** Elokuiset elohiiret tammikuun tuiskeessa **

Heipähei! Töistä kotiuduttu ja ihanaa kun huomenna on vapaa :) Aamulla käytiin ultrassa, ja siellä näkyi pienenpieni ihmisen alku, mittaa hänellä on 1.8 cm (18.8 mm) :) Ja sydän jumputti kovasti, ei kyllä kuultu sitä, nähtiin vaan siitä ruudulta, en tiedä oliko kone sit sellanen et ei kuule ääniä vai mitä... :confused: Pääasia et asukki löytyi ja vastasi viikkoja, lääkäri sanoi et nyt on 7+6, nettilaskurin mukaan 8+1, katsotaan mitä sanoo ens viikolla vielä neuvolassa :) Saatiin pari kuvaa muistoksi. Mies sanoi ultran jälkeen et nyt on ihan iskä- olo :D Alennusmyynnistä ostin jo pari päivää sitten ihanan vaaleanvihreän lappuhaalari vaatteen, 62 cm :heart:

Nyt nauttimaan illasta ja huomisesta vapaasta, muru tulee kohta töistä.

Nannie ja pirpana 7+6/8+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
10+0 poks poks

oma navanseutu: Enpä ole hirveästi tällä notkunut, paha olo vaivaa joka päivä enemmän, vaikka luulis, että sen pitäis hellittää mitä pisemmälle raskaus etenee. Noh, mulla nämä asiat tuppaa menemään aina jotenkin väärinpäin. :D Nukun kolmen tunnin päiväunia ja väliajat makoilen sohvalla, kun pystyssä oleminen on täyttä tuskaa. Onneksi en ole töissä, muuten olisi varmaan katastroofi lähellä. Elokuussa hellittää!!!!
Ultra-aika tuli postissa (26. päivä) ja lääkärinla on 27.1.
Täällä on ollut juttua mahan pullahtamisesta. Minulla myös. Ihan hirveä pallo jo!! Ja painoa ei ole tullut lisää. En tiedä onko turvotustakaan, kun nivelet ja jalat eivät ole "pullahtaneet". Siis maha on jo ihan tiellä, kun kyykkyy ja kumartelee ja muutenkin touhuaa. Aivan outoa, viikkoja vasta noin vähän.
Mitenkä tämän nälän tunteen saisi pysymään kurissa!?!?!?! Onko kellään hyvää vinkkiä. Puputan koko ajan jotakin ja taas on puolen tunnin päästä nälkä, ja aivan hillitön lämpöisen ruuan nälkä. Pian on painoa ja paljon jos ei jokin kikka kolmonen pelasta!!!

johnu ja nelkku
 
Tulipa tässä mieleen, että te jotka ette voi ottaa lasta ultraan mukaan, niin onko teitä oikein kielletty ottamasta mukaan? :attn: Meinaan kun me käytiin rv 7 ultrassa, niin otimme molemmat lapset mukaan ja peitettiin vaan alapää ja ultrattiin. :D Eikä hoitaja tai lääkäri sanonut mitään siskojen mukana olosta. Päin vastoin! Vauva esiteltiin siskoille ja lääkäri oli oikein mukava vanhahko mies, joka koko ajan puheli lapsille. En tosin etukäteen kysynyt saako siskot tulla mukaan, otin vain. Ja meinaan tuolloin 11.1 ottaa esikoisen mukaan, kuopus onkin kerhossa. Kovin haluaa nähdä vauvan. Että jos teitä ei nimenomaan ole kielletty, niin ottakaa toki mukaan! Meillä ainakin siskot tykkäsi kun saivat "nähdä" vauvan, tai ainakin jotain;) äidin mahassa. Näin pääsee myös mies mukaan ultraan.
 
Neamma Meillä tuli tänään kutsu äitipolilta ultraan ja lapussa lukee isolla että toivomme, että lapset eivät ole mukana vastaanotolla. Saattaa tietysti vaihdella jossain paikoissa...

Pörrykkä Mä olen synnyttänyt kolme kertaa KYSissä. Onhan siellä kätilöillä kiire, että ei siellä paljoa aikaa yhdelle potilaalle jää. Kaikkina kertoina osasto on ollut täynnä ja mä olen joutunut/päässyt sinne naistentautien osaston puolelle, ainut että sinne kyllä meinaavat kätilöt tosiaan välillä unohtaa.
Muuten kyllä ihan hyviä kokemuksia kysistä, niin opiskelijoista, kätilöistä ja lääkäreistä.

