ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Hudjuke, mulla oli eilen kanavaa jälellä 3 senttiä ja kohdunsuu kiinni ja pehmeä. Ei varotellu lääkäri tekemästä mitään.

Tinuli, määki kuulin että täällä Kokkolassa isät sais kyllä tulla muulloinki jos vaan ei häiritte naapureita. Tosin kehtaako kukaan sanoa sitte että häirittee??? Meillä on nyt eri tilanne ku koskaan aikasemmin ku lapset on miehen kans kotona (hällä kesäloma) ja pääsevät sitte meitä kaikki kattoon. Siis myös lapset. Ennen ovat olleet mummulassa hoidossa sen aikaa ku mää ja vauva ollaan oltu laitoksella.

Tuosta huonekaverijutusta vielä. Mää oikein oon aina nauttinu jos oon saanu olla yksin huoneessa. Monta kirjaa oon lukenu laitoksella oloaikana. Me ollaan esikoista lukuunottamatta menty pitkän kaavan mukaan ja oltu osastolla päivätolkulla ku vauvelit on joutunu sinivaloon.

Sinderella edelleen 32+4
 
Moiks
Olin pari päivää synnytysvuodeosastolla ku oli paha olo, ylävatsakipuja ja verensokeri korkealla. Nyt parempi olo ja pääsin tänään kotiin. Siellä osaston alkupäässä oli pari synnyttänyttä ja niiden vauvat. Ihana vauvan tuoksu leijaili käytävässä siinä kohdassa. :kieh:

Verenpaine oli sillon keskiviikkona 131/85, mut eilen ja tänään 106/67.. onneks. :)

Painoa mulle on tullut nyt yhteensä 17kg.. :eek: pööh. no onneks kuitenkin vähemmän ku ekassa raskaudessa, sillo tuli yhteensä 32kg! :whistle:
Vauvan painoarvio on 2600g ja tuntuu siltä että tulee kohta mahan läpi :p aika aktiiviset pari päivää siis masussa ollut.. :heart: varmaan lepo/kasvupäivä huomenna edessä.

Meelaie & Papu 36+0
 
Hudjuke: Pakko tulla kans kommentoimaan, että aika herkästi tuntui lääkäri varoittelevan, kun ei mullekaan mitään sanonut vaikka kohdunsuu sen 3cm auki ja kanavaa 1,5cm ja pehmeetä. Käski vaan odotella et syntyy sit joskus...

Niin ja toi huoneasia synnärillä: yhden hengen huonetta toivon, TYKSissä on sellasia 3hengen huoneita, jos on hiljasta niin keskisänkyyn ei "laiteta" ketään ja hyvä niin, koska ne on tooosi pieniä kämppiä. Viimeksi kävi tuuri, sain ikkunapaikan ja ihan kivan huonekaverin, mut nyt jotenkin ajattelen et kivempi ois oma luukku. Siel olis tv:kin... Ihan niinku ehtis sitä kattella :D

Viikonloppuja! :wave:

Treelo 36+5
 
treelo Loistavasti sanottu "odottele että syntyy sit joskus" :D:D

pompula Juu kyllä selkä ja lantiosäryt ne on pikkumahasillakin. Voi onneks ei oo isompi maha mä varmaan halkeisin! :D kuorsauksesta Multa leikattiin nielu ja kitarisat kun oli paljon angiinaa niin kuorsauskin loppui sen siliän tien. Apteekissakin myydää jotai SPRAYTÄ joka lopettaa kuorsauksen tai rahat takasin. Kannattaa ainaki kokeilla? saaha siit rahat takas. Mä en kans voi sietää kuorsausta... :D
 
Päivällinen imurointi ei ollu ilmeisesti hirveen fiksu idea, kun on siitä lähtien tullu rumputulella kivuttomia mutta epämiellyttäviä supistuksia, menkkajomoa selässä ja vatsalla, nipistelyä ja limaa... :/

Vettä yritän juoda paljon (supistuksiin) ja makoilla vaikkei siitä tunnu mtn hyötyä olevan. :|


-iinaZ & Kolmonen 34+0
 
Heips

Vautsi täällä on meillä jo melkein täysin kypsiä vauvoja, ainakin outiko ja anna jäi mieleen :) Pian saadaan synnytyskertomuksia! :heart:

