ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Pikkusen vaan tulin höpskäämään..

Vatsan koosta:
Vaikka tässä toisessa raskaudessa tämä vatsa tuntuu kovin paljon isommalle kuin ekassa, niin sf-mitat menee suunnilleen samaa rataa eikä kukaan sano mun mahasta mitään :/ Ykkösenkin kohdalla ainoo kommentti oli "voi miten pieni toi sun maha on..." BLAAH! EIKU se on ISO senkin talikko! Mulla on ihan päinvastoin, ei haittais vaikka joku tätä isoksi kommentoisikin :D Se olis vaan ihanaa :D

Nyt mua on alkanut kismittää että meillä ei oon vauvalle vielä niinku mitään.. No on, joo vauvan nukku-kori jonka mun mummi lupas verhoilla vaaleanpunaseks.. Mut siis.. Meiltä puuttuu ne kaksostenrattaat, hoitopöydän alusta, rintakumit, imetysliivit, imetystyyny, rintareppu, itkuhälytin, pienet vaipat, bebanthen, lansinoh... Siis ihan kaikki puuttuu! Rahaa tulee vasta sillon ku on eka äippäraha :( Tai siis rahaa tulee kyllä, mutta meidän mersusta meni iskarit ja nyt sitten joudutaan laittaa koko alusta uusiks. Ei oo mikään halpa keikka vaikka ukko sen ite tekeekin..

Mutta hyvempi juttu on että mulla on apuna mummi ja äiti, ovat nyt pesseet vauvalle vaatteet valmiiksi ja mummi tosiaan laittaa sen vauvan korin kuntoon. Mummi myös osti meille sohvan mitä maksellaan pikkuhiljaa takas kun alkaa rahat taas juoksee, sinäänsä aika noloa kun mummi on eläkeiläinen joka tienaa varmaan samanverran ku minä äitiysrahoja niin ostaa sitten meille sohvan. Mutta toisaalta, mikäpä siinä, kun toi meidän mummi ei kuitenkaan oo mikään "vanha ja höpö", tietää kyllä tasantarkkaan mitä tekee ja tiedän ettei oman elämänlaatunsa kustannuksella meille syydä rahaa niin.... Onhan se pakko myöntää että apu on aina tervetullutta muodossa missä vaan :) Eniten arvostan sitä kun jaksavat mua auttaa ja höösätä ton lapsen kanssa aina sillon tällön..

Mua ahdistaa, joudun ottamaan kohta sormuksenkin pois kun näköjään sormet alkaneet hieman turvottaa :( Kappas vaan! Sehän sopii mun pikkurilliin :LOL: Täytyy varmaan juoda vähän enemmän.. Taavinkin kohdalla sain turvotuksen pois kun vaan join ihan hulluna.. Tosin rytmihäiriöt paheni aika kiitettävästi kun jatkoin sitä hulluna juomista sitten ihan tottumuksesta synnytyksen jälkeenkin, tajusin yhtäkkiä juovani päivässä sellaset 5 litraa vettä... Ei ihme että olot huononi ihan reippaasti sillon :D

Jep. Mutta nyt poistun kahville :)

Kimalle rv33+1 (?) ja poju 10kk
 
Hei, onko kukaan tehnyt ite imetystyynyä tai/ja kantoliinaa? Mä ajattelin, että kokeilisin tehdä.
Eli jos on hyviä ohjeita niin otan mielelläni vastaan =)
Lähinnä trikooliinaa ajattelin.. kun ei kai se kovin vaikee voi olla tehdä.
 
citildalle: mä sain ekasta raskaudesta 26kg joten tiedän tunteen et itkettää.. mulle maistui tuolloin vain kaikki makea, kuten tytöstä kuulema yleensäkin tekee..suklaata, berliinin munkkia jne meni päivittäin eikä mitään pieniä määriä. vauvasta jäi sairaalaan vain 6kg mut tyttö kastettiin 2kk ikäisenä ja silloin olin -20kg, pelkällä normi rukavaliolla, ne ylettömät makeen himot loppui vauvan syntymään ja vaunulenkkeilyllä. elikkäs kyllä ne lähteekin kun viitsii vaunuja työnnellä. Sulla lienee turvotustakin kiitettävästi, se lähtee vielä nopeemmin kuin läski. tsemppiä! :hug:

Yö on nukuttu loistavasti. Menin taas nukkumaan sikamyöhään, vasta puoli kaks mutta heräsin sit taas vasta klo10.00 :ashamed: . Mä osaan nukkua sittenkin yksin.. sitä tässä viikon panikoinu kun se uusi suhde sitten lopahti et jos taas alkaa yövalvomiset. poitsu (nuorimmainen, 6v.) nukkui viikon vieressä ja viime yö oli eka yö nukkua yksin.
Viileys tekee hyvää, nyt jaksaa taas helteitä jos ne viel takas tulee tälle kesää.

