ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Nannuz Kovasti onnea!! :flower:

Sairaalakassi kirjottelin jo ennemminkin että mukaan lähtee ainakin omia pikkuhousuja (en kestä niitä verkkovirityksiä!) ja omia sukkia. Ristikkolehtiä, huulirasvaa, kamera...

Torstaina käyty painoarvios ja turo n. 2-kilonen ja kasvaa alakäyrillä. Usko taas kovilla tän diabeteksen kans, kun ne lääkärit tietäis kuinka usein mun suuhun eksyy karkkia ja silti vauva kuulemma "yhtä pieni rääpäle kun äitinsäkki". :eek:

Ihana sade! :heart:

mamika & turo 33+6
 
maria-s juu,täällä ollaan vielä poikittain. Hienoa että siellä vauva kääntyi itsestään =) Toivottavasti tämäkin tajuaisi..

Täällä oli puhetta painajaisista,ja kipeistä jaloista. Molemmat ovat tuttuja täällä. Alkuraskaudessa näin paljon painajaisia ja nyt ovat palanneet takaisin.
Erehdyin tänään siivoamaan oikein kunnolla ja nyt supistelee. Kaikki sanovat että olen sen näköinen että lähden milloin vain synnyttämään,itse en usko että tulee lähtö yhtään aikaisemmin kuin muidenkaan kanssa,muutama päivä ennen viikkoa 40.

kielletty samat ajatukset täällä,toivottavasti tosiaan tulee tyttö,tai poika saa olla pinkeissä mekoissa ensimmäiset viikot :D Meillä on melkein vain tyttömäistä valmiina kun sukulaiset ovat tuoneet heidän vanhoja tavaroita ja vaatteita.

Ezmeralda ja ötökkä 34+4
 
Heippa kaikille!

Lomalta palauduttiin eilen illalla. Kävin eilen vain pikaisesti kurkkaamassa etusivulta onko vauvautuneita ja tänään olen yrittänyt lukea viime kuun pinon loppua ja tämän kuun pinon.
Mandylle siis kiitokset uudesta pinosta!

nannuz oikein paljon onnea! :flower:

Loma meni todella nopeasti ja ilmat oli mitä mahtavimmat. Pari kertaa tuli vettä noin minuutin verran. Helle ei tuntunut mua paljoa haittaavan. Parina päivänä oli veto vähän veks. Turvotukselta olen välttynyt melkein kokonaan. Vointi on siis ollu oikeun loistava. =)
Mä myös uin päivisin silloin kun vesi oli reilu 20 astetta. Saunasta en mennyt kun en tiennyt miten lämpötila erot tuntuis masussa. Oli kyllä ihanaa kun pääsi uimaan.

Liikunnasta joku oli kysellyt (anteeksi kun en muista kuka kun olen lukenut niin hirveästi tekstiä ). Mä olen usein käynyt aamuisin lenkillä. Iltaisin kun käyn niin alkaa supistaa ja tänäänkin illalla jaksoin noin 1,5 kilometriä

Liikkeitä tuntuu vielä paljon. Välillä lähes koko ajan. Sellaista möyryämistä ja välillä kova potku. Masu on usein vinossa oikealle.

Mä palailen huomenna! :wave:

Päksäkkä 34+4 :heart:
 
Ezmeraldalla on nätti masu :heart:

Hei, osaako kukaan auttaa tätä tyhmää?! Kun meillä on nyt tosiaan toi Britaxin römer baby-safe kaukalo ja ajattelin, että hankkisin vielä rattaat mihin tuon kaukalon saa adaptrilla kiinni.
Meillä on kyllä ihan uudet yhdistelmät, että niillä tarkoitus pääsääntöisesti vauvaa työntää, mutta siis mietin vaan sitä että kaukalo ois niin helppo sitten esim. autosta nostaa rattaisiin missä on adapteri..
Mutta siis kysymykseen eli tietääkö kukaan mihin rattaisiin saa tuon Britaxin kaukalon yhdistettyä adapterilla?
Tiedän että Britaxin omiin, mutta käsittääkseni on muitakin vaihtoehtoja (teutonia ainakin..)?

