ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Neuvolasssa käyty...

rv 35+3

Pissa: puhdas
verenpaine: 148/76 ja toinen mittaus 143/78 (aika samoissa mitä viimeksi..)
Paino: +100g / 2 viikkoa
Turvotus: +- (enemmän sormissa enää.. jaloista laskeutunu pois enimmäkseen..)
sf-mitta: 33
Sydämen syke: +
Liikkeet: ++
Tarjonta: RT

Kaikki hyvin, onneksi :)

Huomenna olisi sitten vielä ultra, jossa tehdään paino-arvio..
 
Tikru mäkin vaatisin uutta aikaa. Kesä on kyllä siitä huonoa aikaa, että on noita tuuraajia. Mullakin lääkäri äippäpolilla ei ollu vielä valmistunu. Mulla oli eka raskaudessa pitkään vauva poikittain ja kääntyi siitä sitten pt. Neuvolassa katsoivat kuitenkin koko ajan olevan rt! Onneksi neuvolalääkäri lopulta laittoi lähetteen äippäpolille ja tehtiin ulkokäännös. Se meni tosi hyvin, johtuen varmaan siitä että vaavi oli muutenkin kova tekemään voltteja. Tän kakkosen kanssakin yritettiin käännöstä, muttei onnistunut (ei oo mikään volttien tekijä..)

Mulla siis oli tänään toi epäonnistunut magneettikuvaus ja nyt lääkäri soitti ihmeissään ettei oo koskaan kuullu ettei kuvaus onnistuis. Pitäis kuulemma ammatti-ihmisten osata homma hoitaa, vaikka tavallista onkin että potilaalla tulee huono olo. No laittoi sitten uuden ajan huomisaamuksi. Nyt mua jännittää, jos ei taaskaan onnistu. Tulee niiiin epäonnistunut olo :'(
 
Huh paljon tekstiä ja paljon asiaa monesta aiheesta!

Ekana neuvolakäynneistä: Mulla on tällä viikolla vika lääkärikäynti, edellinen terkkakäynti oli kaksi viikkoa sitten. Tästä viikosta alkaen neuvolassa käydään viikottain (raskausviikosta 35 lähtien siis) ja jos menee yli lasketun ajan niin sitten taas useammin. Aluksihan mulla oli melko harvoin käyntejä, kun tämä on toinen lapsi. Esikoista odottava olisi käynyt muutaman kerran enemmän alkuraskaudessa. Mielestäni näitä käyntejä on silti ollut riittävän usein. Kaikki kysymykset, joita oon esittänyt, on liittyneet lähinnä esikoiseen (voiko syödä mansikoita, voiko käyttää tokalla vauvalla ekan tuttipulloja...). Itse raskaudesta ei ole ollut juuri kysyttävää.

Pienimpiä vauvanvaatteita olen nyt pessyt. Silittämättä kyllä jätän. Pitäisi saada jostakin lisää säilytystilaa, kun tuo hoitopöytä on varattu kokonaan esikoisen vaatteille ja tavaroille.

Lisää tilaa itse asuntoonkin olisi kiva saada, mutta tilanne taitaa nyt olla se, että asutaan kaksiossa vielä muutama vuosi ennen kuin on varaa hankkia isompi asunto. Mies kun pääsi opiskelemaan, ja vieläpä ihan toiselle paikkakunnalle yli parinsadan kilsan päähän. Näillä näkymin siis asuisin viikot lasten kanssa. Mies taas asuisi viikot opiskelupaikkakunnallaan ja tulisi sitten viikonlopuiksi kotiin. Kivasti vielä tuo opiskelu alkaa heti seuraavana päivänä lasketusta päivästä. Mihin ihmeeseen pistän esikoisen, jos oon vasta tuolloin synnärillä? Hoitaisiko mummi häntä... Silti hiukan jännittää miten kaksivuotias yöpyisi mummolassa, kun on tottunut nukkumaan mun ja miehen kanssa samassa huoneessa. Tai sitten pitää ajoittaa synnytys viikonloppuun ;)

Meille taitaisi sitten myös lasten kanssa tulla muutto mun entiselle kotipaikkakunnalle, siellä on niin paljon halvempaa asua kuin täällä pääkaupunkiseudulla. Lisäksi olisi mun vanhemmat ja muut sukulaiset auttamassa tarvittaessa. Asutaan kyllä nytkin edullisesti anopin omistamassa asunnossa, mutta täällä on kaikki alkuperäistä viiskytlukua ja neliöitä vaan 40, joten hankalaa tulisi olemaan kahden pienen kanssa. Pyykkikonekin on kellarissa. Millä helkkarilla pesee pyykkiä kahden vauvan kanssa, joista toinen vielä kinuaa joka kerta ulos, kun ulko-ovi ohitetaan kellariin mentäessä. Ai juu ja sitä toista pitää kantaa samalla kun kantaa pyykkikoria. On ollut jo riittävän haastavaa yhdenkin kanssa nämä kotityöt.



