(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

Ääh katos tekstit jonnekin..

Mutta uudestaan, tervetuloa uudet ja onnea myös ultrakuulumisista - Katrinalle ainakin oli tullut uutisia. Ja Sunshinelle pitkää pinnaa odotukseen =) Samoin Hendulle :hug:

Nimiä ei pahemmin olla mietitty, mutta meille tulee perinteinen suomalainen nimi, joka toivottavasti myös kansainvälisesti on helppo suusta ulos putkauttaa. Eli ei ainakaan mitään Väinöä tms joka on vaikea sitten ulkomaalaisille.

Sukupuoli kerrottiin kättärillä esikoisesta, kysyttiin halutaanko tietää. Ja nyt nkl kätilö jo sanoi, että keväällä sitten nähdään toivottavasti kumpi sieltä on tuloillaan =) Eli saadaan tietää silloin jos vain näkyy. Omasta olosta en tiedä, kun välillä tekee mieli suolaista ja välillä makeaa - ehkä tämä on tyttö myös, en tiedä. Sitten elokuussahan sen näkee =)


Mistä neitim sä tilasitkaan sen sun dopplerin? Olis kyllä luksusta saada semmonen näytöllinen... vaikka passaahan se nykynenkin, mutta olis mukavaa hifistelyä se :LOL: :LOL:

Öisin jos herään niin pitää veskiin mennä, eli käyn käytännössä kerran yössä vessassa nyt... muistan kyllä sen loppuraskauden veskiravaamisen, sitä tässä odotellessa....
Olikohan mulla eilen supistuksia kun koko vatsan alue meni semmoseks tosi pinkeen oloiseksi (siis tuntu että kuin olis ilmaa pumpattu ja nahka kirrais) ja sit polttelusärkyä tuli? Oli nukkumaan mennessä taas tosi etova olokin ja sit mikään asento ei oikein tuntunu hyvälle.. ääh, hitsit kun en tiedä mimmosia ne supparit on, kun esikko-odotus meni ilman niitä (tai sit en vaan tajunnu et semmosia tuli) kun tyttö leikattiin ennen laata.

Jaaha, pitänee alkaa taas powerpointteja rustailemaan, ihanaa kun on perjantai ja viikonloppu edessa =)


runttis ja sytkylä 13+0 :heart: (nla 12+2)
 
Sukupuolta kysästään rakenneultrassa, jos sen vaan näkee. En nimittäin malta olla kysymättä jos vaan on mahollista nähä kumpi tulee. Vaikka eihän se ole se pääasia. Tuota esikoista oottaessa käytiin yksityisellä ku täällä ei sillon vielä päässy ku yhteen ultraan. Saatiin jopa kuva toisen pikku antennista sillon :LOL: Oon kyllä miettiny että oisko tyttö tulossa ku ollu kuitenki erilainen tää alkuraskaus, mitä viimeks. Saa vaan nähä osaako se tuo mies tehä tyttöjä, ku ennestään jo kaks poikaa.

Nimiä ei vielä olla mietitty. Katotaan sitten sen ultran jälkeen. Esikoiselle rupesin miettiin jo hyvissä ajoin, ja melekeimpä olin varmaki nimestä. Mutta eipä siitä sitten tullukkaan sen nimistä ku suunnittelin, ei vaan ollu yhtään näkönen.

Pitäs ruveta siivoomaan ku kämppä on taas niinku pommin jäliltä. Ja kakkuki pitäs ruveta täyttään. Tänään on kahelta pojan 1v valokuvaus. Ja mieski vielä nukkuu, ku ollu yövuorossa.

Huomasin tuossa eilen että mun maha ei enään roiku :heart: Pojasta jäi sitä ylimäärästä tuohon mahaan, ku aika komiat raskausarvet sain. Ja painoaki valitettavasti on. Niin tuo ylimmääränen osa sitten aika ikävästi roikku, ja tatuointi joka mulla on tuossa alavattalla, jäi piiloon :/ Mutta nytpä senki jo näkee. Tekis koko ajan vaan mieli olla peilin eessä ja tuijottaa tuota mahaa :LOL:

Vaan nytpä täytyy rientää pojan kakkapyllyn pesuun :x Ja sitten siivoon jos aikoo jotain saada tänään aikaseks.

