** Elokuiset elohiiret tammikuun tuiskeessa **

Toiveilja ja johnu :hug:
Tervetuloa uusille!!
Onnea Raitikselle hyvistä ultra kuulumisista :flower:

Imetyksestäesikoista imetin ihan hetken vaan. Toista imetin 6kk ja kolmatta myös ihan vaan hetken. Neljättä imetinkin sitten 1v3kk. Tulevaa aion kyllä imettää niin kauan kun vaan haluaa. Lopetin neljännen imetyksen vähän niinkuin kesken, koska halusin oman hormooni toiminnan palaavan lapsettomuushoitojen vuoksi. Haluttiin kuopukselle mahd pian kaveri, nopeasti palauduin ja raskaus lähtikin hyvin alulle.

Sykkeistä Meillä tyttöjen ja poikien sykkeet olleet ihan samaa tasoa 130-150. Kuitenkin selvä ero tyttöjen ja poikien sykkeissä. Tytöillä 140-150 ja pojilla 130-140 välillä.
Kävin neuvolalääkärissä tänään ja kuulin ENSIMMÄISTÄ kertaa vauvan sykkeen dopplerilla :heart: ja tulipa niin ONNELLINEN OLO :heart:
Syke oli nyt 140-150, saas nähdä olisko tyttö =)
Linea negra mulla oikeen himmeänä näkyy vielä edellisestä raskaudestakin :LOL: ja tosiaan ei ole mulla näin alussa se edes tullut. Lähempänä rv 20 viikoa se ilmestyy. Neljännestä tais ilmestyä rv 15+ eli kyllä tuo himmeä viiva tuosta pian vahvistuu

Pieni Tähtönen ja Pikku Viitonen 12+1

kaikki oli kuulemma ok..siis kohtu oli ylhäällä,mut se on kuulemma ihan normaalia,kun on jo kolmas muksu ja 2v sitten olin raskaana viimeks...sydänääniä ei saanu kuulumaan kyllä...mutta sano että kun olet ite kerran kuullu niin ei syytä huoleen,,,on noita peitteitä tuolla alamahalla sen verran ja sektioarpi niin haittaa kuuluvuutta...rr oli koholla,sain kotimittarin...voi olla et joudun alottaa jossain vaiheessa rr lääkityksenkin...

Kiitos Mittumaaria mä luulin että se on koiran takki ja kaveri veikkas kauluriksi :D Voi,voi keltanokka mikä keltanokka, ja sitä paitsi en koskaan oo tollasia nähny, vaan niitä vaipan näköisiä kestovaippa kuoria :D

Viimeksi muokattu:
Ääää...

Pakko vuodattaa tänne kun en muutakaan tiedä. Tuntuu, et tuun hulluksi tuon perjantaina häämöttävän ultran takia.. : / Mielessä pyörii kaikkia pahoja ajatuksia, musta kun tuntuu siltä, että pariin viikkoon kropassa ei oo tapahtunu mitään muutoksia ja muutenkin jotenkin erilainen olo, pelkään tosisssani, että sikiön kehitys pysähtyny. Jep, tiedän, että näitä turha miettiä etukäteen, sitä se ukkokin joka ilta toitottaa kun sille asiasta puhun. Mutta silti, pelottaa. :( Huomenna tulee kaiken lisäksi 3kk isän kuolemasta, joten senkin takia tunteet pinnassa, itkettää ja pelottaa vaan :( Voi luoja...

Mutta omista peloista huolimatta, kaikille hyviä ultarakuulumisia saaneille onnittelut! :heart:

Voi siskot! Että mä piristyin teidän kirjoituksia lukiessani. Tämä onkin sitten ainoa paikka jossa ei puhuta epäonnistujasta ja luovuttajasta(vaikka muuallakaan tätä termiä ei suoraan käytetä, mutta...).
Elzu: Ohi on jotenkin kyllä mennyt, kiitos kun jaoit uudelleen mun kanssa! Ihanaa, että sä olet mua vahvempi ja osaat suodattaa tehokkaammin. Mä olen muille monta kertaa sanonut myös, kun olen nähnyt sitä väsymistä, itkemistä kun ei onnistu ja turhautumista, että pullo on ihan hyvä ja korvikkeet on luotu lapsia varten ja vanhempia auttamaan... ja silti vaan jumiudun tuonne ajatuksiini. Kiitos, kun potkit! Miten teillä selvitään solusalpaajahoidoista? Kuulostaa todella hurjalta! Olen pahoillani jos olet joskus jo maininnut, mulla menee liikaa aina ohi, mutta mikä teidän pienokaisella on?