kestovaippoja ajattelin käyttää niin paljon kuin jaksan ja ehdin. Meillä on hyvä valikoima esikoisen jäljiltä. Eikä kyllä yhtään huvittaisi maksaa kertakäyttövaippoja kahdelle muksulle, varsinkaan nyt jos mies lopettaa työt ja alkaa opiskella. Sallin kuitekin itselleni sen, että kertiksiä käytän, kun siltä tuntuu ja niitä sattuu varastossa olemaan.

Äitiyspakkaus saapui viimein, nyt pitää vaan odottaa mies töistä, jotta pääsee sen autolla hakemaan! Myös päätökset äitiyspäivärahoista sun muista tuli tänään. Eipä juuri laske palkkatuloista, ekat kaksi kuukautta saan saman verran kuin jos olisin töissä ja lopuistakin riittävästi. Eikä mene satasta kuussa matkakustannuksiin. Eikä eväisiin euroja per päivä... Kun on kotona niin ehtii laittaa ihan oikeaa kotiruokaa.

Paino olikin edelliskerralla mitattaessa tipahtanut. Näkyy heti se, ettei ole töissä herkkujen ääressä (ruoka-kaupassa) ja ettei nyt ole ''joutunut'' syömään eineksiä ruoaksi. Mullahan on nyt kesäloma meneillään, äippäloma alkaa 20. päivä.

Turvotusta on ollut kohtuullisesti, eikä muitakaan vaivoja ole ilmennyt. Hemppa kyllä on tippunut rajusti vaikka olen rautaa syönyt. Syvät rautavarastot eivät kai ole täydentyneet edellisen, alle kaks vuotta sitten koetun raskauden ja yli vuoden imetyksen jäljiltä.

Vauva on ollut raivotarjonnassa jo yli kuukauden, tuskin on kääntynyt siitä.

Linea negra tuli edellisessä raskaudessa napaan asti ja se on himmeenä jäänyt näkyviin. viivassa ei ole tapahtunut muutosta tämän raskauden aikana, ei siis ole yhtä tumma kuin ekassa raskaudessa vaan sellainen, kuin miksi jäi synnytyksen jälkeen. Meidän kaks vee tytöllä muuten on haalea viiva masussa myös... Ekasta tuli siis tyttö ja tyttöä on tästäkin ennustettu, vaikka tuo viiva erilainen onkin. Ja masu myös! En ole yhtään levinnyt, vaan maha pönöttää ulospäin.

Tässä asiaa riittävästi tälle erää.

Tikru70 kyselisin nyt neuvolassa, mitä mieltä ovat lapsen tarjonnasta (onko vaikka heidänkin mielestään muuttunut) ja siitä kannattaisiko ultrata uudestaan. Varmaan lähettävät eteenpäin, jos yhtään arvelevat sen olevan tarpeellista.

Hyviä vointeja kaikille ja jännätään, kuka seuraavaksi poksuu!

Tigrita ja pentu 34 tasan
 
Vielä tilannekatsausta. Soitin äippäpolille ja kyselin, mitä voidaan tehdä, kun minulle jäi tämän päiväisestä käynnistä niin epävarma olo. Sain ohjeeksi, että nyt seurataan neuvolassa tarjonnan kehittymistä ja tarvittaessa sitten taas uusi ultra-aika kätilölle Naikkarin äitiyspolille. Ihan niinkuin Tigrita neuvoi toimimaan.

Viikon päästä maanantaina on seuraava neuvola, katsotaan sitten miltä tilanne näyttää.

Hermot tässä kyllä menee vatvoessa, mutta niinhän se näissä raskauksissa taitaa olla, että eivät noudata samaa kaavaa, täytyy vain edetä päivä kerrallaan ja katsoa mitä tapahtuu. Helpommin sanottu, kuin tehty ;)

Tikru 36+5

 
Luettu pääpiirteittäin kaikki :D Tällei kun ei oo kokoaikaa koneella, niin tuntuu että tekstiä kerkee tulla kauheesti. Kotona sitten taas pystyn seuraan aktiivisemmin.

