**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Täällä mennyt aika nyt vaan sairastellessa, niin ei oo jaksanu kirjoitellakaan. :snotty: Ja pojat kans edelleen kipeitä ja vanhempi joutui eilen Tyksiinkin jäämään, mutta onneks tänään pääsee pois. =) Mies ollut hänen kanssa siellä yön ja totesin, että tääl on ihan liian hiljaista, kun perheen kaks äänekkäintä puuttuu. :whistle: ja itkuhan siinä tuli, kun piti ne sinne jättää ja ite tulla kotiin. :ashamed:

Imetyksestä ekaa imetin noin 2kk, mutta sai myös lisämaitoa, toiselta loppui maidon tulo jo 2,5 viikon jälkeen ja kolmatta imetin 8kk. kaks ekaa ei koskaan oppinut imemään kunnolla, kun kolmannella oli se homma heti hanskassa. että ihan miten vaan voi mennä tällä kertaa... en ota turhaa stressiä. :)

Onnea kaikille synttärisankareille :flower:

Nyt laittamaan pyykkejä, kun pakko se on kipeenäkin puuhata vaan.

Katjuska ja sintti 25+2 :heart: (Viikko 4D ultraan :D )
 
Hei! Ihnaia masukuvia täällä =)
IMETYKSESTÄ minä täysimetin esikoista ehkä noin 3-4kk ja sit kokeiltiin kiinteitä.Imetystä jatkoin(muuta maitoa ei saanu ku vasta n.1vuotiaana)kuitenkin 1v.2kk.Toista täysimetin 6kk ja kokonaisuudessaan 1v4kk,kolmatta taas täysimetin kans 6kk ja imetyksen lopetin 1v5kk iässä.Tätä neljättäkin toivon voivani täysimettää ton puolivuotta ja varmaan imetystä jatkan n1,6vuotiaaksi.Mulla imetykset sujuneet aika hyvin,mut toinen lapseni oli kuin linnunpoika pienine suppusuineen joka ei millään oppinu oikeeta imuotetta.Välillä pelotti et onnistuuko imetys ikinä ku saatto mennä puolikin tuntia ennenkuin sain rinnan oikein vauvan suuhun,mutta oikeilla ohjeilla(kiitokset niistä monen lapsen äitiystävälleni!)imetys alkoi vihdoin sujua =) kuitenki meni varmaan kuukausi ennenkuin vauva oppi tarttumaan suoraan oikein rintaan kiinni.Aijemmin sitä joutu asetteleen niin kauan et ite tunsi ja näki rinnan olevan oikein.Sama ystävä on kannustanut mua ekan imetyksessä ja sen kannustamana imetykseni ovat onnistuneet. harmittaa et joskus neuvolantädit antoivat ohjeita jopa lopettaa imetys jo aikaisessa vaiheessa tai antaa lisämaitoa..jos heitä oisin uskonut niin imetykseni ois epäonnistunut..tai ainaki täysimetys jos lisämaitoo ois antanu.Mut kaverini vaan tuki lisäämään imetyskertoja ja rauhottamaan ne kunnolla et vauva malttaa keskittyä,niin sillain ilman lisämaitoja paino lähti hyvään nousuun =)

VAUVANVAATTEISTA minä oon kans pessyt ja silittänyt vaatteita lipastoon jonkin verran,mutta hankittu ei oo vieläkään kuin kaksi podia ja yhdet housut.Kovin paljoa en aijo hankkiakkaan kun on niin paljon jääny ihan kuin uusia vaatteita edellisiltä.Ihanaa kun saa ottaa taas käyttöön nuita tiettyjä lempivaatteita joiden käyttöikä jäi niin lyhyeksi edellisellä.Vauvat kun kasvaa niin nopeeta.

VAPPUNA meillä oli ystäväperhe syömässä ja istumassa iltaa.Sit ollaaki vaan sairasteltu.Minä ja mies.Minä oon nyt kipeenä ja mies oli ensin.

Nyt taidan lähtä pyykkihommiin ja tehä ruuan valmiiksi.Pyykkihommia näytti olevan muillakin =)
Rakkaudesta äiti ja Aarre 22+5
 
Tälle aamulle oli lääkärineuvola ja vauvalla oli kaikki mainiosti.