Hyvä meelai, että olosi on nyt parempi :)

Tayssissa 2005, olin kolmen hengen huoneessa ja mies patsasteli siellä kaikki päivät, varmaan nytkin kun esikko on hoidossa. Musta on ihan kiva, koska sillon se miehen ja vauvankin suhde alkaa heti kehittyyn. Eikä tosta miehestä hirveesti luulis haittaa olevan, kun verhot saa eteen, enemminkin lapset varmaan häirii, kun ei jaksa olla. Ite en tykkäis jos vieruskaverin lapset olis paikalla pitkään, tai meidän jäbä ei ainakaan jaksais olla niin kauaa paikallaa, että ei jo alkais häiriin vieruskavereita. Varsinkaan kun nuilta muksuilta se hiljaa puhuminen on ihan toivotonta :) .

Täällä ainoana vaivana jalkojen särky, onko muilla?? Vai johtuuko kun niin pitkään jouduin oleen ihan levossa...Hieman on turvotusta, mutta ei pahasti. Jo pienen seisomisen jälkeen jalat on ihan poikki ja särky karsee, ihan kuin ois ollu päivän shoppaas ja kävässy sen jälkeen kunnon juoksulenkin. Närästää joo, mut renniet auttaa ja olenkin niihin taas koukussa, viime raskauden jälkeen en pystynyt lopettaan heti niiden syöntiä, vaikka ei enää närästänytkään :p

No tänään toi jalkakipu on ihan karmee, kun lähettiin pojan kanssa bussilla kaupunkiin (suuri seikkailu), vähän shoppailtiin, mentiin lounaalle vohvelikahvilaan ja siitä leikkiin pikkukakkosen puistoon ja päivä vielä kruunattiin syömällä amarillossa, jonne iskäkin tuli töistä suoraan. Mukava päivä, mutta äiskä on ihan poikki. Poika taas meni naapuriin leikkiin, täynnä energiaa. Alkaa jo oleen helppoo ton nelivuotiaan kanssa, kun kaverit alkaa oleen tärkeitä ja monenea iltana on joko tosiaan naapurissa leikkimässä tai naapurit meillä. Meillä asuu tässä mukavasti lapsia, itseasiassa tässä meidän rivarissa on viisi asuntoa, joista neljä mammaa on kotona, on ainakin seuraa, lisäksi ovat kaikki tosi mukavia. Ja tossa pihapiirissä on tosiaan pojalle seuraa, vaikka nää meidän talon asukit onkin vielä aika pieniä.

Ensi viikolla ois tammerfestit ja tekis hirveesti mieli mennä kuunteleen joku keikka, en vaan tiiä, että kuinkakohan nää jalat jaksaa. Tänään vaan tuli hirvee himo, kun amarillossa viriteltiin illan keikkaa :) Muutenhan mulla siis aivan mainio olo, ei supista eikä ahista ja kaippa mä todella sitä poikaa ootan, kun olen paljon lempeämpi ja pitkäpinnasempi kuin normaalisti :)

Mukavaa perjantai ehtoota kaikille, mua odottaa taffelin grande sourccreame pepper sipsipussi, tekee varmaan hyvää turvotukselle ja muutenkin tän päivän herkuttelusaldo on aika komia :p :x

Permis ja Veikko 33+4
 
Hello! Ollaan yli viikko oltu tytön kanssa reissussa, kun mies on työmatkalla. Niin siis ei haluttu kotia jäädä niin pitkäksi aikaa kahelleen. On jo isiä kova ikävä, kun ei oo sitä kohta kahteen viikkoon nähty.

Muistutan vaan, että ensisynnyttäjälläkin se synnytys voi olla tosi nopea, vaikka harvinaistahan se on, mutta mahdollista. Mullahan siis oli ja kätilö kyllä sanoikin, että tämä oli todella harvinainen ensisynnytys. Ja syntyi tosiaan viikolla 38. En kerennyt pitkästy odottelamaan, kun oltiin vielä juuri päästy uuteen kotiin muuttamaan.