Mandylle
onnea täysiaikaisuudesta =)

Täällä on kokeiltu 3 S:n menetelmää siten että se siivous jätetty pois. Kuka nyt anoppilassa siivoo :D Saunonut oon hullun lailla ja samoin seksiä ollut kovasti. Mutta mä en kyllä halua, että vauva vielä syntyy. Että sikäli noita en ole tehnyt synnytyksen toivossa.
Tietty just mun synnytys käynnistyy, kun en sitä haluaisi. Yleensähän se niin menee.
Vaikka vauva nyt onkin jo sen n. 3,1kiloo ja sen puolesta "valmis", mutta kun en haluu vielä luopuu mahasta!

outiko 37+5
 
Juu, ihania vauvakutsuja ollut! :heart:

Tikru, joo ei kiva, kun joutuu oleen epävarmuudessa ja murehtii, vaikka yrittää olla murehtimatta. Jaksamisia!

Mulla oli tänään neuvola ja siellä tuli neuvolatädin kanssa puhetta sykkeistä. Niin se oli sitä mieltä, että ne paremmin kertoo siitä sukupuolesta kuin esim. masun muoto. Pojilla yleensä 120-130, silloin vaan korkeemmat kun on kovasti liikkeessä ja tytöillä yleensä yli 140. Mä olen ainakin kaveripiirissä huomannut, että kyllä ne nuo sykkeet pitää aika hyvin paikkaansa, että kumpi on sitten tullut.

Täällä tylsä vesikeli ja mies viikon työmatkalla. Tytön lupasin katsoa Nasu -elokuvaa, kun ei voi uloskaan mennä.

Nipsu 34+0
 
Täällä yksi joka ei aio kestoilla .
Välillä kyllä olen saanut vähän pahoja katseita ( ja kommenttejakin ) kun olen ihan suoraan sanonut etten edes harkitse kestoilua.
Itselleni olen perustellut sen niin että kun kuitenkin joudun paljon vauvan kanssa olemaan yksin, niin haluan edes jossain asiassa päästää itseni helpommalla, ja oikeastaan ainoa missä se onnistuu on se että käytän kerttiksiä, kun muutenkin sitä pyykkiä saa pestä nykyäänkin päivittäin, ja sitten vielä kun tulee ne vauvan vaatteet, ja vielä jos niitä kestoja pitäisi pestä :headwall:

Olen kyllä nyt alkanut ihan tosissaan miettimään synnytystä, tai oikeastaa aikaa sitten kun tullaan vauvan kanssa sairaalasta kotiin.
Pelottaa se että varmasti olen aika yksin vauvan kanssa, ja tossa eilen kun ( jälleen kerran ) otettiin miehen kanssa yhteen kun tarkoituksena oli tehdä jotain yhdessä, ja sitten mies lähtikin kaverinsa kanssa ajelemaan crossipyörällä, niin ajattelin sanoa miehelle ettei hänen ehkä kannata pitää isyyslomaa ollenkaan.

Tiedän kyllä että olisi varmasti vetänyt jonkun vesimeloonin nenäänsä siitä, mutta jos tilanne jatkuu tälläisenä, niin mielummin sitten haluan että mies vaikka on töissä kun se että on sen 3 viikkoa lomalla ja istuu tietokoneella, tai viettää aikaa kaveriensa kanssa.
Minun mielestäni isyysloman tarkoitus ei kuitenkaan ole se, että viettää "omaa aikaa" vaan se että on sitten kotona mun ja vauvan kanssa.
 
Terveisiä synnytystapa-arvioinnista:

Siellä se möllötti pää alaspäin ja painoarvioksi tällä hetkellä saatiin 2900 g. Painoarvio syntymähetkellä (jos siis vielä 3-4 viikkoa pysyy sisällä) on noin 3600-3700g. Kohdunkaula oli pehmentynyt, mutta kiinni ja sitä oli 2-2,5 cm.
Eli ei mitään estettä alatiesynnytykselle. Lääkäri kehui myös mun neuvolakorttia -mulla paineet olleet koko ajan tosi hyvät ja kiloja on tähän mennessä tullut 10. Turvotusta on nyt hiukan tullut. Saatiin myös lisävahvistusta sille, että tyttö siellä kelluu. Lääkäri sanoi, että ei tuolla jalkovälissä mitään uloketta ole, johon sitten totesin, että voi siis olla myös pieni pilinen poika. :D :heart: no tästä rohkaistuneena kävin sit alessa ostamassa kasan tyttöjen vaatteita. Hihii!!! Vaikka edelleen mulla on hiukan sellainen olo, että jospa sittenkin odotan poikaa...