Mulla on kahdet uudet imetysliivit(kiitos teidän aktiivisten nettikauppalaisten), jotka on aivan jumalaisen ihanat, kokoajan päällä! Vanhoja on yhdet.. lisää ostan jos imetys onnistuu.

Mä mietin sellasen kantoliinan/pussin ostamista. Rintareppukin tuli hankittua mutta nyt on mieli kääntynyt sen "kaukalomallisen" pussin suuntaan. En ole kyllä tietoinen mistä niitä saa ja mitä ne maksaa...
taitaa toi baby björnin rintareppu jäädä käyttämättä :/

tällasta tälläkertaa..
nyt ootellaan tytön kummitätiä perheineen saapuvaksi kahville kun ovat pohjanmaalta lähteneet kesälomareissulle, on kuulema aikaa piipahtaa meilläkin sellanen tunnin verta :kieh: , samalla nään sit oman kummipoikani jonka oonkin tavannut viimeks 2v sitten. =)

omppuli ja öttiäinen rv. 33 TASAN!
 
Heipsan taas!

Citildalle voima :hug: !!

Outikolle onnittelut poksuista!! Ajatella, nyt siellä on jo ihan valmis vauva =) Vaikkei nyt vielä tarvitsisi syntyäkään!

Imetysliivejä löytyy kolmet: kahdet ihan peruspuuvillaiset (mustat+valkoiset hennesiltä ) ja sitten semmoset pitsipäällysteiset vaalenapunaiset lindexiltä...Toivon mukaan näillä pärjään! Imetyspaitoja mulla ei ole vielä ainuttakaan, oon kai vaan ajatellut että katson kaapista imetykseen sopivia paitoja, kotona nyt ei niin väliä mitä on päällä muutenkaan :D

Kotona olo on nyt välillä alkanut vähän tympiä kun ei ole oikein mitään ihmeellistä tekemistä..tiedän kyllä, että vielä pitäisi nauttia kun saa huilata mutta ite oon vaan semmonen etten tykkää kovin pitkiä aikoja olla tekemättä mitään :|

Onko muilla muuten ollut (varsinkin aamuisin) pahoja lonkkakipuja ?? Mulla on aamuisin ihan mielettömän kipeet molemmat lonkat mutta se menee yleensä aamulenkin aikana ohi...

Jeppis & Pikku-papu 35+4

 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Päksäkkä:
Imetysliivejä en ole saanut vielä ostettua. Mä nimittäin inhoan rintsikoiden ostamista. Ja kun mun tissitkin on niin olemattomat niin sitten on vaikea arvioida että minkälaiset ne on synnytyksen jälkeen. Kai sitä pitäisi mennä johonkin liikkeeseen ja pyytää viisaammilta apua.



Päksäkkä 35+1 :heart:
mä suosittelen näitä alkuun. koska ovat hyvät ainakin pienirintaiselle ja muovautuvat rinnan muodon mukaan. sitten voi käydä alun jälkeen ostamassa muita tai näitä mut nää on hyvät alkuun siis:

http://www.babyidea.fi/imetys/carriwell/dropcup.html



Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Hei, onko kukaan tehnyt ite imetystyynyä tai/ja kantoliinaa? Mä ajattelin, että kokeilisin tehdä.
Eli jos on hyviä ohjeita niin otan mielelläni vastaan =)
Lähinnä trikooliinaa ajattelin.. kun ei kai se kovin vaikee voi olla tehdä.
trikooliinaan kannattaa hankkia hyvää ja kestävää interlockia ja yllätysyllätys liinaan menevä kangas voi jopa maksaa enemmän kuin hyvä ja kestävä trikooliina käytettynä..

http://www.kantoliinakanava.fi/kantoliinakanava/tekstisivu.tmpl?navi_id=229


 
Outikolle suuret onnittelut täysiaikaisuudesta :heart: Kohta alkaa tämäkin pino todenteolla jakautumaan :)

Ouskalle onnittelut äippäloman alkamisesta! Mulla alkais perjantaina mut eipä se mitään muuta kun oon ollut kesälomilla jo toukokuun lopusta saakka.