Marlin ja sätky 14+3
 
Täällä on toivuttu pikkuhiljaa vatsataudista. :$ Kuopuksen päiväkodissa on sitä liikkeellä ja niinhän se tietenkin tarttui sieltä meidänkin perheeseen. Eipä ollut todellakaan mukavaa ja edelleen on vähän zombi olo, mutta onneks on viikonloppu edessä niin saa sitten rauhassa toipua.

Jouduin perumaan eilisen neuvolankin, mutta onneksi sain maanantaille uuden ajan.

Vessaheräilyjä on minullakin yleensä kerran yössä. Ja yleensä saan ihan hyvin unenpäästä kiinni sen jälkeen.

Nimiä on kyllä mietitty ja aika hyvin on vaihtoehdot selvillä. Sukupuolta ei ole aiemmilla kerroilla selvitetty ja onhan siinä ollut oma jännityksensä loppuun asti. Tällä kertaa mietittiin, että jos vaan kertovat rakenneultrassa, niin voitais se sitten selvittää.

Ihanaa viikonloppua! :flower:

Sintyli rv 14+3
 
Onnittelut taas hyviä uutisia saaneille! :flower:

Sukupuoli varmaan taas kysytään. Esikoisesta kun kysyttiin niin kätilö katsoi tyyliin "onko sillä sitten jotain väliä" ja nyrpeänä sitten suostui kuitenkin sanomaan sen. Ei tietenkään sillä ole väliä mutta kun oltiin niin uteliaita! Toivottavasti ei ole sama kätilö silloin ultraamassa!

Kukas se mainitsi siitä sikiön nenärustosta? Näkyykö se ihan nenänä ultrakuvassa? Kätilö ei maininnut nenästä mitään mutta kuvat jotka saatiin niin niissä näkyy ihan selkeästi nenä, se on vissiin sitten tosi hyvä asia?

Nyt sokeria mittaamaan

MiljaK ja salaisuus 12+5

 
pojalle meillä on nimi jo valmiina, mutta tytölle ei....Rakenneultrassa sitte kysellään sukupuolta :D
neitim Joo, aika paljon on tuttuja pinossa...mukavaa :heart: :heart: Esikoispinossakin on pari plussannutta :D

Huomena sitte sine ultraan..iiks!!!...tuun huomen illalla kertoileen kuulumisia, kun pitää sirtä kiiruhtaa suoraan töihin :/

vauvis 11+4
 
Paljon teillä joita huippaa lahasesta verenpaineesta johtuen on paineet nyt ollu? Mä ostin oman verenpainemittarin ja nyt oli eilen 101/71 ja tänää 106/65. Ennen raskautta mulla oli normaalisti 120/85...

Mulla muuten kuunneltiin sydänääniä jo viikolla 10 tasan. ja hyvin kuulu äänet. Löyty melkeen heti ja oli tosi vahva jumputus. Ja mulla on tota vatsanpeitettäkin tossa todella paljon et varotteli kyllä et ei välttämättä löydy.

maanantaina ois sitten nt-seulonta. Kovasti jännittää, kun mun siskolla tosiaan oli se down...

laalaa 10+5
 
Muita jotka joutuvat mittaamaan sokereita?
Itse niitä joudun mittailemaan. Keskiviikkona kävin niiden takia äippäpolilla, mut kaikki vaikutti ainakin vielä hyvältä. Kuulemma joskus rv 30 voi alkaa arvot heittelemään. Toivotaan et pärjään tällä ruokavaliolla.

15.2. on sit seuraava neuvola aika, ei millään jaksais odotella sinne.. Toivoisin pääseväni jo aiemmin, vaikka just keskiviikkona näinkin pikkuisen, ku ultrattiin. Jotenkin sitä vaan toivoo että pääsis kuuntelemaan niitä sydänääniä.

Mahaa särkenyt tänään välillä ja yöllä särki sen verran että pelästyin. Toivotaan et on ihan normaalia kipua...

Sukupuolta ei haluta etukäteen tietää, jotenkin musta on mukavampi arvuutella loppuun asti. Toivonkin ettei rv 38 ku pitäis olla ylimääräinen ultra ni ei näkyis kumpi tulee ja ettei kätilö vaan vahingossakaan kertois.

Nimet meillä taitaa olla sekä tytölle että pojalle jo valmiina. Katotaan vaan tuleeko vauvasta kuitenkaan sen niminen mitä ollaan mietitty=)

Jokos muilla on kummit valmiina? Meillä on 2 kummia jo pyydetty, mut 2 tarvis vielä miettiä.

