ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Mooooi :)

Tänään on menny jo paremmin ku ei ole (ainakaan vielä) supistellu :)
Torstaina on neuvola ja perjantaina ä-polilla kontrollikäynti, niitä odotellessa...

Arvista Mä olen säästynyt joka raskauden ajalta raskausarvilta, ei ainakaan vielä ole ilmaantunut ja toivottavasti ei ilmaantuiskaan... En oo ikinä rasvaillu enkä varmaan ees jaksais ;)
Paitsi rintoihin ja pakaroihin tuli viime raskaudessa pari pientä haaleaa arpea mut neki on hävinny.

Nuista [/b]öljyistä, mä en taida edes alapäätä rasvailla, kun synnytin toisen lapsemme, niin repesin hieman, et tuli pari tikkiä. Mut sit kolmannen aikaan en revenny ollenkaan. Olishan varmaan hyvä varulta rasvata mutta en taida.

Vauvakirjoista Meidän esikolla on vaik kuin monta vauvakirjaa, löytyy mm. semmonen Nalle Puh- vauvakirjakin ;) Ja poitsulle sit on pari vauvakirjaa kertyny. Kaikki tahto esikoisen aikana niitä ostella, niinku ristiäislahjaksikin. Poitsulle sit yks kummi osti vauvakirjan ja toinen kirja saatiin sit Osuuspankista. Kyllä tällekin hankitaan edes yksi vauvakirja, ellei kukaan tuo ristiäislahjaksi sitten :)

Nyt pitäs lähtee jatkaa ruuan laittoa ettei mee ihan myöhäseks. Kohta mieskin tulee töistä ja ajattelin käydä kirjastossa, jos löytäis jonkun mielenkiintosen kirjan. On mulla yks vielä kesken mutta se ei vaikuta niin kiinnostavalta.

Muttah, ruuan laittoon --> :wave:

mertsu & prinsessa 33+3
 
paino: -167g/vko (viimeks 3vko sit nlas, eli sen 500g yht.pudonnu)
rr: 123/69 (kokoajan ollu sika hyvät arvot) p.82
pissa: puhdas
Hb:117
sf:32.5cm
D+ /133 (on se siis edelleen poika) :whistle:
liikeet:++
ja turvotukset:++(+++++++++++++++++++++++++++++)

kaiken kaikkiaan painoa tullu siis sen 5.2kg, jee, ekasta kun tuli 26kg, tokasta 10kg ja kolmannesta 12kg.
Nyt toki lähtöpainoa ollu enemmän mut helpompi pudotella sit vaunulenkillä jos ei nyt kamalasti enää nousis. Mä kun olin varma et vaakasta loppuu numerot jo tälläkäynnillä;)

Helpottuneena,
omppuli ja öttiäinen 32+6
 
Voihan väsymys..
Taitaa olla taas hemppa laskusuunnassa kun väsyttää näin kamalasti.
Sen jälkeen ei olla neuvolassa sitä mitattu kun sain rautakuurin lopettaa, ja silloin oli terveydenhoitajan kanssa puhetta että alotan sitten lähempänä synnytystä uudestaan syömään niitä.
Harmittaa vaan kun seuraava neuvolakäynti on sitten se 36. viikon neuvolalääkäri ja siihen on vielä yli viikko aikaa.
Ja nyt kun on noi terveyskeskuksetkin kesänajan suljettuna ( mukaanlukien meidän asemamme ) niin ei voi sinnekään mennä hemppaa mittauttamaan.
Mutta täytyy sitten varmaan lääkäriä silloin reilun viikon päästä pyytää mittaamaan, että saa sitten tietää että johtuuko väsymys siitä vai jostain muusta.

