ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Anna333:
Outiko Mulla viikolla 36 paikat olivat kiinni ja kiinteät.. joten olet etenenyt enemmän ku mä
Hui, mulla oli paikat jo pehmenneetkin ja tosiaan sormelle auki, mutta joo, tuskinpa se vielä mitään meinaa. Eikös näillä viikoilla oo ihan normaalia että on paikat jo tuon verran auki ja pehmeet?! En nyt kuitenkaan vielä halua lähipäivinä synnyttää :D

outiko 36+4
 
Merkkailen taas pikaisesti, pitää yrittää mennä nukkumaan. Palaan huomenna kommentoimaan, nyt jännittää huominen kasvukontrolli, että onko sikiö kasvanut käyrillä. Toivottavasti, ettei tarvitse jäädä seurattavaksi tms. Huh, ja mies ei tietenkään ymmärrä miksi on "naama väärinpäin".. :)

Vaavitar + tintta
 
Moi.
Onnea Nannuzille!

Mullahan oli 32+4 kohdunkaula sentin lyhentynyt(tosin eri lääkäri kopeloi) ja sormelle auki ja pehmenny...Lääkäri sanoi et kuuluu ihan asiaan,etten nyt ole synnyttään lähdössä.

pompula 81 rv 32+6
 
Outiko Siis sulla on juuri miten pitääkin.. Mä oon jopa sulle kade pikkasen)))

Mutta tänään seksin jälkeen mulla ollut noin 3h sellaista menkkakipua alamahassa ja pikkasen takaselkä kipi.. mut ei paljon... KERTOKAA ONKO NÄÄ HARKKA SUPPARIT???
 
Tervehdys :p

Nyt on palailtu mökiltä, en sit synnyttänyt Mikkelin sairaalassa mikä ois ollut lähin jos jotain ois tapahtunut :D ihan hyvä. Kaveri pariskunta vähän väliä sano mulle "et sit synnytä täällä!". No toi olikin viimeinen reissu mitä uskalsin lähteä tekemään vähän pidemmälle. Nyt sitten vain lähiseuduilla.

Tarkoitus oli vähän uida mökillä, mutta en sitten viittinyt kun ilmat kylmeni ja tosissaan se kiellettiinkin.. En näköjään tänä kesänä ehdi heittää talviturkkia pois :| No parempi niin, ei viitsi mitään tulehdusriskiä ottaa..

Tosissaan nuo paikat on minulla yhdelle sormelle jo auki myöskin niin kuin Outikolla, mitä lie se sitten tarkoittaa...Saisi kyllä hiljalleen tulla meinaan tukalalta tuntuu olo.. Alkoi tuota alapäätä vihlomaan ensimmäistä kertaa tajuttomasti tietyin väliajoin, sekä nivusia. Jalkoja myös koko ajan särki, alaselkä jotenkin rampana ja kaikkea mukavaa, mutta ihan kiva mökkireissu kuitenkin. Vaihtelu virkisti myös parisuhteen kannaltaki :D

Huonetovereista tässä juuri pohditaan miehen kaa mites aiotaan tehdä... Meinaan olen älyttömän herkkäuninen, käytän korvatulppia jos kellokin tikittää. Ja jos miehen nenä on tukossa ja hän rohisee, niin heti pitää ottaa korvatulpat (onneksi ei kovin usein..) ja kellokin poistettiin makuuhuoneen seinältä tämän takia :D Se on tietysti joillekin myös ratkaisu, jos kuorsaus häiritsee, että ottaa korvatulpat mukaan ;) mutta eihän se aina kaikkea kuorsausta pidä ja varsinkin jos on samanlainen kuin minä, että väkisin jää vielä kuuntelemaan kaikkia ääniä.. viksua.. Olen kuitenkin melko sosiaalinen, ja jutun juurta keksii melko helposti, mutta tietysti riippuu toisesta ihmisestä. Näin ollen kuitenkin perhehuone on vähän harkinnassa. Mutta toisaalta se on lyhyt aika.. Tietääkö kukaan millaiset vierailuajat perhehuoneessa on? siis sukulaisilla, tutuilla?...tietysti mies siellä koko ajan.

Ihania masukuvia taas ihmiset laitellut :) Niin kuin joku sanoi, että ei viitsi laittaa kuvaa, ettei pelästytä muita :D niin sama juttu, en viitsi tätä sotanorsukroppaani esitellä, jotenkin oon onnistunut paisumaan ihanasti :D mutta kyllä tästä itselle väliajoin on otettu jokunen kuva muistoksi. Kuukausittain.

