**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Copper Joo se odottaminen on kaikista ärsyttävintä. Mutta ite ajattelin nyt ottaa miniläppärin ja historian kirjan mukaan, jos vaikka opiskelis ku oo parempaakaan tekemistä :D

n11na Viikko näytti menneen päätöksessä sillon ku viimeks laitoin hakemukset. Nyt laitoin eilen, ja saas nähä kauanko nyt kestää päätöksessä.

Onko kellään muuten kokemusta Kimperin kantoliinasta? Tuolla pienten parhaaksi sivulla ainakin sanotaan että hyvä alottelijalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marlin:
Onko kellään muuten kokemusta Kimperin kantoliinasta? Tuolla pienten parhaaksi sivulla ainakin sanotaan että hyvä alottelijalle.
Mun veljen tyttöystävällä oli se viime kesänä vauvalla ja tosi näppärältä vaikutti ja on mun ehdoton ykkönen ostoslistassa =) Kivan näköinen ja helppo sitoa,silti napakka liina =) Ja vaikken ole ensikertalainen liinojen kanssa,haluan helpon liinan.Mä en ehdi sitoilla mitään pitkiä liinoja vaan haluan liinan johon vauvan saa sujautettua nopeaa ja hyvin=)
 
Olipas monta sivua tekstiä sitten eilen aamun :)
Lisää uusia !!!!!! Tervetuloa !
Etusivunkin päivittelin :D
Jos on ollut puhetta töistä , niin tosiaan en töissä ole vaan työttömänä kotona , mutta tää lista ja päivittelyt on mun "työ" , jotain muuta kuin tää arjen pöyrittäminen :saint:

Me9 hatun nostoa myös täältä ... Kiitän onneani nykyisestä miehestä , joka ottaa myös vastuuta lapsista kun vain on kotona ... tosin tuo koulu ja uuden kotimme yläkerranteko on vienyt aikaa ja voimia myös koko perheeltä , sitä odottaa aikaa kun voi taas vain olla ja pöyrittää tätä kotia , ettei ole muuttorumbaa ja ainaista remonttia .. vaikka molemmat taitaa vielä venyä kauan .... reilut 3 viikkoa aikaa muuttaa , eikä jaksaisi enään pakata laatikkoakaan ja sitten vielä minne ihmeeseen kaikki tavarat laitetaan ja vielä lapsetkin ??? Vaikka poika on tottunut omaan huoneeseen joutuu hänkin nyt ensin jakamaan huoneen ja kaikki 3 isompaa laitetaan samaan huoneeseen , nuorimmainen tulee meidän kanssa samaan huoneeseen ja vauvakin sitten kun syntyy ...

Meillä on täällä ollut myös aivan mahtava naapuri , apuna melkein aina kun tarvitaan , jos ei vain hänellä itsellään ole mitään menoja ... on ollut kuin mummu meidän 2 nuoremmalla lapselle , jotka ovat syntyneet täällä asumisaikana . Toki siirtyy muuton myötä kauemmaksi , mutta on niin läheinen , että ei irtikään päästetä :heart: Kysyimme nyt sitten tuota naapuria myös yhdeksi kummiksi tulevalle lapselle , niin hänellä olisi aina "hyvä syy tulla käymään" :D ja hän oli otettu , ajatteli kyllä itseään liian vanhaksi... sanoin ettei iällä ole mitään väliä ja tulee lapselle nuorempiakin kummeja :) Mutta hänet tahtoisimme pitää perheessämme ja saada "virallisesti" osaksi meidän perhettä :heart:

Mitäs muuta .... ei tuu yhtäkkiä mieleen muuta ....

neitim+ tytsy 26+4
 
Neitim kiitos :flower:
Täytyy itsekin tähän sanoa että mulla on kultainen mies joka tosiaan tässä kaikessa pyörityksessä mukana :heart:
Mutta lähtee vaan leipätyöhönsä aamulla kovin aikaisin ja aamut sekä kuskaamiset jää yksin mulla.Vaikkakin on sitten ihanasti kotona klo 14 eteen päin ja hoitaa lapset siinä missä minäkin!!!
Aamut/aamupäivät vaan kovin rankkoja yksin.... :|
Ja on mulla ihana anoppi josta paljon apua ja oma äitini,mutta aina en kehtaa heitäkään apuun pyytää,paljon kyllä auttavat muuten....
 