Hankintoja tehnyt tänään. Patjan ostin ja pikkusälää, kuten kylpyöljyä, tutteja, vaippoja (vaikka kestoilen, niin ostin paketin nature babycare vaippoja ihan varmuuden vuoksi), tuttipullon, jne.

Kohta pölähtää kavereita ovesta sisään Oriflame -kutsuille. Päästään kaikkia ihania tuubeja ja putiloita ihastelemaan ja tuoksuttelemaan. :) ja tietty syömään herkkuja...

Kiva, Tikru, että asia selvisi. Mukavaa loppuodotusta! :)

Luminella ja matkustaja 36+2
 
Heippa pitkästä aikaa ja onnea vauvan jo saaneille =)

Kestovaippoja en aio vauvalla käyttää tälläkään kertaa, jotenkin koen kestoilun kamalan työlääksi ja 7-henkisessä perheessä pyykkiä on ihan tarpeeksi ilman kestojakin...

Neuvolassa mä olen tämän raskauden aikana käynyt vain 5 kertaa, on kyllä tosi vähän, mutta lisäksi sitten tietty ultrassa kolmesti ja äitiyspolilla (=pelkopolilla) tähän mennessä kerran. Tällä viikolla on toinen äitiyspoliaika, tehdään synnytystapa-arvio ja ultralla saan painoarvion vauvasta. Sektiota mä edelleen toivoisin, en oikeesti tiedä miten kykenen siihen alatiesynnytyshommaan... Vauva on nyt ollut pari viikkoa ihan oudosti poikittain, pitää toivoa että pysyisi samassa asennossa loppuun asti niin sektio olisi sillä selvä :whistle:

Lilliputtien kuulumisia mäkin kaipailisin, toivottavasti kaikki on hyvin!

Vauvan nimestä ollaan vihdoinkin taidettu päästä yhteisymmärrykseen, kolmas nimi on ollut alusta asti selvä ja nyt ensimmäinen/kutsumanimikin on keksitty. Toinen nimi tosin on vielä hakusessa.

Vaunuista: Meille ei vauvalle tule ulkokäyttöön perusvaunuja lainkaan, asutaan hissittömässä kerrostalossa ja isoveljen vanhat (vähän känyiset) yhdistelmät ovat sisällä parvekevaunuina, ulkosalla kuljetaan joko tuplarattaissa isoveljen kanssa (Carenan DoubleSwingit, oon aina ennen vannonut peräkkäinistuttavien tuplarattaiden nimeen mutta nää Carenat oli niin herkun väriset että oli pakko saada... Saa nähdä miten toimii, eiköhän sen aikaa aja asiansa kun tarvitseekin, ikäeroa lapsille kuitenkin tulee 2v9-10kk niin tuplia ei montaa kuukautta tarvitse) tai sitGracon Mirage Plus-rattaissa jotka saa turvakaukalon kanssa "Travel Systemiksi". Löysin noi Gracot tarjouksesta alle satkulla ja sattui just passeli olemaan tuo tarjousväri meidän turvakaukalon kanssa :D

Jaksuja kaikille!

Muoks muoks vielä: Pakko elvistellä että tuleva isoveli (10/06 syntynyt) on pari viikkoa ollut vallan ilman vaippaa... Öisin on vaippa varmuuden vuoksi laitettu mutta aina aamusta ollut kuiva. Jos yhtä hyvin jatkuu tää kuivaksiopettelu niin vauvan synnyttyä meillä ei sit ookaan enää kuin yksi vaippapeppu :)

kiana ja vauveli 35+3
 
Merkkailen luetuksi, kovasti on tullut tekstiä!

Mandylle onnea täysaikaisuudesta!

Vilmav2 olis pitäny tavata, ja käy hyvin, että sitten kun "tottuu" vauvaan, niin voisi lähteä vaikka kahvittelemaan vauvojen kanssa. :) Nyt mulla menee sen verran lujaa, että ei meinaa aika riittää kotona olemiseen. Mukava rauhoittua näin äitiyslomalla.. :D

Kertakäyttövaipoilla mennään täällä ainakin aluksi. Katotaan kuinka arki lähtee rullaamaan.

Nyt on tullut ensimmäisen kerran turvotusta näkyvästi. Nilkoista ei näe niitä "luita" kunnolla ja sukat ovat tehneet törkeät rajat. Ja jaloissa tuntuu myös, että pitää nostaa ylöspäin. Sormissa ei paljoa turvotusta ole.

