**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Hoblaa ostin -07 lastentarvikeliikkeestä mustan Anita tukivyön. Oli ihan jees, vähän hiosti kesällä. Siinä täytyy vaan muistaa ostaa tarpeeksi pieni koko, kun muuten siitä ei ole hyötyä :) Se on ihan mukava päällä, verrattuna toiseen tukivyöhön jonka ostin synnytyksen jälkeistä aikaa ajatellen. Toimihan sekin, mutta olo oli kuin makkaralla :D
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Me9jaBonus: Musta tuntuu välillä, että mulla on kiireistä eikä oo omaa aikaa jo näiden kahden lapsosen kanssa, joten iso hatunnosto sinulle!

Pikku tiitiäinen liikkuu masussa tosi paljon! Yöllä se heräilee aina neljän aikaan ja melskaa pitkään. Mulla on ollutkin vaikeuksiansen jälkeen nukahtaa, joten päivällä on pitänyt mennä lasten kanssa päikkäreille.

Laitoin maissit itämään viikonloppuna ja muutamia viikkoja aikaisemmin salaattifenkolin ja purjon. Toivottavasti vaan säät nyt lämpenis, ni sais taimet ulos.. Ekakertalainen siis tässä hommassa olen ja pelottaa, että saadaanko mitään syötäväksi asti :ashamed:

Viherpikkurilli ja tiitiäinen 24+5
 
sateista päivää kaikille :wave:

en jaksanut kaikkea selailla lävitse, olette kirjoittaneet reippaasti yli kymmenen sivua siitä kun läxin lämpöön.

TErveisiä taas Espanjan helteistä, kyllä tulin taas siihen tulokseen että sinne voisin muuttaa. Lapsirakkaita ja iloisia ihmisiä pääasiassa. Maha jaksoi mennä mukana hienosti ja oma kämppä altaalla paras vaihtoehto pienen lapsen ja masun kanssa. Hellettä riitti joka päivä 24-29 astetta, joten ruskeena ollaan masua myöten, masentaa tää suomen arki ja maisema samatien. . . mun juuret on selkeesti jossain lämpöisessä maassa , kun en siedä suomea lainkaan ;)

täällä viikkoja 26 ja espanjan sisäisellä lennolla vueling meinasi ruveta nipottaa raskausviikoista kun heillä kuulemma raja 27 vko ilman l. todistusta (suomessa 28 vko ) ja kun mulle lääkäri sanoi ettet mitään todistuksia tarvi, hyvä ettei jääty Sevillan kentälle jatkaa lomaa synnytykseen asti :D

mutta tärkeintä että nyt on ladattu akut viimeiselle työkuukaudelle ja sitten lomalle lompsista :whistle:

yritän lukea kun kerkeän =)
 
Hellou...

Jotenki väsy olo, vaikka päivä ei ookkaan mitään hulinaa ollutkaan.. Kirjottelin viimosen raportin ja palautin sen koululle. Samalla kävin viemässä lopputyön kansitettavaksi :) Se ois sitten siinä, onpas vähän tyhjä olo kun ei tarvi tehä enää mitään!

me9jabonus täältäkin hattua nostetaan, kyllä sun arjen pyöritys kuulostaa kiireiseltä! Tuntuu että itelläki välillä tuon yhen tyttösen kanssa on kiirusta, ja varsinkin kun tykkää saada sitä omaa aikaakin välillä :ashamed:

Tervetuloa uusille :flower: ja marlinille onnea sokrutestiin.. minulla se onkin ensi viikolla, eipä tuo haittane, kunhan jotenki sais ajan kulumaan.

Vielä kun jaksaisi saunassa käydä tytön kans ja sitten voikin loppuillan vaan olla, kunhan saa tytönkin nukkumaan ja eiköhän tuo suht. kiltisti nukahda kun tarhassa touhunnu. Torstaina tyttö meneekin jo mummolaan ja me pääsemmä ukon kanssa perjantaina kylpylään :)
 
:ashamed: Anteeksi päiväinen purkaus :ashamed:
Itse olen tämän lauman haalinut ja halunnut ja oikeastaan nautin työntäyteisistä päivistä ja lasten äänistä ja askelista :heart:
Joskus vaan tuntuu etten ole mitään muuta kuin kuski,pyllynpyyhkijä,keittäjä ja lohduttaja :kieh:
Tää päivä on ollut sellainen,ettei hetken levähdystä(tää koneella istuminen on mun henkireikäni :D )
Ehkäpä aurinko paistaa taas huomenna? :whistle:


