Elokuiset Elohiiret 2011 **joulukuu**

Heippa! Hetkeen en ole täällä kirjoitellut, välillä olen käynyt lukemassa muiden juttuja.

Pahaolo vaivaa jokapäiväisesti, eikä se katso aikaa taikka paikkaa :/ Ja harmiksi vielä aatonaattona iski hirveä flunssa ja yskä. Kuumalla mehulla olen yrittänyt itseäni parannella, mutta aika heikoin tuloksin :D Ja sitten se turvotus... Se onkin sitten jo asia erikseen :D

Ootte jutellut äitiyspakkauksen ottamisesta. Me otettiin ekalle se ja ajateltiin ottaa myös nytkin. Eihän ne vaatteet siinä kovin kummosia ole, mutta se tunne kun niitä pääsee tutkimaan :D

Onnellista uutta vuotta 2011! :)

MillaMami & pikkuvertti 6+3
 
Vieläkö mahtuu pinoon? Täällä viikkoja jo 7+1, la olisi laskurin mukaan 14.8. Lapsia on ennestään kolme, 6, 4 ja 1,5 v, itse olen 34v. Ja Tyksiin olisi tarkoitus lähteä kun aika koittaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta siskot! :)

Tervetuloa uusille! Ihanaa kun porukka sen kuin kasvaa!! :heart:

Mä tässä sitten laiskana laitan nyt molempiin ketjuihin joissa notkun saman viestin alun....

Mä sitten nukuin tänään pommiin. Olin pyhästi päättänyt mennä kouluun vaikka minkälainen olo olisi ja täällähän mä heräsin vasta.... Olisin ehkä puolen päivän aikaan siellä jos silloinkaan joten antaa olla!

Mulla on hitonmoiset uniongelmat: Päivällä väsyttää niin maan perhanasti ja illalla, mutta sitten kun menen ihan nukkumaan niin EI, se per**leen uni ei tule sitten millään ja viimeistään siinä se kaikkoaa, kun TAAS iskee NÄLKÄ ja jano! En mä öisin syö kuin hedelmiä, mutta kuitenkin. Mandariineja tuntuu kuluvan aina vaan enemmän ja nyt mä kaipaan niin hapanata että... kirpeän hapanta ja sen tyydyttää sitruuna ja greippi ainoastaan! Makea ei mene, mutta suolainen maistuu ja hedelmät eniten!

Eilen ostin uudet kengät itselleni. Nyt ei varpaat jäädy ja tuntuu turvallisemmalta kävellä, kun on ihan oman kokoiset kengät eikä likkojen vanhat 2 numeroa liian suuret :D Onni ja ilo se tämäkin! Kiertelin kirppareita ja voi mikä määrä vaipattimia on liikkeellä...... ja mä LUPASIN miehelle etten vielä yhtään osta :( No pidin sanani enkä ostanu pieniä vaatteittakaan... Go Miuski Go!!!!! Ja tälle saa siis tullettaa, koska olen ihan himoshoppaaja mitä tulee minijuttuihin ;)

Vitamiineista.... No mä en tällä hetkellä syö kuin tota B6-vitskua ja säännöllisen epäsäännöllisesti foolihappoa & lasten multitabsia kun niitä piisaa :D mutta siis JOO: ajattelin mennä ostamaan ihan "lailliset" vitskut tässä ja viime raskaudessa söin ihan sitä raskaana olevien multitabsia. Hedelmistähän saa sitten c-vitskua ja foolihappoa niin en sitä siksi niin paljon ole nappina ottanut. Ai niin ja koetan välillä muistaa ottaa d-vitskunkin.

Miten muuten, onko täällä muita laktoosivammaisia joita huolettaa kalsiumin sun muun saanti? Mä olen ottanut aina kuuriluontoisesti Kalsium Sandoz- merkkistä poretabua, mutta sen nimi ja vahvuus oli muuttunut viimeksi joten olen nyt popsinut sellaisia oksettavan tuntuisia sitruunan makuisia tabuja. Pitää kysellä apteekista, että voisiko sitä poretta ottaa...onko se liian vahvaa...voiko olla siis liian vahvaa???? Vinkkejä otetaan muutenkin vastaan täällä, koska mulla ei ole maitotuotteita pahemmin ruokavaliossa...

Äippäpakkauksesta: Mies on vakaasti sitä mieltä, että se jälleen otetaan. Mä tosin olisin voinut sillä rahalla ostella ne pienet vaipat ja vähän muutakin..... ;)

Ja nyt unohdin sitten mitä kaikkea piti naputella..... joo.... hienoa...

