**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Vielä jotain ennen postiin lähtöä...

Liikunnasta oli puhetta. Minä en oo saanut (lääkärin määräyksestä ) harrastaa liikuntaa/seksiä/kantamista sitten viikon 12, kun aloin vuotamaan.. Sitten kun se loppui, niin alkoivat nämä tiheät supistelut (20-100 krt/pv), joihin oon syöny jo useamman kuukauden lääkettä. Ja samat kiellot ja rajoitukset edelleen voimassa :/ Eli on tullut aikamoinen tauko liikkumisesta ja petipuuhista! Tosin olen yrittänyt viime aikoina käydä pienillä kävelyillä ulkona, mikäli sää on sallinut (jos on yli +45, niin sit jään suosiolla kotiin). Ja eivätpä nuo lenkit ole suppareita lisänneet, joten ihan hyvällä omallatunnolla olen käynyt kerran-pari viikossa kävelyllä.

Samoista syistä (ei saa kantaa ym. touhuta) menin ja hankin minäkin siivoojan! :D Vähän kuin "lääkärin määräyksestä" siis :LOL: Miehellä on 11-16 h työpäivät, joten ei todellakaan ehdi imuroida iltaisin, joten siivoojasta on ollut todella hyötyä! Se käy 1-2 viikon välein ja ahertaa 3 tunnin ajan, ja kyllä tulee puhdasta! Minä samalla istun koneella ja opiskelen (surffailen), opiskelen! ;) Aluksi tuntui vähän hassulta ottaa siivooja, mutta toisaalta täällä maassa todella monella on siivooja, jopa kokopäiväinen kodin-/lastenhoitaja. Siis kaikilla joilla on varaa. Meilläkin on tässä kämpässä tuollainen pieni maid's room, joka on tarkoitettu kodinhoitajaa varten, mutta ollaan pidetty sitä varastona.

No mutta nyt sinne postiin!
 
Huomenia ja tervetuloa uudet =)

Manduca on täälläkin ostoslistalla. Meillä oli lainassa semmonen etelänreissulla viime syksynä ja se oli ihan huippuhyvä. Toivon, että osaisin siinä imettääkin, kun sekin kuulemma onnistuu sen avulla. (jos se nyt ylipäätään onnistuu) Joku hervottoman pitkä trikoinen liinakin mulla on, mutta vaikka tein oppien mukaisesti niitä sidontoja (netistä katoin), niin ei meidän tyttö siinä oikein viihtynyt, siinä manducassa sitten paljon paremmin. Pitäis palauttaa se liina, kun on siskolta lainassa....

Niitä halvatun rattaita olen koittanut metsästää, mutta vähän tuntuu olevan tarjolla, tai sitten jos on, niin moninkertaisesti käytetyistä pyydetään vielä ihan törkeitä summia, eli jos en löydä kohtuuhintasia (emmaljungan twin cerox tai brion double wave), niin ostan briot uusina. Me kuitenkin tarvitaan rattaita ja tyttö ei vielä syksyllä niin paljoa kävele että nykysillä vaunuilla pärjäilis. Ihmeen hyvin typsy vieläkin viihtyy rattaissa, jos käydään kävelemässä, vaikka tepsuttaa jo kovasti itekin, mutta ilmeisesti niissä on niin mukava istua kun maisemat vaihtuu =)

Soitin eilen neuvolaan ja kysyin voinko tulla, kun olen niin tukkoinen. Saan kuulemma mennä, ei haittaa. Ajattelin, että jos tälleen nuhasena (vaikka ilmeisesti johtuukin siitepölystä), ei sinne sais mennä... No, iltapäivästä sitten sinne.


Kamala kun mulla on nälkä, pitäis varmaan syödä jotain... vaikka kauhukseni aamulla huomasin että paino on noussu (paino ennen raskautta-painoon) 8 kg. !!!!! Onko tässä muka tullut melkein kilo per viikko?? Eikä tuota voi laittaa edes vauvan kasvun piikkiin aargh.... pitää alkaa kyllä kattomaan noita syömisiä, syön suklaata kyllä ihan liikaa...

runttis ja sytkylä 25+
 
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
.... pitää alkaa kyllä kattomaan noita syömisiä, syön suklaata kyllä ihan liikaa...
Täälläki suklaata menee ja paljon... Mutta vähennä jostain muusta, älä suklaasta, vrt. linkki:

http://www.tiede.fi/uutiset/uutinen.php?id=1747: Suklaalla sikiää sopusointuisia vauvoja :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa83:
*yrittää selvittää mistä täällä ollaan keskusteltu* Äiti Orkialle täältäkin moikat! :) :wave:

Teillä taitaa olla kaikki vauvatarvikkeet hankittuna? Ainakin tietysti niillä joilla on jo entuudestaan lapsia. :)
Mulla ei ole vielä mitään hankittu. (3 lasta entuudestaan, mut kaikki hävitetty).
Just eilen tuumasin miehelle et pitäsköhän sitä pikkuhiljaa alkaa osteleen jotain vaatteita. Sitteri, vaunut, pinnis ilman patjaa löytyy kaikki muu on hankittava. Äippäpakkauksen kohtaloa en ole vielä osannut ratkaista :LOL:
 
Morooo!