Matkustelusta raskausaikana,mä en oo kovin myöhäisillä viikoilla matkustanut(vaikka muuten matkustetaan paljon)ja nyt haluttais kesällä lentää tanskaan ja lego landiin lasten kanssa.
Mulla olis sillo viikkoja 33-34 ja ymmärtääkseni pohjoismaiden(onko tanska vielä pohjoismaita??? :ashamed: :whistle: )sisällä saa lentää lääkärintodistuksella viikolle 38 asti.
Mutta jos nyt sattuis niin käymään että vauva syntyis tuolla reissulla,miten vakuutusyhtiöt tms mahtaa siihen suhtautua?
 
Tein äskö heräteoston ja ostin paketillisen vaippoja :LOL: Ihan niinkuin niitä vielä tarvittaisiin, mut jotenkin vaan tuli selainen kaupasta mukaan varsinkin kun siinä oli punainen lappu jossa luki -30%
vaatteita en oo vielä pessy, mut ehkä ne vielä kerkee pesemään...

Luulisin ettei siinä mee kauaa et sen äitiyspakkauksen saa... Korjatkaa jos oon väärässä
 
Me9jabonus Nostan hattua, yhdessäkin on välillä liikaa :D
ja tuohon matkustushommaan...Me käytiin Pariisissa ja mulla oli rv 34-35. Tulostin Finnairin sivuilta lupalapun ja pyysin neukkalääkäriltä nimmarin siihen. Lisäks mulla oli tietenkin neuvolakortti mukana matkassa. Suomessa ei ollut mitään ongelmaa. Pariisissa kotiinlähtiessä virkailija kysyi vaan "can you still fly, really?" Näytin sen lapun ja sit se vaan hymyili ja toivotti hyvää matkaa :) Olisittepa nähneet porukan ilmeet kun saavuttiin koneeseen. Hiukka oli turvotusta ja vatsa muutenkin aika iso niillä viikoilla :LOL:

Vakuutuksen takia meinattiin perua koko reissu, kun ne oli ekana sitä mieltä ettei noilla viikoilla tarvi matkustaa ja etteivät korvaisi, jos vauvalle sattuisi jotain.
No onneks olin kärsivällinen ja menin kysymään uudestaan. Sit otettiin sellainen kertavakuutus, joka olis lennättänyt minut vauvan kanssa Suomeen ja maksanut hoidot siellä. Kaikki meni kuitenkin hyvin, eikä tuo poika saanutkaan papereihinsa syntymäkaupungiksi Pariisia (mikä olis kyllä ollut aika reteetä)!
Ainut huono oli tossa se, että me käveltiin siellä liikaa ja mulla tulehtui jalkapohjat. Ne oli sit ihan tosi kipeet koko loppuraskauden! Mut se on kuulemma tosi harvinaista.

Eli kyllä pitäis onnistua ihan hyvin, ole vaan tiukkana vakuutusyhtiön kanssa!! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ruuth81:
No onneks olin kärsivällinen ja menin kysymään uudestaan. Sit otettiin sellainen kertavakuutus, joka olis lennättänyt minut vauvan kanssa Suomeen ja maksanut hoidot siellä. Kaikki meni kuitenkin hyvin, eikä tuo poika saanutkaan papereihinsa syntymäkaupungiksi Pariisia (mikä olis kyllä ollut aika reteetä)!
Hei kiitos :flower: :flower: Mikähän vakuutusyhtiö mahtoi olla kyseessä??
Meillä on ns jatkuva matkavakuutus pohjolassa,saisko siihen lisäksi tuon kertavakuutuksen?
 