Just käytiin koko porukka uimahallissa uimassa, on siis odotettavissa normaalia aikasempi nukkumaan meno. Ja sit piti hakee tietty pitsat, sen kerran ku on käymässä paikassa, josta kyseinen firmakin löytyy :p. Tosin nyt mahaa turvottaa ihan hirmuisesti, on ainakin kolme kertaa isompi ku aamulla : /
 
Taas on tullut kamalsti tekstiä! Eilen ehdin vähän lueskella.

Tänään oli sitten neuvola Lasketuksi ajaksi laskivat siellä 25.8.2011. Eli tämän saa muuttaalasketuksi ajaksi Neuvola käynti oli ihan normi. Paperia tuli paljon ja kaikki arvot oli kunnossa. Ainut mikä huolestuttaa oli se, että virtsanäytettä antasessa tuli rusehtavaa valkovuotoa : / En meinannut saada annettua pissakoetta ja jouduin kaikin voimin pusertamaan. No nyt illalla tuli taas kun isommalla hädällä kävin :ashamed: terkkari sanoi, ettei tuosta kannata huolestua. Kuulemma monilla voi tulla tuollaista silloin kun menkkojen pitäis tulla. Kyllä nyt vaan silti huolestuttaa. Ei kyllä tarvisi mennä kesken :( Pitää toivoa että vuoto menisi ohi

Hopeful86 6+6
 
Aha... Meidän äippäpolilla se sitten ei ilmeisesti ole kiellettyä, kun ei kutsussa niin lukenut. On se kurjaa jos isä ei sitten siitä syystä pääse mukaan.. Siis en oikein ymmärrä, mitä sisarusten mukana olo voisi haitata, jos osaavat hiljaa istua ja katsella. Tietty jos kovin riehuvat tmv...
 
Huhuh, kaikki sympatiat teille jotka kärsitte pahoinvoinnista:hug: Täällä ihan sama, yök! Painokin tippunu muutamassa viikossa 5 kiloa, vaikka kuinka yrittäny syödä edes jotain. Klementiinit menee! NAM! :LOL:

Ihania ultrakuulumisia monella! Tullu jo tavaksi lueskella päivittäin teidän juttuja, mutta huonon nimimuistin takia en kertakaikkiaan muista vielä teidän nimimerkkejä:ashamed:

Tänään oli eka neuvolakäynti ja yllärinä myös lääkäri oli paikalla ja varmisteli ultralla raskauden kestoa, viikot pysyi ihan samoina eli kasassa on tänään 7+2 :) Ultrasivat ensin alakautta ja näkyvyys oli aika heikko, masun päältä näkyi pikkuruinen ihan selvästi. Lääkärikin totesi, että onpas erikoista ja että taitaa olla kohtu voimakkaasti eteenpäin kallellaan. Olihan se ihana nähdä pikkunen sintti siellä, sydän sykki ihan selvästi :heart:

Seuraava käynti on jo kahden viikon päästä :O Ihmettelin kovasti, että näin pienellä paikkakunnalla pääsee neuvolassa käydään alusta asti parin viikon välein ja eka käyntikin on aina jo viikolla 7+. Kieltämättä olis kyllä tuskallista odottaa vielä 3 viikkoa ekaan käyntiin, niinkuin useilla näyttää olevan.

eveliina84 ja tiitiäinen 7+2 :heart:
 
Neamma Mä luulen et siks ei sais olla lapsia, jos siellä ultrassa tulee vastaan esim jotain yllättävää. Jolloin on paljon mahdollista että äiti ja isä ovat jopa poissa tolaltaan. Jos vaikka joutuvat kertomaan, että sikiö ei ole elossa tai löytyy pahoja kehityshäiriöitä. Joskus ottavat myös ultran yhteydessä istukka tai lapsivesi näytteitä, mikä ei näytä kovin kivalle.
 
Ainiin, en huomannut huolieni keskellä mainita, että uusi vuosi toi mukanaan kuvotuksen, joka alkaa aamulla/aamupäivällä loppuu päivällä ja alkaa taas illalla :/

Onnea kaikille odotukseen ja yritetään kaikki olla stressaamatta! :heart:
 
Onnea Nannie ja eveliina. Hienoa että vauvoilla on kaikki hyvin! :heart:

Meillä on myös sairaalasta saadussa lapussa lukee ettei lasten osallistumista sallita, koska työ vaatii keskittymistä ja työrauhaa. :(

Mä en pysty enempään. Mies laittaa poikaa yökuntoon ja poika pissas vissiin lattialle vessassa ja nyt kuuluu kauhee teputus kun se läpsyttää jalkojaan siinä. Ja mä en voi kun hihittää salaa. On se niin hassu.:heart:
 
