johnulle osanotto :hug: ja paljon jaksamista!
Vauvansänky esikoisen pinnasänky oli sijotettuna meiän makkariin, sinne yleensä siirsin nukkumaan kun nukahti iltaisin syliin, mutta yöllä otin viereen nukkumaan syöttöjen jälkeen. Esikoinen siirty 6kk iässä omaan huoneeseen. Ja kakkoselle ostetaan myös pinnasänky ja sijotetaan meiän makkariin, kunnes on valmis siirtymään esikoisen kanssa samaan huoneeseen. Ja aion myös antaa kakkosen nukkua meiän vieressä.
Päälle kierimisestä mä raskausaikana pohdin esikoista odottaessani, että en varmasti uskalla viereen ottaa, kun pelkäsin että kierähdän päälle. Mutta kun vauva syntyi, niin jo synnärillä otin viereen nukkumaan ja se tuntui ihan luonnolliselta. Mulla raskausajan lopussa muuttui "unikäyttäytyminen", ennen oon liikkunu/vaihtanu asentoa unissani paljon, mutta loppuvaiheessa nukahdin siihen samaan asentoon mistä heräsinkin aamulla. Ja vielä vauva-aikana esikoisen kanssa, en yöllä unissani todellakaan liikkunut. Ja nyt taas kun esikoinen ei enään nuku kuin aniharvoin meidän vieressä, liikun unissani paitsi kun esikoinen on vieressä. Ja nyt kakkosen kohdalla en enää edes pelkää tai ajattele että voisin edes kierähtää toisen päälle nukkuessa.
Unet on täälläkin niin todellisia ja kummallisia.
Kirppiina mä luotan ceridal-öljyyn ja apo basen rasvoihin. Ja oon jo taas aloittanut rasvailun.
Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille!! :heart:
Vakuutuksesta vielä, me ollaan keskitetty fenniaan. Fenniassa odotusmaksu oli esikoisen aikaan ainakin 90e, koko siltä odotusajalta.
kopsasin fennian sivuilta;
# Ennen lapsen syntymää myönnettävää vakuutusta on haettava viimeistään kolme kuukautta ennen laskettua aikaa. Vakuutus voidaan myöntää, jos äiti on terve ja lapsen syntymän laskettuna aikana alle 40-vuotias.
Omaa napaa tänään sitten kerrottu isälleni, ensimmäinen kommentti oli siihen tyyliin, että "millä te tuutte toimeen?" "Noh tossa hommassa ei kyllä eläke kartu, tuut sitten vanhempana huomaamaan." Lopuks sentään edes onnitteli, ja kysäs että oliko vahinko vai tarkotuksella. Kun sitten sanoin, että tarkotuksella, niin tokas että no sitten varmaan tiedät mihin oot sormes tunkenu.. Hohhoijaa, jääräpäätä! :headwall: Sillon kun opiskeli, niin olis pitäny olla töissä, sitten kun teki töitä ja opiskeli samaan aikaan, niin olis pitäny vaan keskittyy opiskeluun, ja nyt pitäs tehä töitä eikä lapsia. Koskaan ei ole hyvin.. Sori purkaukset :ashamed: Mutta helpotti, kun sai asian kerrottua. Eipähän voi sanoa, että hänelle kerrotaan viimisten joukossa.
Ja niin, tänään tuli jo postissa down-seulonnan tulos, eikä suurentunutta riskiä ole. Ihana uutinen :heart:
Paino +2-4kg lähtöpainosta, vaikea sanoo kun viimeks käyny joulun jälkeen puntarilla, jollon oli +2. Esikoisesta tuli +11kg yhteensä, josta suurinosa jäi synnärille, ja ehdin ennen uudelleen raskautumista palautua lähtöpainoon. Olisin ihan tyytyväinen jos ei tulis +15kg enempää nytkään, ja siks yritän käydä pari kertaa viikossa jumpalla niin pitkään kun keho sallii.
Nyt hetkeks relaation sanapelin pariin ja sitten nukkumaan :wave:
Miikulainen, Tirppa 8kk ja Tirlittantoukka rv 12+3 :heart: