ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Turvottaa 24h/vrk... kyllä on SIKAmainen olo jo heti aamusta :( Mahtaa maanantaisessa nlassa vaaka räjähtää tästä painosta!

Onko muilla jääny alkuraskaudesta tuttua nenän tukkoisuutta? Mulla tuntuu pahenneen, mutta onneks ei oo sellasta tavis-nuhaa että pitäis koko aikaa niistää.

Supistaa, kivistää, kovistaa, jomottaa, pissittää, turvottaa, närästää, vihloo ja vaivaa - mutta ei ummeta. Jtn hyvääkin joskus!

Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Synnyttäjiä heinäkuussa on 300 eli n. 10 per päivä ja täällä kun on muutenkin nyt ahtaat tilat remontin jälkeen niin...
Taitaa sama vaiva olla tällä vauvabuumilla joka paikassa, mutta samahan se on missä se syntyy, vessassa on edes rauhaa, käytävällä ei :D

p.s. vessasta mieleen, mua ei oo ainakaan päästetty johdotettuna (epiduraali+keittosuola) enää vessaan vaikka paikat ollu vasta 4-6cm auki. Rautapottu alle ja lantio ylöspäin ois pitäny lorottaa, mutta mies on kaapista hakenu niitä "megavaippoja" joita kului sellaset 6 kpl per pissi :LOL:

pekunalle :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Kerroin neuvolassa siitä, että mulla on ala-asteella mennyt häntäluu pituutta hypätessä kieroon (+sattuu vessassakäynti turkasen paljon häntäluuhun) ja sainkin ajan ens viikolle päivystävälle lääkärille. Hän tekee mulle kait alatutkimuksen ja päättää, että onko tarvetta varata aika äitipolille synnytystapa-arvioon.
Ihanaa, saat mielenrauhan! :)

tyttönen90, ihana masu :heart:


-iinaZ & Kolmonen 34+0 (enää 21-56 päivää, ikkunoiden pesut alkaa 24.7. 37+0)
 
Huomenta!

Näköjään muitakin aamuvirkkuja täällä, ite heräsin taas jo ennen kuutta, mutta mikäpäs tässä :D

iinaz:
ikkunoiden pesut alkaa 24.7
Meinaatko vielä jaksaa pestä ikkunat? Mäkin haluaisin pestä täällä, mutta kun en uskalla :/ Ja mieskin on sitä mieltä että oon hullu jos alan vielä ikkunoita pesemään :D

Toinen sellanen homma ois toi mattojen pesu, mutta luovutan senkin suhteen suosiolla..

Tänään lähdetään miehen porukoiden luokse ja lupauduin jo miehelle kalakaveriksi tälle iltaa.
Tai se kuulema ottaa mut mukaan sillä ehdolla, etten heti alkuun rupee valittaan nälkää/pissahätää/kylmyyttä tms.tms. kun veneeseen on päästy :whistle:
Otanpa siis eväät mukaan. Mä vaan niin nautin siitä veneessä istumisesta ja siitä kun on rauhallista jne.
Ois muuten aika hyvä jos synnytys käynnistys keskellä jotain järvee, ois siinä miehellä kiire soutaa rantaan :LOL:

No, mutta alan tekemään nyt jotain tosi "hyödyllistä".. en vaan tiedä vielä mitä se ois..

outiko 36+2
 
Huomenta !!!

Täällä on aamulääke taas otettu ja puistattaa ihan kauheasti kun maistuu niin pahalta tuo litku.
Siis lääkäri kun kirjoitti mulle sitä närästyslääkettä niin tietenkin on sitten poretabletti ja maistuu ihan sappinesteelle :x
Vasta muutaman päivän olen tota litkua juonut ja kuulemma 2 viikkoa pitää ottaa aamuin illoin ja sen jälkeen sitten tarvittaessa.
Lisäksi se vielä jotenkin vaikuttaa tuolla päässäkin ilmeisesti koska monesti on jotenkin sekava olo kun on lääkkeen ottanut, ja mies on sanonut että näytän ihan siltä kun olisin vetänyt jotain kun silmät kiiluu ja katse on lasittunut.
Mutta kyllä silti on ihan kiva kun saa öisin nukuttua ( lisäksi lääke taitaa vielä väsyttää koska en herää edes vessaan enää kun vain kerran yöllä )

Mä olen kanssa suunnitellut peseväni ikkunat tässä vielä ennen vauvan syntymää.
Nyt kun asutaan ensimmäisessä kerroksessa niin pystyy pesemään ulkoakin ikkunat.
Täytyisi vaan käydä ostamassa pesuvälineet niin saisi senkin homman nyt tehtyä, mutta ehkä sitten jossain vaiheessa....

Taas pitäisi saada vaatteet päälle ja aamupalaa nassuun ja viedä koira ulos.
Ei vaan jotenkin innosta lähteä tonne vesisateeseen..
Ihan kiva kun on viileämpää ( kai ) mutta ei toi sade niin kivaa kuitenkaan ole.
Mutta kai se on pakko kun mieskin lähti töihin..

Kikka ja pikkuinen 34+2
 
Heis! BB ja tyttönen ihanat masut!
Outiko täällä myös aamuvirkkuja.. hienoa, että synnytystapa-arvio sujui hyvin!
Iinaz toivon myös huonekavereita enemmänkin jos mahdollista! Esikon kohdalla kahden hengen huoneessa, huonekaveri ei osannut olla lainkaan sairaalassa, ja itkeskeli öisin ja
toivoi pääsevänsä vaan pian pois. :( Ei niin hyvät muistot jäänyt.
Mandy hauskaa babyshoweria!
Kaikille muillekkin jaksuja, en muista mitä pitikään kommentoida!

Ihanaa, kun helteet vähän helpottavat :)
Kuinka moni teistä harrastaa vielä liikuntaa? Minun on pakko pääästä liikumaan, en
yksinkertaisesti kestä jos en liiku!!!!! Tarkoittaen uimista, lenkkeilyä (juoksu vaihtunut
taapertamiseen), salilla käyntiä ja pyöräilyä. Eilen pyöräilin 13km lenkin, omaan tahtiini ja sykemittarin kanssa ja se teki niin hyvää :p suosittelen lämpimästi kaikille, jotka eivät kärsi kivuista yms. Uskon, että hyvä peruskunto auttaa synnytyksessä ja siitä palautumisesta.

