**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Kouluun menosta .. Mun poikani menee viikon päästä tutustumaan YLÄ-ASTEESEEN , voi miten on aika mennyt , murkkuikää on jo ollut havaittavissa vajaan puol vuotta , ja tuskin ainakaan paranee ....

Piikkimatto odottaa käyttämättömänä kaapissa , en oo uskaltanut käyttää lainkaan ... siksihän sitä myöskään ei suositella raskaana olevana , koska ne akupunktio pisteiden painelut laittaa "kehon kakkaa" siis kuona-aineita liikkeelle ....

Synttäreistä Mulla oli tytön synntärit juuri enkä jaksanut alkaa väsäämään kakkua , kaverisynttäreillä oli ensin kakun sijasta mokkapaloja , ja hyvin teki kauppansa ja samaa ajattelin käyttää "norm" synttäreissä ,en tehnyt kakkua vaan 3 pellillistä mokkapaloja ja 1 pellillinen jäi pakkaseen ... kakkua kun olisi jäänyt taas yli ja olisi saanut soittaa kaverit läpi useamman päivän ,että tulisivat kaffeelle , jotta saisi kakkua pois ... Nyt ei ollut ongelmaa :D

neitim+ tytsy 26+5 (vaikka epäilen edelleenkin tätä mahtaako olla tyttö ... masu kun on ihan erilainen ... :headwall: , nooh samapa tuo , rakas jokatapauksessa :heart: )
 
Tiqustiina
ei ole vieläkään äippäpolilta soiteltu, soitan huomenna sinne. Varmaan siis vasta ensi viikolla pääsen sitten tutkimuksiin, huoh :kieh:

Muakin vähän jännittää kun pojalla alkaa eskari 17.8 että toivottavasti olen poksahtanut siihen mennessä,miellellään ajallaan kun syntyis niin pääsis sitten jo eskariin vienti-haku rytmiin. Onneks kyllä isä on sitten kotona heti kun vauva syntyy sen 3vko, itseasiassa ollaan laskettu että jää kun olen rv38 kesälomalle,siitä se 4vko lomaa + 3vko isyysvapaa.
Toisaalta vähän kauhistuttaa olla melkein 2kk ukon kanssa kotona napit vastakkain :kieh: :D
 
^^ nää poikaset on hikkaillut jo monta viikkoa, ja viimeiset 2 viikkoa aivan valtavasti. Varsinkin tuo A -vauva hikkaa tuolla ihan alhaalla ainakin 5-6 krt päivässä. kyllä B:kin hikkailee, mutta se ei tunnu samalta kun sillä on ilmeisesti enemmän tilaa tossa rintalastan alla. :heart: :heart:
 
Tiqustiina
Alkuperäinen kirjoittaja Huisi:
:'( höh tää ei vielä tunne mitään . vaikka viikkojakin kasassa paljon . Kova on liikkumaan kyllä, onneksi :heart:
vauvat on erilaisia,toiset hikkailee enemmän ja toiset vähemmän.Sama pätee liikkeiden suhteen. :hug:
 
Täälläkään ei masuasukki hikkaile lainkaan... :wave:

Neuvolassa käyty kaikki ok, painoa tullut nyt yhteensä 6kg :headwall: muuten kaikki ok, sf mitta 24, sykkeet 146-150 välillä...

Nyt on sitten mun työura/työkeikka sitten ohi, elikkäs saikkua sain loppuviikoksi ja sitten ens viikolla alkaa LOMAAAa!!! eli hei hei työt!!! Ei tule ikävä! :D

K ja pekkapötkylä rv27 tasan
 
Meilläkin hikkailtu vähäsen, ei kaipa kaikki hikkaa ollenkaan.

Mulla aamukampa menossa, 18 työpäivää ja 2 kehipäivää ja sitten ensin LOMA!!!! ja mammis siihen perään. Ja todella tuntuu tervanjuonnilta nuo viimeisetkin päivät. Loma kuulostaisi kyllä kivemmalta os ei olisi ihan näin kömpelö olo, nuo puutarhan ja kasvimaan hoitohommat on tänä vuonna hieman hankalammat ja sormet syyhyää koko ajan vaan pihahommiin. Mutta sellaista se :)

Meilläkin nuorempi aloittaa eskari ja vanhempi poika koulun jo 9.8., että kauan ei ehditä vauvan kanssa kotona koko porukalla olemaan, onneksi mies aloittaa kesälomat kun h-hetki koittaa ja isyyslomat päälle ja on sitten kotona 6 viikkoa putkeen. Sitten taas totutellaan arkeen. Pojat kulkee kouluun ja eskariin onneksi taksilla ees sun taas, joten kuskausta ei tarvitse miettiä ja vauvan kanssa saadaan omaa aikaa viitisen tuntia joka päivä ;)

Onko muuten kenelläkään hajua onko Päksissä (PHKS, Lahti) edelleen kielto vierailuille voimassa vai onko se peruttu? Tiedät että kolmatta kertaa mummeiksi tulevat, sekä äitini että anoppi repivät peliverkkarit jos eivät näe prinsessaa sairaalassa. Ja ootteko sitten os osastolle ei ole saanut tulla niin menneet vauvan kanssa esim. kahvioon???