Sartsa83
Murske No 2009:hän sieltä tuli! PRKL! Anteeks jos itse tai joku muu täällä tykkää siitä, mut musta siinä se haalari on vaan niin kamala. Onneks saan survoa sen jonnekin minne ei paista aurinko kun sain kummipojan vanhan 2008 pakkauksen haalarin jota kummipoika ei käyttäny ollenkaan. Se on kiva! :heart:

Peppi :LOL: Kuulemma siinä käy usein noin että vaikka niitä lapsia on entuudestaan niin vauvatarvikkeet kaikkoaa aina jonnekin. ;) :p Hih.. nooh, kyl sä ehit vielä saamaan sen pakkauksen jos haluat.. :)

Me9jaBonus Todellakin jaksuja sinne. Luin tuon sun avautumisen tuolta ja täytyy kyllä jo tässä vaiheessa nostaa hattua! Varmasti riittää touhua päivälle ja varmasti raskaana ollessa monen lapsen kanssa kaikki tuntuu 10 kertaa rankemmalta ja päivän päätteeks on aivan kuitti. Muista että jos alkaa käymään ylitse käyväks toi tilanne, pyydät apua arjen rutiineihin. Nykyään joka kaupungista löytynee lapsiperheille tukea kaupungin sosiaalitoimelta, perhetyöntekijä, joka voi tulla auttamaan siihen että raskaana oleva äiti pääsee lepäämään. Kaveri, jolla on kaks entuudestaan ja kolmas tulossa, aikoo hommata sellaisen, ihan vain siksikin, että pääsis joskus yksinään kaupunkiin vaikka vain kahville jonkun kanssa. Pois siitä arjesta hetkeksi ja mies kuitenkin on pitkät päivät töissä niin apua on saatava jostakin.

Tervetuloa Mymmeli, vaikka itekin oon täällä vielä uus. :D

Nuista tarvikkeista. Me saatiin edullisesti vaunut yhdeltä kaveripariskunnalta (emmaljungan jotkut, 3v vanhat) ja turvakaukalo + se semmonen isompi istuin.. molemmat gracoo ja siinä isommassa on se semmonen säädin eessä. Ja sit me ostetaan uutena sänky (muksutallista Tampereelta 79? hieno tummaa puuta oleva perus sänky), syöttötuoli varmaan lastentarvikeliikkeestä.. sellane wannabe tripp trapp, Emma merkkinen, sekin 79? ja sitte sitteri, maybe värisevänä, 59? tuolta muksutallista kans.

n11na Mulla meni noin 1,5vkoa siinä että sain päätöksen tuista papereiden jätön jälkeen ja siitä vielä 1,5vkoa kun nyt sain pakkauksen postiin. Kävin juur tänää hakeen.

Me9jaBonus Ehdottomasti kannattaa keskittää kaikki vakuutukset pohjolaan.. siellä saa niiiiin hyvät keskittämsalennukset! Itellä siellä aivan kaikki meijän perheen vakuutukset ja sen kyllä huomaa laskuissakin. + vielä oon osuuspankin omistajajäsen ja ollu asiakkaana jo 7vuotta, joten tulee bonaritkin siihen vielä. :)

Omaa napaa.. Tänää ollut taas ihana päivä.. annoin miehelle isyyspakkauksenkin niin toinen alko itkemään ilosta. :heart: Tuli niin ihana olo kun yllätys oli mieluinen ja toinen niin otettu siitä että hänkin sai oman pakkauksen. :heart: Siinä sitte sylikkäin itkettiin kumpainenkin. :heart: .. Pettymys on silti suuri tosta ä-pakkauksesta. En mahda sille mitään. :ashamed: Hävettää.

Sartsa ja pähkis POKSAHDUS 26+0 :heart:
 
Sartsa83 kiitos :flower: Mä yritän muistaa myös itseni.Välillä vaan mopo karkaa käsistä :kieh: Se on just se kun on monta lasta niin jos joku asia päivässä menee pieleen tai tuleekin jotain yllättävää,menee koko pakka sekaisin...Mut se on vaan elämää ja huomenna varmaan tosiaan taas parempi =)

Nyt lapset nukkuu(no ei noi isommat,mut ovat omissa huoneissaan,kuuntelemassa musiikkia ja lukemassa yms) ja mä nautin olostani täällä teidän kanssa :heart:
 