Omassa masussa voidaan hyvin, vauva potkii mukavasti, ja on vallannut koko vatsan! Tuntuu, kuin olisin nielaissut tukin! :) Satunnaisia supisteluita on, paikat pehmenneet mutta kiinni. Neuvolasta sanottiinkin, ettei tämä tule hetkeen aikaan ulos, niin tiukasti kohdunsuu
kiinni!
Sf mitta on nyt sama (32+5) kuin esikolta synnyttämään lähdössä rv 39! :eek:

hauskaa päivää kaikille, lähden tästä lenkille kun mies ja tyttö nukkuvat :wave:
 
ei jumalauta mä en jaksa enää kun toi työmaa pitää niin kovaa ääntä tossa seinän toisella puolella! Koko talo hytkyy ja heiluu ja kauhee ryskis ja pauke kuuluu sisälle vaikka ikkunat kiinni. Ne alottaa aina tossa puoli seittemän... yöllä pääsi nukkumaan kolmen jälkeen kun oli tarpeeksi viileää sadan suihkun jälkeen vaikka ikkunan alla makasin sängyssä... ALan olee ihan liian puhki kun 48 tunnin aikana nukkunut yhteensä 6h... |O :'( Anteeksi omanapaisuus
 
Iinaz
Supistaa, kivistää, kovistaa, jomottaa, pissittää, turvottaa, närästää, vihloo ja vaivaa - mutta ei ummeta. Jtn hyvääkin joskus!
Ihan samaa täällä :LOL:

Merkkailen...
Kiitos Mandylle uudesta pinosta!

Täällä näyttää pilviseltä ja viileemmältä tää aamu.. Ei haittaa yhtään kiva hengähtää välillä tuosta helteestä :)

Lauantaina olis kaverin häät... Voi luoja... Täällä myös kenkä ongelma, ei ihan kirkkaan keltaisissa crocseissa joo viitsis mennä.. Pakko kai vaan ahtaa jalat noihin balleriinoihin ja istuskella sitten ilman kenkiä jossain piilossa välillä :) Pään vaivaa tuottaa myös vaatetus, vaikka ei niin paljon onneksi.

tyttönen90 ihana masu!

Vauvakutsuista Kuinkas monelle on järjestetty tai ollaan järjestämässä tai järjestää itse?
Mulle ovat kai sellaisia suunnitelleet.. Mutta jotenkin luulen, että niillä on nyt vääränlainen käsitys millaiset niiden pitäisi/mä tahtoisin niiden olevan :( Tässä kohtaa kun vointi alkaa olla kokonais valtaisesti turpea ja paksu ja nihkeä ja ja ja... Niin ei jaksais enää mitään "hömpötyksiä" :D Haluis vaan tosiaan että ollaan yhdessä, syödään hyvin ja turistaan mukavia.. Ja pelkään että ovat suunnitelleet kamalasti kaikkia leikkejä tai kisoja ja mä en vaan jaksa. Olen koittanut siitä sanoa muutamaan otteeseen mutta enpäs sitten tiedä millaisin tuloksin. Pöh...

Citilda ja PikkuTyyppi 33+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Huomenta!

Näköjään muitakin aamuvirkkuja täällä, ite heräsin taas jo ennen kuutta, mutta mikäpäs tässä :D

iinaz:
ikkunoiden pesut alkaa 24.7
Meinaatko vielä jaksaa pestä ikkunat?

Toinen sellanen homma ois toi mattojen pesu

Tai se kuulema ottaa mut mukaan sillä ehdolla, etten heti alkuun rupee valittaan nälkää/pissahätää/kylmyyttä tms.tms. kun veneeseen on päästy :whistle:
Otanpa siis eväät mukaan.

Ois muuten aika hyvä jos synnytys käynnistys keskellä jotain järvee, ois siinä miehellä kiire soutaa rantaan :LOL:
Sähköjänöltä ei patterit lopu koskaan - välillä valitettavaakin. Ikkunat pesen kyllä, mutta matot pesetin äidilläni möksällä, painepesurilla se on nopsaa.

Joo, kannattaa noilla kalastusehdoilla ottaa eväiden lisäks mukaan pisusanko ja pilkkihaalarikin. Itse tein pientä Esikkoa (3670) 20h, että kerkeette kyllä hyvin sieltä järveltä vaikka käynnistyiskin synnytys :D Ensin supistukset hävittää ensikertalaisella kohdunkaulan ja sitten vasta lähtee suu aukeemaan. Sanotaan että vauhti on 1cm tunnissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hilla-80:
toivon myös huonekavereita enemmänkin jos mahdollista! Esikon kohdalla kahden hengen huoneessa, huonekaveri ei osannut olla lainkaan sairaalassa, ja itkeskeli öisin ja
toivoi pääsevänsä vaan pian pois. :( Ei niin hyvät muistot jäänyt.
Tätähän vois oikeestaan kutsuu jo painajaiseksi.. Vaikka itsekin oon tosi itkuinen niin huonekamujen kanssa sille nauretaan (esim. itkua siitä että aamupala oli niin hyvää ). Jospa saat tällä kertaa kivemmat kaverit tai pyydät hlökunnalta huoneen vaihtoa. Siellä ollaan maksavina asiakkaina.

Alkuperäinen kirjoittaja Citilda:
Iinaz
Supistaa, kivistää, kovistaa, jomottaa, pissittää, turvottaa, närästää, vihloo ja vaivaa - mutta ei ummeta. Jtn hyvääkin joskus!
Ihan samaa täällä :LOL:

Vauvakutsuista Kuinkas monelle on järjestetty tai ollaan järjestämässä tai järjestää itse?
Haluis vaan tosiaan että ollaan yhdessä, syödään hyvin ja turistaan mukavia.. Ja pelkään että ovat suunnitelleet kamalasti kaikkia leikkejä tai kisoja ja mä en vaan jaksa. Olen koittanut siitä sanoa muutamaan otteeseen mutta enpäs sitten tiedä millaisin tuloksin. Pöh...
Toivon että ystävät ois ottanu toiveesi todesta ja kutsut toimis yhtä hyvin kuin suoli, muista ongelmista huolimatta :D


-iinaZ & Kolmonen 34+0
 
Heipsan kaikille :heart:

Jäikin nyt sitten kesäkuussa kirjoittelut kokonaan väliin, mutta lukemassa olen yrittänyt pyörähtää silloin tällöin.

Onnittelut Suveonille tyttövauvasta :flower: :heart: :flower: Eiköhän me loputkin tästä aleta pikku hiljaa poksahtelemaan =) Tai ei ainakaan enää kauaa mene.

Itse olisin jo ihan valmis synnyttämään. Sen verran veti helteet mehut pois ettei jaksais enää. Siihen päälle kun tuli vielä koko perheen kiertänyt vatsatauti niin on ollut aika kuollut olo viime päivinä. Onneksi nyt taitaa säät viilentyä niin eiköhän tää olo tästä vähän helpotu.

Työtkin lopetin jo etuajassa kun alkoi kovasti supistelemaan. Sanoin kyllä töissä monesti etten pariin työpisteeseen mielelläni menisi kun käy voimille ja supistelee mutta just niihin mua vaan jatkuvasti lykättiin niin luovutin sitten kokonaan.

Nyt sitten ollaan vaan lomailtu lasten kanssa, vaikka työstä sekin käy =) Ei paljon ehdi lepäillä ja kerätä voimia synnytykseen.

Joku kirosi työmaata kotinsa lähellä. Täällä alkoi myös nyt tien toisella puolella kerrostalojen rakennusprojekti.
Ärsyttävää kilketta,kolketta ja kirskuntaa päivät läpeensä :headwall:
Ei se muuten niin kamalasti haittaisi, mutta meteli vaan meinaa häiritä tytön päikkäreitä. Ja jos ei nuku kunnon unia on TODELLA kiukkuinen loppupäivän. Pari kertaa on tehnyt mieli mennä raivoamaan työmaalle, mutta eihän ne sille metelille mitään voi.

Neuvolassa mennyt kaikki hyvin. Ensi viikolla viimeinen lääkäri käynti. Saa nähdä onko paikat alkanut "pehmentyä" kun on toisinaan aika napakasti supitellutkin.

Nopeesti tää aika on mennyt. Vielä muistan hyvin ne ekat sivut kun oltiin vasta plussailtu.

Tässä viimeiset "neuvolakuulumiset" viime viikolta.

Vauvelin syke 130, liikkeet ++ ja raivotarjonnassa, vihdoinkin =) Pelkäsin jo että jää perätilaan.
painomuutos +/- 0g/vko (lähdöstä tullut kokonaisuudessaan 1kg lisää)
rr 120/76
pissa ok
turvotusta ei
sf-mitta 29

Nyt täytyy lopetella.... Hyviä vointeja kaikille =) =) =)

Minerva

 
Iinaz Niinpä, hyvin uskaltaa vielä kalalle lähteä. Varmaan pitää laittaa jotain Tenaa housuihin varmuuden vuoksi :D

Tuosta tulikin mieleen, että mä käyn nykysin vaan entistä useemmin vessassa, varsinkin öisin.
Yöllä herään ehkä 4-5 kertaa vessaan.
Sitten kun se pissahätä on vielä sellanen, että tuntuu oikeesti että rakko räjähtää samantien. Oikeen sattuu kun tuntuu että rakko ihan täynnä. Siinä sitte meet pöntölle valmiina päästämään ulos ainakin litran ja sitten lirautatkin sen ruokalusikallisen ulos :D

Tänään tuli uus vauva lehti, täytyy kohta mennä (taas) sohvalle ja paneutua siihen =)

NIin ja täälläkin on yks joka nauttii siitä että ei oo enää hellettä =)

outiko 36+2
 
Heipsan taas! =)

Hilla-80 täälläkin harrastetaan vielä liikuntaa. Koiran kanssa heitetään kävelylenkkejä päivittäin, mies yrittää aina patistaa mua jäämään kotiin, että kyllä hän menee mutta en vaan yksinkertaisesti pysty olemaan liikkumatta. Kyllä välillä on alkanut vähän paikkoja kiristämään mutta sitten on vaan himmattu vauhtia... :ashamed: Tietysti kun tässä h-hetki lähenee niin taatusti tulee vastaan se aika, kun ei enää jaksa/pysty. Mutta niin kauan kuin pystyn niin kävelen, siitä on synnytyksessä hirmu paljon apua että peruskunto on hyvä.

Huonekavereista TAYSissa on mun ymmärtääkseni pääasiassa kahden hengen huoneita ja se voi kyllä olla ihan kivakin että on seuraa vaikka mies siellä on paikalla varmaan lähestulkoon koko ajan (paitsi yöllä )

Jeppis & Pikku-papu 34+6
 
Mun vatsa on ihan saman mallinen ku Tyttösellä, sivulta näkyy oikein hyvin ja edestä ei erota ollenkaan =) Kaikki viis ollu näin samanlai. Mulla ei siis ikinä oo ollu selvästi erottuvaa poika- tai tyttömahaa.

Eilen kävin äippäpolilla. Näyttäis sittekki siltä että alakautta vois synnyttää. Viikon 38+ kokoarvio ois nyt 4100g. Käynnistys ois siis tuolla 38+ viikolla ettei pääse vauveli kasvamaan liian isoksi. Sokruja mittailen edelleen ja herkut on kielletty toistaiseksi.