Ai niin, se mun piti kysyä, että onko täällä ysvillä kirjoittelevia?

Nyt siirryn touhuamaan taustalle, päätin, että käännän tämän päivän voitoksi eli siivoan...

-Miuski & "Örkki-Ötökkä"

 
Viimeksi muokattu:
Varasin äsken ajan varhaisultraan :) Se on ens viikon keskiviikkona. Aika kallista lystiä mut varmaan kuitenkin pieni hinta mielenrauhasta. Olen aina ollut herkkä stressaamaan ja nyt tuntuu ettei mitään muuta ajattele kuin että onhan mahassa varmasti vauva jne. Lähes oireeton alkukin vielä lisää stressiä, vaikka tiedän et ei kaikilla välttämättä ole kummempia oireita mutta..

äitiyspakkaus: mie kyllä aika varmasti otan sen, saahan siinä paljon kaikkea tarpeellista :)

vitamiinit: olen melkein alusta asti syönyt multitabs raskausvitskuja ja kalaöljykapseleita.

Nannie ja pirpana 7+0 :heart:
 
Tervetuloa uusille ja Onnea hyvistä ultrakuulumisista niille jotka käyneet :flower:

Täällä pahaolo ei hellitä :x ...ajattelin käydä tänään tän kylän apteekit läpi ja ostaa kokeeksi ne pahoinvointirannekkeet =) ...nekin jakaa mielipiteet, mutta osalla on ollut ihan positiivisia kokemuksia niistä...toivotaan että mullakin toimii :)

Turvotusta on edelleen ja nyt ihan aamulla jo herätessä...tunnustellessa kyllä taitaa jo oikein pienen pieni vauva masun alku pilkistellä eikä kaikki oo enää ihan pelkkää turvotusta ;)

Äitiyspakkauksesta, luultavimmin jää ottamatta...oon kaikille kolmelle lapsukaiselleni sen ottanut ja pettynyt siltä osin että vaatteet ovat jääneet lähes käyttämättä...ja niitä tykötarpeita mitä pakkaus sistältää on jo ennestään jemmassa aikaisempien jäljiltä..eli harsot sun muut :heart: ...no täytyy tehdä lopullinen päätös sitten kun näkee pakkauksen sisällön.

Jouluaattona tuli nyt sitten kerrottua muutamalle ihmiselle vielä lisää odotuksesta...ja jotenkin vähän luottavaisemmalla mielellä tuli kerrottua kun siellä ultrassa pääsi käymään silloin jouluviikon alussa :D ...mutta vielä on paljon sukulaisia ja tuttuja jotka eivät tiedä asiasta ja ollaan päätetty julkistaa asiaa sitten laajemmin np ultran jälkeen :heart:

Tänään on kyllä ihan pakko käydä Subwayssa...niiiiiin kuola valuu kun ajatteleekin....voi näitä mielitekoja :D

 
Äitiyspakkaus otetaan, meillä ei ole juurikaan säästössä esikoisesta. Tai no vaatteita on kyllä lainassa kahdessakin osoitteessa älyttömät kasat, mutta kun ne on hyvin selkeästi poikavauvalle :) Entäs jos nyt oliskin tyttö? Ja se äitiyspakkauksen avaaminen on niin kiva tunne, ihan kuin jouluna :)

Oon kuullut pahoinvointirannekkeista pelkkää hyvää, ja itsekin testannut ja musta ne toimii. Nehän perustuu akupisteisiin, joihin ne nastat painaa, ja akupunktiota en todellakaan pidä huuhaana :)

Miten paljon/miten te liikutte? Vähän harmittaa, kun ilmeisesti kuntosalilla käyminen jää aika olemattomiin. Kävin tänään kokeilemassa, ja ei tuntunut hyvältä kaikilta osin :( Jumpissa ja lenkillä ajattelin käydä loppuun asti. Pyrin liikkumaan joka päivä, jos nyt on väsyttänyt/ollut huono olo niin oon vaan jakanut lenkin pariin osaan. Noita raskaampia ajattelin kunnon mukaan, ainakin pari kertaa viikossa ja vaikka niin usein kuin mieli tekee :)

kristiina & toukka 5+6 (6+5?)
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas :) Niin tosiaan tohon listaa,ensimmäinen tulossa joten kaikki vielä niin uutta ja jännittävää :)
vaivaa,kun eilen lueskelin tätä kaksplussan odotuspalstaa ja jostain keskustelusta bongasin aurajuuston syömisestä (siis ihan valion aurajuuston,joka on tehty pastöroidusta maidosta) tietääkö kukaan saako sitä syödä ja jos ei,niin onko se sen homeen takia? Oon ihan pihalla.. :D En löytäny enään,että mistä keskustelusta sen luin.. Huono muisti vaivaa näinä päivinä..