Help!
 
Hei

Hankinnoista vielä... Meiltä puuttuu vielä vaikka mitä! Vaunut saadaan ostettua vasta, kun miehelle tulee seuraava tili 22 pvä. Ja hoitopöytä vasta seuraavasta tilistä! Eli vasta 8 päivää lasketun ajan jälkeen!!! Hui... ! Muita pienempiä juttuja mitä pitäis hankkia olis kantoliina ja kestovaippoja. Niin ja amme... ja sitteri. Ei uskalla enää edes miettiä mitä muuta, kun lista vaan kasvaa ja kasvaa. :LOL:

Ostan kai noita pienempiä, kun saan lomarahat loppukuusta. Onneksi ollaan jo päästy suurinpiirtein päätökseen, mitkä vaunut hankitaan. Väriä ei vaan olla vielä lyöty lukkoon.

Töitä olis vielä viikko ennen äippäloman alkua. Kunto on vielä onneksi suht hyvä, että sen puolesta kyllä jaksaa. Motivaatio onkin sitten toinen juttu. :whistle:

Oon tänään leiponut koko päivän kun siskon pojalla on huomenna ristiäiset. =) Jännittää minkä nimen poitsu saa!

Tekis mieli liittää kans masukuva, mutta mulla ei sellaista oikein ole. Tänään aamulla meinattiin ottaa, mutta kameran patterit oli tyhjät... Mun masun kokoa kommentoitiin eilen pieneksi. Se onkin harvinaista kuultavaa, kun muuten olen niin pyöreä! :LOL:

Illusia + Emppu 34+1
 
Heipodei!

Semmosta muuten, että miulle voi päivittää iän: 27 tuli mittariin tuossa juhannuksen tienoilla.

Täällä menee hyvin. Helteilläkään olo ei ollut sen tukalampi kuin yleensä helteillä. Yhtenä oikein helteisenä päivänä pelailtiin miehen kanssa sulista takapihalla (se halus lopettaa ennemmin kun tuli niin hiki, ja on olevinaan hyväkuntoinen :D ) ja sen jälkeen poljettiin pyörillä uimaan läheiselle rannalle. Olo pysyy parempana kun vähän harrastaa liikuntaa, vaikka en joka päivä liikukaan :/

Eilen aamuna kun heräsin ja yritin nousta sängystä, yllätti miut aivan mieletön selkäkipukohtaus, joka sijoittui tuonne oikealle puolelle alaselkään. Koko raskausaikana ei ole selkään koskenut, mutta tuo tuli kuin tsunamiaalto. Kipu oli aivan lamaannuttava, koko kroppa hikosi ja tuntui etten pysty liikkumaan yhtään. Jotenkin sain itteni raahattua vessaan kun muuten olisin kussu alleni, oli niin kova hätä. Sitten se kipu hiipui pois. Mutta enpä ole ennen tuollaista selkäkipua kokenut. Hetken jo ajattelin, että nytkö se syntyy, voiko supistukset tuntua näin, ainakin kipu on kestämätön. Sekin kävi jo mielessä, että jos supistuskipu on näin kovaa niin taitaa olla pakko pyytää se epiduraali...

OnSiisKevät ja beibe 34+6
 
OnSiisKevät: Minulla supistukset ainakin tuntuivat pahiten juuri selässä, niin että ei jäänyt epäselväksi mitä tarkoittaa "poltot" |O Ihan kuin joku olisi laittanut polttoraudat alaselkään!