Sinderella 32+4

MUOKS Huonekavereista. Mää taas oon niin yksinäinen susi että mieluummin oon huoneessa vain vauvan kanssa. Viimeksi muutama eka päivä huonekaveri kuorsas niin kovasti että sekä mää että vauva ei saatu nukuttua! Piti keskellä yötä mennä käytävälle keinutuoliin kiikkumaan. Seuraavana päivänä sain vaihettua huonetta, jossa oltiinki sitte loppuaika ihan kaksistaan.
 
JEE ulkona on viileetä!

Viime yö oli taas ihan tuskanen, heräsin joskus neljän aikaan kun taapero inisi sängyssään.. Yritin etsiä pojan tuttia tuolla pimeässä huoneessa (oli heittänyt sen alas sängystä) jotta se olisi sitten käden ulottuvilla jos poika herää... Tunnustelin koko pinnasängyn alusen ja sängyn ympäristön, sekä sängyn ja seinän välisen raon. Tuohon etsintään meni varmaan se puoli tuntia enkä siltikään löytänyt tuttia... Oli kyllä vähän turhauttavaa kun tuo mussukka on nyt hävittänyt kolme neljästä tutistaan, niin ton yhden oli nyt löydyttävä :D Herätinpä sitten ukon etsimään tota niin kovin tärkeää tuttia, raukka oli ihan pihalla ja löysi kuin löysikin melkein heti sen tutin... Menin sänkyyn siitä makoilemaan ja joka kerta kun lapsi käänsi kylkeä, olin kurkkimassa oven suusta että heräsköhän se... Loppujen lopuksi otin ja kannoin sen tohon meidän väliin nukkumaan :D Ja siinä puol kuuden-kuuden aikaan oon sitten varmaan nukahtanut :)

Tyttösellä ihanan iso masu =)

Tosta synnärihuoneesta. Nyt kun täällä on keskusteltu siitä niin oon vasta tajunnut että hemmetti, mä joudun olee yksin siellä laitoksella... Mä inhoan sairaaloita, jännitän uusia ihmisiä ja sitten joudun olemaan siellä pelottavassa paikassa ihan yksin :( Mä oon varmaan siellä sit se joka pillittää "mä haluun kotiin". Yksin olemisella tarkoitan siis että ilman ukkoa ja poikaa.. Toivottavasti mä en joudu sitten olemaan pitkään sisällä.. Pojan kanssa olin 6 päivää, mutta meillä oli perhehuone ettei silleensä mua haitannut.. Hyvät safkat siellä oli, ja sitä oli niinku riittävästi munkinlaiselle rohmulle :p kymmenisen kiloa olikin kadonnut tuona aikana, kun söi säännöllisesti ja terveemmin :)

Mähän siis söin jopa synnyttäessäni. Ensin kun mentiin laitokselle, kätilö totes että oon 5 cm auki ja vei meidät sinne synnytyshuoneeseen, selitti kaiken kipulääkityksistä ym. Sitten kysyi että oliko mulla jotain kysyttävää, niin mä pyysin päästä kanttiiniin aamupalalle ja kahville, kun en ollut kerennyt syödä aamupalaa :D Kätilö katto mua vähän hassuna ja sovittiin että voin mennä jos tunnin päästä ollaan takasin.. Sinne ihan synnytyshuoneeseenkin ukko mulle roudas sämpylää ja suklaata kun mulla oli niin kova nälkä =)

Kimalle rv 32+4 ja poju 10,5 kk
 
Ihanaa kun on viileetä. Kamala yö takana, kirjaimellisesti helpottunut fiilis kun oli aamu ja sai herätä. Klo 2.50 katoin edelleen kelloo, eikä nukuttanut sit millään. Ramppasin taas vessas vartin välein. Nukahdin joskus kolmen jälkeen, torkuin ja säpsähtelin. Kello 8.30 sit poika kysyi saaks alkaa pelata pleikkaa. Yleensä mä olen aamuäreä enkä jaksa nousta heti mut nyt tuntui et ai; onks aamu, saaks nousta. jes.
Raahauduin suihkuun ja aamupalat laittaa.
Virtaa piisaa kuin duracelis, päivällä saattaanee himpan väsyttää.

Ihana maha oli tyttösellä ja bb:llä, mä en todellakaan vois teidän kauhuks masukuvia laittaa tänne, maha on valtava ja täynnä raskausarpia. :(

Uudet liivit jotka tilasin netin kautta on tosi hyvät. Toppimallin otin nyt käyttöön kun on niin tiukka kunnes venyy (toivon mukaan) käytössä. Siis päälle pukiessa hankala. Muuten kyl tosi napakka ja hyvä, ei siis purista et ois liian pieni.
Takaa avattava liivimalli oli kans hyvä, lisäjatkopalaa en tarvii ainakaan toistaseks käytöön.
Vieläkin fiilistelen et alle 55e postareineen sain kahdet hyvät imetysliivit. Lisää pitänee tilata. =) :D

Nyt taas pyykkiä viikkaan ja silittää.

Omppuli ja öttiäinen 32+2
 
Neuvolassa käyty ja vauva edelleen pt :( Ens viikolla jälleen äitipolille ja jos ei oo kääntynyt niin sit sektio aika. Vauvan syke 145-155, sf mitta huimat 40,5 sen takia ku on niin ylhäällä. Liikkeet ++, hemoklobiini 146, painoa kiitos turvotuksen +1,4g, pissa puhdas.

Käytiin eilen mun miehen kans tutustumaan synnärille ja kyllä rupes pelottamaan et kohta se on lähellä. Mulle neuvolatäti meinas et parin viikonpäästä ehkä sektio tai käynnistys. =) ja se oli ihan kiva kuulla sillähetkellä ku turvotus oli kova ja lämmintä piisas.

