tuu jo sieltä ja selvittää aikataulut koska voi tulla ja koska ei mielellään! :heart:

pekunalle ja tuikkis 36+5 lähtee saunaan turvonneine koipineen! synttärit pitää huomena järjestellä ja kakku tehä, tänään siivosin poitsun huoneen! plääh!
 
Vilmav2 mullakin ajatukset muualla ja epäsosiaaliseks sanotaan. Ajatukset pyörii synnytyksen ympärillä, ja ehtiikö ajoissa jne. Mulla on synnytykset aina vaan lyhentyneet niin siksi nyt vähän jännittää. Taksilla olis tarkoitus lähteä.

Naisten klinikalle ainaskin täytyy soittaa ennen kuin alkaa lähtemään.
Tänään on paljon supistuksia kipeitä ja ei kipeitä. Saas nähdä milloin alkaa tapahtua, pojat on syntyny viikkojen 36 ja 39 välillä
:D
Pekunalle juu se vatsa, hih. Taitaa tosiaan olla sit päivittäin se käynnistyminen. Se on kyllä herttasta kun mies juttelee masukille, meilläkin mies juttelee et tuu jo nyt. On osallistunu tosi kivasti lastenhoitoon ja mä oon saanu levätä. Ja ne turvonneet koivet,huh mulla normi koko 39 ja nyt tarttee 42 :eek:
 
Kannanpa minäkin pitkästä aikaa korteni kekoon... Taitaa olla muillakin toooosi tylsää tämä loppuvaiheen odottelu, kun niin monta uutta nimeä on palstalle ilmestynyt. Varsinkin tällaiset sateiset perjantai-illat on ihan ankeuden huipentuma, kun mies on jossain menoissaan ja kaikki kaverit baarissa ja koirakaan ei halua ulos kastumaan. Voi ankeus! Olen kyllä lueskellut teidän juttuja pitkin matkaa (onnea kaikille jo lapsen saaneille!! ), mutta eipä tässä mitään kerrottavaa itsellä ole ollut; samoja närästyksiä, turvotuksia, suonenvetoja ja kolotuksia kuin muillakin... Vaikka mä olen kyllä sitä mieltä, että aika vähillä vaivoilla olen tähän asti selvinnyt; vasta nyt alkaa tuntua raskaalta kaikki oleminen ja tekeminen. Kaikkein kurjinta on se, että en saa enää nukuttua, kun olo on jotenkin yleistuskainen.

Voi luoja, että tuntuvat pitkiltä nämä viimeiset viikot! Kaikki viittaa siihen, että tässä sitä ollaan maha pystyssä vielä viikolla 42... Vauva on vielä tosi ylhäällä ja sillä on niin paljon tilaakin vielä, että tuskinpa vähään aikaan malttaa ulos tulla. Mitään merkkejä MISTÄÄN synnytykseen viittaavastakaan ei ole näkynyt, ei kuulunut. Vaikka sentään tyyppi oli ymmärtänyt kääntyä pää alaspäin, kun vielä joskus viikolla 34 köllötteli poikittain.

Täällä on niin monesta aiheesta ollut puhetta, etten enää muista, mitä kaikkea piti kommentoida...? No pitänee palata tuonnempana.

Koittakaahan jaksaa ja saada aika kulumaan. :)

Hiukkanen ja Tyyppi, 38+3
 
Uusille tervetuloa!

Tinulille onnittelut!

Omaa napaa sen verran että tänään mummi ja äiti päivittelivät kuinka mun vatsa on laskeutunut, saa nähä osuuko miehen veikkaus 1.8 syntyvästä pikkujellonasta oikeaan. Valkkari on lisääntynyt, kun muuten en oikeastaan ole raskauden aikana joutunut suojia käyttämään niin nyt joudun. Luulen että neitokainen on nyt kääntynyt pää alaspäin, varmistuksen saan sitten maanantaina ultrassa. Alapäätä painaa ja vihloo ja pistelee kun typy ottaa vauhtia pukkailee itteään tonne alas. En jaksaisi enää seistä paikoillani, pakko mennä kumaraan jos joutuu paikallaan olemaan. Istuminen on myös vähän tuskaista... On tosi tukala olo koko ajan. Lastakaan en jaksa oikein enää pidellä sylissä kuin hetken...

Mutta tässäpä tämä tältä kertaa..