Tosissaan alkaa vähän jännittää, että olisiko synnytys piakoin lähellä. Äiti tosin sanoi tuossa, että samalla tavalla minäkin ilmoittelin itsestäni hyvissä ajoin, vihlomisella ja muilla (esikoinen siis olen), mutta kuitenkin tulin sitten sen kaksi viikkoa myöhässä.. Että sitä odotellessa :D Mutta ajattelin kuitenkin huomenna pakkailla tai suunnitella mitä sinne sairaalakassiin tunkisi :)

jaahas vuorokausi vaihtuu.. eli..

Zinnie 36+3
 
baby butterfly:
Outiko Vähän oot ihana! "onko normaalia että vasta näin vähän auki?" Ja seuraavassa viestissä "ONKO IHAN NJORMAALIA ETTÄ JO NÄIN AUKI!
No sanos muuta , kun oon ihan sekasin jo että mikä on normaalia ja mikä ei :LOL:
Sitten vielä kun tyhmänä aina lukee netistä kaikkee "tietoa" missä on niin eriäviä mielipiteitä.
Mutta joo, hyvä että taitaa siis olla normaalia :D Pitäs joskus ehkä lopettaa tää stressaaminen. :ashamed:

Niin ja BB, mulla oli lääkäri rv 36+1 ja käsittääkseni se aina onkin rv 36+0 -> eli nou panic :)

outiko 36+4
 
Koko viikonloppu on mennyt enemmän ja vähemmän levätessä, en oikein saa mitään aikaiseksi. Puhti ihan poissa? :/

Vauva köllii edelleen tyytyväisesti poikittain, saisi alkaa nyt kyllä könyämään rt-asentoon. Muuten kyllä möyrii ja punkeilee kiitettävästi, mutta suunta on väärä, meinaa tulla vatsanahasta väkisin läpi. Välillä maha on veikeästi vääntynyt oikealle. No keskiviikkona on se neuvolalääkäri, katsotaan, mitä mieltä hän on, tuleeko lähete äippäpolille ulkokääntöön.

Tekemättömien töiden listalla on mm. pikkuvaatteiden pesu ja sairaalakassin pakkaus. Täällä onkin ollut jo juttua sairaalakassin sisällöstä, mutta mielelläni ottaisin näin ensikertalaisena konkarien vinkkejä vastaan. Mitä tarvitaan ihan oikeasti, ettei tule varmuuden vuoksi raahattua hillitöntä arsenaalia mukana.

Meidän vaatevarasto on kyllä sangen pinkkivoittoista ja jopa vaunuissa on pinkkiä! Onpas siinä pojalle selittelemistä, miksi kaikissa pikkuvauva-ajan kuvissa hänellä on vaaleanpunaiset vaatteet. Menisikö läpi selitys roolileikistä nimeltä vaaleanpunainen pantteri... Niin eihän nämä lupaukset aina mene nappiin. No sitten nopeasti uusia vaatteita ja nämä tyttövarusteet kirpparille eteenpäin myyntiin.

Ihania masukuvia täällä! Oma masuni on aivan hillitön megamasu. Ilmeisesti juuri tuon vauvan poikittaisen asennon takia. Saankin kuulla mieltä ylentäviä kommentteja malliin; ohhoh ompas iso maha, miten isoksi tuo vielä kuukaudessa kasvaakaan. Hyvä kysymys...?

Oikein mukavaa alkavaa viikkoa kaikille. Nyt vain sitten jännätään, koska alkaa tulla synnytyskertomuksia. Uskomatonta, että ollaan jo näin pitkällä!!

Tikru 35+5 (ma)



 
Moikka :wave:

Ihania masukuvia ootte taas laittanut tänne :) Mä en oo jaksanut vieläkään opetella miten noita kuvia tänne laitetaan :ashamed: Tässä raskaudessa ei oo kyl paljon tullut kuvia otettuakaan.. Täytyy ottaa joku kerta, niin saan sitten vauvakirjaankin liimata kuvan odotusajastakin.