Mulla on kyllä taipumusta siihen että hemppa laskee yllättäen aika rajustikin, ja vähän pelottaa kun jos se liikaa laskee niin sitten alkaa kauheat nenäverenvuodot, mutta toivotaan ettei niin alas kuitenkaan mene.
 
pekunalle ihana mahakuva :) ja sitten jos saa udella, mistä olet ostanut nuo nalle puh-lakanat, ne on ihanat :) Kun olemme vähän sisustaneet tuon vaavinurkkauksen Nalle Puh-teemalla. On vähän kertynyt noita Nalle Puh pehmoleluhahmoja, tauluja, julisteita :D
 
Neuvola kuulumiset
Paino tippunut kahdessa viikossa 1.7kg :whistle: ei kyllä viime käynnillä ollut turvotuksia tms. mutta jouduin viime kerran jälkeen tyhjentämään suolen peräruiskeella ja nyt käyttänyt mankkumaitoa niin ummetus ei oo ollut niin pahaa.. Ja mitään hyvää en oo sokereiden vuoksi uskaltanut syödä
RR:135/65
Pissa puhdas
Syke n.150

Sokereiden kanssa nyt ok, samalla tavalla käski jatkaa ja mittailla arvoja. Kahden viikon päästä on sitten neuvolalääkäri ja synnytystapa arvio..
Jalan kivun kanssa oli samaa mieltä kanssani että johtunee siitä että joku hermo on painuksissa tms. mutta jos kipu yltyy niin päivystykseen ettei tukos ole.

Pekunalle taitanut kärkkäiseltä ostaa noita nallepuh juttuja ;) meiltäkin löytyy samanlaisia :D

Muratti88 ja maha-asukki 33+5
 
Hei! Mullakin on väliin ihan järkytttävän kipeitä suonenvetoja! Yleensä aamuyöstä.

Vauvakirjat on ihania! Esikoiselle tuli tosi kiva, kun siellä on ultrakuvat, valokuvia yms. kivaa. Ehdottomasti tälle toisellekin. :heart:

Mä käytin Ceredalia alapäähän esikoiselta, sellaista suihkutettavaa versioo. En tiedä, mutta uskon sen auttaneet sutjakkaaseen synnytykseen (kätilö sanoi, että hyvin paikat tuntuu kestävän venytystä ja joustaa. En tiedä, oliko ceredalin ansiota vai ei.), vaikkakin pieniä repeämiä tuli. Ja saman huomasin sairaalaassa, että sielläkin suihkuttelivat sitä Ceredalia alapäähän vähä väliä, kun synnytys oli käynnissä. Mähän synnytin ilman kipulääkkeitä, mitä en olisi IKINÄ uskonut tekeväni. Sitä ainettahan voi kanssa käyttää tosi moneen tarkoitukseen. Nyt en ole oikein jaksanut/muistanut käyttää...mutta josko tässä vielä aktivoituisi. =)

Esmeraldalta oli vauva kääntynyt oikeinpäin, hienoa! Toivotaan vielä lopuillekin, että putkahtavat oikeinpäin. Istukan sijainnista, että mullakin on ihan tuossa edessä. Muistan kuuleeni, että paremmin irtoaisi ja tulisi pois, jos ei ole tuossa etupuolella!?!

Leppoisaa viikkoa! Nipsu 33-1 (Vitsi, mistä tuon plussan nyt saa tai miten sen tuosta näppäimestä saa? :ashamed: )
 
pekunalle Nätti masu =)

Kävin ostamassa sitä Ainun PureLan nännirasvaa ja liivinsuojuksia. Alkaa pikkuhiljaa olla kasassa kaikki tarvittava. Sairaalakassia en oo vielä(kään) saanut aikaseksi kasata.

Kuinka monet imetysliivit ootte ostanut/ ostatte? Mulla on tällä hetkellä kuudet ostettuna. Noista vain yksissä on kaarituet. Mietinkin, että oiskohan hyvä hankkia vielä toiset kaarituelliset..