Heippa vaan kaikille :)
Kamalasti tekstiä ootte taas tuottanu parin päivän aikana:D
Huonosta olosta moni puhunut,täällä myös sitä havaittavissa. Kertaakaan en ole oksentanut,ONNEKSI. Toisesta lapsesta oksensin lähes joka aamu aamupalan pihalle..nyt on vain yleinen kuvotus jatkuvasti. Tänään piti mennä shoppailemaan niin pääsin yhteen kauppaan ja lähdin kotiin kun tuntui että oksennus tulee kauppaan! Ei kiva.
Väsymys on myös ottanut vallan. Hempparikin 140 eli ei siitä ainakaan johdu..

Ultra mulla on vasta tän kuun lopulla kun ei ollut aikoja muulloin :( Silloin onkin jo lähes 13 viikkoa täynnä! Plääh.

Mulle saa päivittää lasketuksi ajaksi 4.8, se muuttui neuvolassa. :)

Mittumaaria ja Lahja 9+6
 
Nillä kenellä on pahoinvointia... ja pahaa olla

mullakin on ollu sama ja en ole jaksanu tehdä mitään. pakottanut itseäni syömään ja juomaan ja tänään aamulla soitin neuvolaan ja sanoi että nyt en enään jaksa että mitäs nyt... tiputukseen??
Neuvolatäti on vanhempi ja ihana... hän sitten sanoi että jos vielä koittaisit osmosaalia tai se toinen mitä annetaan pienille lapsille kun heillä on oksennustauti tai ripuli.

No eka ajattelin että sehän maistuu pahalle mutta koitan nyt kaikki keinot ennen mies saa viedä mut sairaalaan. en jaksanut tehdä mitään.... mutta kas kumma sehän auttoi. Nyt mulla on energiaa ja en voi enään huonosti. :)

Kannattaa koittaa..

mies tulee mukaan synnärille muuhun ei oo aikaa.

mulla on jo 2 v sitten tuo äitiyspakkaus että en usko että haluan sen uudestaan.

mulla kuului jo sydänäänet rv 8+0 kun joku sanoi että heillä ei vielä kuulunu ääniä. en ole vielä käyny np ultrassa pitää odottaa siihen rv 10+4 eka verikokeet ja sen jälkeen sitten soittaa sinne.

väsymys mullakin on ollu kauhea. nukun parin tunnin välein päikkärit kun on kauhea väsy.. grr pe alkaa taas työt että en tiedä miten jaksan sitten sen jälkeen...
 
minä ja kolme: Siis sydämensyke kyllä näkyi ruudulla, mut en tiedä oliko se kone sellainen et ei kuule ääniä ollenkaan vai oliko käännetty äänet pois päältä, mutta kaikki oli kuitenkin hyvin kun alkio ja syke löytyi. Ja mulla menossa nyt 8+0/8+2. Neljän viikon päästä pitäisi olla sitten np ultra.
 
nannie mennään aika samoissa :) ei meilläkään kuultus ykettä vaan nähtiin ruudulla :heart: ja meillä np-ultra 4.2 eli 4 viikon päästä.

( . ) ja mielenrauha kesti aikalailla viikon verran...viikko sitte käytiin ultrassa ja nyt alkaa taas hiipii epäilys ettei kaikki olekkaan hyvin...miks ei sitä pysty olla luottavaiselle mielellä? :( inhottavaa tämmönen...kumpa pian alkas kotidopplerilla kuulua äänet niin sais aina kuunneltuu...ei vielä kuulu,olen pari kertaa pikaisesti kokeillu,,,ehkä jos jaksais oikein keskittyy. Mutta ko tiedän että on aika mahdotonta vielä kuuluakkaan niin en onneks panikoi sitä...
 
Jaahas se poksuis tänään viikot :heart: 11 viikko lähtee käyntiin...äkkiä se aika menee vaikka tän väsymyksen ja pahanolon siivittämänä tunnit on pitkiä :| Hieman on mielestäni alkanut olo helpottaa, tosin vain hieman....

mammy, mä tiedän niin ton tunteen...se ei oo kivaa :| Mä oon alusta asti tän raskauden aikana voinut tosi huonosti ja nyt kun oireet alkaa vähän höllätä otettaan niin heti hiipii ajatus että mitäs jos kaikki ei ookkaan kunnossa...on se vaan jännä tuo ihmis mieli...ensin kovin oireita toivoo että tietäs kaiken olevan suurinpiirtein ok ja sit kun on oireita niin antas mitä vaan kun ne edes hetkeksi helpottais tai menis pois ja sit hiipii pelko...