Jes, mulla lähti yhtäkkiä pahimmat turvotukset pois, kun on ilmat viilentyneet. Nyt jotenkin tunnen oloni niin kevyeksi verrattuna tuohon helleaikaan. Jaksaa paljon paremmin touhata, kun ei oo enää koko ajan hikikään pinnassa :D

Sairaalakassi on täällä vielä kokonaan pakkaamatta. Mulla on aiemmin ollut siellä mukana samppoota, pesuainetta, deodorantti, harja ja pampuloita, hammasharja ja -tahna, itselleni vaatteita, vauvalle kotiutumisvaatteet ja jotain suklaata tai muuta naposteltavaa, ristikkolehti... Ei nyt muuta tule mieleen, mutta kovin paljoa tavaraa ei tarvitse, kun sairaalasta saa kyllä kaikkea tarvittavaa, ja suurin osa ajasta menee kuitenkin vauvaan hoiteluun ja itsensä paranteluun, lepäilyyn jne :)

Mullakin on alannut supistelemaan aika lailla. Tänään on tullut monia sellaisia supistuksia, jotka oikein sattuu tuonne alaselkään. Neuvolalääkäri on vasta 23.7, joten saa sitten nähdä onko näillä ollut vielä mitään vaikutusta. En ainakaan huolestu näistä kuitenkaan, kun on näitä ollut edellisissäkin raskauksissa ja silti on molemmat yli lasketun ajan menneet.

Mun äiti onneksi tarjoutui hoitamaan lapsia sitten kun lähtö synnärille tulee. Äitillä sattuu olemaan just elokuu kesälomaa, joten saa vain soittaa sitten kun tulee tarve hoitajalle. Kivasti järjestyi tuo, kun mä olin etukäteen miettinyt, että miten asiat järjestyy, jos esim. yölläkin tulee lähtö. Ootteko muut saanut jo lastenhoidon järjestettyä synnytyksen ajaksi?

Nyt taidan lähteä sänkyyn, kello on jo taas niin paljon. Meillä on koko perheellä jäänyt päivärytmi reissun jälkeen niin myöhäiseksi, lapsetkin nukahtelee vasta 12 aikoihin...
Muutenkin vaikea nukahtaa illalla, kun on niin valoisaa.

Öitä kaikille!

RangaTanga 34+0 :heart:
 
Huomenta!

Vaavitar tsemppiä ultraan!

Tinuli toivottavasti poika paranee pian! :hug:

Eilen oli paljon poksuja! Onnittelut näin jälkeen päin kaikille!

Mulla olisi kysyttävää kestoista. Jos joku vielä tähän aiheeseen jaksaa vastata.
Mä olen ajatellut kestoilla ainakin kotioloissa ja päätynyt siihen että helpoimmat vaipat mulle on sisävaippa+kuori, taskuvaippa ja AIO. No mikä nyt on paras vastasyntyneelle? Onko esim. äippäpakkauksen sisävaippa+kuori hyvä? Ja tyhmä kysymys. Pysyykö se sisävaippa tosissaan paikallaan ilman kiinnitystä, vaan sen kuoren avulla? Nää on varmaan ne helpoimmat ja kalliimmat mutta näillä kai pääsen helpoimmalla? Hirveetä stressiä en ajatellut asiasta ottaa kun lapsenhoito on mulle muutenkin uutta ja varmaan rankkaa kun o esikoinen kyseessä eikä tiedä mihin on ryhtynyt! =)

Mulla on muuten lääkäri vasta 22.7 joka on jo 37+0. Tänään menen neuvolaan. Harmi vaan kun oma neuvola on kiinni ja joudun menemään vieraalle terkalle kauempaan neuvolaan. Elokuussa vasta aukee oma ja oma terkka tulee takaisin vasta syyskuussa. :(

Päksäkkä 34+6 :heart:
 
Huomenta!
Ihania masukuvia kaikilla!
Onpas täällä kiukkuista porukkaa :D Ei vaan eihän se mukavaa ole kun on pinna kireällä :hug: teille. Itsellä aina raskaus vaikuttaa niin että olen rauhallisempi kuin normaalisti ja kaikki on ihanaa ja mukavaa.. Veli aina nauraa minulle kun olen yhtä hymyä.
Sairaalakassista oli puhetta,itse otan mukaan vain välttämättömät eli vauvan vaatteet,omat kotiintulovaatteet = lörppöverkkarit! ( Esikoisen synnytykseen lähdin vanhat farkut pakattuna mukaan ja tyhmänä itkin kun olin lähdössä kotiin eikä menneetkään kiinni. No joo olin teini silloin.. ) Liivinsuojat,imetysliivit ja rintakumit kuuluvat myös omiin pakollisiin juttuihin joita ilman en pärjää.