Kävin äsken ostamassa kahdet imetysliivit lisää. Nyt olis kolmet. Ostin KappAhlista ja Lindexiltä kahdet pehmeät liivit, jotka periaatteessa menis jo nyt, mutta ovat niin joustavat että menevät kyllä sitten maidon noustessakin. Kiitos unikuulle suositteluista, voisin tilata nuo Carrivelit, olis just varmaan tämmöisen laudan unelmat :D Mä en vaan ymmärrä noista niiden kokojutuista mitään. Otanko siis tuon koon II, jos nyt olen n. A75 kokoa?

Täällä myös bongailtu kipeitä supistuksia taas tänään. Olikin pari päivää tauolla. Ei nyt mitään varsinaisen kovaa ja kipeää ole, mutta samalla kun koko maha menee ihan kovaksi niin tuntuu jomotusta selässä ja kovaa kiristystä alavatsalla. Mut ihan hyvä vaan jos pehmittäis pikkuisen paikkoja.

En muista enää kuka antoi vinkin Ainun Lansinoh voiteesta, kiitos siitä! Täytyy käydä hankkimassa. Käykö muuten se perus bebanthen voiteeksi, kun siinä lukee nännihaavat sun muut käyttökohteina? Tai siis lähinnä että tekeekö sillä mitään vai pitääkö olla sitä punaista? Meillä löytyis tuota yksi tuubi.

 
unikuu108 Niin mä vähän tuossa rupesin ajattelemaankin, että kangasta tarviis kuitenkin sen verran paljon, että voi tulla halvemmaksi ostaa käytettynä tai jopa uutena.
Seuraava kysymys kuuluukin sitten, että onko kokemuksia Kimperin liinoista?
Täällä Jkl:ssä kun ois toi Kimperi, niin sieltä ajattelin käydä ostamassa..

Alun perin kyllä ajattelin, etten osta liinaa, kun hankittiin se Manducan kantoreppu, mutta jotenkin nyt liinakin on alkanut houkuttaa..

outiko 37+0
 
Täällä koko aamun supistellut enemmän-ja-vähemmän kipeästi.
Tai no aamun ja aamun, noustiin nimittäin miehen kanssa sängystä vasta tossa 11 jälkeen.
Silloinkin sain miehen suunnilleen potkia alas sängystä kun jos kauheasti pidempään vielä olisi nukkunut niin olisi tullut kiire töihin.

Miehelle kun sanoin supistuksista ( jotka siis alkoivat melkein heti kun sängystä siirryin sohvalle ja sain kahvikupin käteeni ) , niin meni raukka ihan valkoiseksi.
Ajatteli varmaan että täytyy tästä synnyttämään lähteä vielä tänään.. :D

Mies vielä sanoi ennen lähtöä että mun pitäisi soittaa sairaalaan ja sanoa näistä supistuksista jos vielä jatkuvat, mutta tuskin alan sinne soittelemaan kun eivät kuitenkaan mitenkään ihan älyttömän kipeää tee.
Voi kyllä olla että jää tiskaaminen tänään väliin,koska olen huomannut että se yleensä aiheuttaa supistuksia, enkä nyt ihan välttämättä haluaisi että nämä tästä kivuliaammiksi muuttuisivat.

Hankinnoista täällä taas ollut puhetta.
Meillä kaikki "isommat" jutut olisi nyt saatu hankittua, mutta vielä puuttuu kaikki pienemmät.
Siis imetysliivit ( yhdet ajattelin ostaa ennen vauvan syntymää ja sitten useammat kun näkee että paljonko tästä nyt sitten paisun ) , imetystyyny, liivinsuojat, pinnasänkyyn lakanat, tutit, tuttipulloihin tutit, vaipat ( niitäkin ajattelin ostaa yhden paketin valmiiksi ettei sitten tarvitse ensimmäisenä lähteä vaippoja kaupasta hakemaan kun kotiin päästään, ja mies tuskin pystyy mihinkään vaippojen ostamiseen keskittymään kun vauvan kanssa olen sairaalassa ) yms....