Onnea kaikille hyvistä neuvola/ultra kuulumisista :heart: ja etenkin miimiille ihmeiden aika ei ole ohi...hienoa että kaikki on kunnossa :heart:

Perjantaina pitäis tilata se NT ultra aika ja eilen kävin verikokeissa ja vein pissanäytteen labraan. Neuvola on seuraavan kerran vasta helmikuun alussa kun saan jättää lääkäri neuvolan väliin koska kävin yksityisellä AR ultrassa ja siellä tehtiin samalla lääkärin tutkimus. Hmm...sitä jo innolla odottaa ultraa...on niin ihana nähdä pieni taas :heart:

 
Viimeksi muokattu:
Toi on ilmeisesti aika yleistä nykyään, että ei pistetä ääniä päälle niin että sydänäänet kuuluu. Mulla yks kaeri on nyt viimeisillään raskaana ja hän sitä valitteli että kun ei kertaakaan ole vieläkään kuullut sydänääniä, vaan nähnyt ainoastaan ruudulla ja terkkari on sanonu että hyvät sydänäänet on.

minä ja kolme mä myös mietin tossa muutama viikko sitten että onkohan tiputus edessä kun en vaan jaksanu. Se paha olo vei kaikki mehut. Mut jotenki sitten vaan selvisin. Esikoisen hoito oli ihan tuskaa, mut onneks joulu osui keskelle pahinta pahoinvointia niin oli sukulaisia auttamassa.

Naistenklinikan uä-kutsussa lukee, että " Emme toivo lapsia mukaan äitiyspoliklinikan vastaanotoille". Mut jos vaikka ihan hetkeksi sais tulla katsomaan ultrakuvaa... :)

hopeful eiköhän tuo ole vaaratonta tuhruttelua. Se on tosi yleistä. Tsemppiä epävarmaan oloon :)

).( Eilen kun piiiitkästä aikaa kävin kaupassa samalla kun verikokeen kävin antamassa, niin vihannesosastolla tuoksui älyttömän hyvälle ja mietin et mikä on tämä ihana tuoksu? Ja ette ikinä arvaa, SUOLAKURKKU! Siis mikä siinä suolakurkussa oikeesti on? Täällähän monet sitä himoitsee. No, lähtipä sitten purkki suolakurkkuja mukaan :)
Pahoinoivointi alkaa nyt selkeästi helpottaa. Pahimmat ajat on aamu/aamupäivä ja ilta, mutta päivällä saattaa olla 2-3 tuntia parempi olo. Huima parannus entiseen!

Enää 6 päivää np-ultraan!

hemari 10+5
 
Mammy, varmaan on kyseessä sama lääke kuin mistä mainitsit, mutta tarkastin purkin kyljestä ja täällä sitä myydään Levaxinin nimellä. Nämä ruotsalaiset tuppaa (jännää kyllä) muuttamaan kaikki lääkkeitten nimet niin, että jos on jossain muualla niin ei ole sitten hajuakaan mitä se oikein on mitä nappailee.
 
Pahoinvointirannekkeista! Kuinkas moni on kokeillu?? Kävin eilen ostamassa ja tänää aamul kuuden mais laitoin, ja eka aamupäivä viikkoon ku olo oli siedettävä.. :) ei se ihan kokonaa poista oloja, mut helpottaa kuitenki..!

Ja kyllä, vaihtelee pahat olot täälläki.. Oliks se just viime viikko ku joka toinen päivä oli heikompi olo ja joka toinen päivä aika hyvä! :O
Mut nyt on ollu sellasta aika tasasta ällötystä kokoajan ainaki tää viikko. Onneks alkuillat/illat on kuitenki parempia ku esim. aamupäivä..
Mut JES et on keksitty tollasii rannekkeit..
 
Ainii, siis nälkä tulee ihan älyttömän nopeesti, ja siis vatsa jos pääsee menee just liian tyhjäks ni sattuu ja se kurinatunne tekee niin hirveen olon!
Ja sit ku on kauhee nälkä, ni sit mä pölkky en osaa hillitä itteeni vaa äskenki vedin broilerisalaattii sit oikee kauhimal ja ei oo sekää hyvä ku on liian täys.. Niinku joku sanoki et pitäs vaa pieniä määriä ja usein.. Mut tuntuu et vatsas on kokoajan se nälkä-murina tunne!!
 
