**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Huomenta!
Täällä taas kukuttu jo pidemmän aikaa, muu perhe nukkuu, mutta kohta pitää raaskii alkaa herättelee päiväkotiin lähtijöitä.

Mulla ollut nyt Carrivelin tukitoppi, oon tykännyt kovasti, ihanan napakka ja tukee koko kroppaa tisseistä lähtien =) , ei jää mihinkään makkaroita rullalle =) mieskin vielä kehui ;)
Anitan tukivyö löytyy myös kaapinpohjalta, mutta sinne taitaa jäädä.

Sartsa83
Murske OOoooooo!!! Sä oot SIELLÄ!!! *hokas* :LOL: ;) :D No nyt mä ymmärrän miks sä puhuit klo 10:stä. :p ..Juu meillä vähä sama homma, et mies on se meijän lompakko tässä perheessä.. tosin mä aina vaadin että mä pienistä rahoistani kustannan edes jotakin. Ja juu, kivempihan se on et on kaikki hommattuna.

Ituhippi :LOL: Etkä?! .. Tottahan toki se mahaakin tukee samalla, mutta suurin syy on tukea selkää, joka joutuu tosi kovalle rasitukselle kun alkaa eteen kasvaan semmonen reppu joka jostain kumman syystä alkaa myös painamaan. ;) Mutta mulla tosiaan tuo vyö ei oikein toimi niin kun pitäis. Tarvii hommata paljon leveämpi vyö joka tukee isompaa aluetta selästä. Ja joka ei nouse kun sen kanssa istuu alas.

Katjuska Täällä muute sama fiilis tosta tukivyöstä, mut tarviin tukea aika laajamittasesti selälle...

vauvis Täälläki herättii jo puol 6 :kieh: Ei vaan saanu nukuttua... nyt sit kokeilee jos uni tulis.. ees hetkeks kun sit tarvii kympiks rientää sumpittelee ystävän luokse.

Marlin Sen takia sitä kait tutkiskellaankin sit enempi jos se arvo on isompi kuin muut. Mulla meni niin että paastoarvo oli pienin (4,8), tunnin jälkeen isoin (6,6) ja sit se viimenen oli noitten väliltä (5,6) ja tosiaan kuulemma erinomaiset arvot.

punakaneli Saako kysyä mistä tuommoisen íhanuuden oot löytäny?.... täytyyki muistaa Carrivel. :)

*Haukottelee* Kyllä olis ollu mukava jatkaa unia. Täällä herättiin seiskan tienoilla, kun piti mies viedä töihin. Kaikenlaista muutakin mukavaa tarvisi tänään jaksaa puuhailla.
Noista tukivöistä...Itsellä oli kuukauden apuvälinelainaamosta lainassa tukivyö, mutta ihan turha kapistus oli mun kohdalla. Ei tukenut selkää oikeasta kohtaa ( alaselästä ). Ei sellaisia varmaan edes ole, jotka tukisivat kunnolla alaselkää? Nyt on lainassa miehen siskon tukivyö. Tosin en ole edes sovittanut sitä vielä. Merkki on Anita. Näyttää hirmu suurelta (koko XL), kun minulle olisi varmaan hyvin riittänyt M tai L. Mutta eipä ole selkä nyt niin enää reistaillutkaan :)

Sannuli ja tytti 24+5 (hui, miten noi viikot menee niin nopeesti :whistle: )

Huomenta täältäkin =) Taas yks päivä lähempänä ultraa. :D Ja onhan se samalla jännää ja mukavaa nähdä palstailukamukin ihan livenä. :whistle: :D Tosin siinä varmaan paljon ajatuksia ehdi vaihtamaan, kun toinen tulee ulos, niin toinen menee sisään. =)

Mulla ollut nyt taas muutamana yönä lonkat paremmassa kunnossa ja oon saanutkin nukuttua paremmin. :) Nyt vaan tuntuu olevan tosi vaikee saada unen päästä kiinni ja viime yönäkin tuli valvottuu yli puolenyön, kun aiemmin oli ihan valmis jo ysiltä nukkumaan ja kymmeneen mennessä oli jo ihan pakko mennäkin, kun ei enää hereillä pysynyt. :whistle:

Noissa sokeriarvoissa on tosiaan paikkakuntakohtaisia eroja ja en yhtään nyt muista omia arvoja, että mitäs ne oli tällä kertaa. Ja täällä meillä ei oteta mitään arvoja sormenpäästä, vaan taipeet on rasituksen jälkeen mustelmilla. :kieh:

Joo joskos sitä tästä koettais jotain järkevää saada aikaiseksi tänään. :wave:

Katjuska ja sintti 25+5 :heart:

Huomenta!
Marlin Mulla ainaki olis sokerirasituksessa (jossa viime viikolla kävin) niin tuo viimenen arvo korkein, eli ne arvot oli 5.1, 5.2 ja 7.2. ja kuulemma ovat oikein hyvät.
Täällä taas tuntuu yllättäen et ihan niinku aika ei kuluis minnekkään. Kovasti oottelen jo ens viikon maanantaita et olis taas neuvola. Ja nää viikot vois kyl alkaa kulumaan pikkusen nopeampaa.. Päiviä synnytykseen nyt noin 87 :LOL:

Mukavaa päiväjatkoa kaikille toivottelee Jonetta ja pikku-veeti 27+4
(meidän kolmevuotias neiti kutsuu vauvaa tolla nimellä :LOL: )

Alkuperäinen kirjoittaja Marlin:
Ennen on otettu sormenpäästä, mutta nykyään ei koska ilmeisesti laskimosta saadaan tarkemmat tulokset. Muistaakseni vielä viime syksynä otettiin sormenpäästä ku synnytyksen jälkeen kävin rasituksessa. Ja sillon siis rajat muistaakseni samat. Eikö vois vaan ilmottaa että onko sitä diabetesta vai ei, niin ei tarvis nuitten arvojen kans pähkäillä :D
Niinpä! Tosin mulle se ei koskaan riitä, että hoitaja sanoo tulosten olevan "normaalit". Haluan saada tarkat arvot itselleni, jotta tietäisin, ollaanko turvallisilla vesillä vai ovatko arvot juuri ja juuri menossa viiterajojen ulkopuolelle. Tän oon oppinu ehkä sen takia, ku on tuo kilpparitauti, ja siinä arvojen seurantaa pitää joskus harrastaa ihan desimaalien tarkkuudella :p

Täälläkin herätty jo ennen kuutta,mutta olen ollut ahkera ja en tullut koneelle vaan väsäsin kinkkukiusauksen heti aamutuimaan :D

Pojan heitin päiväkotiin ja suurenmoinen uutinen pk:n ovessa:ryhmässä vesirokkoa :|
Meillä on nämä 3 nuorinta(+tietty vauvakin)sairastamatta...

Vauva melskasi vatsassa oikeastaan koko yön.Ihan mahdotonta menoa laittoi :D :heart:
Taitaa olla hyvät tilat liikkua vielä!!

Mulla ensi tiistaina sokerirasitus ja jo kauhistuttaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa83:
Murske OOoooooo!!! Sä oot SIELLÄ!!! *hokas* :LOL: ;) :D No nyt mä ymmärrän miks sä puhuit klo 10:stä. :p ..Juu meillä vähä sama homma, et mies on se meijän lompakko tässä perheessä.. tosin mä aina vaadin että mä pienistä rahoistani kustannan edes jotakin. Ja juu, kivempihan se on et on kaikki hommattuna.
Jep, minä vielä menin ja jätin kivan työpaikkani Suomessa tänne lähtiessämme, ja rahaa ei tuu itelle mistään tällä hetkellä! (paitti kohta äitiysraha =) ). Mut miehen ura on meillä se "tärkeempi", ja tää reissu on niin hyvä uraboosteri sille, että mielelläni "uhrauduin", ja kyllähän minäkin täällä opiskellen pystyn edistämään omaa uraani, joten tilanne on sen suhteen win-win ;) Mutta noiden hyötynäkökohtien lisäks täällä on kyllä välillä niin vaikeeta _kaikki_, että jos nyt pitäis tehä päätös, lähettäiskö vai ei, niin pitäis kyllä miettiä vähä tarkemmin...! Mut onneks kohta sylkyssä on pikkuinen pallero, joka varmasti tuo mullekin uutta ilon aihetta! :heart:

Sartsa83
Niin joo siis täälläki otettii sokerit taipeista... ei sormenpäistä.

Murske Ooo.. Now I get it. ;) Juu, onneksi saat pian uutta sisältöä elämääsi, niin ei tarvi heti miettiä työkuvioitakaan. :) :hug: :heart:

vain omaa ja vauvojen napaa:
neuvola, tänään 27+3
paino +1100g/vko (edellinen punnitus 24) :saint: (yhteensä 9kg rv8-> )
verenpaine 112/58
hemogl. 104 :/ (oon ottanut nestemäistä kohta 3 viikkoo.. taitaa tää flunssa ja huonot syömiset alentaa)
pissa puhdas
SF-mitta: 35cm :D
vauvojen liikkeet ja sydänäänet +/+

sais jo tää räkätauti mennä hus pois! :snotty:

Sannuli
Mulla oli kanssa semmonen fysioterapeutilta saatu tukivyö ja alkuun tuntu, että ei sitä saa tukemaan alaselkää, kun kipukohta oli lähes takapuolessa. Sinnikkäästi, kun treenasin niin löysin oikean kohdan. Vyö pitää laittaa todella alas. Ennemminkin takapuolen päälle kuin selkään. Esimerkiksi vessassa käydessä se oli pakko riisua pois, jos ei sotkua halunnut saada aikaseksi. :D Ja olennaista oli kiristää vyö tosi kireälle. Vyö tavallaan painoi ja tuki lonkkia samalla ja näin selkäkin pääsi vähemmällä. Nyt olen vyön jo palauttanut, kun ei selkä enää vaivaa, mutta luulenpa etten olisi voinut viimeistä harjoittelua tehdä ilman sitä kapinetta.