Mutta joo täällä varmaan otetaan tämä päivä rauhallisesti vaikka kaikennäköistä pitäisi tehdä, mutta nämä supistukset nyt vähän rajoittaa taas...

Kikka ja pikkuinen 35+0 ( ja taas tuli viikko lisää kohta ollaan jo täysiaikaisia )
 
Hojo Hojo!! :wave:

hankinnoista esikoisen aikaan ostin tavaraa hirveellä paniikilla (tyyliin: "se syntyy varmasti tänään") mutta nyt on kaikki ihan rempallaan...Tosin meillä sängyt, vaunut, istuimet ja muut isommat oliki jo valmiina mutta rasvat ja muut pienemmät saa isäntä varmaan sitte käydä ostamas kun oon jo poksahtanu.

mahan koko sieppas jo ensimmäisestä raskaudesta mutta nyt ottaa vielä enemmän kuupaan koska turo on pienikokonen ja pelästyin vähä kun lääkäri sano ettei vastaa lähellekkää viikkoja. :kieh:

Synnytys jännittää. Siis ihan todella! Jos oikeen muistan nii se ei ollu mitää hääviä touhua... :LOL:

mamika & pikku-turo 34+3
 
Heippa!

Täällä on viimeinen neuvolalääkäri takana. Vauva saa tulla koska vaan, mutta ei ens viikolla. Mies on sillon kaukomailla reissussa. Lääkäri lupailikin et ei nyt ihan ens viikolla tule on kuitenkin sen verran pieni. Nyt oli 2440g, ei ole koskaan iso ollutkaan eikä tarvikaan. Kaikki oli hyvin pissat ja verenpaineet. Mun supistuksista oli sitä mieltä että eivät olis supistuksia, koska ovat enimmäkseen tulleet kävellessä. Pää vaan painaa ja sen takia vihloo alapäätä. Kohdunsuu pehmeä, sormelle auki ja kaulan pituus 2cm.

Meillä on kaikki hankinnat tehty. Ceralania oon meinannut ostaa, sitä voi sitten myös käsittääkseni käyttää vauvanhoidossakin.

Mulla on aikas pieni maha, jossain vaiheessa se ärsytti vähän mutta nyt uskon et on helpompi olla kun maha ei ole niin iso.

Liinoista meillä on Manduca kantoreppu, itsetehty trikooliina ja tsi kantopusseja. Ne on helppoja tehdä ihan netistä oon ottanut niihin ohjeet.

Imetysliivit. Mulla on kahdet ostin changesta, koska muut eivät olleet hyviä/olivat liian pieniä.

Sairaalakassista: Mä oon ostanut uuden hammasharjan sinne ja dödön. Muuten se on ihan vaiheessa.

Mansikkatee ja Hippuli 36+2

 
Täällä ollaan edelleen 0 tunnelmissa, eli ei oo suppareita eikä aavistustakaan että vois lähiviikkoina syntyä...

Meillä kaikki valmiina, paitsi et saatiin uus asunto jonka avaimet saadaan noin tän kuun puolivälis tai loppupuolella, sen takia haluisin et pikkunen joko syntyis ennen sitä tai sen jälkeen, ku ollaan jo muutettu. Tietty ois parempi et sen jälkeen mut luulen et muutto tapahtuu just sillo ku oon synnyttämässä)))
Onneks muutetaan vieriseen talon niin ei tarvi isoja matkoja tehä)))

outiko Onnittelut!!! Nyt alkaa jänskät viikot.. ))

Kaikille muille kans onnea POKSUISTA...

Meillä huomenna neuvola.. Nyt ku neuvola on joka viikon välein niin alkaa unohtua et on neuvola.. ))

Anna ja masukki 37+5
 
Huh, kävin pikkusiskon kanssa kaupungilla alemyynneissä ja sitten kirjastossa. Olipa aika rankka reissu, kun pyörällä oltiin ja ostoskasseja kertyi seittemän :/
Kirjastosta löytyi kauheesti kivaa luettavaa, esim. kantoliinoista, imetyksestä, synnytyksestä, raskauden jälkeisestä masennuksesta yms. Lainasin yhteensä 12 kirjaa.
Voitte kuvitella että oli "kiva" kotimatka kaikkien ostosten ja noitte kirjojen kanssa :D