Mua ei myöskään haittaa ne huonekaverit, jos sattuu ei kuorsaavia yms. mukavia äitejä! :D Ekan kohdalla, kun ei todellakaan perhehuonetta saatu, niin olin kolmen hengen huoneessa, jossa oli väliaikaisesti neljä. Yksi isosti kuorsaava äiti ja vauvat, jotka itkeskeli ja valvoi ihan eri tahtiin...Olin ihan poikki, kun en oikeesti siellä pystynyt nukkuun!

Ihan kaikkee en jaksa nyt lukea, mutta kiitos Mandylle jälleen uuden pinon aloittamisesta! Leppoisaa viikonloppua kaikille! =)

Nipsu 32-4
 
Heippa!Laitan nyt pari riviä tänne jo toisen kerran tänä iltana,ku eka viestini hävisi jonnekin.Tiedä mistä johtuu,vaikka normisti klikkasin tota "vastaa"laatikkoa.

Oliks se Ezmeralda ja Tikru joilla oli vauvat poikkitilassa?Mulla oli näin jostain rv 26 tän viikon keskiviikkoon saakka.Olimme miehen kans yksityisellä ultrassa keskiviikkona,ku halusin mennä ton vauvan asennon takia et saisin mielipiteen tosta kääntämisyrityksestä.Ku en ois halunnu sitä ollenkaan vaan suoraan sit sektioajan seuraavalla äippäpolikäynnillä 3 vkon päästä,mikäli vauva silloinki vielä poikittain.No vauva oli sit itekseen kääntyny rt:hen varmaankin yön aikana,ku tiistaina neuvolassa oli vielä poikittain.Saatiin pari 4d-kasvokuvaa vauvasta,joita nyt sit pussaillaan täällä,ku aikaa h-hetkeen varmaan menee vielä:kohdunsuu oli suljettu ja pituutta 3,5 cm.Vauvan painoarvio oli 2205 ja syntymäpainoksi arvioitiin 3,5 kg.Ihan hyvä juttu ku mulla toi raskausdiabetes,ettei jättiläiseks kasvais.Herkut on pannassa mulla,ku dieetillä ja kotimittailuilla koitan pärjätä.Mansikoita oon sentään jo pari litraa vedellyt.

Ihania masukuvia oli teillä kahdella,nimiä en muista..Mullakin nyt samannäköinen,ku vauva vihdoin kääntyi oikeinpäin.Kovasti paljon poika silti siellä masussa potkii,ei meinannu saada lääkäri niitä virtauksia mitattua,ku piti välillä odotella ja tökkiä masua et vesseli vaihtais asentoa.

Ihanaa ku on ollut viileämpää jo tänään.Oli jo ihan siedettävä kauppareissukin tossa iltapäivällä,ku ei ihan paistunut ja kahta vesipulloa tarvinnut mukana kuljettaa..Oon silti koittanut harrastaa liikuntaa vielä päivittäin:pyöräily on mulle parempi vaihtoehto ku kävely.Tulee kävellessä noita harjoitussuppareita niin helposti,et välillä on koko tunnin lenkin maha ihan kovana ja täytyy etsiä joku penkki tai kivi jostain mihin istumaan.

Mä haluaisin saada perhehuoneen sit sairaalasta ku meen synnyttämään.Mut niitä on TYKS:ssa vaan kaks,eli jos on ruuhkaa,ni tuskin niitä sit saa.Neljä vuotta ollaan miehen kanssa röhnötetty yöt vierekkäin,enkä nytkään haluis erossa olla.Saa nähdä kuin käy.
Tulipa tässä nyt melkein pelkästään taas tätä omaa napaa,mut oon nyt niin onnellinen ku meidän vauva on vihdoin kääntynyt rt:hen,eikä tarvi etukäteen pelätä mitään sektiojuttuja..

Kivaa viikonloppua kaikille!

T:Maria ja vesseli 34+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja iinaZ:
Onko muilla jääny alkuraskaudesta tuttua nenän tukkoisuutta? Mulla tuntuu pahenneen, mutta onneks ei oo sellasta tavis-nuhaa että pitäis koko aikaa niistää.
Mä oon tässä parin viikon ajan ihmetellyt, että mitä ihmettä tämä on kun tulee välillä iltaisin ihan tukkoinen olo. En edes ajatellut, että se vois liittyä raskauteen. =)

meelaie Hyvä, että sulla on parempi olo!