Viime yönä en juurikaan nukkunu. Tunnin seurailin kipeitä supistuksia, joita tuli säännöllisesti 5-8 minuutin välein, mut sit loppu ku seinään. Vauva myllertää tuolla kovasti, potkii ihan tonne alas ja pönnää päällä ylös, ei kivan tuntosta :p

Poika pääsi keskiviikkona kotio, ja 14 klipsiä tuli leikkaushaavaan, ettei se ihan pieni haava ollu. Nyt sitä sit oon aamun hoitanu ja suihkuttanu, vaihtanu selkään ja polveen märkälappuja, mut nyt silläkin rupee onnistumaan yhdellä kädellä toimiminen ku on harjoitellu =)

Täällä Kokkolassa on tullut uusi sääntö tohon synnärille vierailuaikoihin. Eli vieraat saa tulla klo 14-15 ja 18-19 aulaan kattoon äitiä ja isät myös vierailuaikana ei muulloin. Sanoinkin siellä synnärillä et aika hullua, jos vaikka samaan aikaan tulevat nii siinä isä jää kyllä huomiotta. Mut sit kätilö sano et saa isä tulla muulloinkin jos huonekaverille sopii, mulla ainakin menis järki jos ei saa olla ku 2 tuntia vaan per päivä ja vielä samaan aikaan ku muut vieraat. Tämä sääntö sen takia et itelle ja vierustoverille täytyy antaa levähdys aikaa. Jonka ymmärrän ihan täysin. (toivottavasti tulee hyvä naapuri)

Eilen sain jälleen pussillisen vauvan vaatteita, täytyy lähtee raivaamaan tilaa vaatekaappiin
:wave:

Tinuli71 + Morttiina 36+2
 
Moikka kaikille :flower:

Synnärillä toivon saavani perhehuoneen ainakin eka yöks. Täällä on niin ruotsinkielistä et saa olla hyvä säkä et huonekaverit olis suomenkielisiä, eli mielellään oon yksin. Osa kätilöistäkin puhuu huonoa suomea niin tai siis suurinosa :kieh: Kyl mä ihan hyvin tuun ruotsillakin toimeen, mut semmonen rento rupattelu ruotsiks ei kyl onnistu.

Olin eilen synnytystapa arvioinnissa ja täällä ei ronkita B rappua ollenkaan. Kohdunkaulaa on vielä 4 cm, kiinni ja pehmeä. Lääkäri sano, et en saa nostaa mitään tai kurotella eteenpäin, jaa jaa niin varmaan :eek: Täällähän on monella jo sormelle auki ja mä oon visusti kiinni, et tuntu vähän ylireagoinnilta.

Mua vituttaa kokoajan oikeestaan ilman mitään syytä. Tätä on jatkunu nyt ehkä viikon verran. Yleensä oon iloinen ja pirteä, mut nyt on ky*pä otsassa kokoajan. Onko kukaan muu huomannu kroonista vitutusta ilman syytä?



Hudjuke ja kajsa 35+1


 
minerva Synnytyskammoisena ihmisenä jopa mulla ilen tuli sellainen olo että "SYNNY JO"

Outiko TUTTU TUNNE tyo herätä yöllä siihen et rakko repeää ja sitten ei tuukkaa MITÄÄN...Paitsi joku ruokalusikallinen ja hetkenpäästä sit taas.

Jeppis ja hilla
Mulla on kaksi koiraa ja liikuntaa täälläkin päivittäisn. TOSIN nyt alkaa tuntuu jo liian tukalalta käymään ees lyhyttä kusilenkkiä niiden kanssa. Vaikka maha onkin megapieni niin se kyllä PAINAA ihan yhtä paljon... Sitä tuoukkoseni ei ihan aina ymmärräkkää...

Synnärihuoneesta Synnytetää jorvissa ja siellä on niin paljon perhehuoneita et kaikile pitäis riittää ketkä haluaa. Mä oisin varmaan ihan paniikkia ilman omaa miestäni ja oon tosiaan niin herkkäuninen etten varmaa vois nukkuu yhtää jos joku kuorsais...

Omppuli mullei mahssa oo arpia mutta reisissä sitten sitäkin enemmän ja persuksissa :(

hudjuke Täälläkin ollaan ihmeen kiukkuisia. Oiskohan toi univaje mikä tehnyt...
 
Moi.
Meikä aloitti tänään saikun.Eli kaksi viikkoa saikkua ja sitten äippälomalle..Niin kuin joku tokaisi ettei tää lapsen kanssa oleminen ihan lomailua ole,mutta eipä tarvi 8h töissä seisoakaan.
Eilen neuvolassa
rv 32+4
90/66 verenpaine
68,6 kg(eka punnitus 58,2) + 213g/vko
sf 27
syke 140-158
RT

Lääkärillä kävin tänään,joka sen saikun kirjoitti,kun sitä halusin.
cx 2-3cm, hiukan pehmennyt,vs sormelle(muistan että sanoi et sentin auki,mutta en ymmärrä tuota lääkäri kieltä:)
No kuitenkin ne su-ti poltot on paikkoja avannu,mutta ei kuulemma pelkoa et vielä olis syntymässä.
Selkäni oli eilen tosi kipeä-ahdisti koko ajan -asennossa kuin asennossa.

Pomo löi miltein/löi luurin korvaan kun sanoin etten palaa enää työmaalle..Vastas ok *tuut,tuut* .Et jäi taas kerran niin paska maku suuhun..No avaimet ja saikkulappu käytävä viemässä,ellen heitä postiluukusta ja käy tyhjentämässä korini sitten kun pomo lomalla..
:whistle:

BB kaltainen pieni masu mullakin..Kyllä pienelläkin saa kaikki vaivat koettua :LOL:

Mä haluisin kahden ehngen huoneen mieluummin kuin ison..Siis mäkin olen huono nukkuun vieraissa paikoissa ja kotonakin mies nukkuu eri huoneessa kun on niin kova kuorsaan että mä tulisin hulluksi...Välillä tuo asia itketyttää kun ei koskaan tule oleen mulla mies vieressä,mutta minkäs teet..Onko kellään hyviä kokemuksia kuinka kuorsaaminen loppunut?

kokoarvioon oisin halunnut,mutta ei kuulemma syytä kun sirolta terkasta tuntui..ja esikoinen oli 3840g kun 2vko yliaikaisena syntyi...
No ois ollu vaan mukava nähdä vauva vielä kerran masussa..