Mutta nyt saunomaan =)

outiko 36+6
 
Vauvakirjoista, ei olla hankittu vielä. On unohtunut koko asia. :ashamed:

Imetysliiveistä, mulla ei ole kuin yhdet. Toiset hankin vielä ennen vauvaa, koska haluun varmuuden vuoksi sellaset ihan lörpötkin :D Sit kun näen millaiseksi turpoan niin hankin lisää. Eiköhän kaksilla alkuun pääse. Kauhean vaikea arvioida kokoa kun ei niin kauheasti ole turvonnut tuo rintavarustus vielä.

Neuvolakuulumiset bongailtu :)

Vilma ja Elma 34+4
 
Tervehdys kaikki pitkästä aikaa :wave:

Nyt kun lopputyö on valmis, niin en ole paljon viitsinyt viettää aikaa koneen ääressä. Olen kyllä säännöllisesti käynyt lukemassa kuulumisia. Nyt kun säätkin ovat olleet pääosin hyvät, niin aikaa on tullut vietettyä ulkona. Kesäloman aloitin viime viikon maanantaina ja oltiin miehen kanssa pienellä lomalla. Oli helteistä ja ihanaa. Vähän jalat turposi, mutta ei mun mielestä sen enempää kuin muinakaa kesinä. Tosin suonenvetoja oli helteiden aikaa normaalia enemmän ja ne on välillä tosi kivuliaita.

Nyt kun työt loppuivat ja loma alkoi, on ollut aikaa hankkia vauvalle kaikkea tarpeellista. Vaunut ja kaukalo on jo kotona, ja tänään tilasin netin kautta kestovaippoja, patjan pinnikseen, vuodevaatteet jne. Lomarahoille on siis tullut käyttöä :) Vaatteita meillä on aika vähän, mutta niitä voisi pyytää vaikka noilta ensi kertaa isovanhemmiksi tulevilta.

Tänään oli neuvola ja kaikki kunnossa. Otettiin paastosokeri ja se oli kunnossa (4,6) , joten ei tarvi mennä sokerirasitukseen. Hb 123, paineet 102/70, sikiö RT, kohdunpohja 35 eli yläkäyrillä yhä, mutta muutaman viikon takaisen ultran mukaan pikkutyypin koko vastaa viikkoja. Massu on kyllä melko komea, kaikkien mukaan oikein stereotyyppinen poika-massu, mutta olen kyllä tasapuolisuuden nimissä ajatellut tulokasta vuoroin pojaksi ja vuoroin tytöksi. Jännitetään siis sukupuolta loppuun saakka.

Lämpimät onnittelut jo niille, joiden pienokainen on jo syntynyt. :flower:

Mukavia kesäpäiviä kaikille! Ja onnea loppuodotukseen, osalla H-hetki on jo melkoisen lähellä. Perässä tullaan =)

Vuokko 32+1
 
heippa..
ihania masukuvia olitte laitelleet pekunalle, bb ja tyttönen (toivottavasti muistin oikein)
Kivan näköset vaunut oli kielletty hommannu, kivan väriset mielestäni.:)
Esmeraldalla oli ainakin vaavi kääntyny oikein päin, toivottavasti pysyy.. toivottavasti loppujenkin vaavelit tajuaa kääntyä meno suuntaan..:) mulla ittellä ollu jo jonkun aikaa rt mutta ihan kun tänään olisin tuntenut hikan tossa ihan ylhäällä ja aikaisemmin tuntunu siis alhaalla.. hmm no huomenna on neuvola ja sitten lääkäri.. siellä selvinneen..
täällä on jakseltu ihan hyvin.. ilmeisesti vaan alkanut närästämään varsinkin iltaisin (en ole varma onko närästystä kun en ennen ole kärsinnyt).. mutta tuntuu että hapot nousee kurkkuun/suuhun..
ei tällä kertaa enempää.. palailen huomenna kertomaan neuvolla ja lääkäri kuulumiset..
hyvää loppu iltaa..