Nipsu-81
Kuinka nopea sun synntys oli?

Tänään on ollut ihan ihme päivä. Jotenkin masuun on sattunut ja aivan kuin masuasukki ei ois nukkunut juuri ollenkaan. Mieletöntä myllerrystä koko ajan. Kysyinkin jo siltä, että meinaatko jo syntyä.

Huomenna synnytysvalmennukseen!

Mandy ja Aksu 35+4
 
merkkailee!

huonetovereista mulla oli ensin kun odottelin synnytystä osastolla 41v. äiti, pääsi pois vauvan kanssa samana päivänä,olin sitten yksin vuorokauden kunnes pääsin synnärin puolelle käynnistykseen. kun baby oli syntynyt sain huoneen jossa olin siitä synnytys yöstä seuraavaan iltaan yksin kunnes sinne tuli synnytystä myöskin odottava lestadiolais-tyttö, mua nuorempi ja 3 lastaan odottava (tuntui hirveelle, ite olin vasta 23 täytin samana päivänä kun poitsu synty, ajatella että oli mua nuorempi ja jo 3mas) :eek:
tyttö ei halunnut/saanut katsoa televisiota, lähti pois kun mieheni tuli... ymm. hyvin hiljainen joten ei juttukaveriksikaan ollut. :headwall: :( itse en pysty nukkuun sairaalassa tai vieraissa paikoissa joten halusin tosi pian pois ja pääsinkin, tii yönä sektio ja perjantai iltana pääsin kotiin! =)

tuikkis ja pekunalle 33+5
 
huoh. täällä valvon enkä muuta voi. tällä kertaa kylläkin elukoiden vuoksi. viime yönä heräsin oman koiran kuralle menoon ( ei ihanimpia hajuja, johon voi herätä!!!) ja eikun sitä siivomaan. tänä yönä hoitoon tullut koira oksensi ja alkoi ulvomaan sisällä. omista koirista toinen aivan raivo päällä kun hän joutuu olemaan yön ulkona. kuka tätä stressiä kaipaa. ens viikonlopuksi lupasin ottaa vielä anopinkin koiran ja syyskuussa viikoks kun lähtee reissuun. taidampa perua. en todellakaan kaipaa näitä valvottuja öitä yhtään enempää kuin on pakko. ei helvata. kaiken kukkuraksi löysin anopin kotootani illalla YKSIN hengailemasta ukon firman kirjanpidon parista. kyllä aika paljon kestää, mut ei enää sitä että ei tiedä ettei saa kotonaan olla rauhassa sillon kun haluaa. :headwall:

oon kyllä just nyt suhteellisen kypsä tapaus!

millähän sais rauhotettua tän trafiikin tässäkin torpasta sitten kun beibe saapuu? ei olis ikuna pitäny ostaa sukutaloa, ihan kuin tää ois kaikkien omaisuutta, ainakin kaikkien kamoja täältä tuntuu nurkista löytyvän kun tääl on hyvä säilyttää, kun on tilaa.:kieh:

sissi ja papana 33+0 jee, nythän poksuu taas
 
Heippa.

Lueskelin eilen viestejä. Mua rupes naurattamaan kun jollain oli puhetta et hermot ihan tiukalla! Niin myös mulla :whistle: En muista et noista pojista ois ollut tälleen.... Mulla ainakin se *yrpä kasvanut otsaan vahvasti :LOL:

t. hellu 33+3
Onkos muut nähneet tai alkaneet nyt näin loppuvaiheessa nähdä painajaisia?? Mä näin toissayönä niin kamalaa unta et heräsin siihen kun itkin. Ja sit itkin miehelle sitä vielä aamupalapöydässä kun se oli niin kamala uni :ashamed: :/ Nyt sit yöllä näi taas pahaa unta, kokoyön vaan jatkui. Onkohan nää jotain sisäisiä pelkoja mitkä ilmenee unina vai ??