Me9 samoin täällä tuon auttamisen suhteen , naapurikin kun olisi niin avulias , mutta aina ei kehtaa pyytää apua , vaikka sanookin että pyytää vain häntä kun tarvitaan ..mutta ..
jotenkin vaan on sellainen olo ,että ei aina voi apuakaan pyytää ja itsehän olen nämä rakkaat lapseni halunnut niin täytyy ne voida itse hoitaakin ! Vaikka välillä on väsymys ja tää arjen pyörittäminen yhtä hullunmyllyä ... ja tää raskaus vie tosiaan voimia koko touhusta , kunhan tuo taapero lähtisi kävelemään niin helpottuisi edes noi nostelemiset !!!

neitim+ nelikko ja tytsy 26+4
 
Mä oon pölhö, mutta vielä ei ainakaan tuolla kelan omilla sivuilla (pankkitunnuksilla menin) näkynyt mitään tästä äippä jutusta. Tietysti vasta eilen vein paapperit. Mutta sielläkö sen sitten pitäisi näkyä?

n11na ja Urho 26+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja n11na:
Mä oon pölhö, mutta vielä ei ainakaan tuolla kelan omilla sivuilla (pankkitunnuksilla menin) näkynyt mitään tästä äippä jutusta. Tietysti vasta eilen vein paapperit. Mutta sielläkö sen sitten pitäisi näkyä?

n11na ja Urho 26+5
Siellä näkyy sitten vasta kun päätökset on tehty...muuten siel ei näy mitään vuoden 2010 tiedoissa :)
 
Huomeniaaa!

äiti orkidea kannattaa pysyä tiukkana, voi olla että ne tuputtaa kuitenkin sitä alakautta synnytystä.. Mut hyvä jos siellä papruissakin jo lukee valmiina!

Tää paikka on kyllä ihan paras, kun jos v*tuttaa tai muuten vaan risoo, niin voi aina purkautua :) On aina joku joka jaksaa kuunnella ja tsempata...

Mulla risoo mies tällä hetkellä, AAARgh... Meillehän tulee toinen lapsi ja tyttö on melkein 3v kun tää toinen tulee. Mies ei sitten yhtään usko mun jaksamiseen lasten kanssa! Okei, viimeksi synnytyksen jälkeen olin kyllä TOSI väsyny ja mies auttoi mua tosi paljon kun oli itse työttömänä. Valvoi vauvan kans öitä ja sain siis itse nukkua.. Mutta hän nyt automaattisesti ajattelee että tälläkin kerralla olen yhtä väsynyt enkä pärjäisi kahden lapsen kanssa. Mies opiskelee nyt uuden ammatin itselleen ja tiukalla tahdilla 2 vuodessa, joten ei ehdi hirveästi auttamaan..
Itse en ajattele yhtään samalla tavalla ja vaikka kuinka yritän selittää näistä tilanteiden erosta niin eipä tuo tunnu ymmärtävän.. Ekan kohdalla se on niin erilaista, vaikka 9kk aikana sanotaan kasvavan äidiksi, niin on se silti niin hurjan iso muutos, ainakin mun elämässä oli. Nyt tähän lapsiarkeen on jo tottunut, ja myös niihin valvottuihin öihin.. Ja tottakai sitä jaksaa, pakkohan sitä on jaksaa ja jostain sitä voimaa repii. Ärsyttää vaan niin suunnattomasti ettei yhtään voi uskoa että pärjäisin jopa kahden lapsen kanssa! |O

Siinäpä oli oikeestaan kaikki mitä tällä hetkellä mielen päällä :D Puuron keittoa ja jos viimeinkin jaksaisi pestä nuo ikkunat... Pestyt vauvan vaatteetkin odottavat silitystä ja kaappiin laittoa.. Suursiivouskin pitäisi alkaa tekemään ikkunan pesun jälkeen, ehkä vasta kuitenkin huomenna!