Mutta mamma senku lihoo ja paisuu! 163 sentin
varteen jo +11.4kg lisää. Tuntuu ettei mitää tarvi tehä ja makkaraa senku vaan
kerääntyy. Nyt ku ois elokuu käsillä ni tuo olis hyvä tilanne mutta pelottaa
miten paljo ehtii kertyä siihen mennessä vielä lisää nahan alle :'(
Sokerirasitukseenki ne passitti, mutta en usko että niissä mitää vikaa on.
Oon vaan näköjään niin hamsteri noiden kilojen kans :headwall:
Ikinä ei tuo kroppa :heart: minä-suhde oo toiminu mulla.
NO, ehkä mä vielä jaksan kantaa itteeni :) valivalivalivali, vaikka aurinkoki paistaa!

Vaavi vieläki viikon kasvusta jäljessä, painoarvio 770g :) Ois niin tehny mieli nähä kulman ympäri siihen näytölle ku lääkäri ultras! :D Pieni näytti pojalta edelleen ja kääntyny polskimaan pää alaspäin. Mammaki saa monoa jatkuvasti :)

Pitäis osata vaan olla ilonen ja ylionnellinen että saa ihanan pienen, mutta jotenki
se marinapeikko nostaa päätään varsinki puntarilla vieraillessa!


*** POKS 26+0 :)
 
Kauhee kun tännekin on jo tekstiä kertyny! VIIMÄNEN kuukausi töissä alko :D ja sit lomaillaan! Ei olla asuntoa löydetty :kieh: Omalle asunnolle olis jo ostaja mutta kun markkinat on niin helkkarin huonot ettei itelle meinaa löytyä mitään!
Meillä on voitu toooosi hyvin. Närästys on ainut riesa! Pojalle ollaan nimikin jo keksitty :heart:

n11na ja Urho 26+3
 
Hips mä olen miettiny tuota vaatteiden pesua, kun vastahan mä reilu vuosi sitten ne pesin, silitin ja laitoin laatikoihin odottamaan seuraavaa... niin meinaatteko että pesette pestyt ja silitetyt vaatteet uudelleen?? Uudet tietty pesen ennen käyttöä, mutta en kyllä taida viitsiä pestä enää niitä uudelleen, kun eihän ne laatikoissa ole miksikään kaiketi menneet...??
 
Tiqustiina
epplu täälläkin vaan kiloja tulee vaikka kuinka teen kaikkea ettei nousis, liikun ja katon mitä syön. Nyt reipas +10kg jo tullut :ashamed:

runttipulla itse lähinnä ainakin vain uudet pesen ja silitän, oon aika laiska muutenkin ton silityksen kanssa. tai noh tunnustan en oikein osaa ees silittää ku ei se jotenkin innosta yhtää muutenkaan :p

Ihana ilma, kävin huitelee puolen tunnin lenkin ja treenailin sit kotona. B)
Nyt taidan lähtee kahtelee kaukaloa vauvalle :D
 
Mulla noi esikoisen vauvanvaatteet olleet 7 vuotta laatikossa, joten ehkä pitääpi ne pestä, onneks tässä on aikaa ne pestä ja laittaa. Kunhan nyt ensin sais tonne makkariin tilaa ja sais sen hoitopöydän jonne ajattelin vauvan vaatteet laittaa
 
Mä oon kans laittanut kaikki vauvan vaatteet ym tarvikkeet jo paikoilleen ja pesty on :whistle: Mä oon tällänen hätähousu,mut tykkään kanssa että kaikkia joissa kunnossa,kun eihän sitä koskaan tiedä...

Katjuskalle voimia sairasteluun,toivotaan että pian hellittää :hug: :hug:
 
Olen lueskellut tätä ketjua ja kaikki vaikuttavat niin mukavilta, että pitääpi liittyä joukkoon. =)

Eli neljäs lapsi on tulossa. Edelliset ovat syntyneet 7/99, 2/03 ja 6/08.

Tänään on viikkoja tasan 25. (Muistaakseni!)
Aika vaivaton odotus ollut tähän saakka. Pallo tuossa edessä. Väsy olo on välillä, mutta pitäis kait mennä aikaisemmin nukkkuun. Ei vaan malta. Hb oli viimeks 131 eli ei hätää sen suhteen.

Kun te laskette painonnousua raskausaikana, niin katotteko siitä mitä on ollut ekalla neuvola kerralla vai siitä lähtöpainosta?
 
Tervetuloa sunshine08 :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja sunshine08:
Kun te laskette painonnousua raskausaikana, niin katotteko siitä mitä on ollut ekalla neuvola kerralla vai siitä lähtöpainosta?