piritta ja moggulaa 34+4
 
Iitu. Mulla on torstaina aika äitipolille, missä katellaan onko kääntyny, jos ei oo sit laitetaan sektio aika. Se on yleensä viikkoo ennen laskettuaaikaa. Ainakin oon niiltä joille se on tehty niin kuullu, ja mun neukkutäti sano samaa et viikolla 39 viimeistään sektio tehään, jos perätilassa. Päivää ennen sektioo on vielä kontrolliaika joilloin varmistetaan perätilaasia ja sit seuraavana aamuna sektioon jos on vielä väärinpäin, mut jos kääntynyt nii sektio sit peruuntuu luonnollisesti =) Tälläiset ohjeet minä oon saanu, tietenkin voi vaihdella eri sairaaloissa, mut aika samoja varmasti käyttävät. Tuun sit kertoileen kuulumiset ku oon käyny tarkistuttamassa tilanteen :wave:

Onnea poksuttelijoille, täällä huomenna poksuu ja sit olis täysaikainen, vois vaikka tulla jo :kieh: Paitsi et kääntyä täytyis eka kuitenkin

Tinuli71 + Morttiina 36+6
 
täällä ollaa edellee,en vaan oikeesti saa aikaseks kirjoiteltua kahteen paikkaan samoja juttuja :( mut jos te tota irc galleriaa käyttelette ni mut löytää sieltä nimimerkillä krisu44 saa huikata ni lisäilen listoille ni näkyy masu kuvia ja juttuaj enempi sit...

täällä tuskastellaa vaunu hankinnan kans :( mä lynkkasin ne carenan double swingit ihan täysin samoin ku ne emman jule twin vaunut, koska totesin et ne ei ole todellakaa meidän käyttöön tarkoitetut.. mä en niitä jaksa sohjossa lykkiä 20kiloo kyydissä :( ja kuulemien mukaa nyt mitä o ollu ni pelottaa ne renkaide lukitukset ja kuulemma muitakin miinuksia niistä löytyy.. noooh nyt si etitää käytettyjä perus vaunuja jostai edullisesti sit..

noo täällä asukas onkin sit oikee kiusan kappale ollu viime aikoina.. huoh.. ensi oltii liikkuma lakossa,siitä ku päästii ni alko ihanat jomottelut ja supistelut niistä nyt kärsitty koko aika sen puole väli jälkee melkee ja nyt viimeset 2pvää ollaa menty jo nukkumatikin ku ei saa nukuttua kivuilta.. perjantaina kävin kontrollissa ä.polilla, vauskilla oli painoa 1,8kg ja kaik oli hyvi,paitsi jotai johtumis aikoja ihmettelivät mut ei kuulemma huolissaa tarvii olla..

vauva o siis hyvi alaalla ja onneks o vielä paikat kii pysyny... kohdun kaula on tosin pehmentyny, mut katsotaa ny... tuskaaa... :(

sellaista täällä suunnalla... voikaattehan hyvin mammat taas... :wave:

peikko ja masu neiti 32+4
 
Zinnie pinnasuojan ostin cittarista, sielä samaa sarjaa myös "päiväpeite", lakanat ostin (muratti arvasi oikein) kärkkäiseltä, oli silloin pinnasuojat loppu nyt niitä näkyi taas olevan sieläkin, samoin tuon ihanan pehmoisen viltin ostin myös kärkkäiseltä menee meillä monessa eri käytössä, nyt pidän sängynpeittona.
harmittaa kun misään ei ole samaa sarjaa verhoa vaikka pakettien kuvissa näkyy olevan enkä löytänyt kangaskaupastakaan yhtään samaa teemaa/väriä.