Työntäyteistä päivää kaikille ja jaksuja :heart:
 
Tiqustiina
Kelasta Musta se on äärettömän hyvä systeemi että netissä näkee kun hakemus on tullut kelaan perille.Siellä myös näkee jos kela on lähettänyt jonku lisäselvityspyynnön sinulle.Silloin voit heti tulostaa kyseisen lisäselvitysliitteen ja pistää kelaan takaisin ennen kuin saat heiltä kotiin kirjeen. Nopeuttaa erittäin paljon tuota paperisotaa.

huomauttelusta :D Noku suppis tai joku ei löytänyt tätät elokuun ketjua ja kirjoitteli tuolla huhtikuun pinossa,niin mä huomautuksella nostelin tätä. Tää menee vähän samaan sarjaan alan miettii jotain juttua päässäni ja alan puhumaan siitä ääneen puolesta välistä niin kukaan ei tajua mistä mä edes puhun. B)

Synnytys Mua on alkanut pelottaa synnytys ,ennen en oo pelännyt yhtään. En tiedä oikein mikä sai tän pelon aikaseksi.
Tossa aamulla kun vein lapsia tarhaan tuli hyvä biisi radiosta ja mulla iski sellainen tunne että mä teen cd synnytykseen mitä haluan kuunnella.
Sellainen kevyt ja hyvä suomalainen poppi saa mut aina hyvälle tuulelle :D

Tiqustiina kuittaa rv 26+5 :heart:
 
Tiqustiina
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
Onko olo yhtää helpottanu Tiqu? :wave:
Ei oo, eilinen oli ihan kauhee päivä.Sit kun olis ollut se hurja tunnin soittoaika neuvolaan,arvaa kuka veti unta siihen aikaan just ja se aika meni.
Tänään koitan uusiks soittaa sinne.
Aamulla kun herää olo ok, nyt taas alkaa sormia turvottaa,hengitys alkaa vaiketuuu ja sydän hakkaa ihan hulluna sekä lievää päänsärkyä havaittavissa. :ashamed:
Mua niin ärsyttää että neuvolaan on vaan 12-13 soittoaika,sieltä voi saada lähetteen eteenpäin.
 
Heipsan!

Me9jaBonus, täytyy sanoa että et varmasti turhasta ole avautunut, en tiedä miten itse selviisin sellaisesta arjesta mitä teillä varmasti on. Yhden kanssakin tuntuu, että on välillä pelkkä pepanpesijä ja kotitalouskone. Joskus aina tekee mieli valittaa, vaikka kaikki onkin hyvin ja mä en mistään hinnasta vaihtais tätä elämäntilannetta mihinkään muuhun :heart:

Jeesh, kävin eilen neuvolalääkärissä ja kaikki kunnossa, poju potkutteli ja oli raivotarjonnassa, kaikki paikat kiinni ja kiinteinä, eli ei ole syntymässä vielä ja uintiakin voidaan tytön kanssa jatkaa. Paineet ok, paino on noussut yhteensä jotain 7-8 kg mutta ei sekään mikään paha kuulemma ollut. Hemppaa ei otettu nyt, otetaan sit seuraavalla kerralla joka on jo 1.6. Ens vkon sorkutestin tulokset saan tekstiviestillä, vähänkö hyvä palvelu meidän neuvolassa :flower:

Niin ja tervetuloa uudet, kiva että vieläkin tänne tulee uusia =)

Mä pidän noita papereita tossa pöydällä vielä jonkun aikaa, ennenkuin laitan menemään meidän kassaan, josta ne hoidellaan sitten kelaan. Laitan varmaan kuun loppupuolella ne sitten menemään.

Mä en ole mitään valmiiksi laitellut tälle tulokkaalle, kun periaatteessa meillä moni asia on jo "valmiina", niinkuin hoitopöytä ja vaunut (siis yksöisvaunut). Turvakaukalon pehmusteet pesasin joku aika sitten, se odottaa työhuoneen lattialla ja siellä on kaikki sitterit, imetystyynyt, leikkimatot odottamassa uutta käyttäjää. Vaatteita en uusia (muutamia housouja ja bodyja olen ostellut) lukuunottamatta pese, vaan laitan laatikoista ne uudelleen käyttöön. Nekin on hoitotason läheisyydessä, kun ei muualla ole ollut tilaa :D

Murske, miten käytännössä sulla ne jatko-opinnot menee, täällähän taisi olla muitakin väikkärin tms tekijöitä, voiskohan joku valaista miten sillä "uralla" taloudellisesti pärjää ja miten käytännössä apuraha-byrokratia etenee...?