Eilen kävin saunassa ja lähdin vielä sen jälkeen kävelemään koiran kanssa. Reipasta kävelyä, ja alkoi poltot. Ei siis supistellut, mutta rupesi polttamaan alavatsaa/alaselkää aaltomaisesti, siihen kun olisi lyönyt supistelut, olisi ollut kipeitä suppareita. Heti rauhoittui, kun rauhoitti kävelyä. Eikä yöllä ainakaan tuntunut mitään samanlaisia kipuja enää. Muilla ollut tällaista?

Mittasin äsken verenpaineen 138/70. Pitää soittaa huomenna neuvolaan pissa-aikaa.. Kun hieman korkea yläpaine, turvotusta ja älyttömän kuuma olo koko ajan.. Vauva on kääntynyt joko toiselle kyljelle, tai sitten se on pää ylöspäin. Tähän asti "selkäranka" ollut vatsassa vasemmalla ja RT. Pään piti olla jo jonkin verran kiinnittynyt, mutta.. Hikka kyllä tuntui alhaalla tänään, mutta viime viikolla toisen tissin alla. Jännitystä elämään. :D Kunhan vielä viikon-2 jaksaisi olla sisällä, niin olisin tyytyväinen.

Vaavitar + tintta 35+2
 
Kimalle voimia sinne! :hug: Parempihan se on että sanot kun et jaksa kun että yksin on ajatusten kanssa. Mä en itse varmaankaan jaksaisi kahden pienen kanssa joten ihailen teitä jotka jaksatte. =)

Kivoja vauvanhuoneita olette laitellut. Meillä vauvan sänky on makkarissa ja hoitopöytä vessassa.

Tikru hyvä kun soitit neuvolaan. Kyllä mä ainakin haluasin uuden ultran!

Mandylle onnittelut täysiaikaisuudesta! :flower:

Onpas ollut tylsä ilma tänään. Nyt alkaa vesisade helpottamaan. Mä olen saanut suurimman osan vauvanpyykkiä pestyä. Paljon kaikkea pientä vielä puuttuu ja sanoinkin miehelle että kun sillä on seuraava vapaapäivä niin jos voitais mennä shoppailemaan. Meidän kaupungista ei saa kaikkea mitä tarvitsee.

Rintapumpuista kyselisin että mikä olisi hyvä merkki? Jos vaikka valmiiksi päättäisi minkä haluaa ja käy hakemassa sitten jos tarvitsee.

Mulla on yksi ainoa toive vauvan syntymän ajankohdalle, tai oikeastaan kaksi. Ei laskettunapäivänä koska se on mun synttäripäivä ja mielellään syntyisi ja kotiuduttaisiin ennen kun Big Brother alkaa. Hih, mä oon koukussa. =)

Päksäkkä 35+6 :heart:
 
Heips

iinaz...mulla molemmissa raskauksissa linea alhaalta ylös ja kiertää navan ja poikiahan nämä jampat ovat ja taas noo sykkeet mistä nipsu laitto...noo mulla molemmat raskaudet ollut siellä 150-160 luokkaa oli pojat liikkeessä tai ei, että meillä toi ei oo toiminut, vaikka näinhän ne neuvolatädit kyllä veikkailee :)

Tikru juurikin noin olisin sanonut, että neuvolassa asiaa seurataan ja jos yhtään tuntuu tätsä epävarmalta niin sit uudestaan tutkiin. Kuiteskin se pää alkaa sinne kiinnittyyn, ni luulis olevan helppo sanoa siinä vaiheessa.

Kimalle jaksuja :hug: ystävälläni oli juuri noin, että tekivät ensimmäistä muksua viisi vuotta ja vauva/taaperoaika oli aika raskasta, kun koko ajan lisäksi vielä aatteli, että tätähän me haluttiin ja huono omatunto lisäsi raskautta, arjen jaksamista. Kaikki tunteet pitää sallia ja tottahan se vaan on, että ei lapsien kanssa kotona olo yhtä juhlaa aina ole ja piru että todella on raskasta. Mulla sen ääneen sanominen auttaa ja puhuminen kanssa toverien kanssa. Onneksi nuo kaudet vaihtelee ja pian voi olla niin ihanaa ja antoisaa ja sitä vaan ihmettelee, että mites sitä niin maassa olikin :)