Tänään meen verikokeeseen,otetaan vissiin ne kaikkia pakolliset.. Ja loppupäivä tulikin vapaaks,kun hoitolasten äiti sairastu.. Että jipii ;) Saan vain olla ja möllötellä.

äitiyspakkauksen haluan ehottomasti,kun on ensimmäinen. Toisen jos joskus saa niin sitten voi sitä kattoo,mutta ainakin kerran haluan sen,kun siinä on kuitenkin niin paljon hyödyllistä ja ei sillä rahalla saa niin paljoa..

koralli73 yritin bongailla,että oisko muitakin samalta suunnalta ja sit kurkkasin etusivulle ja huomasin,että onhan siellä yksi :) Kiva juttu,että on joku muukin..
 
Viimeksi muokattu:
Moron!

Mahtuisiko tähän pinoon? Joskos sitä jo uskaltaisi siirtyä tuolta lapsettomuuden puolelta tänne puolelle. =) Laskettu aika ois 19.8.2011. Ikää minulla 37 ja esikoinen olisi tulossa. IVF:llä onnistuttiin, 2 alkiota siirrettiin, mitään ei jäänyt pakkaseen. K-SKS olisi varmaan sitten synnäri. Takana on kuusi vuotta yritystä, 3 eri miehen kanssa, hoidoilla ja ilman. Nyt sitten onnistuttiin ja ei oikeen vieläkään jaksa uskoa todeksi. :LOL: Alkoi tuossa jouluna vuotamaan ruskeata mönjää ja sitten tuli vertakin, joten kävin eilen verikokeissa ja ultrassa. Kaikki onneksi näytti olevan ok, yksi pussukka siellä oli ja sykettäkin jo näkyi. Seuraava ultra olisi sitten 4.1.

Soulmama 6+4
 
voisiko joku ottaa mut pois tosta keskenmeno listalta kun täällä ollaa:) pientä pahoinvointia ja tissikipua on muttamuuten voidaan hyvin, käyn täällä kirjoittamassa kun oma kone on rikki, joka päivä kuitenkin käyn kännykällä lukemassa<3

tänään tilaan femadaan ultran koska noita tuulimunia ja keskenmenoja on niin paljon ja tuntuu taas siltä että tuulimuna olisi taas..

mutta raskaana ollaan ennenku toisin todistetaan:)
rv 6 tai rv 7
 
soulmama tervetuloa ja kovasti onnea :) muistankin nimimerkkis tuolta lapsettomuus puolelta :) Meillä on ilmeisesti sama laskettuaika. En ole viel ite tarkennusta saanu mut siirtopäivän mukaan mullakin se 19.8. Torstaina se kai varmistuu kun menen alkuraskuden ultraan toivoen että siellä olisi jotain elämää :) Onneks sun vuodot on ollu vaarattomia, ne on tosi pelottavia..Itsellä oli viime raskaudessa kolme kertaa kovat vuodot eikä syytä ole selvinny vieläkään...

( . ) ei mitään uutta,turvottaa,janottaa,VÄSYTTÄÄ!! äitiyspakkausta tuskin tällä kertaa otetaan, ei ole tarvetta.
 
Eka neuvola takana ja kaikki ok! HUH!!! Terkka näki sykkeen, minä en, liikettä kylläkin. Sitten ihmettelin, että voiko se jo liikkua? Vai leijuuko se vaan siellä kohdussa? Eikös se liikkuminen ala vasta, kun aivot on tarpeeksi kehittyneet? Mutta kaikki on nyt kuitenkin hyvin, raskaana ollaan, lääkärineuvolakin varattu ja sitten vaan porskutellaan eteenpäin. LA ei muuttunut, vaikka epäsäännöllinen kierto onkin, tai se sai päiväksi 3.8, jota ihmettelin. Taisin sanoa kuukautisten alkamispäivän yhdellä väärin, mutta kuitenkin.