Ei tämä ahdistus mihinkään katoa ennen kun työt loppuu?! :headwall: Mahakin niin kipeä iltasella että melkein itkua sain tihruttaa, huomenna olisi vielä ilta ja sit to neuvola jossa keskustelen et mitäs jos sais 2pv saikkua... Ensi viikollahan mulla alkaa siis jo se loma... :ashamed:

Mandukan puolesta peukutan täällä, meillä semmoinen on käytössä joskin aikas harvoin kun mein neiti ei siinä viihtynyt. Mutta sillin kun käytettiin niin oli mukava ja hyvä kantaa, nyt mies kantanu mettässä neitiä (11kg) ja jaksaa tarpoa menemään =)
Itselleni ne liinan sidonnat oli hankalia ja lisäksi kun hikoilin niin paljon niin eihän siitä tullu mitään, oltiin neiti ja minä ihan hikisiä ja hermostuneita joten jäi sit kaappiin. Nyt on ohuempi/ hengittävämpi liina hankittu :p

6pv tulee äitiyspakkaus = rahana tilille... Ei tosiaan otettu pakkausta kun ei me niitä edellisen pakkauksen tavaroitakaan paljoa käytetty ja kaikki edelleen tallessa B)

Ja päk to work :wave:
 
Taas yksi neuvolakäynti takana. Tässäpä kuulumisia sieltä:

Paino +619g/vko (kaikkiaan 5,6kg)
RR 113/84
Sf-mitta 24
Syke +150
Liikkeet ++

Kyllä jotenkin hirvitti tuo painon nousu. Kaksi kiloa olin lihonut viime kerrasta. Terveydenhoitaja sanoi ettei ole syytä huoleen, kun tuo paino on muuten niin maltillisesti noussut. Pikkuinen liikkui niin vimmatusti kun sydänääniä kuunneltiin. Vatsa heilui puolelta toiselle. Terveydenhoitajaakin oikein nauratti. Sf-mitta 24 oli kai aika suuri viikkoihin nähden. Yläkäyrällä siis mennään. Seuraavaksi olisikin vuorossa sokerirasitus 17.5 :x

Sannuli ja tytti 24+3
 
Mä soittelin justiin eilisen sokerirasituskokeen tuloksia ja kaikki arvot olivat hyviä, 4-6 välillä kaikki 3 arvoa =) Kävin heti eilen ilalla tytön kanssa vaunulenkillä uusilla ceroxeilla ja olivat kyllä ihanat työntää ja muutenkin :p

Nyt imuroimaan ja muutenkin vähän siivoilemaan ennen kuin haen tytön hoidosta.

jonna ja pikkuveli 25+1
 
Mulla oli tänään sokerirasitus kaikki oli niinko pitikin, onneks vaikka karkki maistuu.
Paasto oli 4,8 ja raja on 5,3
yks tuni oli 8 ja raja on 10
toinen tunti oli 7,1 ja raja on 7,6

Mä olen aivan täysin ja kokonaan ihastunu tähän pinnasänkyyn http://leanderdesign.com/en/products/bed/colour#/sites/default/files/imagecache/gallery/SENG_varianter_Walnut_1.jpg
pähkinän värisenä ...on vaan ehkä vähän turhan hintava...

n11na ja urho 26+4
 
Nyt tulee purnaamista,hypätkää yli mutta pakko purkaa...

Tuntuu että päivät on yhtä lasten pukemista,vaipan vaihtoa,pyllyn pyyhkimistä,autoon ja autosta ulos,puistoon ja päiväkotiin,jotakuta kuskaan lääkäriin ja jonotan labroissa,haen puistosta ja pk:sta,riisun ,syötän,pyyhin kaatuneet maidot lattialta(kuinkakohan monetta kertaa tänäänkin,aamulla se oli kaakaot...)Vaihdan vaippaa,pyyhin pyllyn,puen ,nukutan,lohdutan....
Juoksen pää kolmantena jalkana...(Kuka puhui liikunnasta,tässä on mun liikuntaa :saint: )
Just kun piti itse jotain haukata suuhun,huutaa joku äitiä jossain päin... |O

Nyt hetken rauha,laitoin 3 ja 5v katsomaan lastenohjelmia ja sain kuin sainkin 1v:n nukkumaan(ollut hankalaa nukahtaa lähipäivinä...)