Miehellä tosiaan alkoi eilen loma =) Tänään meinataan suunnata lintsille kun vielä jaksaa käpytellä jonninverran ja missään ei lasten kanssa vielä käyty. Mulla sellanen tuntuma että tytsy tulee ennen la. En tiedä miksi sellanen tunne, on vain. Niin nyt koitettava tän 3vko. aikana käydä lasten kanssa kaikki paikat missä oli tarkoitus käydä. Harmittaa vaan et nyt ilmat ei niin suotuisat ku 2 viim. vko...

Eilen tuli postissa vauvankaukalo. Huusin huuto.net Brio primon. Kuavauksessa oli et on uuttavastaava ja puhdas jne. No, todellakaan ei ollut ihan kuin uusi ja kankaat likaiset :headwall: |O Nyt sitten pestävä ne kankaat ensitekijöikseen. ja laitan kyllä piiitkän miinuksen kyseiselle myyjälle!!

Eipä muuta nyt näin aamutuimaan... Me tosin herätty jo 6. niinkuin melkuin joka aamu kun noi poajt sellasia aamuvirkkuja näin lomalla :headwall:
 
Huomenta!

Nannuzia kaipaaville kerrottakoon, että on netin mukaan poksahtanut 30.6. ja ison tytön onkin tehnyt :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja hellu77:
Onkos muut nähneet tai alkaneet nyt näin loppuvaiheessa nähdä painajaisia??
Oon nähny puolesta välistä lähtien ja aina oon huono äiti etenkin Esikolle. Kärsin ylihuolehtivaisuudesta (lapseni kasvaa pumpulissa..) ja unissa en pysty turvaamaan lapseni turvallisuutta. Aamut podetaan sitten painajaiskrapulaa ja kyllä on paha olla kun ylihuolehtivaisuus jo itsessään on niin rasittavaa :headwall: :'(
 
Nopsatekstiä lyhyesti..

Ketutus: Mä oon ollu tässä raskaudessa alusta asti tosi ilkee ja kiree akka. Ykkösen raskaudessa ei mitään kireyttä ollut :/ Ja kärsin nyt suunnattomasti tästä olosta kun koko ajan jokin asia nyppii...

Painajaiset: Niitäkin oon nähnyt alkuraskaudesta asti.. Inhottavia unia siitä kun pojalle sattuu jotain ja mä en pysty auttaa.. Hirveetä herätä siihen kun pojan itkuiset kasvot vaan piirtyy silmien eteen.. Sitten onkin pakko mennä kurkkimaan tonne pinnasänkyyn jotta onko kaikki ok. :D
 
Huomenia kaikille! Täällä mummolan suunnalla on tosi kylmä, hui! Mummu lähti tytön kanssa tuulipuvussa ulkoileen.

Mandy, synnytyksen kokonaiskestoksi tuli 5 tuntia, joista 1,5 kerkesin olla sairaalassa ja sinne, kun menin niin olin jo kokonaan auki. Laittoivat ihan normaalisti odotushuoneeseen ja piuhoihin supistuksia mittaan. Tyyliin juuri, että ensisynnyttäjä ja juuri synnytys vasta alkanut, ettei mitään kiirettä. Rupesin sitten puhumaan, etten oikeesti enää pysty siinä makamaan ja kurkkasivat alapäähän niin sitten enää kysyttiiinkin, että haetaanko pyörätuoli vai pystynkö vielä kävelemään synnytyssaliin? No minähän kävelin...ja, kun alkoi kotona hassu olo tulla ja supistuksia tulla niin mähän olin lähes koko ajan vaan liikkeessä, että se todennäköisesti vei synnytystä niin nopeasti eteenpäin. Suosittelen liikkeessä oloa, JOS vaan pystyy!

Mulla on myös nyt ollut väliin hermot ihan kireellä! Yhtään en oo meinannut tytön kiukuttelua jaksaa...vaikka olen aika pitkäpinnainen, tai ehkä sitten enemmän töissä ku kotona. (Mähän olen päiväkodissa töissä.)

 
Joo ei tosiaan aina ole niin että ensisynnyttäjällä synnytys kestäisi kamalan pitkään.
Tossa juuri kaverit saivat jokinaikaa sitten lapsen ja kun 9 illalla lähtivät sairaalaan niin vauva oli jo vähän yli 11 ulkona, ja tosiaan ensimmäinen lapsi oli heillä.