Sit omaan napaan...huonosti nukuttu yö takana, tämä Veikko se on niin ylhäällä, että närästys on käynyt ihan kamalaksi ja istuvassa asennossa on koitettava nukkua...no siitä seuraa selkäsärkyä jne. ei kiva. Autto kummiskin, kun lähettiin miehen ja pojan kanssa metsäretkellä vallihautoja pongaan mehujen ja keksien kanssa. Oli tosi mukavaa ja löydettiin mustikoitakin ja poimittiinkin reilu puol litraa ja tehtiin piirakka jälkkäriksi, kun kotiuduttiin. Pari tuntia oltiin reissussa, ihmeen hyvin jaksoinja ja yön aiheuttamat säryt kaikkos, nyt tosin nivuset vähän laulelee, mutta tuntuu niin hyvältä pääkopassa, että ei väljä :) Oltiin aluksi huolissaan, että kun ei päästä esikoisen kanssa mihkään reissuun, mutta jätkä on ihan innoissaan tämmösestä pienestä tekemisestä! Hänkään ei yhtään valittanut, vaikka monta kilometriä käveli ja puolet reissusta vielä nousua tollaselle vuorelle. Mehän voidaan pian jo lähtee sen kanssa kunnolla vaeltaan :D

Nyt taaaaaas syömään, mutku toi ulkoilu ja reippailu sai aikaseksi loputtoman nälän...Eka äippäloma päivä muuten täällä, vaikka kkotonahan jo oon aika tovin ollut niiden suppareiden kanssa, jotka nyt kaikonnut :LOL:

Permis ja Veikko 35+0 Poksista poks :heart:
 
Kyllä taas kirpaisi.. Mies lähti tänään armeijaan. :'( :'( :'( Itkuhan siinä pääsi!

Sykkeistä puhuttiin että ne pitää useimmiten enemmän paikkaansa kun mahan muoto. Että pojilla on yleensä sen 120-130.. Niin meillä on ollut aina 140-160 ja poikaa on luvattu todella suurella toden näköisyydellä! Samoin kuin mahan muotokin on "pallo" eli eteenpäin kasvaa vain.. :D Huomenna on ultra, jospa saa vielä varmistuksen siitä kumpi siellä olisi, poika olo mulla on ollut koko raskauden ajan.. Että ihmettelen jos siellä tyttö olisikin!

Nimestä sitä lopullista nimeä ei vielä ole, mutta ollaan kyllä katseltu ja mietitty paljon nimiä.. Se on varmaa että kolme nimeä tulee ja yksi nimistä on Tapani.. :D Tuo Tapani kun on kummankin suvussa kulkenut ties kuinka kauan, niin ajateltiin nyt jatkaa sitä. :) ja miehen sukunimi tulee.


 
Mulla on vähän myöhäinen sytytys, mutta tajusin just, että mulla on tänään äitiysloman eka päivä :D Se on jäänyt kokonaan huomaamatta, kun eipä sillä oo niin suurta käytännön merkitystä, kotihoidontuelta siirryin suoraan tälle ä-lomalle.

Päksäkkä Sinä kyselit rintapumpuista. Mä suosittelen ehdottomasti Avent Isis -pumppua. Se on mun kokeilemista pumpuista ollut ainut, joka ei kiskonut nännejä veriseksi... Siinä on sellaiset silikoniset pehmusteet, jotka tulevat nännien ympärille. En sit kuitenkaan tiedä onko noi pumput kuinka kehittynyt viime aikoina, tuo mun oma on vuodelta 2005, kun esikoisen sain.

Sykkeistä Meillä tytöllä ne vaihteli yleensä 140-155 välillä, pojalla oli 130-145 välillä. Tällä tulevalla vauvalla on ollut vaihtelua 130-150, joten en kyllä yhtään niiden perusteella viitsi lähteä veikkaamaan kumpiko nyt olisi tulossa. Mulla on raskausoireet muutenkin osa samanlaisia mitä oli viimeksi tytöstä, ja osa on sellaisia mitä oli pojasta. Mahan muodosta on mulla joka kerta enemmän veikkailtu poikaa, mutta yksi tyttö ja yksi poika on tullut.