Nyt tuntuu ihan siltä kuin vauva olisi kääntynyt oikein päin,yöllä möyri siihen tapaan että en saanut nukuttua ja nyt peppu sojottaa keskellä vatsaa :LOL: Kohta lähden neuvolaan niin katsotaan olenko oikeassa.
Outoa kun pitää ottaa rauhallisesti ettei ala supistelemaan. Selkäkin on kipeä kokoajan. Tuntuu että olen surffaillut koko netin läpi jo ja siivonnut koko talon niin että maali kohta lähtee seinistä kun muuta ei jaksa tehdä!

Ei ole enää monta viikkoa jäljellä,moni täältä on jo ihan lähellä laskettua aikaa! Huh miten aika on mennyt nopeasti =)

Nyt neuvolaan ja sitten lasten kanssa mummolaan kahvittelemaan.

Ezmeralda ja ötökkä 34+6
 
Huomenta täältäkin!

Ihan kohta suuntaan keskustaan ja sieltä satamaan. Oon lähdössä parin kaverin kans yhden yön kaunistautumislomalle Tallinnaan. Ihanaa! Täytyy ottaa ainakin jalkahoito ja ehkä vois vähän vahaustakin miettiä :D
Täytyy toivoa, että vauva pysyy aloillaan reissun ajan. Mies antoi "luvan" lähteä, mut eilen alkoi puhelemaan "mitä jos se syntyy yöllä jne." Vähän tuli sellanen olo, et pitäiskö lähtee vai ei..no lähdenpä nyt kuitenkin. Päivällähän sieltä pääsee helposti pois, mut yöllä ei.

Sairaalakassia en ole pakannut. Miettinyt kuitenkin jotain, mitä otan mukaan.
Neuvolalääkäri on keskiviikkona, jolloin tasan rv 35.

Mukavaa päivää!

Rimprenssa ja Leppis 34+5
 
Huomenta ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille! Olkoon se viime viikkoa parempi tuulisempi ;)

Kiva herätys oli tänään, sain aivan hillittömän kauhean suonenvedon oikeaan pohkeeseen kun venyttelin nautinnollisesti unissani. Auts! Nyt tuntuu siltä, että suonenveto vaanii kokoajan nurkantakana, jos vähääkään on varomaton. No karisi kyllä unihiekat silmistä sekunnin murto-osassa. Onko teillä muilla ollut näitä ihka ihania suonenvetoja?

Tänään tavoitteena
on pestä koneellinen pikkuisen pyykkiä, pakata se sairaalakassi ja käydä IKEAssa muutamia perusjuttuja hakemassa (petauspatja pinnasänkyyn, seinähylly..).
Kirjastossakin ajattelin käydä, kun on tänään auto käytössä. Eiköhän siinä ole ohjelmaa tarpeeksi yhdelle päivälle.

Olen ihan hurahtanut tuohon mixeriini, joka aamu hurauttelen smoothieta aamupalaksi ja illalla herkuttelen pirtelöllä. No mies on ainakin ollut tosi tyytyväinen, kun pääsee aina osille herkuista. Herkuista puheenollen, onneksi saa nyt ihania mansikoita ja nektariineja, on tuo karkin ja suklaanhimo hellittänyt, kun pääsee herkuttelemaan näillä terveellisemmillä vaihtoehdoilla.

Turvotus ei ole merkittävästi helpottanut vaikka helteet ovatkin tällä erää ohi. Pitänee testata mansikoiden lisäksi tuota edellä mainostettua greippimehua.

Mukavaa maanantaita toivottelen kaikille jellona emoille!
Taidan kömpiä itse vielä hetkeksi pötköttelemään ja lukemaan Vauva-lehteä, kyllähän ne hommat ehtii hoitaa myöhemminkin. Ollaanhan tässä sentään mamma"lomalla" ;)

Tikru 35+5

ps. Ezmeraldalle peukkua, että peppu on tosiaan ylöspäin ja vauva kääntynyt itse oikeaan asentoon. Täällä valitettavasti ei olla edistytty asian suhteen, poikittain pötkötellään sitkeästi...
 