Sartsa83
Me9jaBonus Pienistäkin hetkistä taatusti nauttii ison perheen kanssa. :) Ja se onkin tärkeetä että osaa nauttia niistä ihan yksinkertasista asioista eikä vaadi aina jotain suurta hemmotteluhetkeä, jonka avulla vain ja ainoastaan rentoutuu. :) :hug: Oot sä silti aikamoinen tehomamma! :hug: WAU! Ja aina vaan kun siltä tuntuu niin tänne pinoon purnaamaan pahaa oloa ja ärsyyntyneisyyttä! Se auttaa AINA! Ite kans kun tuonne plussalaisiin (siis missä on tuo lapsen saaminen ym. linkit) perustin äidit 20-30v kaks pinoa, niin on saanu kyllä purkaa tuntojaan! Ja kun yritettiin tulla raskaaksi niin nää pinot oli niin parhaita! Täältä on saanu luotua monia pitkäkestoisia ystävyyssuhteita, joista on iloa netin ulkopuolellakin ja se on musta aivan mahtavaa! :)

Mut oot sä kyllä niin rautanen äiti ettei paremmasta väliä! :heart:
 
Me9jabonus Meillä oli silloin Tapiolasta, nyt ollaan Pohjolan jäseniä :D Kannattaa kysyä sieltä ja varmistaa, että se koskee varmasti myös syntymätöntä lasta!! Luulis sellaisen saavan, eikä se tainnut maksaa kuin jotain 30 euroa.
 
Hipii, kiva lukea kun täällä elämää ja vipinää. Ja uusi tullut minunkin jälkeen.

Kunnioitan jaksamistasi Me9ja Bonus, voin käsi sydämellä vannoa, että minusta ei olisi tuohon ;) vaikka sitä arvostankin "työtäsi". Välillä ihan haukon henkeäni kun tajuan, että meillä on elokuussa kolme lasta, siis melkein suurperhe tai ainakin enemmän kun 1,7 lasta :)

Minäkin aika pitkälle myynyt kaiken vauvatavaran pois, älyttömän loistavan sitterin säästin onneksi ja imetystyynyn. Muuten kaikki isot hommauksetkin ihan tekemättä. Pinnis saadaan lainaksi (sellainen 40 v. vanha perintösänky) ja hoitopöydän meinasin kasata lipastosta ja tasosta (jonka vaan lainaan), vaunut yritän ostaa käytettynä työkaverilta ja rattaat uutena, niillä kun enemmän käyttöä. Haluisin kovasti sellaiset pinkki-mustat rattaat, mutta vielä en ole uskaltanut ostamaan, vaikka tyttöä kovasti lupailtu ;))

Vaatteita olen hamstrannut alesta ja kirpparilta aika paljonkin. Mutta ne on visusti piilotettu vaatehuoneen nurkkaan ettei salaisuus sukupuolesta paljastu.
Pakkausta en ottanut, vaikka olikin ihana näköinen lapsimessuilla kun sitä ihmettelin. Uuden pakkauksen haalari oli aivan ihana ja meille syksyllä synnyttäjille vielä hyvän kokoinen, 68 - 74 cm.

Oletteko muut kertoneet tulokkaan sukupuolen vai pitäneet omana tietona???
Mulle on ihan uusi kokemus "tietää" sukupuoli, poikien kanssa en saanut sitä tietooni vaikka kyselinkin.

Lahdessa muuten 4D ultra maksoi 144 e ja siitä sai vielä noin 60 e kelakorvausta (ennen 22 viikkoa). Mun mielestä tuo oli jo ihan kohtuullista ja lääkäri tosi ammattitaitoinen, dvd:kin saatiin mukaan masutyypistä. Oli se miehenkin mielestä jännä kokemus kuinka todelliselta tulokas näytti :heart:

Sitä piti kysellä myös teiltä että onko monella edessä suunniteltu sektio? Minulla ainakin pitäisi olla, ensimmäinen lapsi ei laskeutunut ja kiskottiin imukupin kanssa lähes väkisin ulos ja toinen meni ison koon takia lopulta sektioon, kun älysivät viimein ettei se mahdu ulos :$ Sitten kävin lääkärin kanssa keskustelua jälkeen päin ja sanoi että papereihin tulee tieto ettö jos syntyy kolmas niin sektiolla. Ja olen siitä hurjan helpottunut, kokemusteni jälkeen. Tietysti edelleen jännään synnytystapa arviota, että jos vaikka ovatkin sitä mieltä että ei leikata, mutta tiukkana aion olla kyllä tässä asiassa.

Jaksuja kaikille päivään ja odotukseen ;)

Äiti ja masutyyppi 26+6 (huomenna poksahtaa...)
 

Yhteistyössä