Elokuiset Elohiiret 2011 **joulukuu**

Huomenta!

Mä luovutin ja keitin pari kuppia kaffet ja kuumensin pari riisipiirakkaa. Eipä tosiaan enää tullut sitten uni ja kohta tarttis sitten jo virkeenä olla koulussa... jep jep..

Toistaiseksi ihan ok olo! Jos vaikka tämä aamupala pääsisi tuonne suoleenkin asti :D
 
Mä nukuin myös todella huonosti. Siirryin sohvalle, kun esikoinen tuli meidän sänkyyn. Tuntui ahtaalta ja kuumalta |O Silti heräsin aamulla tosi aikaisin, enkä saanut enää unta.

Liikkumisesta. Olen lenkkeillyt ja ulkoillut. Minäkin olen joogannut, mutta alkuraskaudessa pitää astangajoogassa ottaa hieman kevyemmin. Tosin nyt ei ole tehnytkään mieli joogata, kun monissa asanoissa tulee hieman oksettava olo :x Muuten olen ajatellut liikkua juuri sen verran kun tuntuu hyvältä.
 
Voi anooj miten ikäviä uutisia! :( Itsellä oli elokuussa tuulimunaraskaus, jolloin rv 7+3 näkyi vain raskauspussi eikä mitään muuta. Ja se pussi vastasi viikkoja 4-5. Kaksi viikkoa odoteltiin ja sitten mentiin kontrolliultraan neuvolan kautta ja siellä se varmistui tuulimunaksi ja sain ensimmäisen tyhjennyslääkkeen saman tien. Mutta jospa sinun tapauksessasi hedelmöitys olisi tapahtunutkin reilusti myöhemmin ja kaikki olisikin vähän ajan päästä hyvin? Ainakin nettikeskusteluissa näin on käynyt aika monelle. Mutta kovasti voimia sinulle ja jos se tosiaan on tuulimuna, niin toivotaan sen jälkeen pikaista uudelleenraskautumista! :hug: Itsellä ainakin ajatus uudesta raskaudesta oli heti mielessä ja ei me miehen kanssa mitään ensimmäisiä kuukautisiakaan odoteltu, vaan heti oli yritystä päällä, kun raskaustesti näytti negaa. Tosin vasta kaksien kuukautisten jälkeen tärppäsi, mutta aika nopeasti kuitenkin.

Raitapaitaiselle tuplaonnea ja monilla muillakin oli ollut tässä hyviä ultrakuulumisia! :flower:

Itsellä on olo ollut tosi väsynyt ja huono, mutta vieläkään ei ole tarvinnut varsinaisesti oksentaa - koko ajan on kuitenkin "kestokrapula" päällä. :x Ja lisäksi närästys ja ummetus näyttävät saapuneet seuraksi. Ja eivät ole nekään ihan kivoja kavereita.... Tilasin muuten netistä äitiyshousut, kun nämä normipöksyt kiristää ja puristaa sen verran, että on tällä hetkellä tasan yhdet housut, joissa jotenkin pärjää. Tulisipa nuo postissa pian!

Blanco + Öttiäinen 7+5 (8+5 neuvolan mukaan)
 
moikka! täällä olisi uusi mukaan tulija :wave:
ikää löytyisi 31v. ja synnytyspaikka Hyvinkää eli onks se nyt lyhenne Hyas . laskettuaika 18.8 ja pikkunen kutonen olisi tuloillaan ;)

Mulla ei ole ollut kyl oireen oiretta ja se tässä vähän huolettaa. koin yhden keskeytyneen keskenmenon kesällä 2008 raskausviikolla 10+ (vastasi viikkoja 6+) ja silloinkaan minulla ei ollut minkäänlaisia raskausoireita : / kovasti mielisin varhaisultraan mutta en ole hinnasta yhtään tietoinen ja millä viikoilla sinne kandeis mennä...mulla taitaa kasassa olla nyt 6+ risat . neuvolaan en ole vielä varannut aikaa ja ei olla kellee kerrottu viel tästä.

löytyykö muuten hyvinkään suunnalta muita odottajia?
 