Reissusta palattu ainakin viikoksi kotiin. Ens viikoksi vielä varmaan mennään vielä keski-suomeen ja sit asetutaan tänne. Ei uskalla enää kauheasti matkustaa vaikka en usko vauvan kovin aikaisin syntyvän..

Nyt vain merkkailen, yritän palata pian takaisin ruotuun ja kommentoida kunnolla :)

Vilma ja Elma 34+3
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Päksäkkä:
Mulla olisi kysyttävää kestoista. Jos joku vielä tähän aiheeseen jaksaa vastata.
Mä olen ajatellut kestoilla ainakin kotioloissa ja päätynyt siihen että helpoimmat vaipat mulle on sisävaippa+kuori, taskuvaippa ja AIO. No mikä nyt on paras vastasyntyneelle? Onko esim. äippäpakkauksen sisävaippa+kuori hyvä? Ja tyhmä kysymys. Pysyykö se sisävaippa tosissaan paikallaan ilman kiinnitystä, vaan sen kuoren avulla? Nää on varmaan ne helpoimmat ja kalliimmat mutta näillä kai pääsen helpoimmalla? Hirveetä stressiä en ajatellut asiasta ottaa kun lapsenhoito on mulle muutenkin uutta ja varmaan rankkaa kun o esikoinen kyseessä eikä tiedä mihin on ryhtynyt! =)



Päksäkkä 34+6 :heart:
kestoilu on kivaa jos siitä tosiaan ei ota stressiä. jos lähtee sillä asenteella että jokainen vaihdettu kestovaippa on vaan plussaa.. mä käytin ne äippäpakkauksen kertis-pikkuvaipat pois ja öisin oli kertakäyttövaipat aika pitkään..

äitiyspakkauksen imsevimse sisävaipat ei ole kovin imeviä.ne pitää pestä kyllä moneen moneen kertaan että imevät. lisäksi niihin pitää laittaa jo aika aikaisessa vaiheessa lisäimua(koklaa esim harsoa tai bambufroteeta..)ja niissä on liian lyhyet siivekkeet mielestäni että saa hyvin pysymään. yksi vinkki on ommella esim nappi ja reikäkuminauhapätkä siivekkeisiin kiinni niin ne pysyvät paremmin. näpsyt kun ei flanelliin kiinnity.

minusta kätevimät tosiaan pikkuvauvalla oli kuorina pul-kuoret joissa vuotosuojat(esim juuri ne imsevimsen softit tai bumbyt jne..) koska aluksi harsojen asettelussa oli vähän säätövaraa ja ohivuotoja tuli mutta vuotosuojat piti ne yllättävän hyvin poissa vaatteista.

taskuja ja aio-vaippoja en vauvalla kokeillut joten niistä en osaa sanoa. isompana meillä oli vain taskuja(swaddlebeesin vanhan mallin fleecepintainen nepeillä ) ja yksi aio kävi pyörähtää jossain vaiheessa, mutta eipä se mua hurmannut. kuivuu ikuisuuden ja taskuvaippa ajaa must ihan saman asian..kuivuu nopeemmin ja saa tuunattua itse imut sinne.

kuten jo aikaisemmin kirjoitin vaipoista että pikkuiset sisävaipat meinasin nyt ottaa käyttöön. nöttöset ja mummut on koettu hyviksi ja toimiviksi.
maitokakka-ajan sisävaipat joissa on sisämatskuna joustofrotee(bambulla vielä pehmeempi pikku pyllylle).se kans jotenkin nappaa vielä sitä maitokakkaa itteensä..+ röyhelöt jalansuissa.

ja mielelläni vastailen kestovaippakysymyksiin.
ja tosiaan yksi vinkki vielä:

kestovaippalainaamot:

http://www.kestovaippainfo.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=46&t=87950
 
Outiko: Olen kyllä tän jo tänne laittanutkin, mut mulla siis rv36+2 kohdunkaula 1,5cm, paikat pehmeät ja kohdunsuu 3cm auki. Ja ihan normaalia, varsinkin kun kakkoskierroksella olen. Aika samoissa "mitoissa" olin esikoisesta kun sä nyt ja vauva syntyi 41+4.
Enkä usko tämänkään ennen LA:a syntyvän.