Kimalle rv. 35+3 ja taavi 11kk
 
En jaksanut selata, että onko tänne kukaan infonnut tietoa, että Mandy on saanut eilen poika-vauvan ( tiedoksi niille jotka ei oo facebuukissa)

Hirmuisesti onnea nyt tätäkin kautta

:heart: :heart: :heart:

outiko 39+2
 
Huh huh menee herot ihan justiinsa !!
Meillä on täällä ( tai siis mulla ) miehen kaverin koira hoidossa kun kaveri lähti korkeasaareen.
Toi koira on oikein kunnon ad/hd tapaus ja on järjestänyt täällä kämpän muutamaan kertaan uusiksi ( pentu siis ) .
Mies soitti kaverillensa joskus melkein 2 tuntia sitten kun ensin soitti mulle ja kysyi että onko koira jo haettu.
Kaveri sitten oli silloin sanonut että tulee tunnin päästä koiraa hakemaan, mutta tossahan se edelleen makaa.
Mä alan olemaan jo tosi väsynyt ja haluaisin vaan ottaa rennosti, mutta kun pitää sitä nyt tässä odotella että toi koira haetaan.
Hemmetti sentään kun MUN pitää miehen kaverin koiraa täällä vahtia kun mies on siellä sukulaisillansa ( joo siis eihän mies mitään mummonsa kuolemalle voinut, mutta.... )
No jos vaikka kohta.... :headwall:
 
ONNEA Tinulille ja Mandylle :heart: :heart: :heart:

Tervetuloa uusille :)

Jokohan nyt ois päivän työt tehtynä. Tuntuu, että tämä päivä on mennyt taas juostessa. Mansikoitakin kävin yhen laatikollisen ostamassa, kun en tiiä miten tuolta omalta maalta tulee tänä vuonna. Sain perkattua ja pakastettua ne mansikat. Nyt äsken kävin vielä poimimassa muutaman litran tuolta omalta maalta ja on kyllä taas selkä niin kipee. Auts. Selkä on reistaillu nyt muutaman päivän ajan oikein kunnolla, tuntuu ettei mitään voi tehä. Huomenna ois miehen suvun sukujuhlat ja kiinnostaakin hirveesti. Ei oo vaatteita ja jalat on turvoksissa... vali vali.

Meillä on esikko siirtyny nyt omaan huoneeseensa nukkumaan :) Tuleehan se aina aamuyöllä meiän viekkuun, mutta ainakin nukkuu osan yöstä ja päikkärit siellä.

Kävin tänään aamulla neuvolassa. Jotenkin niin turha käynti. Joka viikko oon kuitenkin rampannu siellä ä-polilla. Ja ens viikolla onkin taas siellä käynti. No, oma painokin oli jonkun verran noussu :ashamed: Nyt on tullu 10 kiloa yhteensä. Ihan oon tyytyväinen, esikosta tuli reilu 25 kiloa. Muuten kaikki oli hyvin. Neukkutätikin ihmetteli, kuinka näin isosta mahasta voi tulla pieni vauva?? :) Niin ja vauva on edelleen perätilassa.

Onnea poksuista.

Nyt syömään vesimelonia ja kattoon telkkua.

Jaksuja kaikille :)

Helmiir ja Kerttu 36+2
 
Ajattelin vihdoin kirjoittaa ku täällä on ollu niin aktiivista keskustelua ettei voi pitää suutansa kiinni :) ja kun uusiakin on tullut.. Kirjoitin varmaan viimeks sillon ku pahoinvointi oli ollu (ja sehän kesti sairaalakeikkoineen 3kk)

Ihanaa oli kuulla uusin vauvauutinen!
Mulla on tiistaina synnytystapa-arvio, seurataan vauvan kokoa ku edellinen oli yli 4kilonen ja mietitään synnytystapaa ku edellinen meni sektioon ku ei avautunu paikat, mut nyt sit saa nähä mitä siel sanotaan. Kauhee pelko sektiosta. ahistaa synnytys... haluisin vaan ihan normaalin synnytyksen, vaik kyl kai sektiokin on ihan normaali ja hyvä tapa synnyttää. mul ku ei vaan viimeks tullu mitään tunnetta "synnytyksen" jälkeen siihen vauvaan ja tuli paha synnytyksen jälkeinen masennus. Nykyään syön masennukseen lääkkeitä, sellasia mitkä sopii raskaana olevalle ja yhet lääkkeet lopetellaan ennen synnytystä...