Jonetta Sillä rupesin tuota ihmetteleen ku oon nyt yhteensä neljä kertaa käyny rasituksessa, ja aina tuo 2tunnin arvo ollu matalampi ku tunnin. Niin mietin että onko se neukkutäti nyt varmasti kattonu tulokset oikein :whistle: Mutta näköjään ne on oikein koska en oo ainoa jolla näin on. Tosin tätä kyllä osasin oottaakkin.

Murske No joo, onhan se toisaalta tieten hyvä että sanovat tarkat arvo niin tietää missä mennään :)

Marlin ja Justiina 27+2

Välillä mietittyy nuo masuasukin liikkeet. Niitä kyllä tuntuu joka päivä ja aika aktiivisesti. Mutta ei kovin kovia liikkeitä. Pukkasuilta tuntuu. No joo istukka on edessä ja voihan vaavi olla selkään päinkin. Ja taitaahan tuo vielä olla sen verran pienikin, ettei ole voimaa monotella oikein kunnolla. Eli turhaan varmaan mietiskelen. Koska aktiiviselta veijarilta tuo poika tuntuu. Etenkin nyt pari päivää on muksetta ollut enempi ja vähempi.

Pitäisi kait raivata jonnekkin tilaa. Kuulin tuossa eilen, että helatorstaina kun tulee isännän sisko. Niin saadaan vaunut ja ehkä pinnasänky. Kun heillä on tuttavapariskunta tulossa tänne myös. Kahdella autolla tulee tää pariskunta, joten toinen auto on kuulema tyhjä niin sinne mahtuu vaunut ainakin. Ja isännän sisko lupasi tuoda heidän poikien vaatteita myös. Saa kuulema omiin kaappeihin tilaa. Ihanaa! Mutta kaipa sitä pitäisi etsiä tilaa sitten omista kaapeista. Tuota kaappitilaa kun meillä ei liikaa ole.

Selkä vihoittelee iltaisin jonkun verran. Mutta piikkimatto näyttää olevan loistava ratkaisu. Paljon lueskelin netistä, että saako käyttää vaiko ei. Loppujen lopuksi päätin luottaa siihen kun jossain sanottiin, että 4 kk raskauden jälkeen voi käyttää. Ja toki kuunnella omaa kroppaa. Mutta hyväähän tuo tuntuu tykkäävään. 10-15 min. ja kyllä nukkuu hyvin.

Esikolla olisi lauantaina synttärikutsut kavereille. Eli 6 vilkasta poikaa olisi tulossa kyläilemään :attn:. Mitäköhän niille keksisi. Jospa ilma antaisi periksi, että saa pojat juoksemaan vaikka ulos.

Tarjottaviakin olen miettinyt. Meinasin jos jättäisi kakun tekemättä lauantaiksi kun tulee vaan lapsivieraita. Tarjoaisi jäätelöä kakun sijasta. Sitten cocktail tikkuja jos huomenna vielä saa nakkeja ja lihapullia. Limpparii/mehua. Sipsejä jotain karkkia ja ehkä keksejä. Ei ne malta kauaan paikallaan olla kuitenkaan.

Sitten sunnuntaina tulee yläkerran äippä lapsineen ja kaveripariskunta. Niin meinasin tehdä kakun sunnuntaille.

moona: mä ostin "miehelle" joululahjaksi piikkimaton ja aattelin sitä isekin käyttää. no, en tietty oo raskauden aikana vielä uskaltanut, mutta jospa tästä kohta uskaltais.. tosin mietin että missähän asennossa siinä makailisin, kun en selälläni kykene enää kuin pari minuuttia... ehkä jossain puoli-istuvassa asenossa sitten koitan, mutta kun meinaa puutua jalat ja olo mennä heikoksi siinäkin asennossa.. huhhui.
mutta kiitos vinkistä ,että olet itse uskaltanut käyttää!

Mäki sain jouluna ton piikkimaton, mut en oo käyttäny ku siinä lukee, ettei saa käyttää raskaana ollessa. Mutta jos siitä on ollu moonalle hyötyä selän ja unensaannin kannalta, niin pitääpä koittaa itsekin!!