Tosin taas viikonloppuna säikytteli sen verran, että sain loputkin vauvavalmistelut melkeen valmiiksi, enää se Ikean hoitopöytä uupuu ja kaukalo, mut ne pitäisi vaan mennä ostamaan. Kun jaksais. Toi Ikea ei kauhean kutsuva paikka ole, tälleen ale-aikaan... :D
Tikrukos se oli kanssa Ikeaan menossa?

RangaTanga: Meillä on lapsenhoito synnytyksen ajaksi järjestettynä, tosin vähän jänskättää, että jos syntyykin ennen LA, että miten sit hoituu, kun noi isovanhemmat esim. tämän viikon reissaillevat, on kyllä mun veli varalla, vannoutunut sinkkumies! :D ;)
Mutta ei siis sen puoleen hätää ja miehelle sanoin, et kyllähän mä tän yksinkin synnytän, jos tiukka paikka tulee, mut se ei kyllä hälle sovi, tahtoo mukaan. Hyvä niin.

Sellasta vielä kyselisin, että mikäköhän mun rintapumppuun on iskenyt, kun kaivoin sen tuolta kaapista ja pesin ja keitin ja musta se haisee oudolta? Ei oikeastaan pahaltakaan, vaan tosiaan oudolta. Onkohan se jotenkin "pilaantunut"? Mut ei se ollut oikein rintamaidon hajukaan, kenties se on imassut jonkun kaapin hajun itseensä. Voikohan sitä edes sit käyttää. :headwall:

Treelo 37+1 Ja nyt voi jo alkaa toivoa, et syntyis jo! =) :heart:
 
Hei kaikille!

Kiitos vinkeistä Unikuu. :)
Itsekin olen ajatellut aluksi käyttää noita harsoja. Saan niitä käytettyjä varmaan siskoltakin, kun niitä on iso kasa meidän omista vauva-ajoista saakka. :LOL:
Sitten löysin jotkut tosi vanhat ruskovillan villahousut, mutta ovat kokoa 1-2v.... menevät sitten myöhemmin. Kestovaippoja olen ostanut tähän mennessä 3kpl, kaksi bum genius yhdenkoon AIO:ta (joita ei voi ajatellakaan ihan pienelle) ja yhden Ittibitin M-kokoa: http://www.vauvapop.fi/naytatuote.php?lTuoteTunniste=2804
Ajattelin vielä hankkia kokeeksi pari Fuzzi Bunzia, kun kestoileva kaverini niitä niin kehui. Lisäksi on sitten äitiyspakkauksen kestovaipat ja saan vielä kaveriltani yhden sellaisen lisää. Jos näillä pääsisi sitten vähän alkuun ainakin...

Kävin aamulla neuvolassa. Kaikki oli ihan hyvin:
Painonnousu: +250/vko
Turvotus: +
Verenpaine 104/60
hb:116 (joudun vielä jatkamaan raudan syömistä, vaikka aiheuttaakin pahoinvointia...)
Sf: 31
RT1
Vauvan syke: 130+ (Vähän laiska?)
Liikkeet: ++
ja pissa puhdas...

Kysyin myös siitä naksumisesta. "Neuvolatäti" ei ollut ikinä kuullutkaan moisesta, mutta käski kysyä lääkäriltä, kun kahden viikon päästä on aika. (Eli mulla neuvolalääkäri viikolla 36+3)

Tänään olisi iltapäivällä luvassa tutustuminen synnärille ja synnytysvalmennus... Hui. Synnytys lähestyy! Pakkasin jo vähän sairaalakassia. Laitoin sinne vasta imetysliivit, alushousuja ja sukkia sekä muutaman ISON ja PEHMEÄN siteen. :) Dödöjä ja hammasharjoja sun muita ei tarvi sen kummemmin vielä pakata, kun ne on mulla aina toilettipussissa (liikun niin paljon, etten jaksa niitä koskaan purkaa pois). Eli sen kun vaan ottaa toilettipussin kainaloon kun lähtee. Liivinsuojat ja rintakumit voisin myös hankkia kassiin... Omista kotiintulovaatteista on tiedossa vasta ainut imetyspaitani. :) Ehkä tässä on vielä aikaa täydentää tuota kassia, kun äippälomakin alkaa vasta perjantaina.