Painon kanssa nyt sitten vaan taistellaan. Hirveästi ei saisi lisää tulla. Tai siis otin asian puheeksi ja teen kyllä kaikkeni ettei sitä paljoa tulisi. Ihan oman ja vauvankin hyvinvoinnin kannalta.

Nyt se olisi sitten virallista, voisi kertoa pikkuhiljaa sukulaisille :) Mies tuossa huokaili pitkään, kun ei kuulemma taas kestä sitä hössötystä! :D Mutta ei meikäläisen hermoilla odotella enää kovin kauaa.

johnu ja nelkku 8+6 (otetaan nyt sitten käyttöön se neuvolan laskuri niin en ole ihan sekasin päivistä)
 
Heippa!
Voisinkohan liittyä joukkoonne? Olen myös tuolla noin kolmikymppisissä ensikertalaisissa, mutta koska muut on eri vaiheessa menossa niin tuntuu vähän yksinäiseltä. Te olisitte kaikki suht samassa veneessä :D.

Täällä siis Marienna 30v. ja esikoista odotellaan. Huhtikuussa aloitettiin yritys ja nyt joulukuussa tuli hyviä uutisia. Kaksi aivan varhaista keskenmenoa on takana, ja siksi nytkin pelottaa. Aiemmat siis olleet haamuja/hailakoita ennen menkkoja ja siitä sitten heti katkenneet. Nyt jo menkoista laskettuna 6+6, mutta oikeasti oviksesta katsottuna 6+3. Huomenna varhaisultra yksityisellä, jotta näkisi onko siellä ketään, ja jos on niin onko se elossa. Torstaina on endokrinologi, koska kilppariarvot nousseet - lääkitystä ei siis ole. Ja ne kilpparithan vaikuttaa siihen keltarauhasen toimintaan ja vaikka mihinkä muuhun...siksikin huolestuttaa. Neuvola on 10.1., jos sinne asti päästään :heart:.

Vähän on oireita: rinnat ajoittain oikein arat ja joskus kutisevat ja kipeätkin, ajoittain taas melko ok. Riippuu miten turvoksissa ne ovat, ja se taas riippuu siitä mitä on päivän aikana touhunnut - väsyneimmät ne on iltaa kohden. Väsymystä kai on, mutta en oikein meinaa sitä aina erottaa ihan normiväsymyksestä: rankka syksy työn puolesta takana :). Mahdollisesti välillä hiukan huono olo - kun on oikein väsynyt. Joulun aikana oli selkeästi rankkaa ja uuvuttavaa, kun piti kylässä olla ja skarpata. Onneksi tässä on juuri sopivasti 2,5 viikon loma :D. Paino toistaiseksi enemmän lasku- kuin noususuunnassa eikä turvotustakaan ole.

Mun oman paikkaansa pitävän (oviksen mukaan) laskurini mukaan LA olisi 20.8.11, jos sinne asti päästään.

Että sellasta - huominen ultra jännittää tai pelottaa ihan KAMALASTI.

Marienna 6+3
 
(.) No, niin. Eiliset tunnemyrskyt helpotti yötä myöten :) Huono olo heti aamusta ja pitihän sitä pönttöäkin kumartaa. Kauhea väsymys on kyllä! Joku 2 tuntia on pirteä, mutta sitten vois jo mennä taas nukkumaan. Jotenkin niin erilainen olo tästä raskaudesta, kuin kahdesta aiemmasta (molemmissa km). Joko tämä on vielä "pahempaa" tai sitten parempaa :)

Äitiyspakkaus otetaan kyllä.

Liikkuminen on aika no.. Joskus enemmän ja joskus vähemmän :D Kyllä sitä varmaan tulee enemmän käveltyä ja liikuttua, kun huomaa painoa tulevan. Kuitenkin päivittäin tulee ulkoiltua.
 
jeeni
Heips!
Voisin kai minäkin liittyä tänne, jos laskuni pitävät paikkansa niin elokuun lopussa pitäisi ensimmäinen pikku-tyyppi olla maailmassa.

Testi näytti plussaa eilen, neuvolaan soitin tänään.

Nyt menossa 5+4, neuvola-ajan sain kuitenkin vasta tammikuun loppuun, jolloin olisi 10+2.
Eikö sinne pitäisi aiemmin mennä?
 
Jeeni: Meillä ottavat vasta ensimmäiselle käynnille rv 8-9 --> eli varmasti sait ihan oikein tuan ajan. Toki varmaan menee paikkakunnittain miten ottavat ensimmäiselle näytille ! :)

Liikkuminen: En oo varmaan puoleen vuoteen tehnyt mitään.. :whistle: Haluaisin kyllä jonkun harrastuksen mutta ei ole oikeen saanut aikaseksi mitään..
 