Pompula81
 
Päivää kaikille =) Oon kyl niin onnellinen ku on välillä vähän viileämpää ilmaa :) Aurinko välillä paistelee mutta silti viileää niin ei tuo aurinko ees haittaa :) Mutta nyt näyttäs olevan pilvessä... Yölläkin oli ihanan viileä nukkua, pitkästä aikaa sai pitää koko yön peittoa päällä, ei tarvinnut hikoilla :)

Tyttösellä on kyllä ihana masu :)

Kivoja kuulumisia neuvoloista ja lääkäristä :)
outiko Mukava kuulla, ettei ole estettä alatiesynnytykselle, ite toivon samaa et saisin tämänki aikaan alatiesynnytyksen :) Että jospa tuo esikoisen aikana tehty sektio ei haittaa nytkään :)

Kyllä mäki tykkäisin, että saisin edes yhden mukavan ihmisen juttuseurakseni sairaalassa sitten... Viime kerroilla ollu semmosia että ne joko ei oo puhuneet mitään (yleensä mulla ollu siis kolmen hengen huone, jossa minä ja yks mun lisäks) tai sit ne itkee tuhruttaa puhelimessaan ikävää... En väitä ettenkö itse olis samanlainen :D Mä kans inhoan sairaaloita ja viimeksi ikävöin esikoista ja miestä :( Vaikka ne viipyikin päivässä kauan (tai mulle tuntu liian nopeelta). Ja enhän mä ollu viimeks ku sen pari päivää.
Jospa nytki pääsisin ainaki yhtä nopeesti pois sieltä! Ja sit viimeksiki oli semmonen huonetoveri jonka vauva itki yön koko ajan ja ei siinä sit saanu nukuttua, vaikken saanu kyl muutenkaan. Ja sitä ennen oli semmonen äiti joka oli synnyttäny keskosen ja vauvalla ei vissiin kaikki ollu sit kunnossa ja se sit asuki melkein keskolassa ja sit ku oli huoneessa ni se soitteli koko ajan ja itkeskeli, mikä tietysti ymmärrettävää. Mutta ei siinä sit ite osannu oikein mitään tehä, saati puhua sit sille mitään. No onneks mies aina on mun seurana ees :) Vaikka saa nähä miten kauan nyt pystyy olee ku on kaks lasta hoidettavana. Paitsi onneks synnytyksen aikana ja sen jälkeen voi olla koko päivän sit :) Että lapset on sen aikaa mummulassa. Nooh, tätä murehitaan sit ku se on ajankohtasta ;)
Mutta sitä toivon, että pääsisin ainaki parin päivän jälkeen jo kotiin :)

Viimeks ku kävin ä-polilla viime kuun lopussa, niin siellä tuli mieleeni yhtäkkiä et herrajumala mulla on sormet turvoksissa et saankohan mä sormusta pois. No siinä yritin ährätä sormusta pois sormesta enkä meinannu saada. Mies sit sano et käy kastelee käsiä ja laittaa saippuaa tai jotain. No mä kävin laittaa desinfiointiainetta ja sen avulla sain sit sormuksen pois :) Meni kyl kivan punaseksi sormi ja jäi mahtava rantu ku oli painautunu. No nyt mulla sormus killuu kaulakorussa kaulassa :) Saa loppu raskauden ajan siinä ollaki.

Nenän tukkosuudesta Mullahan on kans tuntunu olevan nuha koko tän raskauden ajan. Tai ollu tota tukkosuutta varsinki aamuisin, mutta sit keväällä oli myös aivastelua aamuisin ja epäilin sen johtuvan siitepölystä ku iltaisin ei ollu sit mitään tukkosuutta tai aivasteluja. No nyt mulla on sit ollu nuha, tai ainaki tuntuu nuhalta et on tukkosuutta nyttenki. Sais kyl loppua tää että jaksais paremmin, helteillä tosiaan tuntu et henki lähtee ku nenä vuoti ja oli tukossa. Onneks sentään on nyt vähän viileempää välillä. Toivottavasti tää nuha tai mikä lie onkaan ni lähtee pian pois.

outiko Mä kyllä repesin tolle jutulle, et jos synnytys käynnistys järvellä ollessa :LOL: Ja siis se että mies joutus hulluna soutamaan rantaan :LOL: Tosiaan ensisynnyttäjillä ei onneksi niin kiire ole kun synnytys alkaa ;)

Liikunnasta Mä tykkään kans liikkua, mutta nyt jääny kyllä kävelylenkit vähemmälle ku on niin hankala jo kävellä, hidasta vaappumista :D Mutta tuossa mitä leikkipuistossa aina lasten kans ollaan niin tuleehan siinä liikuttua. Kävellä on välillä pakko, että sillon ku ei supistele niin saatan käydä pienen lenkin kävelemässä. Mutten enää niin useesti ku hankala tosiaan liikkua :/

Mulla ei oo ollu vauvakutsuja ikinä eikä tuu ilmeisesti nytkään :) Eipä ne niin tärkeitä ole niin olkoot :) Vaikka kivojahan ne varmasti voi olla :)

Nyt jos lähtis laittaa poitsun päiväunille ja rupeisin vähän jotain hommailee, kuten pyykin laittoa ja semmosta...

mertsu & prinsessa 32+6, tyttö 4v ja poitsu 1v 4kk :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja minerva81:
lähdöstä tullut kokonaisuudessaan 1kg lisää
Tsiisus! :eek: o_O

Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Tänään tuli uus vauva lehti
Itse tilaan Meidän Perhettä kun on koululainen ja tuleva eskakin taloudessa. Kiva lehti, tyksin kyllä kun kasvatukselliset jutskat kiinnostaa jo enemmän kuin mitä Vauva tarjoaa. Tuleeko täällä muuten muille ko. lehteä? Mitä ootte tyksiny?

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Mä inhoan sairaaloita, jännitän uusia ihmisiä ja sitten joudun olemaan siellä pelottavassa paikassa ihan yksin
Eikös sitä seuraa oo just niissä isoissa huoneissa?! Rohkeesti vaan alotat jutun kysymällä jtn vaikka toisen synnytyksestä niin ei tartte yksinäisyyttä potea!