En tiä kiinnostiko jotain edes noita tietoja tietää mut kirjotinpahan nyt sit kuitenkin. Tää kirjottaminen tuntuu vähä vaikealta ku ei tunne itteensä "arvolliseks" puhumaan omista asioista.
Mulla muuten la vast 20.elokuuta, ku se oli tuol listas 14.. Kuka muuten kirjottelee vauvakuulumiset ym. tonne etusivulle ku mandy on synnyttämäs, sehän tais kirjottaaki siit et jos joku vois... Mä en osaa tän enempää konetta käyttää, eli en ite osaa.
On ollu kiva käydä lukemas tääl juttuja ku niit tulee ihan sikana joka päivä, käyn ite melk. kaks kertaa päiväs lukemas jutut, sen verran oon tylsistyny tähä odottamiseen..

Pojanäiti ja mahavauveli 36+1
 
Kikka Mä aion soittaa sinne TAYSiin ennen lähtöä...oon ymmärtänyt että olis hyvä soittaa ensin mutta ei kait se mikään pakko ole. Meillä vaikuttaa sekin, kun on matkaa niin paljon sinne ettei soittamatta lähdetä ajeleen jos ne käännyttäiskin heti takas...

Onnea poksuista! Meillä alkaakin sit parin tunnin päästä jo rv 39, HUI!

Jeppis & Pikku-papu 37+6
 
Jeppis mua jotenkin pelottaa se että jos soitan sinne ja sitten ne sanookin ettei kannata tulla.
Toisaaltahan se on kyllä tietysti parempi niin kun sitten se että menee sinne ja sitten lähettävät takaisin kotiin, mutta mä olen puhelimessa aina sellainen "anteeksi että nyt soitan-ihminen" mutta sitten jos paikanpäälle menen niin en niin helposti hyväksy sitä "ei se nyt vielä synny-vastausta "


Mustakin muuten oltiin sanotti äidilleni että "ei se vielä synny" ja yritetty lähettää kotiin, mutta sitten synnyin vajaan tunnin päästä.
Kuulemma ei ollut edes synnytyssali valmiina ja kätilö oli tullut huoneeseen ihan juuri ennen kun olin jo ulkona.
Sitten olikin ollut kova tohina kun minua siinä elvytettiin kun en hengittänyt ja alle tunnin ikäisenä mut jo siirrettiin Valkeakoskelta TAYSiin tehohoitoon.
Kätilö oli kuulemma vain isältäni sitten kysellyt että mitä oikein tapahtui kun tämän olisi pitänyt tehdä muistiinpanoja synnytyksen etenemisestä, mutta ei tietenkään mitään ollut voinut tehdä kun huoneeseen tulin vasta silloin kun oikeasti synnyin.
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Mietin muuten, että otatteko te jotain eväitä mukaan synnärille? Pitäskö sinne ottaa?

outiko 39+1
ei tarvi jos ei halua omia herkkuja. mä otan karkkia ja hyviä mehuja..


Alkuperäinen kirjoittaja Neydan:
Kuvittelenko vaan, vai oliko täällä joskus juttua imetysliivien tilaamisesta? Sain vinkin hankkia sellaiset jo laitokselle ja ajattelin netistä tilata, mutta mistäpä nyt tietäisin millaset on hyvät? Ja vähän kokokin pohdituttaa..
Osaisko joku jotain vinkkiä antaa?

mä liputan edelleen carriwellin liivien puolesta. ne muotoutuu hyvin rinnan muotoon imetyksen alkuvaiheessakin.


Alkuperäinen kirjoittaja iinaZ:
Aiemminkin jo kommentoin asiaa ja mä olen sitä mieltä että kun ei enskertalaisena voi tietää mitä on tulossa niin parempi mennä avoimin mielin ja ottaa vastaan se mikä/mitä annetaan ja pyytää sitä mitä tuntuu tartteevan. Jos sulla on nälkä niin kylässä pyydät ruokaa/juomaa, jos sua sattuu niin kerrot mihin ja pyydät lääkettä jne.

Musta hengitystekniikat on ihan puppua, ainakin synnytyksessä. Se on ihan sama miten hengität, kunhan hengität ja keskityt siihen. Rentoutuminen ja keskittyminen on kaiken A ja O. Kiemurtelu, huutaminen ja paniikki on yleisimmät, mutta kun pysähtyy edes sekunniksi keskittymään niin huomaa että ei siihen kuolekkaan.

Eväät on sairaalassa ja monille tulee kivuista paha olo. Laimeet mehut on sairaalassa asiaa ja pitkittyneen, hitaan avautumisvaiheen aikana sulle tarjotaan vielä lämmin ruoka joka kuuluu hotellin hintaan.