Ah, mä vedän tomaattia ja kurkkua ja talon salaattikastiketta....NAM!
Miuski, en mä ole sen vahvempi kuin sinäkään.. asioiden suodattamisessa taidan olla hyvä, on niin paljon tässä elämässä tapahtunut ja itse olen tehnyt valintoja mitä ihmiset ovat sitten kauhistelleet ym. että on ollut pakkokin alkaa ajattelemaan niin, että jotkut asiat vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :)
Ja mulla on käynyt hyvä tuuri, mulle ei ole koskaan kukaan sanonut suoraan pahasti imettämisestä tai sen pois jäämisestä.. Niinkuin sinulle, tuntui varmasti aivan hirveältä!! selän takana on varmasti mustakin puhuttu, mutta se on niiden asia.. puhukoot jos siitä on iloa heille ;)

Pitää vaan ajatella, että itse sen tietää mikä on itselle ja vauvalle parhaaksi :) Itse olen ainakin oppinut, aika rankallakin tavalla, että kun äiti on onnellinen, on sitä myös lapsetkin..

Niin, nuoremmalla neidillä on lastenreuma, tällä hetkellä hänellä on hyvä vaihe, tosi hyvä vaihe.. ollaan päästy jatkuvista sairaalassa oloista ja mikä parasta neidillä ei ole kahteen vuoteen yksikään nivel tulehtunut! Mutta tosiaan silti täytyy syödä Trexania, ettei niitä tulehduksia tulisikaan.

Meillä on ollut tosi hyvä tuuri tuon lääkkeen kanssa, ei oikeastaan mitään sivuvaikutuksia. Neiti ottaa sen reippaasti eikä voi pahoin tms. Toisilla on pahoinvointia siitä, eikä kaikki voi siksi edes ottaa sitä suun kautta ym.
Silloin kun reuma oli tosi aggressiivinen, pistin injektiona sen tytölle, silloin tuntui hurjalta kun itsellä ja sillä (yleensä äitini)joka piti lasta sylissä piti olla kaikki hanskat, hengityssuojat ym päällä. Mutta siitäkin vaiheesta on siis yli päästy :) Tietenkään ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta tällä hetkellä eletään onnellista aikaa :heart:

Moi!

Ensiks! Haaveilijalle ja Johnulle :hug:

Ja tervetuloa uusille ja kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Mä en pysy yhtään jutuissa perässä, varsinkin kun oon nyt palannut töihin, en ehdi tehdä enää mitään!!

Piianappulalle, älä huoli, et oo ainut, noi on niin tuttuja tunteita! Ite kävin tänään neuvolassa kuunteluttamassa sydänäänet, vaikka vasta viikko sitten oli np-ultra! Ajatukset kun vaan alkaa kiertää kehää niin niitä ei saa pois.. Mulla vielä kun on epäonnistuneita raskauksia takana ja maha näkyy jo niin sisävaatteilla että kaikki onnittelee niin tuli oikein paniikki et nyt kaikki tietää ja mitäs jos tippiäinen ei ookkaan enää hengissä!! :ashamed:

Sydänäänet täällä oli 164 eli kovaa jumputti! :heart: Mutta jos vaan oikein muistan niin tais kyllä olla tuolla lukemissa esikoisestakin ja on poika!

Imetyksestä sen verran että meinaan imettää jos se vaan luonnistuu ja onnistuu, esikoisesta kyllä onnistu ihan ok, ja täysimetin 6kk ja kokonaan ihmetyksen lopetin 10,5kk, kun aloin syömään sellaisia lääkkeitä, etten saanut imettää.. (lapsettomuushoitolääkkeitä) Imettämisessä on tietenkin omat hyvät puolensa, mutta mun mielestä tärkeämpää on vauvan ja äidin hyvinvointi, jos se ei ota jotain syystä sujuakseen! Muistan kyllä kuinka "rankkaa" oli kattoa tarkasti ettei vaan syönyt mitään, mikä olis esikoisen mahan päälle käynyt, kun oli niin herkkävatsainen!

