Heippa
Sairaalakassi...Meillä ainakin täällä Tampereella saa sairaalasta purkilliset noita nännirasvoja, kaikkia plaatuja on saatavilla. Ja myös rintakumit saa sairaalasta, kun pyytää. Eli ite en noita mukaan pakkaile, vaikka varmasti tuun tarviin. Lisäksi herkut ja lehdet saa tuoda mies sairaalaan, hänhän ihan loukkaantuis jos ne ite pakkaisin, pitäähän sitä vaimoa saada hemmotella kovan urakan jälkeen
Mutta tietää kyllä sen, että ilman lakua ei oo tulemista
Tapiolan vakuutus...meillä kanssa kesti ja kesti. Mies soitteli sinne, kun se 3kk raja alko tulla eteen. Sanovat että kiirus on kova ja siksi kestää, mutta että hakemus on ok, kun on ennen tota 3kk lähetetty. Mies sano, että halutaan kummiskin päätös nopsaan, että voidaan sit hakea muualta jos eivät meille anna ja tuosta puhelusta n. viikossa tuli positiivinen päätös ja samalla sit myös se varausmaksu. Luulen, että nää missä pitää selvitellä asioita, mullakin kun noitä käyntejä polilla oli aika monta, kestää kauemmin. Vaikka eivät mulla vauvaan oikeestaan liittyneet, vaan niihin masukipuihin ja virtsatiekivi epäilyihin.
Raskausarvet...mulla tuli esikoisesta ihan viimeisinä viikkoina, yhtäkkiä vaan kyljet repes, tais mennä siinä, kun laskeutu. Nyt en oo erityisemmin rasvaillut, viimeksi siis rasvasin monta kertaa päivässä, joskin ihan perusvoiteilla.
Vauvakirja pitäs mennä uudelle tulokkaalle ostaan, vaikka niitä ristiäisissä yleensä saa lahjaksi. Ite haluan kuitenkin alkaa jo heti täytteleen tuota kirjaa, ristiäiset kuitenkin vasta 2kk iässä. Meillä kanssa esikoinen lukee tuota omaansa innoissaan, varsinkin tän raskauden aikana. Ja ite luen omaani porukoilla käydessä, äiskällä on myös vanhat neuvolakortit tallessa ja niitä sit vertaillaan ja hirmu samoin näyttää äiskän ja tyttären odotukset menneen ja liskäksi imetykset yms. Lisäksi hänellä on oma neuvolakorttinsa tallessa ja katottiin just, että äiskä oli saman pituinen kun aloitti koulun, kun meidän jäbä on nyt
Esikoinen hoitoon...meillä on tarkoitus pojan lähteä mummin ja papan luo maalle ennen h-hetkeä, se vaan, että koska tuo h-hetki on??????? Äiskä palailee pariksi viikoksi tän viikon jälkeen töihin, joten sen jälkeen varmaan joskus poika lähtee, vähän mun oloo seuraillen. Naapurit on kyllä luvannut olla pojan kanssa sen aikaa, että tänne ehtii jomman kumman vanhemmat (100km, molemmilla), myös yöllä. Mutta kesälomaikaan hekin tietty paljon pois, vaikka tuossa pari naapuria onkin kelle voi jättää. Pikkusisko palailee tänne kesätöistä elokuun alun jälkeen, joten sit ei enää hätää, kun asuu tossa ihan parin kilsan päässä. Mieliisti en sinne kummiskaan yksin menisi, miehen läsnäolo on tärkeempi kuin mikään puudute
Mukavia showereita mandy, pitäkää hauskaa
Mie meinaan tänään vaan lepäillä, äiskä tulee pariksi päiväksi, että päästään huomenna miehen kanssa pelkopolille ja muutenkin oleen pojan kanssa. Mä olen ihan puhki, kun herran kanssa ollaan sellanen reilu pari tuntia aamulla ulkona, sit lounasta ja maalausta, aksartelua, leikkiä yms. ja ei tietenkään enää päikkyjä...sit päivällistä. Eilen kruunattiin päivä vielä lähtemällä särkänniemeen ja kotiuduttiin kasilta, huh. Onneksi on muuten hyvä olla, ei jaksais muuten. Mies ja poika ottivat nyt kausikortit, niin voivat sit käydä siellä heilumassa harvasepäivä ja mamma voi lepäillä, ihanaa siis mies jää ensi viikosta kotiin ja voin keskittyä kerään voimia tulevaa koitosta varten
Ja just tossa kaverille totesin, että ei tarvi kyllä olla huolissaan kiloista, päivät tulee varmasti oleen yhtä menoa ja melskettä, siinä ei voi olla kilot karisematta ja lisäksi tiiän, että kun miehen auto kaartaa pihaan, tämä mamma syöksyy jumppaan, nyt on niiiiin pitkä aika ettei oo päässyt.
Huh tulipa tekstiä...nyt olo niin poikki, että laitan pojalla videon pyöriin ja meen maalaan yhen tuolin, muuten sotku on sellasta, että ei jaksa sitä siivota. Ja vielä piti kehasta, että viikonloppuna sain siivottua kaikki kaappit ja lokerot...jos joskus niin jouluna ja vauvan tullessa mä selvästikkin meinaan viettää aikaani kaapeissa
Vauvan tamineet on pesty ja kaikki muutenkin valmista, eli nyt vaan lomailua ja paaaaaljon jädee
Mukavaa päivää kaikille!
Permis ja Veikko 34+1