Mä en osaa jännittää synnytystä. Se on hyvä, kun ei oo mitään kokemusta asiasta niin sitä ei osaa pelätä, kun ei tiiä millasta se on ;) Varmasti uudelleensynnyttäjiä jänskää enempi, kun tulee vanhoja kokemuksia mieleen. Ja varsinkin, jos ne ei oo kovin positiivisia.

aurora81 Juu, Vauva-lehdessä oli tosiaan ihana se liina/pipo- yhdistelmä =) Mä oon käyny Kimperistä ostamassa pikkuselle jo pari pipoa, mut ehkä meen joku päivä hypistelemään liinojakin.

Yritin tuossa äsken katella vauvalle kotiintulovaatteita. Nyt vähän mietin sitä, että miten paljon tuota vaatetta pitäs ottaa mukaan. Kun ei yhtään osaa sanoa että onko sitten helle vai kylmä, kun kotiin sieltä aikanaan lähdetään.
Tämmöstä yhdistelmää täs funtsin, sanokaa onko tässä liian vähän vaatetta:

- Pitkähihainen body
- Puolipotkarit & sukat siihen vielä päälle
- Collegehousut
- Pitkähihainen takki, joka ei oo ohut, mutta ei kauheen paksukaan. Vähän paksumpaa kangasta kun college.
- Jalkoihin sellaset tossut ja käsiin äitiyspakkauksessa olleet "tumput" (siis ei ne toppaiset)
- Päähän kypärämyssy ja siihen vielä hattu missä menee narut leuan alta.

Kun toisaalta pelkään ,että vauvalle tulee noissa kylmä, vaikka tuntuukin että tuossa on vaatetta melko paljon. Sanokaa millasia vaatteita te muut ootte aatellut?

outiko 37+0
 
Pitipäs nyt tulla vielä noista vauvanvaatteista sanomaan sen verran..

Mun ehdoton mielipiteeni on että ihan pienelle vauvalle kietasupaidat (tai bodyt) on niitä parhaimpia. Ton meidän ykkösrääpäleen kanssa mä ainakin olisin ollut ihan pississä jos ei olisi ollut noi kietasupaidat synnärillä messissä. Itseasiassa käytin kietaisuvaatteita vauvalla varmaan sen 1-2 ekaa kuukautta... Jotenkin niin kauhee ajatus alkaa tunkemaan sellasen vastasyntyneen rääpäleen päätä ja käsiä johonkin bodyyn. :D Mut kaipa sekin on ihan henkilökohtaista mitä sille vaaville uskaltaa päälle laittaa ja miten sitä uskaltaa käsitellä. Mä nyt en osannut edes vaihtaa vaippaa vauvalle, syliin nostaessakin pelkäsin että teen jotain väärin... Ja sitten kun kätilöt tuota käänsivät ja väänsivät kun oli vatsavaivoja niin olin ihan kauhuissani =)

Meillä oli ykkösellä laitokselta tultaessa siis päällä kietasupaita, potkarit, sellanen myssy missä tulee narut leuan alle ja sitten semmonen melko ohut ulkopuku.

 
Nopeasti koneelle..

Olettepa te monet jo pitkällä :eek: :heart: 37 kuulostaa niin paljon pidemmältä kuin 35..

kotiintulovaatteista minä pakkaan mukaan vain lyhythihaisen bodyn,puolipotkarit ja pitkähihaisen potkarin päälle laitettavaksi. Ai niin ja tietysti ohuen pipon. Mies tulee kuitenkin autolla ovelle asti hakemaan.

tänne tulee niin paljon juttua ettei meinaa pysyä mukana =) Mutta huomenna lisää,nyt lähden ajelemaan kaverin luokse lainaamaan nimikirjoja.

Ezmeralda ja ötökkä 35+1 (kai?)
 