Tiitu ja tippiäinen 12+6

jos nyt olis aikaa kirjotella vähä enemmän:)

raitis onnea ultrakuulumisista :)

minttu minunkaan mielestä lapsen "ripustautuminen" ei ole imetyksestä kiinni. Meillä homma toimi aina niin että äiti imetti ja isi hoiti loput sillon kun ei ollut töissä ja viikonloppuna yhdessä jne...E on aina ollu isin poika...vaikka imetin 1v5kk..isi nukuttaa,isi kylvettää jne..heil on niitä omia juttuja,joihin äiti ei tunge tisseineen mukaan ;)

kai näitä huonon äidin tunteita tulee imetyksestä,tarhaan viennistä kuten myös siitä ettei pysty synnyttämään,,,

ite tästä viimeisestä tehny paljon ajatustyötä itseni kanssa...enhän ole edes yrittänyt synnyttää...tosin se olisi jo anatomisesti mahdotonta,koska lapsi vaan ei yksinkertaisesti mahdu minusta ulos,mutta olen mie kokemusta vajaampi..synnytys on varmasti jotain niin uskomatonta,,,se tunne joka tulee : minä tein sen!sain kuin sainkin tuon pienen nyytin ulos itsestäni...olisin halunnut kokea sen...mun kohdalla se vauva vaan otetaan väkisin pois...käytetään poskella ja viedään pois...kaukana ihanasta tunteesta...

Ai että tää tuntuu hyvälle pitkästä aikaa :D ihanaa kun ei ole enää pahaolla ja jaksaa tehdä vaikka mitä. Tietää hyvää uutta työtä aloitella ensi viikolla kun on taas voimissaan :LOL:

Linea negra ei multa sellaista löytynyt edellisessä raskaudessa ollenkaan :confused: tuleekohan tässäkään raskaudessa?

Imetyksestä mie imetin rintakumin avulla sen kolme kuukautta ja sitten vaan loppu maidontulo kuin seinään. Kieltämättä sillon tuntu että on epäonnistunut äitinä, kun neuvola syyllisti ja oma äiti syyllisti maidontulon loppumisesta. Ja kaveri hehkutti kuinka helppoa oli imettää ja maito vaan riittää vaikkei mitään teekään, mie kans pumppasin rinnat verillä ja silti ei riittäny. Nyt oon aatellu ottaa rennommin ja imetän sen mikä hyvälle tuntuu ja niin pitkään kun maitoa riittää enkä syyllistä itseäni vaikkei sitä riittäis tuota kolmea kuukauttakaan.

ON maha alkaa pikkuhiljaa pömpöttää siihen malliin ettei sitä enää oikein piiloon saa :D muoto on kyllä erilainen kuin viime raskaudessa, joten nyt elättelen toiveita olla pidempään työelämässä mukana. Naureskeltiin esimiehen kanssa, että kun ensiavussa oon töissä niin voinkin käydä vaan synnyttämässä ja tulla takas töihin :whistle: Ilmotin kyllä, että viimeistään elokuun alusta voisin mielelläni jäädä selvittämään itselleni ja vauvalle kunnollista vuorokausirytmiä.

~ Tottis

Mammy, alatiesynnytyksestäkin on yhtä monta kokemusta kuin synnyttäjääkin, ja ei nekään kokemukset tee toisesta parempaa äitiä kuin jostain muusta. Eli miksi sitten sektio? Meidän esikoisen synnyttyä mä olin ihan kuollut, vaikkei vaikea synnytys sinänsä ollutkaan, ja olisin vaan halunnut nukkua. Mutta katit kanssa, mulle työnnettiin vauva syliin ja sanottiin että imetä. Noh, nukahdin siihen sitten jonkun tunnin jälkeen vastasyntynyt sylissä (ONNEKSI se ei tippunut :O ), mutta ei se hauskaa ollut. Ja siis se sattuu oikeasti aivan sairaasti kun sellainen reilut 3.5 kg:n jötikkä tulee ulos...

(.) Tunti ja vartti aikaa nt ultraan. Alkaa vähän jännittää vaikkei olekaan sellainen olo että mitään olisi vialla. Mutta se siis nähdään pian.