Alkuperäinen kirjoittaja omppuli74:
Uudet liivit jotka tilasin netin kautta on tosi hyvät. Toppimallin otin nyt käyttöön kun on niin tiukka kunnes venyy (toivon mukaan) käytössä. Siis päälle pukiessa hankala. Muuten kyl tosi napakka ja hyvä, ei siis purista et ois liian pieni.
Takaa avattava liivimalli oli kans hyvä, lisäjatkopalaa en tarvii ainakaan toistaseks käytöön.
Vieläkin fiilistelen et alle 55e postareineen sain kahdet hyvät imetysliivit. Lisää pitänee tilata. =) :D
Painijaselkäinen on tiukka pukea/riisua mutta päällä on sit kun ois "toinen iho". Ei paina olkaimet eikä tartte korjailla päivän mittaan. Kuivuukin hetkessä! Kiva että tykkäät. Itse oon käyttäny Carriwellin sporttiliivejä (samat mutta ilman avattavia kuppeja) Kakkosesta lähtien eli 5½ vuotta. On ne vaan niin hyvät ja tukevat, hinta-laatu-suhteesta puhumattakaan kun ei nyppyynnykkään!

Alkuperäinen kirjoittaja tinuli71:
Täällä Kokkolassa on tullut uusi sääntö tohon synnärille vierailuaikoihin. Eli vieraat saa tulla klo 14-15 ja 18-19 aulaan kattoon äitiä ja isät myös vierailuaikana ei muulloin. Sanoinkin siellä synnärillä et aika hullua, jos vaikka samaan aikaan tulevat nii siinä isä jää kyllä huomiotta. Mut sit kätilö sano et saa isä tulla muulloinkin jos huonekaverille sopii, mulla ainakin menis järki jos ei saa olla ku 2 tuntia vaan per päivä ja vielä samaan aikaan ku muut vieraat. Tämä sääntö sen takia et itelle ja vierustoverille täytyy antaa levähdys aikaa. Jonka ymmärrän ihan täysin. (toivottavasti tulee hyvä naapuri)
Koskee varmasti vain normisynnytyksiä joissa saikkulassa ollaan 2½ päivää. Pidempään viihtyville varmasti tarjolla extra-aikaa ja toisaalta onhan se kiva ettei huoneissa häiritä muita äitejä kun siellä ollaan niin vähän aikaa eikä mulla ainakaan oo oikein riittäny aikaa miehelle kun vastasyntyneessä on ollut niin paljon ihmettelemistä ja ajatukset vain siinä. Toivottavasti et joudu viihtymään sairaalassa pitkään tollasilla aikarajoituksilla jos ei osaa olla ilman miestään/perhettään. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Hudjuke:
Mua vituttaa kokoajan oikeestaan ilman mitään syytä. Tätä on jatkunu nyt ehkä viikon verran. Yleensä oon iloinen ja pirteä, mut nyt on ky*pä otsassa kokoajan. Onko kukaan muu huomannu kroonista vitutusta ilman syytä?
Niinhän ne sanoo että tyttö tekee äidistään kiukkusen ja pojasta silmissä lempeä katse. Mulla tää on ainakin pitäny tyttöjen kohdalla paikkansa ja nyt on tyttölupaus mutta kaikki oireet tämä mukaan lukien on aivan toiselta tellukselta ja olen ihmeen rauhallinen normiin verrattuna! Kakkosen aikaan yritin jopa huuhdella sitä kestov*tutusta juomalla paljon (miehen pyynnöstä ), muttei se mtn auttanu. V*tutti vaan entistä enemmän se juominenkin :kieh:

Anna vaan ky*vän kasvaa otsikossa, raskaalle sallittakoon sekin ilo ja muista mittailla miehen kanssa kummalla isompi ;)
 
Raskausarvista mä olen onneksi säästynyt niiltä, että kuten siitä kuvastaki huomas niin ei mahassa ole ollenkaan jälkiä :D Rinnoissa oli muutama viiva mutta nekin häipyi.. :)

Liikkuminen Mä kyllä liikun päivittäin, että yleensä kävelen aikas paljon. Kotona tulee sellaista siivous liikuntaa kun tykkään siivoilla :D Niin ikkunatkin olen pessyt kahteen kertaan kahden kuukauden sisällä kun ei ollut muutakaan tekemistä. (parveke+olohuone+keittiö+makkari..) :D

Turvotus Mulla on ollut turvotusta nyt kaks viikkoa, ja kyllä huomaa että kroksitkaan ei mene enää jalkaan, no ei niitä kyllä voisi käyttää tälläisillä helteillä kun niissä hikoaa jalat niin kamalasti. Olen tyytynyt ihan varvas läpyköihin. :D Huomenna olis häät ja kenkäpulma vaivaa. :eek:
Kihlasormusta en ole voinut pitää enää kuukauteen kun alkoi puristamaan.
Mulla muutenkin aina kesäisin turpoaa sormet kun on lämmintä..

Huonekaveri
Olisihan huonekaveri kiva, ja luulenkin että sellaisen saa.. Ja varmaan se voi ollu joku täältäkin kun on niin paljon samaan aikaan LA TAYSsissa.. :)
Niin Jeppis84 sanoikin että kun mies ei voi olla paikalla koko aikaa.. Niin juuri eilen katselin noita vierailu aikoja niin mies ja lapsen sisarukset saavat olla 10-20 ajalla.. Että kyllä siinä varmasti iltaisin ainakin tulee yksinäisyyden tunne jos ei ole huone kaveria.
 
Ihania masukuvia ootte laittanu :) Ite oon tosi laiska ottamaan masukuvia, esikosta otin vasta aivan viimeisillä viikoilla, kuten varmaan nytkin otan kuvat vasta just ennen kun POKS.