sainpas olla ihanan rauhassa pari tuntia kun isäntä väki kaikkos riistapellon kylvöön. lämmitin puusaunan ja nautin rauhasta :D vaunuihin laitoin lakanat ja kosteussuojan sekä makuu pussin, sopii muuten hienosti tuo pakkauksen makuupussin vaunun väriin. nyt on nekin sitten valmiina vaavia varten.
sairaalakassin pakkasin valmiiks, kaikki sain ahdettua hoitolaukkuun, pitäähän sitä käyttää kerran sen ostin on sen verta iso! sielä on nyt ihan kaikki mitä luulen tarvissevani, ai hitsi, pyllysuojat jäi pois :headwall: :D nooh niitä on kyllä saikussakin.
laitan myöhemmin kuvia mitä laitoin vaaville mukaan sairaalaan kun eilen kävin ostaan "neutraalin" värisen ihanan puvun lindexiltä, kun huomasin että mulla kaikki pinkkiä! |O
samalla huomasin että viime viikolla ostamassani vauvan tunikassa ja housuissa oli jätetty valtava hälytin kiinni! |O

kylläpä saunassa turpos jalat kun pidin reunan päällä niin valehtelemata on 2cm syvät urat ihanan kiiltävissä jaloissa! hih!
 
Heippa.
Mä sain ne vaunut matkahuollosta tänään. En vaan saa niitä millään oikeesti kokoon. Onhan siinä renkaat ym kiinni, mut tuntuu ettei oikein silti oo kunnolla koossa.. :D

Mulla on jotenki huono olo, kuumeinen. Pitää kaivaa mittari jostain esille. Kivoja kuulumisia oli monilla, en vaan muista oikein enää mitään. Ehkä flunssaa?

Juu ja autosta meni pyyhkijät rikki, joten en voi sadekeleillä lähtee mihinkään käymään :D

Aniit 33+4
 
Sataa sataa ropisee, mutta ihanaa kun on viileetä. Saa nukuttuakin paremmin. Mun kaks pikkuveljeä tuli meille yöksi, saavat viihyttää esikkoa. Mieskin on tän viikon sairaslomalla, jos sais vaikka joku päivä leivottua, kun on taas kaikki pullat loppunu pakkasesta. Esikon 1v-synttäritkin on parin viikon päästä, niin vois sinnekin jo leipoa jotakin. Hurjaa, kun aika menee nopeesti :)

Mullakin on alkanu vaivaamaan oikein urakalla suonenvedot, pitää kyllä rueta syömään magnesiumia. Viime synnytyksessä suonta veti koko ajan, oli tosi tympeetä yrittää ponnistaa, kun suontakin veti niin pirusti.

Oon ollu jotenkin tosi pahalla päällä jo monta päivää, viikkoa?? Kaikki vaan ärsyttää, ärsyttää jo itteäkin, kun ärsyttää niin paljon. Muutenkin oon ollu tässä raskaudessa paljon kiukkusempi, kun poikaa oottaessa. Mies onneksi ymmärtää, vaikka naputan sillekin joka asiasta.

Mun pitäis ostaa kyllä vauvalle kotiintulovaatteet, jotkut tyttöjen väriset :) Pitänee kuitenkin ottaa mukaan myös jotkut neutraalitkin. Muutenkin vois ehkä pikku hiljaa alkaa siivoilemaan noita kaappeja, jotta vois hakea vauvan vaatteet varastosta. Pinniskin pitäis vielä kuskata tänne. Sairaalakassista.. viimeksi otin laitokselle mukaan ristikoitakin, koska yleensä tykkään tehä niitä, mutta eipä siellä vaan oikein ajatus luistanu.. kirjaa kyllä tuli luettua. Nytkin otan jonkun hyvän kirjan mukaan.

Pekunalle, ihana masukuva :)

Nyt syömään iltapalaa ja telkkarin lumoihin.

Jaksuja kaikille mammoille.