Heippa!
Miuski:Onpas sun "ystävä" sitten fiksu! :headwall: Toi on niin ärsyttävää! Hyvin sen tiedän kun esikoisen saatua ei imetys meinannut lähteä käyntiin sitten millään... Tissit oli 2kk verillä ja mä myös pumppasin maidon pulloon ja siitä juotin. Ja voi kun näitä "fiksuja" kavereita riitti! Kovasti sain neuvoja ja ohjeita, eipä vaan auttanut ja sain siitä kauhean stressin ja maidontulo melkein loppui... Jätä tollaiset kommentit ihan omaan arvoonsa! Se ei sun äitiyttä muuta imetätkö vai et! Ihan yhtä terveitä ovat nuo lapsukaiseni, vaikka toinen sai rintaa yli vuoden ja toinen vaan hetken. En koe olleeni esikoiselle huono äiti, vaikkei imetys onnistunut niin kuin toivoin. Toisen lapsen kohdalla taas sujui heti hyvin... saas nähdä miten tämän kanssa käy. Stressiä siitä en ota! Ei ainakaan auta asiaa!
piianappula: Jos yhtään lohduttaa, voin kertoa että mun kaksi edellistä raskautta ovat olleet alusta asti täysin oireettomat. Ei pahoinvointia ei mitään! :D Mahakin näkyi hieman vasta 20+ viikoilla ja silti aina oli kaikki hyvin. Itsekin silloin ihmettelin että voiko sitä edes olla raskaana.
linea negraa ei ole näkyvissä... Voi hyvinkin näkyä jo nyt.
tsemppiä ultraan sinne menijöille!!!!
Neamma ja masukki 14 rv!!!:heart:

Ultra onnellisesti takana ja nyt on niin ihana olo :heart: Kaikki oli ok, pieni oli kätilön mukaan täydellinen :heart: Niskaturvotus oli 1,5mm eli normaali ja pää-perämitta 70mm. Vauva liikuskeli oikein vilkkaasti koko tutkimuksn ajan ja liikkeet laitettiin kahdelle plussalle. Mitään lyhytkasvuisuutta tai kompurajalkoja ei havaittu.

Nyt voin huokaista helpotuksesta ja nauttia vihdoin oikein kunnolla tästä odotuksesta kun paha olokin vihdoin väisynyt liki kokonaan ja väsymyskin alkaa helpottaa =)

Tässä siis nyt vain pikaisesti omaa napaa :ashamed: ...mutta palailen kommentoimaan muita myöhemmin : /

...niin ja onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille :heart:

...Laskettu aika pysyi siis samassa...3.8. sitä ei lähdetty muuttamaan kun vauva vastasi hyvin mitoiltaan jo annettua aikaa :D

Ensiksi iso :hug: kaikille ikäviä uutisia kohdanneille.
Onnittelut iloisista ultrakuulumisista ja tervetuloa uusille.

Raitis aivan i-h-a-n-a kuvasarja :heart:. Koirista kun täällä ollut puhetta, meillä melskaa kohta 2-vuotias russeli. Jos tänään käyttäytyy kuin unelma niin huomenna onkin sitten taas olevinaan kulmien kingi..:ashamed:..vähän on koulutus vielä kesken, jos tuohon luupäähän ikinä mitään saa edes taottua...

Imettämisestä , en oikein osaa vielä ajatella asiaa kun ei kokemusta ole, vähän sillä mielellä ollaan että jos ei onnistu niin ei väkisin. Voihan se mieskin sitten pullosta ruokkia ja mamma saa levätä :whistle:. Ei mulla tosin ole tissitkään kasvaneet, että ei ne vissiin kauhean hanakasti valmistaudu imetykseen :LOL:.

Pari päivää on taas tuntunut ihme kipuilua. Kävin viikonloppuna pitkästä aikaa uimassa, olisko vatsalihakset jotenkin voineet reagoida siihen..alavatsalla tuntui myös jännä painon tunne ja välillä tule ihan selkeä kuukautismainen kipu..:confused:. Olen itselleni tolkuttanut että se kaikki kuuluu asiaan. Tiistaina on lääkärineuvola ja eiköhän siellä taas hommat selkene. On tämä ensimmäisen odotus vaan niin jännää aikaa. :rolleyes:

Miuski unohdat nuo kaverisi puheet! Sinä olet paras äiti lapsillesi, ei sitä mitata sillä pystytkö imettämään vai et. Ei mullakaan tuo lähtenyt kunnolla sujumaan, kuten tuolla aikaisemmin kirjoitin. Myös jouduin pumppaamaan ja pullosta juotin niin kauan kun maitoa vaan heru. Aion yrittää kakkosen kanssa uudestaan, mutta pakota en itseäni jos se ei suju.