Nyt syömään, mies grillaili just lihaa, makkaroita ja perunoita. Tein vielä salaattiakin lisäksi :p

RangaTanga 35+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja permis:
iinaz...mulla molemmissa raskauksissa linea alhaalta ylös ja kiertää navan ja poikiahan nämä jampat ovat ja taas noo sykkeet mistä nipsu laitto...noo mulla molemmat raskaudet ollut siellä 150-160 luokkaa oli pojat liikkeessä tai ei, että meillä toi ei oo toiminut, vaikka näinhän ne neuvolatädit kyllä veikkailee :)
Haa! :kieh: Saas nähdä onko meitin tyttölupaus vain ultraajan veikkaus vai onko mun ihka ensimmäinen viiva (ja vielä oikealta puolelta navan kiertävä ) vain poikkeus sääntöön. Aiemmissa raskauksissa ei ole ollut viivan viivaa, ei mahakarvoja, ei pisamia eikä rentoa meininkiä ja tyttöjä ovat molemmat. Sykkeet tytöistä 150-160 ja tämä tapaus 128-150. Syöttäisinkö kaverille karvahatun tabascolla, uhkasi nääs itse tehdä näin (ilman mausteita) jos pojan pyöräytän :LOL:

Emman Bpa-vapaa rintapumppu vastaa täysin Avent Isis käsikäyttöistä, hintaa tällä vempeleellä vaan on 17,90?, 49?:n sijasta.

Sadepäivää on vietetty keskustan kaupoissa ja äsken piipahdettiin vielä sitterikaupassakin. Ihana härveli lähti mukaan, vaikka parinsadan euron laulava, keinumallinen sitterikin ois kyllä kelvannut :D

[img=http://verkkokauppa.babystyle.fi/public/file.php?&cid=149&fid=1956&hh=6391e1&fn=BabiesSitteriKirahvi.jpg][/img]


- iinaZ & Kolmonen 35+3
 
Tikru, hyvä että soitit ja varmistit asian. Ärsyttävää jos joutuu jäämään tuollai miettimään :(

Misu, tsemppiä huomiseen! :hug:

Vaavitar, joo katsellaan sitten kun päästään kumpikin vauva-arkeen kiinni!

Linea negrasta oli puhetta. Meille on sitä tyttöä lupailtu ja mulla se viiva ulottuu vähän navan yläpuolelle ja tekee siinä mutkan. Eli sen mukaan pitäis kai poika olla :D Sykkeitä en edes häpeäkseni muista, koska läheskään aina ei neuvolassa niitä oo mulle sanottu. Aina vaan on maininnut että hienot äänet.

IinaZ, onpas nätti sitteri :)

Kaikille voimaa tarvitseville iso halaus :hug:
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja kiana78:
Muoks muoks vielä: Pakko elvistellä että tuleva isoveli (10/06 syntynyt) on pari viikkoa ollut vallan ilman vaippaa... Öisin on vaippa varmuuden vuoksi laitettu mutta aina aamusta ollut kuiva. Jos yhtä hyvin jatkuu tää kuivaksiopettelu niin vauvan synnyttyä meillä ei sit ookaan enää kuin yksi vaippapeppu :)

kiana ja vauveli 35+3
meillä kuukautta nuoremmalla on ollut töi yövaippa kans vaan enää. päiväkuiva taisi olla tossa 2vuoden tienoilla. on se vaan niin paljon helpompaa kun poika itse hoitaa vessassa käyntinsä.pyyhkimään pitää vielä mennä tietty.

iinaz ihan sitteri. mistä ja plajon maksoi? meillon vanha emman "keinuva" malli.

pojasta tuli kyl linea negra,sitä en muista miten meni ja millon tuli mut tästä ei näy vaikka muuten on ihan samanlaiset raskaudet ja mahat ja sykkeet jne..


tulin äsken haikaranpesän tutustumiskäynniltä. huh. piruvie. vielä kk laskettuun aikaan. vähän jänskättää..

 
Heipparallaa!!!

Heti alkuun pyydän anteeksi etten oo kerenny istua koneella ja lukea saatikka kirjotella tänne. :| Oon aika puhki ollu päivän päätteeksi aina ja tää istuminen ei enää oikee tee hyvää.

Kertoilen heti aluksi kuulumisia, eli siis yhtenä kappaleena edelleen ollaan. Ja supisteluja (ei kipeitä) ja muita kipuiluja on melkeempä päivittäin. Keskiviikkona olis viimeinen lääkärineuvola joten sitten taas tietää enemmän alakerran tilanteesta. Mullahan siis on ollu menkkakipuja ja paineentunnetta ja alamahan ja alaselän jomotteluja, joiden takia kävin sit näytillä sekä lääkärillä että äitipolilla. Kohdunsuu silloin kiinni ja pehmeä, kaulaa jäljellä 2cm jne. 30-60min välein saa herätä joko vessaan tai vaihtaan asentoa. :/
Odotan kyllä jo että saan nyytin syliin. Oon jo tuskastunu tähän olotilaan. No lohduttaa ees vähän että ei enää oo ku muutama viikko.

Jatkan illalla lukemista, esikoinen tuossa kaipailee seuraa.

