Kiitoksia kaikille onnitteluista!! On saatu niin paljon onnitteluja, että riittää varmasti molemmille lapsosille!
Tervetuloa uudet ja paljon onnea plussista!
Soulmama olikin tuttu nimi jostain lapsettomuuspuolen pinosta. Kivaa kun
Miimiikin on täällä edelleen, muistathan tulla kertomaan kuulumisia.
Meillä taitaa jäädä
äitiyspakkauksen ottaminen välistä. Meillä oli esikoinen niin pieni (syntyessään kyllä 3720/50, mutta kasvoi TOSI hitaasti), että äp-vaatteet oli sopivia joskus 1-1,5v iässä.
Ajattelin kyllä nyt hankkia joltain 2008 vuoden koira-aiheisen makuupussin ja kenties sen luonnonvalkoisen haalarin, niin on sitten molemmilla samanlaiset. Muuta ei oikeastaan pakkauksesta tarvita. Meille pakkaukset tekee rahallisesti 420e, joten otetaan kaikki kolme rahana.
Neuvolassa käytiin tänään. Onneksi on tuttu terkka kun on sama kuin Mimmin lastenneuvola terkka. Ja onneksi on eri kuin mikä oli viime raskaudessa. Mä en jaksa kuunnella tässä raskaudessa sitä jatkuvaa "mitä jos söisit vaan yhden ruisleivän aamupalaksi kahden sijaan.." Joo, kyllähän sitä ihminen toki olis yhdellä ruisnapilla pärjänny klo 6-13 ja seissyt tukevin jaloin leikkaussalityössä... Siis ihan oikeesti se terkka marmatti mun aamupalasta joka kerta! En tajua miten olisin pärjännyt töissä ilman aamupalaa. Ja toki tiesin itsekin, että paino nousee, mutta hän lannisti enemmän kuin kannusti.
Heh, proteiinit vetäsin heti ekassa neuvolassa plussalle!
Mut se johtui varmaan siitä, että söin aamulla suolakurkkuja mutta en juonut. Pissa oli tosi vahvaa. Tankkasin koko 1,5tunnin neuvolakäynnin ajan vettä ja sain jätettyä puhtaan näytteen jo heti lähtiessä.
Verikoepassitukset tuli, samoin eka sokerirasituslähete (tehdään kaksi niinkuin viimeksikin) ja neuvolalääkäriaika tammikuun lopulle.
Np-ultra-aika tulee postitse kotiin kun terkka ei tiennyt tekeekö sen lääkäri vai kätilö. Kaksosraskauden puolesta sen vois tehdä kätilö, mut verenpainelääkityksen vuoksi ilmeisesti lääkäri. Seerumiseulaverikoetta musta ei oteta kun siitä ei kaksosraskaudessa ole saatu riittävää näyttöä, että olisi luotettava. Pelkkä np-ultra siis on parin viikon päästä.
Joku jo aiemmin kyselikin noista seuloista..
Miten aiotte osallistua seuloihin?
Mulla on
Johnun tapaan nyt tavoitteena, että paino ei kovasti nousisi kun viime raskaudesta on vielä kiloja jäljellä.
Meille tuli jo eilinen ultrasanelu Taysista kotiin ja kohtu kuulemma vastasi eilen palpoiden ainakin viikkoa 8 (tänään 8+1). Eli hyvältä vaikuttaa. Lambda sign (istukoiden erillisyys) näkyi ultrassa eli tämä mun kaksosraskaus on diamnioottis-dikoriaalinen eli molemmilla vauvoilla on kaikki ns. omaa eli istukat, suonikalvot ja vesipussit. Tää on siis vähiten riskialtis kaksosraskaustyyppi. Onneksi.
Raitis ja Pate&Pete rv8+1.