Poksumisia täälläkin, 34+0 :wave:

Muoks. Niin siis ne ihan synnytyssupparit... :D
 
unikuu108
huh.
viime yönä närästi ihan kunnolla.ihan karmee polttelu vatsassa ja ylävatsassa. heräsin ottamaan kaksi rennietä ja lasin vettä ja sit vielä aamulla toiset kaksi. mies ihanasti heräsi pojan kanssa pihahommiin. Sain nukkua pitkään.
Laitamme äitini pihaa kuntoon. Äitini mies kuoli viime syksynä ja täälle ei ole ketään joka hoitaisi näitä miesten hommia. ollaan kaadettu kaksi huonoa sireeniä ja viikattu marjapensaiden ympäriltä ruohot ja nokkoset ja mulla on vielä kesken vanhojen oksien poisto.. ensi viikolla tulee uutta multaa nurmikkoa varten ja sitten se pitää levittää ja kalkita ja uudet nurmikonsiemenet.

mutta vielä närästyksestä että en ole pystynyt syömään koko aamuna mitään kuin kupin vihreetä teetä.oksennuskin tuli suuhun. yök. Pitää käydä ostaa maustamatonta jugua ja juoda sitä vähän.jos se helpottais.
sit poika vielä jostain syystä oli ihan sairaan kiukkunen mulle(tai jollekin). aloitti kun mä heräsin.oli sitä ennen koko aamun ollut todella hyvällä tuulella isänsä kanssa ja sit karmee kiukuttelu ja huuto ja joopas-eipäs-kiukku mulle.
loppujen lopuksi pakotin hänet pesemään kädet ja pissalle ennen päiväunia niin puri mua olkapäähän. siinä sitten huudettiin kumpikin toisillemme. tuli niin paha mieli puremasta että tuli itku silmään.
vein pojan päiväunille ja menin makaamaan viereen. siinä sitten vasta pystyin sanomaan että kuinka rumaa on purra ketään ja sitä ei saa tehdä ja se sattuu jne..
ja siinä sitten tuli vileä mulla itku(hormoonit jeah..) ja halaililimme ja poika nukahti sit melkein heti.
voi pieni..
ikää hällä on nyt 2v ja vajaa 8kk ja aika villit uhmat päällä. mikä on minusta hyvä koska niin sen pitääkin mennä, mutta myös pelottavaa tuon vauvan tulon kannalta. että miten se siihen sitten reagoi..
huoh.

ja sitten vielä maha. minusta se on pieni vielä mutta toisaalta myös suuri. seuraava neuvola on parin viikon päästä.paino on pyörinyt vaan saman 75-76 välillä jo sen parisen viikkoa. aamulla on 75 ja illalla 76..ja nyt ei paljoo tee mieli syödäkään kun on niin kauhee närästys.



mä en ole edelleen tehnyt mitään vauvan tulon eteen. siis järkännyt mitään. kyl sitä vieläkin kerkee. imetysliivejä ja paitoja olen vähän metsästellyt.
mullon kokoajan enemmän ja enemmän poikaolo. raskaus on ihan samanlainen kuin pojasta. mittoineen päivineen.

sairaalakassiin pakkaan vaan jotain herkkuja ja hyviä mehuja.miniläppärin latureineen ja nettitikun. itelleni kotiinpaluvaatteet ja dödö ja vauvalle kotiinpaluuvaatteet. en meikkejä,koska en jaksa meikkaa siellä.
kasvojenpesuaineet ja rasvan voisin kyllä ottaa.ja kameran.
haikaranpesästä pääsee uudelleen synnyttäjä,jos kaikki menee hyvin, niin yhden yön jälkeen pois.

unikuu ja nimetön kakkonen 33+ jotain
 
Heissan taasen

Meillä tää huono tuuri vaan jatkuu, poika vietiin jälleen eilen illalla sairaalaan, jossa edelleen on tiputuksessa :ashamed:

Rupes polvi oireileen siitä mopo onnettomuudesta, eilen turpos ihan jalkapallon kokoiseks ja nyt sit nestettä otetaan pois ja antipiootti menee tippana ku tulehdusarvot on koholla. Saa nähä mitä vielä.