Ootteko uskaltaneet ostaa ultran sukupuolen perusteella esim. tyttövärisiä rattaita???, koko ajan mietin että tilaanko, mutta jos tuleekin poika...
Kun on kahden pojan kanssa ollut niin olisi kiva saada ihan kaikkea tyttövärisenä, kun kerta rattaat pitää ostaa :))

Äiti Orkidea ja Kerttu 27+1

 
Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
Välillä mietittyy nuo masuasukin liikkeet. Niitä kyllä tuntuu joka päivä ja aika aktiivisesti. Mutta ei kovin kovia liikkeitä. Pukkasuilta tuntuu. No joo istukka on edessä ja voihan vaavi olla selkään päinkin. Ja taitaahan tuo vielä olla sen verran pienikin, ettei ole voimaa monotella oikein kunnolla. Eli turhaan varmaan mietiskelen. Koska aktiiviselta veijarilta tuo poika tuntuu. Etenkin nyt pari päivää on muksetta ollut enempi ja vähempi.

Täällä sama homma, alkuviikosta saakka liikkeet ovat tuntuneet juurikin pukkaisuilta, ei yhtä teräviltä kuin aiemmin, mutta kaitpa neiti on sitten vaan vaihtanut asentoa.


Montako kertaa pääsette käymään neuvolalääkärillä?
täällä meillä pääsee ensisynnyttäjä kolme kertaa ja muut kahdesti. Olin hämmästynyt,sillä maanantaina neuvolan täti sanoi että ensi kerralla aletaan katsomaan jo sitä toista (viimeistä,siis) lääkäriaikaa,ja mulla sillon kasassa rv 26+4 vasta :eek:
 
Äiti Orkidea: Mä oon kans miettiny tota samaa, eli että onko päksissä edelleen vierailukielto. Mun kaveri kyllä sano, että sitä ei ois poistettu sen jälkeen kun sikaflunssan takia tuli voimaan. Eikä kuulemma poisteta, eli vierailu kielto ilmeisesti sitten on :( 100% varma en ole. Osastoltahan ei myöskään saa poistua esim. kahvioon, joten sukulaiset saavat nähdä pikkuisen vasta kotona.
 
Täällä kun useammalla huomattavasti enemmän kokemusta kuin mulla niin tietoa noista kivuttomista supistuksista kaipaisin? Onko ne vaarallisia ja avaavatko ne jo paikkoja? Mulla nyt pari kertaa selkeästi supistanut, mutta ei ne kyllä satu ollenkaa. Tänää töissä ku olin paljon nostellu ja kyykistelly niin sitten kun istuin hetken ja lähin liikkeelle niin tuli tosi voimakas supistus, edelleen kyllä kivuton. Mutta maha tuntu ihan siltä kun ois hirvee paine sisällä ja meni ihan kovaks. kesti muutamia sekunteja. Ja vähän oli hellänä maha sen jälkeen..

Mulla on kyllä tiistaina taas neuvola, pitänee sieltäki kysellä.

Muutenki hirvee stressi täällä kun kissaemolle tuli kohtutulehdus ja nyt viel pennut aivastelee. Onneksi sekä emo että pennut on pirteitä ja syövät hyvin.. Et jos tää nyt tästä. Mut koko ajan tietty huoli pennuista ja niitä saa tiiviisti vahtii ettei kenenkään kunto vaan yhtäkkiä romahda. Onneksi ell on hyvä tuttu ja lupasi ottaa meidät viikonloppunakin kotonaan vastaan jos tarvetta ilmenee.

Lisäksi hevosella kanssa jotain ongelmaa kun ei ravaa hitaasti ollenkaan kunnolla, kovaa menee kyllä hyvin. Ja pohdinnassa muutenkin mitä teen sen kanssa kun en itse pysty kohta enää ajamaan.. Huoh..

Töitä jäljellä onneksi enää reilu kolme viikkoa. :) Lomaa odotellessa. :)

rv 23+3
 
Täällä on neitillä hikka ollu vissiin muutaman kerran. Esikoisella tuntu olevan vähän väliä, ja sen tunsi. En kyllä muista että millä viikolla rupes tuntuun. Sen vaan muistan ku ekan kerran tunsin ja mietin että leikkiiköhän se herra napanuoran kans ku semmonen tasanen liike tuntu koko ajan :LOL:

Marsa22 Minä kävin eilen siinä viimesessä lääkärinlassa, ja viikkoja 27+1.