Et siis tartte synnytykseen muuta kun nlakortin, puhelimen ja itses. Tukihlö, puhelimen laturi, kamera ja kameran tarvikkeet on vaan extraa. Muut kamas kerkeet saada seuraavanakin päivänä kun mies tulee

Tosiasiahan on että sairaalaan mennään synnyttään, ei tekemään ristikoita, käsitöitä tms. Eri asia on jos meet esim. käynnistykseen ja se voi kestää montakin päivää. Silloinkin voit tilata tekemistä mieheltä halujen mukaan ("nekin" onnistuu, 1 hlön huoneessa on oma, lukittava vessa :D ) .
mä peesin iinazia ihan täysillä tässä.
sama on loppujen lopuksi noiden vauvakamojenkin suhteen. esikoiselta sitä ei tajua, koska ei voi tietää.. mut mitä muuta sä loppujen lopuksi sitten tarviit jos vauva sattuu syntymään ensi yönä on ruokaa, vaatetta ja vaippoja vauvalle.(mun tapauksessa tissit esikon vaatteet kaapista ja esikon vanhat harsot ja kuoret..)loput kamat on varmaan jokaisessa lapsiperheessä..

Onnea Tinuli :heart:


Alkuperäinen kirjoittaja Marizzza85:
Täällä vähän jännitetään.. äsken kun kävin vessassa, huomasin että suojaan (valkkarin takia) oli tullut hennon vaaleanpunainen läntti. Paperiin ei kyl jäänyt mitään ja mistään limatulpasta ei ole tietoakaan.. nyt seuraillaan :) onkohan tuollaiset vuodot normaaleja? Eikä kyl mikään iso läntti ees ollut.
mä olen ymmärtänyt monestakin lähteestä että kaikki vaaleanpunaiset on ihan ok. selkee verinen ei ole.


kättärille pitää ainakin soittaa. osaavat myös neuvoa jos epäilee synnytysken olevan alkamassa tai on kipeitä supistuksia.hassua mä luulin et kaikkialla olis sama käytäntö.

mä olen sit siivonnut tänään kaksi varastoa. ihanaa.
pinnasängyn kaveri toi ja se tossa on.. ei jaksettu sit laittaa sitä vielä pykeen. oltiin annettu liian vähän ruuveja sitä lainatessamme mukaan joten olivat pitäneet sitä rautalngalla koossa!!! hassua etteivät olleet edes maininneet.. kun meiltä toi sänky lähti reilu vuosi sitten ja olimme ottaneet toisen laidan pois poikaa varten.(pääsi itse sinne reilu vuoden ikäisenä kiipeämään..)

ei mulla muuta. normielämää.
mut meinaan jatksa siivoomista kun kerta se nappaa.. 8 pikkuvaippaa odottaa myös liukuhihnalla tekijäänsä. 4 nöttöstä ja 4 mummua..

unikuu ja viikot taas sekaisin 36 ja risat
 
Voih onnea Mandylle!! :heart:

Kai nää vauvat täältä ihan oikeesti yksi kerrallaan vaan syntyy vaikka välillä tuntuukin että se synnytys on sitten joskus.. hamassa tulevaisuudessa :)

Mä kyllästyin omaan saamattomuuteeni kun oon ollut koko päivän yksin kotona enkä oo siltikään saanut mitään aikaiseksi.. Pistin vaaleenpunaset kumpparit jalkaan, napit korville, koiran hihnaan ja lähdin kävelemään tonne sateeseen.. Oli tosi terapeuttista: hämärää, ei juurikaan ketään missään, vettä tulee taivaan täydeltä ja siihen päälle vielä hyvää musiikkia Tuli jotenkin niin hyvä ja levollinen mieli :heart: Kyllä tää raskaus pistää välillä pään pyörälle, koska ei tuo koira ollut yhtään niin innostunut tosta meidän pikku kävelystä :)
 
Ihanaa, vauvauutisia vihdoin!!

ONNEA tinuli ja Mandy :flower: :heart:

Tervetuloa Murokeksi :wave:

Mulla muutes kans on noita rannesärkyjä välillä iltaisin ja oon ihmetelly et onkohan normaalia mut vissiin sit kuuluu tähän ;)

Kävin tilaamassa vihdoinki h&m:ltä parit imetysliivit. Saa nähä sit millaset ne on mut kaipa nuo päällä ees pysyy :D

Nyt ei jaksa koneella enää istua, hirvee hiki koko ajan vaikkei muuta tee ku istuu. Piti suihkus käyä mut unohtu seki tässä... No mut nyt lärvin pesuun ainaki et lähtee ees naamalta hiki pois. Ja sit sänkyyn lukemaan ja oikasee selkä :)
Niin ja tänään oli toinen kerta ku mies sai nukutettua pojan yöunille :) Jee!! Ei tarvii sit siitä huolehtia ainakaan sit sairaalassa ollessa etteikö mies sais poikaa nukkumaan :)