Viimeksi muokattu:
Liikkumisesta sen verran et koirien kans pyrin päivittäin lenkkeilemään. Kuin myös kerran viikkoon sählyä koitan pelata niin pitkälle kun vaan suinkin pystyn. Painoa ei sais tulla ollenkaan lisää..oma tavoitteeni on että ei ainakaan ennen puolta väliä..Keväällä ajattelin mennä mammajumppaan jos sinne asti päästään...
 
Onnea hyvistä ultra ja neuvola kuulumisista!!

Ärsyttää, kun neuvolan laskurilla olisin päivän pidemmällä vaikka tasan tarkkaan tiedetään hedelmöityksen ajankohta. ja sen päivän takia myös edellisessä raskaudessa tuli epäselvyyttä nt-ultran ja verikoe seulonnan kanssa kun meni niin rajoilla niitä seulonta päiviä. Miten nuo laskurit voi ollakin niin erinlaisia.......


Jouluherkuista vain 1 lautasellinen meni alas laatikoita, kinkku ja lihaa. Muuta ei edes mieli tehnyt. Kamala ällötys alkanut ja kahvi ei mene alas ollenkaan :x
äitiyspakkaus olenkin jo tainnut tähän alussa jo vastata mutta joo, otetaan viides pakkaus, periaatteena kaikille oma :D niitä on sitten aikanaan ihana kattella ja vertailla kenellä oli mitäkin pakkauksessaan.
Liikkuminen ei kovinkaan tule liikuttua ulkoilua kummenpaa
Pahoinvointiranneketta nelosen odotuksessa meinasin kokeilla pari v sitten, en vaan sitten kokeillut. Eikä nytkään ole aikomus sitä hankkia.

Tähtönen ja Tiuku 8+0 POKS, POKS :heart:
 
Olipas joulunaikana tullu paljon tekstiä. Ite en oo juuri konetta edes avannu joulun aikoihin.
Joulu meni tosi hyvin, ruokakin maistu yllättävän hyvin ja jotenkin pahoinvointia ei paljon ollu kun koko jouluaaton mässytin jotain :D
Eilen ja tänä aamuna en muutenkaan ole ottanu Primperania, kun ei oo ollu aamusta heti pahaolo. Eilen se pahoinvointi tuli kyllä sitten illalla ja oli pakko otta primperan, tunnin verran vaan makoilin ja puhisin kun olo oli niin kamala. Ykä olis tullu samantien jos olisin millinkin liikahtanu. Toivottavasti tänään pysyis koko päivän poissa. Kauhea ajatus että pitää luopua toisesta niin pitkätkin aikaa, kun koko päiväksi =( Mutta helpottaa se suunnattomasti muuttopuuhia kun tytsy on hoidossa.

Oon vissiin jo aikasemminkin sanonu että äitiyspakkausta tuskin otetaan. Tai sitten saa olla ihan super magee. Mutta luutavasti ei.

Mutta nyt on ruvettava pakkaamaan tavaroita laatikoihin, että täältä joskus pääsee muuttamaan =) Tasan viikon päästä on jo neuvola... Hui, ku aika on menny nopsaa.

Saara09 + Nuuttiasukki 8+4
 
Äitiyspakkaus otettiin esikoiselle ja otetaan tällekin. Meillä on ainakin tosi paljon sille ollut käyttöä, vaikka osa vaatteista ei mahtunut ollenkaan.

Liikkuminen on mitä on. Päivisin töissä tulee hyötyliikuntaa sisätiloiss aja "pakollinen" kävely kun vien näytteitä. Iltaisin en enää jaksa ulos lähteä ja viikonloppuisin se on vaihtelevaa. Nyt on tullut vähän eenmmän ulkoiltua kun on joutunut/päässyt tekeen lumitöitä isäni luona.

Täällä tulee tekstiä tosi paljon päivän aikana, hyvä kun ehtii töiden lomassa lukemaan, saati kommentoimaan. Mutta hyvä vaan.

vauva-10 ja Kuutti 5+1
 
Kiitoksia kaikille onnitteluista!! On saatu niin paljon onnitteluja, että riittää varmasti molemmille lapsosille! ;)

Tervetuloa uudet ja paljon onnea plussista!
Soulmama olikin tuttu nimi jostain lapsettomuuspuolen pinosta. Kivaa kun Miimiikin on täällä edelleen, muistathan tulla kertomaan kuulumisia.