Vitsi mun niin alkaa ärsyttämään kun mies nykyään kysyy monta kertaa viikossa että jännittääkö mua jo synnytys.
Ja sitten vielä kaikille selittää että "kyllä sitä jo ihan selvästi jännittää vaikka se muuta väittääkin "
Mielestäni en jännitä, olen kyllä miettinyt asiaa, mutta ei se mitenkään jännitä.
Taitaa miestä itseään jännittää enemmän, ja kun ei halua myöntää sitä niin kääntää sitten asian toisinpäin :D
 
RangaTanga, kiva kuulla susta! :) mäkin olen täällä aika harvakseltaan lukenut ja kirjoitellut. Koneella oon käynyt sen verran et jaksan just meilit lukea. Mä oon tavannut kavereita, käynyt kaupungilla tekemässä vauvahankintoja ja nautiskellut tossa kotiterassilla auringosta.

Nimistä, molemmille on valmiina nimet. Pojalle etunimi tiedossa, mutta toinen nimi vielä puuttuu -mies ei hyväksy toiseksi nimeksi mun ehdotusta Otakar. Musta se olis hieno nimi!! Tytölle on koko nimi tiedossa eikä olla salailtu asiaa. Toki ollaan sanottu, että saattaa matkalla vielä muuttua. Mutta kerromme kyllä heti lapsen nimen, kun hän on syntynyt. Musta olis outoa, jos mun lapsi olis muille ihmisille nimetön pari kuukautta.

Synnytystapa-arvio, mulla on 13.7. aika Porvoon sairaalalle synnytystapa-arvioon. On kuulemma normaalisti neuvolalääkäri noilla viikoilla (36), mutta koska mulla on allergiapohjaista astmaa ja olen käynyt pelkopolilla, niin synnytystapa-arvio tehdään sairaalalla.

Liikkeet, tämä nakero mellastaa aivan hirveästi. Maha liikkuu ja muljuu, kun kaveri järjestelee itselleen tilaa. :D tälläkin hetkellä mun maha on ihan kummallisen mallinen, kun tyyppi yrittää tunkea vatsasta läpi, heh! Ei kyllä malttais enää kauan odottaa, että tapaa tämän mellastajan silmästä silmään. :heart:

Hankinnoista, meiltä puuttuu vielä hoitopöytä. Pehmusteet on kyllä, kun ne olen ostanut joskus ajat sitten jostain tarjouksesta. Pinnasänky on vielä kasaamatta, mutta varmaan tänään kasataan. Mies oli löytänyt jostain sellaisen ihanan retrosängyn. Se on oranssinkeltainen, jossa on värikkäitä puupalloja muutamassa pinnassa. Se on aivan ihana!! :) patja pitäis siihen hommata. Sitterin ostin viime viikolla. Päädyin siihen Baby Björnin Balanceen. Sain vielä tingattua 30 euroa pois hinnasta, kun oli siinä liikkeessä omistaja vaihtunut eikä kuulemma ota sitä enää valikoimaan. Olin kyllä tyytyväinen, kun en yleensä osaa tingata. :D vielä olis kaikkea pikku puuhaa ja järjestelyä sekä varmaan hankintoja, kun en esikoisen odottajana oikein tajua, että mitä kaikkea sitä tarttis olla valmiina...

Sairaalalaukusta: ostin eilen Seppälän alesta ihanan uuden ison laukun, jonka heti päätin ottaa sairaalalaukuks. Jotain olen jo sinne pakkaillut (hygieniajuttuja, kosmetiikkaa, kengät, vauvakirjan...) ja kohta katon muksun kotiintulovaatteet sinne. Onko jollain kokemusta, että mitä ehdottomasti pitää olla mukana sairaalaan menoa varten?