Huonoja uutisia kohdanneille :hug::hug:

Hyviä ultrakuulumisia saaneille onnittelut :flower:

piianappula mulla oli esikoisen odotus ja nyt tämän odotuksen aikana ollut todella oireetonta, ja silti kaikki ollut hyvin. Jotta ei se oireettomuus aina sitä sano, että jokin olisi hullusti. Tsemppiä!

Linea negra tuli esikoisen aikaan ihan lopussa, oisko ollu rv 30 jälkeen. Ja musta tuo sama viiva on tossa olevinaan edelleen? :D

Omaa napaa ihanaa, esikoinen veti 12tuntia unta putkeen, joten sai itsekkin nukkua pitkään! Ja sitten olikin ihana aurinkoinen päivä, piristi kummasti! Huomenna pitäs iskälle kertoa tästä raskaudesta, saas nähä millanen kommentti tulee. Esikoisesta kun kerroin, niin tukahti vaan "Aha, jaaha." Onnittelut tuli sitten kun tyttö oli syntynyt :O En tiedä epäilikö mun kykyä kasvattaa lasta, vai eikö hänestä ollut oikea aika saada vielä lasta? Iskä on muutenkin ollut huono koskaan kommentoimaan mitään iloista asiaa positiivisesti. Koskaan ei ole mikään hyvin-tyyliin. Harmittaa valmiiks, mutta pakko se on kertoa ennen kuin kuulee muualta, sitten hän vasta loukkaantuukin. :/ Ehkä mä lohduttaudun sillä, että hän iloitsee sitten taas kun lapsi on syntynyt.. Ja onneksi muilta sukulaisilta tulee varmasti onnitteluja, nautitaan sitten niistä :D

Siiruska vois olla ihan vaaratonta? Jos et ollu pitkään aikaan käynyt uimassa, niin ei mikään ihme jos vatsalihakset meni vähän helläks? Mulla ainakin pitkän tauon jälkeen treenatessa, niin paikat on tosi kipeitä. Kun taas jos säännöllisesti käy jumpissa yms ja muistaa venytellä. Kyllä mulla välillä muutenkin juilii, samanlailla kun menkkakivuissa, etenkin jos on kävelly paljon päivän mittaan.

Vauvavakuutus moniko teistä meinaa ottaa? Ja otatteko jo raskausaikana vai vasta lapsen syntymän jälkeen? Me otettiin esikoiselle jo odotusaikana, ja otetaan tälle kakkosellekkin. Ompahan kattavampi, jos jotain tuleekin. Ja mulla muutenkin huonoja kokemuksia julkiselta, joten yksityisillä käydään. Esikoistakin pomputettiin tk:n ja sairaalan väliä, kun eivät saaneet diagnoosia. Tk:sta epäilivät astmaa, ja sairaalasta virtsatietulehdusta. Kumpaakaan ei ollut, ja yksityisellä vasta totesivat että oli korvatulehdus..

Miikulainen, Tirppa 8kk ja Tirlittantoukka rv 12+1 :heart:

siobhan42 niinhän se on...ja tätähän mie olen päässäni pähkäilly...mut silti haluaisin edes jollain tavalla osallistua lapseni syntymään,enkä vain seurata ulkopuolisena...

vauvavakuutusta emme saa tälläkään kertaa :( joten siis emme ota...

Vauvavakuutus otetaan.. ennen syntymää jo. Nuoremmalla on ollut tosi hyvä reuman takia että on vakuutus.. korvaa kaiken. Minä myös käytän yksityisiä, huonoja kokemuksia julkiselta..

Tuli tuossa nukuttua parin tunnin iltapäiväpäikkärit.. vielä tulee pahaolo syömisen jälkeen ja tulin sängylle johon sitten olin nukahtanut.. Kiva saada illalla sit unta. No toisaalta onneks ei oo niin aikanen herätys aamulla, vasta ku esikoinen menee kouluun.