Mä lasken siitä mitä puntari näytti ennen raskautta(50kg) ja nyt on varmaan sen 60kg plakkarissa :whistle:
Ekassa neuvolassa oli noussut jo kiloja :whistle:
 
Hiphei! Tulin vain kuuluttamaan onnellista oloani :D tää pääsee ukkosensa kanssa viikonloppuna minikylpylälomalle.. ihanaa!! luksusta puffetaamiainen ja -päivällinen sekä oloa vain kaksistaan..

Tervetulemast sunshine08! Itse olen laskenut painonnousun siitä lähtöpainosta.. Muistaakseni oli tullut ekalle naukkakäynnille jo kilo lisää...

 
Tervetuloa Sunshine08 mukaan kirjoittelemaan :flower:

Copper Nauttikaa kahdenkeskisestä viikonlopusta :heart:

Hei, meinataanko me jatkaa kans keskusteluja kun masukit on maailmassa? Mä tiedän et vauvat syntyy pitkällä aikavälillä, mut onnistusko meidänkin ketjussa niin et siirryttäs sit porukalla vauvapuolelle? Pysyis kaikki kärryillä ja mä ainakin notkun jakautumattomana viel syyskuun puolivälissä...et saisin ihan yksikseni täällä kirjotella :LOL:
 
Tervetuloa Sunshine08! =)

Meillä ainakin esikoisen odotuskomppania on nykyään naamakirjassa kovinkin aktiivinen, ja tutuiksi ollaan tultu lähes koko porukan kanssa =) Eli mun puolesta kirjottelua jatketaan kun kerran vauhtiin ollaan päästy :D

Copperille mukavaa lomailua, pääsispä sitä joskus itsekin.... tän kuun lopussa lähdetään kyllä Tallinnaan hotelliin yöksi, mutta tyttö lähtee mukaan, niinkuin aina. Ei me olla kaksistan käyty missään muualla kuin kerran ravintolassa pikaseen tytön syntymän jälkeen :D varmaan tulis ehkä enemmän käytyäkin jos olis joku sopiva sukulainen tms lähellä ja vois ilman suuria toimenpiteitä tulla hoitamaan typsyä sillon tällön... mut toiselta puolelta Suomea ei viiti pelkän leffaillan takia ajattaa ketään :whistle: Mutta eipä siinä mitään, hyvin me kolmistaankin ollaan reissattu ja viihdytty =)

Mä lähden kohta hakemaan apteekista zyrteciä tms kun siihen sain lääkäriltä luvan. Jospa tukkoisuus menis ohitte, lonkka-pakaravaivat on tänään olleet tosi vähäisiä, hyvä hyvä.

=)
 
Hei, oletteko käyneet tällä tavalla flunssaisina neuvolassa? Siis kun mulla kaiketi on allergiaoireita, niin eihän nämä tartu? Mutta mistäs mä tiedän että jos tämä onkin jotain alkavaa räkätautia kun sitä on ollut liikkeelläkin niin paljon...????? ÄÄh, sit se neuvolalääkäri menee pitkälle eteenpäin jos en huomenna sinne mene.... :|
 
Peppi Sama täällä, tää mamma ei varmaankaan poksahda ennen syyskuuta ainakaan :LOL:

Sama tosiaan jatkaa juttua porukalla, kunhan kaikki ovat saaneet masuasukit pois masuista. Ite varmaan porisen täällä vauva-ajallaki, on niin mukava porukka ja mukava lukea miten muilla menee samassa tilanteessa :) Viimeksi ei oikein juttuihin päässy mukaan ja olin melko laiska kirjotteleen..
 
Terve taas! :wave:
No huhhuijaa, että ootte kovia kirjoittamaan, tekstiä tullu taas monta sivua ja ihan uusi pinokin vielä! Kiitti vaan neitim:lle taas! En meinaa millään pysyä vauhdissa! :LOL:
Jonetallakos ne synttärit oli? Onnea! :flower:
Ja uusille tervetuloa vaan!

Imetyksestä, oon ajatellu että imetän ilman muuta, mikäli osaan ja maitoa riittää. Mutta eihän sitä voi vielä tietää onnistuuko vai ei. Eipä kai se mikään katastrofi ole, jos ei sitten onnistukaan, kyllähän noita korvikkeita sitten voi käyttää enkä usko että lapsi siitä kärsisi, tai että olisin jotenkin huonompi äiti, jos en onnistuisikaan imettämään.