Huomenna ite joudun verikokeisiin ja samalla sit poikaa kattomaan joskos kotia pääsis. Jännittää vähä tuo ensviikon torstain synnytystapa juttu, jos ei oo kääntyny, vielä edelleen pt :ashamed:

Nyt syömään Tinuli71 + Morttiina 36+4
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Illusia85:
Hei

Hankinnoista vielä... Meiltä puuttuu vielä vaikka mitä! Vaunut saadaan ostettua vasta, kun miehelle tulee seuraava tili 22 pvä. Ja hoitopöytä vasta seuraavasta tilistä! Eli vasta 8 päivää lasketun ajan jälkeen!!! Hui... ! Muita pienempiä juttuja mitä pitäis hankkia olis kantoliina ja kestovaippoja. Niin ja amme... ja sitteri. Ei uskalla enää edes miettiä mitä muuta, kun lista vaan kasvaa ja kasvaa. :LOL:


Illusia + Emppu 34+1
hei.jos on rahapula ja haluat kestoilla niin harsot ja esim pul-kuoret on aika halpa ja hyvä valinta pikkuvauvan vaipattamiseen. meillä oli niitä esikoisella ja esim harsoja kannattaakin ostaa käytettynä koska niiden imuun pesemiseen menee monia pesukertoja.
meillä hyvänä ja pehmeänä on pysyneet mam-harsot.niitä 70x70 alkuun ja sit niitä 80x80.
tai sit villahousuja itsekutomana. nekin tulee halvemmaksi kuin ostopöksyt.
tai jopa niin että lainaat kestvaippalainaamosta setin vauvalle viikoksi/pariksi joista pystyy jo jotain sanomaan mistä tykkä. kun tietty kaikki ei tykkää harsoilla(vaikka halvaksi se tulee)

meillä on sen 20-30 harsoa, imse vimsen pul-kuoria vuotosuojilla.(must) niitä softeja ja sit niitä velourpintaisia.
sit on tsi-nöttösiä pitkillä siivekkeillä ja tsi-mummuja s-koossa(näin pikkuselle).yyden s-koon fuzzin ostin ihan kokeeksi kun haluun koklaa miten se toimii muka vauvalla se fleecepinta.. mä tykkään vauvalle sisävaipoissa et on röyhelöt jotka vielä varmistaa sit maitokakan nappaamista.ettei tule niin paljon ohivuotoja. sit isompana pitää katselle mikä ruumiinrakenne on ja tehdä tai ostaa sen mukaan. kun voihan olla ettei pojan vanhat sovikaan uudelle jos ovat jotenkin erilaisia ruumiiltaan.

 
Täällä ollaan vielä ihan sillai et ei olla edes raskaana... Tai ainakaan syntymään tää ei lähe aikakaan viel lähiviikoilla.. ois kiva ku ees tuntis jogtain suppareita. mut ei nii ei... Lähetään nyt käymään kaupassa ja sit äidin luokse kyläilemään.

P.S. Niin, on niin kiva seurata ku raskaana ollessaan viikot on niin pitkiä... Jos mä oon viikolla 37 ja tuntuu ihan helpolta vielä, ku jo viikolla 39 tuntuu jo aika raskaalta.. Välissä on vaan pari viikkoa mutta ne pari viikkoa muuttaa niin paljon sun oloa)))))

Anna
 
unikuu Mun mielestä sulla on kyllä söpö pikkumasu. =) Ei uskois, että on jo 33+ viikot menossa.

Tässäpä mun masu viime maanantailta (35+0):


Käytiin eilen synnytysvalmennuksessa. Aika paljon tuli ihan tuttua asiaa; synnytyksen vaiheet, kivunlievitykset yms. Tai siis, jo luettua asiaa. Kokemustahan mulla näistä ei oo. Silti, valmennuksen jälkeen iski hurja tunneryöppy ja itkukohtaus. Tajusin, että kääks, kohta tää on menoa. =)

Mandy ja Aksu 35+6
 
Ihania masukuvia olette taas laittaneet =) Mä en tiiä miksen oo enää viime viikkoina jaksanut kuvata mahaa..pitäs kyllä kun on toi pötsi kuitenkin niin paljon kasvanut :D