töistä kirjoittelen :wave: Söin itteni niin ylitäyteen että on pakko hetki tasata, että jaksaa taas jatkaa :D Onko muilla muuten samaa ongelmaa että maha täyttyy tosi nopeasti ja tulee semmonen "huono" olo, joka jatkuu aika pitkään syönnin päälle. Musta tuntuu että ainakun syö vähänkään niin on heti semmonen ylensyönyt paha-olo, sama melekeen mitä syö....(noh, onpahan helepompi säännöstellä ruoan määrää :LOL: )

Leo81 En yhtään oo tajunnut että pahimmat helteet sattuu todennäköisesti myös pahimpiin kutinoihin, siihen vielä möhkömaha ja muutenkin huonot yöunet niin saa nähdä kuin täällä itketään kesän tullessa :D Ehkä mulla siksi onkin niin helppo oireeton alkuraskaus että jaksaa sitten lopuksi riutua :LOL: Ja ehkä ne alussa kärsivät saavat lopussa rauhassa vatsaa kasvatella.... Nooh, jos sen hinnalla saa terveen lapsen niin lupaan kestää kunnialla :)

Nyt vähän kirjallisia töitä ennenku häätyy lähteä altaalle :) :wave:
 
vastailen viel tänne eli menkkojen mukaa viikkoja 7+6 mut oviksenkin tikutin niin hedelmöittymisen mukaan viikkoja 7+2 et en usko et ois myöhemmin hedelmöittyny.. se muna vastas kuitenki viikkoja 4-5 ja sielt ei löytyny ees ruskuaispussia se oli vain aivan tyhjä muna.. varmuushan siis saadaan ku pääsen sairaalassa käymään tällä tai ens viikolla mut enpä usko et sielt mitää löytyy.. tunne on nii epätodellinen varsinkin kun tissit on kipeet ja piru isot, maha on ku 4.kuulla ja yrjötys on jotai kamalaa.. mut silti toi maha on tyhjä.. haluais vaan omaan sänkyyn peiton alle siihe asti ku tää painajainen on ohi..

mutta paljon kaikille tarrasukkia ja toivon et kukaan ei joudu tämmöstä tunnetta kokemaan!
 
anooj Pahoittelut ! :hug: Tiedän miltä susta tuntuu, itsellähän elokuussa huomattiin rv 10 ettei sikiön sykettä enään löytynyt, ja sikiö vastas 8-9 viikkosta..

Tänne ei ihmeempiä, välillä kamalan kylmä ja sit yhtäkkiä kunnon tuskan hiki. Rinnat myös alkaneet aristaa, mahaa turvottaa sekä etova olo jatkuu ! :D Koko ajan pitäis jotain pientä syödä mandariinit ja kaupan vadelma keitto menee alas. Mitkään kunnon ruuat ei oikeen meinaa mennä alas.. Suolakurkkuja tekis myös kovasti mieli, ja eilenki söin 2kpl sellasta isoo ja kyllä oli illalla sormet ym turvoksissa, et pitäis kans välttää niiden syömistä ! :D Suklaa ym. herkku ei myöskään maistu, vaikka yleensä en voi vastustaa jos jossain on suklaata..

Mä toivon myös ettei kiloja kerry tässä raskaudessa niin paljoa, mitä esikoisen aikaan ( 19kg ) ja kaipaisin kovasti vinkkejä miten saada pysymään kilot kurissa ! :LOL:

Raitapaitaselle onnittelut tulpa vauvoista ! :flower:

majj & 7+2
 
anooj, elämä on joskus niiiiiin väärin :'( Toivon sulle nyt oikein paljon voimia ja lujaa tahtoa mennä eteenpäin kohti uutta yritystä :heart:

(.) Mulla huomen aamulla eka neuvola...jee...jos vaikka terkka olis niin mukava et suostuis kuuntelemaan jo sydänääniäkin :D Edellisessä raskaudessa oli eka neuvola käynti viikolla 8+3 ja silloin saatiin jo äänet kuuluviin :heart: ...tosin elopainoa oli silloin noin 15kg vähemmän :ashamed: eli voi olla ettei tän ihran alta ny mitään vielä saada kuuluviin ;)