Helmiir ja Kerttu 33+6
 
unikuu108
mä ajattelin parit kolmet imetysliivit ja sit kolmet glamourmomin toppeja(kahdet pitkät ja yksi lyhyt)
tai siis nää imetysliivit on jo olemassa esikoisesta ja yks lyhyt toppi,mut ne liivit on tasan liian isoja mulle nyt. mä oon vaan laihtunut ja kutistunut viimeisen kolmen vuoden aikana.
ja pari boobin imetyspaitaa ostan kans.

liivit on vaan näitä carriwelleja. yhdet sporttiselällä,yhdet hakasilla ja yhdet pitseillä..

en jaksa nyt pidempään ja tää olis ollut niinku merkkaus kans.

unikuu ja nimetön 34?
 
Tuli käytyä taas neuvolassa tänään.. Ja voi per**le kun ärsyttää!
Rv32+2
Painonmuutos: 1500g/vko tähän mennessä painoa tullut niin paljon etten edes kehtaa kertoa enää paljonko on mittarissa nyt.. No, varmaan ainakin 30kg lisää verrattuna ennen raskautta painoon.. Ja se pistää itkettämään kyllä
RR:128/83
U-gluk: +++
Prot: +
Turvotus: ++
Syke: 155+
Liikkeet: ++
Sf-mitta: 41cm (3.6 mitattu oli 31cm!!!)
Sokerit 1,5 tuntia ruokailusta veressä: 6,2 eli ihan hyvä ilmeisesti, mutta silti...

Mulla paino vaan nousee ja nousee ja olen turvoksissa nesteestä kuin vesi-ilmapallo! Täti sanoi neuvolassa että "kyllä olet reipas ollut!" Ihan ku jollekkin partiolaiselle... Eikä tähän pirun turvotukseen ole mitään apuakaan.

Ja kaiken lisäksi, mulla on pissassa nyt taas sokerit kolmella plussalla! Ja Proteiinit yhdellä. Verenpaine normaali. Kun katsovat sormen päästä sokerit ne on ihan normaalit. Sain nyt kuitenkin kotiin mittarin jolla mittailen sitä paastoarvoa ja yhden päivän ajan ennen ruokailua ja puoltoista tuntia ruokailun jälkeen ja kirjoittelen ne vihkoon ylös.
Inhottaa pistää itseä! Hauskaa sinänsä se etten oikeen millään pystyis pistämään itseäni kun ihan ilman ongelmaa lävistän muita ihmisiä!

Sf-mitta on nyt kasvanut niin paljon, että mua itseäni hirvittää! Kuukaudessa se on kasvanut 10cm!!! Ja se ei kyllä voi olla normaalia! Täti mittasi vielä ennen kun lähdin uudestaan kun ei ollut uskoa itsekkään sitä mitta nauhaa! Nyt se on siis huikeat 41cm! Nyt alkaa jännittää minkälaisen jättiläisen vielä tulen synnyttämään, kun viikkojakin olis jäljellä vielä ihan riittävästi. Ja mun äidillä on ollut Sf-mitta kahdesta viimeisestä lapsestaan 41cm juuri ennen synnytystä.. HUh huh...
No, onneksi ne ultraavat vielä rv36 äippäpolilla ja katsovat mahtuuko se tulemaan sieltä. Toivon todella etten joudu mihinkään sektioon! Neuvolassa kun täti tunnusteli masua niin sanoi, että ei ole paljoa vatsan peitteitä välissä, ja että vauva tuntuu aika isolta.. johon vastasin että Niin munkin mielestä.. Musta tuntuu kuin koko masu olisi täynnä vauvaa, ja kun se koittaa potkia ja liikkua se tekee jo ihan hullun kipeetä välillä, kun tuntuu että pikkuisella alkaa olla jo voimaakin! :D

Sitten vielä: Ärsyttää sekin kun kaikki vaan tuijottelee mun mahaa ja jaksaa huokailla kuinka se on ihan valtava! Ja kuinka mä kohta varmaan räjähdän... Kuinka mulla voikaan olla NOIN suuri vatsa!?
Ä R S Y T T Ä Ä!
En mäkään arvostele muiden vartaloita! Vaikka mä olen raskaana, niin ei sitä tarkoita että mun maha on "vapaata riistaa" arvostelulle! Yhtä lailla mä voin loukkaantua siitä kun mun mahaa sanotaan liian suureksi kun joku siitä että haukuttais läskiksi tai norsuksi!