Ja nyt selkää jomottaa ja supistelee pikkasen kun istun tässä
:eek:

Jos tällä tahdilla mennään elokuulle,mä kyllä nostan hattua mun kohdulleni :LOL:
Koska mä pääsen lepäämään,yhyyy :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja n11na:
Mulla oli tänään sokerirasitus kaikki oli niinko pitikin, onneks vaikka karkki maistuu.
Paasto oli 4,8 ja raja on 5,3
yks tuni oli 8 ja raja on 10
toinen tunti oli 7,1 ja raja on 7,6

Mä olen aivan täysin ja kokonaan ihastunu tähän pinnasänkyyn http://leanderdesign.com/en/products/bed/colour#/sites/default/files/imagecache/gallery/SENG_varianter_Walnut_1.jpg
pähkinän värisenä ...on vaan ehkä vähän turhan hintava...

n11na ja urho 26+4
Hauskan näköinen pinnis,muuntuu varmaan moneksi?????
Jos varaa niin mikset hankkis? :D

 
Moikka kaikille pitkästä aikaa! Täälläkin masu kasvaa ja notkeus häviää ja yritän vaan kovasti keretä kaksikon 1v5kk ikäisten perässä, niillä kun vauhtii riittää... Tää odotus on ollukkin ihan eri kun edellinen, kun odotin kaksospoikia, nimittäin edellinen oli helppo ja tää on ollu vaikka mitä muuta...liekö tyttö tulossa.

Jaksuja Me9 jaBonus :hug:

Murske mitä ihmettä sinä siellä Dubaissa, onko sun miehes siellä töissä, kun en oo vielä selvillä?

Hoblaa ja masuasukki 25+2
 
Tervetuloa minunkin puolestani uusille :flower: ja voimaannuttavia :hug: niitä tarvitseville!

Kävin tänään jälleen äpolilla kontrollissa siitä funneling tilanteestani, muutosta ei ollut tapahtunut ja nyt ei tarvinu uutta aikaa ottaa. Jos rupeaa supistelemaan niin sitten yhteys sairaalaan ja kiiruusti näytille. Vauvan painoarvio oli 1242g ja rt oli kääntynyt möllyskä =)
Muutenkin kaikki oli hyvin toistaiseksi..

hiipi rv 28+1
 
No on sulla Me9bonus haipakkaa! :hug:

n11na, kaunis ja laadukkaan oloinen pinnis, ottaisin!

Alkuperäinen kirjoittaja Hoblaa:
Murske mitä ihmettä sinä siellä Dubaissa, onko sun miehes siellä töissä, kun en oo vielä selvillä?
Joo, mies on töissä täällä maassa, mutta ei valitettavasti Dubaissa, vaan yli 350 kilsan päässä, keskellä aavikkoa ..... :( Että aika tylsää meinaa olla mulla välillä täällä pienessä aavikkokaupungissa, ja pitkä matka neuvolaan ja kauppaan ottaa päähän, mutta suomalaisella sisulla on vielä pärjätty :) Minä teen jatko-opintoja päivisin, joten en ihan lomailemassa ole täällä minäkään ;)
 
Rohkenen nyt ilmottautua elokuisiin, vaikka olenkin laiska kirjoittaja.

Meille on tulossa kakkonen, LA 6.8. TYKS, meillä on 2005 syntynyt tyttö. Jäin viime viikolla sairauslomalle ja näillä näkymin en takaisin töihin pääsekkään. Toivottavasti saan ajan mukavasti kulumaan.

Isosiskon vanha pinnasänky, syöttötuoli yms. on vielä tallella. Kirpparilta olen löytänyt muutamia siistejä pikkuvaatteita, sillä vaatteista olen säästänyt vain rakkaimmat. Uudet yhdistelmät odottaa kodinhoitohuoneessa laatikossa, ostoslistalla on kuitenkin vielä esim. turvakaukalo ja trikoinen kantoliina. Mukavaa lukea, että muutkin ovat tehneet hankintoja pikkuisiaan varten. Luulin jo, että olen ainoa hätähousu;)

Mymmeli10 rv 26+4
 
Tervetuloa kaikille uusille, on meitä jo melkonen joukko!! :flower:

Minä huhuilen Matilda84:ää?? Mihis hää on hävinny? Onkohan kaikki ok?

