ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

Täällä vihdoin odotus ohi! Viime tiistaina oli aika sinne leikkaukseen ja sinne mentiin aamulla 7ksi. ensin synnyttäneiden osastolle jossa otettiin verikokeet sun muuta. Sit 8ksi leikkaussaliin jossa annettiin epiduraali (mitä eivät meinanneet millään saada, kesti varmaan puol tuntia ja kipeetä teki). Sit leikkasivat ja iso tyttö tuli (ultrissa veikkailtiin 3,5kg tyttöä), paljon oli kuulemma lapsivettä. Vauvaa näin vain vilaukselta kun jouduttiin viemään lastenosastolle; kosteutta keuhkoissa joten ylipaine letkuissa oli. Mä olin 2,5h heräämössä ku katottiin et kohtu rupee supistuu. No sit pääsin osastolle. Vauva oli viel lastenosastolla. Vasta illalla pääsin ekaa kertaa pyörätuolilla katsomaan vauvaa ja sain pitää hetken sylissä. Seuraavana päivänä muutaman kerran kävin katsomassa vauvaa ja sit viel yön olin yksin. Mut seuraavana päivänä sain sit vauvan osastolle ja siitä seuraavana päivänä, eli perjantaina lähettiin kotiin iltapäivällä..
Imetystä oon yrittäny mut pääasiassa korvikkeilla mennään, ku vauval on vähä vaikee imee tissiä. Lämpöä on jonkin verran mut liittyy tohon leikkaukseen ja maidonnousuun.
Tsemppiä kaikille vielä odottaville, koittakaa jaksaa, nyt ei oo enää kauaa!! Ja onnittelut kaikille synnyttäneille!
PojanÄiti ja vauva 5vrk
 
Tyttö syntyi hätäsektiossa rv 40+5 26.8.2009 klo 2.49 pitkän ja uuvuttavan käynnistyksen jälkeen. painoa neidillä 3410 g, pituutta 51 cm. 7 päivänä saavutti syntymäpainonsa, 13 päivää vierähti sairaalassa kaiken kaikkiaan.

imetys onnistuu (onneksi) ja perjantaina vihdoin kotiuduttiin.

luen paremmalla ajalla kahden viikon tapahtumat, mutta onnea muillekin poksahtaneille!

sissi ja papana 11 vrk
 
täällä taas. :)

Eli poika lähti kuin lähtikin syntyyn luomusti. :) ja tuli maailmaan 3.9. klo 14.39. Strategiset mitat 3725g, 51 cm ja py 35.5cm. Tänään kotiuduttiin. Kirjottelen vauva-puolelle synnytyksestä. :)

Aniit ja Taneli 3 vrk
 
Voimia Heidi loppuodotukseen. Enää ei ole pitkä aika, kun säkin olet vauva -puolella. :) toivottavasti sulla lähtis nyt spontaanisti syntymään! Mullahan syntyi tämä tyttö rv 42+4, että tiedän kuinka tuskaisia nuo odottelupäivät on. Mullahan käynnistettiin ja se kesti sunnuntaista keskiviikkoon. Olin niin kiinni, että meni kaksi päivää kohdunkaulaa kypsytellessä ennen kuin saivat kalvot puhkaistua. Sit alkoikin tapahtumaan. Mutta siis tsemppiä, Heidi, hurjasti!!!
 
Meille syntyi tyttö 5.9. klo 13.20 eli rv 41+4. Paino 4450g ja pituus 53cm. Kalvojen irrottelu äitipolilla 4. päivä teki siis tehtävänsä ja synnytys käynnistyi illalla supistuksilla. Synnytys meni kaikenkaikkiaan hyvin, paitsi epiduraali ei toiminut, puudutti vaan jalan ja vei ponnistustarpeen. Mut positiivinen mieli jäi =)
 
Anteeksi radiohiljaisuuteni ja myöhäinen päivitykseni tähän ketjuun!

Meille syntyi poikavauva 8.9.2009 (rv 42+0). Samalle päivälle oli varattu käynnistysaika, mutta poika päättikin tulla maailmaan omatoimisesti, joten emme koskaan ehtineet käynnistykseen asti ja hyvä niin! Poitsun mitat olivat 3850 g ja 53 cm. Synnytyksestä jäi tosi hyvä mieli, mutta sairaalan osastoaika oli paljon hirveämpi kokemus. Meillä on kuitenkin kaikki hyvin ja kotona on ihanaa!
 
kaikille synnyttäneille ja pahoittelut, kun nyt vasta selviän vastaamaan.

Eli meille syntyi suloinen tyttö k-hks:ssa 1.9 (LA oli 19.8)rv 41+6 mitoilla 3600g ja 51.5cm. Tyttö ajoitti syntymäpäivän samalle päivälle, jolloin olisi ollut jo tarkistuskäynti polilla. Synnytys meni todella hyvin ihanan kätilön ansiosta ja epiduraalin ansiosta kivutkaan eivät olleet kovia.

Innaliina + Papu 3vk 5pv
 

Yhteistyössä