Mutta nyt meen ja palailen taas :wave:

mertsu & prinsessa 36+0 POKS :) :heart:
 
Mandylle onnittelut vielä täältäkin kautta. :) ja tosiaan kanssa odottelen sitä synnytyskertomusta. :)

Tervetuloa uusille! Taitaa tosiaan alkaa olla aika pitkää ku niin monet on nyt viime päivinä joko aktivoitunu tai tullu uusina mukaan. :)

Mulla on sellanen olo että kyllä mä oon täällä listalla ihan viimisten joukossa odottamassa vauvaa maailmaan. Mut eipä kai sillä väliä.

Mun mielestä on kyl fiksua soittaa sairaalaan ennen ku lähtee. Osaavat siellä neuvoa. Näin ainaki mä aion toimia TYKS:aan kun lähen.
 
onnea tinuli ja mandy :flower: :flower: :heart:

mä vietin tänään poliisilaitoksella muutaman tunnin jonottaessa uutta ajokorttia...nautinnollinen tuokio: ei ilmastointia eikä vesiautomaatissa mukin mukia saatikka vettä...

iltapäivällä 5h kampissa, sokoksella ja forumissa shoppaillen ja imetysliivejä etsien.. löysinkin yhdet mieleiset.. mut hinta ei miellyttäny.. anitan liivit, 55e, koko F90..tohon siis laskettu rinnan päälle nyrkki-mitta maidolle.. eli nyt paukkuu ilman maitoa E-kuppi.. :whistle: :ashamed: ikinä oo näin iso meijerituotanto ollu...
kellään muulla oo varmaan tämmösiä tonkkia :(

haluis näyttää viel joskus ihmiseltä...

*masis*
omppuli74 ja öttiäinen 35+3

*muoks* unohtui toivottaa uudet äidit tervetulleeksi...Wellcome..
 
rt1 ja rt2 mua jäi vähän hämäämään että katsotaanko tuo tarjonta nyt sitten "mun kohdalta" vai "sun kohdalta".. Eli siis onko se vasen nyt mun vai sun..

Koska kun mulla lukee kortissa että tarjonta on rt1.. joka merkkaa silloin että vauvan selkä on vasemmalla puolella. Mutta miten voi olla kun kaikki liikkeet tuntuu vasemmalla puolella..??!
Että jos kaiken järjen mukaan menee niin tarjonta olis rt2. Selkä oikealla puolella musta katottuna.. Mitä muut sanoo..?

Niin laitetaan nyt POKS rv 37+0 kuvakin :)




 
Rutkasti onnea ja :hug: Tinulille ja mandylle :heart:
Olis kiva kans kuulla teidän synnytyskokemuksiakin jossain vaiheessa,ku teillä on aikaa semmoiseen :) Täällä odotellaan joka kerta kieli pitkällä muiden kuulumisia ja mahd.synnytyksen lähestymisen merkkejä ku kone avataan.Itellä ei vielä muuta ku maha enenevässä määrin kovana koko ajan.Kipeäkin toi maha on ollu ja yöllä petissä on jo ku joku norsu/dinosaurus ku koittaa vaihtaa uniasentoa.Mulla niitä uniasentoja on tasan kaksi:eek:ikea kylki ja puolittainen selinmakuu.Pikku "pomo"on hallinnut mun vasenta kylkeä jo kohta pari kk.Joka yö kyllä koitan kerran et josko nyt sais nukkua naama pinnikseen päin,mut ei saa,menee minuutti niin kylkeen "kumahtaa".
Syöttekö te muut öisin vessareissujenne lomassa?Mä joudun käymään vessassa 3-4 kertaa yön aikana ja jossain kohtaa sit on nälkäkin.En jaksa kyllä mitään voikkaria tehdä itelleni yöllä,mut jotain kivaa pikaista nappaan aina jääkaapista vauhdissa suuhun.Äsken otin ananasta ja mansikoita kipollisen.Nam ku on makeita noi mansikat.

Voisko joku antaa vinkkiä mulle tyhmälle,et miten mä saisin kuvan tähän laitettua?En osaa sitä temppua enkä jaksa odottaa,et joku viisaampi tulis meille kylään...Kiitos etukäteen ;)

T:maria-s ja jumppari sekä pirun kipeät lonkat rv 37+1
 

Yhteistyössä