Täälläkin nautitaan viileydestä, ihanaa :) Tosiaan, viime yönä tuli jopa nukuttua, kun ei ollu makuuhuoneessa 30 astetta lämmintä. Mulla onkin menny tässä kaks kesää, etten oo paljo helteitä toivonu, ehkä sitten ens kesänä toivon :)

Mulla on pää ihan tyhjä, etten muista mitä piti kommentoida... Niin, mäkin toivon, että tulis huonekavereita, mielellään puheliaita. Viimeksi olin yksin huoneessa yksikseen pari yötä, sitten tuli huonekaveri, joka ei juuri puhunu... muuta kuin miehelleen puhelimessa, jolle sitten soittelikin ehkä tunnin välein. Tuolla Oulaskankaallakin on uudet vierailuajat, muistaakseni se on 13-17? Ja aulatiloissa otetaan vieraita vastaan. Mies sai toki tulla huoneeseenkin. Viimeksi oli kyllä yks hyvä puoli, kun olin yksin huoneessa, niin vieraat sai tulla sinne huoneeseen. Ihan senkin takia, en voinu istua oikein missään, niin siinähän se oli hyvä sängyssä makoilla ja jutella vieraille :)

Yks lääkärikäynti taas takana ja ens viikolla taas uudestaan, plaah!! Tänään siellä ensin ultrailtiin, sitten piti mennä käyrällekin ja vielä verikokeisiin. Tänään se lääkäri kuitenkin sanoi, että onhan tämä kuitenkin koko ajan kasvanu omaan tahtiin, että ei sillä luultavastikaan oo mitään hätää. Mutta kuitenkin laittoi vielä ens viikolle ajan, ja sitten vielä sanoi, että katotaan jos meet vielä erikoislääkärille Ouluun. Virtauksetkin oli kunnossa ja vauva liikkuu hyvin. Enhän mä mikään lääkäri ole, mutta vauva on koko ajan ollu kaks viikkoa jäljessä, voisko olla vaan mahollista, että hedelmöittyminen olis tapahtunu hiukan myöhemmin, tai jotain?? Eli laskettua aikaa ois voinu sillon heti alkuunsa siirtää pari viikkoa etemmäs. Ärsyttää aina nuo lääkärikäynnit, kun tulee niin inhottava olo. No, katsotaan mitä sitten ensi viikolla. Painoarvio tänään 1,6 kiloa, mikä vastas jotain 31+ jotain, eli on sen pari viikkoa jäljessä.

Nyt laittaan ruokaa pöytään, kun mies tulee kohta syömään. Ostin muuten tänään kesän ekat mansikat, nam.

Helmiir ja Kerttu 33+2
 
Meillä POKS POKS!
Eilen oli neuvola:
Paino: +1,5kg / 2 viikkoa
RR: 119/76
Sykke 125
Pissa ok
RT
Liikkeet ++
Turvotus +
Sf: 37
Mäe en taju miks mun sf on niin korkee. ku käytiin viel Paino-arviossa niin siellä katsottiin ja sanottiin et vauva on normaali kokoinen, menee ihan käyrällä.. HMM

Turvotusta on paljon mutta ei se mua pikemmin haittaa.. )))
EI suppareita eikä mitään synnytykseen liittyvää.

Outiko Tosi kivat kuulumiset lääkäriltä.. Onneks synnytät alakautta, mä kans ku kävin synnytystapa-arvioinnissa pelkäsin että joudun pöyälle.. mutta ei onneks... Nyt sit katotaan kumpi meistä saa nyytinsa syliin ensin HEHE ku ollaan melko samoilla viikoilla ))) (luulen et oot eka) mula vielä 36 viikolla oli kaikki kiinni ja kiinteä.. )) joten yli varmaan mene)))

Anna ja masukki 37+
 
Hei kaikille :wave:

Palailen tänne pitkästä aikaa, tuli lähes kuukauden tauko kirjoitteluun, kun oltiin Virossa lomailemassa. Toivottavasti joku edes muistaa vielä mut :D Täytyy yrittää tuo kesäkuun pinokin lueskella läpi joku kerta, kun ehdin. Ootte kirjoitellut niin ahkerasti, etten nyt osaa paljon muiden juttuihin kommentoida vielä.

Alkuviikosta palailtiin kotiin ja on tässä mennyt muutama päivä pyykätessä jne...
Oli aika tuskaisa matka palailla, kun kesti yhteensä 12h autolla ja laivalla. Onneksi sai kuitenkin pidettyä jaloittelutaukoja välillä eikä ollut kiire mihinkään. Ei tainnut oikein vauvakaan tykätä masussa olosta, kun olin istuallani liian kauan. Tuntui liikkeet niin kipeästi matkan aikana ja supisteli jonkin verran.
Muuten oli hyvä reissu, tuli käytyä sukulaisilla, konserteissa, huvipuistossa, kalastamassa, grillailtua ja muuta mukavaa. Lisäksi on nyt mies tyytyväinen, kun pääsi vielä kotimaahansa ennen vauvan syntymää =)

Raskaus on edennyt oikein mukavasti, tietysti näin hellesäällä kamala turvotus vaivaa ja närästystä on varsinkin iltaisin. Mulla on auttanut närästykseen nuo bonaqua-kivennäisvedet, niitä juon iltaisin, niin polttelu vatsassa helpottaa.

Tänä aamuna kävin neuvolassa. Oma vakio neuvolatäti oli palannut jo kesälomaltaan onneksi:) Kaikki oli kunnossa muutenkin, pissa puhdas, verenpaineet 120/74, vauva raivotarjonnassa, sykkeet 130-140 välillä, sf-mitta 28,5 cm, painonnousukin oli onneksi vain 400g/vko, vaikka turvotus tuntuu olevan niin runsasta käsissä ja jaloissa...
Seuraava neuvola on jo 13.7 ja lääkärineuvola sitten 23.7. Lyhyitä välejä alkaa olemaan käynneillä!

Hyviä vointeja kaikille!!! Yritän nyt ahkerammin sitten kirjoitella, kun ei varmaan enää tässä loppuaikana tule reissailtuakaan mihinkään kauemmaksi ;)

RangaTanga 33+5 :heart:
 

Yhteistyössä