Töissäolosta, edelleen oon töissä ihan normaalisti, mutta kyllä on jo mielessä käynyt, että kauankohan sitä jaksaa. Tuntuu jo melko hankalalta kaikki kumartelut ja kyykkimiset ja nostamiset, ja vielä supisteleekin. Kesäkuun lopussa vasta pitäisi äippäloman alkaa, mutta todennäköisesti jään sairaslomalle jo piakkoin. On vaan jotenkin tuo työmoraali semmoinen, ettei niin millään kehtais jäädä kovin "helpolla" pois. Mutta sitten kun alkaa olla niin hidas ja kankea, että alkaa kaatua osa hommista muiden niskaan, pitää vissiin suosiolla luovuttaa... :D

Vauvanvaatteita on jo isot pinot, sekä saatuja että ostettuja, mutta en ole niitä vielä pessyt. Ehtiihän tässä vielä!

Menin sitten äsken ostamaan ihanan aurinkoisen päivän kunniaksi ekat mansikat! En oo näköjään vielä tähän ikään mennessä oppinut, ettei noi espanjalaiset maistu miltään, pitäisi kyllä aina kiltisti malttaa odottaa että tulee kotimaisia myyntiin. :p

Aurinkoa ja iloa kaikille! B)

Ituhippi ja pikkutillottaja 26+5
 
Tänään on sitten eka kertaa ollut ahistunut olotila. Selkää jumi ja massukin tuntui oudolta. Ihan kun ei ois saanu happea kunnolla. Tai no ehkä asento ei ollut kaikkein paras kun röhnötin sohvalla.

Moona81 ja ukkeli 23+1
 
tervetuloa myös sunshine08:lle :flower

maidosta vielä , mä olisin sitä maitoa voinut vaikka lahjoittaakin sairaalalle , mutta joskus saatu sairaalabakteeri (vaikka ei enään ole ollutkaan moneen vuoteen) estää maidon luovuttamisen ... nooh , jospa sitten kaverin tuplia syöttelen siinä sivussa kun omaakin jos siellä tulee maidosta pulaa :LOL:

Rintapumppu Nyt en mujista mikä mulla on toi sähköinen (jossain laatikossa) olisko ollut ainun ... Mulla on ollut myös käsikäyttöisiä , vedettävällä mäntäsysteemillä ja kasipumpumpulla ( sellainen pallo käteen ) , mutta ei noilla saa mun rinnoistani sellaista määrää maitoa ilman kipua ja kirjoilua ... eli noi käsikäyttöiset ei tyhjennä niin hyvin ja kädet tulee kipeäksi ...

Jotain muutakin oli , mutta en muista enään mitä ... :headwall:

neitim+ tytsy 26+2
 
25+0 POKS!!! B)
Sokerirasituskokeessa käyty tänään aamulla ja hyi hitto että se litku oli taas PAHAA!!!! Mulla BMI just sen 25 ni neuvolasta laittoivat kokeeseen. Sama juttu esikoisen aikaan. No nytseon ohi..

Imetyksestä: Esikoista imetin n.2kk ja sai lisäks myös korviketta. Ei vaan jotenkin lähtenyt se homma toimimaan. Rinnan päät meni ihan rikki ja lisäks 2 rintatulehdusta ja maitookaan ei ihan riittävästi tullut. Nyt oon aatellu, että yritän imettää mahd. pitkään mutta mitään stressiä en asiasta ota. Katsotaan sitten miten käy.

Kävin ostamassa tänään pikkuiselle emmaljungan ceroxit silver check värillä. Liikkeessä sattu just olee sen väriset joten nyt ootan et mies tulis töistä ni päästäs hakee ne :p Jalkapeite ja seisomalauta piti tilata ja tulee sit myöhemmin. Aattelin et käytän noita rattaita jo nyt tytöllä kun käydään kävelyllä. Tytön matkarattaat on jotenkin niin hankalat työntää ja tulee helposti niskat kipeeks kun ei työntö korkeutta saa säädettyä. Ja takuuhan niillä alkaa jo nyt niin ei viitti käyttämättömänä pitää :D

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!!!
 
Kyselisin teiltä rakkaat ystävät että mahtaako alla olevan linkin kehto olla mielestänne edullinen? Ajattelin kun siihen tulee itse kehto, patja, peitto, reunapehmuste ja aluslakana. Ja kommentoikaa ihmeessä että ostaisitteko itse?

http://www.villenkello.fi/shop/kauppa10/products.php?&action=show&id=3593&show=all
 

Yhteistyössä