Jep, nyt aamukaakaon hakuun ja töitä tekemään =)

 
Mä soitin verotoimistoon viimeksi ja pyysin uutta korttia, mutta sitä ei tarvii toimittaa sinne vaan se menee automaattisesti se tieto. Mutta sen prossan kohilleen saaminen edellytti ainakin mulla soittoa, tais mulla olla viimeks veroprossa jotain 25 =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Me9jaBonus, täytyy sanoa että et varmasti turhasta ole avautunut, en tiedä miten itse selviisin sellaisesta arjesta mitä teillä varmasti on. Yhden kanssakin tuntuu, että on välillä pelkkä pepanpesijä ja kotitalouskone. Joskus aina tekee mieli valittaa, vaikka kaikki onkin hyvin ja mä en mistään hinnasta vaihtais tätä elämäntilannetta mihinkään muuhun :heart:
Mulla vaan aina iskee"paniikki"jos valitan,että mitä ihmiset ajattelee....
"mitäs siinä valitat,itse oot petisi pedannut" On sellainen mörkö jota en halua kuulla,vaikka totuus onkin.

Välillä arki puuduttaa,varsinkin näin loppulukukausista,kun juoksemista tuppaa olemaaan yllin kyllin lasten kanssa.
Onneksi pian alkaa kesälomat :heart:
 
Hih,mut nyt tää james lähtee viemään tyttöjä puistoon ja kauppaan ja ajattelin jotkut äitiysleggaritkin hm:sta hakea...

Mä heräsin tänään pirteänä aamu 7;ltä ja laitoin kodin reippaasti kuntoon,nyt voin hyvin mielein tuhlata itseeni sen 2 tuntisen mitä tytöt on puistossa.Sitte alkaa taas hulabaloo,kun 3v :n baletin kevätesiintyminen illalla ja mun täytyy se pukukin vielä västä :whistle:
 
Äiti Orkidea Me ollaan jokaisesta muksusta saatu tietää sukupuoli,mutta vain ihan parille kaverille ollaan sanottu... =) Mummut ja Papat ollaan pidetty pimennossa =)
2 poikaa ja nyt tyttölupaus =)

mimosa73+Typykkä 26+0
 
Liikunnasta:
Liikun edelleen kovasti, ainakin yritän. Ratsastelenkin vielä, tosin pitkiä käyntilenkkejä ainoastaan. Selkä on pysynyt sen ansiosta kasassa. Ja tuota pakollista hyötyliikuntaa on kuitenkin päivän aikana mukavasti. :D
Manduca:
Vallan ihana "kesksintö"! Hommasin sen tuon kolmosen aikana ja todella monikäyttöinen ihanuus. Kannan sillä edelleen selässä tuota vajaa 2 v. (paino 13 kg). Meillä on aiemmin ollut rintareppuja käytössä, mutta niistä on tullut niin kovat hartia- ja päänsäryt. Myin sitten pois eikähän se asentokaan ole niissä kuulemma niin hyvä. Tuon Manducan kanssa ei ole ollut näitä ongelmia.
Vauvan sukupuoli:
Ekassa raskaudessa (-99) käytiin yksityisellä rakenneultrassa ja sillon saatiin tietää sukupuoli. Ja nyt tältä neloselta myös. Kakkosen ja kolmosen kohdalla ei ole ollut kuin se alku-ultra. Minä ja mies ollaan oltu ainoita, jotka ovat sukupuoliarvelun tienneet. Sama juttu on tuon tarkan lasketun ajan kanssa. En jaksa anopin hössötystä. Nyt meidän vauva syntyy elokuussa ja piste.

Ja viikkoja on nyt 25+2.
 
Jooh, täytyy todeta ettei ikkunanpesu ole mitään mukavaa touhua enää näillä viikoilla.. sain pestyä kaksi ikkunaa, ja lisäksi vielä pyyhittyä kaihtimet. Heti vaan alkaa supisteleen, joten taidan jättää loput ikkunat muulle päivälle :/

Jippii, tutkintotodistushakemus tehty, onpas edelleen hieman kummallinen ja tyhjä olo! :eek: Pitäneeköhän sitä jottain kahvittelua alkaa suunnittelemaan loppukuuksi...
 

Yhteistyössä