Ja nyt rakaat kanssa sisaret, keskityn lukemaan teidän kuulumisia, jos kiukku vaikka laantuisi :D
 
Zinnie Noita Nalle Puh-lakanoita saa myös Anttilasta. Ite oon käynyt ihastelemassa niitä siellä jo monta kertaa. Maksaa 24,90 ?. Oon vielä jättänyt ostamatta, kun vauvalla on kaksi pussilakanasettiä ja ajattelin, ettei enempää varmaan tarvii... Kivahan ois ostaa vaikka kuinka paljon. =)

Mulla on tällä hetkellä kolmet imetysliivit. Tai ne yhet on semmoset pehmo/yöversiot. Eli päiväkäyttöön on yhdet mustat ja yhdet punaiset. Pitää varmaan vielä yhdet valkoiset.

Citildalle tsemppiä! Eihän se Sf-mitta aina kerro koko totuutta vauvan koosta. Näin oon ainakin ymmärtänyt. Ja viisaampi olet sitten sen ultran jälkeen. Ihmiset ei varmaan aina tajua arvostellessaan raskaanaolevan mahaa, että se ei välttämättä tunnu kivalle. Koita jaksaa!

Huomenna lääkärin tutkittavaksi. Ihmetellään mun häntäluuta ja katsotaan aiheuttaako se toimenpiteitä.. Toivottavasti ei.

Mandy ja Aksu 36+1
 
pekunalle, ihania kuvia ja kaunis masu :heart:

Alapään iholle käy myös nänneihin ja vaippa-ihottumaan sopiva punainen Bebanthen. Itse kun en tarvitse/halua joka asiaan erillistä tuubia niin tämä vinkkinä toiselle "ekoilijalle" :D

Imetysliivejä on kertynyt neljät ja ne riittääkin. Vaihdan ne päivittäin ja pyykkiä meillä pestään samaan tahtiin. Imetyspaitoja on kaksi, Carriwellin pitkähihaista Jennaa. Ostan vielä lyhythihaisenkin kun mieleinen löytyy.

Citilda, tuli tosi paha mieli puolestasi :hug:
Muistathan että sektiokin on synnytys ja suunniteltuna lähes yhtä rauhallinen ja lämmin kuin normi alatie, liian isoakaan kun ei ole mielekästä alateitse tehdä. Ja itse vastaisin ison mahan arvostelijoille samalla mitalla takaisin ihmettelemällä ko. hlöllä kasvavaa tajutonta paisetta hartioiden välissä... :kieh: Tiedän kyllä pari äitiä joilla vatsa on ollut todellakin iso (kohdun muoto + runsas vesi) mutta vauva oli alle 4kg. Jaksuja hani, kärsimyksillesi on syy joista sinut palkitaan! :hug: :heart: :heart: :heart:


-iinaZ & Kolmonen 34+5 (& jatkuvat kovottelut levossakin)
 
Citildalle, voimahali. :hug: Yritä antaa arvostelijoiden kommenttien mennä toisesta sisään ja toisesta ulos, mä en ymmärrä kuinka joku edes kehtaa jeesustella toisen mahan kokoa :/

Mandylla oli ainakin lääkäri ja BB:llä ultra, tulkaahan kertomaan sitten kuulumiset!