Minä kävin taas reippaana sokrurasituksessa tänä aamuna. Toinen kerta siis raskausaikana..ihan tylsää touhua..Ja turhaa mun mielestä. Koskaan missään näissä neljässä raskaudessa niissä arvoissa ei ole ollut häikkää, lapset on olleet normikokoisia jos ei jopa pieni kokoisia (2995g-3570g). Pissassa ei oo ikään ollu sokeria jne..Mutta ku pitää olla läski nii kaiken saa kärsiä :saint: :D |O Nohh, ompahan käyty. Arvoja en saanu ku otettiin suoniverinäytteet kolme kertaa..täytyy kysellä neuvolasta sit joku päivä.

Pikkupyykkiä pesin taas koneellisen, kohta lähden ripusteleen kuivuun :heart: Kaikki vaatteet on nyt hankittuna, täytys nyt malttaa mielensä ettei enempää laittelis ku ei mahdu kaappiin. Toki 74 eteenpäin ei oo paljoo vaatetta.

Turvakaukalo on ystävällä lainassa, sen saan kesällä. Meillä on muutaman vuoden vanha graco autobaby telakalla, aivan huippu! Pinniksen saan siskolta ku hän siirtää puolitoistavuotiaansa omaan sänkyyn. Sekin on uus brion pähkinänvärinen, patja on mun oma, ostettu tuolle kolmeveelle aikanaan. Rintareppu on baby björnin, aika vähällä käytöllä, mutta liinoja en jaksa/osaa kietoilla ympärille ku oon muutenkin semmonen "kuumakalle" että tulee vähemmälläkin vaatetuksella lämmin. Babysitterin sain naapurilta, aivan ku uus. Imetystyynyn hankin ekan kerran, kirpparilta. Vaunut ostin käytettynä, emmaljungan citycrossit..tosi tyytyväinen..eilen juuri niitä pihalla pukkelin ja ihastelin :heart:

Voin edelleen suositella halukkaille käyntiä merioulun neuvolassa, vaikkakaan siellä ei 4D-kuvaa saa niin kasvot ym. näkyi ihanan tarkasti. kaikki rakenteet ja muut katsoi äly tarkkaan, ei jääny mitään epäselvyyksiä. Melkein kolmevarttia ultras ja maksoi vaan 50e. =)

Nyt pyykinlaittoon.

jonnuli ja hertta 27+2
 
Ensinnäkin tervetuloa kaikille uusille:
Äiti Orkidea,Sunshine 08,Sartsa83,Mymmeli10 :flower: :flower: :flower: :flower:

Vietin tuossa pari päivää vähemmän mukavasti vessassa ja sängyn pohjalla.Vatsaa poltti ihan hulluna ja aina sen jälkeen sai juosta vessaan.Onneks eilen illalla sitten loppui.Kerkesin jo kuvitteleen kaikenlaista. :eek:

No onneksi tuo sokerinseurannan TAYS aika oli tänään,niin pääsi heti lääkärille näyttämään masu-asukkia.Lääkäri ultrasi vauva painoi 806g,että kuulemma hienosti keskikäyrällä mennään.Itseltä oli tippunut 2kg,ei mikään ihme ton vessassa istumisen jälkeen.Kaikki oli muutenkin hienosti.Kohdunkaulaa jäljellä 4.2 cm,oikein ultralla katsottiin alateitse.Tyttölupaus piti edelleen. =)
Jokohan sitä uskaltais mennä ostamaan jotain vaaleanpunaista,kun 4:ssä ultrassa tyttöä luvattu.
Tuntuu vieläkin niin epätodelliselta kahden pojan jälkeen =)

Oon aina ajatellu,että oon joka asiassa hätäinen,mutta nyt olin ihan hämmästynyt kun luin,että teillä monella on jo vauvan vaatteet pesty ja silitetty valmiiksi.
Siis nyt alan minäkin hyvin mielin siihen hommaan =)

Kauhee vaunu kuumekin tässä tuli kun lueskeli juttuja.Itsellä on pojilla nuo double swingit ja yhdet vanhat siniset briot.Huutelin jo isännälle ,että pitäisköhän myydä jotkut vaunut ja ostaa jotkut uudet ,punaisista vaunuista haaveilen ;)

mimosa 73 ja Typykkä 25+6
 
sitähän minun piti kysellä galluppia tukivöistä, että onko teillä sellasia käytössä ja kokemuksia ja kehuja/haukkuja eri merkeistä? Mulla toi selkä reistaa niin meinasin jos tukivyö auttais. Niin ja mistä ootte ostanu sen jos kellä se on.

Hoblaa ja masuasukki 25+2
 

Yhteistyössä