Kotiintulovaatteista, mä valitsin vaatteiksi trikoopöksyt ja siihen päälle velourhousut. Sitten pitkähihainen body ja college takki. Sitten tietysti pipo, tumput ja sukat, sekä villasukat. Jos menee yliaikaiseksi ja syntyy elokuun lopulla viileillä ilmoilla niin sit vielä sellainen pörröhaalari tuohon päälle. Meillä on lyhyt ajomatka ja ihan ovelta voi mies meidät hakea niin luulen että riittää aika pitkälle ilman tuota haalariakin :)

 
Kotiintulovaatteista oon yrittäny miettiä että mitä ottais mukaan, mutta ei oo tullu oikein mitään mieleen..
Mies lähtee ens viikolla inttiin :( Niin sen jälkeen vois katella niitä ja pakkailla muutenkin sairaala kassia, kun oon yksin kotona niin voi rauhassa vaihtaa huonekalujen järjestystäkin :D
 
Kotiintulovaatteet: Outiko et ainakaan liian vähen ota mukaan.. Mä en ihan noin paljon aijo ottaa.. Ajattelin ottaa:
+pitkohihaisen bodyn
+sukkahousut
+Sellainen collegepuku

Mennään takas silti autolla...

Anna ja masukki 37+5
 
unikuu108
heips.
mä olen ajatellut kotiintulovaatteiksi pitkähihaisen bodyn ja puolipotkarit. leuan alta solmittavan myssyn ja ne raapimisestotumput ja ehkä sukat sekä sit fleecehaalarin. uskon et niillä pärjää.meillä on 10 minsaa ovelta ovelle.
varmaan kopassa on vilttikin jos on viileetä, mut en usko et sen kummenpaa otan mukaan.

nyt on sit raivattu iso ryteikkö mutsin pihasta josta paljastui kymmenisen marjapensasta. olen siis tehnyt nyt parisen viikkoa äidilläni pihahommia ja on kyl niin nastaa tehdä ruumiillista työtä. mies on kaatanut puita ja mä karsinut puskia sekä tasoitellut maata.
kerkesinhän mä olla tosta kesäkuun puolesta välistä jo ns lomalla kun ensi-illan jälkeen ei ollut enää hommaa.. huomenna alkaa äitiysloma niinku virallisesti. ja tänään oli virallisesta vika duunipäivä,vaikken töissä ole ollutkaan kuukauteen kohta.(tällasta tää friikun elämä)..

mua ärsyttää eniten se että raskana olevaa pidetään jotenkin sairaana ja vammasena joka ei vois muka tehdä mitään.
mun maha ei haittaa, ei ole kipuja mihinkään suuntaan ja voin kyykkiä ja kaivella pihalla niinku haluan. onhan mulla niinku aivot ja tuntoelimet kuitenkin kohdallaan.
kun kaikkki, siis aivan kaikki(lukuunottamatta mieheni), ällistelee etä mitä sä nyt siellä pihahommissa ja että älä sää nyt vaan mee sinne ja anna mä ja lässynlää..
onko tosiaan niin että olen ainut ihminen mitä nää on tavannut joka voi tehdä jotain muutakin raskausaikana kuin syödä ja nukkua?

ehkä se kun on tottunut tekemään ammattinsa puolesta raskaitakin homia niin on keho siinä kunnossa etä pystyy tai jotain. ja tietty raskaana sen ottaa vielä enemmän itteensä. ja se kuuluukin myös.
ja teen niinku huvittaa enkä niinku mitä muut sanoo.
oonhan mä poikki iltasin mut must se on ihanaa fyysistä väsymystä. tänään tuli ihan hiki kun kaivoin juurineen vanhoja mustaviinimarjapensaita ylös.

huomenna sit kaikki katkotut oksat kerätään yhteen läjään ja sit vielä tasoittelen maita ja mies vetelee trimmerillä vielä joitain puskia matalaksi.
voi kun olis oma piha..

unikuu ja 34+jotain
 
Äiti-piiristä kotiuduttu, poika nukkumassa ja talo siivottu. Äiskä ehtii istahtaa koneelle :)

Onnea poksuista :)

Mä oon kans kietaisubodyjen kannattaja, ne on kyllä niin kätsyjä. Meilläkin käytettiin esikon kans niitä varmaan se 1-2 kk.

Huomenna ois ohjelmassa kyläilyä, lähetään pojan kans käymään kaverilla kylässä ja sitten illalla pappa tulee käymään. Perjantaina onkin sitten taas lääkäri.. on taas ollu tälle viikolle ohjelmaa. Toivottavasti ne lääkärit antais sitten jo olla mun rauhassa, ettei tarvis joka viikko siellä käyä.

Citildalle :hug:

Nyt syömään vesimelonia, nam :)

Helmiir ja Kerttu 34+0
 

Yhteistyössä