Vilma ja Elma 34+5
 
pekunalle nätit kuvat! :heart:

Citilda onneksi pääset ultraan. Onko sulla paljon turvotusta joka lisäisi painoa? Mun kaverille sanoi että synnytyksen jälkeen lähti hirveästi painoa ja oli siinä vasta tajunnut kuinka paljon oli ollut turvotusta. Harmittaa sun puolesta! :hug:

Imetysliivejä en ole saanut vielä ostettua. Mä nimittäin inhoan rintsikoiden ostamista. Ja kun mun tissitkin on niin olemattomat niin sitten on vaikea arvioida että minkälaiset ne on synnytyksen jälkeen. Kai sitä pitäisi mennä johonkin liikkeeseen ja pyytää viisaammilta apua.

Mulla on vielä kauhea lista mitä pitäisi ostaa. Eilen sain jopa ostettua rintakumit ja naapurilta ostin itkuhälyttimet. Testailtiin niitä miehen kanssa ja oltiin varmaan näky. Niissä on se puhetoiminto ja mä istuin saunassa höpöttämässä niihin. No ainkin ne toimii.

Päksäkkä 35+1 :heart:
 
Heips,

Paljon olette taas kuulumisia kirjoitelleet. Koitan tässä niitä ahkerasti lueskella. Mutta en tietenkään enää muista mitä kaikkea pitää kommentoida.

Ensimmäiseksi omaa napaa. Ihanaa kun mulla alkoi äitiysloma. Heti aloitan yhteydenpidon äitikavereihin =) Yksi tulee tänään kahville ja tuo vauvallekin vaatteita.

Tuo mahan koon arvostelu ärsyttää minuakin kovasti. Vaikka mahani onkin ulkoisesti kohtalaisen suuren näköinen ja kokoinen, on kaikki mitat normaaleja ja painoarvio vauvasta jopa alle normien. Siis on ihan kokoinen mutta pieni.

Ensi viikolla olisi sitten taas neuvola sekä th että lääkäri. Meillä ei pitäisi olla mitään hätää, vauva ollut jo jonkin aika rt. Toivottavasti pysyy myös niin. Th kyllä sanoi että todella harvoin enää kääntyvät toistepäin jos kerran ovat jo raivotarjonnassa. Positiivista. Kylkeä kuulemman kaveri voi vaihtaa viel useita kertoja päivässä ja niin tää ainakin tuntuu tekevän. =) Tekee vaan niin kamalan kipeää aina välillä kun ei ole enää mikään ihan pieni.
:heart:

Maanantaina laiteltiin pinnasänky tuonne makuuhuoneen nurkkaan odottamaan pienokaistamme. Tuli sievä. Reunapehmuste nyt ei ole viel paikallaan mut kai sekin sinne laitetaan.

Muuten alkaa olemaan hankinnat aika hyvällä mallilla. Kaikkea pientä olis viel mut noi suuremmat on jo ok.

Mut nyt vois tehdä jotain järkevää ennen kun kaveri tulee kahville.

Ouska ja Väinö rv 35+0
 
Huomenta täältäkin!
Sain nukuttua tänään ihmeellisen myöhään, kun heräsin vasta 8:30!
Ihana yö oli nukkua, kun satoi vettä. Eli ei ollut kuuma. Ja sateen ropina on jotenkin tosi rauhoittavaa.
Ja ihan kivaa vaihtelua, että nyttekin sataa. Raikastuu tuo ulkoilma jne.

Mandy ja BB tsempit ultraan ja lääkäriin, tulkaa sitten kertoilemaan kuulumiset =)

Mulla oli yöllä muutamat kipeet supistukset, mutta siihen se sitten jäikin, onneksi.
Vaikka tänään vauva onkin täysi-aikainen, niin en halua vielä synnyttää. Pitää keretä tekemään vaikka mitä ennenku pikkunen syntyy.
Onko muille iskenyt paniikki siitä miten nopeesti aika kuluu? Mulle meinaan on..tuntuu että on miljoona asiaa tehtävänä ja aika meinaa loppua kesken.. :/

outiko 37+0 poks!
 

Yhteistyössä