Nyt lähen pyykkejä laittaa ja kattoo ne muksun vaatteet sinne sairaalalaukkuun. :wave:

Luminella ja matkustaja 35+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja iinaZ:
Nannuzia kaipaaville kerrottakoon, että on netin mukaan poksahtanut 30.6. ja ison tytön onkin tehnyt :heart:

Onnitteluja sitte kovasti Nannuzille, hyvän syntymäpäivän valitsi vauveli =)

Kävin äsken kahden nuorimman kanssa Prismassa. Jo luulin että jään matkan varrelle ku aulassa alko kerta kaikkisesti supistella ja kivuliaasti. Piti ihan pysähtyä ja olla paikoillaan ja sitte pikku hiljaa liikuskella hitaasti eteenpäin. Kipu hävis vähitellen ja jäljelle jäi pelkkiä vatsankovettumisia. Eilen illalla kans totesin sohvalla maatessani ja telkkarista kultaista liigaa tuijottaessani että ihan ku supparit ois muuttumassa kivuliaksi. Ei hyvä tässä vaiheessa. Pitää ottaa tosi rauhallisesti aina ku miehellä on vapaapäivä. Hän tekee pitkiä työvuoroja ja sillon ku on töissä, mää oon käytännössä yksikseni lasten kanssa aamusta myöhään iltaan asti. Nuo päivät meinaa olla jo hiukan rasittavia - pesueen ilta- ja nukkumaanmenoshow on yksinään melko raskasta. Onneksi miehellä sitte on vapaata enemmän ku kaks päivää viikossa vastineeksi. Tänään ja huomenna hän käy muutaman tunnin keikan lähikaupungissa. Illoiksi onneksi palaa kotia.

No joo, tulipahan valitettua, kerranki :p

Sinderella 32+5
 
Miulla katosi myös tekstit eilen taivaan tuuliin, mutta onneksi olin johonkin kohtaan tallentanut ainakin osan viestistä ennen kuin palsta kaatui! No jokatapauksessa, tässä nyt eilisen tekstiä:

Halojata halloo ja perjantaita kaikille :wave:

Tänään oli aamulla esikoisen 1-vee neuvola, toinen reputti palikkatestit lähes kokonaan kun kaikki mikä nyt vähääkään ruukaa pyörimään, viskoo pitkin lattioita ja poika perässä :LOL: No mutta sellainen se on, meidän pieni, kertoo jotain jo sekin että sanoista äidin ja isin jälkeen tuli "mennään!" :D Eli liikuntaa tulee tavallaan tässä ohella harrastettua kun poitsu pitää pari kertaa päivässä viedä pihalle purkamaan energiaa. Bongasin tuosta meidän kadun toiselta puolelta kivan aidatun leikkipuiston jossa voi antaa suht vapaasti juosta pallon perässä, joka puolestaan helpottaa miuta jo ihan huimasti! Kun nuo hiekkalaatikkojutut ei oikein meinaa kiinnostaa, niin juoksee tässä kerrostalon pihalla heti parkkipaikoille autoja katsastamaan - ei oikein toimi....

Kimallekos se puhui että kotoa löytyy kymmenkuinen, nauratti kun lueskelin noita siun juttuja teidän pienokaisen puuhailuista, kun on jotenkin niin tuttua :D Meillä pistettiin sisustus muuton yhteydessä ihan uusiksi, olisin muuten varmaan tullut hulluksi! Nyt kun asunto on (uusia kujeita odotellessa) suht koht taaperoturvallinen niin saattaa ehkä imetyksestäkin tulla jotain, mutta aikahan sen tietysti näyttää. Upposihan noihin turvalukkoihin ynnä muihin aika lailla euroja mutta meikäläisen mielenrauhaa ajatellen joka pennin arvoiset! Elektroniikka sai väistyä katonrajaan ja pyrittiin tekemään lastenhuoneesta sillä tavalla viihtyisä että tykkää nykyään vaikka itsekseen täällä puuhastella :)

No niin mutta mitä raskauteen tulee, öistä ei tahdo tulla enää mitään! Alkaa oikeasti väsymys painamaan siihen malliin että täysin tapojeni vastaisesti olen jopa joutunut nukkumaan päikkäreitä! Ei siinä, eihän ne pahaa tee, mutta ihan hirveää kun joutuu nousemaan jatkuvasti vessaan, k*settaa kuin palokunnan hevosta ja on kuuma! |O

Selkä, jalat ja peräsin on myös olleet tänään tosi kipeänä, kävely on jotain Martti Ahtisaari-luokkaa... toivottavasti ei nyt tämän pahemmin leikkaa kiinni tai sitten ollaan pulassa.