Viimeksi muokattu:
vauvavakuutus otetaan ennen syntymää. Esikoisen odotusaikana muistin koko jutun vasta kun oli liian myöhäistä jo se ottaa, ja tulikin sitten iso lasku kun tytsy pääty 4päivän ikäisenä viikoksi sairaalaan. Eli nyt siis vahingosta viisastuneena otetaan se vakuutus heti kun on mahdollista :)

hemari 13+5

Mandalay Kiva että ajattelit juuri minua ku ilmoittelit positiivisia asioita. Otin kommenttisi ainakin niin, että se oli tarkoitettu hyvällä :heart: Kommentteja on niin paljon että mä en kyllä pysy nimimerkkien perässä ja toisaalta olen vahingosta viisasttuneempi ja en aio kauheasti kommentoidakaan muiden juttuja, ettei kukaan loukkaannu. Imetyksestä kuitenkin jotain, imetin 9 kk ja poika lopetti heti ku aloitin työt eli itse halusi maitoa vain pullosta. Tää on taas näitä sarjassamme asioita, jolla ei ole yhtään mitään väliä että miten kauan kukin ja miksi on tai ei ole imettänyt (ei sillä etteikö asia kiinnostaisi ja haluaisi kokemuksia kuulla, mutta merkitystä sillä ei ole).

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia kokeneille, itselläni on eka kurkistus ja kuuntelu masuun vasta ensi viikolla, mutta ihan rauhallisin mielin olen, ku ei ole syytä mitään epäillä. Palaan ilmoittelemaan tarkennetun LA:n sitten. Mielummin luen ku kirjoittelen juttuja!

terkuin schnappy

Viimeksi muokattu:
Moi!

Elzu, niinpä onkin lähekkäin lasketut ajat ja sama sairaala, jännää nähdä ollaanko yhtäaikaa siellä=)

Hyppy, esikoisesta tuli linea negra, hävis joskus synnytyksen jälkeen, vielä ei ole näkynyt...Muistaakseni viimeksikin tuli aika lopussa vasta.

Miikulainen, otetaan vauvavakuutus, esikoisellakin on, tosin ei olla vielä koskaan sitä käytetty, (onneksi ei ole tarvinnut!, Kopkop!) mutta tuntuisi kohtalon uhmaamiselta olla ottamatta. Samasta syystä ei ole esikoiselta lakkautettukaan, vaikka sitä ei olla vielä koskaan tarvittukaan. Ja toivottavasti ei tarvitakaan. Mua vähän harmittaa, ettei meidän ole järkevää ottaa vauva/lapsivakuutusta Pohjantähdestä, kun tulisi niin kalliiksi, kun muut vakuutukset ei ole sieltä. VIimeksi kun ainakin Pohjantähti oli ainoa vakuutusyhtiö, joka olisi korvannut myös kaikki allergian tai ihottumien hoitoon tarkoitetut rasvat ja erikoismaidot jne. Olis aika kätsää se, jos vauvalla sattuis olemaan jokin hankala allergia. Vakuutus otetaan hyvissä ajoin ennen rakenneultraa, jotta kattaa sitten myös mahd. rakenneultrassa esille tulleet ongelmat ja sairaudet.

Imettämisestä vielä, kuten sanoin, huono siinä olin minäkin, ja jonkv se kyllä harmitti, vaikken itseäni äitinä sen perusteella mittaakaan. Toivoisin, että nyt onnistuisi paremmin, ja yritän kaikkeni sen eteen. Erityisesti toivoisin että ei tarttettas tällä kertaa rintakumia, mielestäni aivan raivostuttava kapine!! vaikka olikin meillä elintärkeä jotta edes se vähäinen imetys onnistui. Mutta niiiiiin H.A.N.K.A.L.A! Jos jollain on vinkkejä siihen miten sitä ei tarttis ottaa käyttöön ollenkaan tai pääsee eroon siitä, otetaan kiitollisena täällä vastaan! Mä vaan kovasti haluisin kokea sen helppouden, että vauvan ravinto kulkee mukana ja ruokkiminen onnistus kaupungilla jne ilman mitään välilaitteita ja maidon valumista kumista vaatteille etc.....Mutta saas nähdä. Toisaalta, ei mun maailma siihen kaadu jos se ei tälläkään kertaa onnistu, sitten mennään pullolla. Mutta toivoisin että onnistus.:p

Onnea hyvistä ultrakuulumisista niille joita niitä oli, ainakin Pilvilinna!

Kirppiina ja masumanteli ...ööö.....13+2

Yhteistyössä