Kirjoittelen pitkästä aikaa. Lukemassa käyn kyllä joka päivä mutta en ole jaksanut kirjoittaa. Täällä on iskenyt ihan kauhee väsymys. Tänäänkin aamulla jaksoin olla tunnin hereillä ja sit nukuin 3,5h, sit olin taas 1h hereillä ja taas 1h unet. Jos nyt sit jaksais valvoa iltaan asti.

Täällä on pahoivnointia tai lähinnä etovaa oloa pitkin päivää. Illat on nyt olleet sellaisia, että saa kunnolla syötyä. Mikään makea ei tahdo upota, hyvä niin. Aamut ja aamupäivät on kauheita kun pitäisi olla töissä ja silti on etova olo.

Eka neuvola oli eilen, viikkoja 6+2. Täyteltiin papereita ja keskusteltiin. Se saatiin tietää, että neuvolalääkäri ja ultrat on 32km päässä naapuri paikkakunnalla. Siitä, että saako esikoinen olla mukana ei ole mitään tietoa. Täytyy varmaan kysyä kun aikaa varaan.

Mies tulee mukaan kaikkeen jos vaan pääsee. Esikoinen oli mukana neuvolassa ja oli kiltisti. Tulee mukaan siis muuallekin jos vaan saa. Hoitajakin on kyllä tiedossa jos sellanen tilanne tulee. Synnytykseen mies tulee ja esikoiselle tulee sit hoitaja.

Äitiyspakkaus otetaan. Esikoisellekin otettiin ja niin paljon sieltä tuli käyttöön, etät kyllä nytkin otetaan.

En muista oliko vielä jotain kommentoitavaa kun kirjoittelette niin paljon, etten kaikkea muista. Mutta nyt pitää mennä hakeen taas ruokaa, ettei pahaolo yllätä.
 
majj oho, anteeksi, multa meni jotenkin ohi tuo sun vastaus! Mutta joo, mä ajattelin toukokuussa pitää kesäloman ja siitä sitten hiljalleen jäädä pois. Kysyin tuota joltain ammattilaiselta minkä löysin netistä, että onko ne vaarallisia ne aineet, ja se vastasi ettei ainakaan vielä ole luokiteltu vaarallisiksi, tosin asiaa tutkitaan koko ajan. Kiva sit tälleen joutua ottaan riski kun ei ole varmaa tietoa :(. Ehkä sun kroppa kertoi että kantsii nyt välttää permis- ym huuruja :D. Olen muuten miettinyt, että miten sitä voi olla esim pesupaikalla mahan kanssa? Meillä pesupaikat on sellasia, että joutuu jo nyt kurkotteleen. Ja selkä varmasti on kovilla. Miten sulla oli ekan raskauden kanssa? Ja kuinka pitkälle teit töitä?
mahallaan nukkumisesta:ennen raskautta nukuin aina mahaltaan, mutta nyt se vaan on jäänyt ihan huomaamatta. Hetken pystyy olemaan, mutta alkaa painamaan ja pistämään alavatsaan ja tulee huono olo, mutta tämä tullut ihan lähipäivinä! Tissit tosin on olleet niin kipeät, että voipi olla että sen takia jäänyt jo aikaisemmin.

Mandalay Tosi kurjaa! Meillä oli kanssa joku opiskelija harjoittelija, joka oli itsekin raskaana, ja suhtautui myöskin tosi ylimalkaisesti kaikkeen mitä kysyin. Ei ole kivaa kuin ekaa kertaa raskaana ja kaikki uutta ja ihmeellistä niin on paljon kysyttävää. Mut onneksi se oma terkka tosi ihana!

mammy Sama täällä! Mahassa kun on ylimääräistä niin se näyttää jo nyt isolta, vaikka ei oikeasti kuuluisi olla. Ja asia ahdistaa... Ja vaatteet ahdistaa. Mulla ei kyl vielä se ole vauvamahn muotoinen, mutta en saa sitä sisäänkään vedettyä yhtään, eli pömpöttää kun mikäkin kaljamaha :headwall:. Yritän pitää löysiä vaatteita päällä että vähän edes peittyisi, mutta esim työvaatteet ei oo ollenkaan löysiä, ja viimeseks asiakkaiden haluisin tietävän!

Mulla pahoinvointirannekkeet helpotti oloa!

(.)Täällä ehkä astettaa seesteisempää kaikin puolin, mutta viikon verran tässä olen ollut töistäkin poista, ja se selkeästi vaikuttaa mun oloihin! Niin ja mulla on poikaolo!
 

Yhteistyössä