Noh, mutta vaikka kuulostaa pahalta niin esikoiseen verrattain olo on kuitenkin ihan jees. Ensi viikolla lähdetään viikoksi Suomi Tourille miehen ja Leevin kanssa! :) Tarkoittaa siis että hypätään autoon ja mennään suurinpiirtein sinne minne nokka osoittaa. Tosin mahdollisesti suunnitelmissa on ostaa samaisella matkalla isompi auto, joka tarkoittaa sitä että mentäisiin ensin junalla Lappeenrantaan sitä hakemaan. Sitä ennen pitääkin sitten katsastaa varmuudeksi nyt asunto sellaisiin asemiin että jos jotain sattuu matkalla niin onpahan ainakin kaikki valmiina.

Vauvan tavaroiden hankinnoista ym järjestelyistä jopa MINÄKIN olen vihdoin aloittanut :D Pienet pyykit on nyt pestynä ja kaappiin tehty tilaa niitä varten, sänky tilattu vaavisänky.fi:stä ja sehän tulee siis kotiovelle toivottuna päivämääränä :) Laitoin sen tulemaan vähän reilu viikko ennen laskettua aikaa.
Käytiin myös tuossa vaunukaupoilla ja nyt on rattaat pistetty tilaukseen, elikkä tämmöttiset ruoskat tulee sitten meidän perheen käyttöön:



Oltiin tänään tuolla Myyrmannissa poikain kanssa ja mies sitten tuuppasi miut Change-alusvaateliikkeeseen kyselemään imetysliiveistä, ja sattuikin niin hyvin että alennusmyynnit on heilläkin, ja "mittatilausrintsikat" (myyjä auttaa) saadaan jotakuinkin 20e kappale! :D
Tosi hyvää, asiallista palvelua, järkytti vähän tosin kun tajusin G-kuppeja sovittaessa että liian pieneksihän ne jää ja viime puheilla oliko se lopullinen koko, mitä vartavasten miulle tilasivat oli joku 65I :LOL: :LOL: Ajatelkaa, itsehän olen kaikki puolitoista metriä pitkä ja muutenkin pienikokoinen, miten sellaisten kanssa tulee edes toimeen?!? :LOL:

Ai niin ja taisipa minulla olla neuvolakin aiemmin tällä viikolla mutta en nyt noita tahdo ulkoa muistaa... terkka taas vaihteeksi unohtanut kirjoitella nuo merkinnät tuohon vihkoseen asti :kieh: No käyrää on sentään viitsinyt vähän piirrellä, näyttäisi sf olevan n 29 cm luokkaa, eli aika pieniähän tässä ollaan vieläkin, mutta kuten joku jo sanoikin niin kyllä täällä tosiaan hikoillaan ja kipuillaan ihan yhtä lailla pienenkin vatsan kanssa, valitettavasti :D

Muoks muoks! Sain ne tyttösen vaatteet kaappiin asti! Aplodeja kiitos! :D
(Tässä kohtaa alan muuten ihan tosiaan toivoa että uusi tulokas on tosiaan tyttö - tai edes näyttäisi siltä :LOL: )

kielletty 34+5
 
Ihan pikaisesti tulin vaan lukemaan kuulumisia, kun täällä anoppilassa tosiaan ollaan :)
Eilen käytiin kalalla ja jaksoin istua veneessä n. 3 tuntia :) Sitten alko jo selkää särkemään niin että oli pakko pyytää miestä soutamaan rantaan :D
Mutta ihan hauskaa oli. Tosin aika kova tuuli oli ja oltiin sitten vielä aika huteralla veneellä liikkeessä, joten olin varma että se kaatuu :D

Nannuzille kovasti onnea täältäkin, jos nyt sattuu täällä palstalla käymään =)

Eilen käytiin hakemassa turvakaukalo. Sehän me saatiin käytettynä ( ei tosin ole kun n. vuoden vanha) Britaxin Römer baby-safe, hyvältä vaikuttaa kaikinpuolin :)

Mukavat viikonlopun jatkot kaikille =)

outiko 36+3
 

Yhteistyössä