Maijamehi ja Toukka rv 14+5
 
Kummeista ei oo viel mietitty eikä pyydetty :wave:

maija mulla puhkes rd viime raskaudessa rv 38+, nyt oon viikon päästä menossa rasitukseen...toivottavasti arvot kohillaan :ashamed:
Mulla seuraava neuvola maaliskuun puolella, ku ens viikolla on neuvola-lääkäri.
 
mulla kans alhanen verenpaine :( välillä tähtiä näkyy silmissä jos nousee liian nopsaa ylös ym. touhuaa liian rivohkaa. maanantaina olis vielä sokerinrasitustesti :kieh: että mua inhottaa piikit ja koko touhu.mut pakko kestää. toiv. arvot ei kauheen koholla et selvis vain dietillä. mut hyvää viikonloppua kaikille =)
 
Kummeista vielä sen verran, et halusin ehdottomasti siskoni kummiks. Tosin hän sit on enemmänkin mulla tukena, ku jo oli nt-ultrassa mukana ja todennäköisesti tulee rakenne ultraankin. Sekä jos mies ei kerkeä synnytykseen mukaan, niin sisareni saa tulla mun tueks sinnekin.

Mua kans inhottaa noi sokerimittaukset ja pelkään kovasti et joudun alkaa piikittämään insuliinia. Eli yritetään pitää ruokavalio kurissa..

Viikon verran särkenyt pää, tarvis varmaan kysellä neuvolasta onko tää enää normaalia. Tosin ehkä vois helpottaa kun ottais särkylääkkeen :LOL:

Onneks on viikonloppu edessä=) :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille=)
 
Paineet juuri mitattuna 110/62 .... Normaalia siis mulle ! :)

Runttis Voin koittaa hakea sulle sen osoitteen jos haluat .. voi mennä hetki kun en sitä tallentanut , USA:sta tilasin .. Tosin suomeen oli aika isot toimituskulut , että ihan 20e tavaraa ei kannata alkaa ostamaan ku tulee jo postitkin enemmän ja sit ku tilaa kalliimmalla niin joutuukin tulliin selvittelemään
:eek:

Maijamehi Mä kävin kans diabeten hoitajalla ja kerroin että nyt on arvot ollet todella matalat ja kertoi , että näin käykin yleensä alkuraskaudessa ja että ne sokerit alkaa nousemaan siinä viikon 24-26-> Mutta et sittenkin koitetaan ensin jos vaikka annoskoolla olisi merkitystä tms. Toivottavasti ei kauheasti heittele ! Ainut milloin on nyt noussut yli sallittujen rajojen on ollut yhden todella runsaan kiinalaisessa ravintolassa syönnin jälkeen ... mut sitä arvoo en laittanut minnekään ja tiesinkin että toi annoskoko oli silloin kyllä kaikkea muuta kuin hyvä ! :D

Uusille myös tervetuloa minunkin puolestani !

neitim + nappula 13+6
 
Neitim, kiitos =) Mulle tullin kanssa pelaaminen on vanhan työn kautta tuttua, joten nou hätä :D Täytyy nyt tosiaan kattoa alanko hifistelemään ;)

Hmm.. tuo raskausdiabetes, minkä tyyppinen ruokavalio hoito siihen on? Kun ei sokeritaudista noin muuten ole oikein mitään hajua.. karkit ja vaalea leipä pannassa? huh, tänäänkin olen tässä natustellut sinisiä marianneja sen minkä kerkeen, olen siis kauhea karkkihiiri... :eek: Mietin vaan että miten jos itelle kopsahtais, olis kyllä vaikeeeeeta. Mulla ilmeisesti se sokrurasitus on jossain 20 vkon tietämissä..kai.

 
vauvis, ok, eli just mulle olis kyllä aika paha juttu.. ja tuo säännöllinen syöminenkin, kotona en iltasin pahemmin mitään syö kun ei vaan kerkee.. no, toivottavasti ei tulis semmosia ja tsempit kaikille jotka noiden asioiden kanssa joutuu painimaan :hug:
 
no siis annoskoot vaikuttaa,kaikki sokerit siis ylimääräset,rasvat juomaksi vesi sokeroimattomat mehut rasvatonmaito salattia,hedelmiä,kasviksia,marjoja. pitäis sokrut pysyä aisoissa. mulla toiminut ihan hyvin. aloitin jo heti dietin kun sain tietää odottavani. kaksi raskautta jo ollut ja molemmissa sokrut koholla-ei pahasti.en nyt muista arvoja :D mut eiköhän tää tästä.
 