Pahoinvointi rannekkeet kävin siis eilen ostamassa apteekista ja maksoivat hurjat 19e ...aikas arvokkaat mielestäni :whistle: mutta mutta...eilen oli suhteellisen hyvä olla ja iltapalaksi sain vedettyä niinkin ravitsevaa kun juustonaksuja...ja samalla menulla aloittettiin tämä aamu :p nyt on pussi syöty tyhjiin...tarttis siis ottaa itseään niskasta kiinni ja lähtee lenkille tai jotain...on ulkoilut jääny tosi vähiin kun on ollut niiiiiin huono olo koko ajan :x

Eli toistaiseksi täytyy sanoa että rannekkeet on mulla auttanu =) Toivotaan niin jatkossakin etteivät olis turha ostos :LOL:

Mukavaa pakkaspäivää kaikille mammoille :flower:

 
anooj - tuulimunaraskaus on todellakin omaa kehoa taitavasti huijaava, sillä minullakin raskausoireet jatkuivat ihan sinne tyhjennykseen rv 9+3 asti. Mutta sitten onneksi helpotti ja jollain lailla se lääkkeellinen tyhjennys oli henkisellä tasolla helpompi, kun tiesi, ettei siellä vauvaa ollut ollutkaan eikä mitään sikiötä tarvitse pelätä pöntössä näkevänsä (anteeksi tämä kuvailu). Mutta kyllähän sitä oli jo mielessään vauvaa odottanut ja luullut sen masussa olevan, joten sikäli keskenmeno oli yhtä todellinen kuin jos siellä olisi sikiö ollut. Tiedän myös, ettei mitkään sanat pysty kunnolla lohduttamaan. Itse kuuntelin paljon Jenni Vartiaisen Missä muruseni on -kappaletta ja sain itkeä pahaa oloa pois sekä mieheni että vanhempieni ja siskoni kanssa. Jaksamista! :hug:
 
Mä myöskään en osaa neuvoa miten kilot saa pysymään kurissa,ekassa raskaudessa tuli painoa 28kg.:ashamed: Tokassa tuli jotain 6kg, mutta lähtöpainokin oli paaaaljon enenpi kuin ekassa. Mulla on ihan reilusti ylipainoa, joten ei tarviis tulla yhtään kiloja lissää.. Ajattelinkin pyytää ekassa neuvolassa ne ohjeet jotka annetaan raskausdiabeetikoille, jos niillä sais ehkäistyä turhaa painon nousua..
Odotan jo inholla sitä sokerirasitusta, mun isällä on diabetes ja itellä sitten tuota painoa,niin joka raskaudessa saan sen ihanuuden kokea.:/ Aiemmissa raskaudessa sokerit olleet ihan alarajoilla,joten toivottavasti ei nytkään tulis mitään.

Terkka oli aika huvittuneen oloinen kun jo aikaa varatessa sanoin, et haluan vauvan kokoa seurattavan kun edelliset olleet sen verran isoja..Jospa se nyt kuitenkin otti asian tosissaan.

Mulla ei oo kyllä mitään univaikeuksia, ainut vaan et meinaa vuorokaudesta loppua tunnit kesken, kun koitan leipoo poikien synttäreille, pitäs siivota joka ilta ja tehdä töitä jossakin välissä. ukko vielä sopivasti tän viikon illassa niin saa selvitä ihan yksin.. Onneks tää viikko kohta ohi.:)
 
pikaisesti vain.

miimii et ole keskenmenneissä vaan taustalla, kun en tiedä laskettua aikaasi. Eli pistätkö ne uudestaan tänne niin pääset taas listalle :)

jeeni olet myös taustalla ennen kuin la selviää.

anooj suuret suuret pahoittelut :( Tuota ei toivoisi kenellekään.

Pahoinvointia potemaan---->

hemari 9+3

Ai niin ja olkaa kiltit ja pistäkää muutokset listaan tummennuksena tekstissä tai yv:nä!