äiskä ja pikkuinen 36+0
 
Tajusin tossa äsken etten ole pitkään aikaan ottanut masukuvia ja heti oli pakko tietenkin ottaa kamera esiin :D
Jospa tännekin sitten taas laittaisi




ja edestä.



osaako joku sanoa että mitä toi nyt sitten tarkoittaa kun toi viiva on ihan vinossa ?? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vilmav2:
Linea negrasta oli puhetta. Meille on sitä tyttöä lupailtu ja mulla se viiva ulottuu vähän navan yläpuolelle ja tekee siinä mutkan.
Mutta tekeekö se mutkan kiertämällä jommalta kummalta puolelta navan jatkuakseen navan yläpuolelle, vai tekeekö se mutkaa navan yläpuolella?

Tossa aiemmin linkittämässäni tutkimuksessa tarkoitettiin viivaa, joka kiertää jommalta kummalta puolelta navan mutkalla. Pisan tornimainen vino viiva ei ole sama asia vaan tavallaan suora.

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
iinaz ihan sitteri. mistä ja plajon maksoi? meillon vanha emman "keinuva" malli.
Baby Style, 49,00?.

kikka89, en saa kuvia suuremmiksi, mutta viivasi vaikuttaa vinolta suoralta viivalta (mutkaton), ja massun muoto on kyllä musta enemmän kuin selkee tyttömassu ainakin noissa kuvissa :heart: Kumpaas merkkiä teille olikaan tulossa?
 
iinaZ joo ei se kyllä tosiaankaan mitään mutkaa tee, mutta tota vaan kummastelin kun on navan alapuolelta ihan pystysuorassa, ja sitten navasta tonne rintojen alle menee vinoon.
Ja siis tyttöä meille lupailtiin.
Tosin neiti kyllä piti tiukasti jalat yhdessä ultrassa, mutta ultraaja sanoi kun hyvin sivuprofiili saatiin että jos poika olisi niin kyllä nyt jotain pitäisi näkyä.

Itse olen jotenkin pitänyt mahaani enemmän poikamahana, mutta kaikki muut ovat kyllä mahan muodosta sanoneet että varmasti on tyttö.
Mutta kai se sitten pitää uskoa että tyttö siellä on, ja mieshän ei muusta suostu puhumaankaan kun tytöstä.
Siellä on isin prinsessa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja kikka89:
iinaZ joo ei se kyllä tosiaankaan mitään mutkaa tee, mutta tota vaan kummastelin kun on navan alapuolelta ihan pystysuorassa, ja sitten navasta tonne rintojen alle menee vinoon.
Ja siis tyttöä meille lupailtiin.
Tosin neiti kyllä piti tiukasti jalat yhdessä ultrassa, mutta ultraaja sanoi kun hyvin sivuprofiili saatiin että jos poika olisi niin kyllä nyt jotain pitäisi näkyä.

Itse olen jotenkin pitänyt mahaani enemmän poikamahana, mutta kaikki muut ovat kyllä mahan muodosta sanoneet että varmasti on tyttö.
Mutta kai se sitten pitää uskoa että tyttö siellä on, ja mieshän ei muusta suostu puhumaankaan kun tytöstä.
Siellä on isin prinsessa :D
Ihan selkee tyttömaha! ;) Mä lupaan syödä karvahatun tabascolla jos teet tolla masulla pojan! :LOL:

Meillä on kans mies aivan myyty tytöistä. Kyllä se nyt toivoo jo poikaa, mutta aina se jaksaa ajatella tulevia vävykokelaita ja kuinka niitä voi ehkäistä :D Meillä ollaan muutoinkin selkeesti "isin tyttöjä", vaikka äiskän luo tullaan aina kun on oikeesti asiaa/hätä/vakavaa tai muuten vaan tyttöjen juttuja :heart: Esikko uskoo ihastukset vain äidille, mutta Kakkonen ilmoittaa ensin isille kenen kanssa on pk:ssa häistä jo sovittu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vilmav2:
IinaZ, tekee mutkan navan yläpuolella. Oonko mä ainoo joka ei oikein usko näihin tyttö/poikamahoihin, sykkeisiin sun muihin? :D Taidan olla aika tylsä tyyppi :whistle:
Sithän kyse ei oo siitä poikaa vahvasti ennustavasta mutkavivasta vaikka pojan voit silti tehdä. En minäkään ennustuksiin usko mutta nää veikkailut on ihanaa ajankulua - 9kk:tta on pitkä aika ja varmuuden saa vasta kun nyytti kainalossa! :p
 

Yhteistyössä