Kertokaas mites se niskapoimujuttu oikein menee? Onko niin että niskapoimu-ultrassa ei kerrota onko tulos hyvä vai huono? Ainakin mulle ei kerrottu mitään... Sanottiin vain että, tulokset menevät eteenpäin ja siellä lasketaan verikokeiden ja poimun tuloksen perusteella yhteistulos ja sit viikon sisällä soitetaan jos on häikkää? Onko tämä yleinen käytäntö siis? Jäi vähän epävarma olo kun sieltä lähti että, onkohan nyt jotain häikkää vai ei... Turvotus oli 1.6-1.8.
Tämä raskaus tekee kyllä tosiaankin mielialalle tepposia. Nyt on ollut hiukan itkuinen olo. Johon ehkä vaikuttaa se, että jatkuvasti ollut jotain... Ensin se verenvuoto n. 3viikkoa ja sen takia lääkekuuri, sitten siitä sain ilkeän hiivan ja nyt menee kuuri virtsatietulehdukseen... Elämäni ensimmäinen VTI. Noh, jospa tämä taas tästä.
 
Pikkumökö Mulle lääkäri siellä Nkl:lla sanoi, että jos kaikki on ok, niin sillon ei mitään kuuluis. Mut jos sulle kerran oli tullu samasta paikasta kirje, ni kai mullekin sitten tulee. Ja eiks yleensä veriseulastakin tuu vastaus kirjeellä, jos kaikki on kunnossa. Ja soitto siis heti, jos jotain vikaa löytyy. No toivottavasti tulis se kirje ens viikolla, ni ei tarvis sinne 22.2. ultraan asti niin jännäillä.

Runttis Mulla oli edellisessä raskaudessa sokerirasituksessa paastoarvo 0,1 koholla ja sain ruokavaliolla arvot pysymään aisoissa. Tietty sokerin kanssa täytyy pysyä kohtuudessa, mut tärkeämpiä on kuitenkin rasvan ja suolan tarkkailu. Ja kuntoilu autto mulla myös, mä kävin ihan loppuraskauteen asti kaks kertaa viikossa uimahallissa vesijuoksemassa.

Toi vesijuoksu oli muuten tosi kiva harrastus raskaanaollessa. Isonkin mahan kanssa oli ihan vaivatonta liikkua vseijuoksuvyön kanssa. Uiminen olis ollu huomattavasti raskaampaa. Tietty sitä vyötä ei voinu pitää ihan oikeassa kohdassa vyötäröllä (jostain kumman syystä) :LOL: Mut vesijuoksu onnistu ihan hyvin vaikka se vyö olikin hiukka korkeammalla.

Mitäs muilla on muuten harrastuksina?

Ai niin auto asiaan mun on pitänyt kommentoida jo aiemmin, mut aina on unohtunu. Eli mulla on kans autonvaihto edessä. Ajan nimittäin tällä hetkellä Toyota Aygolla. Eli siis tosi mini auto kyseessä. Nyt ollaan sillä vielä pärjätty, ku yleensä liikun pojan kanssa kahestaan. Eli poika etupenkillä kaukalossa ja rattaat takapenkillä. Aygossa kun tosiaan ei tuota takakonttia oikeastaan ole. :D
Harvemmin liikutaan koko perheen keskes samalla autolla, kun mies tekee tosi pitkiä päiviä töissä, yksityisyrittäjä kun on. Ja mies ite kulkee pakettiautolla, kun työn puolesta joutuu paljon tavaroita kuskaamaan mukana.
Nyt tosiaan kun on autonvaihto edessä, niin mielelläni Toyotaan vaihtaisin, kun toi edellinenkin on Toyota. En vaan oikein tiedä mihin malliin. Prius olis autona aika makee, mut muuten ei oo siitä kyllä mitään kokemuksia. Eli siis miten kaikki sais sitten mahtumaan mukaan (kaksi pientä lasta ja tuplarattaat yms.)
Tai sitten toisaalta Nissan Qashqai kiinnostais myös...