Ja vielä kerran huhuilen että onko joku muu halukas päivittelemään listaa tammikuusta lähtien? Itse kun en välttämättä pääse joka päivä koneelle ja tuo esikoinen vaatii aika paljon hommaa. Voin kyllä jatkaa päivittelyä mutta luovutan pestin mieluusti jollekin muullekin :)
 
Anooj: Paljon voimia! :hug:

Meille km:n jälkeen neuvottiin odottamaan pari kiertoa ennen uuden raskauden yrittämistä.. Kannattaa antaa elimistön(niin ja tietenkin oman mielen) toipua kunnolla. Limakalvot ovat kuitenkin huonossa kunnossa raskauden jälkeen.

Ihan järkky olo! Mä en kestä.. Nyt iski vielä yskä tähän päälle, ja nyt oksettaa vielä enemmän.. Päivittäin saa pönttöä halailla, kökimistä on pitkin päivää. Mitään ei oikein tee mieli, vaikka parempi olo tulee kun ei ole ihan tyhjä masu :( Hedelmät ja kirpeet/happamat jutut on kyl ihan jees. Makea ällöttää, vaikka normaalisti maistuu liiankin hyvin :x

Mun puolesta Hemari voi päivitellä listaa jos vaan jaksaa ja haluaa =) Eihän sitä nyt päivittäin kuitenkaan tarvi.

Ulkoilusta ja liikkumisesta sen verran että mä oon nyt niin laiska liikkumaan, kun olo on mikä on.. Tänään vähän päälle puoli tuntia oltiin tytön kanssa pihassa ja rupes heikottamaan.. En jaksa enää edes ajatella missään jumpissa käymistä :ashamed: Kai tää tästä "iloksi" muuttuu kun olo vähän paranee :rolleyes:

Äitiyspakkausta ei oteta, esikoisesta otettiin, ja olihan se ihanaa sellaisia pieniä hypistellä, mutta suuri pettymys oli, nyt mielummin otetaan rahana ja ostetaan jotain tarpeellista ja sellaista mistä tykätään =)



Jos sitä tästä menis päikkäreille ja kokeilis ekaks vähän taas tota doppleria =)

-Fanny- ja vaavi 9+3 (HUI!)
 
Heip kaikille!

Anooj, pahoittelut sinulle! Itse menettäneenä rv 22 ja rv 12 pienet tiedän, miten paha mieli voi olla, kun unelmat murskataan.

"Ei pitäisi piilottaa suruaan,
eikä siirtää kauaksi tulevaan.
Syvä suru on surtava aikanaan,
- jokaisen omalla tavallaan"

-tuntematon-
Voimia sinulle!

ja Raitikselle onnittelut tuplista! (itellä tää raskaus kans lähti tuplana, mut ultrassa oli vaan yks, mutta vahva syke)

(.) Neuvola takana ja arvasin et LA muuttuu päivällä aikasemmaks kun on niin tehny joka kerta. Terkka sano että johtuu neuvolan käyttämästä Effica-ohjelmasta, mikä laskee ajan. Synnäri käyttää kuulemma samaa ohjelmaa. Eli mun muuttunut LA on 4.8.
Itellä on synttärit 15.8., mutta toivottavasti ei sinne asti tarvii ootella.. :)
Hemppa mulla oli 136, joten rautaa ei ainakaan tarvii syödä! Ja painoa ei oo vielä tullut yhtään. No ihmekös tuo, kun ei paljoa pysty syömään, ja jos niin erehtyy tekemmän niin oksu tulee..
Tahtoisin vähän enemmän jaksaa liikkua, mut sellanen parin kilsan kävely saa minut ihan loppuun. (kuitenkin oon hölkkäilly syksyllä vielä 6-8km lenkkejä..)

Olo on ollut väsynyt ja huonohko. Joka päivä on tullu ykättyä ainakin kerran. Nyt oon lomalla, mut täytyy kattoa ens viikkoa, menenkö töihin vai en.

Tiitu ja kyytiläinen 8+6
 
Anooj halaus ja voimia:hug:

Minustakin olisi kiva jos hemari jaksat ja viitsit listaa päivittää. Eikä oikeasti tarvitse ehtiä joka päivä tänne päivittämään. Ainakaan mun mielestä:)

Ihanaa lueskella teidän neuvola- ja ultrakuulumia kun itsellä ne ovat vasta edessä tammikuun loppupuolella. Tänään kerroin raskaudesta kahdelle ystävällä. He tiesivät vauvakuumeilusta ja kysyivät suoraan, että saitteko joululahjan :heart: Ihana oli jakaa tämä onni heidän kanssaan. Nyt tekisi mieli kailottaa tämä ilouutinen kaikille, mutta yritän pitää vielä salaisuuden :$ huh, vaikeaa.
 