Tikru70 Teen myös paljon smoothieita ja pirtelöitä. :) Viime aikoina olen käyttänyt mansikoita ja ananasta siinä toivossa, että niistä olisi apua turvotukseen. :p Viime viikon suosikki oli persikka-kirsikka pirtelö. :LOL:

Illusia + Emppu 34+3
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Illusia85:
Unikuu huomasin saman noista AIO-vaipoista, kun olen vauvan vaatteita tässä pessyt: Kuivuvat ikuisuuden! Ei varmaan tuu enää niitä hankittua...
joo.niitä pitäis olla jotenkin tupla-arsenaali että riittäis osa kuivumaan ja osa käyttöön. ja tietty kun kaikki vaipppamallit ei käy kaikille.. esim juuri toi fuzzi jota kaikki niin hehkuttaa ei koskaan istunut missään vaiheessa esikoiselle. ei sitten mitenkään. sitä sitten ihmeteltiin et miks nää systeemit vuotaa ja kakat valuu lahkeeseen.. ihanaa..

kävi meillä kans vaikka minkämerkkisiä vaippoja. ja kun esim jos on s-koon fuzzit käyneet niin M-koko ei sitten enää istukkaan samasta vaipasta. ja koko vaipparumba uusiksi. tääkin oli syy miks käytin aika pitkään harsoja ja pul kuoria kun ne istui aina. :D kun ei meinannut löytyä sitä sopivaa.

nyt siitä showsta viisastuneena en osta etukäteen mitään uutta ja jos koklaan jotain uutta mallia mistä en tiedä millainen se on niin ostan sen eka käytettynä kestovaippainfon myydään-palstalta tai babyidean kirpparilta(en huutiksesta kun siellä on kallista).
tosin hyvä jälleenmyyntiarvo käytetyillä vaipoilla on joten jos ostaa vika oston niin sen saa hyvin myytyä pois.
ja sit noi ihmisten kauppaamat tsi-versiot. niitä mä kyl meinasin nyt välttää koska huomasin esikon vaipatuksen kohdalla että kaikilla ei todellakaan ole samat kriteerit ompeluksissaan mitä mulla. että jos sanotaan että on sama kaava kuin swaddlella niin sieltä tulee jotain ihan muuta.

jos mulla olis rahaa niin ostaisin mm eemukan neelukoita,pikkutirsokkaita, aitoja nöttösiä ja muita söpösiä ja luottomerkkivaippoja sisävaippoina. mut esim myllymuksuilta en ikinä osta mitään vaippakamaa kun kaikki mitä sieltä olen ostanut ei todellakaan ole ollut niin laadukasta..
 
Ihme yö takana. Ei vaan tullut uni. Ei mulle eikä miehelle. Pyörittiin monta tuntia sängyssä, saatoin ehkä nukkua puoli tuntia jossain vaiheessa. Sit noustiin klo 4.20 aamupalalle. Oltiin hetki hereillä ja yritettiin uudestaan nukkumista. Onneks mies saikin unen, kun sen piti kuitenkin nousta töihin aamulla. En tiiä oisko vaikuttanut, kun viime viikko nukuttiin miten sattuu, kun mies oli lomalla. Nooh... nyt on vähän tööt olo, kun ite sain joskus viiden jälkeen unen ja pakotin kuitenkin itseni ylös kympiltä.

outiko Olihan siinä synnytysvalmennuksessa paljon semmosta asiaa, jonka jo tiesikin. Ois kyllä ollut kiva päästä vähän kiertelemään paikkoja. Mutta toisaalta ihan ilolla kuuntelen kaikki infot, mitä saatavissa on.

Sairaalakassia en oo vielä pakannut. Tänään ajattelin sitä vähän katsoa. Pitää varmaan laittaa jääkaapinoveen muistilista, mitä pitää heittää sitten mukaan, kun h-hetki alkaa olla käsillä. En mä nimittäin vielä mun dödöä ja pesuaineita kassiin voi laittaa.. :D

Tikru Toivotaan nyt kovasti, että vauveli kääntyisi pää alaspäin. Ja peukut Ezmeraldalle myös. =)

Mandy ja Aksu 36+0 POKS!
 
Tää kävi aamulla neuvolassa. Terkka katto koneelta äippäpolin viime torstaisia kuulumisia ja päätteli lääkärin kommentista "ei anneta vauvan kasvaa liian isoksi" että sitä voitais hyvinki toimia rv 38+0 joka ois 10.8. Ens äippäpolikäynnillä päätetään synnytystapa... Jännittäväksi menee, h-hetki täällä ilmeisesti tiedossa.........

Sinderella 33+0
 

Yhteistyössä