Mandy Kävitte ilmeisesti siellä Keskussairaalan luentomaisessa valmennuksessa? Mun mielestä se oli jotenkin tyhmä, tai no siis hyödyllistä asiaahan siinä oli aika paljonkin, mutta kuitenkin ois kaivannut jotain konkreettista. Mutta eipä sille mitään voi, kun ei enää kierrätetä tai mitään. Meillä mies meinas melkeen nukahtaa sinne, kun eipä siellä miehille oikeen mitään ollunna :/

Minustakin tuntuu hurjalta ajatella, että kohtahan tässä jo synnytetään. Eilen oikeen havahduin, kun tajusin ettei tässä oo enää kun kolmisen viikkoa laskettuun aikaan, huh huh.
Voi olla että tulee ikävä tätä masua, mutta toisaalta nyt alkaa olla jo sen verran tukalaa tän kanssa, että ihan kiva luopuakin. Saapi sitten nukkua mahallaan taas :) Niin ja pystyy itse laittamaan sukat jalkaan :D

Miten teillä muilla on "paikat auki"
? Kun mulla on (vasta) sormelle auki, mutta kai se on tässä vaiheessa vielä ihan ok ettei oo enempää?

Lähden ehkä tänäänkin miehen kalakaveriksi :D Mutta sillä ehdolla, että mennään jollakin tukevammalla veneellä kun perjantaina. Se oli sellanen vene, että vähän jos heilu niin melkeen jo vettä imasi :whistle:

Huomenna sitten lähdetään täältä takasin Jyväskylään..ja seuraavan kerran kun anoppilaan tullaan niin on varmasti jo vauva matkassa :D

outiko 36+4
 
Heipat!

Onnea Nannuz!!! :flower: :hug:

Pinna on kireellä ollut täälläkin jo viikon verran...sarvi kasvaa otsaan hyvin nopsaan vaikkei olis mitään syytäkään ja yleensä oon tosi iloinen ja hyvällä tuulella...Oikein ÄRSYTTÄÄ itseä tää kun ei osaa sanoa mikä v*tuttaa ja miksi, on siinä miehelläkin varmaan kiva olla...Saatan alkaa itkemäänkin ihan ykskaks. Tyttöä meille siis rak.ultrassa povattiin, että mahtaako johtua siitä mitä Iinaz aiemmin kirjoitteli (että tyttö tekee äitinsä kiukkuiseksi). NO, kunhan loppuu aikanaan tämäkin kausi... pelottaa että jos tuleekin synnytyksen jälkeen masennusta, onneksi mies on kotona sitten mun kanssa muutamia viikkoja, ei tarvi yksin olla.

Nyt on muuten parina aamuna ollut lonkat ihan älyttömän kipeet, rasittuu varmaan kyljellään nukkumisesta :/

Ihania masukuvia olitte laitelleet! =) Mun masu on ihan samanmoinen kuin Mandylla :D Ja sullakin näyttää ettei ole mihinkään muualle tullut painoa kuin tuohon eteen, sama juttu täällä.

Taidetaan tänään kasata pinnasänky, ja sit ajattelin että voisi sitä sairaalakassia jo vähän valmiiksi laitella...

Jeppis & Pikku-papu 35+1
 
dodih! yhet juhlat taasen takana, nopeaa meni ilta vähän ennen 3 oltiin yöllä kotona,no juhlat oli 6km pääsä, mutta yhdet harvinaiset juhlat pitkästä aikaa ettei mulla ollut tylsää ja ettei ukko saanut mua suututettua jostain, oli hyvin huomaavainen ja "rakastava" :whistle: ;)
naureskeltiin että eihän mulla ollut mitään hätää juhlissa kun mukana kätilö ja pari sairaanhoitajaa, kukaan ei kyllä ollut ihan operaatio kunnossa varsinkaan kätilö mutta kyllähän me oltas yks tenava ulos saatu! :kieh: :LOL: ukkoa valistin alkuillasta että ottaa sitten kuppia ihan rauhaisaan tahtiin jos vaikka lähtö yllättäis, no sanoi että velipoika on tänään päivystys vuorossa (meiän firman) joten soita päivystys puhelimeen! :saint: :LOL: no eipä ois auttanu kun velipoika oli jättäny päivystys kännykän kotio ja ottanut kuppia myös! :xmas:
nooh hyvin meni yö! ja hauskaa oli! tänään kyllä tosi väsyny ja päätä särkee taitaa olla vielä ukkostakin ilmassa. onneks anoppi laitto kaikille ruuan kun mentiin poitsua hakeen ei tarvinnu ite kokkailla.
täytyy sanoa että mulla on hieno anoppi vaikka meilläkin erimielisyytemme ollut! mutta en vois paremmin tulla toimeen.