Laitan tänne kolmikymppisiin kirjoittamani tekstin suoraan...pakko lukea noi teidän ar.uä-kokemukset uudelleen. Huolestuttaa.

Jaahas...ultra takana...siellä olivat Marienna, pötkö 6+4 (aivan satavarma oikea ikä) ja mies. Lääkäri oli ensin hiukan huolestuneen kuuloinen, näkyi kohtu (ai täälläkö tää sun kohtu onkin) ja sitten se pussi, joka oli oikein selkeä, ja sitten ruskuaispussi ja sitten hyvin pieni pötkö. Lääkäri sanoi, että tämä olis täällä juuri ja juuri. 3,5mm pitkänä Pötkö tuomittiin 6+0 viikkoiseksi. Verivirtausta kuulemma oli, ja sitten tulivat värit ruutuun ja siellä näkyi syke . Siellä mun kohtuni ja Pötkön sydän sykkivät samaan tahtiin. MUTTA: huolestutti näin jälkikäteen se sykkeen nopeus, mitä en tietty kysynyt. Mutta ei se kyllä mikään 180 krt/min ollut... että kuinkas paljon sen pitäisi olla?

Lääkäri sanoi, että voi kiriä kasvussa kiinni, mutta sellainen realistin kuuloinen oli: nyt täällä ollaan elossa jne. Ja siis lääkäri oli tosi mukava, ei siinä mitään. Samalla tutki kohdunsuun yms. kaikki kunnossa. Keltarauhasta ei löytänyt , mikä kaihertaa mua tosi paljon. Sit se jutteli ne seula-asiat, että soittaa neuvolaan ajoissa, seuloihin pitää mennä tietyillä viikoilla. Tietty olen lukenut, että suurella sikiöpussilla ja pienellä alkiolla voipi olla yhteyttä kehityshäiriöihin...KIVA.

Noh, tänään vielä onnellinen. Toivottavasti kaikki menee hyvin...

Marienna 6+4 sitkeästi
 
eli la 16.8 (miehen syntymäpäivänä) toivon totisesti ettei tämä ole sitä tuulimunaa alkaa olemaan liikaa näitä laskettuja aikoja muistettavina ja olis kurjaa sitten 16.8 muistaa miestä ja sitä että tänään olisi ollut laskettu aika.

repäsykipuja on ja nännit ovat hieman tummuneet. väsymys o näin iltaisin koska mäkin jostain kumman syystä herään viideltä aamulla? pahoinvointia on aalloittain olin sitten syönnyt tai en..

olen pahoillani ja samaistun suruunne joilla on kesken mennyt:(
odottelen tiistaita pelolla ja hämmennyksellä:/
 
Huh kun on tullut paljon tekstiä, meni tovi niitä lueskellessa.. :) Nyt vasta ollaan palailtu kotiin joulun vietosta.. En nyt edes muista mitä piti kenellekin kirjoittaa mutta ainakin

anooj :hug: mä kävin km-raskaudessa ultrassa rv7+1 ja näkyi vain tyhjä raskauspussi ja tuomio oli tuulimuna.. Viikon kuluttua sairaalassa kohdusta löytyi kuitenkin alkio, mutta ei vastannut viikkoja eikä sydän lyönyt.. tyhjennyshän siinä oli edessä.. Raskauden olisi pitänyt alkaa silloin kun olin jo plussan tehnyt joten ei mahdollista..