Nimistä Mun mies on ulkomaalainen ja meillä taas tilanne on sellanen, et nimi tulee tietty hänen kulttuuristaan. Nimen täytyy kuitenkin sointua hyvin myös suomalaisten suuhun, toiset nimet on meinaan siellä todella hankalia lausua.
Pojan nimi meillä olis jo valittuna, tytölle ei nimeä vielä oo päätetty. Paljon ollaan nimiä kyllä käyty läpi, joskin ei niinkään vielä omasta tarpeesta, kun tässä on vielä tätä aikaa ihan rutkasti. Meillä kun on miehen kolmen veljen vaimot myös yhtä aikaa raskaana, niin näitä kaikkia asioita tulee puitua aika tiuhaan tahtiin. :LOL:
Meillä on kaikilla on vielä LA:t aika lähekkäin (huhti-, kesä-, heinä- ja elokuussa) niin loppuvuodesta tulee olemaan tosi vilinää lasten kanssa. :D Alle 5vee lapsia kun on entuudestaankin jo 5kpl ja muita alle 15-vuotiaita vielä 4kpl lisää. Ja me kaikki vietetään siis tosi paljon aikaa yhdessä.

Hendu ja toukka 12+5
 
Heip, mulle taas NKL:lla labrassa kysyttiin haluanko kirjeen kotiin vai soitetaanko. Ja se NT-tulos pelkästään ei sano mitään, sitä se kätilö painotti että vasta kun on kaikki tekijät yhdessä niin sitten saadaan se riskiarvo. Ja 2 vkon kuluessa luvattiin mulle, joskin sanottiin että kun menen tiistaina neuvolaan niin luultavasti tiedot on jo heillä koneella. Onpas kirjavaa käytäntöä :whistle: Kättäriltä tuli sillon aikoinaan kirje ja sillon oli, että jos ois jotain ne soittas, muutoin tulee se kirje. Nyt sit piti päättää ja ajattelin kirjeen olevan parempi kun en aina puhelimen äärellä päivystele täällä töissä...
 
Matilda84
Martta78 Mulle ainakin kerrottiin että niskapoimu on Ok, ei mene yli rajojen ja sitten sanottiin että tällä katsomuksella ei pitäisi olla mitää huolta verikokeen kanssa.

Hendu79 Mä käyn salilla ja sitten jumpissa.Nyt oon treenaillut lähinnä kotona. Tollanen Body compact treeni lämmöiks ja sitten tunti levytangon kanssa (pumppia) .Tätä teen n.joka toinen päivä, eli tänään taas tiedossa ilta jumpaksi =)
 
Sokereista: Mulla oli viime raskaudessa rv 26 koholla tunnin arvo. Ruokavaliolla mentiin ja vauva oli ihan normaalikokoinen syntyissään.
Minulle kovana karkinsyöjänä oli vaikea paikka. Eniten tympäisi kun ihan yleisesti terveellisinä pidetyt ruuat olikin mun kohdalla kiellettyjä, esim. marjat, hedelmät ja puurot. Ei siis riittänyt, että karkit jätin pois.
Myös rasvaa piti välttää, mutta toisaalta neuvolasta painostettiin vähäisestä painonnoususta, mutta eipä se paino porkkanoilla nouse. Itsestäkin tuntui todella oudolta välttää rasvaa kun ei sitä ole koskaan aiemmin tarvinnut vältellä.

Arvasin, että nytkin rasituksessa kärähdän vaan kyllä se silti v*tuttaa suomeksi sanottuna. No vauvan parhaaksihan tässä koitetaan ruokavaliota noudattaa, mutta ei se aina helppoa ole.
Tähän mennessä kaikki arvot olleet hyviä ja yllättävän mataliakin (ruoankin jälkeen välillä 3.9), mutta rasituksessa oli paasto koholla.

 
No jopas on erilaiset jutut kun mulle taas sanottiin että nt on täysin normaali, muttei se vielä yksistään sano yhtään mitään.... noh, niitä seulan tuloksia odotellessa.

Mä odotan tätä kevättä että pääsis lenkkeilemään sit kun tyttö on nukkumassa, vielä on niin pimeetä ettei virta riitä.. ja normisti käyn pari kertaa viikossa jumpalla, nyt on tullut siihenkin taukoa kun on veto vaan niin poissa. No, jospa vkl reipastuisi =) Tietty viikonloppuisin pulkassa tyttöä kiskon ja semmosta tulee tehtyä, mutta enemmänkin kyllä pitäisi =) Sitä keskiraskauden energisyyttä edelleen odotellessa....

:LOL:
 

Yhteistyössä