Piikkimatosta vielä tosiaan itsekkin luin monta juttua siitä, ettei suositella. Saattaa aiheuttaa supistuksia yms. Mutta sitten tosiaan nuo pari lausuntoa siitä, että 4 kuukauden jälkeen uskaltaisi käyttää. No rohkaisin mieleni ja kokeilin. Niin ei ole miulla vaikuttanut mitenkään ikävästi. Ei ole supistellut tai muutakaan.

Itsekkin pitää kohta etsiä uusi asento. Selällään olen tähän mennessä ollut. Mutta eilen sitten tuli hieman huono olo jo selällään olemisesta. Mutta olen nyt viikon verran joka ilta pötkötellyt sen 10-15 min. Ja selän vihoittelu on kadonnut.

Jokainen tietenkin oman voinnin mukaan :). Mutta miulla toimii.

Moona81 ja poju 23+4

Piikkimatosta: Mulla sellainen ja oon kyllä siinä välillä makoillu kun selkä tuntunut kipeältä. Ei ole mullekkaan mitään supistuksia tms. aiheuttanut, hyvältä vaan tuntunut. Ainahan noissa kaikissa pitää olla varmuuden vuoksi kaikki varoitukset, ettei kukaan voi valittaa jos jotain kävisi.

Ihana aurinkoinen päivä! Oltiin 11/2h tytön kans hiekkalaatikolla aamupäivällä ja sit maistu päikkärit hyvin molemmille :D Illalla ois muskarin kevätjuhla, jota typy jo kovin oottaa kun iskä ja mummi & pappa tulevat katsomaan. =) Nyt päivä kahveelle niin herää kunnolla.

jonna ja pikkuveli 25+3

Alkuperäinen kirjoittaja Maijamehi:
Jännä päivä takana.. esikoisella oli kouluun tutustuminen :heart: Mun pikkuisesta tulee iso koululainen.

Maijamehi ja Toukka rv 27+4
Se on aina yhtä jännittävää ja liikuttavaa...Syksyllä kun saatat lapsen ekana koulupäivänä,tippa lississä,miten se just vast syntyi :snotty: :heart: Ja vaikka mullakin jo 4 koululaista,aina sama reagtio...

Niin ne lapset kasvaa kohisten!! :heart:

Hauska kun mulla tässä töissä kävi just äiti joka ootti lasta myös elokuulle :D Äkkiä oli yhteistä juteltavaa =)

terve! lueskelin,et täällähän keskusteltiin tulivöistä ym. minkälaisia vöitä olette saannut vuokraamoista lainaks? mä sain niin vanhat semmoset roosanväriset ja vieläpä hakasilla! no tulin sit kotiin sieltä sovituksesta vyön kanssa ja riisuin sen ja huomasin et eihän sitä kiinni saa ilman apuria,mulla jo on tuota masua kummiskin eessä :LOL: no nyt ne sit jää käyttämättä ja mä olen ollut tuskasena päivät :'( en ole aatellut sijoittaa hirveesti siihen vyöhön (rahanmenoa muuteskin)!!! olisi kiva jos lainaamoista sais tarralla ei me olla missään kivikaudella enään olla!
kertokaa mistä ootte hommannut vyönne edullisesti ym..

lolu-26+2

huhuuu?? muistaako kukaan mitkä oli ne luonnon yrtit mitkä saattoi auttaa synnytyksen käynnistyksessä?
Meinaan että noi yrtit on pareen kerätä pieninä lehtinä niin se aika on kohta käsillä..

vadelmaa kannatti syödä ja se voikin olla helppoa kun just elokuun alussahan ne on just syötäviä.
ja vadelmanlehti tee ja nokkonenkin jotenkin..

pitää tarkistaa vielä noista luontohoitaa kirjoista mutta jos joku muistaa uudempaa tietoa niin kiitos..?

Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Alkuperäinen kirjoittaja Maijamehi:
Jännä päivä takana.. esikoisella oli kouluun tutustuminen :heart: Mun pikkuisesta tulee iso koululainen.

Maijamehi ja Toukka rv 27+4
Se on aina yhtä jännittävää ja liikuttavaa...Syksyllä kun saatat lapsen ekana koulupäivänä,tippa lississä,miten se just vast syntyi :snotty: :heart: Ja vaikka mullakin jo 4 koululaista,aina sama reagtio...

Niin ne lapset kasvaa kohisten!! :heart:

Hauska kun mulla tässä töissä kävi just äiti joka ootti lasta myös elokuulle :D Äkkiä oli yhteistä juteltavaa =)
Toivotaan vaan et tää masuasukki suostuis syntymään ennen kuin koulu alkaa. Täällä alkaa koulu 11.8. ja mulla on laskettu aika 1.8. Pikkasen tulee jännitys momenttia...=) Mut eiköhän se tästä kuitenkin hyvin mene

Yhteistyössä