ON: täällä vähän tuhruttelee verta.. Sitä on kyllä ollut muinakin päivinä eikä määrät ole suuret joten vielä en ole huolissani.. Esikoisesta tuhrutteli ja kaikki meni hyvin, km-raskaudessa ei taas tullut tippaakaan itsestään ulos.. Ja aamulla sitten se alkoi taas, oksentaminen nimittäin :x Joulu meni mukavasti vanhempien luona, he tietävät raskaudesta, muulle perheelle onnistuin vielä pitämään raskauden salassa..
 
anooj :hug:

Väsyttää vaan koko ajan.
Yllätykseksi neuvola täti soitti, että neukku aika onkin jo perjantaina, terkka sanoi, että kipin kapin neuvolaan vuoden viimeisenä päivänä =) Samalla varmaan ultrataan vatsan päältä ja edelleen puhelimessa terkka oli sitä mieltä, että viikkoja on silloin 8+4 vaikka silloin on sata varmasti 8+3. No, kyllä nuo viikot taas jossain vaihessa selvenee hänellekin :)

Töissä kertomisesta hoitovapaalla olen, joten ei ihan heti tarvi kertoa. Tietty pitää ilmoittaa uudesta äitiyslomasta joskus loppukeväällä.
Mulle ei oikein maistu mikään, ei hedelmät, ei ruoka ei mikään :| omena on kyllä ihanan raikasta ja limsaa tekee mieli, jota tosi harvoin muuten edes juon. Ai joo, passitin miehen hakemaan hampurilaista jossa on vain pelkkä pihvi välissä.. outoja himoja mutta pakko syödä sitä mikä ees jotenkin uppoaa. Kahvia ei voi vieläkään edes haistaa :x

Tähtönen ja Tiukuliina 8+1
 
Heipä hei!

Mut voi poistaa listoilta. Sunnuntaina alkoi ruskea vuoto rv 7+6, Maantaina kävin ultrassa ja sielä oli sikiö joka vastasi 6+3, sydän ei lyönyt. Hcg oli 2094 ja tänään se oli 2400. Vuoto on runsastunut. Viikon päästä kontrolli ultra ja verikoe.

Hyvää jatkoa ja onnellista odotusta muille. :heart:

Mukiin menevä
 
Mukiin menevä, voi ei :'( Suuri halaus :hug: ja voimia jaksamiseen :flower:

Nyt jon tullut näitä huonoja uutisia ihan liikaa tähän pinoon :( toivottavasti ne olis nyt tässä eikä kenenkään tarttis enää kokea epätoivoa, surua tai murhetta odotuksessaan :kiss:
 
marienna sykkeen nopeudesta en osaa sanoa mitään,muutta tuosta koosta kyl sen verran et meillä kuopus oli juurikin pieni noilla viikoilla,,,mutta syntyi 4.6kiloisena :D Joten sen en usko ainakaan itsessään merkkaavan yhtään mitään noilla viikoilla noi millin heitot :)
 
Hui, kun täällä onkin ollut vilkasta keskustelua!
Ja pelottavan ikäviä uutisia on tullut muutamille :hug: Itsellä kun on ensimmäinen raskaus menossa niin eilen alkoi pelottaa, onko tuolla mitään tapahtumassa, kun oireiluja on niin vähän, mutta vahvasti siinä uskossa ja toivossa ollaan, että kaikki menee hyvin. Eihän se oireettomuus tässä vaiheessa välttämättä mitään edes tarkoita.

Eilen varasin kuitenkin ensimmäisen beuvola-ajan, jonka sain 12.1 eli silloin viikkoja 7+0 ja seuraavana päivänä aion käydä varhaisultrassa yksityisellä, kun ollaan Intiaan lähdössä 20.1 ja tahdon ennen reissua tietää, että kaikki on niin kuin pitääkin ja kysyä vinkkejä reissua varten. Eli pitääkö jotain erityisesti varoa...

Nuo pari löhöpäivää tekivät hyvää, olo ei tuntunut ollenkaan normaalista poikkeavalta. Tänään kun olin päivän töissä niin alavatsaa juilii selvästi enemmän ja olo on tosiaan väsynyt. Toisaalta ihanaa vaan, jos se tarkoittaa sitä, että tuo pieni Milli tarvii tuolla paljon energiaa kasvaakseen.

Äitiyspakkauksen aion ottaa, ensimmäinen kun on kyseessä niin täytyyhän se testata :)

PLOPS Heinäneito & Milli 5+0
 

Yhteistyössä