painajaisista joo olen nähnyt ja juuri sellaisia että jatkuu koko yön vaikka välillä herääkin. jäänyt pari yötä sitten nähty painajainen niin hyvin mieleen ja koko ajan vaivaa kun mulla taipumuksia nähdä enne unia varsinkin kuolemasta! näin että hyvä ystäväni oli autoonnettomuudessa ja näin niin hyvin missä se tapahtui, näin ystäväni yksityiskohtaisesti kuolleena autossa silmät auki > heräsin, nukahdin ja uni jatkui samasta kohti! se oli hirveää! en ole ystävälleni uskaltanut kertoa.

pekunalle ja tuikkis 34pox
 
Tänne ei kuulu yhtään mitään. Mäkin oon ollu nyt varsinkin viime päivinä jotenki erityisen kiukkusella tuulella. Ei viittis edes tänne kirjottaa. :(

Vauvanvaatteita edelleen silittämättä. Kaikki kesken. Ja mikään ei kiinnosta.

Aniit 33+2



 
huh olipas taas päivä.
Kahdesta asti olin serkun ja serkun lapsien kanssa kaupungilla.
Serkku asuu perheensä kanssa Norjassa ja aina kun tulevat Suomeen niin sitten ostelevat kaikkea kun kuitenkin paljon halvempaa täällä on kun siellä Norjassa, ja nyt kun oli vielä noi alennusmyynnit.
Jalkoja särkee, turvottaa ja vähän supistelee.
Yleensä pahimmat supistukset kyllä alkaa vasta kun olen pari tuntia ollut ihan rauhassa, niitä odotellessa....

Ja kyllä taas alkoi samantien ärsyttää kun tulin kotiin.
Mies nukkuu, eikä tietenkään ole käynyt koiran kanssa ulkona tässä päivällä.
Itseäni vähän hirvittää lähteä tonne pihalle jos ne kivuliaat supistukset tulee sitten silloin.

Mutta joo, on se NIIN ihanaa tulla kotiin kun heti alkaa kasvamaan k*rpä otsaan.
Mutta tuntuu kyllä että näin käy tosi usein jos päivällä on ollut liikenteessä, niin sitten kotiin tulo ärsyttää, varsinkin kun toi mies vaan aina nukkuu tai on tietokoneella.

Anteeksi vuodatus...
 
Nannuzzille onnea pienokaisesta, kunhan kerkee/jaksaa tulla tänne onnitteluja vaan lukemaan! :flower:

OnSiisKevät, paljon onnea syntymäpäivän johdosta! :flower:

Tinuli, paranemisia teijän pojalle!

Tänään tultiin reissusta kotiin. Pitkä ajomatka, mutta meni hyvin tytön kanssa kahelleen. Mutta nyt meinaa olla jotenkin hankala olo. Mä en ole vielä edes aloittanut kaivamaan esille vauvanvaatteita tai tekemään yhtään mitään ennakkovalmisteluja...Toivottavasti tässä kerkee vielä ihan hyvin! Sairaalaan ei loppujen lopuksi mitään erikoista tarvi mukaan ja vauvanvaatteet mies kyllä osaa tuoda kotiin päästessä (samat kuin esikoisella). :heart:
 

Yhteistyössä