Chevanne Nuita harjotussuppareita tulee aina välillä, eikä niistä oo mitään haittaa. Ellei sitten rupea tulemaan usempia peräkkäin tai muuttuvat kivuliaiksi. Mulla rupes töissä tulemaan niitä ihan jatkuvasti, ja eilen sitten lääkäri oli sitä mieltä että ei vielä näillä viikoilla tarvis tulla nuin tiheään. Mutta sinun tilanne on ihan normaali, eli älä suotta murehi :)
 
Hikkailtu on täällä masussa jo pidempään :heart: Vaikka välillä se tuntuu ilkeeltä..

Tyttöväriset rattaat on hankittuna, kun niin varmasti on tyttöä lupailtu..ei epäilyksen häivää..Mut jos se on boolsit kasvattanu ni lykitään sit niissä kuiten.

Näin paljon muistin mitä piti kommenteerata..nyt painun pehkuihin jos aamulla ois kapasiteettiä enemmän *toiveajattelua* :snotty:

Ötyjä mammat ja masut!!

jonnuli ja hertta 27+4
 
Huomenta kaikille! Ihana aurinkoinen päivätulossa. B) Kirjoitella ennen töihin menoa, kun heräs niin aikaisin.

Mulla ennen lomaa on 19 työpäivää jäljellä, sitten alkaa mamma loma. :heart:

Mun pitää viikonloppuna täyttää kelan paperit ja vierä kelaan. Uus äitiyspakkaus on sitten jo jaossa. :)

Mä oon ollut koko viikon tosi väsyksis. Iltaisin nukahtanut, sohvalle jo ennen kymmentä.

Täällä kans menee tuo vanhin ekalle syksyllä, ja ens viikolla on kouluun siunaaminen. Itkun paikka, eileen nimittäin luin kutsua sinne kirkkoon niin itku pääsi. Mieskin aivan ihmeissään miks pillitän. Yrittää nyt siinä sitten selittää, ettei mitään hätää. :LOL:

Oon oletettavasti tuntenut kerran hikan. Kyllä se vaan on jännä tunne. :heart:

Nyt pitää yrittää mennä herättään eskarilaista. Nykyään ei meinaa saada millään hereille, vaikka nukkuu kunnon yö unet. Pian onneksi alkaa se kesäloma.

Hyvää aurinkoista viikonloppua!!!

Elli Ja Öttis 26+5 :heart:
 
täällä ei myöskää hikkailla :wave: Ja Rattaat meillä on uudet, viime vuonna ostettu...semmoset vihreet, nii menee molemmilla....

Täällä on 3 lääkäri-neuvolaa...esikoiselta oli myös. Nyt parin viikon päästä olis se keskiraskauden, ja varmaan sit rv 35-36 on viimenen, jos en sitte polille mee painoarvioon, ku on toi RD :ashamed:

Tänne ei erikoisempaa, odotellaan millon se ilma alkaa kunnolla lämmetä B)

vauvis ja poju 24+4
 
Vauvikselle tsempit neukka lääkäriin! B)

Hikkailtu muutamat kerrat ja sitten hyppiikin inhottavasti tuonne kohdunsuun päälle :whistle:

Viikot poksuu,26+0 :D Ja taas tungen omaa napaa näytille,nyt alkaa jo olla kumpua :p


 
Huomenta kaikille :)

Masukki ei vielä ole hikkaillu. Se on kyllä todella hauska tunne :heart:

Meillä pääsee vissiin 3 lääkärineuvolaan.

Mulla on esikolle ostetut yhdistelmävaunut, siniset Carenat, ja ne saa mennä vielä tämänkin asukin. Rattaiden osto on edessä mullakin, sellaset näppärät peräkonttikärryt ajattelin hommata.

Kävin ensimmäistä kertaa hypistelemässä prismassa vauvanvaatteita ja voi hertsileijaa kun ne oli söpöjä :heart: Tekis mieli mennä osteleen, mut en tiiä uskaltaako tän [/b]poikaolon mut sormustestillä tytön perusteella mennä mekkoja osteleen :LOL: Kyllä mä kuitenkin ne perusvaatteet ostan etukäteen.

Elli Etikka Mä olen kans vieläkin tosi väsy. Hb on yli 120, mut silti väsyttää... |O

Elääkö moni uusperheessä, niin et on mun sun ja yhteiset lapset?
Meillä tämä on eka ja vika yhteinen lapsi, tämä on 8 meidän perheen lapsi. Miten sujuu yhteiset sävelet lastenkasvatuksessa? Meillä on välillä niin tätä :headwall: :kieh:

Peppi ja masukki 23+3
 

Yhteistyössä