Meillä taitaa jäädä äitiyspakkauksen ottaminen välistä. Meillä oli esikoinen niin pieni (syntyessään kyllä 3720/50, mutta kasvoi TOSI hitaasti), että äp-vaatteet oli sopivia joskus 1-1,5v iässä.
Ajattelin kyllä nyt hankkia joltain 2008 vuoden koira-aiheisen makuupussin ja kenties sen luonnonvalkoisen haalarin, niin on sitten molemmilla samanlaiset. Muuta ei oikeastaan pakkauksesta tarvita. Meille pakkaukset tekee rahallisesti 420e, joten otetaan kaikki kolme rahana.

Neuvolassa käytiin tänään. Onneksi on tuttu terkka kun on sama kuin Mimmin lastenneuvola terkka. Ja onneksi on eri kuin mikä oli viime raskaudessa. Mä en jaksa kuunnella tässä raskaudessa sitä jatkuvaa "mitä jos söisit vaan yhden ruisleivän aamupalaksi kahden sijaan.." Joo, kyllähän sitä ihminen toki olis yhdellä ruisnapilla pärjänny klo 6-13 ja seissyt tukevin jaloin leikkaussalityössä... Siis ihan oikeesti se terkka marmatti mun aamupalasta joka kerta! En tajua miten olisin pärjännyt töissä ilman aamupalaa. Ja toki tiesin itsekin, että paino nousee, mutta hän lannisti enemmän kuin kannusti.

Heh, proteiinit vetäsin heti ekassa neuvolassa plussalle! ;)
Mut se johtui varmaan siitä, että söin aamulla suolakurkkuja mutta en juonut. Pissa oli tosi vahvaa. Tankkasin koko 1,5tunnin neuvolakäynnin ajan vettä ja sain jätettyä puhtaan näytteen jo heti lähtiessä.
Verikoepassitukset tuli, samoin eka sokerirasituslähete (tehdään kaksi niinkuin viimeksikin) ja neuvolalääkäriaika tammikuun lopulle.

Np-ultra-aika tulee postitse kotiin kun terkka ei tiennyt tekeekö sen lääkäri vai kätilö. Kaksosraskauden puolesta sen vois tehdä kätilö, mut verenpainelääkityksen vuoksi ilmeisesti lääkäri. Seerumiseulaverikoetta musta ei oteta kun siitä ei kaksosraskaudessa ole saatu riittävää näyttöä, että olisi luotettava. Pelkkä np-ultra siis on parin viikon päästä.

Joku jo aiemmin kyselikin noista seuloista..
Miten aiotte osallistua seuloihin?

Mulla on Johnun tapaan nyt tavoitteena, että paino ei kovasti nousisi kun viime raskaudesta on vielä kiloja jäljellä.

Meille tuli jo eilinen ultrasanelu Taysista kotiin ja kohtu kuulemma vastasi eilen palpoiden ainakin viikkoa 8 (tänään 8+1). Eli hyvältä vaikuttaa. Lambda sign (istukoiden erillisyys) näkyi ultrassa eli tämä mun kaksosraskaus on diamnioottis-dikoriaalinen eli molemmilla vauvoilla on kaikki ns. omaa eli istukat, suonikalvot ja vesipussit. Tää on siis vähiten riskialtis kaksosraskaustyyppi. Onneksi. :)

Raitis ja Pate&Pete rv8+1.
 
Viimeksi muokattu:
jeeni toi on varmaan ihan normaali ultra-aika, jos raskaus on alkanut luomusti. Lapsettomuushoidoissa käyneille tehdään yleensä alkuraskauden ultra aikasemmin. Toki jos haluaa, niin yksityisellähän voi käydä milloin vaan, mut pitää maksaa. :whistle:

Liikkumisesta kans sen verran, että punkteerauksen jälkeen ei ole tullu käytyä jumpassa, kun alavatsa oli arkana parisen viikkoa. Ja sitten iski tää perkuleen flunssa, eikä meinaa hellittää... Koiran kanssa olen ulkoillut kyllä, mutta muut liikkumiset oon jättäny. Ois kyllä haaveissa, että pääsis uuden vuoden jälkeen taas aloittamaan. Mä meinaan kyllä käydä jumpassa niin pitkään kun vain pystyy. Pitää yrittää pitää tää paino aisoissa, en halua että nousee liikaa.
 

Yhteistyössä